abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:47:58 #126
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26085112
Gisteren in de sneak:

After The Sunset
Na hun laatste grote roof gaan superdieven Max Bordett (Pierce Brosnan) en Lola Cirillo (Salma Hayek) van hun geld genieten in de Carribean.Daar komen ze onverwachts een oude bekende tegen: FBI agent Stan Lloyd (Woody Harrelson) die al jaren achter t tweetal aanzit en ze nu eens een keertje denkt te kunnen stoppen bij t roven van `s werelds duurste diamanten...
Vooraf had ik gedacht dat ik naar een lekkere no-brainer actie zou gaan kijken. In het begin van de film komt deze verwachting ook wel uit, maar na ongeveer 20 minuutjes slaat de film een andere weg in en wordt t meer een komedie dan een politie-/actiefilm. Erg jammer en ook niet nodig aangezien het begin best ok was. Toegegeven, er zitten wel een aantal leuke dingen in de film en heb me ook best vermaakt maar t was gewoon niet wat ik ervan had verwacht.Erg jammer, het leek wel of men niet wist of ze er nu een actiefilm of een politiefilm van wilde maken, dus maakte men maar een mixje die kant nog wal raakt. Het acteerwerk is wel ok, met name Woody Harrelson is weer op dreef. Ook het einde is een deceptie. Omdat het EN een afgeraffelde indruk achterliet EN omdat er een (aantal) plottwists op t einde zaten die belachelijk en nutteloos waren.
Dus is deze film een tegenvaller, want t idee opzich was leuk en er had veel meer in gezeten.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,1/10

En vandaag gezien:
Adaptation
Heb in de afgelopen jaren al veel ingewikkelde films gezien, maar volgens mij staat deze toch wel ongeveer op 1 in dat rijtje. Ik bedoel: hij is te begrijpen en te volgen maar het geheel zit erg gecompliceerd in elkaar. Je moet je aandacht er zeker bijhouden.Nicholas Cage is werkelijk fenomaal als scenarist Charlie Kauffman, ook Meryl Streep is sterk. De regie is goed, de film is mooi gemonteerd en voorzien van een degelijke soundtrack.
Een film die zeker iedereen moet zien, zeker als je van films houdt waarbij je zelf enig denkwerk moet verrichten. Volgens mij 1 van de meest originele en meest clevere scripts ooit geschreven . Deze gaat zeker nog vaak bekeken worden

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:48:54 #127
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_26085135
Net Red Dragon gezien. Wat kan ik er van zeggen, Silence of the Lambs alleen met Norton.
Zeker leuk dat er wat characters uit SOTL terug kwamen, het verhaal was goed, acteren was goed.

Zeker een aardige film
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:22:57 #128
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26086047
Save The Green Planet

Ontzettend toffe Koreaanse film. Het verhaal handelt over een jongen die ervan overtuigd is dat aliens een complot hebben waarbij ze de aarde willen veroveren. Gelukkig weet hij nog wel een alien te vinden en zo wordt een willekeurige directeur van een grote corporatie gekidnapt. Hoewel willekeurig.... het blijkt dat de hoofdpersoon toch wel een connectie heeft met deze persoon.
De hele film ben je aan het twijfelen of de hoofdpersoon nou gewoon gestoord is of niet. Of ergens er tussen in, want gestoord is hij wel.
De film heeft een redelijk sadistische toon, maar zorgt toch ook regelmatig voor een glimlach. Ik ben aangenaam verrast door deze film!
8,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:01:31 #129
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26086949
Het volgende plaatje komt niet uit de film, maar Google Imagesearch kwam ermee en ik vond het wel treffend. Vandaar.

Ju-On: de eerste helft lijkt vooral een experiment in het kader van 'hoe vaak kan ik op dezelfde wijze mensen dood laten gaan tot het ontzettend saai wordt?'. Niet al te lang, blijkt, maar halverwege lijkt er ineens zowaar een verhaal te ontstaan. Na een kwartiertje wordt dit plot echter alweer gedumpt en volgt er weer een opeenvolging van hetzelfde schrikeffect dat we in de eerste helft al zo'n vijftig keer hebben gezien. Af en toe heeft de film wel een dreigend sfeertje, maar doordat er nul komma nul karakterontwikkeling is en de algehele film herhaling op cliché bouwt wordt het nooit čcht spannend. Het einde sloeg ook absoluut nergens op, maar wie weet mis ik de diepe Japanse symboliek. Ofzo. 4+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:08:10 #130
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26087141
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 00:01 schreef Sai het volgende:
Het volgende plaatje komt niet uit de film, maar Google Imagesearch kwam ermee en ik vond het wel treffend. Vandaar.
[afbeelding]
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:34:21 #131
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_26087816
Blade 3 trinity net gezien, wat een bout film zeg ...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 9 april 2005 @ 09:30:11 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26091055
The Manchurian Candidate

Zeer goed, erg sterk en ontzettend actueel nu nog, zeker met die malloot Bush aan de leiding in de VS. Einde was ik glad vergeten, en dus was de verassing en spanning des te groter.
Op zich is het even lastig in de film te komen door het hypnose mechanisme, waar ik zelf niet zo in geloof. Maar zodra je dat opzij hebt gezet is het gewoon een geweldig goede film. Acteerprestaties zijn zeer goed, de karakters worden zeer duidelijk neergezet. Vooral Angela Lansbury zet een zeer 'slechte' moeder neer. En voor mij blijft het altijd een plezier Frank Sinatra te zien. (zeer leuk ook is de extra feature op de dvd waarin hij als 70 jarige te zien is, prachtig! Kippenvel!), maar goed de film, nog even iets zeggen over de dialogen die ik echt heel realistisch vond. Zeker het gesprek tussen Leigh en Sinatra in de trein. Eerste gesprekken gaan echt niet altijd zo soepel als films je willen laten geloven en dat wordt hier zeer duidelijk.

M

En hoe goed the Manchurian Candidate dan ook was. Tegen dit meesterwerk kan de film toch niet op. Vooral door de geweldige en vele filmtechnieken die in de film worden toegepast om de situatie nog duidelijker te laten overkomen. Van boven, van beneden, via schaduw, via spiegels, snelle cuts, beelden zonder geluid, voiceover etc etc, echt van alles tovert Lang uit de kast en dat maakt wel indruk. Zeker als je dus bedenkt wanneer deze film is gemaakt. Het verhaal zelf is ook gewoon zeer sterk, en uitgewerkt tot een subliem einde in de rechtzaal, waar Peter Lorre echt de show steelt met z'n pleidoor en door z'n geweldige gezichtsuitdrukkingen die hij tevoorschijn tovert.
De uitwerking van de film is perfect, met het laten zien van alle handelingen die worden uitgevoerd om de dader te vinden, door de politie en door de 'gangsters' en de angstige sfeer die heerst op de straten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hare op 09-04-2005 09:37:43 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:17:12 #133
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26092374
(#397) Horí, má panenko (The Firemen's Ball) (Milos Forman, 1967)
Waar ik Forman's vorige film, Lásky Jedné Plavovlásky (The Loves of a Blonde) een leuke en vooral charmante film vond, vond ik deze film een beetje tegenvallen. Het is wel weer een typische film uit de Tsjechische Nouvelle Vague met een flinke dosis humor en sociale satire, maar hij is een stuk afstandelijker dan zijn vorige film. ***
pi_26092396
Elektra

Leuke Marvel-comic verfilming met Jennifer Garner als stealthy assasin. Leuke actie en leuk verhaal. Maar ik hou wel van fantasy / actie.
forum.fok.nl
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:37:30 #135
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26092794
Gistermiddag ASSAULT ON PREDICT 13 ofzoiets gezien. Niet echt heel boeiend eigenlijk.. meer 13 in een dozijn verhaal..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:04:48 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26094685
Jisatsu saakuru (The Suicide Club)(2002)
met dank aan Zeitgeist (als ik het goed heb) deze film hier onder mijn aandacht bracht
Nadat in de eerste scene 54 schoolmeisjes zich zelf tegelijkertijd voor de trein gooien, gaat een groep detectives op onderzoek of er meer achter dit rare voorval zit. Vooral als er over het hele land nog meer (massa-)zelfmoorden plaats vinden, die een verband lijken te hebben met een zogenaamde Suicide Club, raken de detectives overtuigt dat er een soort cult of dergelijke achter moet zitten.
Om met het positieve te beginnen. Vanaf het eerste moment wist ik dat dit nog wel eens een goede film zou kunnen worden. Het camarawerk was prima in orde, de muziek was uitstekend en de opbouw van de spanning zat ook prima in elkaar. En dat blijft de gehele film zo, dus dat zit wel snor. Voor de liefhebbers zitten er ook nog wat gore momenten in. Maar als je de film alleen daarvoor gaat kijken kom je bedrogen uit. En zoals het bij een goede mysterie horror hoort, moest ik erna meteen op imdb ed meer over de film lezen om alles iets meer duidelijk te maken. (Ook omdat je toch als Westerling de Japanse boedistische/shinoistische symboliek mist)
Maar er zijn ook wat minpunten aan de film. Ten eerste is het acteerwerk niet echt om over naar huis te schrijven. Maar het grootste minpunt is dat de film iets te vol gepropt wordt met personages en verhaallijnen. Waarvan de helft verloren gaat of niet goed wordt uitgewerkt. Waardoor er iets te veel open stukjes blijven bestaan.
Al met al een goede Japanse mysterie-, horrorthriller.
Die eigenlijk ook best wel weer eng actueel is, Groepszelfmoorden in Japan en elders
cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-04-2005 13:15:17 ]
pi_26097527
Der untergang
Saai,langradig,dus niet helemaal afgezien.Niet zo wow dus

The forgotten
In het begin leek het me wel een leuke film,de science-fiction heeft het voor mij verpest

Dogdeball
Ondanks dat ie heel erg voorspelbaar is,een leuke film om te zien
pi_26098215
Na eigenlijk best wel een tijdje droog te staan gister weer eens film gekeken;
Closer
Eigenlijk de eerste film waarin Clive Owen speelt die ik redelijk kan waarderen. Hij is hier misschien wat meer op z'n plaats gecast waardoor hij me totaal niet irriteerde. De film overall is erg vermakelijk al maakt hij wat ongewone sprongen en duurt het soms even voor je alles weer op een rijtje hebt, al heeft het wel z'n charme om niet alles aan t publiek voor te kauwen. Verder erg goeie acteerprestaties, bloeiende cast en een ietwat vergezocht maar goed uitgewerkt verhaal die je de extremiteiten in hedendaagse relaties laat zien.
Where facts are few, experts are many.
pi_26098422
Alien vs predator.. het is dat mijn broertje hem gehuurd had.. zelf had ik hem nooit gekozen
En het is precies zoals ik verwacht had: een slechte film.
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:47:09 #140
64781 bonke
pipo koeie
pi_26098718
The Hotchick met Rob Schneider
hilarische komedie over een vrouw die in een mannenlichaam komt en Rob Schneider dus in dat vrouwenlichaam
Zoals rob de vrouw neerzet is gewoon humor . Ik heb nog pijn in me buik van et lache ( zeker een aanradertje dus )
owjaa en voor de vrouwen: you can see his butt
pies on joe toe
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:17:46 #141
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26102678
Re-Animator

Horror zoals horror bedoeld is. Heerlijk ranzig, intrigerend verhaal en euh, heerlijk ranzig. Ik had deze klassieker nog niet eerder gezien, maar wat een geweldige film is dit! Komt absoluut in mijn top 10 van favoriete horrorfilms. Het verhaal handelt over een medische student die een manier vindt om lijken weer tot leven te wekken. Nou ja, more or less. When you mess with the dead, you might only end up with the crumbs, not with the bread.
Had ik al gezegd dat hij heerlijk ranzig was?

8

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 09-04-2005 19:53:46 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:20:06 #142
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26102730
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Der untergang
Saai,langradig,dus niet helemaal afgezien.Niet zo wow dus
Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:35:52 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26104493
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:57:49 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26110891
Cube
Goede film. Briljant concept en interessante boodschap.
Kanttekening die ik wil plaatsen: de ruzies en het gebrek aan samenwerking vind ik apart en onnodig, de hele setting boeit al meer dan genoeg.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:07:58 #145
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26111207
Gusha no bindume

Het verhaal speelt zich af in een vreemde wereld, die zowel futuristisch als ouderwets lijkt (denk een beetje aan Brazil). In een (waarschijnlijk) immens groot gebouw reizen mensen per lift. Als er twee geboeide gevangenen (een met kannibalistische neigingen en een die achterstevoren spreekt ) in de lift vervoerd worden loopt het mis. Ik kan er wel meer over zeggen, maar eigenlijk vond ik hem niet echt bijzonder. Misschien was ik niet echt in de juiste stemming, maar na een uur had ik het wel gezien. De film heeft soms wel wat leuke effecten een aparte sfeer door het vreemde toekomstbeeld, maar er gebeurde te weinig om het (voor mij) boeiend te houden. Gezien het idmb cijfer denken veel mensen er anders over. Ik vond het vooral een voorbeeld van een film die weinig toevoegt aan wat er al is.
5,5

[ Bericht 7% gewijzigd door Wepeel2 op 10-04-2005 00:30:36 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:48:47 #146
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26112413
The Philadelphia Story

Dit is gewoon op en top genieten. Hoe kan het nu ook misgaan met Stewart en Grant in de hoofdrollen. Wat ontzettend leuk en wat een genot om ze samen te zien. En gelukkig doet de rest van de cast ook leuk mee. Hepburn vind ik zelf niet echt een leuke actrice, maar toch is ze wel aandoenlijk in deze film. Grace Kelly in de plaats van haar was natuurlijk helemaal geweldig geweest
Maar goed, de film zelf. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem een klein beetje tegenvallen. De film heeft een bepaald soort humor, erg subtiel, maar ook erg overdreven soms, als je je daarin kunt inleven is het een zeer vermakelijk/leuke/mooie film, en dat lukte deze keer gelukkig wel. De dialogen, cynische opmerkingen zijn gewoon zeer goed en leuk en het acteerwerk is dat ook. Eenmaal op de avond voor de trouwdag gaat de film helemaal los en krijgen we een aantal schitterende scenes te zien met een dronken Jimmy Stewart en een suave Cary Grant als grote hoogtepunten!
pi_26115147
Gone Dark

Ik vond het een erg leuke film.
originele script.
  zondag 10 april 2005 @ 09:45:53 #148
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26116999
Never Been Kissed (Raja Gosnell, 1999)
Matige comedy met Drew Barrymore als journaliste die undercover gaat op een high school. De film heeft zo z'n aardige momenten, maar niet zonder cliche's. Naarmate het einde komen de verplichte moralen en romantische finale om de hoek kijken en wordt alles veel te lang gerekt. **½

Zivot je cudo (Life is a Miracle) (Emir Kusturica, 2004)
Alweer een goede film van Emir Kusturica. Hier combineert hij de hilarische absurditeiten van Black Cat, White Cat met de serieuze toon van Underground. Zo goed als die films is deze niet, maar het komt een aardig eind in de buurt. Het begin is wat rommelig en doelloos, maar naar mate de serieuze toon meer en meer de boventoon gaat voeren wint de film aan kracht. Hij weet enorm veel genre's te combineren; komedie, politieke satire, oorlogsfilm, romantiek, zelfs sportfilm. Hilarische hoogtepunten: de boks-SM partij, de cocaďne lijn, het hengelplassen, het optreden van Jadranka en nog vele meer. ****
  zondag 10 april 2005 @ 09:50:37 #149
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26117021
Blade Runner

Kheb 2 uur lang zeer geintrigeerd naar deze film zitten kijken. Nooit wordt alles echt duidelijk, dus je blijft constant alert, maar het komt vooral door de prachtig mooie wereld die Scott en z'n team hebben gecreeerd. (dat huis van Sebastiaan!!! )Het is gewoon 'echt' en het brengt een heel speciale sfeer met zich mee. Eentje waardoor je nooit helemaal zeker kan zijn van wat er gaat gebeuren. Het verhaal draagt daar nog eens aan bij, gewoon erg goed bedacht. Acteerwerk van Ford vond ik niet hoogstaand, maar Hauer steelt de show als Batty. Zeer creapy gast.
En al dit alles wordt ondersteund door de muziek van Vangelis, die er echt een klein kunstwerkje van heeft gemaakt.
  zondag 10 april 2005 @ 12:25:09 #150
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26119220
Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part II: In Shocking 2-D
De makers van deze film hebben bij George Romero's Night of the Living Dead de soundtrack verwijderd en hun eigen "komische" soundtrack toegevoegd.
Ook wordt de film af en toe onderbroken om een grapje of wetenswaardigheid te vertellen.

Deze film is alleen leuk als je het origineel van Romero hebt gezien en samen met een aantal vrienden en flink wat bier wat te lachen wilt hebben.
De grappen zijn zeer flauw, maar ik vind het wel knap dat ze een complete film van nieuw dialoog hebben voorzien.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')