Hana to (and) Alice (2004)Film over twee vriendin die verliefd worden op dezelfde jongen, die ze elke dag zien in de trein. Nadat de jongen buiten bewustzijn raakt maakt één van de meisjes hem wijs dat hij amnesia heeft en zij zijn vriendin is. Het plot tegen de jongen wordt nog groter als het andere meisje voor ex-vriendin moet spelen. Langzaam aan wordt de jongen natuurlijk verliefd op beide meisjes. Maar één van de plus punten van de film vond ik dat de film zich op het einde steeds minder ging richten op het liefdes verhaal tussen de jongen en de meisjes. En juist steeds meer op de brozer wordende vriendschap tussen de twee oude hartsvriendinnen, die natuurlijk te leiden heeft onder zo'n situatie.
Dit was weer zo'n film waar ik erg verdeeld over was na het zien. Aan de ene kant is de film erg goed gefilmd. Het acteerwerk is ook erg goed. En zoals al gezegd was ik redelijk tevreden over de uitwerking van het thema van de film. Ik zeg redelijk. Want aan de andere kant vind ik dat de film op het einde de liefdesgeschiedenis te makkelijk naar de achtergrond duwt. Maar wat me nog het meest ergert aan de film is dat hij volzit met ellenlange scenés, die niks bijdragen aan het verhaal of de karakter ontwikkeling. Daardoor werd ik tijdens de film heen en weer gegooid. Vond ik bij de ene scene het echt een top film, bij de volgende scene zat ik dan weer te gapen.
cijfer: 7
Uri hyeong (My Brother) (2004)De film gaat over de relatie tussen twee broers, die totaal verschillend zijn. De ene is intelligent,verlegen, braaf, wordt door zijn moeder verwend, wordt gepest op school vanwege zijn hazelip, v etc. De andere is sterk, is zelf een bullebaak, wordt "genegeerd" door zijn moeder, is beter in handwerk dan denkwerk etc.
Het verhaal is dus niet echt heel erg orgineel, bijna op het cliché matig af zelf. Maar de uitvoering ervan is gewoon simpelweg fenomenaal. Het regiewerk is
![]()
. En ook het acteerwerk is
![]()
.
cijfer: 8.5
Aneun yeoja (Someone Special)(2004)Wat een draak van een romcom komt er dit keer uit Zuid-Korea. Op een paar leuke grapjes na is niet veel positief over de film te vertellen. Oké de hoofdpersonages doen hun best nog om de film te redden, maar tevergeefs. Het verhaal, de man lijdt aan kanker en heeft nog maar een jaar te leven en ontmoet ondertussen het meisje, heeft veel meer in zich dan er uitgehaald is. De karakters zijn slecht uitgewerkt. De grappen zijn, op enkele na, niet grappig. En het allerergste voor een romcom, er is geen chemie tussen de hoofdrolspelers.
Deze Koreanse romcom dus overslaan.
cijfer: 4.5
About A Boy (2002)Verrassend leuke komedie over een egoistische vrijgezel, die langzaam een vriendschap ontwikkeld met een jongentje, die hij via via kent. Niet veel aan te merken op de film. Hugh Grant is
![]()
in de film. Het jongentje is ook
![]()
. En de grappen zijn
![]()
.
cijfer: 7.5
The Faculty (1998)Aardige tiener horror film. Film zit vol met clichés en is erg voorspelbaar, maar best vermakelijk. En daar gaat het om.
cijfer; 6