Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?quote:
Dat heeft er niets mee te maken. Zie ook mijn andere reactie hierboven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
Aldus een atheist.
M.a.w. vrouwen dienen maar te wachten of mannen ze waardig vinden om ze een hand te geven?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:04 schreef Gia het volgende:
Moeten wij, vrouwen, moslims dan maar allemaal geen hand meer geven?
Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vond het beledigend dat Rita haar hand uitstak. Dus vind jij dan ook dat zij alle moslims geen hand moet geven?
Dus je mag een moslim ook geen hand meer aanreiken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
Nee, je moet alleen een hand geven als je de hand toegereikt wordt.
Je bent niet erg goed geïnformeerd zie ik.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
[..]Zo iemand zegt tegen een vrouw die hij geen hand wil geven dat ze lager is dan een hond, en daar moet ik dan op mijn beurt respect voor tonen? Die moslimman heeft dus ook geen respect voor mijn vriendin, er wordt mij gevraagd of ik daar respect voor wil tonen. Weet je wat ik dan zeg? "Oprotten".
Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.
maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
maar er niet zo'n rita-ik-ben-verontwaardigd-omdat-me-dat-goed-uitkomt-theaterstukje van maken
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel. Gewoon doen wat jij wilt.
Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Volgens mij was ze weldegelijk echt verontwaardigd.
quote:gisteravond in NOVA was ze ook weer magistraal.
Wat een drogredenatiequote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vond het provocerend, nogmaals: zij, in haar functie, hoort te weten dat dit kon gebeuren. Je kan toch ook gewoon een hand afwachten?
Hoezo? Hij gaf toch keurig uitleg. Ik heb heb het probleem echt nooit gezien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Redux het volgende:
[..]
Op zijn beurt voert de imam ook een handen-op-elkaar-krijgend drama stuk op.
Dat ze verontwaardigd was, betekent nog helemaal niet dat ze niet 'op de hoogte was'.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Als ze dat is, dan vind ik dat we een minister van vreemdelingenzaken hebben die weinig kennis heeft op haar vakgebied.
Volgens mij overdrijf je nogal. Ik heb die imam helemaal niet verontwaardigd gezien, hij zei gewoon dat hij geen hand wilde geven. Soit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet. Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Nou en? Je bedoelde het niet zo. Als hij daarover gaat zeuren ...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want steek je je hand uit als vrouw, dan is een handweigeraar beledigd dat je dat doet.
Kom nou ...quote:Steek je geen hand uit of weiger je steevast een moslim een hand te geven, dan zijn niet-handweigeraars weer beledigd, omdat je hun uitgestoken hand niet schudt.
Daar denkt de grondwet anders over. Daarnaast denk ik niet dat je kunt stellen dat een simpele cultuursuiting zoals het zoenen van mannen gelijk is aan handeling die voort komt uit een geloofsovertuiging, simpelweg omdat in het laatste geval de handeling voort komt uit een doordachte overtuiging die voor de belijder zeer belangrijk is, terwijl de Franse gewoonte meer een geval is van een geïndoctrineerd gebruikquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:02 schreef Lithion het volgende:
[..]
Beide komen voort uit de mens. Een geloof heeft wat dat betreft geen enkele meerwaarde boven een andere uiting van (volks)cultuur.
Daar ben ik niet mee bekend...vertel?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Je slaat het hoofddoekjes argument in Iran maar gewoon over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |