De vlaggen wijzen dezelfde kant uitquote:Op woensdag 13 april 2005 22:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]Ik zie aan de vlaggen allen het verschil in scherpstelling, kan je verduidelijken wat je opvalt?
oh ok, daar stond de vlag idd op z'n kop.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik bedoelde de eerste van 11u44
Ga ik vanavond eens proberenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als je de opstelling nog hebt zou je kunnen proberen scherp te stellen zoals in 2 (op de beker) en je diafragma 1 a 2 stop vergroten zodat je een grotere scherptediepte hebt en zo ook de mannetjes samen met de beker scherp kan zetten. Let wel op dat je achtergrond niet te dicht staat zodat deze wel wazig blijft.
Het ziet er beter uit Rewimo... Alleen vraag ik me af, waarom kijkt de winaar zo boosquote:Op woensdag 13 april 2005 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Twee nieuwe pogingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
De tweede bevalt me het beste.
Dat mag niet van mijn zoonquote:Op donderdag 14 april 2005 10:34 schreef -PatrickO- het volgende:
Het ziet er beter uit Rewimo... Alleen vraag ik me af, waarom kijkt de winaar zo boosDe nummer drie positie kijkt voor mijn gevoel het blijdst, en die zou ik dan ook op de nummer 1 positie geplaatst hebben, en de huidige nummer 1 op de derde plaats...
Maar goed, ik ben aan het mierenneuken...
Mag ik een foto van je zien waarbij je dezelfe (nummer 2) bij daglicht fotografeert? Volgens komt dat de foto ten goede, hij is nu wat donker (kunstlicht heb ik het idee)quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb zelf niet echt de indruk dat bij de onderste de mannetjes (overigens: links Schumacher, rechts Barichello) minder scherp zijn dan bij de bovenste. Het grootste verschil zit hem inderdaad in de beker.
Ja, ik kom pas 's avonds aan fotograferen toequote:Op donderdag 14 april 2005 11:12 schreef Shark.Bait het volgende:
Mag ik een foto van je zien waarbij je dezelfe (nummer 2) bij daglicht fotografeert? Volgens komt dat de foto ten goede, hij is nu wat donker (kunstlicht heb ik het idee)
Cursusje zoonlief omkopen?quote:Op donderdag 14 april 2005 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ja, ik kom pas 's avonds aan fotograferen toeVoor die tijd krijg ik geen kans om met zoonliefs lego te spelen
Ik zal eens kijken wat ik kan doen
Ik zal vanavond (niks tegen zoon zeggen hoor) eens wat van die poppetjes bekijken of ik een leuker koppie kan vinden. Pitspoezen heb ik niet gevonden geloof ikquote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef Puckzzz het volgende:
Komt ie Rewimo
De tweede is idd het best. Wat Patrick-O zegt zit wel iets in, hij kijkt zo boos terwijl die andere twee blij kijken. Christan moet maar leren dat dat bij het winnen en verliezen hoort, de ene keer wint Pietje, de andere keer Klaasje
Nu komt het:
Als je nu twee verschillende vellen karton zou pakken, 1 groen (gras ofzo) 1 zwart of hemelsblauw(achtergrond) zodat je een scheiding krijgt van ondergrond/achtergrond. Groen dus plat neerleggen, blauw als achtergrond (ik noem maar een kleur hoor). Podium ietsje naar links zetten en dan schuin ernaast de raceauto (heb je ook SpitspoezenLego) Wel een groot(of was dat nou juist klein) diafragma zodat alles er scherp opstaat.
Qua compositie vind ik 'm nu een beetje pontificaal in het midden.
Belichting is
Kan je er wat mee?
En als we toch bezig zijn... Het valt me op dat ze allemaal een Ferrari outfit aanhebben... In de F1 is dit onmogelijk...quote:Op donderdag 14 april 2005 12:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zal vanavond (niks tegen zoon zeggen hoor) eens wat van die poppetjes bekijken of ik een leuker koppie kan vinden. Pitspoezen heb ik niet gevonden geloof ikIk ga weer even lekker klooien vanavond, ideeën krijg ik genoeg aangereikt hier
Met zijn allen moeten we er wel een prachtfoto van kunnen maken
die eersye muggenfoto vind ik werkelijk fantastisch !!!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 15:37 schreef CompuMess het volgende:
Drie moet het dus zijn....
Even wat probeersels....
[afbeelding]
Molens bij Schermerhorn
grote versie
[afbeelding]
Mug met dubbelganger(s)
[afbeelding]
kijk ook eens naar de schaduw van de beker....quote:Op woensdag 13 april 2005 22:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]Ik zie aan de vlaggen allen het verschil in scherpstelling, kan je verduidelijken wat je opvalt?
Nee, helaas, allemaal Ferrariquote:Op donderdag 14 april 2005 12:42 schreef -PatrickO- het volgende:
En als we toch bezig zijn... Het valt me op dat ze allemaal een Ferrari outfit aanhebben... In de F1 is dit onmogelijk...Dus als je er nog 1-tje hebt met een andere outfit, dan zou dat helemaal ideaal zijn...
En wat Puckzzzz zegt, het fotograferen met de auto er op is mogelijk nog leuker...Suc6...
Ik vind zelf de laatste het leukst. Wat me dan weer niet bevalt is dat het puntje verdwijnt in het kleed...ik ga nog ff een keer proberen.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind de eerste en de laatste het leukst![]()
Donker hm...vind hem niet te donker eigenlijk...maar ik heb de spulletjes nog liggen....quote:Op donderdag 14 april 2005 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik vind hem nu wat aan de donkere kant. Maar het puntje staat erop
Donker is denk ik niet het juiste woord, het is niet fris heeft een beetje grauwsluier. Wel een leuk idee. Ik zeg zwart wit en in high key!!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik vind hem nu wat aan de donkere kant. Maar het puntje staat erop
Sorry, maar ik vind dit dus helemaal niets. Het is meer crea met lego dan dat het crea met fotografie is. Het is zo ongelovelijk recht toe recht aangeschoten. Als je dit ëcht wil laten lijken dan moet je veel meer van onderen schieten. Je moet zo zien dat je zelf net zo groot bent als die lego poppetjes, als die dus op een podium staat ben jij dus kleiner en dien je je lens wat omhoog te richten, hierdoor wordt het ook wat dynamischer denk ik. Daar naast vind ik het er nogal koddig uitzien dat de nummer 2 en 3 maar met 1 been op het podium staan.quote:Op woensdag 13 april 2005 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Twee nieuwe pogingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
De tweede bevalt me het beste.
Dank je voor de tips. Hi-key ga ik zeker proberen, en ook met licht nog wat spelen om eea egaal te krijgen. zeker tips waar ik wat aan heb!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Donker is denk ik niet het juiste woord, het is niet fris heeft een beetje grauwsluier. Wel een leuk idee. Ik zeg zwart wit en in high key!!
Wil je hem zo houden dan zou ik de achtergrond egaal verlichten, komt nu wat vlekkerig over en ik denk dat je iets meer licht recht van voren kan gebruiken. Die blokjes zijn van plastic en een klein glimmertje mag er wel op zitten
Voor mijn achter/ondergrond gebruik ik vaak fleecedekentjes van de zeeman/blokker/xenos. Dan heb ik minder last van reflecties.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb een vraag ivm de achtergrond die jullie gebruiken. Is dat papier, is dat een stof ... en waar haal je dat vandaan?
Het nadeel daarvan is dat het moeilijk is om je achtergrond egaal en strak te krijgen (als je dat wilt) Je krijgt dan gauw last van schaduwvorming op je achtergrond door de "golven" in je doek. Ik denk dat je op je laatste foto als achtergrond ook zo'n fleece ding hebt gebruikt? Vandaar de niet egale kleur.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Voor mijn achter/ondergrond gebruik ik vaak fleecedekentjes van de zeeman/blokker/xenos. Dan heb ik minder last van reflecties.
Standpunt zal ik nog eens proberen te wijzigen. Als ik nummer 2 en 3 op het podium zet wordt het helemaal statisch want dan staan ze dus met zijn drietjes stijf naast elkaar.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
Sorry, maar ik vind dit dus helemaal niets. Het is meer crea met lego dan dat het crea met fotografie is. Het is zo ongelovelijk recht toe recht aangeschoten. Als je dit ëcht wil laten lijken dan moet je veel meer van onderen schieten. Je moet zo zien dat je zelf net zo groot bent als die lego poppetjes, als die dus op een podium staat ben jij dus kleiner en dien je je lens wat omhoog te richten, hierdoor wordt het ook wat dynamischer denk ik. Daar naast vind ik het er nogal koddig uitzien dat de nummer 2 en 3 maar met 1 been op het podium staan.
Ik gebruik ook fleecedekens, makkelijk te modelleren en niet duur.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb een vraag ivm de achtergrond die jullie gebruiken. Is dat papier, is dat een stof ... en waar haal je dat vandaan?
Alle foto's zijn met zo'n ding gemaakt als achtergrond. Ik zal bij de laatste foto wat slordig te werk zijn gegaan idd. Ik speld het meestal aan de muur vast, krijg het dan redelijk strak.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is dat het moeilijk is om je achtergrond egaal en strak te krijgen (als je dat wilt) Je krijgt dan gauw last van schaduwvorming op je achtergrond door de "golven" in je doek. Ik denk dat je op je laatste foto als achtergrond ook zo'n fleece ding hebt gebruikt? Vandaar de niet egale kleur.
Ze staan schuinquote:Op donderdag 14 april 2005 22:04 schreef E.T. het volgende:
Rewimo, ik zou het podium meer naar links zetten (vlag tegen de rand aan) en de auto rechts, met zijn punt net voor de nr.3.
Die mannetjes in 't midden doen de hele foto teniet imo. (en ik vind de schaduw van de petjes op de gezichtjes erg storend)
En ik zou eens proberen om zowel het podium als de auto iets schuin te zetten.
Dat heeft niet zozeer met je camera te maken maar meer met je lens. Ik denk dat je iets van een 50mm gebruikt op ongeveer een 1 meter afstand? Je kan dan vrij simpel je scherptediepte uitrekenen. Op het net zijn er diverse dof calulatoren te vinden. bijvoorbeeld op www.dofmaster.comquote:Op donderdag 14 april 2005 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik worstel nog met het instellen van het diafragma.
Aha hoe je dat op een 300d instelt. Dat is nog makkelijker.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:16 schreef Rewimo het volgende:
Het ging niet zozeer om het berekenen, maar meer over hoe ik het op mijn camera moet instellen![]()
Maar je uitleg is helder, dank je wel
Ik zit een beetje te vechten met mijn licht. Als ik de schaduw van het hoekje wegheb, dan krijg ik weer erge slagschaduw op de driehoeken erachter.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef fr.oosje het volgende:
nummer 1 is voor mij high key genoeg, je zou alleen nog iets meer licht op de het onderste strookje van je foto kunnen laten vallen. Maar ik vind dit dus al veel frisser dan je vorige foto. De drietjes steken ook lekker af zo
Ik kwam er niet goed uit zonder de handleiding (die ligt ergens heeeeeeeel goed opgeborgen), maar gelukkig heb ik inmiddels ook een online handleiding. Tnx! Nu nog in de praktijk brengenquote:Op vrijdag 15 april 2005 10:42 schreef fr.oosje het volgende:
Aha hoe je dat op een 300d instelt. Dat is nog makkelijker.
Zet je camera op AV en draai aan het wieltje. Je zult in je display (en ook in je zoeker) de F waarde zien veranderen. (kan ook in de m stand, maar dan moet je zelf je sluitertijd aanpassen.
Makkelijker kunnen we het niet maken leuker wel![]()
Ja dat is nu precies de moeilijkheid van hi-key. Je kan het proberen met wat reflectieschermpjes daarmee kan je meestal de schaduwen wel wat verlichten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te vechten met mijn licht. Als ik de schaduw van het hoekje wegheb, dan krijg ik weer erge slagschaduw op de driehoeken erachter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |