Eindelijk eh?quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:19 schreef Sokolsky het volgende:
Eervolle vermeldingen voor Tillsammans, Kagemusha, La Passion de Jeanne d'Arc, Garden State en Un chien andalou.
Dude 1 april.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:57 schreef nXn het volgende:
Ladder 49goeie film
edit//
wtf toen ik dit bericht plaatste kreeg ik:
"er is een mailtje met een nieuw paswoord onderweg naar je emailadres"
LET THEM KNOW WE'RE COMMING!!quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:04 schreef Cheiron het volgende:
Net gekeken: Apocalypse Now: Redux
Met 317 minuten een aardige zit, maar het verhaal over Martin Sheen die door het leger diep de jungle van Vietnam in wordt gestuurd om de gek geworden Brando te vermoorden verveeld eigenlijk geen seconde.
Een prachtige film, een beetje trippy, maar in zn geheel erg mooi. Brando kwam geweldig charismatisch over in zn rol als Kurtz
OEH! Durbin!quote:Op zondag 3 april 2005 01:13 schreef Durbin het volgende:
Lucio Fulci's La Casa del tempo (aka House of Clocks)
Leuk filmpje.
Hmm, ik heb 'm in de Bios gezien.. Dan is die nog wel leuk, totdat je dus 'ergens' achterkomt, waardoor alles niet meer zo spannend lijktquote:Op zondag 3 april 2005 16:16 schreef Karina het volgende:
The Village
Ik denk dat ik met een verkeerde instelling naar de film ben gaan kijken: ik dacht dat het een horrorfilm was, dit bleek dus niet zo te zijn. Op het eind werd het wel een beetje spannend maar dat was alles. De plot vond ik vrij voorspelbaar, die zag ik mijlenver aankomen. Maar al met al heb ik me toch wel vermaakt.
quote:Op zondag 3 april 2005 20:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Muriel's wedding!
Gisteravond op tv.
Leuke film![]()
quote:
Thx.quote:Op zondag 3 april 2005 02:28 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
OEH! Durbin!
Dan heb ik goed nieuws voor je ga z'n beroemdste eens kijken
te weten
ZOMBI 2
THE HOUSE BY THE CEMETERY
CITY OF THE LIVING DEAD
THE BEYOND (Heb je die?)
NEW YORK RIPPER
Die zullen je goed bevallen waarschijnlijk want HOUSE OF CLOCKS word alom geprezen als z'n slechtste film.
Leuk zo'n gids. Deze twee maar eens proberen te bekijken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 20:23 schreef Sai het volgende:
De besten waren:
2. Paths of Glory (Stanley Kubrick; 1957) - 9
Barton Fink
Wat een slap gelul, hoe kun je een film matig noemen als je hem `met name´ op de muziek beoordeeld?quote:Op maandag 4 april 2005 08:57 schreef Gorro het volgende:
The Bodyguard (Mick Jackson, 1992)
Matige thriller die met name door de muziek van Whitney Houston zo'n grote hit geworden is. Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed. Verder biedt de plot wat romantiek en een beetje spanning, maar eigenlijk overtuigd hij in beide opzichten niet. **½
Hoe kom je daar nu bij? Ik zeg alleen dat de film 'met name' door de muziek populair is geworden. Waarom ik hem vooral matig vond staat in deze zin, die jij voor het gemak maar even negeert:quote:Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Wat een slap gelul, hoe kun je een film matig noemen als je hem `met name´ op de muziek beoordeeld?
Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan, maar dat andere is echt de hoofdreden waarom ik hem matig vind.quote:Verder biedt de plot wat romantiek en een beetje spanning, maar eigenlijk overtuigd hij in beide opzichten niet.
Los van het feit dat Gorro de film ook inhoudelijk beoordeeld kan muziek heel wat te werk stelligen. Het kan een film maken maar inderdaad ook een film matig maken.quote:Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Wat een slap gelul, hoe kun je een film matig noemen als je hem `met name´ op de muziek beoordeeld?
Mwoah, dat durf ik te betwijfelen, maar je hebt groot gelijk als je zegt dat de film de hit is geworden die hij is geweest omdat de muziek erg populair was/is.quote:Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef Gorro het volgende:
Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan...
Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:02 schreef Shogo het volgende:
Showgirls
3.8 op imdb maar moet zeggen hij viel me erg mee. Het is geen oscarwaardige film, maar verder zijn de acteerprestaties eigenlijk niet eens zo erg slecht zoals vaak gezegd wordt Elizabeth Berkely geeft zichzelf helemaal in de rol, wat toch wel erg gaaf is (en prachtig om te zien). Verder volgt de film toch wel een verhaal (carriére van een showgirl met allerlei sleazy momenten erbij hoe realistisch dit is zullen we even vergeten voor het gemak), dus dat verdient wel een pluimpje verder. Nogmaals absoluut niet oscarwaardig, maar een 3.8? Dat vind ik nou ook weer niet.
Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerdquote:Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian
Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
Idd, amerika is nogal preuts. Iemand overhoop schieten is ok maar een paar tieten op het grote scherm en iedereen valt er over...quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.
grappigquote:Op woensdag 6 april 2005 06:09 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerd
Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.quote:Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Ik zeg alleen dat de film 'met name' door de muziek populair is geworden. Waarom ik hem vooral matig vond staat in deze zin, die jij voor het gemak maar even negeert:
[..]
Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan, maar dat andere is echt de hoofdreden waarom ik hem matig vind.
Natuurlijk heeft dat wel iets met de film te maken. Ik beoordeel een film op het plezier wat ik eraan beleefd heb om hem te kijken. Ik vond o.a. de muziek in de film slecht, dus heb ik met minder plezier naar de film gekeken, dus gaat m'n beoordeling naar beneden. Waarschijnlijk had ik 10 jaar geleden de muziek ook slecht gevonden. Maar nog steeds is muziek totaal niet de voornaamste reden waarom ik The Bodyguard geen goede film vond.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:51 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.
Jawel, want dat is het waar het in dit topic en eigenlijk alle reviews om gaat; meningen.quote:Je gaat bijvoorbeeld A Hard Days Night ook niet afkraken omdat JIJ vind dat die muziek nu echt niet meer kan. Ten eerste is dat een mening
Ik plaats heus wel films in hun tijd, maar als ik de muziek kut vind in een film waar dat zo'n belangrijke rol in speelt zal ik hem lager beoordelen dan wanneer ik de muziek wel leuk vind.quote:en ten tweede moet je de muziek van zo'n film in z'n tijd plaatsen en de film technisch beoordelen en de film dus niet beoordelen omdat jij vind dat de muziek niet past in deze tijd.
quote:Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Ying xiong (Hero)
Op Hero valt bijna niets op aan te merken. Het is gewoon 1 van de beste maar vooral mooiste films van de afgelopen jaren![]()
![]()
![]()
Ja anders ga je even logica zoeken in Monty Python.quote:Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian
Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
Hero was pas z'n eerste 'actie' filmquote:Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Ying xiong (Hero)
de actiescenes zijn (zoals we dat bij films van Yimou Zhang gewend zijn) mooi gechoreografeerd en in beeld gebracht.
een goed begin danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
Hij moet nog een keer springen...quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:21 schreef fractalis het volgende:
Spring Summer Fall Winter (Ki-Duk Kim, 2003)
quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:01 schreef Sai het volgende:
Het volgende plaatje komt niet uit de film, maar Google Imagesearch kwam ermee en ik vond het wel treffend. Vandaar.
[afbeelding]
Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Der untergang
Saai,langradig,dus niet helemaal afgezien.Niet zo wow dus![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.
Deze film komt zeker wel in de buurt van de film met de langste titel ooit. Zeker voor Amerikaanse maatstavenquote:
Het is waarschijnlijk ook de film met de langste titel:quote:Op zondag 10 april 2005 12:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Deze film komt zeker wel in de buurt van de film met de langste titel ooit. Zeker voor Amerikaanse maatstaven
quote:Op zondag 10 april 2005 12:31 schreef victorinox het volgende:
5 / 6: Shree Shree Rajadhiraja Shree Shree Madana Kamaraja Shree Shree Vilasa Raja Shree Shree Madhubana Raja Shree Shree Krishnadeva Donga Raja (1994) - (155 / 118)
Volgens mij heb je Ju-on: The Grudge gezien. Ju-on: The Grudge 2 staat op 15 April gepland.quote:Op zondag 10 april 2005 12:48 schreef Shogo het volgende:
Ju-on: The Grudge 2
Ik zapte gisteravond even langs alle zenders en kwam om 0:00 uur aan bij MTV die Ju-on:The Grudge 2 uitzonden. Gezien ik er van alles over gehoord heb en nog nooit iets ervan heb gezien was ik wel benieuwd opzich. Gelijk vanaf het begin hangt er een best wel creepy sfeertje in de film. En hoewel ik in het begin van de film toch al wat cliché dingen zag bleef het tot het einde opzich wel spannend. Geen hoogstaande film maar opzich wel vermakelijk voor een avondje 'griezelen', maar de film moet het hebben van het sfeertje en een beetje spanning want eng wordt het niet echt.
quote:Op zondag 10 april 2005 13:28 schreef sampoo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je Ju-on: The Grudge gezien. Ju-on: The Grudge 2 staat op 15 April gepland.
Die namen bij de cast leken me al niet overeen te komen met die ik in de film gehoord heb... Wat een sukkels er stond een 2 achter bij dat MTV beeldmerkje (die tekst die de hele tijd heen en weer scrolt).quote:Op zondag 10 april 2005 13:28 schreef sampoo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je Ju-on: The Grudge gezien. Ju-on: The Grudge 2 staat op 15 April gepland.
hehe lolquote:
als t goed is, zometeen de Criterion versie van Traffic.quote:
ja die heb ik ook al een tijdje ja, maar ik heb wat anders gezienquote:Op zondag 10 april 2005 14:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
als t goed is, zometeen de Criterion versie van Traffic.
die heb jij ook, toch??![]()
Heb ik vorige week gezien!quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:45 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Hide and seek
Erg warrig,toch een mooie filmEn een goeie cast,absoluut
Jammer alleen dat er 2 eindes zijn
![]()
Die gedubde engelsen zijn ook zo verschrikkelijk. Huur dan gewoon mensen in die echt engels spreken.quote:Op maandag 11 april 2005 13:49 schreef fractalis het volgende:
Once Upon A Time In China (Tsui Hark, 1991)
Had hier geen verwachtingen van maar vond dit toch een behoorlijke tegenvaller. Plaatjes zien er prima uit, evenals de tof in beeld gebrachte vechtscènes. Het grootste probleem vond ik eigenlijk dat er geen touw was vast te knopen aan het verhaal, voor zover dat aanwezig was. Verhaal fungeerde eigenlijk alleen als kapstok voor de werkelijk eindeloze vechtscènes. Nu is dat niet zo’n probleem, ik noem een Kill Bill 1 of een Hardboiled die beide meer dan prima te pruimen zijn. Grote verschil is denk ik dat daar niet zulke gruwelijk flauwe grappen in zitten. Ook de zoetsappige muziek werd trouwens vrij irritant na een tijdje. Al met al op zich best vermakelijke onzin, maar in het tijd van de helden en de vliegende dolken gewoon niet echt meer een hele goede film… **1/2
Bedoel je mij?quote:Op maandag 11 april 2005 17:59 schreef slindenau het volgende:
Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat jij 'em wel leuk vindt.
Hmm, de animaties van tegenwoordig zien er heel realistisch/mooi uit...ik vind ze nog steeds vermakelijkquote:Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Bedoel je mij?![]()
Nee, animatiefilms kunnen mij al heel lang niet meer boeien eigenlijk. Ik heb de eerste 5 minuten wel gekeken en toen had ik het wel gezien. Maar vroeger had ik het waarschijnlijk ook wel leuk gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 van de beste oorlogsfilms die ik ooit heb gezien.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Traffic
Steengoede film van Steven Soderbergh over de aanhoudende drugsoorlog en drugssmokkel tussen de VS en Mexico. Mooi gefilmd. Er wordt gewerkt met 2 verschillende soorten filters: 1 oranje/geel achtige voor t Mexico gedeelte, 1 blauwe voor de gedeeltes in de stad. Dit werkt erg goed en sfeerverhogend. De allstarcast met oa. Michael Douglas, Don Cheadle en alweer een geweldige Benicio Del Toro zijn stuk voor stuk erg sterk.
Verder niet veel over te zeggen: gewoon een aanrader voor iedereen die van dit genre houdt
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
Some Like It Hot
Wordt door velen gezien als 1 van de leukste comedies allertijden, en na t kijken kan ik t hier alleen maar mee eens zijn. Vooral als je kijkt naar de tijd waarin ie is gemaakt (1959) dan is ie erg scherp. De (woord)grappen komen in redelijk hoog tempo na elkaar op je af, dus eigenlijk is t geen moment saai. Het verhaal is origineel, en je kunt dan ook duidelijk zien waar Nia Vardalos haar inspiratie vandaan haalt voor t recente Connie And Carla. Alleen is Some Like It Hot veel en veel leuker. Het acteerwerk van de voltallige cast is leuk, en Marilyn Monroe is zoals we haar kennen: heel lief, schattig en leuk aan t acteren.![]()
Een film die je keer op keer op keer weer kunt kijken. Geweldig![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,7/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gewoon weer genoten. Geslaagde komedie!
7,5xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:45 schreef Sai het volgende:
Het celluloid waar deze film op is geprint zou de makers moeten aanklagen wegens verkrachting. Bah. 3-.
Dit is een mooie inderdaadquote:Op dinsdag 12 april 2005 01:06 schreef Wepeel2 het volgende:
Over 10 jaar breng je toch wel boekwerkje 'verzamelde oneliners van een zure filmrecensent' uit he?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Memorabele scènes, maar absoluut geen memorabele film, daarvoor maakt Natali het zichzelf net iets te makkelijk. .
[ Bericht 2% gewijzigd door Gorro op 12-04-2005 19:21:54 (spoilertags) ]Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
Da's wel een hele hoop tekst, maar uiteindelijk begrijp ik nog steeds niet wat nou je kritiek op de film is. Ik geloof dat je vindt dat er te weinig gebeurt? Dan is het jammer dat je hier in je betoog ook nog eens het het halve plot meent te moeten vertellen. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film, juist omdat het toch telkens verrassend was hoe het zich otnwikkelde.quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:38 schreef B.A.Trix het volgende:
NOTHING
quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:29 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij isquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:29 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Da's wel een hele hoop tekst, maar uiteindelijk begrijp ik nog steeds niet wat nou je kritiek op de film is. Ik geloof dat je vindt dat er te weinig gebeurt? Dan is het jammer dat je hier in je betoog ook nog eens het het halve plot meent te moeten vertellen. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film, juist omdat het toch telkens verrassend was hoe het zich otnwikkelde.
Geen meesterwerk, maar dat was Cube ook niet.
Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:35 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij is![]()
Snap niet waar je je zo druk over maakt.. maar ik vond er geen ruk gaan.Ze zitten alleen maar een een beetje in die leegte te ouwehoeren dus echt verrassend vond ik t niet..Hoop dat je nou lekker kan slapen vannacht...![]()
Het gaat om het verhaal......... zucht..quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.![]()
quote:Op maandag 11 april 2005 22:55 schreef Timo20 het volgende:
een geweldige Benicio Del Toro
Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?quote:Op maandag 11 april 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
Casablanca
http://www.imdb.com/title/tt0034583/
Eindelijk deze klassieker gezien, zodat ik zelf kan oordelen over de mytische status die deze film door velen aangemeten wordt toebedeeld.
Terecht?
Ja, ik vind van wel.
Het biedt veel; uitstekende rolverdeling van zowel hoofdrolspeler als de bijrollen. Het verhaal heeft een interessant gegeven, met name het feit dat de film in 1943, dus nog midden in WOII, is opgenomen is intrigerend. Wat de door mij aanvankelijk gevreesde romantiek betreft, ook dit komt integer over en is niet te zoetgevooisd. Grappig detail is het kettingroken en zuipen door alle acteurs, andere tijden zeg maar.....
Kortom, het overtrof mijn verwachtingen en de status van absolute klassieker is wat mij betreft gerechtvaardigd.
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?
Bereid je dan maar voor. Deel 2 is misschien nog mooie, maar iig ook veel ingewikkelder.quote:Op woensdag 13 april 2005 17:30 schreef Hare het volgende:
Kôkaku kidôtai
Zeer lastige film, maar door goed je concentratie erbij te houden kun je iig de hoofdlijn eruit halen. Het hele verhaal met section 6 en 9, met die diplomatieke crisis enzo ontging me jammer genoeg een beetje, maar dat komt volgende keer waarschijnlijk wel.
De gedachte achter de film en de filosofie die ook wordt uitgesproken door Kusanagi is zeer mooi en zeer interessant. Zet je wel aan het denken.
De animatie is van het hoogste niveau dat ik ooit heb gezien. Werkelijk ongelooflijk gedetailleerd en knap gedaan.
Ben benieuwd naar deeltje 2
Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:18 schreef Kolkus het volgende:
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.
Dat hier weinig passie vanuit gaat kan kloppen, want dit soort films liggen niet echt in mijn natuurlijke straatje.
Maar nogmaals; objectief gezien vind ik het een terechte klassieker en dat wou ik aangeven.
quote:Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje.![]()
![]()
Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.
cijfer: 9.5
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voelde je überhaupt iets bij deze film?
Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje.![]()
![]()
Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.
cijfer: 9.5
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.
Maar bij 8 1/2 gaat het er echt niet in waarom iemand dit subliem vindt. Ik zie het echt totaal niet. Het is allemaal zo.... zo..... zo.
Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.
Maar ik denk ook niet dat het hoofddoel is van de film.
Precies, en dat zijn allemaal emoties en dus een goede reden om een film een meesterwerk te noemen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.
Ja, dat zie ik dus nietquote:Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:
[..]
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.
Een 9.5 alleen al omdat het visueel e.d. een fantastische film is. En al ben ik niet echt onwijs emotioneel aangetast door de film. Toch is het een film die een diepe indruk bij mij achterlaat en niet een vermakelijk filmpje dat ik over een week al weer vergeten ben.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.
Ik snap niet waarom je deze film een 9,5 geeft.
film = emotie
Als een film mij op geen enkele manier weet te raken, dan is het voor mij geen goede film.
Die heb ik een paar weken geleden in Amsterdam gezien. Echt zonde dat bij zo'n film dan maar 12 man in de zaal zitten.quote:
quote:Quite frankly this Asylum is the worst mental clinic in the known universe! No security, open doors everywhere, knives left lying out and loony tune patients running around with total freedom.
It also shows up how low the low budget is, the Asylum is simply a bland looking mansion house without any actual medical trappings anywhere in sight. It’s simply a house in need of a good decorating job.
Ik heb inderdaad niet zitten soppen bij Casablanca, maar heb er wel degelijk van genoten.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.
Een meesterwerk is voor mij een film die ik in alle vezels van m'n lijf voel en geen koude optelsom van een aantal objectieve criteria.
Ik heb de film net ook gekeken en ik vond het echt prachtig. Je kan niet anders dan mistroostig worden van de film. Het verhaal is triest, herkenbaar, alledaags en onomkeerbaar. Je bent echt machteloos, net zoals de karakters in de film.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:54 schreef pascalheister het volgende:
La Vie Rêvée des Anges
[afbeelding]
Mooie film, goed acteerwerk van beide hoofdrolspeelsters. Verhaal is eigenlijk niet bijzonder, het is een alledaagse situatie met 2 personages die beide een verschillend karakter hebben. Maar heel goed uitgewerkt in deze film
Vraagje: Moet ik "dit" soort films zien als kunstzinnige porno, een leuk verhaal met tieten of een bizar vaag verhaal met tieten?quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:59 schreef kinky_queen het volgende:
INTERNO DI UN CONVENTO
BEHIND CONVENT WALLS
Weh heh, je zou zo het klooster ingaan na het zien van al dit soort films
![]()
[afbeelding]
She's my daughter...she's my sister...she's my daughter...my sister, my daughter.quote:Op zondag 17 april 2005 00:21 schreef Sai het volgende:
Net sniffend met thee en zakdoekjes op de bank Chinatown weer eens gekeken. Wat een geweldige film is dat toch. 9+.
quote:"A nightmare excursion into the subconscious that is at times unbearable to watch"
The Sunday Times
Oh man, die moet ik zien.quote:Op zondag 17 april 2005 17:59 schreef kinky_queen het volgende:
CURSE OF THE KOMODO
Eiland, varaanen, tests, kluitje volk...
![]()
In de tropen zitten en het dan zó koud hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |