abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:08:19 #1
3542 Gia
User under construction
pi_26244732
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'

Van de frontpage.

Is ie nou helemaal besodemieterd!! Ja, hij heeft makkelijk praten, hem wordt geen hand geweigerd, want vrouwen kunnen geen Imam worden.

Wel lekker handig om dan zo te lullen.

JP
pi_26244759
De boel bij elkaar houden. Misschien moet Balkenende maar weer eens thee gaan drinken met handenweigerende imams.
pi_26244760
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'

Van de frontpage.

Is ie nou helemaal besodemieterd!! Ja, hij heeft makkelijk praten, hem wordt geen hand geweigerd, want vrouwen kunnen geen Imam worden.

Wel lekker handig om dan zo te lullen.

JP
HULDE JP!

Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:09:51 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26244766
Nog even en JP laat een baard groeien
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26244789
Zo´n ongelijk heeft hij niet
pi_26244851
Niemand neemt die sukkel toch nog serieus met dit soort uitspraken, normen en waarden debat

En handweigerende Imams moeten optyfen, niks geen respect. Ze hebben zich maar lekker aan te passen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:14:33 #7
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26244872
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_26244883
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Volgens wie?
pi_26244898
quote:
Ik vind het respectloos om hoofdletters zo excessief te gebruiken; aanpassen of opkrassen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:18:22 #10
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26244966
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:15 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Volgens wie?
Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_26245044
Idd aanpassen of opkrassen, hier staat het vol met moskee'en en andere ellende, zie jij ergens in turkije/marokko windmolens en kerkbijeenkomsten voor nederlanders?

Omgekeerd word dat toch ook verwacht, als je als nederlander daar gaat wonen en werken dat je je aan het leven daar aanpast, niet meer als normaal, als je zonodig in je eigen cultuur en gewoonten wil blijven zitten blijf dan lekker in je eigen land wonen.
pi_26245061
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:18 schreef clowncloon het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?
Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.

Ik ga in Frankrijk toch ook een man echt niet zoenen op zijn verjaardag hoor. Ben ik dan ook respectloos? En dat vind ik nog een minder sterk geval, omdat ik dat niet eens niet zou doen uit een sterke geloofsovertuiging maar puur uit afgunst van het zoenen van een andere man.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:28:30 #13
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245187
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:22 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.
Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.
quote:
Ik ga in Frankrijk toch ook een man echt niet zoenen op zijn verjaardag hoor. Ben ik dan ook respectloos? En dat vind ik nog een minder sterk geval, omdat ik dat niet eens niet zou doen uit een sterke geloofsovertuiging maar puur uit afgunst van het zoenen van een andere man.
Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aan
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:30:14 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245226
Nou nou, netjes hoor Balkie.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:30:20 #15
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245229
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:21 schreef D3nn15 het volgende:
Idd aanpassen of opkrassen, hier staat het vol met moskee'en en andere ellende, zie jij ergens in turkije/marokko windmolens en kerkbijeenkomsten voor nederlanders?

Omgekeerd word dat toch ook verwacht, als je als nederlander daar gaat wonen en werken dat je je aan het leven daar aanpast, niet meer als normaal, als je zonodig in je eigen cultuur en gewoonten wil blijven zitten blijf dan lekker in je eigen land wonen.
Het is pertitent onwaar dat er geen of weinig christelijke kerken zijn in turkije. Heeft iemand hier cijfers van? Laatst was er nog een link geplaats.

En nederlanders passen zich ook slecht aan; kijk maar naar afrikaners en canadezen; die houden ook heel erg vast aan (verouderde) nederlandse dingen...
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:30:56 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245243
quote:
Lol, ik zie de hele dag respectloos gedoe om me heen.

Als al die mensen moesten opkrassen, zou het verdraaid leeg worden in Nederland.
pi_26245256
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:28 schreef clowncloon het volgende:

[..]

Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.

Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aan
Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?
pi_26245298
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.

Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:34:32 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245332
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.

Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.

Al mag er natuurlijk wel bij gezegd worden dat het 'geen hand geven' niet de bedoeling is hier.
pi_26245343
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:

Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.

Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?

Get real...
pi_26245357
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:

[..]

HULDE JP!

Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.
Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:35:56 #22
3542 Gia
User under construction
pi_26245373
Ik vind dat JP dan toch tenminste had moeten zeggen dat we respect moeten hebben voor alle handweigerende moslims en moslima's. Maar hij heeft het alleen over Imams, want dan heeft hij nergens last van. Een Verdonk krijgt hier wel mee te maken en ik vind het toch belangrijk hoe het voor vrouwelijke ministers voelt als je uitgestoken hand genegeerd wordt.

Daarbij, sommige schudden wel je hand, andere niet. Dus Rita zal ten alle tijden haar hand uitsteken en regelmatig meemaken dat die genegeerd wordt. Stel dat zij systematisch moslims geen hand meer geeft! Denk dat er zat zijn die zich dan beledigd zullen voelen, als zij niet-moslims in hetzelfde gezelschap wel een hand geeft. Dan krijg je dus het commentaar dat niet alle moslims vrouwen geen hand willen geven en dat zij daar niet zomaar vanuit mag gaan. Nee, zij moet maar steeds haar kop stoten!

Gewoon allemaal een hand geven, je krijgt er heus geen orgasme van. En van Rita ook geen stijve.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:36:15 #23
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_26245379
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:15 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Volgens wie?
Volgens de in Nederland geldende normen en waarden. Waar onze PM Balkie zo trots op was.
Zit hij door deze uitspraken zijn eigen beleid om zeep te helpen omdat hij mensen steunt die zich niet aan de geldende normen en waarden houden?
pi_26245411
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:34 schreef Posdnous het volgende:
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.

Al mag er natuurlijk wel bij gezegd worden dat het 'geen hand geven' niet de bedoeling is hier.
Ach goedkeuren en respecteren liggen in elkaars verlegende. Mi geef je hiermee een totaal verkeerd signaal af. Maar ik kijk nergens meer van op. Een laffe bedoeling daar in Den Haag.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:38:24 #25
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245429
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:31 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.
pi_26245437
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef TGT het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.

Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven

Het is natuurlijk gewoon voer voor dergelijke zogenaamde 'rechts-extremisten' (die eigenlijk in een identiteitscrisis zitten en dus maar een groep zoeken waar ze lekker simpel zichzelf kunnen zijn ).
pi_26245454
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef clowncloon het volgende:

[..]

nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.
Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?

Misschien wel een goed idee he
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:40:04 #28
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245463
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.

Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven
als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.
pi_26245484
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:

Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?

Get real...
Dat is toch heel iets anders mên. Als je wilt vergelijken doe het dan tenminste goed
quote:
Die gaf aan 'not amused' te zijn toen de radicale Tilburgse imam Ahmad Salam haar weigerde een hand te geven omwille van zijn geloofsovertuiging.
Dat is toch discriminatie?
pi_26245486
Nog heel even en het is bij de wet geregeld dat men verplicht handen moet geven.

Echt iets voor mensen die van regels regels en nog eens regels houden
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:41:12 #31
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26245496
ik kan er absoluut geen respect voor opbrengen ... Hun tonen in mijn ogen geen respect voor de Nederlandse vrouwen, dus waaorm zou ik WEL respect hebben voor hun ?
raise up !!
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:41:19 #32
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245498
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:39 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?

Misschien wel een goed idee he
Ik vind het eigenlijk ook helemaal geen big deal maar het irriteert me mateloos dat die balkellende zo loopt te ijlen over normen en waarden en toch dit soort domme uitspraken doet alleen maar om het pappen en nathouden principe hoog te houden.
pi_26245506
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:40 schreef clowncloon het volgende:

[..]

als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Get real...
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:42:14 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26245520
Als we al mensen willen deporteren terwijl ze geen strafbare feiten plegen, dan is het einde zoek. Ik snap Balkenende wel dat we niet zo zwaar moeten tillen aan dit. Respect is misschien een zwaar woord, acceptatie of berusting zou beter passen.

De achterliggende gedachte over de rol van man en vrouw is mijn inziens erger, maar ook daar kan je niet spreken over strafbare feiten. De man heeft een bepaald rolverdeling voor de vrouw in ogen die je bij orthodoxe gelovigen wel vaker tegenkomt. Ik zou het wel goed vinden om daar wat aan te gaan doen, maar niet op een strafrechterlijke manier of een andere 'harde' manier. Dit zijn niet de extremisten waartegen we wel hard moeten optreden. Proberen ze op andere gedachten te brengen is lastig, gezien we hier te maken hebben met orthodoxe religieuzen, maar laat ze dan maar lekker hun mening uiten op een dergelijke manier die niemand schaadt.

De uitspraak van Balkenende past denk ik wel goed in zijn bevoogdende feelgood-mentaliteit die hij uitstraalt bij zijn preken over Normen en Waarden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26245541
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gewoon voer voor dergelijke zogenaamde 'rechts-extremisten' (die eigenlijk in een identiteitscrisis zitten en dus maar een groep zoeken waar ze lekker simpel zichzelf kunnen zijn ).
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:43:46 #36
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245556
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:

[..]

Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
Wat een aanstellerij zeg.
pi_26245559
quote:

[..]

HULDE JP!

Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:44:47 #38
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26245579
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???
my words
raise up !!
pi_26245583
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:

[..]

En dat zeg jij...hoe typisch
pi_26245594
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat een aanstellerij zeg.
Goed beargumenteerd joh.
pi_26245600
Nou, weet je: het scheelt... me... niets!
pi_26245606
als die imam nou mannen en vrouwen geen hand zou geven, had ik JP nog gelijk willen geven
pi_26245622
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

En dat zeg jij...hoe typisch
Sorry hoor ik volg je niet. Waar baseer jij op dat dat typisch is.?
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:46:37 #44
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245624
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:41 schreef Tobbes het volgende:

Het is geen gewoonte dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.

Maar dat die Imam vrouwen geen handen omdat ze vrouwen zijn is natuurlijk wel discriminatie en dan kan gewoon niet gedoogd, en al helemaal niet door onze 'premier' ..
pi_26245628
De andere kant op redeneren zou dus ook gerespecteerd moeten worden.
Als je moslims geen hand wilt geven omwille van je geloofsovertuiging.

Dan lijkt me het einde aardig zoek
pi_26245648
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
De andere kant op redeneren zou dus ook gerespecteerd moeten worden.
Als je moslims geen hand wilt geven omwille van je geloofsovertuiging.

Dan lijkt me het einde aardig zoek
Eensch
pi_26245662
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef clowncloon het volgende:

[..]

Het is geen gewoontje dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.

Maar dat die Imam vrouwen geen handen omdat ze vrouwen zijn is natuurlijk wel discriminatie en dan kan gewoon niet gedoogd, en al helemaal niet door onze 'premier' ..
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te maken

En wat dan nog, als vrouwen positief gediscrimineerd worden alleen omdat ze tieten hebben hoor je ze toch ook niet huilen? Maar dat is een andere discussie.
pi_26245699
Een nederlands meisje moet dus zowel op vakantie in een moslimland respect tonen aan de daar geldende moslimsregels, als hier in haar geboorteland???
pi_26245712
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef TGT het volgende:

[..]

Sorry hoor ik volg je niet. Waar baseer jij op dat dat typisch is.?
Op het feit dat jij meneer het land uit wilt hebben, en als ik wat andere posts van je doorneem kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je het sowieso -zacht gezegd- niet zo op 'buitenlanders' hebt

Maar ach...
pi_26245726
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Redux het volgende:
Een nederlands meisje moet dus zowel op vakantie in een moslimland respect tonen aan de daar geldende moslimsregels, als hier in haar geboorteland???
Die imam is niet op vakantie he!
pi_26245729
Deze uitspraak van Balkenende verbaast mij niet. Met zijn refo-achtergrond moet hij die houding van die imams goed kunnen begrijpen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:51:48 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245752
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:45 schreef TGT het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd joh.
Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.

Dat gedoe van letterlijke Koraninterpretatie: 'vrouwen zijn lager dan honden' etc. is echt een suf argument.
Als zo'n man dat nu letterlijk tegen een individu zegt is het wat anders, maar door een hand te weigeren uit culturele achtergrond is wel echt heel zieleig om zo iemand dan maar meteen het land voor uit te zetten.

dan zijn er heel wat asocialere figuren die maar gelijk zouden moeten opkrassen.
pi_26245757
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Tobbes het volgende:
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te maken

En wat dan nog, als vrouwen positief gediscrimineerd worden alleen omdat ze tieten hebben hoor je ze toch ook niet huilen? Maar dat is een andere discussie.
maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.

Vervolgens lopen ze te zeiken zelf wel gediscrimineerd te worden. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[upd] Allochtonen ervaren discriminatie op werk
Dat moet ook gerespecteerd worden. Ik ben benieuwd wat zo'n imam daarvan vindt
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:53:03 #54
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245784
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.
Dat is dan toch zijn probleem?
pi_26245791
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.

Dat gedoe van letterlijke Koraninterpretatie: 'vrouwen zijn lager dan honden' etc. is echt een suf argument.
Als zo'n man dat nu letterlijk tegen een individu zegt is het wat anders, maar door een hand te weigeren uit culturele achtergrond is wel echt heel zieleig om zo iemand dan maar meteen het land voor uit te zetten.

dan zijn er heel wat asocialere figuren die maar gelijk zouden moeten opkrassen.
Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen? Die moslimman heeft dus ook geen respect voor mijn vriendin, er wordt mij gevraagd of ik daar respect voor wil tonen. Weet je wat ik dan zeg? "Oprotten".
pi_26245818
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Balkenende maakt het ons probleem.
pi_26245821
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Maar dan moeten ze vervolgens niet zeiken als mensen moslims discrimineren.
Je moet elkaar immers "respecteren"
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:55:06 #58
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245837
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen?
Wanneer heeft ie dat gezegd
pi_26245848
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Op het feit dat jij meneer het land uit wilt hebben, en als ik wat andere posts van je doorneem kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je het sowieso -zacht gezegd- niet zo op 'buitenlanders' hebt

Maar ach...
Het zit zo. Buitenlanders: prima! Ik heb ook buitenlandse vrienden. Toffe jongens. Ze zijn net als ik. Hollands. Schudden vrouwen de hand. Ze horen er gewoon bij.

Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:56:08 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245868
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze vervolgens niet zeiken als mensen moslims discrimineren.
Je moet elkaar immers "respecteren"
Hoezo, net alsof alle moslims geen hand geven, wat een onzin.

Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking .
pi_26245873
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef Posdnous het volgende:
Wanneer heeft ie dat gezegd
wie, balkenende of de moslim man?
pi_26245877
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vervolgens lopen ze te zeiken zelf wel gediscrimineerd te worden. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[upd] Allochtonen ervaren discriminatie op werk
Dat moet ook gerespecteerd worden. Ik ben benieuwd wat zo'n imam daarvan vindt
Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?
Natuurlijk maakt hij het zichzelf moeilijk, maar aan de andere kant vind ik het te respecteren dat hij ondanks al die camera's op zn bakkesard toch die hand weigert.
En die Verdonk was gewoon aan het provoceren om haar gelijk te halen.

Zoals ik eerder zei zijn dergelijke niet-noemenswaardige incidenten (want dat zijn het) puur en alleen gebruikt om te laten zien hoe erg alle zogenaamde allochtonen-haters wel niet hebben.

Lekker kansloos.
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:56:33 #63
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26245882
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Voor hem is het geen gewoonte een hand te schudden in Turkije, in Nederland moet je je aanpassen want daar is het wel gewoonte. Zo simpel moet ik het kennelijk zeggen.
Maar dan nog; ook in turkijke beschouw ik het discriminatie dat die mannen vrouwen geen hand geven omdat ze vrouw zijn en als onrein worden beschouwd.
pi_26245890
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:

Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking .
Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:57:21 #65
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245904
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:

Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken .

En fluiten als er een lekker wijf langsloopt.
pi_26245914
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:

[..]

Het zit zo. Buitenlanders: prima! Ik heb ook buitenlandse vrienden. Toffe jongens. Ze zijn net als ik. Hollands. Schudden vrouwen de hand. Ze horen er gewoon bij.

De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.

Vind ik dan he..
pi_26245946
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die koran interpretatie heb ik niet aangekaart. Maar goed.

Het feit is gewoon dat meneer niet met de rest van NL wilt meedoen. Hij zal en moet per se zn eigen gewoonte doordrijven. Een on-hollandse gewoonte welteverstaan.

Wat moet hij nou hier? Vind hij het hier nou echt zo ontzettend leuk? Waarom blijft hij niet in zijn eigen land? Daar waar iedereen leeft naar zijn standaard.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:00:05 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26245967
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???
Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.

Respect betekent niet dat je het 'oke' vindt wat hij doet, maar dat die mensen ook gewoon mensen zijn met een bepaalde achtergrond en oorzaken van hun handelen. Dus dat ze nu geen volgelvrij verklaarden zijn. Dat is alles.
pi_26245985
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken .

Heh??? Werkelijk hilarisch, maar zo zit het niet in elkaar. Jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is niet zo dat een moslim man geen respect toont wanneer hij niet naar rtl 4 kijkt of met pasen naar een woonboulevard gaat. Het is niet zo dat een moslim man nederlandse gebruiken aanneemt.
Het gaat hier om respect tonen. Mijn vriendin werkt bij de soos. Een moslim die haar geen hand geeft, geeft te kennen haar lager dan een hond te vinden. Diezelfde man moet solliciteren om een baan te krijgen en vraagt ons om geld.
pi_26245990
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jeuzens denk eens na man voordat je deze onzin spuwt. Als je nou met een zinnige post komt krijg je ook een normaal antwoord. Deal?
pi_26245998
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo, net alsof alle moslims geen hand geven, wat een onzin.

Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?

Ik zie het verschil niet. Als het ene mag, mag het andere ook lijkt me.
pi_26246036
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Tobbes het volgende:

[..]

De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.

Vind ik dan he..
Nee sorry ik vind dat niet de charme van NL. de charme van NL zou moeten zijn dat iedereen zich fatsoenlijk tegenover elkaar gedraagt.
pi_26246037
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.

Respect betekent niet dat je het 'oke' vindt wat hij doet, maar dat die mensen ook gewoon mensen zijn met een bepaalde achtergrond en oorzaken van hun handelen. Dus dat ze nu geen volgelvrij verklaarden zijn. Dat is alles.
Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.
Vergeet niet dat die moslim man de aanstichter is van dit dilemma. Per slot van rekening is hij degene die aan het begin staat van niet respect tonen. Je kan daarop kritiek verwachten.
Er wordt dus gezegd dat het voor een moslim man o.k. is om geen respect te tonen, en op onze beurt moeten wij wel respect tonen. Beetje krom, vind je niet?
pi_26246041
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Redux het volgende:

[..]

Een moslim die haar geen hand geeft, geeft te kennen haar lager dan een hond te vinden.
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.
pi_26246048
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?

Ik zie het verschil niet. Als het ene mag, mag het andere ook lijkt me.
Precies.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:02:49 #76
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26246051
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?
Mij persoonlijk maakt het wel degelijk uit als een hoofd van een religie openlijk vrouwen discrimineert.
quote:
Natuurlijk maakt hij het zichzelf moeilijk, maar aan de andere kant vind ik het te respecteren dat hij ondanks al die camera's op zn bakkesard toch die hand weigert.
En terecht, ze hebben allebei een representatieve functie en dus moet je elkaar een hand kunnen geven volgens de Nederlandse maatstaven. Een man had hij wel een hand gegeven maar Verdonk niet omdat ze een vrouw is...belachelijk.
quote:
Zoals ik eerder zei zijn dergelijke niet-noemenswaardige incidenten (want dat zijn het) puur en alleen gebruikt om te laten zien hoe erg alle zogenaamde allochtonen-haters wel niet hebben.
Ik haat die imam niet meteen hoor niet omdat hij iemand geen hand wil geven...get real.
pi_26246068
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.
Romantiseer het maar. Werkelijkheid ligt toch net anders.
De films die ze in hollywood maken zijn ook geen realiteit.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:03:44 #78
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246071
quote:

[..]

Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.
pi_26246090
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.
Vergeet niet dat die moslim man de aanstichter is van dit dilemma. Per slot van rekening is hij degene die aan het begin staat van niet respect tonen. Je kan daarop kritiek verwachten.
Er wordt dus gezegd dat het voor een moslim man o.k. is om geen respect te tonen, en op onze beurt moeten wij wel respect tonen. Beetje krom, vind je niet?
Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.
pi_26246092
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:03 schreef Sidekick het volgende:
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.
Wat is volgens jou de reden van het niet de hand schudden?
pi_26246113
Beetje laat JP.
pi_26246120
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.
Zo'n imam moet dat eens in eigen land proberen. Zul je zien dat hij er niet ongenadig vanaf komt.
pi_26246135
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Redux het volgende:

[..]

zover ik begreep wil een imam op geen enkele manier contact hebben met een vrouw wat mogelijk tot sexuele handelingen kan leiden
pi_26246146
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Tobbes het volgende:

[..]

pi_26246155
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Tobbes het volgende:

Lekker kansloos.
Je geeft ermee een verkeerd signaal af. We moeten het volgens JP respecteren maar dan moet je de andere kant van het verhaal toch ook respecteren?
Stel ik geef omwille van mijn geloofsovertuiging geen hand aan moslims. Dat zou dus ook mogen?
Je kan toch geen respect vragen voor iemand als hij zelf ook geen respect heeft. Je lost er niets mee op maar creëert alleen maar nieuwe problemen en tegenstellingen. Erg domme uitspraak van JP dus.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:07:53 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246191
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:

Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?
Van mij hoef je een moslim geen hand te geven. Dat je daarmee zelf wilt worden waar je nu zo tegen ageert is hypocriet, maar geheel jouw probleem.
pi_26246228
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je geeft ermee een verkeerd signaal af. We moeten het volgens JP respecteren maar dan moet je de andere kant van het verhaal toch ook respecteren?
Ja, doen ze toch ook? Althans, ze respecteren mensen met een goddelijk geloof."Heidenen zijn waardeloos in hun ogen.
quote:
Stel ik geef omwille van mijn geloofsovertuiging geen hand aan moslims. Dat zou dus ook mogen?
Ja tuurlijk. Zolang je maar pure, goede bedoelingen hebt,
quote:
Je kan toch geen respect vragen voor iemand als hij zelf ook geen respect heeft.
Waarom niet? Het is moeilijk, maar het zou de mens sieren.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 13:09:57 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:09:30 #88
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246236
quote:

[..]

Dat heb ik al vermeld. Lezen dus.

Maar uiteraard mag je met een bron komen waarin die imam stelde dat vrouwen lager dan honden zijn. Succes.
pi_26246287
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Van mij hoef je een moslim geen hand te geven. Dat je daarmee zelf wilt worden waar je nu zo tegen ageert is hypocriet, maar geheel jouw probleem.
Ik gebruik het als voorbeeld dat betekent niet dat ik het in de praktijk ga gebruiken

Dan zou ik idd op hetzelfde achterlijke niveau belanden als deze imam. Met zijn ik eis respect maar zelf geen respect hebben. Dat is pas hypocriet.
pi_26246350
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik het als voorbeeld dat betekent niet dat ik het in de praktijk ga gebruiken

Dan zou ik idd op hetzelfde achterlijke niveau belanden als deze imam. Met zijn ik eis respect* maar zelf geen respect** hebben. Dat is pas hypocriet.
*Respect voor een religieuze overtuiging
**Respect voor een nietszeggende etiquette
pi_26246413
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Tobbes het volgende:
Ja, doen ze toch ook? Althans, ze respecteren mensen met een goddelijk geloof."Heidenen zijn waardeloos in hun ogen.
Het hebben voor respect binnen de Islam is sws moeilijk. Ze vinden immers niet-moslims sws heidens en minderwaardig. Maar zelf willen ze wel respect voor hun geloof. De hypocrisie ten top
quote:
Ja tuurlijk. Zolang je maar pure, goede bedoelingen hebt,
Het lijkt me niet dat je pure goede bedoeling kunt hebben als dat je geloofsovertuiging is. Het is eerder een bekrompen visie.
quote:
Waarom niet? Het is moeilijk, maar het zou de mens sieren.
Yeah right.
Respect hebben voor iemand die geen respect heeft dat is natuurlijk een beetje vreemd he. Het zou de mens juist sieren als mensen respect voor elkaar zouden hebben maar geen eenzijdig respect zoals in dit geval.
pi_26246463
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar uiteraard mag je met een bron komen waarin die imam stelde dat vrouwen lager dan honden zijn. Succes.
quote:
* "vrouwen zijn de domste wezens die er bestaan en aangezien de hel voor domkoppen is geschapen, gaan bijna alle vrouwen naar de hel." Naast ‘voorwerp’ van verleiding en van domheid, is de vrouw ook toonbeeld van onreinheid, net als de hond en de ezel. Een uitspraak van Mohammed is:
" drie zaken verderven het gebed van een man: de ezel, de zwarte hond en de vrouw" (de zwarte hond staat voor de duivel). Soms wordt nog een vierde aan dit rijtje toegevoegd, dat dan luidt: de hond, het zwijn, de jood en de vrouw.
http://www.fairweb.nl/ind(...)evandevrouwindeislam
pi_26246514
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:13 schreef Tobbes het volgende:
*Respect voor een religieuze overtuiging
**Respect voor een nietszeggende etiquette
Oh fijn om te weten dat religieuze overtuiging zo hoog in het vaandel bij je staat. In de loop van de geschiedenis zijn er vele plezierige dingen gebeurd uit naam van religieuze overtuigingen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:20:41 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246519
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
Beetje laat JP.
Deze uitspraak werd gisteren door Femke Halsema 'ontlokt' in het normen en waarden debat.

Maar anyway, ik vind het veel interessanter wat voor staartje deze uitspraak van Balkie gaat krijgen. Hij zit duidelijk op een andere lijn dan Verdonk en andere coalitiegenoten mbt dit incident. Het zal mij benieuwen wie water bij de wijn gaat doen, of ze gaan elkander visie respecteren natuurlijk.
pi_26246630
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:09 schreef Sidekick het volgende:

Kinderachtig natuurlijk.
Je weigert iemand niet de hand omdat zij gelijkwaardig is aan de man. Het weigeren zegt al genoeg wat voor positie vrouwen bekleden binnen de islam.
pi_26246631
Rechtse, laagbegaafde, xenofobe onzin weer op Fok!

Half Nederland is bang voor alles wat ze niet kennen. 'Oeh, een man met een kleurtje uit een ander land en een andere godsdienst...' Het gaat hier niet om die hand die niet gegeven wordt, het wordt slechts aangegrepen om maar weer te kunnen roepen dat moslims hier niet thuishoren, etc.
Serieus opperen om iemand uit te zetten wegens het weigeren van een hand is de grootste onzin, al helemaal omdat de handelingen van deze Imams geschermt worden door een grondrecht.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:25:46 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246635
quote:
Grappig dat zelfs in deze quote vrouwen niet eens lager dan honden staan, maar laten we weer even serieus gaan doen: waar stelde deze imam dat hij vrouwen lager dan honden vindt, en dat dat de reden is vanwege het handschudincident? ik zou daar niet teveel tijd aan verspillen overigens, je fout toegeven is heel wat praktischer als je de benodigde zelfkennis hebt tenminste.
pi_26246661
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh fijn om te weten dat religieuze overtuiging zo hoog in het vaandel bij je staat. In de loop van de geschiedenis zijn er vele plezierige dingen gebeurd uit naam van religieuze overtuigingen.
Dat is altijd zo makkelijk.

Maar ga je eens indenken hoe de wereld er uit had gezien zonder religie

[hint]Normen, waarden, rechten, plichten, wetten, gunsten in Nederland zijn allemaal gebaseerd op de Bijbel[/hint]
pi_26246728
quote:
heb je ook een betrouwbare bron? Uitspraak Islamoloog of passage uit Koran ofzo?
pi_26246837
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:26 schreef Tobbes het volgende:
Dat is altijd zo makkelijk.

Maar ga je eens indenken hoe de wereld er uit had gezien zonder religie

[hint]Normen, waarden, rechten, plichten, wetten, gunsten in Nederland zijn allemaal gebaseerd op de Bijbel[/hint]
Ik heb geen probleem met religie. Onze samenleving is gebouwd op joods-christelijke tradities.
Maar het gaat om religieus fanatisme. Een imam die vrouwen geen hand wil geven vanwege zijn geloofsovertuiging hoort simpelweg niet thuis in het Westen.
Dat de islam ook op het gebied van vrouwen emancipatie nog in de middeleeuwen zit is fnuikend maar het is desastreus als deze mensen onze samenleving proberen te ondermijnen. Wij zijn zo zielig en eisen respect maar zelf geen respect hebben. Ik vraag me dan af wat je hier dan doet als imam. Ga lekker naar Iran ofzo
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:33:52 #101
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26246840
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kinderachtig natuurlijk.
Je weigert iemand niet de hand omdat zij gelijkwaardig is aan de man. Het weigeren zegt al genoeg wat voor positie vrouwen bekleden binnen de islam.
He, ik ben niet degene die hier zaken gaat verzinnen om de boel te dramatiseren.

Het weigeren van een hand laat zien dat vrouwen een andere rol hebben dan de man. Dat kan een gelijkwaardige rol zijn. Zoals ik zal zei vind ik die rolverdeling persoonlijk niet goed, achtergesteld zelfs. Maar uiteraard zal het verplichten van deze gebruiken zoals het schudden van een hand dat helemaal oplossen, nietwaar? Symboolpolitiek, het middel van de naieve onderbuikgevoelens.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:40:25 #102
3542 Gia
User under construction
pi_26247015
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef clowncloon het volgende:

[..]

Als ik in Frankrijk ben en ik heb daar kennissen gemaakt op een camping of waar dan ook, dan is het daar schijnbaar normaal dat je ze begroet met een hand en twee zoenen op de wang. Daar pas ik me dan ook aan aan. Als ik naar een streng Islamitisch land reis en een hoofddoek is verplicht, draag ik die ook, hoewel met flinke tegenzin. Maar liever aanpassen dan moeilijkheden.
pi_26247094
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef Sidekick het volgende:
He, ik ben niet degene die hier zaken gaat verzinnen om de boel te dramatiseren.
Vrouwen vervullen binnen de islam toch zeker geen gelijkwaardige rol. In je post kwam een beetje naar voren alsof dat wel meevalt.
quote:
Het weigeren van een hand laat zien dat vrouwen een andere rol hebben dan de man. Dat kan een gelijkwaardige rol zijn. Zoals ik zal zei vind ik die rolverdeling persoonlijk niet goed, achtergesteld zelfs. Maar uiteraard zal het verplichten van deze gebruiken zoals het schudden van een hand dat helemaal oplossen, nietwaar? Symboolpolitiek, het middel van de naieve onderbuikgevoelens.
Als je deze man verplicht een vrouw een hand te geven zal dat idd niets oplossen maar het kenmerkt wel het feit dat de islam als geheel niet binnen een Westers land past.
De islam is als geloof veel minder ontwikkeld dan het christendom. Dat zorgt vroeg of laat voor fricties. Dat er vervolgens nog steeds heilig wordt geloofd in het multiculturalisme vind ik kinderlijke naïviteit.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:44:56 #104
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26247116
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik in Frankrijk ben en ik heb daar kennissen gemaakt op een camping of waar dan ook, dan is het daar schijnbaar normaal dat je ze begroet met een hand en twee zoenen op de wang. Daar pas ik me dan ook aan aan. Als ik naar een streng Islamitisch land reis en een hoofddoek is verplicht, draag ik die ook, hoewel met flinke tegenzin. Maar liever aanpassen dan moeilijkheden.
Natuurlijk, dat zou ik ook doen; niet moeilijkdoen..big deal. Maar als je het niet doet dan gaan ze niet moeilijk doen verwacht ik...dat is mijn punt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:49:11 #105
3542 Gia
User under construction
pi_26247205
Maar bekijk het eens van de andere kant. Stel dat Rita, om niet haar kop te stoten, besluit om voortaan geen een moslim nog een hand te geven, wat dan? Zij kan tenslotte niet weten welke moslim wel en welke geen hand wil geven! Moet zij het maar over zich heen laten komen dat haar de ene keer wel en de andere keer niet de hand geweigerd wordt?
pi_26247239
Je kunt een gewoonte die niet voortkomt uit een geloof (zoals de twee zoenen in frankrijk) niet vergelijken met een gewoonte die wel voortkomt uit een geloof (zoals het weigeren van een hand van een imam).
pi_26247298
Wat een gedwaas zeg van sommigen hiero, moet je zien waar ze zich aan storen.... handen geven... goh wat belangrijk zeg! Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten. Jammer is dat eigenlijk. Dat geklaag ook altijd... De core business van Verdonk is niet alleen deporteren dus.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:52:57 #108
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26247302
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Fys het volgende:
Je kunt een gewoonte die niet voortkomt uit een geloof (zoals de twee zoenen in frankrijk) niet vergelijken met een gewoonte die wel voortkomt uit een geloof (zoals het weigeren van een hand van een imam).
waarom niet? Waar ligt de grens? Maar ik ben het met je eens dat het een manke vergelijking is...
@hugoboss; lees de thread eens dude
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:57:55 #109
3542 Gia
User under construction
pi_26247423
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Wat een gedwaas zeg van sommigen hiero, moet je zien waar ze zich aan storen.... handen geven... goh wat belangrijk zeg! Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten. Jammer is dat eigenlijk. Dat geklaag ook altijd... De core business van Verdonk is niet alleen deporteren dus.
Maar als ik, of bijvoorbeeld een Rita Verdonk, geen enkele moslim meer de hand schudt, is het óók niet goed. Wij zijn dus eigenlijk verplicht om onze hand uit te steken, en moeten maar afwachten of die geweigerd wordt. En als die dan geweigerd wordt, dan was je al fout omdat je je hand uitstak getuige deze posting:
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:04 schreef Tobbes het volgende:
Je kunt toch niet ruiken of iemand een handweigeraar is of niet!
pi_26247449
Rita heeft het maar moeilijk
pi_26247451
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Het gaat om het principe.
Het principe dat je vrouwen weigert een hand te geven is verkeerd. Zeker als je in een Westers land woont dan zou je jezelf moeten aanpassen of naar Iran gaan. Daar waar de islam vrijspel heeft.
quote:
Alsof alles wat 'anders' is per definitie 'fout' is. Degenen die menen dat dat fout is zijn mensen met beperke mensenkennis zonder geweten
Dat valt dus van die imam te zeggen. Een vrouw is anders en volgens de imam "fout" want hij mag ze geen hand geven.
Goede reply waarmee je meteen je eigen betoog onderuit haalt
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:00:11 #112
3542 Gia
User under construction
pi_26247480
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef clowncloon het volgende:

[..]

waarom niet? Waar ligt de grens? Maar ik ben het met je eens dat het een manke vergelijking is...
@hugoboss; lees de thread eens dude
Een hoofddoek dragen in een streng Islamitisch land, is anders wel een geloofszaak. Volgens mijn geloof hoef ik dat niet, maar ik zal me wel aanpassen om moeilijkheden te voorkomen. En volgens een Iraans kennisje van me, kan je dat in Iran wel verwachten als je je daar niet aan de hoofddoekregel houdt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:01:01 #113
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26247502
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef Sidekick het volgende:
Maar uiteraard zal het verplichten van deze gebruiken zoals het schudden van een hand dat helemaal oplossen, nietwaar?
Niemand heeft het over verplichten, meneer Fantasia.

Verschillende andere imams hebben naar aanleiding van dit incident met Verdonk overigens aangegeven dat het zelfs in Islamitische landen ongebruikelijk is om een hooggeplaatst persoon (i.c. een minister) de hand te weigeren als deze een vrouw is. Dat een in Nederland praktiserende imam dat dus wél doet duidt op een nog veel grotere kloof tussen zijn belevingswereld en de Nederlandse maatschappij en dat dus notabene bij een persoon die een adviserende rol heeft voor gelovigen. Iemand die gelovigen moet helpen met hun geloof hun weg te vinden in de Nederlandse maatschappij. Juist het niet schudden van de hand van de minister duidt erop dat deze imam compleet ongeschikt is voor zijn rol en de kloof tussen zijn gevolg en de Nederlandse maatschappij alleen maar groter zal maken. En dáár wil Balkenende begrip voor opbrengen en dát is compleet absurd.

Integratie betekent maatschappelijke participatie en maatschappelijke participatie betekent dat je je in zeker mate aanpast aan je nieuwe leefomgeving om normale menselijke interactie mogelijk te maken... niet om die te frustreren zoals deze imam dat wil doen.

Respect vragen voor deze man komt neer op het verder uiteen willen drijven van mensen. Juíst door te zeggen "dít is hoe we met elkaar omgaan in Nederland en dát is wat U hebt te respecteren" kun je mensen bij elkaar brengen.
pi_26247506
Omdat het op de wangen zoenen een gewenning is. Ik geef vrouwen altijd drie zoenen op de wang omdat iedereen dit doet. In frankrijk twee zoenen en ook bij mannen omdat iedereen dit doet.

De Imam weigert een hand te geven aan vrouwen omdat zijn geloof (wat voor hem waarschijnlijk het belangrijkste aspect van zijn leven is) hem dat expliciet verbiedt.

Daarnaast wordt de imam op dat gebied beschermt door een grondrecht, dus ik zie het nut van deze discussie niet in.

Anders een nieuw onderwerp:

Moet de grondrecht betreffende vrije geloofsbelijding veranderd worden zodat andersdenkenden op grond van geloof uitgezet kunnen worden?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:02:20 #115
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26247541
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Fys het volgende:
Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:03:38 #116
3542 Gia
User under construction
pi_26247570
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Fys het volgende:
Omdat het op de wangen zoenen een gewenning is. Ik geef vrouwen altijd drie zoenen op de wang omdat iedereen dit doet. In frankrijk twee zoenen en ook bij mannen omdat iedereen dit doet.

De Imam weigert een hand te geven aan vrouwen omdat zijn geloof (wat voor hem waarschijnlijk het belangrijkste aspect van zijn leven is) hem dat expliciet verbiedt.

Daarnaast wordt de imam op dat gebied beschermt door een grondrecht, dus ik zie het nut van deze discussie niet in.
Je slaat het hoofddoekjes argument in Iran maar gewoon over?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:04:33 #117
3542 Gia
User under construction
pi_26247589
Maar alsnog krijg ik geen antwoord op de vraag:

Moeten wij, vrouwen, moslims dan maar allemaal geen hand meer geven?
pi_26247601
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.
Aldus een atheist.
pi_26247616
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:04 schreef Gia het volgende:
Maar alsnog krijg ik geen antwoord op de vraag:

Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:06:11 #120
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26247629
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Fys het volgende:

Het zoenen van iemand op de wangen is niet minder een uiting van cultuur dan het weigeren van een hand op grond van religieuze overtuiging. Ook het weigeren van die hand is namelijk iets wat afhankelijk is van de groep mensen die je bekijkt (en dús de cultuur van die mensen). Andere imams hebben namelijk ook aangegeven dat hij die hand helemaal niet had mogen weigeren; dat hij juist respect had moeten tonen voor het hooggeplaatste figuur dat tegenover hem stond door haar de hand te schudden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:06:15 #121
3542 Gia
User under construction
pi_26247632
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Aldus een atheist.
Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:06:43 #122
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247647
Ik denk dat JP het anders bedoelde.

Je kunt respect hebben voor de betreffende imam, dwz hem niet uitschelden etcetera

Maar dat wil nog niet zeggen dat je zijn actie hoeft te accepteren.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:07:31 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26247662
quote:
Aldus een atheist.
Dat heeft er niets mee te maken. Zie ook mijn andere reactie hierboven.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:07:33 #124
3542 Gia
User under construction
pi_26247663
quote:

[..]

M.a.w. vrouwen dienen maar te wachten of mannen ze waardig vinden om ze een hand te geven?

Belachelijk!!
pi_26247670
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:04 schreef Gia het volgende:
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.

maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
pi_26247681
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?
Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?

vrijdag 15 april 2005 @ 14:08:35 #127
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26247700
quote:
Dus je mag een moslim ook geen hand meer aanreiken?

Hoe herken je een moslim dan?

Iets van een gele halve maan op z'n kleding ofzo? .
pi_26247702
quote:

[..]

Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen? Die moslimman heeft dus ook geen respect voor mijn vriendin, er wordt mij gevraagd of ik daar respect voor wil tonen. Weet je wat ik dan zeg? "Oprotten".
Je bent niet erg goed geïnformeerd zie ik.
Het is gebruikelijk dat een man een vreemde vrouw en een vrouw een vreemde man geen hand geeft. De reden hiervan is dat zij geloven dat elke aanraking tussen een man en een vrouw tot bepaalde "gevoelens" kan leiden. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar dit is dus wel wat zij geloven.

Als vanuit dat standpunt doorredeneert is het zelfs zo dat het niet geven van een hand uit respect gebeurt.
pi_26247712
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:

[..]

maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:09:31 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247724
quote:
Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.

En als ze er een theaterstukje van had willen maken, dan had ze wel harder uitgehaald. Ze kan namelijk veel beter dan dit, gisteravond in NOVA was ze ook weer magistraal.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:10:28 #131
3542 Gia
User under construction
pi_26247760
quote:

[..]

Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.

Volgens Tobbes moeten vrouwen maar gewoon niet als eerste een hand uitsteken, maar wel een uitgestoken hand van een moslim schudden. Terwijl andersom een hand geweigerd mag worden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:12:04 #132
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26247800
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.
Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.
quote:
gisteravond in NOVA was ze ook weer magistraal.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:12:16 #133
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247802
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?

Wat een drogredenatie

Dus omdat ze het hoort te weten dat het kan gebeuren, moet ze het ook maar meteen accepteren

Wat een onzin

Als ik de snelweg op ga, hoor ik ook te weten dat ik een ongeluk zou kunnen krijgen. Dat betekent niet dat ik niet alles mag doen om dat tegen te gaan.
pi_26247803
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Redux het volgende:

[..]

Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.
Hoezo? Hij gaf toch keurig uitleg. Ik heb heb het probleem echt nooit gezien.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:13:07 #135
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247827
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.
Dat ze verontwaardigd was, betekent nog helemaal niet dat ze niet 'op de hoogte was'.
pi_26247837
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Volgens mij overdrijf je nogal. Ik heb die imam helemaal niet verontwaardigd gezien, hij zei gewoon dat hij geen hand wilde geven. Soit.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:13:55 #137
95998 -DailaLama-
pi_26247846
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet.
Nou en? Je bedoelde het niet zo. Als hij daarover gaat zeuren ...
quote:
Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Kom nou ...
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:14:17 #138
95998 -DailaLama-
pi_26247858
-weg-
pi_26247871
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Daar denkt de grondwet anders over. Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruik
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je slaat het hoofddoekjes argument in Iran maar gewoon over?
Daar ben ik niet mee bekend...vertel?

Daarnaast begroette de Imam haar wel door een buiging/knikje en heeft uitgelegd waarom hij weigerde lichamelijk contact te maken. Zo onrespectvol was het ook weeer niet.

En ik ben ook atheïst.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:15:48 #140
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247902
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:14 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon fatsoenlijk reageren. Of ben je gewoon te dom om pure logica te begrijpen
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:17 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26247915
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niemand heeft het over verplichten, meneer Fantasia.
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.

Sommigen hebben het hier over aanpassen of optyfen. Lijkt me duidelijk.
pi_26247946
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:16 schreef Sidekick het volgende:
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.
pi_26247964
quote:
Moet Verdonk, en in haar kielzog Nederlandse autochtonen, een weigering tot het schudden van een hand respecteren? Evers noemt als voorbeeld zijn wens om kosjer te eten of de sabbat te houden. ,,Wat gebeurt als ik bij Verdonk zou eten, en ik daar vraag of ik kosjer kan eten. En Verdonk reageert met: 'In Nederland eten we niet kosjer'?'' Evers wil nationale wetgeving naleven, zolang deze geen inbreuk op zijn geloof heeft. Dat betekent in zijn geval wel een hand geven, maar ook het naleven van het gebod om kosjer te eten en de sabbat te houden.

Opvallend is volgens hem dat de Nederlandse bevolking dit onderscheid óók verschillend waardeert. ,,Mensen raken beledigd als je ze geen hand wilt geven, maar met kosjer eten of het houden van de sabbat wordt juist veel rekening gehouden.''

El Madkouri veronderstelt dat imam Salam het in zijn geboorteland Syrië niet gewaagd zou hebben een vrouwelijke minister te bruskeren door haar geen hand te geven. ,,Voor deze imam is het prettig om in Nederland te leven, want hier mag hij de hand weigeren. In Syrië zou hij wellicht een tijdje in een donkere kerker terecht zijn gekomen'', veronderstelt de Forum-medewerker, de Syrische autoriteiten zouden dit niet geaccepteerd hebben. ,,De imam beseft nog niet wat het is om in een niet-islamitisch land te leven.''
http://www.islaammail.com/article_full.asp?ID=482
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:19:17 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247991
Er wordt continu vanuit gegaan dat Verdonk òf een theaterstukje opvoerde, òf vantevoren niet op de hoogte zou zijn geweest dat dit kon gebeuren. Maar dit is gewoon een ongelofelijke drogredenatie. Het één sluit het ander namelijk absoluut niet uit.

Volgens mij weet iedereen in Nederland al heel lang dat veel mannelijke moslims neerkijken op vrouwen, en sommigen van hen een vrouw niet eens de hand schudden. Maar dat betekent nog helemaal niet dat je als vrouw niet verontwaardigd mag zijn als dit je daadwerkelijk overkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 15-04-2005 14:53:56 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:29:38 #145
95998 -DailaLama-
pi_26248286
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....

Doe niet zo bang.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:32:10 #146
3542 Gia
User under construction
pi_26248355
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
pi_26248361
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....

Doe niet zo bang.
Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
pi_26248374
quote:
Het lijkt me duidelijk: de Arabische landen zijn moreel superieur.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:33:30 #149
3542 Gia
User under construction
pi_26248396
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:
Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.
pi_26248467
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.
Als ik als vrouwlijk consulent een client ontvang, steek ik als gastvrouw als eerste de hand uit om de client te laten weten dat hij welkom is. Niet de hand uitsteken is geen optie, het zou in dat geval kunnen zijn dat de man zich niet welkom geheten voelt, en zou zich dus beledigd kunnen voelen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:36:30 #151
95998 -DailaLama-
pi_26248472
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:38:30 #152
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248513
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:14 schreef Fys het volgende:
Daar denkt de grondwet anders over.
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.
quote:
Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruik
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:38:37 #153
95998 -DailaLama-
pi_26248515
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?

Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:40:37 #154
3542 Gia
User under construction
pi_26248564
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:36 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.

Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
pi_26248566
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?

Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
Op zijn beurt is de imam toch ook bang? Hij is per slot van rekening degene die in de veronderstelling is dat hij de vrouw die hij aanraakt moet neuken. Man, op mijn beurt zeg ik dan 'welkom in 2005'.
pi_26248583
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie

Dus omdat ze het hoort te weten dat het kan gebeuren, moet ze het ook maar meteen accepteren

Wat een onzin

Als ik de snelweg op ga, hoor ik ook te weten dat ik een ongeluk zou kunnen krijgen. Dat betekent niet dat ik niet alles mag doen om dat tegen te gaan.
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.

Beetje jammer dit
pi_26248584
Waarom ga je nergens op in Gia?

Je lijkt een probleem te creeeren. Vooral op basis van de reacties van 1 user hier. JIj steekt je hand uit, 99 moslims geven een hand terug: 1 zegt, ik geef u liever geen hand. Tadaaaaaaa.
pi_26248608
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
Dat weet hij snel genoeg toch?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:43:34 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248643
Nogmaals, gesteld dat je maar moet wachten met het uitreiken van je hand bij mensen die daar niet van gediend zijn... hoe herken je een moslim die niet de hand van een vrouw mag schudden dan? Of iemand van een ander geloof met dezelfde overtuiging?
pi_26248664
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.

Beetje jammer dit
Verdonk ging expres naar de imam omdat ze wist dat hij haar geen hand wilde geven??? Ik dacht dat ze juist een verzoenend gesprek met de imam wilde.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:44:32 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248667
quote:
Aha, een hand uitsteken is tegenwoordig al de problemen opzoeken. .
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:44:35 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248668
quote:

[..]

Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.

Een gesprek aangaan met imams is nog iets anders dan bewust op zoek gaan naar miskenning. Tenminste, dat zou het moeten zijn als we hier te maken zouden hebben met fatsoenlijke mensen.

Beetje jammer dit
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:45:32 #163
95998 -DailaLama-
pi_26248699
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Door het te proberen?

Sorry, maar niemand in het topic zegt dat een moslimman een dokter op de bek mag slaan wanner hij z'n vrouw een hand wil geven.

JPB zegt juist: Praat met elkaar.

Dus:
Dokter: "Aangenaam " *geeft hand
Vrouw: "Het spijt me, maar dat doe ik nooit in mijn cultuur." *lacht en knikt respectvol richting dokter
Dokter: "OK!"

Ik zie het probleem niet eigenlijk ...
pi_26248727
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Redux het volgende:

[..]

Verdonk ging expres naar de imam omdat ze wist dat hij haar geen hand wilde geven??? Ik dacht dat ze juist een verzoenend gesprek met de imam wilde.
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken. In mijn ogen wilde zij gewoon voor het oog van heel de Neerlandse journalistiek haar gelijk aantonen. Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:46:47 #165
95998 -DailaLama-
pi_26248734
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:43 schreef Lithion het volgende:
Nogmaals, gesteld dat je maar moet wachten met het uitreiken van je hand bij mensen die daar niet van gediend zijn... hoe herken je een moslim die niet de hand van een vrouw mag schudden dan? Of iemand van een ander geloof met dezelfde overtuiging?
Tuurlijk moet je niet wachten met hand uitsteken. Gewoon proberen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:46:47 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248736
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Dat betekent het wel hier in Nederland.

En waar bevinden wij ons?

Juist ja, in Nederland.

En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten .
pi_26248769
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.

Een gesprek aangaan met imams is nog iets anders dan bewust op zoek gaan naar miskenning. Tenminste, dat zou het moeten zijn als we hier te maken zouden hebben met fatsoenlijke mensen.

Beetje jammer dit
1. Verdonk is een heks
2. Verdonk is een vrouw
3. Verdonk is politica

Conclusie: Niks gaat per ongeluk.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:48:03 #168
95998 -DailaLama-
pi_26248778
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In jouw Nederland misschien.

In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
quote:

Juist ja, in Nederland.

En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten .
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
pi_26248786
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:45 schreef -DailaLama- het volgende:

Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.

Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
pi_26248796
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Juist ja, in Nederland.

Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslims
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:49:01 #171
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248802
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Tobbes het volgende:
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken.
In Nederland speel je dan helemaal niet op veilig. In Nederland speel je juist op veilig wanneer je gewoon je hand uitsteekt en wanneer je iemand gewoon de hand schudt.
quote:
Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.
Alle andere imams schudde haar de hand, maar volgens jou had ze, omwille van die ene gefilpte idioot, beter niemand de hand kunnen schudden? Hoe zou dat overkomen op die andere imams denk je?

Omgekeerde wereld hier zeg.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:49:11 #172
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248810
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
Is dat echt gebeurd?

Dat soort moslimtuig zou verdere behandeling direct ontzegd moeten worden. Laat ze maar lekker creperen in hun achterlijkheid.

of oprottten
pi_26248816
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
[..]

En so what als het angst zou betekenen? Het zou de imam sieren die angst weg te nemen door een hand te geven.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:50:08 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248836
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslims
Oh gaan we persoonlijk worden

Wat zou je ervan zeggen als jij gewoon je grote mond eens zou houden?
pi_26248864
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oh gaan we persoonlijk worden

Wat zou je ervan zeggen als jij gewoon je grote mond eens zou houden?
Whaha,

ik ben onder de indruk hoor
pi_26248865
Waarom reageren jullie allemaal zo fanatiek op Tobbes en niet op mij of Dalai Lama - wij hebben namelijk gelijk
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:51:32 #177
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248867
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:52:03 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248880
quote:

[..]

Een integratiecursusje zou jou in het geheel niet misstaan. Iets wat ik onlangs geloof ik al eerder vaststelde .
quote:

mens, ga toch koken

of integreren en nederlandse normen en waarden leren
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:52:06 #179
3542 Gia
User under construction
pi_26248883
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
Waarom ga je nergens op in Gia?

Je lijkt een probleem te creeeren. Vooral op basis van de reacties van 1 user hier. JIj steekt je hand uit, 99 moslims geven een hand terug: 1 zegt, ik geef u liever geen hand. Tadaaaaaaa.
Waar ga ik niet op in?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:52:24 #180
95998 -DailaLama-
pi_26248891
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.
Beledigen? Door het niet geven van een hand!?
quote:
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.

Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:53:13 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248908
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef SCH het volgende:
Waarom reageren jullie allemaal zo fanatiek op Tobbes en niet op mij of Dalai Lama - wij hebben namelijk gelijk
Ik ben al op je ingegaan, maar je reageerde niet.
pi_26248909
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar ga ik niet op in?
Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:54:41 #183
3542 Gia
User under construction
pi_26248949
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Door het te proberen?

Sorry, maar niemand in het topic zegt dat een moslimman een dokter op de bek mag slaan wanner hij z'n vrouw een hand wil geven.

Dus:
Dokter: "Aangenaam " *geeft hand
Vrouw: "Het spijt me, maar dat doe ik nooit in mijn cultuur." *lacht en knikt respectvol richting dokter
Dokter: "OK!"

Ik zie het probleem niet eigenlijk ...
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:54:53 #184
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248955
quote:
Jawel hoor. Het simpelweg afdoen als angst is een simpele tactiek (horend bij evenzozeer simpele mensen) om maar niet verder na te hoeven denken over de implicaties die een bepaalde situatie of een bepaald standpunt met zich meebrengen. Dat mensen ergens een probleem van maken is simpelweg uit angstmotieven en daarmee leg je de bal bij die personen neer en hoef je verder het niet meer over de problematiek te hebben.

Misschien effectief in de jaren 90, maar evengoed simpel en gelukkig niet meer zo effectief in de 21e eeuw. .
pi_26248957
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)

Ik keur niet goed wat die gast deed, maar ik vind het een beetje jammer dat alle fascistisch georienteerde mensen dit gaan gebruiken in hun 'strijd' tegen de moslims (eigenlijk hetzelfde als een Jihad).

Daarnaast vind ik dat het niet uitmaakt of je nou een minister of een putjesschepper voor je hebt.
pi_26248962
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
Politie gebeld, man opgepakt, man straf. Klaar.
pi_26248965
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:

Dat jij je persoonlijk in je hol laat nemen en je nog niet beledigd voelt betekent echt niet automatisch dat niemand zich in die situatie beledigd voelt hoor, dus ik snap je smiley niet helemaal, maar het is echt niks om kleinerends over te doen wanneer iemand zich om bepaalde redenen beledigd voelt.
quote:
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.

Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
JP kaart aan dat je voor de geen hand gevende imam respect moet hebben
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:55:46 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26248980
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[..]

Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.

Weer een teken dat je bar slecht geïntegreerd bent. Of gewoon geen opvoeding hebt genoten.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:57:49 #189
95998 -DailaLama-
pi_26249036
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dokter werkt terecht het echtpaar de deur uit.

Ik had het niet over dat ene individuele geval.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:58:27 #190
3542 Gia
User under construction
pi_26249059
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.
Dalai Lama zegt dat vrouwen maar gewoon moeten proberen of hun uitgestoken hand geschud wordt. M.a.w. vrouwen moeten het maar pikken als dat dan geweigerd wordt.

Heb geloof ik al eerder duidelijk gemaakt dat DAT geen optie is.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:58:55 #191
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26249069
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Tobbes het volgende:
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)
Nee, ons als in de mensen die gemeenschappelijke omgangsvormen hebben, formeel, vastgelegd in wetten en informeel vastgelegd in gedragspatronen. Die imam maakt een bewuste keuze om in deze maatschappij te functioneren en dan is het niets teveel gevraagd om zich ook te conformeren aan de geldende omgangsvormen en dús ook iemand de hand te schudden wanneer deze uitgestoken wordt en zéker bij een hooggeplaatst persoon.
quote:
Daarnaast vind ik dat het niet uitmaakt of je nou een minister of een putjesschepper voor je hebt.
Totdat je met de realiteit te maken krijgt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:00:05 #192
95998 -DailaLama-
pi_26249083
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.

Weer een teken dat je bar slecht geïntegreerd bent. Of gewoon geen opvoeding hebt genoten.
Nee hoor. Het geven van een hand is een teken van respect.

Maar het enige teken van respect is niet het geven van een hand ... er is wel meer. Ik vind bijvoorbeeld glimlachen of laten zien dat je je op je gemak voelt bij een ontmoeting belangrijker dan handje schudden.
pi_26249084
Nog maar een keer: 20 imams, 19 geven hand - 1 niet.

1 zegt: ik u geven geen hand en beleefd knikt.

Wat is nou precies het probleem in dit geval?
pi_26249137
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:

Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.
pi_26249154
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:03 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:05:50 #196
3542 Gia
User under construction
pi_26249183
quote:

Dat zo'n Imam zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand, volgens Tobbes, bijvoorbeeld.
Dat er moslims zijn die van vrouwen verwachten dat zij afwachten of een man haar hand wil schudden.
Dat er moslims zijn die van mannen verwachten dat zij afwachten of een moslima hun hand wil schudden.

Dat wij, Nederlanders, ons, volgens Balkie, aan moeten passen aan de gewoonten van een groep die hier wil wonen, maar zich niet aan willen passen aan onze gewoonten.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:05:50 #197
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26249185
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar het enige teken van respect is niet het geven van een hand ... er is wel meer. Ik vind bijvoorbeeld glimlachen of laten zien dat je je op je gemak voelt bij een ontmoeting belangrijker dan handje schudden.
Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:06:48 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249209
quote:

Dat die ene imam geen hand geeft.
pi_26249231
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

De grondwet is niet onfeilbaar, duh.
[..]

Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.
Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.
pi_26249246
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.
En als je dat niet doet, is dat meteen een teken van wat dan?
De meeste mensen nemen die hand aan, een enkeling niet, die geeft er een reden bij: ik denk "nou moe" en ga over tot de orde van de dag.

Maar in Nederland maken we er ineens een megaprobleem van - imo omdat het met de islam te maken heeft en dan ligt alles ineens supergevoelig en wordt het plots een item van jewelste. Waar hebben we het nou helemaal over???
pi_26249248
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij doet of er geen probleem is, aangezien er slechts 1 iman (1 persoon) een vrouw geen hand wil geven. Maar gezien het bericht over het voorval in den haag blijft het niet bij dit ene geval. Misschien snap je het nu?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:09:22 #202
3542 Gia
User under construction
pi_26249268
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:07 schreef Fys het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.
En hoe zit het dan met het feit dat vrouwen in Iran verplicht een hoofddoekje moeten dragen. Ook toeristen kunnen problemen krijgen als ze dat niet doen. Dat heb ik uit eerste hand van een Iraanse.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:09:44 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249281
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, ons als in de mensen die gemeenschappelijke omgangsvormen hebben, formeel, vastgelegd in wetten en informeel vastgelegd in gedragspatronen. Die imam maakt een bewuste keuze om in deze maatschappij te functioneren en dan is het niets teveel gevraagd om zich ook te conformeren aan de geldende omgangsvormen en dús ook iemand de hand te schudden wanneer deze uitgestoken wordt en zéker bij een hooggeplaatst persoon.
[..]

Totdat je met de realiteit te maken krijgt.
Precies.

Ik vind het allemaal prima als groepen personen weigeren zich aan te passen aan de in Nederland heersende normen en waarden. Maar dan moeten die personen ook niet zeuren als ze stelselmatig worden uitgekotst, 'gediscrimineerd' worden, geen werk krijgen, niet serieus genomen worden etcetera etcetera.

Dat doen ze dan toch echt zelf.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:10:07 #204
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26249291
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:07 schreef Fys het volgende:
En dat verschil bestaat dan uit...?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:11:39 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249317
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Nee hoor. Het geven van een hand is een teken van respect.

Dat zie je geheel verkeerd.

In Nederland is het geven van een hand niet _een_ teken van respect, maar het universele teken van respect, dat boven alle rangen, standen, geaardheden, religies, geslacht uitstijgt.
pi_26249320
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:09 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met het feit dat vrouwen in Iran verplicht een hoofddoekje moeten dragen. Ook toeristen kunnen problemen krijgen als ze dat niet doen. Dat heb ik uit eerste hand van een Iraanse.
Ik zie a) geen vraag
en b) niet in waarom dat van belang is in deze discussie
pi_26249322
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zo'n Imam zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand, volgens Tobbes, bijvoorbeeld.
Zullen we het niet liever bij die imam houden, die heb ik dat niet horen zeggen.
quote:
Dat er moslims zijn die van vrouwen verwachten dat zij afwachten of een man haar hand wil schudden.
Dikke puh voor die moslims.
quote:
Dat er moslims zijn die van mannen verwachten dat zij afwachten of een moslima hun hand wil schudden.
Dikke puh voor die moslims.
quote:
Dat wij, Nederlanders, ons, volgens Balkie, aan moeten passen aan de gewoonten van een groep die hier wil wonen, maar zich niet aan willen passen aan onze gewoonten.
Pft, wat een lariekoek. Je hebt het meteen weer over een groep. Wat een onzin Gia.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:12:23 #208
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26249341
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef SCH het volgende:
En als je dat niet doet, is dat meteen een teken van wat dan?
De meeste mensen nemen die hand aan, een enkeling niet, die geeft er een reden bij: ik denk "nou moe" en ga over tot de orde van de dag.
En Verdonk dacht "nou nou, dat is toch een teken dat meneer niet helemaal begrijpt hoe wij hier in Nederland met elkaar omgaan" en sprak vervolgens "nou, dan hebben we nog heel wat om over te praten."

En volgens jou voert Verdonk dan een heel toneelstuk op en maakt ze daarmee van een mug een olifant? .
pi_26249352
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef Redux het volgende:

[..]

Jij doet of er geen probleem is, aangezien er slechts 1 iman (1 persoon) een vrouw geen hand wil geven. Maar gezien het bericht over het voorval in den haag blijft het niet bij dit ene geval. Misschien snap je het nu?
Nee, ik gaf aan dat het van die groep van 20 er 1 is. Ik zeg helemaal niet dat het er niet meer zijn maar ik heb wel de indruk dat het een zeer kleine minderheid is dus het probleem ook nogal marginaal is.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:13:31 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249368
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Tobbes het volgende:

[..]

De wereld is van iedereen.

OMFG

Hoe oud ben jij???
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:13:40 #211
3542 Gia
User under construction
pi_26249375
Als een vrouwelijke personeelsfunctionaris een sollicitant krijgt, die zo streng in de leer is, dat hij weigert de vrouw een hand te geven, dan weet zo'n cheffin ook wel dat ze meer kan verwachten. Misschien heeft ze dat mis, maar misschien ook niet. Ze zal in elk geval dat risico niet lopen en neemt de man niet aan. Dat is dan niet alleen vanwege die hand, maar vanwege wat er mogelijk verder nog had kunnen komen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:13:58 #212
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249381
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ik gaf aan dat het van die groep van 20 er 1 is.
Da's dus 1 teveel.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:15:10 #213
3542 Gia
User under construction
pi_26249409
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:11 schreef Fys het volgende:

[..]

Ik zie a) geen vraag
en b) niet in waarom dat van belang is in deze discussie
Dat had ik in dezelfde posting geplaatst als het kussen in Frankrijk. Daar ga je wel op in, maar dit vind je ineens weer niet van belang.

Als ik naar Iran ga pas ik me daar toch ook aan. Dus moeten moslims zich hier op dat soort sociale vlakken ook maar aanpassen.
pi_26249414
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

En Verdonk dacht "nou nou, dat is toch een teken dat meneer niet helemaal begrijpt hoe wij hier in Nederland met elkaar omgaan" en sprak vervolgens "nou, dan hebben we nog heel wat om over te praten."

En volgens jou voert Verdonk dan een heel toneelstuk op en maakt ze daarmee van een mug een olifant? .
Ze maakt er voor het oog van de camera heel bewust een punt van. Niet zo netjes en nogal onhandig voor een minister van integratie maar verder geen big deal
pi_26249436
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's dus 1 teveel.
Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo? Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:17:26 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249460
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Als een vrouwelijke personeelsfunctionaris een sollicitant krijgt, die zo streng in de leer is, dat hij weigert de vrouw een hand te geven, dan weet zo'n cheffin ook wel dat ze meer kan verwachten. Misschien heeft ze dat mis, maar misschien ook niet. Ze zal in elk geval dat risico niet lopen en neemt de man niet aan. Dat is dan niet alleen vanwege die hand, maar vanwege wat er mogelijk verder nog had kunnen komen.
Da's die 'discriminatie' uit dat onderzoek van gisteren, waar ik het hierboven ook over heb.

Het is heel simpel: als iemand mij niet respectvol behandelt, in mijn eigen land volgens de in Nederland geldende normen voor het tonen van respect, dan kots ik (en volgens mij elke zichzelf respecterende Nederlander) die persoon uit .

Tenzij het een toerist is die geld meebrengt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:18:19 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249483
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo?
Applaus, je hebt me door.
quote:
Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???
Waarom
pi_26249506
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's die 'discriminatie' uit dat onderzoek van gisteren, waar ik het hierboven ook over heb.

Het is heel simpel: als iemand mij niet respectvol behandelt, in mijn eigen land volgens de in Nederland geldende normen voor het tonen van respect, dan kots ik (en volgens mij elke zichzelf respecterende Nederlander) die persoon uit .

Tenzij het een toerist is die geld meebrengt.
Jij behandelt mij wel eens zonder respect

Stuur je een kaartje?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:20:10 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249534
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij behandelt mij wel eens zonder respect
Slechts nadat jij mij zonder respect behandeld hebt. Ik kots je dan virtueel uit.
pi_26249546
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:18 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom
Ze hebben geen respect voor de wet.

De soldaten die vannacht op de vuist gingen met de politie, idemdito. Ruimt wel lekker op zo.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:23:25 #221
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249624
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben geen respect voor de wet.
En hoezo zou mij dat interesseren Ik heb geen last van dergelijk tuig.

Afijn, je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om ze uit te zetten, doordat ze in het bezit zijn van een andere (tweede) nationaliteit. In het geval van die achterlijke imams is dat een gegeven.

Overigens mogen ze van mij ook blijven, maar dan moeten dergelijke figuren en hun gemeenschap verder hun mond houden over 'discriminatie' . En accepteren dat zij voortaan zonder baan of uitkering door het leven moeten gaan.

Moet jij eens opletten hoe snel ze zich dan aanpassen, of alsnog opzouten.
pi_26249631
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:10 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dat verschil bestaat dan uit...?
Herhaling: Omdat handelingen voortkomend uit een religieus denkbeeld onderdeel zijn van een specifieke levenswijze die zorgvuldig nagestreeft wordt, terwijl een handeling die je alleen doet omdat 'normaal' is in jouw omgeving dat niet is.
pi_26249666
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En hoezo zou mij dat interesseren Ik heb geen last van dergelijk tuig.
In welke zin had jij last van deze imam dan?

En is jouw last ineens het criterium?
pi_26249693
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat had ik in dezelfde posting geplaatst als het kussen in Frankrijk. Daar ga je wel op in, maar dit vind je ineens weer niet van belang.

Als ik naar Iran ga pas ik me daar toch ook aan. Dus moeten moslims zich hier op dat soort sociale vlakken ook maar aanpassen.
Ik vind het niet van belang omdat Nederland een vrije, progressieve, democratische samenleving is terwijl Iran een onderdrukte, dictatoriale, Islamitische 'republiek' is die daarom niet met elkaar te vergelijken zijn.
pi_26249718
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer voor je Lemmeb. Je wilt alle mensen die gedrag vertonen dat jou niet aanstaat weghebben ofzo? Al die Graafsewijkers die wiet telen op hun zoldertjes het land uit???
Het gaat erom dat er respect getoond moet worden voor iemand die op zijn beurt geen respect toont voor iets wat waardevol is.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:27:54 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249744
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

In welke zin had jij last van deze imam dan?
In die zin dat ik me ontzettend aan hem stoor. En in die zin dat zo'n imam invloed uitoefent op het tuig op straat, waar ik wèl direct last van heb.
quote:
En is jouw last ineens het criterium?
Mijn last is mijn criterium. Iedereen waar ik last van heb, moet veranderen of anders opzouten.

Maar jij past je zeker liever aan aan iedereen die in je straatje pist?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:28:40 #227
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26249767
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Fys het volgende:
Herhaling: Omdat handelingen voortkomend uit een religieus denkbeeld onderdeel zijn van een specifieke levenswijze die zorgvuldig nagestreeft wordt, terwijl een handeling die je alleen doet omdat 'normaal' is in jouw omgeving dat niet is.
Maar waarom heeft een culturele waarde vanuit religieus oogpunt dan een meerwaarde boven een culturele waarde wat vanuit gewoonte ontstaat? Dat iets zorgvuldig nagestreefd wordt maakt het automatisch superieur? Sowieso is het zeer betwijfelenswaardig of het uberhaupt zorgvuldig nagestreefd wordt gezien de verscheidenheid aan meningen binnen de moslimpopulatie (over het handenschudden).
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:28:46 #228
3542 Gia
User under construction
pi_26249769
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:25 schreef Fys het volgende:

[..]

Ik vind het niet van belang omdat Nederland een vrije, progressieve, democratische samenleving is terwijl Iran een onderdrukte, dictatoriale, Islamitische 'republiek' is die daarom niet met elkaar te vergelijken zijn.
Het gaat nog altijd om het aanpassen aan een andere cultuur.

Dat Nederland een vrije democratische samenleving is, wil niet zeggen dat je zomaar van Nederlanders kan en mag eisen dat zij zich in die zogenaamde vrije samenleving aan zouden moeten passen aan 'nieuwkomers'.
pi_26249789

..
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:30:22 #230
3542 Gia
User under construction
pi_26249805
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:29 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

..
LOL!!!
pi_26249817

Ik zou Koos Voos ook nooit een hand geven trouwens
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:32:38 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26249860
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Fys het volgende:

[..]

En dat bepaalt...

jij?

Dus als ik mijn overigens verwerpelijke of wellicht zelfs criminele handelingen in één of ander godsdienstje weet te gieten, dan is het ineens oke ?
pi_26249982
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat nog altijd om het aanpassen aan een andere cultuur.

Dat Nederland een vrije democratische samenleving is, wil niet zeggen dat je zomaar van Nederlanders kan en mag eisen dat zij zich in die zogenaamde vrije samenleving aan zouden moeten passen aan 'nieuwkomers'.
Dat zeg ik ook niet.
Beide partijen moeten zich aanpassen. Je kunt niet verwachten van een groep Islamitische immigranten dat ze volledig integreren als er vanuit de groep Nederlanders geen enkel innitiatief komt. Al dat gezeur. Het gaat om een cultuurverschijnsel dat in sommige culturen niet gebruikelijk is. Als één islamiet dat niet overneemt gaat iedereen weer janken. Het gaat echt nergens over.
pi_26250038
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dat bepaalt...

jij?

Dus als ik mijn overigens verwerpelijke of wellicht zelfs criminele handelingen in één of ander godsdienstje weet te gieten, dan is het ineens oke ?
Natuurlijk staan dat soort dingen niet boven de Nederlandse wetgeving. Het niet geven van een hand staat nergens in het strafrecht beschreven als 'crimineel' dus je opmerking raakt kant noch wal.

Kom maar met wat beters
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:39:38 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26250055
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:37 schreef Fys het volgende:
Je kunt niet verwachten van een groep Islamitische immigranten dat ze volledig integreren als er vanuit de groep Nederlanders geen enkel innitiatief komt.
Ohjawel. Dat kun je wel verwachten.

Is gewoon het principe van de minderheid die zich aanpast aan de overgrote meerderheid, met acceptatie als uiteindelijk doel.
pi_26250079
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Maar waarom heeft een culturele waarde vanuit religieus oogpunt dan een meerwaarde boven een culturele waarde wat vanuit gewoonte ontstaat? Dat iets zorgvuldig nagestreefd wordt maakt het automatisch superieur? Sowieso is het zeer betwijfelenswaardig of het uberhaupt zorgvuldig nagestreefd wordt gezien de verscheidenheid aan meningen binnen de moslimpopulatie (over het handenschudden).
Omdat iedereen vrij is om zijn geloof op zijn manier te belijden. Ook volgens de wet.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:41:59 #237
3542 Gia
User under construction
pi_26250106
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:37 schreef Fys het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
Beide partijen moeten zich aanpassen. Je kunt niet verwachten van een groep Islamitische immigranten dat ze volledig integreren als er vanuit de groep Nederlanders geen enkel innitiatief komt. Al dat gezeur. Het gaat om een cultuurverschijnsel dat in sommige culturen niet gebruikelijk is. Als één islamiet dat niet overneemt gaat iedereen weer janken. Het gaat echt nergens over.
Het gaat in dit topic niet over die ene islamiet, maar over Balkie die vind dat wij ons daar aan aan moeten passen door er respect voor op te brengen.
pi_26250145
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic niet over die ene islamiet, maar over Balkie die vind dat wij ons daar aan aan moeten passen door er respect voor op te brengen.
En is dat zo moeilijk dan?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:43:17 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26250147
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:39 schreef Fys het volgende:

[..]

Natuurlijk staan dat soort dingen niet boven de Nederlandse wetgeving. Het niet geven van een hand staat nergens in het strafrecht beschreven als 'crimineel' dus je opmerking raakt kant noch wal.

Kom maar met wat beters
Doe niet zo moeilijk. Er stond 'wellicht zelfs crimineel'. Maar ik kan me genoeg verwerpelijke handelingen indenken die niet crimineel zijn. Is gewoon een kwestie van geen respect tonen en dat duidelijk laten blijken.

Je broek laten zakken bijvoorbeeld. De andere kant opkijken. Of op de grond spugen. Allemaal onderdeel van mijn nieuwe op te richten religie .
pi_26250170
Waar het op neer komt is dat half xenofoob Fok! gaat schreeuwen dat die man uitgezet dient te worden omdat hij zich niet 'aanpast' aan onze cultuur. Ik vind het niet erg als die man vanwege zijn religie geen lichamelijk contact mag maken met andere vrouwen en dat op een respectvolle manier duidelijk maakt. Ik vind dat Balkenende gelijk heeft.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:44:43 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26250180
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:06 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk dat JP het anders bedoelde.

Je kunt respect hebben voor de betreffende imam, dwz hem niet uitschelden etcetera

Maar dat wil nog niet zeggen dat je zijn actie hoeft te accepteren.
Je mag reageren .
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:47:01 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26250227
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:44 schreef Fys het volgende:
Waar het op neer komt is dat half xenofoob Fok! gaat schreeuwen dat die man uitgezet dient te worden omdat hij zich niet 'aanpast' aan onze cultuur. Ik vind het niet erg als die man vanwege zijn religie geen lichamelijk contact mag maken met andere vrouwen en dat op een respectvolle manier duidelijk maakt. Ik vind dat Balkenende gelijk heeft.
'xenofoob' fok

Ik vind het ook niet erg, zolang die man dan wel accepteert dat hij uitgekotst wordt door de samenleving en daarmee zijn rechten te grabbel gooit. Maar dat is niet het geval. Dit soort types staan in de rij om 'diskremenasie!!!' te schreeuwen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:48:23 #243
136 V.
Like tears in rain...
pi_26250258
Etiquette schrijft voor dat iets dat iemand niet wil voorrang krijgt boven iets dat iemand anders wèl wil.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:51:59 #244
3542 Gia
User under construction
pi_26250347
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:48 schreef Verbal het volgende:
Etiquette schrijft voor dat iets dat iemand niet wil voorrang krijgt boven iets dat iemand anders wèl wil.

V.
Dus een moslim niet aan willen nemen is gewoon okay?
pi_26250348
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:48 schreef Verbal het volgende:

V.
Ik wil niet beledigd worden. Wat moet ik nu doen?
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:55:19 #246
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26250437
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:40 schreef Fys het volgende:
Omdat iedereen vrij is om zijn geloof op zijn manier te belijden. Ook volgens de wet.
Iedereen mag er volgens de wet ook zijn eigen mening op nahouden, of die nu gerelateerd is aan een religie of niet.

Dat is dus nog geen antwoord op de vraag waarom religie-gerelateerde geloofsovertuigingen en culturele waarden een meerwaarde zouden hebben boven uit 'normale' sociale interactie ontstane geloofsovertuigingen en culturele waarden.
(In feite is er niet eens een verschil tussen die twee, maar dat terzijde).
pi_26250757
Ik heb nooit gezegd dat de één een meerwaarde heeft boven de ander. Ik heb alleen gezegd dat er een verschil bestaat en waarom heb ik al aangegeven.

Het is moeilijk voor mij, als atheïst, om te verwoorden waarom religie-gerelateerde geloofsovertuigingen en culture waarden een andere rol spelen omdat ik deze overtuigen en waarden zelf niet ondervindt. Wel weet ik dat mensen die deze wel ondervinden daar een veel sterkere waarde aan hechten dan aan 'normale' uit sociale interactie ontstane geloofsovertuigingen en culturele waarden. Ik respecteer dat, omdat ik vind dat die mensen het recht hebben om hun religie op hun manier te belijden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:17:25 #248
95998 -DailaLama-
pi_26250958
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat zie je geheel verkeerd.

In Nederland is het geven van een hand niet _een_ teken van respect, maar het universele teken van respect, dat boven alle rangen, standen, geaardheden, religies, geslacht uitstijgt.
*proest*

Staat dat in de wet of zo?
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:19:58 #249
95998 -DailaLama-
pi_26251019
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet erg, zolang die man dan wel accepteert dat hij uitgekotst wordt door de samenleving en daarmee zijn rechten te grabbel gooit.
Jij bent niet de samenleving.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:31:28 #250
95998 -DailaLama-
pi_26251259
Het is sowieso een beetje dubieus om een vrouw de hand te schudden, terwijl je nog nooit in je hele leven een vrouw op deze wijze respect hebt getoond. Dan is het ook niet oprecht.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:34:44 #251
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26251320
-dubbel-
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:38:33 #252
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26251416
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:17 schreef -DailaLama- het volgende:
*proest*

Staat dat in de wet of zo?
...
quote:
Capt. Ross: I have here the Marine Corps Outline for Recruit Training. I'd like you to turn to the chapter on "code reds".
Cpl. Barnes: Well, you see, sir, "code red" is a term we use, just down in Gitmo...
Capt. Ross: Oh, then, we're in luck. Marching Orders/Standard Operating Procedure, Rifle Security Company, Guatanamo Bay, Cuba. I'm sure we'll find it in there.
Cpl. Barnes: You won't find it in there, either, sir.
Capt. Ross: Cpl. Barnes, I'm a Marine. You mean to tell me there's no manual, no set of instructions that tells me, as a Marine, one of my duties is to perform "code reds?"
Cpl. Barnes: No, sir. No book, sir.
Capt. Ross: No further questions.
[as Ross returns to his seat, Kaffee gets up and snatches the Rifle Company SOP out of his hand]
Kaffee: Cpl. Barnes, turn to the page in this book that tells me how to get to the mess hall.
Cpl. Barnes: Lt. Kaffee, that's not in the book, sir.
Kaffee: You mean the whole time you've been at Gitmo, you've never had a meal?
Cpl. Barnes: No, sir. Three squares a day, sir.
Kaffee: Then how did you find the mess hall if it wasn't in this book?
Cpl. Barnes: Well, sir, like everybody else, I just followed the crowd at chow time, sir.
Kaffee: No further questions.
.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:40:02 #253
136 V.
Like tears in rain...
pi_26251459
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus een moslim niet aan willen nemen is gewoon okay?
Wat jij wilt, Gia.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:41:30 #254
136 V.
Like tears in rain...
pi_26251487
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:52 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik wil niet beledigd worden. Wat moet ik nu doen?
Je wordt niet beledigd, je voelt je beledigd.
Oplossing: je niet beledigd voelen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26251767
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
En hoe doe ik dat, me niet beledigd voelen, wanneer iemand mij beledigd door me geen hand te geven?
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:01:52 #256
136 V.
Like tears in rain...
pi_26251947
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:53 schreef Redux het volgende:

wanneer iemand mij beledigd door me geen hand te geven?
Iemand beledigt jou niet door jou geen hand te geven. Het is jouw keus om je daardoor beledigd te voelen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26252056
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:01 schreef Verbal het volgende:

[..]

Iemand beledigt jou niet door jou geen hand te geven. Het is jouw keus om je daardoor beledigd te voelen.

V.
Iemand beledigd mij wel door mij geen hand te geven. Wie ben jij om voor mij te bepalen waar ik me wel of niet door beledigd voel??
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:10:03 #258
3542 Gia
User under construction
pi_26252114
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Goh, dat kun je ook wel zeggen van al die moslims die zich zogenaamd beledigd voelen door 'Submission'. Ze moeten zich gewoon niet beledigd voelen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:10:55 #259
136 V.
Like tears in rain...
pi_26252133
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:07 schreef Redux het volgende:

Wie ben jij om voor mij te bepalen waar ik me wel of niet door beledigd voel??
Dat bepaal ik niet, dat doe je zelf.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:11:20 #260
136 V.
Like tears in rain...
pi_26252142
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, dat kun je ook wel zeggen van al die moslims die zich zogenaamd beledigd voelen door 'Submission'. Ze moeten zich gewoon niet beledigd voelen.
Dat sowieso.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26252155
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat bepaal ik niet, dat doe je zelf.

V.
Ja precies, en ik voel me beledigd als ik geen hand krijg.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:12:18 #262
136 V.
Like tears in rain...
pi_26252170
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja precies, en ik voel me beledigd als ik geen hand krijg.
Ja. Maar dat is dus JOUW keuze.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26252266
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Maar dat is dus JOUW keuze.

V.
gevoel is soms geen keuze, lieve V.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:21:03 #264
95998 -DailaLama-
pi_26252356
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:16 schreef Redux het volgende:

[..]

gevoel is soms geen keuze, lieve V.
Als een glimlachende moslim jouw knikkend ontvangt .... dan voel jij je beledigd?
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:26:08 #265
3542 Gia
User under construction
pi_26252470
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:21 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Als een glimlachende moslim jouw knikkend ontvangt .... dan voel jij je beledigd?
Als ik een moslim ontvang en neem zijn uitgestoken hand niet aan, hoe voelt hij zich dan?
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:29:37 #266
90365 Sater
hoipoloi
pi_26252551
quote:

[..]

HULDE JP!

JP [b]lijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:30:38 #267
95998 -DailaLama-
pi_26252580
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik een moslim ontvang en neem zijn uitgestoken hand niet aan, hoe voelt hij zich dan?
Ligt er aan. Wanneer je helemaal onderuitgezakt met een chagerijnige kop zijn kant op kijkt, voelt hij zich uiteraard niet welkom. Wanneer je rechtop zit en hem toelacht, een gesprekje met hem voert etc, dan voelt hij zich wel welkom.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:32:20 #268
95998 -DailaLama-
pi_26252627
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:29 schreef Sater het volgende:

[..]

JP [b]lijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.
Dat bedoel ik dus er mee dat dit topic meer om angst gaat.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:34:57 #269
90365 Sater
hoipoloi
pi_26252687
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:32 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus er mee dat dit topic meer om angst gaat.
Nee om een passieprekende Jan Peter die politiek - correct links in de kaart [b]lijkt te spelen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:59:56 #270
136 V.
Like tears in rain...
pi_26253142
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun jij echt alleen alles afmeten aan anderen? Je doet hier niet anders dan wedervragen stellen met als centrale insteek 'ja maar zij'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26253200
quote:

[..]

Hoezo? Het respecteren van mensen die niet aan jouw normen en waarden voldoen is toch het ultieme wat betreft normen en waarden?
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:11:47 #272
3542 Gia
User under construction
pi_26253413
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kun jij echt alleen alles afmeten aan anderen? Je doet hier niet anders dan wedervragen stellen met als centrale insteek 'ja maar zij'.

V.
Omdat ik niet inzie waarom ik rekening moet houden met het feit dat sommige moslims liever een vrouw geen hand willen geven, door braaf af te wachten of zij mij een hand toe steken.
Als ik een moslim een hand toesteek en hij weigert die, dan is dat in mijn ogen exact hetzelfde als wanneer ik een moslim weiger zijn uitgestoken hand te schudden.

Als Rita dus pertinent zou weigeren moslims een hand te geven dan is het niet goed.
Als zij Moslims wel een hand wil geven, maar het wordt geweigerd, dan is er zelfs ook nog een kans dat die moslim zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand. En dan is het ook niet goed.
Alleen goed is het als Rita zich nederig opstelt en afwacht of moslims haar hun hand toesteken, pas dan mag zij die schudden. Tja, dan zou ik het dus ook maar eens weigeren
pi_26253460
Je draait het weer volledig om Gia. Met je "dan is het weer niet goed". Wat een slachtofferdenken toch weer. Het was Rita zelf die verontwaardigd was, weet je nog?
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:13:57 #274
3542 Gia
User under construction
pi_26253465
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:03 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Hoezo? Het respecteren van mensen die niet aan jouw normen en waarden voldoen is toch het ultieme wat betreft normen en waarden?
Er zijn anders maar wat veel moslims die het zeer vervelend vinden om, vooral in de zomer, met veel vrouwelijk bloot geconfronteerd te worden. Die eigenlijk maar wat graag zouden zien dat daar paal en perk aan werd gesteld. Denk dat dat het volgende project is.
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:16:05 #275
3542 Gia
User under construction
pi_26253510
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef SCH het volgende:
Je draait het weer volledig om Gia. Met je "dan is het weer niet goed". Wat een slachtofferdenken toch weer. Het was Rita zelf die verontwaardigd was, weet je nog?
En terecht.
Echter er waren ook een aantal moslims die zeiden dat het fout was dat Rita haar hand uitstak. Zij kwetste daarmee de imam omdat ze daarmee zou laten zien dat zij niet op de hoogte was van de gewoonten van haar medelanders.

Dus niet alleen Rita was verontwaardigd, maar ook veel medelanders.
pi_26253526
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn anders maar wat veel moslims die het zeer vervelend vinden om, vooral in de zomer, met veel vrouwelijk bloot geconfronteerd te worden. Die eigenlijk maar wat graag zouden zien dat daar paal en perk aan werd gesteld. Denk dat dat het volgende project is.
HALLO! ze hoeven toch niet te kijken

pi_26253542
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

En terecht.
Echter er waren ook een aantal moslims die zeiden dat het fout was dat Rita haar hand uitstak. Zij kwetste daarmee de imam omdat ze daarmee zou laten zien dat zij niet op de hoogte was van de gewoonten van haar medelanders.

Dus niet alleen Rita was verontwaardigd, maar ook veel medelanders.
Allemaal zeurpieten. Het is een storm in een glas water, het gaat helemaal nergens over maar het wordt dankbaar aangegrepen door mensen die niets van de islam moeten hebben.
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:25:21 #278
3542 Gia
User under construction
pi_26253714
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:16 schreef Tobbes het volgende:

[..]

HALLO! ze hoeven toch niet te kijken

Waarom moeten hun vrouwen dan een hoofddoekje dragen? Dat is toch vooral ter bescherming van de moslimman, zodat hij niet in de verleiding wordt gebracht door dat prachtige haar!

Ze hoeven toch niet te kijken!
pi_26254309
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom moeten hun vrouwen dan een hoofddoekje dragen? Dat is toch vooral ter bescherming van de moslimman, zodat hij niet in de verleiding wordt gebracht door dat prachtige haar!

Ze hoeven toch niet te kijken!
Ja, laten we dat paard ook weer eens van stal halen. Als je wilt mag je ook wel een hoofddoekje dragen, je straalt nogal wat jaloezie uit in je posts.

Leven en laten leven Gia.
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:51:58 #280
95998 -DailaLama-
pi_26254312
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen goed is het als Rita zich nederig opstelt en afwacht of moslims haar hun hand toesteken, pas dan mag zij die schudden. Tja, dan zou ik het dus ook maar eens weigeren
Tja, dat zegt Tobbes, maar daar ben ik het ook niet mee eens eigenlijk.
pi_26254499
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:30 schreef SCH het volgende:

Ik zou Koos Voos ook nooit een hand geven trouwens
Pedo's en moslims geef ik nooit een hand ..
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:33:59 #282
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26255256
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

maar het wordt dankbaar aangegrepen door mensen die niets van de islam moeten hebben.
Dat klopt. Er zijn in Nederland veel mensen die niets van de islam moeten hebben. En terecht.

Ik persoonlijk moet er ook niks van hebben. Die hele religie staat bol van de agressie en achterlijkheid. Wat moeten we daarmee .
pi_26255404
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat klopt. Er zijn in Nederland veel mensen die niets van de islam moeten hebben. En terecht.

Ik persoonlijk moet er ook niks van hebben. Die hele religie staat bol van de agressie en achterlijkheid. Wat moeten we daarmee .
Precies, sluit ik me helemaal bij aan.
pi_26255925
quote:
Wat moeten we daarmee .
Niks.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:11:55 #285
95998 -DailaLama-
pi_26256098
quote:

[..]

Ik moet ook niks van jou hebben (grapje hoor ), maar je mag van mij iedereen een handje geven/weigeren.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:05:08 #286
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26261939
quote:
Juist. Idioten die de islam nog als verrijking zien, hebben echt oogkleppen op.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26263481
Wie wil nou een hand van zo een achterlijke moslim?
pi_26263517
Ach, Balkenende zit er toch nog 2 jaar. Daarna kan hij zijn plaats innemen op het overzichtsplaatje der Nederlandse premiers.
  zaterdag 16 april 2005 @ 07:38:13 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26265007
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:11 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik moet ook niks van jou hebben (grapje hoor ), maar je mag van mij iedereen een handje geven/weigeren.
Wel een beetje apart dat je kritiek op een religie als geheel, meteen op mijn persoon projecteert .

Lange tenen?
  zaterdag 16 april 2005 @ 09:38:37 #290
95998 -DailaLama-
pi_26265523
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 07:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wel een beetje apart dat je kritiek op een religie als geheel, meteen op mijn persoon projecteert .

Lange tenen?
Hoezo? Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Maar dan over een ander onderwerp
  zaterdag 16 april 2005 @ 09:55:39 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26265698
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 09:38 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Hoezo? Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Maar dan over een ander onderwerp
Jij vindt kritiek op religie gelijk staan aan kritiek op een persoon
  zaterdag 16 april 2005 @ 10:13:36 #292
95998 -DailaLama-
pi_26265854
Het bewijst maar weer es dat het alleen om de islam gaat.
  zaterdag 16 april 2005 @ 10:48:32 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26266200
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:13 schreef -DailaLama- het volgende:
Het bewijst maar weer es dat het alleen om de islam gaat.
Precies, het gaat alleen om de islam. Er zijn geen racistische motieven bij betrokken.
  zaterdag 16 april 2005 @ 10:50:31 #294
95998 -DailaLama-
pi_26266227
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies, het gaat alleen om de islam. Er zijn geen racistische motieven bij betrokken.
Nee dat moest er nog bij komen.

Het gaat er niet om dat je vindt dat hij te weinig respect toont, het gaat er gewoon om dat het geloof van die man je niet aan staat om dat er toevallig wat geloofsgenoten van hem in wolkenkrabbers boren.
  zaterdag 16 april 2005 @ 10:54:45 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26266271
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:50 schreef -DailaLama- het volgende:
Het gaat er niet om dat je vindt dat hij te weinig respect toont, het gaat er gewoon om dat het geloof van die man je niet aan staat om dat er toevallig wat geloofsgenoten van hem in wolkenkrabbers boren.
Onder andere.

Ik heb inderdaad niks met die hele islam, ik veracht die hele religie. Er hangt een donkere deken van achterlijkheid en agressie over de islam. De boodschap van de islam stemt mij niet vrolijk, zoals die van andere religies en sektes dat in het algemeen wel doen.

Die hele islam is bedoeld om mensen te onderdrukken, klein te maken binnen een geheel, en te mobiliseren voor oorlog. Net als het nazisme.
  zaterdag 16 april 2005 @ 11:07:54 #296
85889 lucida
équilibre
pi_26266477
quote:

[..]

JP blijkt met zijn opmerking aan onze Nederlandse normen en waarden te tornen. Nog even en minirok en naveltruitje worden verboden. Ja hoor de Balkenendeburka als dé modetrend.
Ik vond het een van de meer onhandige uitspraken die Balkenende deed. Met name zijn opmerking richting Verdonk, dat ze er meer ophef van gemaakt zou hebben, dan de kwestie verdient, is bij sommige rechtgeaarden in het verkeerde keelgat geschoten.

Ik vermoed zelf dat Balkenende allengs verstrikt dreigt te raken in zijn stokpaardje van waarden en normen, en als gevolg daarvan te zeer iedereen tot vriend meent te moeten houden.

Veel verontrustender vind ik de gedachte die achter zijn uitspraak over de handweigerende imam schuilgaat, en het zogenaamde begrip dat wij Nederlanders voor zo'n islamitische geitenbreier zouden moeten opbrengen.

Wij kennen een begroetingsritueel waar nog nooit een mens slechter van is geworden. Het geven van een hand behoort onlosmakelijk tot het setje waarden en normen dat mede het niveau van onze beschaving bepaalt. We hebben het geven van een hand nooit geduid als een act van geloof. Maar zelfs hier weten die orthodoxe imams misbruik van onze gastvrijheid te maken, en sluizen ook hier, op oneigenlijke gronden, hun geloofsdoctrines binnen het maatschappelijk verkeer.

Acht jaar paars stond vooral in het teken van het poldermodel en de consensuspolitiek. Een van de grootste nadelen van die aanpak was dat er in belangrijke kwesties nooit echt een knoop werd doorgehakt, en dat al te precaire onderwerpen stelselmatig op de lange baan werden geschoven.

Met de uitspraken van Balkenende lijkt er een nieuw hoofdstuk te worden bijgeschreven aan de politieke segregatiecultuur die ons land, zeker sedert het eerste Paarse kabinet, zo stevig in zijn greep houdt, en die er tevens voor zorgt dat de (culturele) monocultuur van ons land tot op het bot toe verdeeld dreigt te raken.

De "bidprentjesfilosoof" Balkenende kiest in deze principiële zaak dus voor een concessiepolitiek richting een onaanzienlijke religieuze, maar niet minder fanatieke en dogmatische minderheid, die nochtans als het om de openbare zeden gaat de "sluiers'' wenst uit te delen.

Door zijn tamelijk onbezonnen uitspraak zet de premier de sluizen naar een shariawetgeving weer een beetje verder open. Wat de man in deze kwestie heeft bezield laat zich wellicht raden. Hij bewerkstelligt met dit soort uitspraken een klimaat waarin hij op sluikse wijze een (radicaal verkeerd) signaal afgeeft namelijk, op voorhand niet vies te zijn van een christelijk 'bondgenootschap' met de islamorthodoxie.

Het is hetzelfde beleid dat ook burgermeester Cohen van Amsterdam voorstaat: conflictvermijdend, aimabel, concessiegericht en voor de zelfgekozen segregatie. En op die manier aanschurkend bij de zeer dubieuze Zwitserse islamgeestelijke Ramadan die, zij het in versluierde termen, beweert dat op termijn de christelijke identiteit geen ene moer meer voorstelt.

Maar in Nederland hebben de brutalen de halve wereld. Of het nou hooligans, families als de Tokkies of extreem radicale moslimgroeperingen betreft. Het beleid van politieke correctheid is ingegeven door angst voor conflicten. Nog liever toegeven aan de achterlijke elementen van deze maatschappijontwrichtende subcultuurtjes, dan principieel te staan voor de waarden en normen die bij een (overwegend geseculariseerde) rechtsstaat horen.

Door de opstelling van Balkenende - maar ook door Bos met zijn edict van een dubbele tolerantie - kweek je een mentaliteit onder bepaalde (moslim)groeperingen, die er op uitdraait dat ze lak hebben aan onze waarden en normen, en steeds minder aan onze rechtsstaat een boodschap hebben. De minachting onder deze groeperingen voor onze rechtsstaat wordt door deze waardeloze concessiepolitiek alleen nog maar verder aangewakkerd.

Met als gevolg dat mensen als de directeur van Milli Görüs ( Haci Karacaero) worden aangemoedigd uitspraken over onze cultuur te doen, waar zelfs de meest verstokte christenhond geen brood van lust
quote:
"Natuurlijk heeft Europa islamitische wortels. Sterker nog: Europa heeft helemaal géén joods-christelijke wortels. Die hebben wij jullie gegeven.''
Tja. Nog explosiever werd het onderwerp van het confessionele onderwijs. Karacaer opperde dat
quote:
christelijke scholen met in de grote steden een meerderheid aan moslimse leerlingen 'van kleur zouden moeten verschieten'
, dus islamitisch zouden moeten worden.

Karacaer:
quote:
"Als je wordt ingehaald door de feiten, door een demografische ontwikkeling, dan kun je als schoolbestuur je evangelische missie toch niet volhouden?[/b]
Kortom, je bewijst je moslimbroeders alle diensten (lees: concessiepolitiek) om hun scholen te kunnen stichten en ziedaar hoe ze van plan zijn je eigen scholen in te pikken. Dat alles schuilt achter zo'n ogenschijnlijk onschuldige oproep van de heren Balkenende en Bos, om toch vooral niet te zwaar te tillen aan de morele en zedelijke eisen die de orthodoxe islam aan onze samenleving stelt.

Ik herhaal daarom nog maar eens wat ik elders ook al heb geschreven
quote:
Tachtig jaar Spaanse bezetting heeft ons land nochtans niet doen "knielen" voor de inquisitie, maar het heeft nog geen drie decennia geduurd, of een groot deel van de vaderlandse pers en politiek buigt diep voor de achterlijkheid van de islam ..."
En zo worden in een klimaat van toenemende normenloosheid de kernwaarden van ons land te weten: Heldhaftigheid, Vastberadenheid, Barmhartigheid - en aangespoord door een godsonzalige concessiepolitiek - verkwanseld en worden de autochtone burgers meer en meer overgeleverd aan de religieuze onverdraagzaamheid van enkele islamitische wolven in schaapskleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 16-04-2005 11:15:06 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_26266833
nou ja!
Mu!
  zaterdag 16 april 2005 @ 11:43:44 #298
85889 lucida
équilibre
pi_26267018
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 11:31 schreef SingleCoil het volgende:
nou ja!
Ja, ja na zo'n onthutsend relaas sta je natuurlijk wel even met een mond vol tanden en met lege handen.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_26267563
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 11:07 schreef lucida het volgende:

Wij kennen een begroetingsritueel waar nog nooit een mens slechter van is geworden. Het geven van een hand behoort onlosmakelijk tot het setje waarden en normen dat mede het niveau van onze beschaving bepaalt. We hebben het geven van een hand nooit geduid als een act van geloof. Maar zelfs hier weten die orthodoxe imams misbruik van onze gastvrijheid te maken, en sluizen ook hier, op oneigenlijke gronden, hun geloofsdoctrines binnen het maatschappelijk verkeer.
Ben het er helemaal mee eens.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:17:59 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26267625
geen hand? dan straks ook geen ander lichaamsdeel bij mijn donorschap.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')