HULDE JP!quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'
Van de frontpage.
Is ie nou helemaal besodemieterd!! Ja, hij heeft makkelijk praten, hem wordt geen hand geweigerd, want vrouwen kunnen geen Imam worden.
Wel lekker handig om dan zo te lullen.
JP![]()
Volgens wie?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Ik vind het respectloos om hoofdletters zo excessief te gebruiken; aanpassen of opkrassen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
hij heeft wel degelijk ONGELIJK! Die imam woont in nederland en daar is het respectloos om GEEN hand te geven; aanpassen of opkrassen.
Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?quote:
Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:18 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat 99% van de nederlandse bevolking een hand geeft als je iemand begroet, het ligt niet vast in 1 of andere etiquette voor zover ik weet. Betekent dat dat je dan overboord kan gooien omdat zo een imam zich niet wil/kan aanpassen aan de nederlandse gebruiken?
Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:22 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als het goed is doet een Imam het niet uit disrespect of omdat hij zichzelf te goed acht. Als het goed is heeft juist een imam integere bedoeling in geeft hij geen hand uit een geloofsovertuiging. Dan vind ik dat wij daar geen probleem van moeten maken en dat moeten respecteren.
Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aanquote:Ik ga in Frankrijk toch ook een man echt niet zoenen op zijn verjaardag hoor. Ben ik dan ook respectloos?En dat vind ik nog een minder sterk geval, omdat ik dat niet eens niet zou doen uit een sterke geloofsovertuiging maar puur uit afgunst van het zoenen van een andere man.
Het is pertitent onwaar dat er geen of weinig christelijke kerken zijn in turkije. Heeft iemand hier cijfers van? Laatst was er nog een link geplaats.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:21 schreef D3nn15 het volgende:
Idd aanpassen of opkrassen, hier staat het vol met moskee'en en andere ellende, zie jij ergens in turkije/marokko windmolens en kerkbijeenkomsten voor nederlanders?
Omgekeerd word dat toch ook verwacht, als je als nederlander daar gaat wonen en werken dat je je aan het leven daar aanpast, niet meer als normaal, als je zonodig in je eigen cultuur en gewoonten wil blijven zitten blijf dan lekker in je eigen land wonen.
Lol, ik zie de hele dag respectloos gedoe om me heen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:14 schreef clowncloon het volgende:
Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:28 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij het uit zogenaamd respect, maar die 'regel' bestaat in zijn land van herkomt en aangezien hij in Nederland zijn beroep en leven heeft zijn de nederlandse regels leading imho.
Nee dan ben je niet respectloos en zo zullen de fransen dat ook niet zien, maar dan ben je wel homofobisch maar dat geef je zelf al aan![]()
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.
Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden![]()
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemd natuurlijk. Zo geef je deze mensen een signaal af dat ze zichzelf niet hoeven aan te passen.
Bovendien keur je indirect vrouwen discriminatie goed. En volgens mij is discriminatie op grond van sekse verboden![]()
Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:
[..]
HULDE JP!
Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.![]()
Volgens de in Nederland geldende normen en waarden. Waar onze PM Balkie zo trots op was.quote:
Ach goedkeuren en respecteren liggen in elkaars verlegende. Mi geef je hiermee een totaal verkeerd signaal af. Maar ik kijk nergens meer van op. Een laffe bedoeling daar in Den Haag.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:34 schreef Posdnous het volgende:
Goedkeuren is iets anders dan respecteren.
Al mag er natuurlijk wel bij gezegd worden dat het 'geen hand geven' niet de bedoeling is hier.
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:31 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dus als ik in Frankrijk woon/werk later, dan zijn de franse regels opeens niet leading?![]()
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Mag t misschien ook ff andersom zijn?
Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef clowncloon het volgende:
[..]
nee, ik denk dat de fransen er geen 'big deal' van maken dat je als immigrant geen andere mannen zoent...daar is wel begrip voor.
als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.
Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven![]()
Dat is toch heel iets anders mên. Als je wilt vergelijken doe het dan tenminste goedquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.
Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?
Get real...![]()
Dat is toch discriminatie?quote:Die gaf aan 'not amused' te zijn toen de radicale Tilburgse imam Ahmad Salam haar weigerde een hand te geven omwille van zijn geloofsovertuiging.
Ik vind het eigenlijk ook helemaal geen big deal maar het irriteert me mateloos dat die balkellende zo loopt te ijlen over normen en waarden en toch dit soort domme uitspraken doet alleen maar om het pappen en nathouden principe hoog te houden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Goh, zullen wij hier gewoon een slotje opgooien en er ook geen big deal van maken?![]()
Misschien wel een goed idee he
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:40 schreef clowncloon het volgende:
[..]
als hij per defenitie geen handen zou geven, oke dan, misschein zou ik het dan kunnen begrijpen. Maar hij heeft alleen vrouwen geen hand dus het is discriminatie volgens nederlandse maatstaven.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Whaha, dit is wel de grootste kolder van de dag.
Als jij je zus zoent op dr verjaardag, en de vriend van je zus niet. Discrimineer je dan op basis van sekse?
Get real...![]()
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:38 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja hoor, hand geven is in Nederland alleen slechts een 'beleefdheid' dan vind ik toch dat je niet moet zeuren als iemand die weigert uit een overtuiging.
Ik snap niet waar we zo moeilijk over doen. Kijk wat er allemaal gebeurd in de wereld, en dan maken wij ons druk over iemand die een vrouw geen hand wenst te geven![]()
Het is natuurlijk gewoon voer voor dergelijke zogenaamde 'rechts-extremisten' (die eigenlijk in een identiteitscrisis zitten en dus maar een groep zoeken waar ze lekker simpel zichzelf kunnen zijn).
Wat een aanstellerij zeg.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:
[..]
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:09 schreef Tobbes het volgende:
[..]
HULDE JP!
Hij geeft het goede voorbeeld. Respect hebben en vooral tonen voor elkaar's (geloofs)overtuiging.![]()
my wordsquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef Redux het volgende:
[..]
Als de achterliggende reden van het niet geven van de hand aan een vrouw is dat de moslim in kwestie van mening is dat de vrouw nog lager is dan een hond, waarom zou ik daar dan respect voor moeten tonen???
En dat zeg jij...hoe typischquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:43 schreef TGT het volgende:
[..]
Dat iemand zo dom is om er heilig van overtuigd te zijn dat hij geen hand mag schudden is zn eigen probleem. Hoer breng je het fatsoen op om een ieder als een gelijke te behandelen. Dus schud de hand als die je wordt aangeboden. Wat doet zo'n figuur in godesnaam in Nederland? Hij wil er niet bijhoren. Laat em dan tiefen.
Het is geen gewoonte dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:41 schreef Tobbes het volgende:
Eenschquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
De andere kant op redeneren zou dus ook gerespecteerd moeten worden.
Als je moslims geen hand wilt geven omwille van je geloofsovertuiging.
Dan lijkt me het einde aardig zoek
Whaha, zo kan je jezelf altijd onder het gegeven 'discriminatie' uitpraten. Voor hem is het toch geen gewoonte een vrouw de hand te schudden..dus dat heeft niks met discriminatie te makenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Het is geen gewoontje dat heteromannen elkaar zoenen dus dat heeft niks met discriminatie te maken.
Maar dat die Imam vrouwen geen handen omdat ze vrouwen zijn is natuurlijk wel discriminatie en dan kan gewoon niet gedoogd, en al helemaal niet door onze 'premier' ..
Op het feit dat jij meneer het land uit wilt hebben, en als ik wat andere posts van je doorneem kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je het sowieso -zacht gezegd- niet zo op 'buitenlanders' hebtquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef TGT het volgende:
[..]
Sorry hoor ik volg je niet. Waar baseer jij op dat dat typisch is.?
Die imam is niet op vakantie he!quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Redux het volgende:
Een nederlands meisje moet dus zowel op vakantie in een moslimland respect tonen aan de daar geldende moslimsregels, als hier in haar geboorteland???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |