Tsja als ze ooit de goden van het wielrennen in hun land waren. En als het dan om één of andere manier verkeerd loopt blijven ze hem steunen. Dat is typisch Belgisch en niet zozeer Frans, want op Virenque na zijn ze allemaal door de grond geboord geworden. In Nederland, Duitsland, Italie ofzo laten ze zo iemand als een baksteen vallen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef Zjwegel het volgende:
VDB is samen met Virenque de meest misselijke sporters die het wielrennen ooit heeft gehad, wat haat ik die 2 uit de grond van mijn hart. Keihard ontkennen, zo schuldig als wat en nog steeds een held in eigen land zijn :S.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef Zjwegel het volgende:
VDB is samen met Virenque de meest misselijke sporters die het wielrennen ooit heeft gehad, wat haat ik die 2 uit de grond van mijn hart. Keihard ontkennen, zo schuldig als wat en nog steeds een held in eigen land zijn :S.
Nou, nou. Er waren veel Belgen die er echt op zaten te wachten tot Museeuw in opspraak zou komen om hem dan in de grond te kunnen boren. Veel heviger dan hoe men er in het buitenland op reageerde.quote:
Zoetemelk is in 1983 positief bevonden bij een dopingtest en heeft volgens mij gewoon toegegeven, de straffen waren toendertijd ook nog niet zo hoog zoals nu. En tsjah hij heeft de Tour gewonnen he, dat vergeten wij Nederlanders niet zo snel waardoor hij ook een held blijft.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..].
Er zijn er genoeg die effectief positief zijn bevonden (in tegenstelling tot Virenque en VDB) en dan nog blijven ontkennen. Zijn die niet nog veel triester? Ik noem een Merckx, ik noem een Zoetemelk.
quote:Nuno Ribeiro, die wegens een te hoge hematocrietwaarde niet mocht deelnemen aan de Giro d’Italia, is vrijgesproken van het gebruik van epo. De contra-expertise van de Portugees bleek negatief.
Ribeiro werd vlak voor de start van de Giro uitgesloten van deelname en werd onmiddellijk ontslagen door zijn ploeg Liberty Seguros, waar hij sinds begin dit jaar in dienst was. De Portugees zit nu zonder ploeg.
Du boogerd is clean en al de rest niet?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:03 schreef NRH het volgende:
Je gaat haast denken dat Boogerd een tijdje aan de EPO had moeten zitten.
Hij had dan een jaartje schorsing ergens gehad, maar ook 40 ipv 10 mooie overwinningen..
Ok die heb je ook altijd. Maar het groepje mensen dat Museeuw nog als een god ziet is groter dan de mensen die hem tot persona non grata verklaard hebben. Dat is in de andere landen meestal andersom, of je moet Pantani hetenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nou, nou. Er waren veel Belgen die er echt op zaten te wachten tot Museeuw in opspraak zou komen om hem dan in de grond te kunnen boren. Veel heviger dan hoe men er in het buitenland op reageerde.
Het doet er wel toe. Stel je hebt een hematocriet van 48 en je pakt doping kom je al snel aan een hematocriet boven de 50 en loop je tegen de lamp. Maar iemand die van origine een hematocriet van 42 heeft en dan doping gebruikt kan aan een hematocriet van 48/49 komen, maar dan is er niks aan de hand. Zo zie je ook weer hoe scheef zo'n regelement ook weer kan zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:42 schreef placebeau het volgende:
Doet er niet toe, te hoge hematocriet mag ook niet. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je doping hebt gebruikt, met hoogtestages en zuurstofkamers bekom je hetzelfde effect. Of bij sommigen is dat zelfs erfelijk. Het valt dus gewoon onder de regels dat hij ontslagen werd.
Ja, maar er zijn ook dopingtests, maar die staan los van de hematocriettesten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het doet er wel toe. Stel je hebt een hematocriet van 48 en je pakt doping kom je al snel aan een hematocriet boven de 50 en loop je tegen de lamp. Maar iemand die van origine een hematocriet van 42 heeft en dan doping gebruikt kan aan een hematocriet van 48/49 komen, maar dan is er niks aan de hand. Zo zie je ook weer hoe scheef zo'n regelement ook weer kan zijn.
Ja dat klopt. Maar niet alle doping is opspoorbaar door middel van o.a de bloed-, urine- en haartestenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn ook dopingtests, maar die staan los van de hematocriettesten.
Wie zegt dat Boogerd ook niet aan de EPO zat toen ?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:03 schreef NRH het volgende:
Je gaat haast denken dat Boogerd een tijdje aan de EPO had moeten zitten.
Hij had dan een jaartje schorsing ergens gehad, maar ook 40 ipv 10 mooie overwinningen..
Niemand, maar Boogerd is vooralsnog niet in opspraak geraakt. Dus verdient hij het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wie zegt dat Boogerd ook niet aan de EPO zat toen ?
Volgens Planckaert is Gaumont "een labiele zot die altijd stoned als een zombie door het hotel liep". Kleurrijk taalgebruik.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:49 schreef zjroentje het volgende:
VDB en Planckeart ontkennen natuurlijk alles, en dreigen Gaumont met een aanklacht wegens laster.
Ja moet je eens nagaan hoe strak die renners toen stonden van dat spulquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens Planckaert is Gaumont "een labiele zot die altijd stoned als een zombie door het hotel liep". Kleurrijk taalgebruik.
Ow die verhalen ken ik maar dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon. Maar zolang ze dat niet kunnen bewijzen, hard maken etc. is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:06 schreef Zjwegel het volgende:
Zal geen ploegen en namen noemen, maar we hebben meegemaakt dat de renners 's avonds in het hotel zaten en toch naar mijn mening erg veel bier dronken zo'n avond. Ook gingen ze vrij laat naar bed of kwamen gewoon weer terug als ze gingen.
Wij zaten dan vrolijk aan een tafel met de mecanicien (sorry voor spelfouten) te vertellen en ook met de ploegleider en een enkele renner.
Tijdje later toen de ploeg uiteen viel en de mecanicien stopte met werken heeft hij tussen neus en lippen verteld dat die jongens gewoon niet in slaap konden komen door de spullen die ze gebruikte en daardoor nogal wat alcohol nodig hadden.
En die liepen dan niet eens rond als zombies........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |