Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij isquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:29 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Da's wel een hele hoop tekst, maar uiteindelijk begrijp ik nog steeds niet wat nou je kritiek op de film is. Ik geloof dat je vindt dat er te weinig gebeurt? Dan is het jammer dat je hier in je betoog ook nog eens het het halve plot meent te moeten vertellen. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film, juist omdat het toch telkens verrassend was hoe het zich otnwikkelde.
Geen meesterwerk, maar dat was Cube ook niet.
Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.quote:Op dinsdag 12 april 2005 20:35 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar het verhaal kwijt hoor.. staat toch ook nergens dat de tekst van mij is![]()
Snap niet waar je je zo druk over maakt.. maar ik vond er geen ruk gaan.Ze zitten alleen maar een een beetje in die leegte te ouwehoeren dus echt verrassend vond ik t niet..Hoop dat je nou lekker kan slapen vannacht...![]()
Het gaat om het verhaal......... zucht..quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
schrijf dan dat je er geen ruk aan vond. is jouw mening en die respecteert uiteraard iedereen hier, daarvoor hoef je natuurlijk nog niet iemand anders recensie te kopieeren.![]()
quote:Op maandag 11 april 2005 22:55 schreef Timo20 het volgende:
een geweldige Benicio Del Toro
Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?quote:Op maandag 11 april 2005 12:50 schreef Kolkus het volgende:
Casablanca
http://www.imdb.com/title/tt0034583/
Eindelijk deze klassieker gezien, zodat ik zelf kan oordelen over de mytische status die deze film door velen aangemeten wordt toebedeeld.
Terecht?
Ja, ik vind van wel.
Het biedt veel; uitstekende rolverdeling van zowel hoofdrolspeler als de bijrollen. Het verhaal heeft een interessant gegeven, met name het feit dat de film in 1943, dus nog midden in WOII, is opgenomen is intrigerend. Wat de door mij aanvankelijk gevreesde romantiek betreft, ook dit komt integer over en is niet te zoetgevooisd. Grappig detail is het kettingroken en zuipen door alle acteurs, andere tijden zeg maar.....
Kortom, het overtrof mijn verwachtingen en de status van absolute klassieker is wat mij betreft gerechtvaardigd.
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er spreekt nou niet bepaald passie uit je recensie, wat naar mijn mening je bevestiging van de status van absolute klassieker niet rechtvaardigt, maar misschien kun je nog eens aangeven waarom je zo lyrisch bent van deze film en op welke manier het je zo raakt. Althans, dat laatste neem ik maar aan, of probeer je een objectief oordeel over de film te vellen?
Bereid je dan maar voor. Deel 2 is misschien nog mooie, maar iig ook veel ingewikkelder.quote:Op woensdag 13 april 2005 17:30 schreef Hare het volgende:
Kôkaku kidôtai
Zeer lastige film, maar door goed je concentratie erbij te houden kun je iig de hoofdlijn eruit halen. Het hele verhaal met section 6 en 9, met die diplomatieke crisis enzo ontging me jammer genoeg een beetje, maar dat komt volgende keer waarschijnlijk wel.
De gedachte achter de film en de filosofie die ook wordt uitgesproken door Kusanagi is zeer mooi en zeer interessant. Zet je wel aan het denken.
De animatie is van het hoogste niveau dat ik ooit heb gezien. Werkelijk ongelooflijk gedetailleerd en knap gedaan.
Ben benieuwd naar deeltje 2
Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:18 schreef Kolkus het volgende:
Wat je zegt klopt, ik probeerde zo objectief mogelijk te oordelen of de status van klassieker nog terecht is. Ik onderbouw waarom ik dit terecht vind.
Dat hier weinig passie vanuit gaat kan kloppen, want dit soort films liggen niet echt in mijn natuurlijke straatje.
Maar nogmaals; objectief gezien vind ik het een terechte klassieker en dat wou ik aangeven.
quote:Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje.![]()
![]()
Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.
cijfer: 9.5
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voelde je überhaupt iets bij deze film?
Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
8 1/2
Eindelijk dan voor het eerst echt aan een stuk een Fellini film gezien. En ik snap meteen waarom deze man behoort tot de beste regisseur van de wereld. Afgezien van de irritante misdubbing, is het echt een meesterwerkje.![]()
![]()
Jammer alleen dat de film zelf af en toe wel wat saai is. En ook soms wel wat erg vaag en pretentieus over komt.
cijfer: 9.5
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Echt een film die ik niet begrijp. En dan bedoel ik niet meteen de inhoud, maar de status. Kijk, ik vind Lawrence of Arabia maar zo-zo, maar ik kan begrijpen dat andere mensen 'm fantastisch vinden. Ik vind Irréversible een complete kutfilm, maar ik kan toch nog enigszins zien waarom anderen er wel in trappen hem wel het kijken waard vinden.
Maar bij 8 1/2 gaat het er echt niet in waarom iemand dit subliem vindt. Ik zie het echt totaal niet. Het is allemaal zo.... zo..... zo.
Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja, op sommige momenten, onwijze stress/drukte, dan weer erge rust. Maar ook af en toe erg verward, wat goed is omdat dat me tot nadenken zet. En ook bij enkele scené's verveeld. Maar ik kan niet zeggen dat ik echt ontroerd, gelachen of zoiets heb om de film.
Maar ik denk ook niet dat het hoofddoel is van de film.
Precies, en dat zijn allemaal emoties en dus een goede reden om een film een meesterwerk te noemen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.
Ja, dat zie ik dus nietquote:Op donderdag 14 april 2005 20:15 schreef Sai het volgende:
[..]
Omdat het een schitterend fantasievol opwindend mooi gevoelig aangrijpend origineel humoristisch prachtig briljant tragisch persoonlijk komisch meesterwerk is. Vind ik.
Een 9.5 alleen al omdat het visueel e.d. een fantastische film is. En al ben ik niet echt onwijs emotioneel aangetast door de film. Toch is het een film die een diepe indruk bij mij achterlaat en niet een vermakelijk filmpje dat ik over een week al weer vergeten ben.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft het hoofddoel van élke film.
Ik snap niet waarom je deze film een 9,5 geeft.
film = emotie
Als een film mij op geen enkele manier weet te raken, dan is het voor mij geen goede film.
Die heb ik een paar weken geleden in Amsterdam gezien. Echt zonde dat bij zo'n film dan maar 12 man in de zaal zitten.quote:
quote:Quite frankly this Asylum is the worst mental clinic in the known universe! No security, open doors everywhere, knives left lying out and loony tune patients running around with total freedom.
It also shows up how low the low budget is, the Asylum is simply a bland looking mansion house without any actual medical trappings anywhere in sight. It’s simply a house in need of a good decorating job.

Ik heb inderdaad niet zitten soppen bij Casablanca, maar heb er wel degelijk van genoten.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Klassieker of geen klassieker, als een film mij weinig doet, vind ik 't een weinig bijzondere film. Ik zou daarom eerder denken dat jij Casablanca niet heel bijzonder vond ipv mee te gaan met de mening van de massa en zeggen dat het een meesterwerk is.
Een meesterwerk is voor mij een film die ik in alle vezels van m'n lijf voel en geen koude optelsom van een aantal objectieve criteria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |