Wat wil je hier nou weer mee zeggen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:14 schreef Fys het volgende:
Daar denkt de grondwet anders over.
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.quote:Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruik
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:36 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?
Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie
Dus omdat ze het hoort te weten dat het kan gebeuren, moet ze het ook maar meteen accepteren
Wat een onzin
Als ik de snelweg op ga, hoor ik ook te weten dat ik een ongeluk zou kunnen krijgen. Dat betekent niet dat ik niet alles mag doen om dat tegen te gaan.
Dat weet hij snel genoeg toch?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.
Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.
Beetje jammer dit![]()
Aha, een hand uitsteken is tegenwoordig al de problemen opzoeken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.
Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Door het te proberen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.
Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken. In mijn ogen wilde zij gewoon voor het oog van heel de Neerlandse journalistiek haar gelijk aantonen. Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Redux het volgende:
[..]![]()
Verdonk ging expres naar de imam omdat ze wist dat hij haar geen hand wilde geven??? Ik dacht dat ze juist een verzoenend gesprek met de imam wilde.
Tuurlijk moet je niet wachten met hand uitsteken. Gewoon proberen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:43 schreef Lithion het volgende:
Nogmaals, gesteld dat je maar moet wachten met het uitreiken van je hand bij mensen die daar niet van gediend zijn... hoe herken je een moslim die niet de hand van een vrouw mag schudden dan? Of iemand van een ander geloof met dezelfde overtuiging?
Dat betekent het wel hier in Nederland.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....
1. Verdonk is een heksquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, ze zocht 'het ongeluk' helemaal niet bewust op.
Een gesprek aangaan met imams is nog iets anders dan bewust op zoek gaan naar miskenning. Tenminste, dat zou het moeten zijn als we hier te maken zouden hebben met fatsoenlijke mensen.
Beetje jammer dit
In jouw Nederland misschien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat betekent het wel hier in Nederland.
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.quote:En waar bevinden wij ons?
Juist ja, in Nederland.
En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten.
Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.quote:
Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslimsquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat betekent het wel hier in Nederland.
En waar bevinden wij ons?
Juist ja, in Nederland.
En da's precies de reden dat deze achterlijke baardapen eens moeten integreren of anders oprotten.
In Nederland speel je dan helemaal niet op veilig. In Nederland speel je juist op veilig wanneer je gewoon je hand uitsteekt en wanneer je iemand gewoon de hand schudt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Tobbes het volgende:
Verdonk het ook 'op veilig' kunnen spelen door haar hand niet uit te steken.
Alle andere imams schudde haar de hand, maar volgens jou had ze, omwille van die ene gefilpte idioot, beter niemand de hand kunnen schudden? Hoe zou dat overkomen op die andere imams denk je?quote:Ze wist dondersgoed dat ze door 20 camera's geflimd werd evengoed als ze dondersgoed wist dat een orthodoxe -doorgeslagen- moslim de hand wel eens zou kunnen weigeren.
Is dat echt gebeurd?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
En so what als het angst zou betekenen? Het zou de imam sieren die angst weg te nemen door een hand te geven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In jouw Nederland misschien.
In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
[..]
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
Oh gaan we persoonlijk wordenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als je dr zo'n probleem mee hebt. Rot dan zelf op. Australie ofzo, daar hebben ze gelukkig helemaal geen moslims![]()
Whaha,quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh gaan we persoonlijk worden
Wat zou je ervan zeggen als jij gewoon je grote mond eens zou houden?
Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
Een integratiecursusje zou jou in het geheel niet misstaan. Iets wat ik onlangs geloof ik al eerder vaststeldequote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In jouw Nederland misschien.
In mijn Nederland betekent het niet geven van handen aan vrouwen, het niet geven van handen aan vrouwen. Sim-pel.
quote:Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
Waar ga ik niet op in?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
Waarom ga je nergens op in Gia?
Je lijkt een probleem te creeeren. Vooral op basis van de reacties van 1 user hier. JIj steekt je hand uit, 99 moslims geven een hand terug: 1 zegt, ik geef u liever geen hand. Tadaaaaaaa.
Beledigen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies wat verdonk ook wilde, praten. Maar goed, toen moest de imam haar weer zonnodig beledigen.
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.quote:Net zoals verdonk had kunnen weten dat de imam vrouwen geen hand geeft om lichamelijke redenen, had hij zo fris van geheugen kunnen zijn dat het geven van een hand voor verdonk een teken van welkom zijn betekent.
Ik ben al op je ingegaan, maar je reageerde niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef SCH het volgende:
Waarom reageren jullie allemaal zo fanatiek op Tobbes en niet op mij of Dalai Lama - wij hebben namelijk gelijk
Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.quote:
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:45 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Door het te proberen?
Sorry, maar niemand in het topic zegt dat een moslimman een dokter op de bek mag slaan wanner hij z'n vrouw een hand wil geven.
JPB zegt juist: Praat met elkaar.
Dus:
Dokter: "Aangenaam " *geeft hand
Vrouw: "Het spijt me, maar dat doe ik nooit in mijn cultuur." *lacht en knikt respectvol richting dokter
Dokter: "OK!"
Ik zie het probleem niet eigenlijk ...
Jawel hoor. Het simpelweg afdoen als angst is een simpele tactiek (horend bij evenzozeer simpele mensen) om maar niet verder na te hoeven denken over de implicaties die een bepaalde situatie of een bepaald standpunt met zich meebrengen. Dat mensen ergens een probleem van maken is simpelweg uit angstmotieven en daarmee leg je de bal bij die personen neer en hoef je verder het niet meer over de problematiek te hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:48 schreef -DailaLama- het volgende:
Dit heeft niks met integreren te maken. Puur angst.
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Sowieso, hij is naar Nederland gekomen en dan is het voor anderen aannemlijk dat hij zich ook zal houden aan de hier gangbare omgangsvormen. Bovendien gaat het hier om een hooggeplaatst persoon. Juist tegenover een minister zou je je gedrag aan moeten passen.
Politie gebeld, man opgepakt, man straf. Klaar.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
Dat jij je persoonlijk in je hol laat nemen en je nog niet beledigd voelt betekent echt niet automatisch dat niemand zich in die situatie beledigd voelt hoor, dus ik snap je smiley niet helemaal, maar het is echt niks om kleinerends over te doen wanneer iemand zich om bepaalde redenen beledigd voelt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:
Beledigen?Door het niet geven van een hand!?
JP kaart aan dat je voor de geen hand gevende imam respect moet hebbenquote:Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.
Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Beledigen?Door het niet geven van een hand!?
[..]
Idd, een hand is een teken van welkom. Net als iemand zegt "U bent welkom", een respectvol knikje, een geschenk, een glimlach etc. etc.
Maar nee hoor, wanneer er moslims in het spel zijn draait alles opeens om een hand
Dokter werkt terecht het echtpaar de deur uit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dokter steekt zijn hand uit en man slaat hem op zijn gezicht. Er werd niet eens gezegd dat zij dit niet doen in hun cultuur.
Dalai Lama zegt dat vrouwen maar gewoon moeten proberen of hun uitgestoken hand geschud wordt. M.a.w. vrouwen moeten het maar pikken als dat dan geweigerd wordt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Op opmerkingen die niet door tobbes gemaakt worden, bv. door Dalai Lama. Jij haalt er van alles bij en beweert dat je geen hand zou mogen uitsteken enz. Dat heeft er niets mee te maken.
Nee, ons als in de mensen die gemeenschappelijke omgangsvormen hebben, formeel, vastgelegd in wetten en informeel vastgelegd in gedragspatronen. Die imam maakt een bewuste keuze om in deze maatschappij te functioneren en dan is het niets teveel gevraagd om zich ook te conformeren aan de geldende omgangsvormen en dús ook iemand de hand te schudden wanneer deze uitgestoken wordt en zéker bij een hooggeplaatst persoon.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Tobbes het volgende:
De wereld is van iedereen. De kans was veel groter geweest dat jij ergens anders geboren was dus ik vind dat altijd maar wat slap geouwehoer "die buitenstaander is naar ons land gekomen" (ons, ons, hoezo ons land? omdat jij er toevallig geboren bent?)
Totdat je met de realiteit te maken krijgt.quote:Daarnaast vind ik dat het niet uitmaakt of je nou een minister of een putjesschepper voor je hebt.
Nee hoor. Het geven van een hand is een teken van respect.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je onderschat schromelijk de waarde van het geven van een hand.
Weer een teken dat je bar slecht geïntegreerd bent. Of gewoon geen opvoeding hebt genoten.
Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Nog maar een keer: 20 imams, 19 geven hand - 1 niet.
1 zegt: ik u geven geen hand en beleefd knikt.
Wat is nou precies het probleem in dit geval?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Het is gezien de sociale dienst die een moslim man heeft gekort op zijn uitkering geen incident.
Dat zo'n Imam zich gekwetst voelt door die uitgestoken hand, volgens Tobbes, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar het enige teken van respect is niet het geven van een hand ... er is wel meer. Ik vind bijvoorbeeld glimlachen of laten zien dat je je op je gemak voelt bij een ontmoeting belangrijker dan handje schudden.
Dat die ene imam geen hand geeft.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet cultureel bepaald is. Geloof is een weerspiegeling van cultuur. Dat neemt niet weg dat ik een verschil zie tussen een cultuurbepaalde handeling bij de fransen en cultuur- en religieusbepaalde handeling van een Imam.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef Lithion het volgende:
[..]
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.
[..]
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.
En als je dat niet doet, is dat meteen een teken van wat dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat kan, maar wanneer iemand zijn hand uitsteekt, dan is het het teken van respect om die aan te nemen. Sim-pel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |