abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:17 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26247915
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niemand heeft het over verplichten, meneer Fantasia.
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.

Sommigen hebben het hier over aanpassen of optyfen. Lijkt me duidelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26247946
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:16 schreef Sidekick het volgende:
Inderdaad, zoals mijn leraar vroeger ook altijd zei: het is toegestaan om te spieken tijdens de toets. Je krijgt alleen wel een 1.
pi_26247964
quote:
Moet Verdonk, en in haar kielzog Nederlandse autochtonen, een weigering tot het schudden van een hand respecteren? Evers noemt als voorbeeld zijn wens om kosjer te eten of de sabbat te houden. ,,Wat gebeurt als ik bij Verdonk zou eten, en ik daar vraag of ik kosjer kan eten. En Verdonk reageert met: 'In Nederland eten we niet kosjer'?'' Evers wil nationale wetgeving naleven, zolang deze geen inbreuk op zijn geloof heeft. Dat betekent in zijn geval wel een hand geven, maar ook het naleven van het gebod om kosjer te eten en de sabbat te houden.

Opvallend is volgens hem dat de Nederlandse bevolking dit onderscheid óók verschillend waardeert. ,,Mensen raken beledigd als je ze geen hand wilt geven, maar met kosjer eten of het houden van de sabbat wordt juist veel rekening gehouden.''

El Madkouri veronderstelt dat imam Salam het in zijn geboorteland Syrië niet gewaagd zou hebben een vrouwelijke minister te bruskeren door haar geen hand te geven. ,,Voor deze imam is het prettig om in Nederland te leven, want hier mag hij de hand weigeren. In Syrië zou hij wellicht een tijdje in een donkere kerker terecht zijn gekomen'', veronderstelt de Forum-medewerker, de Syrische autoriteiten zouden dit niet geaccepteerd hebben. ,,De imam beseft nog niet wat het is om in een niet-islamitisch land te leven.''
http://www.islaammail.com/article_full.asp?ID=482
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:19:17 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26247991
Er wordt continu vanuit gegaan dat Verdonk òf een theaterstukje opvoerde, òf vantevoren niet op de hoogte zou zijn geweest dat dit kon gebeuren. Maar dit is gewoon een ongelofelijke drogredenatie. Het één sluit het ander namelijk absoluut niet uit.

Volgens mij weet iedereen in Nederland al heel lang dat veel mannelijke moslims neerkijken op vrouwen, en sommigen van hen een vrouw niet eens de hand schudden. Maar dat betekent nog helemaal niet dat je als vrouw niet verontwaardigd mag zijn als dit je daadwerkelijk overkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 15-04-2005 14:53:56 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:29:38 #145
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26248286
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....

Doe niet zo bang.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:32:10 #146
3542 Gia
User under construction
pi_26248355
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
pi_26248361
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als iemand een vrouw geen hand schudt, betekent dat niet dat diegene op vrouwen neerkijkt ....

Doe niet zo bang.
Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
pi_26248374
quote:
Het lijkt me duidelijk: de Arabische landen zijn moreel superieur.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:33:30 #149
3542 Gia
User under construction
pi_26248396
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:
Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.
pi_26248467
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens Tobbes moet je gewoon afwachten of je client jou een hand geeft. Zo niet, dan moet jij dat ook niet doen.
Als ik als vrouwlijk consulent een client ontvang, steek ik als gastvrouw als eerste de hand uit om de client te laten weten dat hij welkom is. Niet de hand uitsteken is geen optie, het zou in dat geval kunnen zijn dat de man zich niet welkom geheten voelt, en zou zich dus beledigd kunnen voelen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:36:30 #151
95998 -DailaLama-
pi_26248472
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En dan niet te vergeten die huisarts die zijn patiënte, een moslima, waagde de hand te reiken en meteen een linkse directe kreeg van de verontwaardigde echtgenoot! Hoe durfde die huisarts zijn vrouw aan te willen raken!
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:38:30 #152
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248513
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:14 schreef Fys het volgende:
Daar denkt de grondwet anders over.
De grondwet is niet onfeilbaar, duh.
quote:
Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruik
Religie is óók slechts een geloofsovertuiging en gezien het feit dat binnen de Islam er een keur aan verschillende stromingen is die allen anders denken over het schudden van de hand van een (vreemde) vrouw, is het dus wel degelijk cultureel bepaald.
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:38:37 #153
95998 -DailaLama-
pi_26248515
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo doe niet zo bang? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Waarom zou het voor vrouw hier in nederland zo vanzelfsprekend moeten zijn dat ze weet waarom de moslim man tegenover haar haar geen hand wil geven?
Wanneer ik als vrouw in mijn functie als consulent een moslim man tegenover me krijg, en die wil mij vervolgens geen hand geven, vind ik dat niet echt getuigen als respect. Moet ik me als vrouw dan altijd inschikken?
Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?

Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:40:37 #154
3542 Gia
User under construction
pi_26248564
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:36 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.

Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
pi_26248566
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:38 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat vind je niet echt getuigen van respect!?
Ook niet als hij het uitlegt?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker? Dat hij respect voor je heeft of dat hij jou aanraakt?

Het hoeft heus niet te betekenen dat hij je niet mag. Dat bedoeld ik met "bang".
Op zijn beurt is de imam toch ook bang? Hij is per slot van rekening degene die in de veronderstelling is dat hij de vrouw die hij aanraakt moet neuken. Man, op mijn beurt zeg ik dan 'welkom in 2005'.
pi_26248583
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie

Dus omdat ze het hoort te weten dat het kan gebeuren, moet ze het ook maar meteen accepteren

Wat een onzin

Als ik de snelweg op ga, hoor ik ook te weten dat ik een ongeluk zou kunnen krijgen. Dat betekent niet dat ik niet alles mag doen om dat tegen te gaan.
Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.

Beetje jammer dit
pi_26248584
Waarom ga je nergens op in Gia?

Je lijkt een probleem te creeeren. Vooral op basis van de reacties van 1 user hier. JIj steekt je hand uit, 99 moslims geven een hand terug: 1 zegt, ik geef u liever geen hand. Tadaaaaaaa.
pi_26248608
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat je nooit kunt weten wanneer je het goed doet.

Zoals Redux ook zegt: Zij vindt het normaal om haar hand uit te steken. Terwijl er, schijnbaar moslims zijn die vinden dat wij als vrouwen maar moeten afwachten of ons een hand toegestoken wordt.
Een huisarts geeft altijd zijn patiënten een hand. Hoe kan hij nou weten of een patiënte er wel of niet van gediend is?
Dat weet hij snel genoeg toch?
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:43:34 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26248643
Nogmaals, gesteld dat je maar moet wachten met het uitreiken van je hand bij mensen die daar niet van gediend zijn... hoe herken je een moslim die niet de hand van een vrouw mag schudden dan? Of iemand van een ander geloof met dezelfde overtuiging?
pi_26248664
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:41 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie (valse vergelijking). Op de snelweg zoek je (neem ik aan) het ongeluk niet op, dat deed Verdonk wel.

Beetje jammer dit
Verdonk ging expres naar de imam omdat ze wist dat hij haar geen hand wilde geven??? Ik dacht dat ze juist een verzoenend gesprek met de imam wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')