abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25958815
The Notebook

Film zit mooi in elkaar, acteerwerk is ook zeker niet slecht. Sommige stukken zitten prachtig in elkaar. Naarmate de film vorderd vind ik het verhaal wel wat voorspelbaar worden. De flashbacks zitten verder goed in elkaar. Al met al wel een ruime voldoende
  zondag 3 april 2005 @ 18:49:59 #52
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25959124

Laura: lekker moordmysterie met een noir-sausje. Alle personages zijn fijne typetjes en ze spuiten voortdurend fijne oneliners, wat de vermaaksfactor ten goede komt, maar het realisme een beetje afbreekt. Maar who cares about realisme? Dit is een uiterst toffe film met zat sfeer en zat spanning. Enig minpunt is het einde, dat in tegenstelling tot veel andere noir-films niet zozeer totaal onbegrijpelijk en gecompliceerd is, maar juist een beetje te voorspelbaar. Desondanks een vette aanrader (en niet in de minste mate dankzij Gene Tierney natuurlijk). 8+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 3 april 2005 @ 18:54:09 #53
13148 Shogo
Psycho...
pi_25959234
The Brown Bunny
Een beetje een gare kutfilm. De film volgt schijnbaar totaal geen verhaal en als het een verhaal is is het wel heel onsamenhangend (een motorrijder die door het land rijdt en vrouwen tegenkomt oid). Veel ongelooflijk saaie, langdradige scenes en oh jah aan het einde van de film zit een blowjob in wat totaal geen nut lijkt te hebben voor de film, maar dat zou niemand haast al niet meer merken want dan is iedereen al in slaap gevallen. Eén pluspunt was wel de soundtrack, hoewel minpunt daarvan weer is dat Vincent Gallo nummers van John Frusciante niet heeft gebruikt die fantastisch zijn, hoewel die nummers te goed zijn voor deze kutfilm.

Al met al had ik hier meer van verwacht. Ik kan het niet vergelijken met Buffalo '66, maar die film vind ik wel heel goed (ondanks dat die ook traag is blijft die tenminste boeiend) en zou ik aanraden. Nou hopen dat Gallo nooit meer zo`n kutfilm maakt
pi_25961662
Muriel's wedding!
Gisteravond op tv.
Leuke film
  zondag 3 april 2005 @ 21:49:37 #55
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25963716
Veel films gezien. Aantal al gezien, paar nieuwe.
Eens kijken of ik ze nog kan herinneren. Veel bier doorheen gegaan hehe

Battle Angel Alita
http://www.imdb.com/title/tt0107061/

Cyberpunk anime over een cyborg genaamd Gally. Buiten de nodige bloedige aktie, ook een intrigerend verhaal over een samenleving waar de rijken in een drijvende stad(Zalem) boven het oppervlak van de aarde wonen en de oppervlakte is gereduceerd tot een schroothoop van de rijken en de armen tussen de rotzooi moeten wonen en dromen van een toekomst in de Zalem.

Geplanned als Live Action versie voor 2007 met niemand minder dan James Cameron als regisseur.

Toffe Anime. Keihard met diepgang.

Tetsuo 2: Body Hammer
http://www.imdb.com/title/tt0105569/

Anders dan 1. Rustiger en ook het doel van de film lijkt anders. Deze film onderzoekt meer de bron van het metaal fetisjisme. Ik weet niet welk deel ik beter vind omdat ze nogal verschillend zijn.

Donnie Darko

Iedereen kent hem wel. Gewoon een toffe film.

The Big Lebowsky

ook een bekende. Blijft leuk

Not Another Teen Movie
http://www.imdb.com/title/tt0277371/

Had hem nog nooit gezien maar vond hem eigenlijk best wel grappig Leuke verwijzingen naar tienerfilms.

Heathers
http://www.imdb.com/title/tt0097493/

Gezien deze werd gespoofed in de vorige ben ik deze gaan kijken. En deze is veel beter Lekker 80s en erg cynische en zwarte humor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 03-04-2005 22:29:34 ]
The Light Is Leaving Us All
  zondag 3 april 2005 @ 21:50:11 #56
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25963735
From Hell

Hoewel er het mooi uit ziet en best vermakelijk is, is ie gewoon niet eng.

Lost In Translation

Ook bekend. Blijf hem gewoon cool vinden.

My Sassy Girl

ook bekend. En gewoon erg goed.

Wild Zero
http://www.imdb.com/title/tt0267116/

Heb hem eindelijk op DVD 1 van de grappigste films die ik ooit heb gezien. Absurditeit ten top.

Lilya 4-EVER

Ook bekend denk ik zo. Moodysson's grimmige verhaal over loverboys.

Triumph Des Willens
http://www.imdb.com/title/tt0025913/

Heb hem eindelijk gekeken. Fantastisch!
Propaganda van de eerste orde!

Harold & Kumar Go To White Castle (2x)

Deze had ik gister gekocht doordat ik de trailer wel grappig vond... En lol Heb me rot gelachen Vandaar dat ik hem 2x achter elkaar heb gekeken.

Dat waren ze volgens mij...
The Light Is Leaving Us All
  zondag 3 april 2005 @ 22:52:00 #57
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25965446
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Muriel's wedding!
Gisteravond op tv.
Leuke film
Dancing Queen

maandag 4 april 2005 @ 00:07:39 #58
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25967376
L'Ours (the Bear)

Jeugdsentiment van de bovenste plank. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik met m'n vader en moeder speciaal voor deze film naar Arnhem was gegaan (zal een jaar of 7 zijn geweest). En ook de film kon ik nog gewoon heel goed herinneren.
En daar is wel wat voor te zeggen. Het is gewoon een zeer goede en o zo mooie film. Dieren hebben toch iets over zich waardoor je na een paar beelden al met ze meeleefd. Annaud heeft alles perfect gefilmd, zodat alles samenvalt in een zeer mooi en droevig verhaal. Gelukkig met een prachtig mooi einde!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 4 april 2005 @ 00:40:59 #59
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25968028

Faces: is dit kunst? Absoluut. Is dit een meesterwerk? Zeker. Is dit een goede film? Ik weet het niet.
Al meteen in de openingsscène wordt er expliciet een link gelegd met La Dolce Vita, en daar valt wel wat voor te zeggen. Beide films gaan over vervelende verveelde figuren, maar de aanpakken van Fellini en Cassavetes verschillen als dag en nacht. Hoewel Marcello in La Dolce Vita wel een vervelende klootzak is blijft hij toch Marcello Mastroianni en dus een aantrekkelijke man, terwijl de personages uit Faces meer je vervelende buren zijn wiens geruzie 's nachts door de muren heenkomt. En waar Fellini een geweldige stilist is en schitterende shots op het doek tovert gebruikt Cassavetes heel veel de hand-held camera en jump-cuts.
Deze twee verschillen in aanpak t.o.v. La Dolce Vita zorgen ervoor dat je soms het gevoel hebt te kijken naar een gevonden homevideo van twee ontzettend vervelende mensen en dat kan irritant en zelfs wat beschamend zijn. Aan de andere kant is dit voor het grootste deel ronduit briljant, met verschrikkelijk sterk acteerwerk, een aantal scènes waar de genialiteit zowat van afdruipt en een ontzettend realistische sfeer. De film is vaker briljant dan irritant, en als de film briljant is is hij briljanter dan hij irritant is als hij irritant is.
Ik kan me goed voorstellen dat heel veel mensen zich hier dood aan zullen ergeren, maar dit is absoluut een film die je altijd bijblijft en die absoluut voor een unieke kijkervaring zorgt. 9-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 04-04-2005 00:47:41 ]
pi_25969249
quote:
Op maandag 4 april 2005 00:07 schreef Hare het volgende:
L'Ours (the Bear)

Waking Life
Jezus, wat een film. Ik heb geen enkel probleem met enkel dialogen, maar dit was me toch iets te psychologisch en fylosofisch.. Op enkele momenten had ik echt het gevoel: dit gaat helemaal nergens meer over. Misschien komt het door dit late tijdstip, of door het feit dat ik redelijk moe ben, maar het was me iets te zware kost.. Zal 'm toch maar ff aan de kant leggen voor een eventuele 2de kijkbeurt. For now, een 6-je.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  maandag 4 april 2005 @ 08:57:43 #61
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25970496
The Bodyguard (Mick Jackson, 1992)
Matige thriller die met name door de muziek van Whitney Houston zo'n grote hit geworden is. Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed. Verder biedt de plot wat romantiek en een beetje spanning, maar eigenlijk overtuigd hij in beide opzichten niet. **½

(#876) Sonatine (Takeshi Kitano, 1993)
Dankzij de typische droge humor van Takeshi Kitano is dit een leuke yakuza-film, die na een aardig begin pas echt lekker z'n draai vind wanneer de groep op de afgelegen plek bij het strand aankomt. Daar gaan de gangster allerlei geintjes uithalen om de verveling tegen te gaan en dat levert hilarische scenes op, zoals het vuurwerkgevecht en het sumoworstelen. Het harde geweld tussendoor wordt niet flashy in beeld gebracht maar juist heel droog wat een erg leuk effect heeft. ***½

Kozure Ôkami: Kowokashi udekashi tsukamatsuru (Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance) (Kenji Misumi, 1972)
Gave samurai-film met een flinke dosis geweld, bloed en gelukkig ook een zorgvuldig opgebouwd verhaal. Het eerste deel van een zesdelige filmserie gebaseerd op een serie Japanse comics. De actiescenes zijn erg cool, maar vooral in het begin als de situatie waarbinnen de film zich afspeelt uitgelegd moet worden komen de dialogen nogal geforceerd over. Ook is het acteerwerk soms wat over the top, maar dat draagt wel bij aan de charme van deze film. ****
  maandag 4 april 2005 @ 09:02:43 #62
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25970539
Catwoman
En toen heb ik gisteravond Catwoman gezien. Ik had er weinig van verwacht. Ik dacht wel dat het zoiets als Daredevil zou worden en dat bleek ook de waarheid te wezen. Het hele gedoe over dat cosmeticabedrijf enzo kon me weinig boeien. Halle Berry in leren outfit vond ik wel heerlijk om te zien. Damn zeg, wat een geil mokkeltje zo. Rest van het verhaal en de actie viel nog geen eens echt op. Hoe ze aan het einde ook heen en weer waggelt met die kont. Jammie jammie. Ik zou toch bijna vergeten dat ik een film aan het kijken was. Ik begreep dat het geheel niet echt gelijk het origineel is gebleven en dat is denk ik wel jammer maar als je dat gewoon even niet in je hoofd houdt is dit wel een grappige wegkijker. Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 4 april 2005 @ 09:27:26 #63
40664 Durbin
Who knows..
pi_25970854
quote:
Op zondag 3 april 2005 02:28 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

OEH! Durbin!

Dan heb ik goed nieuws voor je ga z'n beroemdste eens kijken

te weten

ZOMBI 2
THE HOUSE BY THE CEMETERY
CITY OF THE LIVING DEAD
THE BEYOND (Heb je die? )
NEW YORK RIPPER

Die zullen je goed bevallen waarschijnlijk want HOUSE OF CLOCKS word alom geprezen als z'n slechtste film.
Thx. The Beyond moet ik inderdaad nog zien. En heb Zombi 2 en House by the Cemetery ook nog ergens liggen, dus die komen binnenkort aan bod. Maar gisteravond zocht mijn vriendin een film uit en het werd :

Legally Blonde
Het verhaal gaat over een blonde bimbo die wordt gedumpt door haar vriend, een student rechten, omdat zij te weinig intellectuele inhoud zou hebben. Ze besluit om ook naar Harvard te gaan en rechten te studeren om zo te proberen haar vriend terug te winnen. Uiteraard wordt ze in het begin nergens serieus genomen, maar langzaam aan verdient ze respect onder haar klasgenoten! 't Is niet mijn favoriete filmgenre, maar deze keek op zich vrij redelijk weg. Het probleem is dat je met dit soort films altijd volop met moralen om je oren wordt geslagen. Maar deze is redelijk ok.

[ Bericht 1% gewijzigd door Durbin op 04-04-2005 10:20:43 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 4 april 2005 @ 22:28:28 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25987847
Wayne`s World 2
In dit tweede deel van Wayne`s World heeft Wayne (Mike Myers) een droom waarin hij door een "weird naked Indian" in de woestijn wordt meegenomen naar Jim Morrisson (:D) die m zegt dat t doel in z`n leven t organiseren van een concert is. En dat in z`n woonplaats Aurora...
Ook dit deel van Wayne`s World staat weer bekend voor ubermeligheid, droge grappen en flauwe humor. Net zoals we dat zagen in t eerste deel. Het verhaaltje is cool, met natuurlijk wel een hele dikke moraal .
Ach ja, zoveel is er niet over te zeggen. Gewoon een leuk vervolg die je zeker vaker dan 1x kan kijken

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_25988672
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 20:23 schreef Sai het volgende:
De besten waren:

2. Paths of Glory (Stanley Kubrick; 1957) - 9

Barton Fink
Leuk zo'n gids. Deze twee maar eens proberen te bekijken.
  maandag 4 april 2005 @ 23:09:47 #66
104875 Maestro_Murph_Jazz
Bad Mother Fucker
pi_25988992
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:57 schreef Gorro het volgende:
The Bodyguard (Mick Jackson, 1992)
Matige thriller die met name door de muziek van Whitney Houston zo'n grote hit geworden is. Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed. Verder biedt de plot wat romantiek en een beetje spanning, maar eigenlijk overtuigd hij in beide opzichten niet. **½
Wat een slap gelul, hoe kun je een film matig noemen als je hem `met name´ op de muziek beoordeeld?
`See you on the darkside of the moon´
  maandag 4 april 2005 @ 23:26:49 #67
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25989496
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:

[..]

Wat een slap gelul, hoe kun je een film matig noemen als je hem `met name´ op de muziek beoordeeld?
Hoe kom je daar nu bij? Ik zeg alleen dat de film 'met name' door de muziek populair is geworden. Waarom ik hem vooral matig vond staat in deze zin, die jij voor het gemak maar even negeert:
quote:
Verder biedt de plot wat romantiek en een beetje spanning, maar eigenlijk overtuigd hij in beide opzichten niet.
Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan, maar dat andere is echt de hoofdreden waarom ik hem matig vind.
pi_25989576
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:

[..]

Los van het feit dat Gorro de film ook inhoudelijk beoordeeld kan muziek heel wat te werk stelligen. Het kan een film maken maar inderdaad ook een film matig maken.
  maandag 4 april 2005 @ 23:46:08 #69
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_25990026
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef Gorro het volgende:

Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan...
Mwoah, dat durf ik te betwijfelen, maar je hebt groot gelijk als je zegt dat de film de hit is geworden die hij is geweest omdat de muziek erg populair was/is.
  maandag 4 april 2005 @ 23:46:38 #70
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25990039

The Count of Monte Christo: tamelijk ongeïnsprireerde adaptatie van het bekende boek. De hoogtepunten zijn uit het boek geknipt en worden netjes aan elkaar geplakt in een film die met zijn dikke twee uur veel te lang duurt. Eigenlijk is vrijwel alles tamelijk matig: de acteurs zijn niet slecht maar overtuigen nooit, de sets zijn wel okay maar niet genoeg afgewerkt en de actiescènes zijn redelijk gechoreografeerd maar worden verneukt door de montage. Gelukkig is het middenstuk best goed te doen, en echt ergerlijk worden de minpunten zelden. Een prima oninteressante film voor een oninteressante maandagavond. 6.
pi_25990491
The Diary of Ellen Rimbauer

<screenshots komen nog.>

Deze film gaat over wat vooraf ging aan Stephen King's "Rose Red".
Wat ik van de film vond: gemengd.. echt een wijvenfilm (sorry), Kijkt weg als een
'horror-roman', kan het niet anders beschrijven. Op zich wel leuk gedaan, decor is mooi.
Geen super special-effects met cgi-monsters en puppets en vampieren enzo.
Eerder goedkoop 'ik kan het ook met photoshop' effecten.

Ik bespeurde zelf een hele dubbelzinnigheid in deze film en hoe het verhaal werd verteld.
Het laat veel aan de verbeelding van de kijker over of de hoofdrolspelers nou echt
te maken hebben met paranormale gebeurtenissen.
Of dat het paranormale eerder goed-verpakte leugens zijn geweest,
'geheimzinnigheid' verzonnen door spelers zelf omtrent de vermiste personen.

Een niet te stillen sexhonger, vreemdgaan, en een absurd vrouwelijk psyche
maken deze film tot een inslaper.

mazzel

[ Bericht 1% gewijzigd door danni op 05-04-2005 00:15:48 ]
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:46:15 #72
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_25991252
Be Cool
Zeer zwak vervolg op Get Shorty.
Ik heb hooguit een paar keer moeten glimlachen.
De enige acteur die een leuke rol had was The Rock.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 5 april 2005 @ 01:53:37 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25992004
Kheb vanavond Psycho nog maar eens gekeken, eergister dus ook al, blijft gewoon erg gaaf om te zien. Zeker ook als je wat verder kijkt naar de manier van werken van Hitchcock.

Verder de schitterende natuurdocu/film Animals are Beautiful People ook weer gezien, en weer helemaal in een deuk gelegen En met verbazing toegekeken
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 5 april 2005 @ 02:53:44 #74
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25992345

I Vitelloni: fijne film die mooi balanceert tussen drama, melancholie en ironie. De afzonderlijke subplotjes doen een beetje fragmentarisch aan en werken minder goed dan het geheel, dat een erg mooi beeld geeft van vijf jongemannen die oud worden. Extra pluspuntje voor Nino Rota's muziek die de film subtiel maar effectief aanvult en het geheel echt afmaakt. Één van de fijnere en betere films die ik van Fellini heb gezien. 8+.
  dinsdag 5 april 2005 @ 04:09:34 #75
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_25992580
Sin City
Zeer knappe adaptatie van Frank Millers comics, geregisseerd door Robert Rodriguez en Miller zelf, met Tarantino als "gastregisseur" (voor 1 scene). De cast is uitmuntend: een sterke en onherkenbare Mickey Rourke, een enge Benicio Del Toro, een sinistere Rutger Hauer en Elijah Wood en een heel fijne Jessica Alba. Des te indrukwekkender gezien het feit dat het grootste deel van de film voor groene schermen i.p.v. op locatie geschoten is. Veel cartooneske verminking en galgenhumor en een "noirish" Philip Marlowe-achtige sfeer. Als je normaal niet tegen bloed kan: in deze film is het geel. Verder is alles behalve een paar details (ogen, schoenen, haar, 1 van de villains) in zwart-wit. Echt een aanrader

[ Bericht 1% gewijzigd door Plastic_Power op 05-04-2005 15:33:24 ]
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')