Ik zal later vandaag nog een paar pogingen neerzetten hierquote:Op woensdag 13 april 2005 09:11 schreef lotje11 het volgende:
@Rewimo: Cool idee!! Ik zou 'm alleen, net al puckzzz zonder race-auto willen zien. en voor mijn gevoel zijn niet alle drie de mannetjes even scherp....,misschien daar nog wat aan sleutelen? (Of was dat juist de bedoeling???)
Sorry maar het laden duurd wel heel erg langquote:Op woensdag 13 april 2005 10:14 schreef Rewimo het volgende:
Komt ie:
[afbeelding]
En dan meteen maar de andere twee pogingen die ik online heb staan erbij
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is iets met de server aan de hand heb ik begrepen.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sorry maar het laden duurd wel heel erg lang![]()
De achtergrond is een pitsstraat. Alleen zie je dat niet echt op de foto's inderdaad. Ik zal vanavond nog eens een paar pogingen wagen met een andere achtergrond.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Rewimo, het rode op de achtergrond stoort de rode mannetjes op de voorgrond.Heb je een minder opvallende achtergrond?
Aha okequote:Op woensdag 13 april 2005 11:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er is iets met de server aan de hand heb ik begrepen.
Meer niet?quote:Op woensdag 13 april 2005 10:47 schreef Puckzzz het volgende:
Persoonlijk ben ik het met Haaienvoer eens. Hij is een beetje druk zo. Heb je misschien een zwart (of andere kleur) vel karton voor de achtergrond? Ik vind het idee zo leuk, maar dan zonder raceauto op de voorgrond, het podium zichtbaar, een iets minder drukke achtergrond en iets meer belichting van onder voor de gezichtjes.
tsjeezus wat ben ik een zeikwijf zeg![]()
Hmmm, en ik dacht dat ik een zeikwijf was.......quote:Op woensdag 13 april 2005 10:47 schreef Puckzzz het volgende:
Persoonlijk ben ik het met Haaienvoer eens. Hij is een beetje druk zo. Heb je misschien een zwart (of andere kleur) vel karton voor de achtergrond? Ik vind het idee zo leuk, maar dan zonder raceauto op de voorgrond, het podium zichtbaar, een iets minder drukke achtergrond en iets meer belichting van onder voor de gezichtjes.
tsjeezus wat ben ik een zeikwijf zeg![]()
Mij lijkt het ook gewoon een 4de persoon, maar goed, ik wacht op de betere versiequote:Op woensdag 13 april 2005 13:17 schreef Olio het volgende:
Dat zeg ik, er zit echt niemand achter. Zal hem nog eens schoon inscannen.
Veel geduld toegewenst.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:45 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
ik wacht op de betere versie
Ik heb ook nog niet echt iets. Ik poste wel al de foto van die 3 mannen in een luchtballon, maar dat is archiefwerk en daar ben ikzelf geen voorstander van en vooral niet goed genoeg.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:59 schreef Ymke het volgende:
Ik moet toch eens serieus gaan nadenken over mn foto , ik heb nog niks![]()
quote:Op woensdag 13 april 2005 15:37 schreef CompuMess het volgende:
Drie moet het dus zijn....
Even wat probeersels....
[afbeelding]
Molens bij Schermerhorn
grote versie
[afbeelding]
Mug met dubbelganger(s)
[afbeelding]
ik zie er maar 1quote:Op woensdag 13 april 2005 17:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk eens wat ik nog in mijn oude fotoalbum heb.
Helaas heb ik deze foto niet meer in het vergroot
[afbeelding]
3 rietstengels
Onder 1quote:
Als je de opstelling nog hebt zou je kunnen proberen scherp te stellen zoals in 2 (op de beker) en je diafragma 1 a 2 stop vergroten zodat je een grotere scherptediepte hebt en zo ook de mannetjes samen met de beker scherp kan zetten. Let wel op dat je achtergrond niet te dicht staat zodat deze wel wazig blijft.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb zelf niet echt de indruk dat bij de onderste de mannetjes (overigens: links Schumacher, rechts Barichello) minder scherp zijn dan bij de bovenste. Het grootste verschil zit hem inderdaad in de beker.
De eerste zou ik niet doen. De vlag staat precies verkeerd om, dat stoort.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:22 schreef lotje11 het volgende:
Sorry Rewimo...... Dit is veel beter, denk ik, maar ik ga voor de eerste....
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De eerste zou ik niet doen. De vlag staat precies verkeerd om, dat stoort.
De vlaggen wijzen dezelfde kant uitquote:Op woensdag 13 april 2005 22:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]Ik zie aan de vlaggen allen het verschil in scherpstelling, kan je verduidelijken wat je opvalt?
oh ok, daar stond de vlag idd op z'n kop.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik bedoelde de eerste van 11u44
Ga ik vanavond eens proberenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als je de opstelling nog hebt zou je kunnen proberen scherp te stellen zoals in 2 (op de beker) en je diafragma 1 a 2 stop vergroten zodat je een grotere scherptediepte hebt en zo ook de mannetjes samen met de beker scherp kan zetten. Let wel op dat je achtergrond niet te dicht staat zodat deze wel wazig blijft.
Het ziet er beter uit Rewimo... Alleen vraag ik me af, waarom kijkt de winaar zo boosquote:Op woensdag 13 april 2005 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Twee nieuwe pogingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
De tweede bevalt me het beste.
Dat mag niet van mijn zoonquote:Op donderdag 14 april 2005 10:34 schreef -PatrickO- het volgende:
Het ziet er beter uit Rewimo... Alleen vraag ik me af, waarom kijkt de winaar zo boosDe nummer drie positie kijkt voor mijn gevoel het blijdst, en die zou ik dan ook op de nummer 1 positie geplaatst hebben, en de huidige nummer 1 op de derde plaats...
Maar goed, ik ben aan het mierenneuken...
Mag ik een foto van je zien waarbij je dezelfe (nummer 2) bij daglicht fotografeert? Volgens komt dat de foto ten goede, hij is nu wat donker (kunstlicht heb ik het idee)quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb zelf niet echt de indruk dat bij de onderste de mannetjes (overigens: links Schumacher, rechts Barichello) minder scherp zijn dan bij de bovenste. Het grootste verschil zit hem inderdaad in de beker.
Ja, ik kom pas 's avonds aan fotograferen toequote:Op donderdag 14 april 2005 11:12 schreef Shark.Bait het volgende:
Mag ik een foto van je zien waarbij je dezelfe (nummer 2) bij daglicht fotografeert? Volgens komt dat de foto ten goede, hij is nu wat donker (kunstlicht heb ik het idee)
Cursusje zoonlief omkopen?quote:Op donderdag 14 april 2005 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ja, ik kom pas 's avonds aan fotograferen toeVoor die tijd krijg ik geen kans om met zoonliefs lego te spelen
Ik zal eens kijken wat ik kan doen
Ik zal vanavond (niks tegen zoon zeggen hoor) eens wat van die poppetjes bekijken of ik een leuker koppie kan vinden. Pitspoezen heb ik niet gevonden geloof ikquote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef Puckzzz het volgende:
Komt ie Rewimo
De tweede is idd het best. Wat Patrick-O zegt zit wel iets in, hij kijkt zo boos terwijl die andere twee blij kijken. Christan moet maar leren dat dat bij het winnen en verliezen hoort, de ene keer wint Pietje, de andere keer Klaasje
Nu komt het:
Als je nu twee verschillende vellen karton zou pakken, 1 groen (gras ofzo) 1 zwart of hemelsblauw(achtergrond) zodat je een scheiding krijgt van ondergrond/achtergrond. Groen dus plat neerleggen, blauw als achtergrond (ik noem maar een kleur hoor). Podium ietsje naar links zetten en dan schuin ernaast de raceauto (heb je ook SpitspoezenLego) Wel een groot(of was dat nou juist klein) diafragma zodat alles er scherp opstaat.
Qua compositie vind ik 'm nu een beetje pontificaal in het midden.
Belichting is
Kan je er wat mee?
En als we toch bezig zijn... Het valt me op dat ze allemaal een Ferrari outfit aanhebben... In de F1 is dit onmogelijk...quote:Op donderdag 14 april 2005 12:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zal vanavond (niks tegen zoon zeggen hoor) eens wat van die poppetjes bekijken of ik een leuker koppie kan vinden. Pitspoezen heb ik niet gevonden geloof ikIk ga weer even lekker klooien vanavond, ideeën krijg ik genoeg aangereikt hier
Met zijn allen moeten we er wel een prachtfoto van kunnen maken
die eersye muggenfoto vind ik werkelijk fantastisch !!!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 15:37 schreef CompuMess het volgende:
Drie moet het dus zijn....
Even wat probeersels....
[afbeelding]
Molens bij Schermerhorn
grote versie
[afbeelding]
Mug met dubbelganger(s)
[afbeelding]
kijk ook eens naar de schaduw van de beker....quote:Op woensdag 13 april 2005 22:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]Ik zie aan de vlaggen allen het verschil in scherpstelling, kan je verduidelijken wat je opvalt?
Nee, helaas, allemaal Ferrariquote:Op donderdag 14 april 2005 12:42 schreef -PatrickO- het volgende:
En als we toch bezig zijn... Het valt me op dat ze allemaal een Ferrari outfit aanhebben... In de F1 is dit onmogelijk...Dus als je er nog 1-tje hebt met een andere outfit, dan zou dat helemaal ideaal zijn...
En wat Puckzzzz zegt, het fotograferen met de auto er op is mogelijk nog leuker...Suc6...
Ik vind zelf de laatste het leukst. Wat me dan weer niet bevalt is dat het puntje verdwijnt in het kleed...ik ga nog ff een keer proberen.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind de eerste en de laatste het leukst![]()
Donker hm...vind hem niet te donker eigenlijk...maar ik heb de spulletjes nog liggen....quote:Op donderdag 14 april 2005 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik vind hem nu wat aan de donkere kant. Maar het puntje staat erop
Donker is denk ik niet het juiste woord, het is niet fris heeft een beetje grauwsluier. Wel een leuk idee. Ik zeg zwart wit en in high key!!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik vind hem nu wat aan de donkere kant. Maar het puntje staat erop
Sorry, maar ik vind dit dus helemaal niets. Het is meer crea met lego dan dat het crea met fotografie is. Het is zo ongelovelijk recht toe recht aangeschoten. Als je dit ëcht wil laten lijken dan moet je veel meer van onderen schieten. Je moet zo zien dat je zelf net zo groot bent als die lego poppetjes, als die dus op een podium staat ben jij dus kleiner en dien je je lens wat omhoog te richten, hierdoor wordt het ook wat dynamischer denk ik. Daar naast vind ik het er nogal koddig uitzien dat de nummer 2 en 3 maar met 1 been op het podium staan.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Twee nieuwe pogingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
De tweede bevalt me het beste.
Dank je voor de tips. Hi-key ga ik zeker proberen, en ook met licht nog wat spelen om eea egaal te krijgen. zeker tips waar ik wat aan heb!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Donker is denk ik niet het juiste woord, het is niet fris heeft een beetje grauwsluier. Wel een leuk idee. Ik zeg zwart wit en in high key!!
Wil je hem zo houden dan zou ik de achtergrond egaal verlichten, komt nu wat vlekkerig over en ik denk dat je iets meer licht recht van voren kan gebruiken. Die blokjes zijn van plastic en een klein glimmertje mag er wel op zitten
Voor mijn achter/ondergrond gebruik ik vaak fleecedekentjes van de zeeman/blokker/xenos. Dan heb ik minder last van reflecties.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb een vraag ivm de achtergrond die jullie gebruiken. Is dat papier, is dat een stof ... en waar haal je dat vandaan?
Het nadeel daarvan is dat het moeilijk is om je achtergrond egaal en strak te krijgen (als je dat wilt) Je krijgt dan gauw last van schaduwvorming op je achtergrond door de "golven" in je doek. Ik denk dat je op je laatste foto als achtergrond ook zo'n fleece ding hebt gebruikt? Vandaar de niet egale kleur.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Voor mijn achter/ondergrond gebruik ik vaak fleecedekentjes van de zeeman/blokker/xenos. Dan heb ik minder last van reflecties.
Standpunt zal ik nog eens proberen te wijzigen. Als ik nummer 2 en 3 op het podium zet wordt het helemaal statisch want dan staan ze dus met zijn drietjes stijf naast elkaar.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
Sorry, maar ik vind dit dus helemaal niets. Het is meer crea met lego dan dat het crea met fotografie is. Het is zo ongelovelijk recht toe recht aangeschoten. Als je dit ëcht wil laten lijken dan moet je veel meer van onderen schieten. Je moet zo zien dat je zelf net zo groot bent als die lego poppetjes, als die dus op een podium staat ben jij dus kleiner en dien je je lens wat omhoog te richten, hierdoor wordt het ook wat dynamischer denk ik. Daar naast vind ik het er nogal koddig uitzien dat de nummer 2 en 3 maar met 1 been op het podium staan.
Ik gebruik ook fleecedekens, makkelijk te modelleren en niet duur.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb een vraag ivm de achtergrond die jullie gebruiken. Is dat papier, is dat een stof ... en waar haal je dat vandaan?
Alle foto's zijn met zo'n ding gemaakt als achtergrond. Ik zal bij de laatste foto wat slordig te werk zijn gegaan idd. Ik speld het meestal aan de muur vast, krijg het dan redelijk strak.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is dat het moeilijk is om je achtergrond egaal en strak te krijgen (als je dat wilt) Je krijgt dan gauw last van schaduwvorming op je achtergrond door de "golven" in je doek. Ik denk dat je op je laatste foto als achtergrond ook zo'n fleece ding hebt gebruikt? Vandaar de niet egale kleur.
Ze staan schuinquote:Op donderdag 14 april 2005 22:04 schreef E.T. het volgende:
Rewimo, ik zou het podium meer naar links zetten (vlag tegen de rand aan) en de auto rechts, met zijn punt net voor de nr.3.
Die mannetjes in 't midden doen de hele foto teniet imo. (en ik vind de schaduw van de petjes op de gezichtjes erg storend)
En ik zou eens proberen om zowel het podium als de auto iets schuin te zetten.
Dat heeft niet zozeer met je camera te maken maar meer met je lens. Ik denk dat je iets van een 50mm gebruikt op ongeveer een 1 meter afstand? Je kan dan vrij simpel je scherptediepte uitrekenen. Op het net zijn er diverse dof calulatoren te vinden. bijvoorbeeld op www.dofmaster.comquote:Op donderdag 14 april 2005 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik worstel nog met het instellen van het diafragma.
Aha hoe je dat op een 300d instelt. Dat is nog makkelijker.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:16 schreef Rewimo het volgende:
Het ging niet zozeer om het berekenen, maar meer over hoe ik het op mijn camera moet instellen![]()
Maar je uitleg is helder, dank je wel
Ik zit een beetje te vechten met mijn licht. Als ik de schaduw van het hoekje wegheb, dan krijg ik weer erge slagschaduw op de driehoeken erachter.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef fr.oosje het volgende:
nummer 1 is voor mij high key genoeg, je zou alleen nog iets meer licht op de het onderste strookje van je foto kunnen laten vallen. Maar ik vind dit dus al veel frisser dan je vorige foto. De drietjes steken ook lekker af zo
Ik kwam er niet goed uit zonder de handleiding (die ligt ergens heeeeeeeel goed opgeborgen), maar gelukkig heb ik inmiddels ook een online handleiding. Tnx! Nu nog in de praktijk brengenquote:Op vrijdag 15 april 2005 10:42 schreef fr.oosje het volgende:
Aha hoe je dat op een 300d instelt. Dat is nog makkelijker.
Zet je camera op AV en draai aan het wieltje. Je zult in je display (en ook in je zoeker) de F waarde zien veranderen. (kan ook in de m stand, maar dan moet je zelf je sluitertijd aanpassen.
Makkelijker kunnen we het niet maken leuker wel![]()
Ja dat is nu precies de moeilijkheid van hi-key. Je kan het proberen met wat reflectieschermpjes daarmee kan je meestal de schaduwen wel wat verlichten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te vechten met mijn licht. Als ik de schaduw van het hoekje wegheb, dan krijg ik weer erge slagschaduw op de driehoeken erachter.
Ik heb nog wat geprobeerd, maar mooier als die eerste van net is nog niet gelukt. Reflectieschermpjes heb ik niet, ik zal eens kijken of ik met wit papier iets kan uitvogelen....quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:20 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ja dat is nu precies de moeilijkheid van hi-key. Je kan het proberen met wat reflectieschermpjes daarmee kan je meestal de schaduwen wel wat verlichten.
Ik zal de brandweer vast bellen dat ze klaarstaanquote:Op vrijdag 15 april 2005 16:48 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ga misschien vanavond nog wat experimenteren met lucifers![]()
De eerstequote:Op vrijdag 15 april 2005 19:37 schreef pea4fun het volgende:
Mijn triominos vind ik leuker hoor, maar had nog een ideetje
[afbeelding]
Hij houdt van me...hij houdt niet van me
[afbeelding]
Oh niet weerquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:00 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb opeens zelfs nóg een idee!Maar daar heb ik slachtoffers voor nodig....
Nee rustig maar, er gaan geen doden vallen, je bent veiligquote:
Oh okeequote:Op vrijdag 15 april 2005 21:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nee rustig maar, er gaan geen doden vallen, je bent veilig [afbeelding]
Je hoeft niks te doen hoor, maar ik zal onthouden dat je wel slachtoffer wil zijnquote:
quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je hoeft niks te doen hoor, maar ik zal onthouden dat je wel slachtoffer wil zijnIk zoek voor deze keer wel mensen van dichterbij. Waarschijnlijk worden de foto's toch niet beter als de triominosteentjes.
Als je de inzending van raketman bedoelt, die grap had ik al gemaaktquote:Op zaterdag 16 april 2005 03:54 schreef Glesse het volgende:
@rewimo: op jou inzending zie ik er 6, geen 3....
Mee eensch !quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:45 schreef jessie het volgende:
Pea4fun dat bloempje met die 3 blaadjes vind ik erg leuk!!!! Lekker strak met die zwarte achtergrond.
