abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2005 @ 20:35:23 #201
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26179458
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Da's wel een hele hoop tekst, maar uiteindelijk begrijp ik nog steeds niet wat nou je kritiek op de film is. Ik geloof dat je vindt dat er te weinig gebeurt? Dan is het jammer dat je hier in je betoog ook nog eens het het halve plot meent te moeten vertellen. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film, juist omdat het toch telkens verrassend was hoe het zich otnwikkelde.
Geen meesterwerk, maar dat was Cube ook niet.
Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij is
Snap niet waar je je zo druk over maakt.. maar ik vond er geen ruk gaan.Ze zitten alleen maar een een beetje in die leegte te ouwehoeren dus echt verrassend vond ik t niet..Hoop dat je nou lekker kan slapen vannacht...
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  dinsdag 12 april 2005 @ 21:10:32 #202
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26180388
SUOR EMANUELLE

SISTER EMANUELLE

Een nunsploitation die een btje buiten de boot valt. De nonnen zijn 'gewoon' nonnen die een dame moeten heropvoeden die er niet vies van is.

Ijskonijn Laura Gemser verheft haar stem in een scene!

dinsdag 12 april 2005 @ 22:08:51 #203
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26181991
Hable Con Ella
2 voor elkaar onbekende mannen ontmoeten elkaar door t noodlot: 1 is verpleger in een ziekenhuis waar z`n grote liefde al 4 jaar in coma ligt, de ander z`n vriendin raakt ook in coma doordat ze tijdens t stierenvechten wordt geschept door een stier. Ze worden elkaars beste vrienden, en gaan voor elkaars vrouwen zorgen...
De eerste 30 - 45 minuten zijn erg traag, en er lijkt dan ook geen vaart in de film te komen.Toch is ie helemaal niet saai, integendeel. Het verhaal wordt mooi en rustig verteld, de personages worden goed geintroduceerd mede door t gebruik van (lange) flashbacks.Sommige zijn niet echt nodig, maar zijn gelukkig niet irritant ofzo. Het acteerwerk is erg mooi en ingetogen, net als de regie die goed bij de film past. De plottwist was wel goed bedacht maar ook niet nodig omdat ik vond dat de film ook zonder die twist wel op een goed einde afging. Toch werkt de twist goed en blijf je tot einde geboeid. Het einde is dan ook erg mooi.
Dus: een trage film die maar moeilijk op gang lijkt te komen, maar achteraf gezien toch erg mooi en de moeite waard is

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:10:27 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26182043
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 20:35 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij is
Snap niet waar je je zo druk over maakt.. maar ik vond er geen ruk gaan.Ze zitten alleen maar een een beetje in die leegte te ouwehoeren dus echt verrassend vond ik t niet..Hoop dat je nou lekker kan slapen vannacht...
schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:54:26 #205
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26183392
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.
Het gaat om het verhaal......... zucht..

ps.dit topic heet toch welke film heb jij vandaag/ pas gezien ipv geef hier je mening over een film die je pas hebt gezien.. Wilde het hier maar bij laten want pas niet echt in dit topic thuis vind je wel..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:57:08 #206
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26183465
DEAD BIRDS

Ik wilde wel eens weten 'what all the fuzz is about' wat deze film betreft omdat hij nogal geprezen wordt door diverse horrorliefhebbers.

Mjah, een aardige film die heel sterk begint en veel spanning opbouwt, die jammergenoeg als sneeuw voor de zon verdwijnt als de film geforceerd sfeervol probeert te zijn en vervalt in cheaptricks en onweer.

Leunt zwaar op SCARECROWS en THE OTHERS

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 april 2005 @ 23:45:24 #207
862 Arcee
Look closer
pi_26184906
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:55 schreef Timo20 het volgende:
een geweldige Benicio Del Toro
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 april 2005 @ 23:51:44 #208
862 Arcee
Look closer
pi_26185075
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
Casablanca
http://www.imdb.com/title/tt0034583/

Eindelijk deze klassieker gezien, zodat ik zelf kan oordelen over de mytische status die deze film door velen aangemeten wordt toebedeeld.

Terecht?
Ja, ik vind van wel.

Het biedt veel; uitstekende rolverdeling van zowel hoofdrolspeler als de bijrollen. Het verhaal heeft een interessant gegeven, met name het feit dat de film in 1943, dus nog midden in WOII, is opgenomen is intrigerend. Wat de door mij aanvankelijk gevreesde romantiek betreft, ook dit komt integer over en is niet te zoetgevooisd. Grappig detail is het kettingroken en zuipen door alle acteurs, andere tijden zeg maar.....

Kortom, het overtrof mijn verwachtingen en de status van absolute klassieker is wat mij betreft gerechtvaardigd.
Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 13 april 2005 @ 00:02:08 #209
67663 fractalis
we (all) search
pi_26185356
Bin-Jip (Kim Ki-Duk, 2004)

Laatste week dat ie draaide in Utrecht dus ik moest hier nog even snel naar toe. De film toont ons een wel zeer aparte inbreker. De jongeman bezoekt lege huizen en gebruikt de douche, maakt wat eten klaar, hangt wat voor de tv en als wederdienst doet hij de was en verzorgt hij de plantjes. Op een dag wordt hij echter betrapt door een getrouwde vrouw met wie hij vervolgens een wel uitermate bijzondere relatie ontwikkelt...
Klinkt allemaal erg eenvoudig en dat is het verhaal eigenlijk het ook. Bijzonder is alleen dat regisseur Kim Ki-Duk ondanks dit tamelijk simpele uitgangspunt de film tot een emotioneel meeslepend en haast surrealistisch schouwspel weet te verheffen. Grote bijdrage hieraan is ook het acteerwerk van de twee hoofdpersonages, gedurende de gehele film wisselen zij geen enkel woord maar weten zonder problemen hun diepere gevoelens aan elkaar en aan de kijker bloot te geven. Woorden zijn overbodig en leiden slechts tot onbegrip, zo lijkt het wel als je kijkt naar de geweldadige, liefdeloze wereld om hen heen. In de tweede helft van de film lijken ze zich volledig af te sluiten van deze wereld om samen op een ander werkelijkheidsniveau gelukkig te kunnen zijn. De laatste zin voor de aftiteling vat het voor de gemakzuchtige, onoplettende kijker even samen, iets in de trant van: "Soms is het moeilijk om te zeggen of het leven een droom of werkelijkheid is." Klinkt pretentieus en dus leuk, maar vond dit jammer genoeg echt niet de lading dekken van deze prachtfilm. Weg laten was dus wat mij betreft het devies geweest. Verder zou je kunnen zeggen dat enkele scenes wat ongeloofwaardig aan doen (golfbalmoord??) , maar anderzijds wat is daar belangrijk aan in een film die in al zijn schoonheid de realiteit overstijgt... ****
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  woensdag 13 april 2005 @ 00:04:03 #210
40664 Durbin
Who knows..
pi_26185412
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Drie kinderen worden plots wees wanneer hun huis in brand opgaat en daarbij hun ouders het leven laten. In eerste instantie wordt het voogdijschap aan aan Count Olaf (Jim Carrey) overgelaten, maar deze blijkt meer op de erfenis uit te zijn. Het is alsof Tim Burton een eigen Big Fish-achtig verhaal wilde maken en in de produktieperiode teveel naar Harry Potter heeft gekeken. De scenery ziet er op een sprookjesachtige, duistere manier geweldig uit en Jim Carrey en (vooral ) Meryl Streep zetten hun karakter goed neer. Maar toch kon de film me niet de hele tijd vermaken en werd het af en toe zelfs saai. Het einde van de film is toch wel weer mooi, waardoor het geheel nét boven gemiddeld blijft.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_26186429
ff wat shocking/cult films gekeken

Man bites dog
kids
Ken park
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
  woensdag 13 april 2005 @ 02:34:31 #212
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26187238

Dinner at Eight: een groepje has-been rijke has-beens wordt neergezet door een enorme cast die even wisselvallig is als deze film. In het eerste uur, dat vooral een komedie probeert te zijn, valt de film vrijwel continu op zijn bek (alleen de enorm schmierende Dressler en Harlow zijn enigszins te pruimen), maar het tijdsbeeld van de depressie wordt prima neergezet en het laatste half uur dat meer naar drama neigt werkt zelfs verrassend goed. Als geheel is het net de moeite waard, al helpt Cukor's afstandelijke regie niet echt. 6+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 13 april 2005 @ 08:27:49 #213
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26188010
After the Sunset (Brett Ratner, 2004)
Aardige actiefilm over een gepensioneerde juwelendief, of toch niet? De leukste scenes zijn die met Pierce Brosnan en Woody Harrelson samen. Pierce Brosnan en Salma Hayek zijn totaal ongeloofwaardig als verliefd koppel, wat vooral door de totale onkunde van Salma Hayek komt. Het wordt (bijna) nooit echt vervelend en het kijkt allemaal best lekker weg. Lang zal hij echter niet blijven hangen. **½
pi_26188520
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.
Dat hier weinig passie vanuit gaat kan kloppen, want dit soort films liggen niet echt in mijn natuurlijke straatje.

Maar nogmaals; objectief gezien vind ik het een terechte klassieker en dat wou ik aangeven.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:29:32 #215
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26189682
Walkabout

Ik dacht dat dit wel een film zou zijn die precies in mijn straatje zou liggen. Ik hou van Australie en de outback, het aboriginal gebeuren en de natuur.
Maar toch viel de film me vies tegen. De opzet kon ik me helemaal niet in vinden. Ik vond het iets te losjes en te gemakkelijk bedacht. Verder had ik het idee dat het meer een film was om de natuur van Oz te showen dan om echt een film te maken. Maak dan een documentaire.
De karakters vond ik ook aardig levenloos, riepen echt totaal niks bij me op.

Get Shorty

Leuk, vermakelijk, maar soms wel erg kort door de bocht. Ook het einde is wel erg makkelijk en snel gedaan. Verder kijkt de film erg lekker weg. Leuke karakters.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:49:03 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26190070
The SpongeBob SquarePants Movie (2004)
Het is niet veel meer dan een extra lange aflevering, dus ideaal om te kijken als je 's avonds niet geheel nuchter meer thuis komt. Leuk om één/twee keer te kijken, maar meer niet. Wel bevat de film echt de allerbeste allergrappigste cameo ooit .
cijfer: 6.5
  woensdag 13 april 2005 @ 17:30:11 #217
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26200008
Kôkaku kidôtai

Zeer lastige film, maar door goed je concentratie erbij te houden kun je iig de hoofdlijn eruit halen. Het hele verhaal met section 6 en 9, met die diplomatieke crisis enzo ontging me jammer genoeg een beetje, maar dat komt volgende keer waarschijnlijk wel.
De gedachte achter de film en de filosofie die ook wordt uitgesproken door Kusanagi is zeer mooi en zeer interessant. Zet je wel aan het denken.
De animatie is van het hoogste niveau dat ik ooit heb gezien. Werkelijk ongelooflijk gedetailleerd en knap gedaan.
Ben benieuwd naar deeltje 2
  woensdag 13 april 2005 @ 17:53:31 #218
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26200535
quote:
Op woensdag 13 april 2005 17:30 schreef Hare het volgende:
Kôkaku kidôtai

Zeer lastige film, maar door goed je concentratie erbij te houden kun je iig de hoofdlijn eruit halen. Het hele verhaal met section 6 en 9, met die diplomatieke crisis enzo ontging me jammer genoeg een beetje, maar dat komt volgende keer waarschijnlijk wel.
De gedachte achter de film en de filosofie die ook wordt uitgesproken door Kusanagi is zeer mooi en zeer interessant. Zet je wel aan het denken.
De animatie is van het hoogste niveau dat ik ooit heb gezien. Werkelijk ongelooflijk gedetailleerd en knap gedaan.
Ben benieuwd naar deeltje 2
Bereid je dan maar voor. Deel 2 is misschien nog mooie, maar iig ook veel ingewikkelder.
pi_26201559
ASLAM ADAM

LION MAN

Ik weet niet waar het over ging maar het was fantastisch! Ondanks dat de film Engels ingesproken is...

Een van de meest toegankelijke 'Turksploitations' ooit

Een Mowgli' achtig jongetje groeit op tussen leeuwen en is daardoor onoverwinnelijk voor ridders van een slechte koning

prachtig

pi_26202071
<b>Rat Race</b>
Wel een grappige film met John Cleese, Whoopi Goldberg, Rowan (?) Atkinson (Mr.Bean)
  woensdag 13 april 2005 @ 22:21:56 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26207614
Vandaag:

Todo Sobre Mi Madre
Manuela (Cecilia Roth) verliest bij een auto ongeluk haar op die dag 17 jaar geworden zoon Esteban. Ze kan t verdriet niet verwerken en gaat van Madrid naar Barcelona om daar opzoek te gaan naar de vader van Esteban om hem het trieste nieuws te vertellen. Hij (die al jaren lang door t leven gaat als een vrouw) heeft nooit geweten van t bestaan van z`n zoon...
Het begin is erg mooi en ingetogen en t gaat dan ook de goede kant op. Maar vanaf t moment dat Manuela naar Barcelona vertrekt gaat t eigenlijk een beetje mis. Vanaf dan gaat t hoofdverhaal niet meer zo zeer om Manuela, maar om Rosa (Penelope Cruz) die Manuela pas net heeft ontmoet en haar probeert te helpen bij haar zoektocht. En dat is wel jammer, het verhaal kabbelt een beetje voort en wordt niet echt interessant. Er is teveel geprobeerd een aantal plotjes tegelijk te vertellen. Dat werkt in t nadeel van de film omdat dus geen van alle echt leuk, spannend of interessant is. Het acteerwerk, de regie en vooral ook de soundtrack zijn wel erg sterk. Tegen t einde, wanneer t verhaal zich weer terug concentreert op Manuela, wordt de film weer mooi en gevoelig.
Niet echt wat ik er van had verwacht, maar opzich wel best de moeite waard.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Voor de vierde keer op iets meer dan een half jaar gezien en hij blijft geweldig. Sterk en origineel verhaal, geweldige acteerprestaties, sublieme regie en een slimme montage.
Verder niets op toe te voegen: veruit de beste film van 2004
" I'm just a fucked up girl who is looking for my own peace of mind."

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
  woensdag 13 april 2005 @ 23:20:46 #222
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_26209610
After The Sunset

wel aardig..
  donderdag 14 april 2005 @ 08:21:28 #223
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26214121
American Splendor
Ik had deze film gedownload omdat ie bij iemand hoog in het rijtje van beste film van 2004 stond. Ik had er voor de rest nog nooit over gehoord dus ik was benieuwd wat ik voorgeschoteld kreeg. De film begint grappig alsof je een stripverhaal aan het lezen bent. Al heel snel word de film even onderbroken door de echte Harvey Pekar die even flink zijn mening geeft over de film en de persoon die hij hem speelt. Ik wist toen nog niet of de strip American Splendor echt bestond maar uiteindelijk bleek dus dat hij het echt was. Naarmate de film vordert komt Harvey wat vreemde personen tegen waarvan zijn nieuwe vrouw Joyce en zijn zwaar nurderige collega Toby. Wat een personen. Alles wat ze zeiden was echt hilarisch. Die Joyce is echt zo vaag als wat. Komt naar Harvey toe gereisd omdat ze een strip wilt hebben ofzo. Ze vinden elkaar leuk en besluiten na een paar uur maar direct te trouwen. Hoe dat allemaal gebeurd, heerlijk. Toby praat ook als een ubernurd, hij vindt revenge of the nurds geweldig. Zoals hij praat, echt ik lag iedere keer weer dubbel. Hij is nog gaver dan die ene vent uit Office Space man!
Situaties zijn ook super, het stukje drama wat erin zit komt heel mooi over. Zo kunnen we nog wel even verder gaan, maar het is al duidelijk. Ik heb genoten gisteravond. Een 9.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 14 april 2005 @ 08:37:04 #224
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26214252
Criminal (Gregory Jacobs, 2004)
Aardige remake van de Argentijnse film Nueve reinas. De speelduur is voor deze Engelstalige versie met dik twintig minuten ingekort en dat komt de karakterontwikkeling niet ten goede. Er is wel het één en andere aangepast onder andere het einde en daarmee is eigenlijk alleen maar de film slechter gemaakt. Het blijft nog wel een vermakelijke oplichtersfilm. Maggie Gyllenhaal's rol is overigens wel wat klein, zeker in vergelijking met de vergelijkbare rol in het origineel. Zonde. ***
  donderdag 14 april 2005 @ 09:16:20 #225
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26214756
You Only Live Once

Sterke film. Lang laat weer een aantal mooie beelden zien (de gevangenis!!) en schetst een mooi beeld van de situaties. Daarnaast is het een erg goed verhaal over hoe de maatschappij je soms tot misdrijven aanzet en dit wordt ook zeer mooi vertolkt door Fonda en z'n vriendinnetje Sidney. Haar had ik nog nooit eerder gezien, maar wat een leuk uitziend meisje zeg, en speelt ook erg leuk. Zat echt chemistry tussen de twee. Een paar kleine plotholes en een vreselijk einde met een of andere Engel die wat roept maken de film niet perfect, maar best wel een klein beetje bijna
pi_26219555
Underground
http://www.imdb.com/title/tt0114787/

Bijzondere en onvergetelijke film, waar in het begin wat lastig in te komen is, maar eenmaal op gang gekomen is het genieten geblazen.

Dit van het bizarre gegeven; 2 mensen houden een groep onderduikers ten tijde van WOII tot jaren na de oorlog vast om ze zo te exploiteren, de vreemde uitbundige hoofdrolspelers, de bizarre humor tot de (wel degelijk serieuze) ondertoon van het verhaal, dat de jaren van Joegoslavie tijdens WOII tot de burgeroorlog beschrijft.

Modern meesterwerkje!
  donderdag 14 april 2005 @ 14:57:07 #227
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26222482
Strange Days

een semi-detective film met een sci-fi-smaakje.
er is een technologie op hersensignalen op te slaan en af te spelen, waarbij de kijker de emoties ook echt meebeleeft.
natuurlijk vallen er doden en de vraag is wie er voor verantwoordelijk is.

de film is niet slecht, maar ook niet echt goed. redelijk. voor een verloren avond.

primer

voor $7000 dollar gemaakt. je ziet het er niet aan af.
wel veel gesprekken, die soms niet zo makkelijk te volgen zijn.
de opzet is interessant: 2 mannen ontdekken een manier om terug in de tijd te reizen.

verder moet iedereen maar zelf kijken, want ik begreep er niet alles van, maar ga de film niet nog eens kijken.

zo begreep ik al nauwelijks wat ze aan t onderzoeken waren, toen ze deze bijwerking vonden.

Les Enfants du Paradis

Parijs in de 19e eeuw. veel kleine theaters. een theater dat pantomime doet en een dat gewoon toneel doet. 1 acteur die in beide theaters werkzaam was, 1 pantomime-acteur, 1 graaf en 1 crimineel.
1 femme fatale. 1 jaloerse directeursdochter.
dat zijn de hoofdingredienten voor deze film. veel scenes van de voorstellingen.
het levert wel een hele leuke film op. de tempo-wisselingen worden bepaald door de voorstellingen. buiten de voorstellingen is het een vlotte film, de voorstellingen vormen de rustpunten.
ruim 3 uur is een lange zit, maar aangezien de film uit twee delen bestaat is er goed een splitsing te maken.
ik had wel al snel mijn buik vol van Garance en kan niet begrijpen dat iedereen achter haar aan gaat lopen.

aanrader voor degenen die franse films van dik 50 jaar oud kunnen verdragen.
  donderdag 14 april 2005 @ 17:24:52 #228
113896 B.M
whatever
pi_26226317
White Chicks

De broers Marcus en Kevin Copeland (Shawn en Marlon Wayans) zijn undercover agenten bij de FBI, Wanneer zij een belangrijke politie-inval verpesten, moeten ze voor straf een 'oppasopdracht'
uitvoeren. De broers moeten twee verwende erfgenamen van een groot hotel-imperium,
de Wilson zusjes, beschermen tegen kidnappers. Ze bedenken een plan om zichzelf als lokaas te gebruiken. Maar de agenten zullen zich dan wel moeten vermommen als blanke high society meisjes. Een rol die ze niet echt op het lijf geschreven is....

ik heb erg gelachen om deze film, vooral om de eerste scene, geweldig.
  donderdag 14 april 2005 @ 19:47:34 #229
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26230079
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje. Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.
cijfer: 9.5
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 19:57:41 #230
862 Arcee
Look closer
pi_26230349
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:18 schreef Kolkus het volgende:
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.
Dat hier weinig passie vanuit gaat kan kloppen, want dit soort films liggen niet echt in mijn natuurlijke straatje.

Maar nogmaals; objectief gezien vind ik het een terechte klassieker en dat wou ik aangeven.
Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.

Een meesterwerk is voor mij een film die ik in alle vezels van m'n lijf voel en geen koude optelsom van een aantal objectieve criteria.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 19:59:57 #231
862 Arcee
Look closer
pi_26230409
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje. Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.

Voelde je überhaupt iets bij deze film?
  donderdag 14 april 2005 @ 20:09:49 #232
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26230672
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voelde je überhaupt iets bij deze film?
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.
Maar ik denk ook niet dat het hoofddoel is van de film.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:13:30 #233
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26230773
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.

Maar bij 8 1/2 gaat het er echt niet in waarom iemand dit subliem vindt. Ik zie het echt totaal niet. Het is allemaal zo.... zo..... zo .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:15:58 #234
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26230840
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.

Maar bij 8 1/2 gaat het er echt niet in waarom iemand dit subliem vindt. Ik zie het echt totaal niet. Het is allemaal zo.... zo..... zo .
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.

Het enige minpunt wat ik in de pakweg acht keer dat ik de film heb gezien heb kunnen ontdekken is dat Ride of the Valkyries vervelend misplaatst is. That's it.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 20:23:26 #235
862 Arcee
Look closer
pi_26231019
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.
Maar ik denk ook niet dat het hoofddoel is van de film.
Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.

Ik snap niet waarom je deze film een 9,5 geeft.

film = emotie

Als een film mij op geen enkele manier weet te raken, dan is het voor mij geen goede film.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 20:24:52 #236
862 Arcee
Look closer
pi_26231055
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.
Precies, en dat zijn allemaal emoties en dus een goede reden om een film een meesterwerk te noemen.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:44:40 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26231580
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik dus niet . Enorme teleurstelling eigenlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:53:15 #238
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26231829
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.

Ik snap niet waarom je deze film een 9,5 geeft.

film = emotie

Als een film mij op geen enkele manier weet te raken, dan is het voor mij geen goede film.
Een 9.5 alleen al omdat het visueel e.d. een fantastische film is. En al ben ik niet echt onwijs emotioneel aangetast door de film. Toch is het een film die een diepe indruk bij mij achterlaat en niet een vermakelijk filmpje dat ik over een week al weer vergeten ben.
  donderdag 14 april 2005 @ 21:19:45 #239
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26232528

A Letter To Three Wives: lekker filmpje, vooral dankzij de toffe cast en de uitstekende dialogen. Mankiewicz laat weer eens zien uitstekend scènes te kunnen regisseren waarin het alleen gaat om de (door hem geschreven) dialogen en de tounge-in-cheek humor is nog steeds leuk. Als de film halverwege iets meer overschakelt naar drama moet er even herstart worden, maar uiteindelijk loopt ook daar alles soepel. Prima spul. 7,5.
pi_26233363
quote:
Die heb ik een paar weken geleden in Amsterdam gezien. Echt zonde dat bij zo'n film dan maar 12 man in de zaal zitten.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_26233718
DON'T LOOK IN THE BASEMENT

THE FORGOTTEN

En wat denk je dat ze doen?

In een gekkenhuis worden een stel moorden gepleegd met aan het einde de gebruikelijke twist.

Geen hoogvlieger maar ook geen tijdverspilling aangezien ik gek ben op slashers.
quote:
Quite frankly this Asylum is the worst mental clinic in the known universe! No security, open doors everywhere, knives left lying out and loony tune patients running around with total freedom.
It also shows up how low the low budget is, the Asylum is simply a bland looking mansion house without any actual medical trappings anywhere in sight. It’s simply a house in need of a good decorating job.
pi_26233888
The Incredibles

(gister avond gezien)
Er zaten hele leuke stukjes tussen, maar meer ook niet.
Dat over deze animatiefilm zoveel ophef is geweest..

Scenes met de dochter van mister incredible was wel leuk..
  donderdag 14 april 2005 @ 22:21:57 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26234455
Kôkaku kidôtai 2: Inosensu (Ghost in the Shell 2: Innocence)

Na gister deel 1 gezien te hebben, nu deze.
En hij viel me eigenlijk toch wat tegen. Ik vind de film iets te pretentieus, al de quotes van beroemde filosofen e.d. hadden van mij echt niet gehoeven. Ook wordt er naar mijn idee net iets te veel doorgegaan op wat in deel 1 zo mooi was neergezet. Het lijkt misschien reuze interessant te zijn, maar dat was het deze keer duidelijk niet voor mij.
1 zeer positief punt heeft de film wel, animaties zijn: .......

Visueel volgens mij nog door niks geevenaard dit. Wat een pracht en schoonheid, wat ontzettend mooi gemaakt. Gewoon niet normaal meer!

En toch...soms werd het ook weer teveel doorgetrokken. Alsof de makers perse wilden laten zien wat ze allemaal konden. En daarbij werd het verhaal uit het oog verloren. Ook vond ik de animaties soms iets te veel computerlook hebben.
  donderdag 14 april 2005 @ 22:23:39 #244
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26234529
Owja, ook nog gezien, maar weinig onder de indruk:

Murder, My Sweet

Acteerwerk, verhaal en humor vielen me gewoon allemaal wat tegen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 00:17:30 #245
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26237904
Zo ben een maand op vakantie geweest in The States en heb verschillende films gezien.

Be Cool
Beetje flauwe film met Travolta. Vond nu niet dat denderend.
5.5

Robots (imax)
Geweldig tekenfilm, humor was goed in orde en detail van alle robots is geweldig.
Zeker een aanrader, maar het is geen Pixar natuurlijk
7.0

GuessWho
Simple Love ... negerin heeft blanke vriend, vader racisctisch. Uit eindelijk toch dikke maatjes eind goed al goed. Maar voor de rest zeker geen slechte film.
5.8

Sin City
Met stip de beste film sinds tijden. De comic sfeer is verschrikkelijk goed weer geven door gesmoothde zwart/wit beelden met steeds een subtiel dingtje in kleur. Overmatig geweldadig. Een zeer vermakelijk. Bruce Willes is lekker op dreef
8.5

The Jacket
Adrien Brody ( the Pianist) is een psycho gast. Doctor heeft een rare methode voor curing. Door ze in de la van een mortuarium op te sluiten voor x aantal uren. Door de psycho kan Brody tijd reizen. Best wel ingenieus verhaal.
7.2

Hostage
Een andere film met Bruce Willes. Hier is hij een politie agent die een gezien moet redden om zijn eigen gezin te redden. Rijke gast word overvallen en alles loopt een beetje uit de hand.
Een geslaagde politiefilm. Velen malen beter dan The Glass House. Er zitten best aardige bedachtte stukken in.
7.2

Pink Floyds Dark Side of the Moon
Wat is dit geweldig zeg .. beelden bij de magistrale album van Pink Floyd en dat geprojecteerd op z'n Dome doek. Het geluid in de zaal was subliem. Het was een geweldige ervaring.
8.0

Catch That Kid (2004)
Lekker simple kinderversie van Oceans 11. Vader, die een Go-Kart center runt moet een operatie ondergaan, kosten kwart miljoen er is geen geld voor. Mama werkt bij de bank. Docterlief heeft het lumineuze idee om die bank te gaan overvallen, samen met haar 2 vriendjes. Best leuk allemaal alleen is het zo kinderachtig uitgewerkt.
5.8

Sideways
Prachtige film over het leven. Gast is op vrijgezellen tour met vriend en gaan wijnproeven in California. Ze ontmoeten een stel vrouwen en het loopt beetje uit de hand. Erg goed uitgewerkt en wordt uitermate goed geacteerd door Paul Giamatti. Zijn rol als midlife crisis is briljant.
8.2 / imdb 8.0 #157

Duck Soup (1933)
Geweldig humor van gebroeders Marx. Vooral de mirror-scene is briljant en magistraal uitgevoerd.
7.5 / imdb 8.1 #133

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 15 april 2005 @ 00:29:25 #246
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26238210
Sero hiki no Gôshu Goshu (the Cellist)

Een pre-ghibli film, deze keer van Takahata.
En het is gewoon weer een heerlijk vrolijke film geworden, misschien vooral voor kinderen, maar ik heb zeer genoten. Gewoon leuk verhaaltje, met een jongen die les krijgt van een aantal dieren in het spelen van de cello. Erg leuk gedaan. Leuke humor ook!
  vrijdag 15 april 2005 @ 08:34:11 #247
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26240510
Elektra (Rob Bowman, 2005)
Deze spin-off van het ook al niet geweldige Daredevil wordt geplaagd door bij tijd en wijle belachelijke dialogen. Sowieso is 'The Order of the Hand' al een belachelijke naam voor de badguys en die kun je dan ook moeilijk serieus nemen. De actiescenes zijn nog best ok, maar nergens vernieuwend. Hierin laat Jennifer Garner zien dat ze de vechtkunst goed beheerst. **
pi_26241283
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.

Een meesterwerk is voor mij een film die ik in alle vezels van m'n lijf voel en geen koude optelsom van een aantal objectieve criteria.
Ik heb inderdaad niet zitten soppen bij Casablanca, maar heb er wel degelijk van genoten.

Jij zegt dat ik het alleen maar een klassieker vind "omdat dat nou eenmaal zo hoort" en dat is niet het geval.

Terug in dit topic gaat het bijvoorbeeld over 8 1/2 en dat is ook een klassieker, maar daar kon ik weinig tot niets mee. Wat jij hierboven zegt gaat voor deze film wel op, maar niet voor Casablanca.
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:42:50 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26242745
Gong Fu (Kong Fu Hustle)

Tja, toch een beetje een tegenvaller. De eerste 3 kwartier van de film is echt ontzettend leuk, heb in tijden niet zo gelachen. Zeer komische dialoog en handelingen. Geweldig.
Ook de mix van stijlen en het vele computerwerk dat Chow gebruikt werkt allemaal goed, maar op een gegeven moment gaat het tegen hem werken.
Dat is zeg maar bij het begin van het gevecht met de muzikanten. Dan gaat de film over van komedie naar een of andere speciale tentoonstelling van de mogelijkheden van de computer in combinatie met vechtmoves. Het ziet er allemaal echt wel leuk uit, maar was gewoon erg boring.

Eerste 3 kwartier: 10, laatste uurtje: 4, samen een 7
  vrijdag 15 april 2005 @ 11:28:40 #250
40664 Durbin
Who knows..
pi_26243766
Sin City
Een film gebaseerd op de comic van Sin City, bestaande uit drie min of meer samenhangende verhalen. De stijl waarin de film is gefilmd is absoluut geweldig. Door het gebruik van hoofdzakeljik zwart/wit en het cameragebruik wordt een echt comicstijl gecreëerd. Daarnaast is de cast erg indrukwekkend en zetten ze over het algemeen erg coole personages neer. Uitzondering hierop vond ik Brittany Murphy die redelijk uit de toon viel en Bruce Willis die ik niet meer dan matig vond. Clive Owen, Mickey Rourke en vooral Benicio del Toro zijn daarentegen goed op hun plaats. Het verhaal is sterk, alhoewel het laatste kwartier iets minder interessant is. Maar ik heb me uitstekend vermaakt. Een (hele) ruime voldoende.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')