HULDE JP!quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'
Van de frontpage.
Is ie nou helemaal besodemieterd!! Ja, hij heeft makkelijk praten, hem wordt geen hand geweigerd, want vrouwen kunnen geen Imam worden.
Wel lekker handig om dan zo te lullen.
JP![]()
Volgens wie?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Ik vind het respectloos om hoofdletters zo excessief te gebruiken; aanpassen of opkrassen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?quote:
Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:18 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?
Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:22 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.
Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aanquote:Ik ga in Frankrijk toch ook een man echt niet zoenen op zijn verjaardag hoor. Ben ik dan ook respectloos?En dat vind ik nog een minder sterk geval, omdat ik dat niet eens niet zou doen uit een sterke geloofsovertuiging maar puur uit afgunst van het zoenen van een andere man.
Het is pertitent onwaar dat er geen of weinig christelijke kerken zijn in turkije. Heeft iemand hier cijfers van? Laatst was er nog een link geplaats.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:21 schreef D3nn15 het volgende:
Idd aanpassen of opkrassen, hier staat het vol met moskee'en en andere ellende, zie jij ergens in turkije/marokko windmolens en kerkbijeenkomsten voor nederlanders?
Omgekeerd word dat toch ook verwacht, als je als nederlander daar gaat wonen en werken dat je je aan het leven daar aanpast, niet meer als normaal, als je zonodig in je eigen cultuur en gewoonten wil blijven zitten blijf dan lekker in je eigen land wonen.
Lol, ik zie de hele dag respectloos gedoe om me heen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:28 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.
Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aan![]()
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.
Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden![]()
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.
Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden![]()
Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:
[..]
HULDE JP!
Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.![]()
Volgens de in Nederland geldende normen en waarden. Waar onze PM Balkie zo trots op was.quote:
Ach goedkeuren en respecteren liggen in elkaars verlegende. Mi geef je hiermee een totaal verkeerd signaal af. Maar ik kijk nergens meer van op. Een laffe bedoeling daar in Den Haag.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:34 schreef Posdnous het volgende:
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.
Al mag er natuurlijk wel bij gezegd worden dat het 'geen hand geven' niet de bedoeling is hier.
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:31 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?![]()
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?
Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef clowncloon het volgende:
[..]
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.
als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.
Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven![]()
Dat is toch heel iets anders mên. Als je wilt vergelijken doe het dan tenminste goedquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.
Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?
Get real...![]()
Dat is toch discriminatie?quote:Die gaf aan 'not amused' te zijn toen de radicale Tilburgse imam Ahmad Salam haar weigerde een hand te geven omwille van zijn geloofsovertuiging.
Ik vind het eigenlijk ook helemaal geen big deal maar het irriteert me mateloos dat die balkellende zo loopt te ijlen over normen en waarden en toch dit soort domme uitspraken doet alleen maar om het pappen en nathouden principe hoog te houden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?![]()
Misschien wel een goed idee he
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:40 schreef clowncloon het volgende:
[..]
als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.
Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?
Get real...![]()
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.
Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven![]()
Het is natuurlijk gewoon voer voor dergelijke zogenaamde 'rechts-extremisten' (die eigenlijk in een identiteitscrisis zitten en dus maar een groep zoeken waar ze lekker simpel zichzelf kunnen zijn).
Wat een aanstellerij zeg.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:
[..]
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:
[..]
HULDE JP!
Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.![]()
my wordsquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef Redux het volgende:
[..]
Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???
En dat zeg jij...hoe typischquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:
[..]
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
Het is geen gewoonte dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:41 schreef Tobbes het volgende:
Eenschquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
De andere kant op redeneren zou dus ook gerespecteerd moeten worden.
Als je moslims geen hand wilt geven omwille van je geloofsovertuiging.
Dan lijkt me het einde aardig zoek
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te makenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Het is geen gewoontje dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.
Maar dat die Imam vrouwen geen handen omdat ze vrouwen zijn is natuurlijk wel discriminatie en dan kan gewoon niet gedoogd, en al helemaal niet door onze 'premier' ..
Op het feit dat jij meneer het land uit wilt hebben, en als ik wat andere posts van je doorneem kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je het sowieso -zacht gezegd- niet zo op 'buitenlanders' hebtquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef TGT het volgende:
[..]
Sorry hoor ik volg je niet. Waar baseer jij op dat dat typisch is.?
Die imam is niet op vakantie he!quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Redux het volgende:
Een nederlands meisje moet dus zowel op vakantie in een moslimland respect tonen aan de daar geldende moslimsregels, als hier in haar geboorteland???
Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.quote:
maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Tobbes het volgende:
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te maken![]()
En wat dan nog, als vrouwen positief gediscrimineerd worden alleen omdat ze tieten hebben hoor je ze toch ook niet huilen?Maar dat is een andere discussie.
Dat is dan toch zijn probleem?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.
Dat gedoe van letterlijke Koraninterpretatie: 'vrouwen zijn lager dan honden' etc. is echt een suf argument.
Als zo'n man dat nu letterlijk tegen een individu zegt is het wat anders, maar door een hand te weigeren uit culturele achtergrond is wel echt heel zieleig om zo iemand dan maar meteen het land voor uit te zetten.
dan zijn er heel wat asocialere figuren die maar gelijk zouden moeten opkrassen.
Balkenende maakt het ons probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Dat is dan toch zijn probleem?
Maar dan moeten ze vervolgens niet zeiken als mensen moslims discrimineren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Dat is dan toch zijn probleem?
Wanneer heeft ie dat gezegdquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
[..]Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen?
Het zit zo. Buitenlanders: prima! Ik heb ook buitenlandse vrienden. Toffe jongens. Ze zijn net als ik. Hollands. Schudden vrouwen de hand. Ze horen er gewoon bij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Op het feit dat jij meneer het land uit wilt hebben, en als ik wat andere posts van je doorneem kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je het sowieso -zacht gezegd- niet zo op 'buitenlanders' hebt
Maar ach...
Hoezo, net alsof alle moslims geen hand geven, wat een onzin.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze vervolgens niet zeiken als mensen moslims discrimineren.
Je moet elkaar immers "respecteren"
Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.
Vervolgens lopen ze te zeiken zelf wel gediscrimineerd te worden. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[upd] Allochtonen ervaren discriminatie op werk
Dat moet ook gerespecteerd worden. Ik ben benieuwd wat zo'n imam daarvan vindt
Voor hem is het geen gewoonte een hand te schudden in Turkije, in Nederland moet je je aanpassen want daar is het wel gewoonte. Zo simpel moet ik het kennelijk zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te maken![]()
Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:
Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking.
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:
Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:
[..]
Het zit zo. Buitenlanders: prima! Ik heb ook buitenlandse vrienden. Toffe jongens. Ze zijn net als ik. Hollands. Schudden vrouwen de hand. Ze horen er gewoon bij.
Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
Die koran interpretatie heb ik niet aangekaart. Maar goed.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.
Dat gedoe van letterlijke Koraninterpretatie: 'vrouwen zijn lager dan honden' etc. is echt een suf argument.
Als zo'n man dat nu letterlijk tegen een individu zegt is het wat anders, maar door een hand te weigeren uit culturele achtergrond is wel echt heel zieleig om zo iemand dan maar meteen het land voor uit te zetten.
dan zijn er heel wat asocialere figuren die maar gelijk zouden moeten opkrassen.
Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Redux het volgende:
[..]
Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???
Heh??? Werkelijk hilarisch, maar zo zit het niet in elkaar. Jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is niet zo dat een moslim man geen respect toont wanneer hij niet naar rtl 4 kijkt of met pasen naar een woonboulevard gaat. Het is niet zo dat een moslim man nederlandse gebruiken aanneemt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken.
En fluiten als er een lekker wijf langsloopt.
Jeuzens denk eens na man voordat je deze onzin spuwt. Als je nou met een zinnige post komt krijg je ook een normaal antwoord. Deal?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken.
En fluiten als er een lekker wijf langsloopt.
Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo, net alsof alle moslims geen hand geven, wat een onzin.
Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking.
Nee sorry ik vind dat niet de charme van NL. de charme van NL zou moeten zijn dat iedereen zich fatsoenlijk tegenover elkaar gedraagt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Tobbes het volgende:
[..]
De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.
Vind ik dan he..
Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.
Respect betekent niet dat je het 'oke' vindt wat hij doet, maar dat die mensen ook gewoon mensen zijn met een bepaalde achtergrond en oorzaken van hun handelen. Dus dat ze nu geen volgelvrij verklaarden zijn. Dat is alles.
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Een moslim die haar geen hand geeft, geeft te kennen haar lager dan een hond te vinden.
Precies.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?
Ik zie het verschil niet. Als het ene mag, mag het andere ook lijkt me.
Mij persoonlijk maakt het wel degelijk uit als een hoofd van een religie openlijk vrouwen discrimineert.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?![]()
En terecht, ze hebben allebei een representatieve functie en dus moet je elkaar een hand kunnen geven volgens de Nederlandse maatstaven. Een man had hij wel een hand gegeven maar Verdonk niet omdat ze een vrouw is...belachelijk.quote:Natuurlijk maakt hij het zichzelf moeilijk, maar aan de andere kant vind ik het te respecteren dat hij ondanks al die camera's op zn bakkesard toch die hand weigert.
En die Verdonk was gewoon aan het provoceren om haar gelijk te halen.
Ik haat die imam niet meteen hoor niet omdat hij iemand geen hand wil geven...get real.quote:Zoals ik eerder zei zijn dergelijke niet-noemenswaardige incidenten (want dat zijn het) puur en alleen gebruikt om te laten zien hoe erg alle zogenaamde allochtonen-haters wel niet hebben.
Romantiseer het maar. Werkelijkheid ligt toch net anders.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
[..]Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond
Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.
Vergeet niet dat die moslim man de aanstichter is van dit dilemma. Per slot van rekening is hij degene die aan het begin staat van niet respect tonen. Je kan daarop kritiek verwachten.
Er wordt dus gezegd dat het voor een moslim man o.k. is om geen respect te tonen, en op onze beurt moeten wij wel respect tonen. Beetje krom, vind je niet?
Wat is volgens jou de reden van het niet de hand schudden?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:03 schreef Sidekick het volgende:
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.
Zo'n imam moet dat eens in eigen land proberen. Zul je zien dat hij er niet ongenadig vanaf komt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.![]()
zover ik begreep wil een imam op geen enkele manier contact hebben met een vrouw wat mogelijk tot sexuele handelingen kan leidenquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Redux het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de reden van het niet de hand schudden?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Redux het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.
Je geeft ermee een verkeerd signaal af. We moeten het volgens JP respecteren maar dan moet je de andere kant van het verhaal toch ook respecteren?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Tobbes het volgende:
Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?![]()
Natuurlijk maakt hij het zichzelf moeilijk, maar aan de andere kant vind ik het te respecteren dat hij ondanks al die camera's op zn bakkesard toch die hand weigert.
En die Verdonk was gewoon aan het provoceren om haar gelijk te halen.
Zoals ik eerder zei zijn dergelijke niet-noemenswaardige incidenten (want dat zijn het) puur en alleen gebruikt om te laten zien hoe erg alle zogenaamde allochtonen-haters wel niet hebben.
Lekker kansloos.
Van mij hoef je een moslim geen hand te geven. Dat je daarmee zelf wilt worden waar je nu zo tegen ageert is hypocriet, maar geheel jouw probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?
Ja, doen ze toch ook? Althans, ze respecteren mensen met een goddelijk geloof."Heidenen zijn waardeloos in hun ogen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je geeft ermee een verkeerd signaal af. We moeten het volgens JP respecteren maar dan moet je de andere kant van het verhaal toch ook respecteren?
Ja tuurlijk. Zolang je maar pure, goede bedoelingen hebt,quote:Stel ik geef omwille van mijn geloofsovertuiging geen hand aan moslims. Dat zou dus ook mogen?
Waarom niet? Het is moeilijk, maar het zou de mens sieren.quote:Je kan toch geen respect vragen voor iemand als hij zelf ook geen respect heeft.
Dat heb ik al vermeld. Lezen dus.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik gebruik het als voorbeeld dat betekent niet dat ik het in de praktijk ga gebruikenquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Van mij hoef je een moslim geen hand te geven. Dat je daarmee zelf wilt worden waar je nu zo tegen ageert is hypocriet, maar geheel jouw probleem.
*Respect voor een religieuze overtuigingquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik gebruik het als voorbeeld dat betekent niet dat ik het in de praktijk ga gebruiken![]()
Dan zou ik idd op hetzelfde achterlijke niveau belanden als deze imam. Met zijn ik eis respect* maar zelf geen respect** hebben. Dat is pas hypocriet.
Het hebben voor respect binnen de Islam is sws moeilijk. Ze vinden immers niet-moslims sws heidens en minderwaardig. Maar zelf willen ze wel respect voor hun geloof. De hypocrisie ten topquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Tobbes het volgende:
Ja, doen ze toch ook? Althans, ze respecteren mensen met een goddelijk geloof."Heidenen zijn waardeloos in hun ogen.
Het lijkt me niet dat je pure goede bedoeling kunt hebben als dat je geloofsovertuiging is. Het is eerder een bekrompen visie.quote:Ja tuurlijk. Zolang je maar pure, goede bedoelingen hebt,
Yeah right.quote:Waarom niet? Het is moeilijk, maar het zou de mens sieren.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat heb ik al vermeld. Lezen dus.
Maar uiteraard mag je met een bron komen waarin die imam stelde dat vrouwen lager dan honden zijn. Succes.
http://www.fairweb.nl/ind(...)evandevrouwindeislamquote:* "vrouwen zijn de domste wezens die er bestaan en aangezien de hel voor domkoppen is geschapen, gaan bijna alle vrouwen naar de hel." Naast ‘voorwerp’ van verleiding en van domheid, is de vrouw ook toonbeeld van onreinheid, net als de hond en de ezel. Een uitspraak van Mohammed is:
" drie zaken verderven het gebed van een man: de ezel, de zwarte hond en de vrouw" (de zwarte hond staat voor de duivel). Soms wordt nog een vierde aan dit rijtje toegevoegd, dat dan luidt: de hond, het zwijn, de jood en de vrouw.
Oh fijn om te weten dat religieuze overtuiging zo hoog in het vaandel bij je staat. In de loop van de geschiedenis zijn er vele plezierige dingen gebeurd uit naam van religieuze overtuigingen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:13 schreef Tobbes het volgende:
*Respect voor een religieuze overtuiging
**Respect voor een nietszeggende etiquette
Deze uitspraak werd gisteren door Femke Halsema 'ontlokt' in het normen en waarden debat.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
Beetje laat JP.
Kinderachtig natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Sidekick het volgende:
Dat heb ik al vermeld. Lezen dus.
Maar uiteraard mag je met een bron komen waarin die imam stelde dat vrouwen lager dan honden zijn. Succes.
Grappig dat zelfs in deze quote vrouwen niet eens lager dan honden staan, maar laten we weer even serieus gaan doen: waar stelde deze imam dat hij vrouwen lager dan honden vindt, en dat dat de reden is vanwege het handschudincident? ik zou daar niet teveel tijd aan verspillen overigens, je fout toegeven is heel wat praktischer als je de benodigde zelfkennis hebt tenminste.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef Redux het volgende:
[..]
[..]
http://www.fairweb.nl/ind(...)evandevrouwindeislam
Dat is altijd zo makkelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh fijn om te weten dat religieuze overtuiging zo hoog in het vaandel bij je staat. In de loop van de geschiedenis zijn er vele plezierige dingen gebeurd uit naam van religieuze overtuigingen.
heb je ook een betrouwbare bron? Uitspraak Islamoloog of passage uit Koran ofzo?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef Redux het volgende:
[..]
[..]
http://www.fairweb.nl/ind(...)evandevrouwindeislam
Ik heb geen probleem met religie. Onze samenleving is gebouwd op joods-christelijke tradities.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:26 schreef Tobbes het volgende:
Dat is altijd zo makkelijk.
Maar ga je eens indenken hoe de wereld er uit had gezien zonder religie
[hint]Normen, waarden, rechten, plichten, wetten, gunsten in Nederland zijn allemaal gebaseerd op de Bijbel[/hint]
He, ik ben niet degene die hier zaken gaat verzinnen om de boel te dramatiseren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kinderachtig natuurlijk.
Je weigert iemand niet de hand omdat zij gelijkwaardig is aan de man. Het weigeren zegt al genoeg wat voor positie vrouwen bekleden binnen de islam.
Als ik in Frankrijk ben en ik heb daar kennissen gemaakt op een camping of waar dan ook, dan is het daar schijnbaar normaal dat je ze begroet met een hand en twee zoenen op de wang. Daar pas ik me dan ook aan aan. Als ik naar een streng Islamitisch land reis en een hoofddoek is verplicht, draag ik die ook, hoewel met flinke tegenzin. Maar liever aanpassen dan moeilijkheden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef clowncloon het volgende:
[..]
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.
Vrouwen vervullen binnen de islam toch zeker geen gelijkwaardige rol. In je post kwam een beetje naar voren alsof dat wel meevalt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef Sidekick het volgende:
He, ik ben niet degene die hier zaken gaat verzinnen om de boel te dramatiseren.
Als je deze man verplicht een vrouw een hand te geven zal dat idd niets oplossen maar het kenmerkt wel het feit dat de islam als geheel niet binnen een Westers land past.quote:Het weigeren van een hand laat zien dat vrouwen een andere rol hebben dan de man. Dat kan een gelijkwaardige rol zijn. Zoals ik zal zei vind ik die rolverdeling persoonlijk niet goed, achtergesteld zelfs. Maar uiteraard zal het verplichten van deze gebruiken zoals het schudden van een hand dat helemaal oplossen, nietwaar? Symboolpolitiek, het middel van de naieve onderbuikgevoelens.
Natuurlijk, dat zou ik ook doen; niet moeilijkdoen..big deal. Maar als je het niet doet dan gaan ze niet moeilijk doen verwacht ik...dat is mijn punt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik in Frankrijk ben en ik heb daar kennissen gemaakt op een camping of waar dan ook, dan is het daar schijnbaar normaal dat je ze begroet met een hand en twee zoenen op de wang. Daar pas ik me dan ook aan aan. Als ik naar een streng Islamitisch land reis en een hoofddoek is verplicht, draag ik die ook, hoewel met flinke tegenzin. Maar liever aanpassen dan moeilijkheden.
waarom niet? Waar ligt de grens? Maar ik ben het met je eens dat het een manke vergelijking is...quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Fys het volgende:
Je kunt een gewoonte die niet voortkomt uit een geloof (zoals de twee zoenen in frankrijk) niet vergelijken met een gewoonte die wel voortkomt uit een geloof (zoals het weigeren van een hand van een imam).
Maar als ik, of bijvoorbeeld een Rita Verdonk, geen enkele moslim meer de hand schudt, is het óók niet goed. Wij zijn dus eigenlijk verplicht om onze hand uit te steken, en moeten maar afwachten of die geweigerd wordt. En als die dan geweigerd wordt, dan was je al fout omdat je je hand uitstak getuige deze posting:quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Wat een gedwaas zeg van sommigen hiero, moet je zien waar ze zich aan storen.... handen geven... goh wat belangrijk zeg! Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten. Jammer is dat eigenlijk. Dat geklaag ook altijd... De core business van Verdonk is niet alleen deporteren dus.
Je kunt toch niet ruiken of iemand een handweigeraar is of niet!quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Tobbes het volgende:
Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.![]()
Het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Wat een gedwaas zeg van sommigen hiero, moet je zien waar ze zich aan storen.... handen geven... goh wat belangrijk zeg! Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten. Jammer is dat eigenlijk. Dat geklaag ook altijd... De core business van Verdonk is niet alleen deporteren dus.
Dat valt dus van die imam te zeggen. Een vrouw is anders en volgens de imam "fout" want hij mag ze geen hand geven.quote:Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten
Een hoofddoek dragen in een streng Islamitisch land, is anders wel een geloofszaak. Volgens mijn geloof hoef ik dat niet, maar ik zal me wel aanpassen om moeilijkheden te voorkomen. En volgens een Iraans kennisje van me, kan je dat in Iran wel verwachten als je je daar niet aan de hoofddoekregel houdt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef clowncloon het volgende:
[..]
waarom niet? Waar ligt de grens? Maar ik ben het met je eens dat het een manke vergelijking is...
@hugoboss; lees de thread eens dude
Niemand heeft het over verplichten, meneer Fantasia.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef Sidekick het volgende:
Maar uiteraard zal het verplichten van deze gebruiken zoals het schudden van een hand dat helemaal oplossen, nietwaar?
Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Fys het volgende:
Je kunt een gewoonte die niet voortkomt uit een geloof (zoals de twee zoenen in frankrijk) niet vergelijken met een gewoonte die wel voortkomt uit een geloof (zoals het weigeren van een hand van een imam).
Je slaat het hoofddoekjes argument in Iran maar gewoon over?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Fys het volgende:
Omdat het op de wangen zoenen een gewenning is. Ik geef vrouwen altijd drie zoenen op de wang omdat iedereen dit doet. In frankrijk twee zoenen en ook bij mannen omdat iedereen dit doet.
De Imam weigert een hand te geven aan vrouwen omdat zijn geloof (wat voor hem waarschijnlijk het belangrijkste aspect van zijn leven is) hem dat expliciet verbiedt.
Daarnaast wordt de imam op dat gebied beschermt door een grondrecht, dus ik zie het nut van deze discussie niet in.
Aldus een atheist.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:02 schreef Lithion het volgende:
[..]
Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.
Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:04 schreef Gia het volgende:
Maar alsnog krijg ik geen antwoord op de vraag:
Moeten wij, vrouwen, moslims dan maar allemaal geen hand meer geven?
Het zoenen van iemand op de wangen is niet minder een uiting van cultuur dan het weigeren van een hand op grond van religieuze overtuiging. Ook het weigeren van die hand is namelijk iets wat afhankelijk is van de groep mensen die je bekijkt (en dús de cultuur van die mensen). Andere imams hebben namelijk ook aangegeven dat hij die hand helemaal niet had mogen weigeren; dat hij juist respect had moeten tonen voor het hooggeplaatste figuur dat tegenover hem stond door haar de hand te schudden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Fys het volgende:
Omdat het op de wangen zoenen een gewenning is. Ik geef vrouwen altijd drie zoenen op de wang omdat iedereen dit doet. In frankrijk twee zoenen en ook bij mannen omdat iedereen dit doet.
De Imam weigert een hand te geven aan vrouwen omdat zijn geloof (wat voor hem waarschijnlijk het belangrijkste aspect van zijn leven is) hem dat expliciet verbiedt.
Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?quote:
Dat heeft er niets mee te maken. Zie ook mijn andere reactie hierboven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
Aldus een atheist.
M.a.w. vrouwen dienen maar te wachten of mannen ze waardig vinden om ze een hand te geven?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:04 schreef Gia het volgende:
Moeten wij, vrouwen, moslims dan maar allemaal geen hand meer geven?
Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?
Dus je mag een moslim ook geen hand meer aanreiken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.
Je bent niet erg goed geïnformeerd zie ik.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
[..]Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen? Die moslimman heeft dus ook geen respect voor mijn vriendin, er wordt mij gevraagd of ik daar respect voor wil tonen. Weet je wat ik dan zeg? "Oprotten".
Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.
maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.
Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.
quote:gisteravond in NOVA was ze ook weer magistraal.
Wat een drogredenatiequote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?
Hoezo? Hij gaf toch keurig uitleg. Ik heb heb het probleem echt nooit gezien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Redux het volgende:
[..]
Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.
Dat ze verontwaardigd was, betekent nog helemaal niet dat ze niet 'op de hoogte was'.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.
Volgens mij overdrijf je nogal. Ik heb die imam helemaal niet verontwaardigd gezien, hij zei gewoon dat hij geen hand wilde geven. Soit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Nou en? Je bedoelde het niet zo. Als hij daarover gaat zeuren ...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet.
Kom nou ...quote:Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Daar denkt de grondwet anders over. Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruikquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:02 schreef Lithion het volgende:
[..]
Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.
Daar ben ik niet mee bekend...vertel?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Je slaat het hoofddoekjes argument in Iran maar gewoon over?
Je kunt ook gewoon fatsoenlijk reageren. Of ben je gewoon te dom om pure logica te begrijpenquote:
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Niemand heeft het over verplichten, meneer Fantasia.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:16 schreef Sidekick het volgende:
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.
http://www.islaammail.com/article_full.asp?ID=482quote:Moet Verdonk, en in haar kielzog Nederlandse autochtonen, een weigering tot het schudden van een hand respecteren? Evers noemt als voorbeeld zijn wens om kosjer te eten of de sabbat te houden. ,,Wat gebeurt als ik bij Verdonk zou eten, en ik daar vraag of ik kosjer kan eten. En Verdonk reageert met: 'In Nederland eten we niet kosjer'?'' Evers wil nationale wetgeving naleven, zolang deze geen inbreuk op zijn geloof heeft. Dat betekent in zijn geval wel een hand geven, maar ook het naleven van het gebod om kosjer te eten en de sabbat te houden.
Opvallend is volgens hem dat de Nederlandse bevolking dit onderscheid óók verschillend waardeert. ,,Mensen raken beledigd als je ze geen hand wilt geven, maar met kosjer eten of het houden van de sabbat wordt juist veel rekening gehouden.''
El Madkouri veronderstelt dat imam Salam het in zijn geboorteland Syrië niet gewaagd zou hebben een vrouwelijke minister te bruskeren door haar geen hand te geven. ,,Voor deze imam is het prettig om in Nederland te leven, want hier mag hij de hand weigeren. In Syrië zou hij wellicht een tijdje in een donkere kerker terecht zijn gekomen'', veronderstelt de Forum-medewerker, de Syrische autoriteiten zouden dit niet geaccepteerd hebben. ,,De imam beseft nog niet wat het is om in een niet-islamitisch land te leven.''
Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....
Doe niet zo bang.
Het lijkt me duidelijk: de Arabische landen zijn moreel superieur.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:18 schreef Redux het volgende:
[..]
http://www.islaammail.com/article_full.asp?ID=482
Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:
Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Als ik als vrouwlijk consulent een client ontvang, steek ik als gastvrouw als eerste de hand uit om de client te laten weten dat hij welkom is. Niet de hand uitsteken is geen optie, het zou in dat geval kunnen zijn dat de man zich niet welkom geheten voelt, en zou zich dus beledigd kunnen voelen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.![]()
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:14 schreef Fys het volgende:
Daar denkt de grondwet anders over.
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.quote:Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruik
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:36 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?
Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie
Dus omdat ze het hoort te weten dat het kan gebeuren, moet ze het ook maar meteen accepteren
Wat een onzin
Als ik de snelweg op ga, hoor ik ook te weten dat ik een ongeluk zou kunnen krijgen. Dat betekent niet dat ik niet alles mag doen om dat tegen te gaan.
Dat weet hij snel genoeg toch?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.
Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.
Beetje jammer dit![]()
Aha, een hand uitsteken is tegenwoordig al de problemen opzoeken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.
Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Door het te proberen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.
Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken. In mijn ogen wilde zij gewoon voor het oog van heel de Neerlandse journalistiek haar gelijk aantonen. Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Redux het volgende:
[..]![]()
Verdonk ging expres naar de imam omdat ze wist dat hij haar geen hand wilde geven??? Ik dacht dat ze juist een verzoenend gesprek met de imam wilde.
Tuurlijk moet je niet wachten met hand uitsteken. Gewoon proberen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:43 schreef Lithion het volgende:
Nogmaals, gesteld dat je maar moet wachten met het uitreiken van je hand bij mensen die daar niet van gediend zijn... hoe herken je een moslim die niet de hand van een vrouw mag schudden dan? Of iemand van een ander geloof met dezelfde overtuiging?
Dat betekent het wel hier in Nederland.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....
1. Verdonk is een heksquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.
Een gesprek aangaan met imams is nog iets anders dan bewust op zoek gaan naar miskenning. Tenminste, dat zou het moeten zijn als we hier te maken zouden hebben met fatsoenlijke mensen.
Beetje jammer dit
In jouw Nederland misschien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat betekent het wel hier in Nederland.
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.quote:En waar bevinden wij ons?
Juist ja, in Nederland.
En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten.
Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.quote:
Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslimsquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat betekent het wel hier in Nederland.
En waar bevinden wij ons?
Juist ja, in Nederland.
En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten.
In Nederland speel je dan helemaal niet op veilig. In Nederland speel je juist op veilig wanneer je gewoon je hand uitsteekt en wanneer je iemand gewoon de hand schudt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Tobbes het volgende:
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken.
Alle andere imams schudde haar de hand, maar volgens jou had ze, omwille van die ene gefilpte idioot, beter niemand de hand kunnen schudden? Hoe zou dat overkomen op die andere imams denk je?quote:Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.
Is dat echt gebeurd?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
En so what als het angst zou betekenen? Het zou de imam sieren die angst weg te nemen door een hand te geven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In jouw Nederland misschien.
In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
[..]
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
Oh gaan we persoonlijk wordenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslims![]()
Whaha,quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh gaan we persoonlijk worden
Wat zou je ervan zeggen als jij gewoon je grote mond eens zou houden?
Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
Een integratiecursusje zou jou in het geheel niet misstaan. Iets wat ik onlangs geloof ik al eerder vaststeldequote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In jouw Nederland misschien.
In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
quote:Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
Waar ga ik niet op in?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
Waarom ga je nergens op in Gia?
Je lijkt een probleem te creeeren. Vooral op basis van de reacties van 1 user hier. JIj steekt je hand uit, 99 moslims geven een hand terug: 1 zegt, ik geef u liever geen hand. Tadaaaaaaa.
Beledigen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.quote:Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
Ik ben al op je ingegaan, maar je reageerde niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef SCH het volgende:
Waarom reageren jullie allemaal zo fanatiek op Tobbes en niet op mij of Dalai Lama - wij hebben namelijk gelijk
Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.quote:
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:45 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Door het te proberen?
Sorry, maar niemand in het topic zegt dat een moslimman een dokter op de bek mag slaan wanner hij z'n vrouw een hand wil geven.
JPB zegt juist: Praat met elkaar.
Dus:
Dokter: "Aangenaam " *geeft hand
Vrouw: "Het spijt me, maar dat doe ik nooit in mijn cultuur." *lacht en knikt respectvol richting dokter
Dokter: "OK!"
Ik zie het probleem niet eigenlijk ...
Jawel hoor. Het simpelweg afdoen als angst is een simpele tactiek (horend bij evenzozeer simpele mensen) om maar niet verder na te hoeven denken over de implicaties die een bepaalde situatie of een bepaald standpunt met zich meebrengen. Dat mensen ergens een probleem van maken is simpelweg uit angstmotieven en daarmee leg je de bal bij die personen neer en hoef je verder het niet meer over de problematiek te hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.
Politie gebeld, man opgepakt, man straf. Klaar.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
Dat jij je persoonlijk in je hol laat nemen en je nog niet beledigd voelt betekent echt niet automatisch dat niemand zich in die situatie beledigd voelt hoor, dus ik snap je smiley niet helemaal, maar het is echt niks om kleinerends over te doen wanneer iemand zich om bepaalde redenen beledigd voelt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:
Beledigen?Door het niet geven van een hand!?
JP kaart aan dat je voor de geen hand gevende imam respect moet hebbenquote:Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.
Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Beledigen?Door het niet geven van een hand!?
[..]
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.
Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
Dokter werkt terecht het echtpaar de deur uit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
Dalai Lama zegt dat vrouwen maar gewoon moeten proberen of hun uitgestoken hand geschud wordt. M.a.w. vrouwen moeten het maar pikken als dat dan geweigerd wordt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.
Nee, ons als in de mensen die gemeenschappelijke omgangsvormen hebben, formeel, vastgelegd in wetten en informeel vastgelegd in gedragspatronen. Die imam maakt een bewuste keuze om in deze maatschappij te functioneren en dan is het niets teveel gevraagd om zich ook te conformeren aan de geldende omgangsvormen en dús ook iemand de hand te schudden wanneer deze uitgestoken wordt en zéker bij een hooggeplaatst persoon.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Tobbes het volgende:
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)
Totdat je met de realiteit te maken krijgt.quote:Daarnaast vind ik dat het niet uitmaakt of je nou een minister of een putjesschepper voor je hebt.
Nee hoor. Het geven van een hand is een teken van respect.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.
Weer een teken dat je bar slecht geïntegreerd bent. Of gewoon geen opvoeding hebt genoten.
Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Nog maar een keer: 20 imams, 19 geven hand - 1 niet.
1 zegt: ik u geven geen hand en beleefd knikt.
Wat is nou precies het probleem in dit geval?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.
Dat zo'n Imam zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand, volgens Tobbes, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar het enige teken van respect is niet het geven van een hand ... er is wel meer. Ik vind bijvoorbeeld glimlachen of laten zien dat je je op je gemak voelt bij een ontmoeting belangrijker dan handje schudden.
Dat die ene imam geen hand geeft.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef Lithion het volgende:
[..]
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.
[..]
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.
En als je dat niet doet, is dat meteen een teken van wat dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.
quote:
En hoe zit het dan met het feit dat vrouwen in Iran verplicht een hoofddoekje moeten dragen. Ook toeristen kunnen problemen krijgen als ze dat niet doen. Dat heb ik uit eerste hand van een Iraanse.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:07 schreef Fys het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.
Precies.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, ons als in de mensen die gemeenschappelijke omgangsvormen hebben, formeel, vastgelegd in wetten en informeel vastgelegd in gedragspatronen. Die imam maakt een bewuste keuze om in deze maatschappij te functioneren en dan is het niets teveel gevraagd om zich ook te conformeren aan de geldende omgangsvormen en dús ook iemand de hand te schudden wanneer deze uitgestoken wordt en zéker bij een hooggeplaatst persoon.
[..]
Totdat je met de realiteit te maken krijgt.
En dat verschil bestaat dan uit...?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:07 schreef Fys het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.
Dat zie je geheel verkeerd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Nee hoor. Het geven van een hand is een teken van respect.
Maar het enige teken van respect is niet het geven van een hand ... er is wel meer. Ik vind bijvoorbeeld glimlachen of laten zien dat je je op je gemak voelt bij een ontmoeting belangrijker dan handje schudden.
Ik zie a) geen vraagquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met het feit dat vrouwen in Iran verplicht een hoofddoekje moeten dragen. Ook toeristen kunnen problemen krijgen als ze dat niet doen. Dat heb ik uit eerste hand van een Iraanse.
Zullen we het niet liever bij die imam houden, die heb ik dat niet horen zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zo'n Imam zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand, volgens Tobbes, bijvoorbeeld.
Dikke puh voor die moslims.quote:Dat er moslims zijn die van vrouwen verwachten dat zij afwachten of een man haar hand wil schudden.
Dikke puh voor die moslims.quote:Dat er moslims zijn die van mannen verwachten dat zij afwachten of een moslima hun hand wil schudden.
Pft, wat een lariekoek. Je hebt het meteen weer over een groep. Wat een onzin Gia.quote:Dat wij, Nederlanders, ons, volgens Balkie, aan moeten passen aan de gewoonten van een groep die hier wil wonen, maar zich niet aan willen passen aan onze gewoonten.
En Verdonk dacht "nou nou, dat is toch een teken dat meneer niet helemaal begrijpt hoe wij hier in Nederland met elkaar omgaan" en sprak vervolgens "nou, dan hebben we nog heel wat om over te praten."quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef SCH het volgende:
En als je dat niet doet, is dat meteen een teken van wat dan?
De meeste mensen nemen die hand aan, een enkeling niet, die geeft er een reden bij: ik denk "nou moe" en ga over tot de orde van de dag.
Nee, ik gaf aan dat het van die groep van 20 er 1 is. Ik zeg helemaal niet dat het er niet meer zijn maar ik heb wel de indruk dat het een zeer kleine minderheid is dus het probleem ook nogal marginaal is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef Redux het volgende:
[..]![]()
Jij doet of er geen probleem is, aangezien er slechts 1 iman (1 persoon) een vrouw geen hand wil geven. Maar gezien het bericht over het voorval in den haag blijft het niet bij dit ene geval. Misschien snap je het nu?
quote:
Da's dus 1 teveel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik gaf aan dat het van die groep van 20 er 1 is.