Dit vind'k niet zo geslaagd. Misschien stoort mij het wit bovenaan of het statische van de compositie. Het is mss beter om niet de middenste dingen af te branden, maar hier en daar eentje ofzo om meer dynamiek in je beeld te krijgen.quote:
Neh...quote:
't heeft wel iets, misschien is het verloop in de belichting ietwat storendquote:
Hehe.. ik dacht, laat ik ook eens iets zeggen... Laat ik het vannacht maar bij lezen houden, ipv posten.quote:Op zaterdag 16 april 2005 07:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je de inzending van raketman bedoelt, die grap had ik al gemaakt
beetje late reactie!! sorry...ben beetje druk laatste tijdquote:Op donderdag 14 april 2005 13:24 schreef jessie het volgende:
Caar weet je wat? Ik vraag het gewoon voor de 4e keer![]()
Hoe zit dat nou met die voetstappen? Het lijkt namelijk net of het op het zand zit? Hoe heb je dat gedaan??
*meldtquote:Op zondag 17 april 2005 16:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb ff een tijdje met mezelf zitten spelenhoeveel dirty minds zullen nu overuren draaien?
![]()
De mijne draait nooit overuren. Er zitten maar 24 uur in 1 dag. Dus dat gaat gewoon nietquote:Op zondag 17 april 2005 16:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb ff een tijdje met mezelf zitten spelenhoeveel dirty minds zullen nu overuren draaien?
Nee eigenlijk heb je gelijk, maar wanneer je weet dat ik dit met een enorme kater van een feestje van gisteren heb gedaan valt het nog best mee. Ik heb eerst weer twee biertjes moeten drinken voordat ik mijn hand een beetje stil kon houdenquote:Op zondag 17 april 2005 18:59 schreef pea4fun het volgende:
@Puckzzz, Ik vind em best leuk. Ik geloof zelfs leuker als je sokkenhoewel ik die ook erg leuk vind Maar de vingers moeten denk ik wel iets scherper...of ben ik nu een zeur?
Achoss, kabouters aan de ketting. jammer van die stoel erachterquote:Op zondag 17 april 2005 18:59 schreef stil het volgende:
Drie vrolijke mannetjes op een rij.
[afbeelding]
Puckzzz: vind nog steeds je voeten het leukst.
Het is je niet aan te zienquote:Op zondag 17 april 2005 19:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nee eigenlijk heb je gelijk, maar wanneer je weet dat ik dit met een enorme kater van een feestje van gisteren heb gedaan valt het nog best mee. Ik heb eerst weer twee biertjes moeten drinken voordat ik mijn hand een beetje stil kon houden![]()
Wel dat je het koopt?quote:Op zondag 17 april 2005 19:07 schreef stil het volgende:
Ze staan op twee stoelen met een plank er tussen. En ze staan te koop.
Ketting zal wel zijn om diefstal te voorkomen.
Al kan ik mijn niet voorstellen dat je zoiets steelt
Je wilt niet weten hoeveel foto's ik heb weggegooid omdat je mijn wallen kon zienquote:Op zondag 17 april 2005 19:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is je niet aan te zienGa je hem nog over doen? of was dit maar gewoon een probeersel en ga je hier niet op door?
Ik vind de beide ideeën goedquote:Op zondag 17 april 2005 18:59 schreef pea4fun het volgende:
Ennuh...jullie kunnen toch niet menen dat jullie dat bloempje echt mooier vinden dan die triomino's? Ik niet hoor...tot nog toe blijf ik bij mijn triomino's, maar ga misschien nog wel wat anders proberen met bloemetjes ik heb laatst een hele bos gekregen, dus kan nog wel wat kaal plukken![]()
Beter wat dan helemaal niksquote:Op zondag 17 april 2005 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou hier dan, mijn meest drieïge foto van vanmiddag
[afbeelding]
zeg je dat ook tegen Rewimo die d'r zoontje heel vaak gebruikt voor de fotowedstrijd?quote:Op zondag 17 april 2005 18:59 schreef pea4fun het volgende:
@ shark, ga je er een sport van maken bij iedere wedstrijd iets met pepers te doen?Lijkt me pas een echte uitdaging!
Ik heb er vanmiddag 1 rauw opgegetenquote:Op zondag 17 april 2005 18:17 schreef Puckzzz het volgende:
Shark, het heeft wel mogelijkheden die foto. of heb je nu de pepers al op? Ik weet alleen zo snel ff niet wat er anders zou kunnen. Misschien proberen iets minder 'rommelig' te maken. Allemaal keurig op een rijtje ofzo, met de drie rode om en om tussen groene? Ja ik weet het ook niet hoor, misschien is dat ook wel helemaal nix
Ja, dat ze die 'ns een keer opeet.quote:Op zondag 17 april 2005 21:41 schreef Shark.Bait het volgende:
zeg je dat ook tegen Rewimo die d'r zoontje heel vaak gebruikt voor de fotowedstrijd?
Ik geef toe: hij is om in te bijten maar ik krijg geheid ruzie met qltel...quote:
Dat moet ik nog even zienquote:Op zondag 17 april 2005 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben benieuwd SpeedyStudiowerk? Of probeer je buiten iets?
Ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op zondag 17 april 2005 21:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
zeg je dat ook tegen Rewimo die d'r zoontje heel vaak gebruikt voor de fotowedstrijd?
Tis maar een tweede keer ooit dat ik zoiets doe
Kijk...iemand die het snaptquote:Op zondag 17 april 2005 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch lijkt me dat idd wat pea zegt, een ECHTE uitdagingbijvoorbeeld een jaar lang, 12 verschillende thema's voor de wedstrijd, en daar dan zelf dwars doorheen een ander thema vlechten. NOG meer beperkingen, NOG meer creativiteit vereist... Hell, dat lijkt me wel wat
Even op het nieuwe jaar wachten
Met erwtjes kan het ook trouwensquote:
Ja maar dan moeten ze niet toevallig het onderwerp rood kiezenquote:Op maandag 18 april 2005 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met erwtjes kan het ook trouwens
drie erwtjes
eten en drinken, duidelijk
herhaling: duidelijk
architechtuur: een mooie plaat van de HAK-fabriek
etc
Hmmmquote:Op maandag 18 april 2005 13:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten ze niet toevallig het onderwerp rood kiezen
Dan vertel je ze een ontzettend schuine mop waar ze van gaan blozenquote:Op maandag 18 april 2005 13:21 schreef pea4fun het volgende:
Ja maar dan moeten ze niet toevallig het onderwerp rood kiezen
Uhm...idioot meldtquote:Op maandag 18 april 2005 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is toch al best netjes pea
Toch vraag ik me af welke idioten er allemaal voor "drie" gestemd hebben![]()
ik bekenquote:Op maandag 18 april 2005 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar had ik eerst ook altijd problemen mee. Achtergrond werd altijd bruinig van kleur. Nu zet ik het onderwerp verder van de achtergrond en gebruik een kortere sluitertijd. Ik zet (om het onderwerp zelf niet te donker te krijgen) een spotje recht op het onderwerp. Ver genoeg weg om de achtergrond niet te verlichten, en dicht genoeg bij om het onderwerp toch naar voren te halen...das ff proberen. Gelukkig hebben we in dit digitale tijdperk een display die het resultaat al enigzins laat zien. Na een tijdje weet je ongeveer de instellingen welquote:Op maandag 18 april 2005 17:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe krijg je inhemelsnaam die achtergrond zo zwart?
Ik zie 't zo 123 niet, maar als ik de foto hier op m'n harde schijf bekijk, lijkt die inderdaad iets scherper. (sterker nog, die is echt haarscherp). zal 'm morgen eens ergens anders uploaden, kijken of het scheeltquote:Op maandag 18 april 2005 23:00 schreef Ymke het volgende:
Hij lijkt me niet helemaal scherp ET
ik ben niet kwaad. Ik ben tegen vooroordelen.quote:
Ik was vergeten te stemmenquote:Op maandag 18 april 2005 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi plaatjequote:Op zondag 17 april 2005 19:46 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn creatie:
[afbeelding]
Wat vinden jullie hiervan?
Bedanktquote:
Ik vind em leuk. Vooral omdat het 3 verschillende koeien zijn, wat ik eigenlijk nog nooit in de wei gezien heb).... en ik woon toch echt wel op het platte land...quote:Op maandag 18 april 2005 22:00 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Drie 'dames' die ik vorig jaar in het wild tegenkwam...
sorry, kan ff niet bij m'n 550 px brede versie...
Tnx, ik weet niet zo goed wat ik van de blaadjes moet vindenquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
De lepels vind ik wel geinig, zijn het zilveren lepels? Zoja, ff poetsen nog een keer nemen en dan in zwart wit
De blaadjes en drupjes vind ik niet zo....... sorrie
IK heb em in paintshop pro gehaald (jaa, officieel op mijn werk, whehehehe) en het volgende mee gedaan:quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:42 schreef Elefes het volgende:
Drie probeersels van mij:
#1:
[afbeelding]
Iemand feedback? Ik ben me er van bewust dat het niet super is...
Jammer dat het zo'n slecht weer is, anders kon ik buiten op zoek naar nog meer "Drie".
Hij was te zwaar om hem wel te tillenquote:Op dinsdag 19 april 2005 22:28 schreef k_man het volgende:
Robertje, jammer dat de vierde pot ook nog in beeld staat. Is niet echt 'drie' zo.
Mijn inzending is overdag gemaakt, die van gisteren zijn 's avonds gemaakt met als extra belichting de zonnebank aan. Vandaar die blauw/paarse belichting. Ik zal met de instellingen van gisteren en de belichting van eerder komend weekend nog 1 keertje proberen. ik heb geen zin om me elke keer zo zwaar op te maken, maar voor de foto geeft het wel net dat extra effect wat ik er aan wil geven Probleem met zoiets is gewoon dat je én je toestel moet bedienen én zelf moet poseren. Als ik een model had gehad was het veel makkelijker geweest, dan had ik gewoon aanwijzingen kunnen geven in de trant van 'hoofd iets schuiner' vingers iets meer spreiden' want ik wil dus wel het hele gezicht erop, maar dan wel precies tussen de vingers door. En ik wil die afstand hebben van een hele gestrekte arm. Best lastig allemaal wanneer je het allemaal zelf moet doen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:32 schreef Drinkemaatje het volgende:
@Puckzzz, Wat schannulleke zegt, belichting is in je inzending mooier, maar ik had toch graag, als echte zeurkous de vingers (volgens mij het onderwerp...) scherp willen hebben. Maar verder echt een orgineel idee met leuke uitvoering!
ik vind de tulpen er ook "getekend" uitzien...quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:28 schreef k_man het volgende:
Robertje, jammer dat de vierde pot ook nog in beeld staat. Is niet echt 'drie' zo.
Ja dat vind ik nou juist ook, dus ik ga kijken of ik die twee kan combineren. die arrogante blik nog een keer moet geen probleem vormenquote:Op woensdag 20 april 2005 14:26 schreef pea4fun het volgende:
@Robertje...ik ben beter van je gewend hoor...
@Puckzzz, van deze zou ik nr 2 kiezen, al is de "arrogante" houding van 3 wel sprekender.
Ach, ik wil ook best keer arrogant voor je kijken hoorquote:Op woensdag 20 april 2005 15:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ow jawel, mijn vriendin kan het ook heeeeeeel goedmaar die heeft het altijd zo druk
Ik ben helaas alleen in de weekenden vrij en zelfs dan heb ik teveel te doenquote:Op woensdag 20 april 2005 16:15 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Ach, ik wil ook best keer arrogant voor je kijken hoortoch drie dagen per week vrij dus je roept maar!
* Astridj0h heeft ook nog ergens soortgelijke foto liggen van een shoot waar ik zelf model was vette ervaring
Ik ben inspiratieloos...misschien dit weekend ff goed nadenken.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:26 schreef pea4fun het volgende:
@Robertje...ik ben beter van je gewend hoor...
.
Hmmm, tja bij de volgende aanschaf toch op de een of andere manier zo'n klap LCD schermpje erbij kopen??????quote:Op woensdag 20 april 2005 16:46 schreef Puckzzz het volgende:
Ik krijg trouwens net een brainstorm...ik ga kijken of ik een spiegel achter de camera kan zetten zodat ik op zijn minst een beetje kan zien of ik goed zit enzo......
lekker op tijd he? om daar op te komen na talloze mislukte pogingen
* Puckzzz mompelt iets van blont enzo......
Yeah....yeah...yeah...het geld ligt hier voor het oprapenquote:Op woensdag 20 april 2005 21:08 schreef Drinkemaatje het volgende:
[..]
Hmmm, tja bij de volgende aanschaf toch op de een of andere manier zo'n klap LCD schermpje erbij kopen??????![]()
Zeg wat moet jij hier nogquote:Op woensdag 20 april 2005 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Pak nog wat biertjes Puczzz dat ging de eerste keer oook prima![]()
* SpeedyGJ die flash naar bedje gaat brengenquote:
Die tweedequote:Op donderdag 21 april 2005 08:08 schreef CompuMess het volgende:
Drie komma nul... da's nauwkeurig genoeg, dacht ik zo...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het een hele mooie fotoquote:Op donderdag 21 april 2005 16:58 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Die tweede![]()
Drie dezelfde:
[afbeelding]
Bedoel je nu mijn eigen inzending?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben het wel met Puckzzz eensIk zou ook de huidige inzending houden en niet die scherpere doen
Beetje onscherpte heeft soms wel zijn charmes
Ja die bedoel ikquote:Op vrijdag 22 april 2005 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Bedoel je nu mijn eigen inzending?
Op 1 of andere manier ging dat gekke ding soms scherpstellen op mijn gezicht i.pv. mijn hand. En dat terwijl ik toch echt eerst mijn hand ervoor heb zitten bungelen, scherpstellen en die instelling vastzettenMisschien omdat ik het met bracketing heb gedaan dat 'ie zich niets aantrekt van die instellingen?
Met een van deze foto's krijg je iig de volledige vijf punten van Swetsquote:Op zondag 24 april 2005 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nog even wat geprobeerd... Geen idee of het wat is eigenlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 24 april 2005 10:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
Met een van deze foto's krijg je iig de volledige vijf punten van Swets
quote:Op zondag 24 april 2005 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Maarreh... hoezo dan?Werkt die bij Sitecom of zo?
quote:
Hmm.. simplistisch gezien is dit de makkelijkste opdracht die er bestaat, schiet 3 dingen, klaar..quote:Voorts hebben een heleboel mensen (waaronder ikzelf) grote moeite om van dit thema iets leuks te maken geloof ik
Enig idee hoever dat fietsen is vanaf Utrecht?quote:Op maandag 25 april 2005 00:31 schreef Nato het volgende:
Het valt me op trouwens dat we nog geen foto hebben gezien van de 3 bouwwonderen in Egypte..
..dat had ik een tijdje geleden nu ook.. nog aangegeven dat die zin niet helemaal correct was, want in die context kon een drieluik ook.. maar goed.. ik bemoei me der niet meer mee..quote:Op maandag 25 april 2005 23:48 schreef Ymke het volgende:
En k-man , jou foto is niet 3 stuks van iets ,,,, rewimo wees eens strenger.
quote:Op maandag 25 april 2005 23:48 schreef Ymke het volgende:
Pea waarom heb je niet je bloempje ingestuurd ??, volgens mij vonden we die hier allemaal veel mooier
Stond niet aangegeven in de routeplanner.. maar van Utrecht naar Hilversum is het ongeveer 20 km.. daar een vliegtuigje pakken..?quote:Op maandag 25 april 2005 23:04 schreef Luckepuk het volgende:
Enig idee hoever dat fietsen is vanaf Utrecht?![]()
Ondanks het feit dattie behoorlijk scheef is, pakte het plaatje me wel gelijk. Imperfectie is soms mooier dan een technisch perfect plaatje.quote:Op maandag 25 april 2005 20:35 schreef PeRi het volgende:
Ik vond nog een foto die ik bij het thema vond passen. Hij is volgens mij allesbehalve fotografisch verantwoord, maar ik probeer het toch
Ik ben ook maar een amateurtje. Ik vind het zelf ook wel een mooie foto, en er klopt echt niks aan. Ik kan nooit winnen van al die mooie foto's die jullie altijd insturen. Maar dat geeft niets. Ik vind het gewoon leuk om mee te doen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:01 schreef Puckzzz het volgende:
Ondanks het feit dattie behoorlijk scheef is, pakte het plaatje me wel gelijk. Imperfectie is soms mooier dan een technisch perfect plaatje.
zei ze..toen bleek dat haar eigen foto ook niet goed scherp was
in de Sint Pieterskerk inquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:38 schreef Drinkemaatje het volgende:
@PeRi, volgens mij heb ik die foto ook in het archiefIk weet alleen niet meer waar het ook weer was? enlighten me??
Ik ben er afgelopen zomer geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:50 schreef Drinkemaatje het volgende:
jahha, dan kan het best, alleen dan is wel al 10 jaar oud, vandaar dat ik het niet meer wist
Ik ook niet meer .quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:25 schreef Nato het volgende:
[..]
..dat had ik een tijdje geleden nu ook.. nog aangegeven dat die zin niet helemaal correct was, want in die context kon een drieluik ook.. maar goed.. ik bemoei me der niet meer mee..
Zonder bijlagequote:Op woensdag 27 april 2005 15:48 schreef Elation het volgende:
Je hebt weer mail rewimo!
Ik vind hem heel mooiquote:Op woensdag 27 april 2005 20:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Nog een poging iets met 3 te vinden ...
[afbeelding]
Ik denk dat het leuker is als je het hele bakje er om heen weg laat, en dus alleen de aardbeien en de yoghurt op de foto probeert te laten komen. Alleen moet je dan proberen te vermijden dat het witte van de yoghurt iets raars wordt. Het kan namelijk op papier lijken en dan is het leuke van de foto weg.. Tja, vraag mij niet hoe het moetquote:Op woensdag 27 april 2005 21:09 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn poging:
[afbeelding]
Meningen? reacties? Feedback?
Hijs iig beter dan die 3 blokjes/3 poppetjes die ik eerst had gemaakt!
quote:Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij heb ik nu iedereen verwerktWillen jullie nog even checken of je foto er inderdaad instaat?
Land - water - lucht, als ik mij niet vergisquote:Op donderdag 28 april 2005 22:00 schreef Luckepuk het volgende:
Call me a blontje, maar wat is nu de "3-factor" op de foto van Re?![]()
![]()
Zit het me al dagen af te vragen maar voelde me zo ongelooflijk dom als ik het zou vragen
Ergens in het begin van de wedstrijd is het ter sprake gekomen. Drie elementen: aarde, water en luchtquote:Op donderdag 28 april 2005 22:00 schreef Luckepuk het volgende:
Call me a blontje, maar wat is nu de "3-factor" op de foto van Re?![]()
![]()
Zit het me al dagen af te vragen maar voelde me zo ongelooflijk dom als ik het zou vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |