Bron: CyclingFX.nlquote:Pavel Tonkov has won the Classica Alcobendas. Gomez Marchante was 2nd. David Herrero won the 2nd stage in the morning and Luis Leon Sanchez the time-trial (3rd stage) in the afternoon.
Zonder dokter geen PT-status. Dus die dokter is er wel.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zowaar zelfs een overwinning van Euskaltel dit weekend. Hebben ze er dan eindelijk een nieuwe dokter gevonden?
Goed heel goed eten.. das mijn tipquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef Zwansen het volgende:
Morgen met de bus naar de Alpen en zaterdag de Alp 'd Huez op! Heb er wel zin in alleen weet ik totaal niet wat ik ervan moet verwachten... Heb vrijwel geen fietservaring behalve de trainingen van de afgelopen tijd. Denk dat ik toch wel een 1,5 uur bezig ben om de top te halen...
Het schijnt slecht weer te zijn helaas, dan maar wat sneller fietsen om warm te worden.
Iemand nog tips voor deze laatste spannende dagen?
Dank je,quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:58 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Goed heel goed eten.. das mijn tip![]()
En flink de spieren strekken voor dat je gaat beginnen
suc6!
water of energeidrank je nog helpt op de alp zelf betwijfel ik. Of anders Performance eens proberenquote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, wat voor drinken raden jullie aan? Water of een energiedrank? Volgens mij wordt er onderweg nog drinken uitgedeeld maar ik weet niet in hoeverre dit makkelijk aan te pakken enzo is... Als ik op een steil stuk van boven de 10% fiets kan ik geen bekertje drinken aanpakken volgens mij...
Gewoon wat je gewend bent tijdens je trainingstochten te drinken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, wat voor drinken raden jullie aan? Water of een energiedrank? Volgens mij wordt er onderweg nog drinken uitgedeeld maar ik weet niet in hoeverre dit makkelijk aan te pakken enzo is... Als ik op een steil stuk van boven de 10% fiets kan ik geen bekertje drinken aanpakken volgens mij...
Nog een tip: begin niet te hard, de eerste drie kilometer zijn het lastigste. Het is heel wat anders als de VAM-berg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:58 schreef Zwansen het volgende:
Morgen met de bus naar de Alpen en zaterdag de Alp 'd Huez op! Heb er wel zin in alleen weet ik totaal niet wat ik ervan moet verwachten... Heb vrijwel geen fietservaring behalve de trainingen van de afgelopen tijd. Denk dat ik toch wel een 1,5 uur bezig ben om de top te halen...
Het schijnt slecht weer te zijn helaas, dan maar wat sneller fietsen om warm te worden.
Iemand nog tips voor deze laatste spannende dagen?
Over de hele Alpe? Snelste tijd is geloof ik 55 of 57 minuten, maar da's al een jaar of 5 geleden. Kan nu misschien iets sneller, maar zal niet heel veel schelen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:55 schreef Zwansen het volgende:
Nee idd, die zijn het steilste... Hoelang deed jij erover?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe je traint, maar je was er wel goed mee bezig had ik de induk. Dan moet je wel binnen 1,5 uur kunnen rijden. Hangt er ook van af hoe goed je kunt klimmen en hoe zwaar je bent natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:58 schreef Zwansen het volgende:
Zozo, das netjes... Dan is 1,5 uur voor mij nog niet eens zo heel langzaam...
1:15quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:04 schreef Zwansen het volgende:
Ja ik ben nog wel een paar kilootjes kwijtgeraakt, 73 kilo met 1,85m. En of ik kan klimmen, tja... Dat zullen we zien.
Gelijk heb je. Ik dacht dat je al wat langer fietste. Wordt dan denk ik toch meer richting 1:30 dan richting 1:15, maar wel binnen 1:30.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
Ja als dat zou kunnen! Ik ben pas sinds een paar maand aan het fietsen... Ik moet niet te overmoedig worden... De top halen vind ik het belangrijkste, de tijd is van ondergeschikt belang...
Da's niet zo moeilijk om op zo'n stuk wat drinken aan te pakken. Ik zou trouwens gewoon water drinken. Misschien af en toe eens wat energiedraink, maar ik zou vooral water prefereren. Is overigens net wat je zelf het beste naar binnen krijgt. Sommigen drinken water, andere energiedrank, weer anderen koude thee en er zullen ook mensen cola drinken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.quote:Rabobank has announced its team roster for the Volta a Catalunya, the next ProTour race, from May 16-22. The following riders will take the start in start in Salou, Spain: Erik Dekker, Bram de Groot, Pedro Horrillo Muñoz, Gerben Löwik, Joost Posthuma, Jukka Vastaranta, Pieter Weening and Remmert Wielinga. Reserves are Ronald Mutsaars and Mathew Hayman. Erik Breukink will be the team leader of the Rabo Cycling Team in Volta a Catalunya.
Met Menchov hebben ze ook maar 1 klassementsrenner in de gelederen, en die richt zich vol op de Tour.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.
Rasmussen, geen klassementsrenner/wel kanon(netje) rijdt toch echt in Italië. Niet alleen Dekker en Boogerd zijn kanonnen!!quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Mmmm, Rabo houdt de grote kanonnen nog steeds binnen. Niet in de Giro en dus ook niet in Catalunya. Ze missen eigenlijk nog een klassementsrenner zoals de andere grote ploegen er wel meerdere hebben.
Wening zou het in kleinere rondes misschien moeten kunnen, of gewoon in een klimritje.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:58 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik zweer bij Karnemelk en volle yoghurt,dat is meestal mijn motor voor een belangrijke rit,en tijdens de rit gewoon water.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank je,
met eten bedoel je diezelfde dag? Volgens mij is er een ontbijt geregeld vantevoren... Ik neem ook nog wel een energiereep mee.
ik neem ook aan dat het ook bij iedereen anders isquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Op volle yoghurt kom ik dus weer niet vooruit
Is ook een melkproduct, niet zo slim om melk te drinken voor dat je een stevige inspanning gaat leveren op de fiets.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Op volle yoghurt kom ik dus weer niet vooruit
Dankuwel. Ik wist dat 'ie er was, maar kon 'm niet meer vinden. Heb meteen een schopje gegeven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:20 schreef zjroentje het volgende:
Er is zelfs een recreatief wielrentopic: [Centraal] Recreatief Wielrennen
Ow, da's ook niet fijn bij je retour.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:40 schreef Bartoli het volgende:
VDB aangereden door zijn eigen ploegleider die een manoevre maakte![]()
Vrijdag de 13e noemen ze datquote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens wat ik hoorde maakte VDB eigenlijk zelf een maneuver waardoor hij tegen de wagen botste en viel ... (je zou bijna gaan denken dat hij zelf het ongeluk opzoekt)
Een sunderlandje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:40 schreef Bartoli het volgende:
VDB aangereden door zijn eigen ploegleider die een manoevre maakte![]()
Gefeliciteerd. Jammer van het weer, dat scheelt wel een paar minuutjes denk ik.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:19 schreef Zwansen het volgende:
Nou Zwansen heeft de Alp 'd Huez beklommen.
1 uur en 41 minuten.... Maar wat een tocht, beneden was het 8 graden en bovenop de top 2 graden boven 0... De gehele klim viel de regen met bakken naar beneden, het leek wel een waterval waar we op tegen zijn gefietst... Zelfs Hennie Kuiper had het nog niet zo extreem meegemaakt op de Alp.
Echt een fantastische klim trouwens, ik startte in de 1e groep en Hennie Kuiper fietste het 1e stuk met ons mee... Ik had het kippevel op mijn armen staan toen hij op kop reed en toen ik besefte dat ik de Alp op ging fietsen. Prachtig!
Ook leuk om die namen op de weg nog te zien, geeft je wel extra stimulans als je Lance Armstrong op de weg ziet staan of een gigantische Nederlandse vlag.... Sommige stukken had ik het wel zwaar, maar toen ik op zo'n bordje zag staan dat het de Bernard Hinault bocht was dacht ik bij mezelf, ach als hij het kan moet ik het ook kunnen,
Zou best kunnen, maar eigenlijk maakt dat het achteraf alleen maar mooier op. Reed op een ATB met voor en achtervering maar de volgende keer zorg ik ervoor dat ik wel op een echte racefiets rij...quote:Op maandag 16 mei 2005 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Jammer van het weer, dat scheelt wel een paar minuutjes denk ik.
Dat scheelt ook aardig qua tijd. (Eigenlijk moet dit in het recreatief wielrennentopic trouwens.)quote:Op maandag 16 mei 2005 20:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar eigenlijk maakt dat het achteraf alleen maar mooier op. Reed op een ATB met voor en achtervering maar de volgende keer zorg ik ervoor dat ik wel op een echte racefiets rij...
Popovych moest in Italië zitten, verdomme. Vorig jaar vierde in de giro, en dit jaar mag hij enkel slaafje gaan spelen van Armstrong.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Piepoli wint de etappe vandaag in Catalonië voor Popovych en A. Osa. Ullrich top 20.
So what? Kleine prijs om dan vanaf augustus het beste rondeteam van de laatste 10 jaar te zijner beschikking te hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
Popovych moest in Italië zitten, verdomme. Vorig jaar vierde in de giro, en dit jaar mag hij enkel slaafje gaan spelen van Armstrong.
gaat ie voor de Vuelta dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
So what? Kleine prijs om dan vanaf augustus het beste rondeteam van de laatste 10 jaar te zijner beschikking te hebben.
Cuesta won.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich verliest 3 minuten in de klimtijdrit...
Volgend jaar bedoelt 'ie denk ik.quote:
Hij stopt niet met wielrennen op 't einde van dit seizoen.quote:
Dat niet, maar ik mis hem toch in de Giro. Maar goed, bij discovery hebben ze een andere mentaliteit, je mag maar één wedstrijd winnen op een jaar, daar. Popo had een even goede steun kunnen zijn voor savoldelli (of omgekeerd) en daarom niet zoveel minder in de Tour.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij stopt niet met wielrennen op 't einde van dit seizoen.
Onderarm gebroken als ik het goed hoorde.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:36 schreef Zwansen het volgende:
Wat was er nu met Bram de Groot? :=
Maak er 36 minuten vanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:23 schreef zjroentje het volgende:
De bezemwagen kwam gisteren geloof ik op zo'n 26 minuten binnen in Olympia's Tour.
Die hebben dus dat rondje niet meer gereden neem ik aan.quote:
Klote voor 'm zeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:37 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onderarm gebroken als ik het goed hoorde.
quote:Net hersteld van een sleutelbeenbreuk is Bram de Groot in de Ronde van Catalonië opnieuw zwaar ten val gekomen. Daarbij brak hij zijn linker onderarm en liep hij een flinke wond aan zijn linkerknie op.
In februari brak De Groot in de Ronde van de Middellandse Zee zijn sleutelbeen en moest daardoor al een flink aantal wedstrijden missen. Na zijn winst in de Uniqa Classic draaide De Groot in de Ronde van Catalonië ook weer goed mee, maar opnieuw sloeg het noodlot toe.
In de kopgroep ging De Groot hard onderuit en hij moest naar het ziekenhuis worden vervoerd. Daar werd een een gebroken onderarm en een diepe vleeswond in zijn linkerknie geconstateerd. Morgen zal De Groot terugvliegen naar Nederland. Dan zal in het ziekenhuis moeten blijken of een operatie voor zijn arm nodig is.
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)quote:Op zondag 22 mei 2005 14:13 schreef placebeau het volgende:
enPopovych
wint de ronde van Catalonië
Het zou wel eens een leuke dubbel kunnen worden voor Discovery
Van NOS teletekst:quote:Op zondag 22 mei 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)
quote:Jaroslav Popovitsj heeft de Ronde van
Catalonië op zijn naam geschreven.De
Oekraïner,die in de vierde etappe de
leiderstrui veroverde,finishte in de
zevende en laatste rit van Palleja naar
Barcelona in het peloton.
De Noor Thor Hushovd sprintte naar de
laatste dagprijs.
(later meer)
ze zeiden het op sporza radioquote:Op zondag 22 mei 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is die rit van vandaag al gedaan dan ? Zo ja , waar vind jij ergens wie won ? (op CN staat nog niks)
Sorry het waren 32 minuten maja what's the difference, die 4 minuten maakt ook geen hol uit. Nee die hebben die 2 rondjes niet meer gereden. Waren allemaal buiten tijd maar zijn opgevist.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:19 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die hebben dus dat rondje niet meer gereden neem ik aan.
Hij zou starten in de Ronde van Zwitserland, het valt dus al bij al wel mee, gelukkig.quote:De medische staf van de Rabobank-wielerploeg heeft het licht op groen gezet voor Oscar Freire om de training na drie volledige weken rust in volle intensiteit te hervatten. Bij een uitvoerige controle onder leiding van ploegarts Jan-Paul van Mantgem is gebleken dat de blessures van Freire voldoende zijn hersteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |