Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
maar in Nederland is het de gewoonte dat je vrouwen wel een hand geeft. Als deze imam daar niet mee kan leven zit hij toch echt in het verkeerde land.
Vervolgens lopen ze te zeiken zelf wel gediscrimineerd te worden. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[upd] Allochtonen ervaren discriminatie op werk
Dat moet ook gerespecteerd worden. Ik ben benieuwd wat zo'n imam daarvan vindt
Voor hem is het geen gewoonte een hand te schudden in Turkije, in Nederland moet je je aanpassen want daar is het wel gewoonte. Zo simpel moet ik het kennelijk zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te maken![]()
Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:
Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking.
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:
Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:55 schreef TGT het volgende:
[..]
Het zit zo. Buitenlanders: prima! Ik heb ook buitenlandse vrienden. Toffe jongens. Ze zijn net als ik. Hollands. Schudden vrouwen de hand. Ze horen er gewoon bij.
Buitenlanders die hier zitten en het vertikken mee te doen met de rest. Die moet ik hier niet. Laat ze lekker in hun eigen land leven zoals ze willen. Dan is iedereen happy.
Die koran interpretatie heb ik niet aangekaart. Maar goed.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen er uit kicken omdat ze geen hand willen gevebn. Iets waar in het slechtste geval alleen zij nadeel aan ondervinden. Lekker belangrijk.
Dat gedoe van letterlijke Koraninterpretatie: 'vrouwen zijn lager dan honden' etc. is echt een suf argument.
Als zo'n man dat nu letterlijk tegen een individu zegt is het wat anders, maar door een hand te weigeren uit culturele achtergrond is wel echt heel zieleig om zo iemand dan maar meteen het land voor uit te zetten.
dan zijn er heel wat asocialere figuren die maar gelijk zouden moeten opkrassen.
Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Redux het volgende:
[..]
Nou dan, waarom moet ik daar dan respect voor tonen???
Heh??? Werkelijk hilarisch, maar zo zit het niet in elkaar. Jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is niet zo dat een moslim man geen respect toont wanneer hij niet naar rtl 4 kijkt of met pasen naar een woonboulevard gaat. Het is niet zo dat een moslim man nederlandse gebruiken aanneemt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken.
En fluiten als er een lekker wijf langsloopt.
Jeuzens denk eens na man voordat je deze onzin spuwt. Als je nou met een zinnige post komt krijg je ook een normaal antwoord. Deal?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moeten al die moslims nu ook met Pasen naar de woonboulevard en naar rtl 4 kijken.
En fluiten als er een lekker wijf langsloopt.
Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo, net alsof alle moslims geen hand geven, wat een onzin.
Die paar fundamentalistische imams zijn bepaald niet de dwarsdoorsnede van de moslimbevolking.
Nee sorry ik vind dat niet de charme van NL. de charme van NL zou moeten zijn dat iedereen zich fatsoenlijk tegenover elkaar gedraagt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:57 schreef Tobbes het volgende:
[..]
De charme van Nederland is toch juist dat er zo veel culturen op zo weinig grond leven? Daarbij hoort een eigen identiteit en dus soms confrontaties.
Vind ik dan he..
Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volgens mij versta jij onder respect iets heel anders dan Balkenende.
Respect betekent niet dat je het 'oke' vindt wat hij doet, maar dat die mensen ook gewoon mensen zijn met een bepaalde achtergrond en oorzaken van hun handelen. Dus dat ze nu geen volgelvrij verklaarden zijn. Dat is alles.
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Een moslim die haar geen hand geeft, geeft te kennen haar lager dan een hond te vinden.
Precies.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee daar gaat het niet om. Je moet elkaar "respecteren". Dus als een imam een vrouw geen hand wil geven onwille van zijn geloofsovertuiging moeten we dat respecteren maar als ik een moslim wil discrimineren onwille van mijn geloofsovertuiging zouden we dat niet moeten respecteren?
Ik zie het verschil niet. Als het ene mag, mag het andere ook lijkt me.
Mij persoonlijk maakt het wel degelijk uit als een hoofd van een religie openlijk vrouwen discrimineert.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:56 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Maar wat kan het jouw in god/allahsnaam schelen of die man vrouwen een hand wil geven of niet?![]()
En terecht, ze hebben allebei een representatieve functie en dus moet je elkaar een hand kunnen geven volgens de Nederlandse maatstaven. Een man had hij wel een hand gegeven maar Verdonk niet omdat ze een vrouw is...belachelijk.quote:Natuurlijk maakt hij het zichzelf moeilijk, maar aan de andere kant vind ik het te respecteren dat hij ondanks al die camera's op zn bakkesard toch die hand weigert.
En die Verdonk was gewoon aan het provoceren om haar gelijk te halen.
Ik haat die imam niet meteen hoor niet omdat hij iemand geen hand wil geven...get real.quote:Zoals ik eerder zei zijn dergelijke niet-noemenswaardige incidenten (want dat zijn het) puur en alleen gebruikt om te laten zien hoe erg alle zogenaamde allochtonen-haters wel niet hebben.
Romantiseer het maar. Werkelijkheid ligt toch net anders.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een moslim integere bedoelingen heeft. Dan is het niet schudden van de vrouwelijke hand het aangeven van het feit dat hij niet in de verleiding wil komen. De verleiding die de vrouw is. Dan acht hij zichzelf dus niet sterk genoeg de verleiding te weerstaan. Eigenlijk dus een heel mooi gebaar.
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
[..]Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond
Eigenlijk was het Verdonk die geen respect toonde als eerste. Zij met haar functie moet toch weten dat een orthodoxe moslim de hand van de vrouw niet schudt (anders lijkt ze me niet geschikt voor haar functie). Het uitsteken van haar hand was wat mij betreft dan ook pure provocatie. En dan ook nog die arrogante, neerbuigende blik erbij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:02 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies, en vrouwen zijn ook gewoon mensen met bepaalde achtergronden.
Vergeet niet dat die moslim man de aanstichter is van dit dilemma. Per slot van rekening is hij degene die aan het begin staat van niet respect tonen. Je kan daarop kritiek verwachten.
Er wordt dus gezegd dat het voor een moslim man o.k. is om geen respect te tonen, en op onze beurt moeten wij wel respect tonen. Beetje krom, vind je niet?
Wat is volgens jou de reden van het niet de hand schudden?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:03 schreef Sidekick het volgende:
Gaat je goed af, dat verzinnen van zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |