abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 08:31:09 #76
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25993030
The Merchant of Venice (Michael Radford, 2004)
Goede adaptatie van het toneelstuk van William Shakespeare. De aankleding is erg goed verzorgt en Michael Radford weet dit aspect ten volste te benutten bij het in beeld brengen van dit typische Shakespeare verhaal. De personages worden kleur gegeven door goede performances van o.a. Al Pacino, Joseph Fiennes en Jeremy Irons. De film is echter wel iets te lang. ***½

Kozure Okami: Sanzu no kawa no ubaguruma (Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx) (Kenji Misumi, 1972)
Tweede deel uit de zesdelige samurai-serie. Dit keer is er geen introductie meer nodig en kan er meteen overgegaan worden op actie. Het gevaar komt van twee uiteenlopende en beide erg coole kanten voor onze hoofdpersoon en dat levert erg toffe gevechten op. Geen besparing op de liters bloed die als fonteinen in het rond spuiten, uiteenlopende en originele locaties en een erg hippe montage maken de aaneenschakeling van actiescenes erg cool en daarmee de film iets beter dan het eerste deel. ****
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:06:52 #77
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25993364
Office Space
Het scheen dat deze fillm erg leuk was als je IT'er bent. Nu ben ik een bijna afgestudeerde software engineer dus ik was benieuwd. Ik vind Beavis & Butt-head van Mike Judge ook altijd machtig mooi om te zien.
Ik vind de gehele film echt machtig mooi om te zien. Bijna alle karakters hebben echt hele verkeerde brillen op wat mij er ook echt eerst aan deed denken dat deze film echt uit de jaren 80 was maar de film is uit 1999 dus het is echt bedoeld om de mensen er belachelijk uit te laten zien.
Voor de rest is de gehele film echt machtig mooi qua situaties en personages. Elke is wel weer maffer of specialer en de film wordt pas echt mooi als de hoofdpersoon door een hypnose zich nergens meer druk over gaat maken. Hij komt niet opdagen op het werk, slaapt lekker verder als de baas al 15 keer heeft gebeld, heerlijk. Je merk gewoon dat een aantal personages op knallen staan en als dat eenmaal gebeurd gaat alles lekker in het honderd.
Ik heb echt soms dubbel gelegen. Naarmate het einde komt zakt de film wel een beetje in maar toch zeker een toppertje. Een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:43:03 #78
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25997771
Hotel Rwanda

zeer indrukwekkende film. Verhaal is wel bekend neem ik aan.
de film kent een prima opbouw, goede mengeling van drama, actie en rustige momenten. de cast is erg sterk, van jong tot oud. ook de blanke rollen komen goed uit de verf, terwijl ik daar vooraf eigenlijk twijfels over had. maar ze zijn niet overbodig, maar maken het geheel juist nog wranger en bijtender. zowel JP als NN als CS zijn zeer op hun plaats.
naar minpunten is het moeilijk zoeken. misschien dat DC iets te empatisch overkomt, vanaf t begin. maar dat zal wel meevallen

echt een MUST-SEE
pi_25998868
Das Boot
http://www.imdb.com/title/tt0082096/

Meesterwerk, beste film die ik in lange tijd gezien heb.

Mooi opgebouwd, van de aanvankelijke verveling aan boord tot de snijdende spanning wanneer de U-96 in aanraking met de vijand komt.
Verder is het claustrofobische bestaan binnen een onderzeëer zeer realistisch, en daardoor angstaanjagend, weergegeven en wordt er sterk geacteerd. Je voelt goed dat het een ware nachmerrie is aan boord van een onderzeëer.
Mooi grimmig einde ook, maar ik zal daar niet te veel over vertellen.

Dit is een film die je eenmaal gezien, nooit meer zullt vergeten.

Essentieel.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:02:34 #80
13148 Shogo
Psycho...
pi_26011046
Showgirls
3.8 op imdb maar moet zeggen hij viel me erg mee. Het is geen oscarwaardige film, maar verder zijn de acteerprestaties eigenlijk niet eens zo erg slecht zoals vaak gezegd wordt Elizabeth Berkely geeft zichzelf helemaal in de rol, wat toch wel erg gaaf is (en prachtig om te zien). Verder volgt de film toch wel een verhaal (carriére van een showgirl met allerlei sleazy momenten erbij hoe realistisch dit is zullen we even vergeten voor het gemak), dus dat verdient wel een pluimpje verder. Nogmaals absoluut niet oscarwaardig, maar een 3.8? Dat vind ik nou ook weer niet.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:06:27 #81
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26011143
-geen plaatje en link, want dan zou ik meer moeite in dit reviewtje stoppen dan de makers in deze film-
Cannibal Holocaust: ik weet niet wie in Godsnaam dacht dat het een goed idee zou zijn om deze film te maken, maar in ieder geval hoop ik dat hij/zij nu dood is. 1,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:41:15 #82
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26012094
Mononoke-hime

Ik denk wel de Ghibli film met de mooiste symboliek. Het natuurthema zit altijd wel verweven in de films, maar in geen enkele zo duidelijk als deze, en toch blijft alles zeer subtiel en moet je zelf eruit halen wat je denkt erin te zien.
Verder gewoon alles zo geweldig als we gewend zijn, de muziek van Hisaishi, de goede voicecasting, de prachtige animatie en de geweldige manier waarop de fantasie van de makers weer de vrije loop wordt gelaten. Ik vind het toch altijd knap om te zien en te bedenken hoe ze alles zo bedacht hebben.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26012330
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:02 schreef Shogo het volgende:
Showgirls
3.8 op imdb maar moet zeggen hij viel me erg mee. Het is geen oscarwaardige film, maar verder zijn de acteerprestaties eigenlijk niet eens zo erg slecht zoals vaak gezegd wordt Elizabeth Berkely geeft zichzelf helemaal in de rol, wat toch wel erg gaaf is (en prachtig om te zien). Verder volgt de film toch wel een verhaal (carriére van een showgirl met allerlei sleazy momenten erbij hoe realistisch dit is zullen we even vergeten voor het gemak), dus dat verdient wel een pluimpje verder. Nogmaals absoluut niet oscarwaardig, maar een 3.8? Dat vind ik nou ook weer niet.
Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.
  woensdag 6 april 2005 @ 02:04:36 #84
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26014495
Life of Brian

Wat een film he. Hoe bedenken ze het. In het midden zit ff een dipje, maar voor de rest alleen maar hoogstaand, een aantal keren kom je gewoon niet meer bij. Vooral de steniging en Palin als Pontius Pilatus is helemaal geweldig met z'n spwaakgebwek
Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
pi_26015286

Witchfinder General (1968)

Indrukwekkende film over een heksenjager (gespeeld door Vincent Price) die "duivelsconsorten" met bijbel in de hand tot orde "maant".

Andere problemen die je tegen komt worden opgelost door "but he might be a witch" te stellen. De film kent behoorlijk realistisch overkomende geweldscenes die toch enige moreel ongemak opwekken. Ik kan de film moeilijk een plaats geven. Een scene deed erg denken aan Kurosawa, de setting en muziek bij de "feel-good" stuk in het begin deed denken aan The Princess Bride en daarna kreeg het een beetje een Seventh Seal sfeertje doe daar dan Vincent Price bij die opvallend ingetogen acteert en ik moet stellen dat ik gewoon diep onder de indruk ben geraakt. Ik ben meteen benieuwd naar de andere twee films van de regisseur die maar 26 jaar oud mocht worden.

imdb cijfer 6.8
sampoo cijfer 9.0
pi_26015576
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian

Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerd
  woensdag 6 april 2005 @ 08:19:22 #87
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26016000
Cursed (Wes Craven, 2005)
De eerste helft was erg slecht. Belachelijke dialogen, slechte special effects en er was ook weinig sprake van spanning. Er was ook nog een belachelijk romantisch subplotje wat totaal niet overtuigend was, maar in de tweede helft trek het allemaal iets bij en wordt het nog best aangenaam om naar te kijken. Het tempo wordt wat opgevoerd en de actiescenes zijn wel aardig. **
  woensdag 6 april 2005 @ 08:30:00 #88
13148 Shogo
Psycho...
pi_26016093
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.
Idd, amerika is nogal preuts. Iemand overhoop schieten is ok maar een paar tieten op het grote scherm en iedereen valt er over...

"God Bless America"

woensdag 6 april 2005 @ 08:49:48 #89
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26016280
quote:
Op woensdag 6 april 2005 06:09 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerd
grappig
  woensdag 6 april 2005 @ 08:54:13 #90
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26016325
Cursed
Gisteren in de sneak Cursed. Ik had al begrepen dat ik niet al teveel moest verwachten van deze film. Qua namen kon je natuurlijk wel grote verwachtingen hebben Wes Craven, Kevin Williamson, Christina Ricci . Dat zijn allemaal niet al te minne namen. Toch is deze film geheel niet vernieuwend. Iets wat ik toch hoopte. Het verhaal is echt dom. Kan nergens eng worden. Karakters doen echt domme dingen waardoor ik echt telkens dubbel lag van het lachen, net zoals de rest van het publiek. Het grote pluspunt van de film is echt Christina Ricci . Damn, wat ziet zij er lekker uit zeg. Ik had echt momenten die leken op die van Catwoman. Niet opletten omdat de vrouwelijke hoofdpersoon er nogal aantrekkelijk uit ziet. Voor de rest dus echt mislukte weerwolf horror. Doe mij maar Ginger Snaps, soortgelijk thema en stukken beter uitgewerkt. Een 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_26016891
Leaving Las Vegas

Wat een goeie film
pi_26018019
Gisteren op TV:
The Dangerous Lives of Altar Boys

Indrukwekkende film, heb alleen het begin gemist...maar het gevoel van de film is goed bijgebleven.
De afwisseling tussen film en cartoon is ook goed gedaan, zo zie je wat omgaat in de gedachten van de hoofdpersoon, en het geeft vaak de gebeurtenissen die geweest zijn weer...mooie toevoeging.
De een na laatste scene was eigenlijk wel te verwachten, maar het loopt toch indrukwekkend af.

IMDb: 7.1
Persoonlijk: 7.5
  woensdag 6 april 2005 @ 14:08:03 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26022981
S Diary (2004)
Al had ik meteen door dat de film niet tot het rijtje top Koreanse romcoms behoort, begon hij best aardig. Iig het concept van het eerste helft was wel leuk. Een meisje, dat na de zoveelste mislukte liefde, terug kijkt via haar dagboek op haar drie grote liefdes. Al miste er wel wat in de uitwerking, de film was tot dan toe nog best te pruimen.
Maar de de tweede helft slaat de film echt een belachelijke niet leuke weg in. Het meisje besluit dan namelijk opeens dat ze nog geld terug krijgt van al die vriendjes. En gaat dit dan proberen te verhalen op een zeer niet komische, niet-ludieke, (in één geval zelfs zieke) wijze. Eigenlijk zat ik de tweede helft alleen maar te hopen dat ze opgepakt zou worden, zodat de film eindelijk afgelopen zou zijn.
Door de tweede helft moet ik de film de nadeel van de twijfel geven.
cijfer: 4
pi_26027298
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef Gorro het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? Ik zeg alleen dat de film 'met name' door de muziek populair is geworden. Waarom ik hem vooral matig vond staat in deze zin, die jij voor het gemak maar even negeert:
[..]

Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan, maar dat andere is echt de hoofdreden waarom ik hem matig vind.
Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.

Je gaat bijvoorbeeld A Hard Days Night ook niet afkraken omdat JIJ vind dat die muziek nu echt niet meer kan. Ten eerste is dat een mening en ten tweede moet je de muziek van zo'n film in z'n tijd plaatsen en de film technisch beoordelen en de film dus niet beoordelen omdat jij vind dat de muziek niet past in deze tijd.
`See you on the darkside of the moon´
  woensdag 6 april 2005 @ 19:05:19 #95
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26030440
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:51 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:

[..]

Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.
Natuurlijk heeft dat wel iets met de film te maken. Ik beoordeel een film op het plezier wat ik eraan beleefd heb om hem te kijken. Ik vond o.a. de muziek in de film slecht, dus heb ik met minder plezier naar de film gekeken, dus gaat m'n beoordeling naar beneden. Waarschijnlijk had ik 10 jaar geleden de muziek ook slecht gevonden. Maar nog steeds is muziek totaal niet de voornaamste reden waarom ik The Bodyguard geen goede film vond.
Wellicht had ik beter kunnen schrijven "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet het plezier van het bekijken van de film geen goed.", maar ik mag er toch vanuit gaat dat iedereen door heeft dat het hier om een mening gaat en geen feiten. Ik verkondig in dat stukje MIJN mening, geen objectieve feiten, want dat is naar mijn mening nog altijd onmogelijk bij film. Iedereen heeft andere maatstaven waarop hij een film beoordeelt.
quote:
Je gaat bijvoorbeeld A Hard Days Night ook niet afkraken omdat JIJ vind dat die muziek nu echt niet meer kan. Ten eerste is dat een mening
Jawel, want dat is het waar het in dit topic en eigenlijk alle reviews om gaat; meningen.
quote:
en ten tweede moet je de muziek van zo'n film in z'n tijd plaatsen en de film technisch beoordelen en de film dus niet beoordelen omdat jij vind dat de muziek niet past in deze tijd.
Ik plaats heus wel films in hun tijd, maar als ik de muziek kut vind in een film waar dat zo'n belangrijke rol in speelt zal ik hem lager beoordelen dan wanneer ik de muziek wel leuk vind.

(de muziek van A Hard Day's Night zou ik overigens nooit afkraken )
  woensdag 6 april 2005 @ 21:56:28 #96
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_26034131
Net I, Robot gekeken.
Prachtige beelden, dat in ieder geval. Verder redelijk standaardwerkje, maar vreselijk mooi gemaakt.
Wel knap dat ze me mee hebben laten voelen met Sonny.

Ja, heel aardig eigenlijk

(overigens zag de dvd er scherper uit dan elke andere dvd (behalve cgi films) die ik heb)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 6 april 2005 @ 22:03:43 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26034309
Net gezien:

Ying xiong (Hero)
Ik vond House Of Flying Daggers al super, maar toen had ik deze nog niet gezien. Hero overtreft HoFD op werkelijk alle fronten. Het verhaal is sterker, houdt beter stand en is veel beter uitgewerkt. Het gebruik van (lange) flashbacks werkt goed en werkt gelukkig niet irritant, zoals ik dat bij andere films wel eens heb gezien. Het acteerwerk van de voltallige allstar cast is erg sterk, de actiescenes zijn (zoals we dat bij films van Yimou Zhang gewend zijn) mooi gechoreografeerd en in beeld gebracht en de muziek is heel mooi. Maar waar de film bij mij echt "punten wint" is op t gebied van set design en aankleding van de film. De hele film is deze magistraal te noemen.
Op Hero valt bijna niets op aan te merken. Het is gewoon 1 van de beste maar vooral mooiste films van de afgelopen jaren

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  woensdag 6 april 2005 @ 22:08:04 #98
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26034424
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:

Ying xiong (Hero)

Op Hero valt bijna niets op aan te merken. Het is gewoon 1 van de beste maar vooral mooiste films van de afgelopen jaren

Althans, van de films die ik gezien heb vind ik het ook een van de beste.

En nu wordt het tijd dat ik zelf ook eens weer een filmpje ga kijken in plaats van alleen maar Lost en Desperate Housewives.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26034442
The Sweetest Thing
Het was een vermakelijke film met af en toe wat lach-momenten, maar ook veel vunzige momenten die net over the top waren. Verder had ik het gevoel dat de film op geen enkel moment serieus over kwam. Even dacht ik dat ze er nog iets serieus van gingen maken toen ze aankwamen en politie en ambulance zagen...maar dat werd ook niks. Zelfs het eind is niet serieus.
Ook had ik het gevoel dat de hoofpersonen meer om hun lichaam (Diaz & Applegate) dan om hun acteerkwaliteiten gecast waren.

Het cijfer van IMDb (4.1) is dan net iets te laag, de film is als comedy geslaagd.
Daarom geef ik 'em een 5.5
  woensdag 6 april 2005 @ 22:12:15 #100
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26034545
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian

Ja anders ga je even logica zoeken in Monty Python.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')