Dat had ik in dezelfde posting geplaatst als het kussen in Frankrijk. Daar ga je wel op in, maar dit vind je ineens weer niet van belang.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:11 schreef Fys het volgende:
[..]
Ik zie a) geen vraag
en b) niet in waarom dat van belang is in deze discussie
Ze maakt er voor het oog van de camera heel bewust een punt van. Niet zo netjes en nogal onhandig voor een minister van integratie maar verder geen big dealquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
En Verdonk dacht "nou nou, dat is toch een teken dat meneer niet helemaal begrijpt hoe wij hier in Nederland met elkaar omgaan" en sprak vervolgens "nou, dan hebben we nog heel wat om over te praten."
En volgens jou voert Verdonk dan een heel toneelstuk op en maakt ze daarmee van een mug een olifant?.
Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo? Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???quote:
Da's die 'discriminatie'quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Als een vrouwelijke personeelsfunctionaris een sollicitant krijgt, die zo streng in de leer is, dat hij weigert de vrouw een hand te geven, dan weet zo'n cheffin ook wel dat ze meer kan verwachten. Misschien heeft ze dat mis, maar misschien ook niet. Ze zal in elk geval dat risico niet lopen en neemt de man niet aan. Dat is dan niet alleen vanwege die hand, maar vanwege wat er mogelijk verder nog had kunnen komen.
Applaus, je hebt me door.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo?
Waaromquote:Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???
Jij behandelt mij wel eens zonder respectquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's die 'discriminatie'uit dat onderzoek van gisteren, waar ik het hierboven ook over heb.
Het is heel simpel: als iemand mij niet respectvol behandelt, in mijn eigen land volgens de in Nederland geldende normen voor het tonen van respect, dan kots ik (en volgens mij elke zichzelf respecterende Nederlander) die persoon uit.
Tenzij het een toerist is die geld meebrengt.
Slechts nadat jij mij zonder respect behandeld hebt. Ik kotsquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij behandelt mij wel eens zonder respect![]()
![]()
Ze hebben geen respect voor de wet.quote:
En hoezo zou mij dat interesserenquote:
Herhaling: Omdat handelingen voortkomend uit een religieus denkbeeld onderdeel zijn van een specifieke levenswijze die zorgvuldig nagestreeft wordt, terwijl een handeling die je alleen doet omdat 'normaal' is in jouw omgeving dat niet is.quote:
In welke zin had jij last van deze imam dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En hoezo zou mij dat interesserenIk heb geen last van dergelijk tuig.
Ik vind het niet van belang omdat Nederland een vrije, progressieve, democratische samenleving is terwijl Iran een onderdrukte, dictatoriale, Islamitische 'republiek' is die daarom niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had ik in dezelfde posting geplaatst als het kussen in Frankrijk. Daar ga je wel op in, maar dit vind je ineens weer niet van belang.
Als ik naar Iran ga pas ik me daar toch ook aan. Dus moeten moslims zich hier op dat soort sociale vlakken ook maar aanpassen.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo? Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???
In die zin dat ik me ontzettend aan hem stoor. En in die zin dat zo'n imam invloed uitoefent op het tuig op straat, waar ik wèl direct last van heb.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
In welke zin had jij last van deze imam dan?
Mijn last is mijn criterium. Iedereen waar ik last van heb, moet veranderen of anders opzouten.quote:En is jouw last ineens het criterium?![]()
![]()
Maar waarom heeft een culturele waarde vanuit religieus oogpunt dan een meerwaarde boven een culturele waarde wat vanuit gewoonte ontstaat? Dat iets zorgvuldig nagestreefd wordt maakt het automatisch superieur? Sowieso is het zeer betwijfelenswaardig of het uberhaupt zorgvuldig nagestreefd wordt gezien de verscheidenheid aan meningen binnen de moslimpopulatie (over het handenschudden).quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Fys het volgende:
Herhaling: Omdat handelingen voortkomend uit een religieus denkbeeld onderdeel zijn van een specifieke levenswijze die zorgvuldig nagestreeft wordt, terwijl een handeling die je alleen doet omdat 'normaal' is in jouw omgeving dat niet is.
Het gaat nog altijd om het aanpassen aan een andere cultuur.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:25 schreef Fys het volgende:
[..]
Ik vind het niet van belang omdat Nederland een vrije, progressieve, democratische samenleving is terwijl Iran een onderdrukte, dictatoriale, Islamitische 'republiek' is die daarom niet met elkaar te vergelijken zijn.
En dat bepaalt...quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Fys het volgende:
[..]
Herhaling: Omdat handelingen voortkomend uit een religieus denkbeeld onderdeel zijn van een specifieke levenswijze die zorgvuldig nagestreeft wordt, terwijl een handeling die je alleen doet omdat 'normaal' is in jouw omgeving dat niet is.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat nog altijd om het aanpassen aan een andere cultuur.
Dat Nederland een vrije democratische samenleving is, wil niet zeggen dat je zomaar van Nederlanders kan en mag eisen dat zij zich in die zogenaamde vrije samenleving aan zouden moeten passen aan 'nieuwkomers'.
Natuurlijk staan dat soort dingen niet boven de Nederlandse wetgeving. Het niet geven van een hand staat nergens in het strafrecht beschreven als 'crimineel' dus je opmerking raakt kant noch wal.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En dat bepaalt...
jij?
Dus als ik mijn overigens verwerpelijke of wellicht zelfs criminele handelingen in één of ander godsdienstje weet te gieten, dan is het ineens oke?
Ohjawel. Dat kun je wel verwachten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:37 schreef Fys het volgende:
Je kunt niet verwachten van een groep Islamitische immigranten dat ze volledig integreren als er vanuit de groep Nederlanders geen enkel innitiatief komt.
Omdat iedereen vrij is om zijn geloof op zijn manier te belijden. Ook volgens de wet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:28 schreef Lithion het volgende:
[..]
Maar waarom heeft een culturele waarde vanuit religieus oogpunt dan een meerwaarde boven een culturele waarde wat vanuit gewoonte ontstaat? Dat iets zorgvuldig nagestreefd wordt maakt het automatisch superieur? Sowieso is het zeer betwijfelenswaardig of het uberhaupt zorgvuldig nagestreefd wordt gezien de verscheidenheid aan meningen binnen de moslimpopulatie (over het handenschudden).
Het gaat in dit topic niet over die ene islamiet, maar over Balkie die vind dat wij ons daar aan aan moeten passen door er respect voor op te brengen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:37 schreef Fys het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Beide partijen moeten zich aanpassen. Je kunt niet verwachten van een groep Islamitische immigranten dat ze volledig integreren als er vanuit de groep Nederlanders geen enkel innitiatief komt. Al dat gezeur. Het gaat om een cultuurverschijnsel dat in sommige culturen niet gebruikelijk is. Als één islamiet dat niet overneemt gaat iedereen weer janken. Het gaat echt nergens over.
En is dat zo moeilijk dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic niet over die ene islamiet, maar over Balkie die vind dat wij ons daar aan aan moeten passen door er respect voor op te brengen.
Doe niet zo moeilijk. Er stond 'wellicht zelfs crimineel'. Maar ik kan me genoeg verwerpelijke handelingen indenken die niet crimineel zijn. Is gewoon een kwestie van geen respect tonen en dat duidelijk laten blijken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:39 schreef Fys het volgende:
[..]
Natuurlijk staan dat soort dingen niet boven de Nederlandse wetgeving. Het niet geven van een hand staat nergens in het strafrecht beschreven als 'crimineel' dus je opmerking raakt kant noch wal.
Kom maar met wat beters
quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic niet over die ene islamiet, maar over Balkie die vind dat wij ons daar aan aan moeten passen door er respect voor op te brengen.
Je mag reagerenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:06 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk dat JP het anders bedoelde.
Je kunt respect hebben voor de betreffende imam, dwz hem niet uitschelden etcetera
Maar dat wil nog niet zeggen dat je zijn actie hoeft te accepteren.
'xenofoob' fokquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:44 schreef Fys het volgende:
Waar het op neer komt is dat half xenofoob Fok! gaat schreeuwen dat die man uitgezet dient te worden omdat hij zich niet 'aanpast' aan onze cultuur. Ik vind het niet erg als die man vanwege zijn religie geen lichamelijk contact mag maken met andere vrouwen en dat op een respectvolle manier duidelijk maakt. Ik vind dat Balkenende gelijk heeft.
Dus een moslim niet aan willen nemen is gewoon okay?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:48 schreef Verbal het volgende:
Etiquette schrijft voor dat iets dat iemand niet wil voorrang krijgt boven iets dat iemand anders wèl wil.
V.
Ik wil niet beledigd worden. Wat moet ik nu doen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:48 schreef Verbal het volgende:
Etiquette schrijft voor dat iets dat iemand niet wil voorrang krijgt boven iets dat iemand anders wèl wil.
V.
Iedereen mag er volgens de wet ook zijn eigen mening op nahouden, of die nu gerelateerd is aan een religie of niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:40 schreef Fys het volgende:
Omdat iedereen vrij is om zijn geloof op zijn manier te belijden. Ook volgens de wet.
*proest*quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zie je geheel verkeerd.
In Nederland is het geven van een hand niet _een_ teken van respect, maar het universele teken van respect, dat boven alle rangen, standen, geaardheden, religies, geslacht uitstijgt.
Jij bent niet de samenleving.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg, zolang die man dan wel accepteert dat hij uitgekotst wordt door de samenleving en daarmee zijn rechten te grabbel gooit.
...quote:
quote:Capt. Ross: I have here the Marine Corps Outline for Recruit Training. I'd like you to turn to the chapter on "code reds".
Cpl. Barnes: Well, you see, sir, "code red" is a term we use, just down in Gitmo...
Capt. Ross: Oh, then, we're in luck. Marching Orders/Standard Operating Procedure, Rifle Security Company, Guatanamo Bay, Cuba. I'm sure we'll find it in there.
Cpl. Barnes: You won't find it in there, either, sir.
Capt. Ross: Cpl. Barnes, I'm a Marine. You mean to tell me there's no manual, no set of instructions that tells me, as a Marine, one of my duties is to perform "code reds?"
Cpl. Barnes: No, sir. No book, sir.
Capt. Ross: No further questions.
[as Ross returns to his seat, Kaffee gets up and snatches the Rifle Company SOP out of his hand]
Kaffee: Cpl. Barnes, turn to the page in this book that tells me how to get to the mess hall.
Cpl. Barnes: Lt. Kaffee, that's not in the book, sir.
Kaffee: You mean the whole time you've been at Gitmo, you've never had a meal?
Cpl. Barnes: No, sir. Three squares a day, sir.
Kaffee: Then how did you find the mess hall if it wasn't in this book?
Cpl. Barnes: Well, sir, like everybody else, I just followed the crowd at chow time, sir.
Kaffee: No further questions.
Wat jij wilt, Gia.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus een moslim niet aan willen nemen is gewoon okay?
Je wordt niet beledigd, je voelt je beledigd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:52 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik wil niet beledigd worden. Wat moet ik nu doen?
En hoe doe ik dat, me niet beledigd voelen, wanneer iemand mij beledigd door me geen hand te geven?quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je wordt niet beledigd, je voelt je beledigd.
Oplossing: je niet beledigd voelen.
V.
Iemand beledigt jou niet door jou geen hand te geven. Het is jouw keus om je daardoor beledigd te voelen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:53 schreef Redux het volgende:
wanneer iemand mij beledigd door me geen hand te geven?
Iemand beledigd mij wel door mij geen hand te geven. Wie ben jij om voor mij te bepalen waar ik me wel of niet door beledigd voel??quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Iemand beledigt jou niet door jou geen hand te geven. Het is jouw keus om je daardoor beledigd te voelen.
V.
Goh, dat kun je ook wel zeggen van al die moslims die zich zogenaamd beledigd voelen door 'Submission'. Ze moeten zich gewoon niet beledigd voelen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je wordt niet beledigd, je voelt je beledigd.
Oplossing: je niet beledigd voelen.
V.
Dat bepaal ik niet, dat doe je zelf.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:07 schreef Redux het volgende:
Wie ben jij om voor mij te bepalen waar ik me wel of niet door beledigd voel??
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, dat kun je ook wel zeggen van al die moslims die zich zogenaamd beledigd voelen door 'Submission'. Ze moeten zich gewoon niet beledigd voelen.![]()
Ja precies, en ik voel me beledigd als ik geen hand krijg.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet, dat doe je zelf.
V.
Ja. Maar dat is dus JOUW keuze.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:11 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja precies, en ik voel me beledigd als ik geen hand krijg.
Als ik een moslim ontvang en neem zijn uitgestoken hand niet aan, hoe voelt hij zich dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:21 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Als een glimlachende moslim jouw knikkend ontvangt .... dan voel jij je beledigd?
JP [b]lijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:
[..]
HULDE JP!
Ligt er aan. Wanneer je helemaal onderuitgezakt met een chagerijnige kop zijn kant op kijkt, voelt hij zich uiteraard niet welkom. Wanneer je rechtop zit en hem toelacht, een gesprekje met hem voert etc, dan voelt hij zich wel welkom.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een moslim ontvang en neem zijn uitgestoken hand niet aan, hoe voelt hij zich dan?
Dat bedoel ik dus er mee dat dit topic meer om angst gaat.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:29 schreef Sater het volgende:
[..]
JP [b]lijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.![]()
Nee om een passieprekende Jan Peter die politiek - correct links in de kaart [b]lijkt te spelen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:32 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus er mee dat dit topic meer om angst gaat.
Kun jij echt alleen alles afmeten aan anderen? Je doet hier niet anders dan wedervragen stellen met als centrale insteek 'ja maar zij'.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een moslim ontvang en neem zijn uitgestoken hand niet aan, hoe voelt hij zich dan?
Hoezo? Het respecteren van mensen die niet aan jouw normen en waarden voldoen is toch het ultieme wat betreft normen en waarden?quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:29 schreef Sater het volgende:
[..]
JP [b]lijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.![]()
Omdat ik niet inzie waarom ik rekening moet houden met het feit dat sommige moslims liever een vrouw geen hand willen geven, door braaf af te wachten of zij mij een hand toe steken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kun jij echt alleen alles afmeten aan anderen? Je doet hier niet anders dan wedervragen stellen met als centrale insteek 'ja maar zij'.
V.
Er zijn anders maar wat veel moslims die het zeer vervelend vinden om, vooral in de zomer, met veel vrouwelijk bloot geconfronteerd te worden. Die eigenlijk maar wat graag zouden zien dat daar paal en perk aan werd gesteld. Denk dat dat het volgende project is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:03 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoezo? Het respecteren van mensen die niet aan jouw normen en waarden voldoen is toch het ultieme wat betreft normen en waarden?![]()
En terecht.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef SCH het volgende:
Je draait het weer volledig om Gia. Met je "dan is het weer niet goed". Wat een slachtofferdenken toch weer. Het was Rita zelf die verontwaardigd was, weet je nog?
HALLO! ze hoeven toch niet te kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn anders maar wat veel moslims die het zeer vervelend vinden om, vooral in de zomer, met veel vrouwelijk bloot geconfronteerd te worden. Die eigenlijk maar wat graag zouden zien dat daar paal en perk aan werd gesteld. Denk dat dat het volgende project is.![]()
Allemaal zeurpieten. Het is een storm in een glas water, het gaat helemaal nergens over maar het wordt dankbaar aangegrepen door mensen die niets van de islam moeten hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En terecht.
Echter er waren ook een aantal moslims die zeiden dat het fout was dat Rita haar hand uitstak. Zij kwetste daarmee de imam omdat ze daarmee zou laten zien dat zij niet op de hoogte was van de gewoonten van haar medelanders.
Dus niet alleen Rita was verontwaardigd, maar ook veel medelanders.
Waarom moeten hun vrouwen dan een hoofddoekje dragen? Dat is toch vooral ter bescherming van de moslimman, zodat hij niet in de verleiding wordt gebracht door dat prachtige haar!quote:
Ja, laten we dat paard ook weer eens van stal halen. Als je wilt mag je ook wel een hoofddoekje dragen, je straalt nogal wat jaloezie uit in je posts.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moeten hun vrouwen dan een hoofddoekje dragen? Dat is toch vooral ter bescherming van de moslimman, zodat hij niet in de verleiding wordt gebracht door dat prachtige haar!
Ze hoeven toch niet te kijken!
Tja, dat zegt Tobbes, maar daar ben ik het ook niet mee eens eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen goed is het als Rita zich nederig opstelt en afwacht of moslims haar hun hand toesteken, pas dan mag zij die schudden. Tja, dan zou ik het dus ook maar eens weigeren
Pedo's en moslims geef ik nooit een hand ..quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:30 schreef SCH het volgende:
Ik zou Koos Voos ook nooit een hand geven trouwens
Dat klopt. Er zijn in Nederland veel mensen die niets van de islam moeten hebben. En terecht.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
maar het wordt dankbaar aangegrepen door mensen die niets van de islam moeten hebben.
Precies, sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Er zijn in Nederland veel mensen die niets van de islam moeten hebben. En terecht.
Ik persoonlijk moet er ook niks van hebben. Die hele religie staat bol van de agressie en achterlijkheid. Wat moeten we daarmee.
Ik moet ook niks van jou hebben (grapje hoorquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Er zijn in Nederland veel mensen die niets van de islam moeten hebben. En terecht.
Ik persoonlijk moet er ook niks van hebben. Die hele religie staat bol van de agressie en achterlijkheid. Wat moeten we daarmee.
Juist. Idioten die de islam nog als verrijking zien, hebben echt oogkleppen op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
Wel een beetje apart dat je kritiek op een religie als geheel, meteen op mijn persoon projecteertquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:11 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik moet ook niks van jou hebben (grapje hoor), maar je mag van mij iedereen een handje geven/weigeren.
Hoezo? Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Maar dan over een ander onderwerpquote:Op zaterdag 16 april 2005 07:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wel een beetje apart dat je kritiek op een religie als geheel, meteen op mijn persoon projecteert.
Lange tenen?
Jij vindt kritiek op religie gelijk staan aan kritiek op een persoonquote:Op zaterdag 16 april 2005 09:38 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Hoezo? Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Maar dan over een ander onderwerp
Precies, het gaat alleen om de islam. Er zijn geen racistische motieven bij betrokken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:13 schreef -DailaLama- het volgende:
Het bewijst maar weer es dat het alleen om de islam gaat.
Nee dat moest er nog bij komen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies, het gaat alleen om de islam. Er zijn geen racistische motieven bij betrokken.
Onder andere.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:50 schreef -DailaLama- het volgende:
Het gaat er niet om dat je vindt dat hij te weinig respect toont, het gaat er gewoon om dat het geloof van die man je niet aan staat om dat er toevallig wat geloofsgenoten van hem in wolkenkrabbers boren.
Ik vond het een van de meer onhandige uitspraken die Balkenende deed. Met name zijn opmerking richting Verdonk, dat ze er meer ophef van gemaakt zou hebben, dan de kwestie verdient, is bij sommige rechtgeaarden in het verkeerde keelgat geschoten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:29 schreef Sater het volgende:
[..]
JP blijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.![]()
Tja. Nog explosiever werd het onderwerp van het confessionele onderwijs. Karacaer opperde datquote:"Natuurlijk heeft Europa islamitische wortels. Sterker nog: Europa heeft helemaal géén joods-christelijke wortels. Die hebben wij jullie gegeven.''
, dus islamitisch zouden moeten worden.quote:christelijke scholen met in de grote steden een meerderheid aan moslimse leerlingen 'van kleur zouden moeten verschieten'
Kortom, je bewijst je moslimbroeders alle diensten (lees: concessiepolitiek) om hun scholen te kunnen stichten en ziedaar hoe ze van plan zijn je eigen scholen in te pikken. Dat alles schuilt achter zo'n ogenschijnlijk onschuldige oproep van de heren Balkenende en Bos, om toch vooral niet te zwaar te tillen aan de morele en zedelijke eisen die de orthodoxe islam aan onze samenleving stelt.quote:"Als je wordt ingehaald door de feiten, door een demografische ontwikkeling, dan kun je als schoolbestuur je evangelische missie toch niet volhouden?[/b]
En zo worden in een klimaat van toenemende normenloosheid de kernwaarden van ons land te weten: Heldhaftigheid, Vastberadenheid, Barmhartigheid - en aangespoord door een godsonzalige concessiepolitiek - verkwanseld en worden de autochtone burgers meer en meer overgeleverd aan de religieuze onverdraagzaamheid van enkele islamitische wolven in schaapskleren.quote:Tachtig jaar Spaanse bezetting heeft ons land nochtans niet doen "knielen" voor de inquisitie, maar het heeft nog geen drie decennia geduurd, of een groot deel van de vaderlandse pers en politiek buigt diep voor de achterlijkheid van de islam ..."
Ja, ja na zo'n onthutsend relaas sta je natuurlijk wel even met een mond vol tanden en met lege handen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:31 schreef SingleCoil het volgende:
nou ja!
Ben het er helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:07 schreef lucida het volgende:
Wij kennen een begroetingsritueel waar nog nooit een mens slechter van is geworden. Het geven van een hand behoort onlosmakelijk tot het setje waarden en normen dat mede het niveau van onze beschaving bepaalt. We hebben het geven van een hand nooit geduid als een act van geloof. Maar zelfs hier weten die orthodoxe imams misbruik van onze gastvrijheid te maken, en sluizen ook hier, op oneigenlijke gronden, hun geloofsdoctrines binnen het maatschappelijk verkeer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |