Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:02 schreef Shogo het volgende:
Showgirls
3.8 op imdb maar moet zeggen hij viel me erg mee. Het is geen oscarwaardige film, maar verder zijn de acteerprestaties eigenlijk niet eens zo erg slecht zoals vaak gezegd wordt Elizabeth Berkely geeft zichzelf helemaal in de rol, wat toch wel erg gaaf is (en prachtig om te zien). Verder volgt de film toch wel een verhaal (carriére van een showgirl met allerlei sleazy momenten erbij hoe realistisch dit is zullen we even vergeten voor het gemak), dus dat verdient wel een pluimpje verder. Nogmaals absoluut niet oscarwaardig, maar een 3.8? Dat vind ik nou ook weer niet.
Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerdquote:Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian
Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
Idd, amerika is nogal preuts. Iemand overhoop schieten is ok maar een paar tieten op het grote scherm en iedereen valt er over...quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet. Het is vermoedelijk een hype geworden doordat men niet gewend is dat een film met veel tieten, drugs en rock en roll toch serieus probeerd te zijn en dat moeilijk te begrijpen is voor de Amerikanen die gingen kijken en de rest van de wereld doet gezellig mee.
grappigquote:Op woensdag 6 april 2005 06:09 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Dat is om in te haken op het succes van STAR WARS, die scene is er pas op de allerlaatste momenten in gemonteerd
Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.quote:Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Ik zeg alleen dat de film 'met name' door de muziek populair is geworden. Waarom ik hem vooral matig vond staat in deze zin, die jij voor het gemak maar even negeert:
[..]
Daarbij komt dan nog dat de muziek nu echt niet meer kan, maar dat andere is echt de hoofdreden waarom ik hem matig vind.
Natuurlijk heeft dat wel iets met de film te maken. Ik beoordeel een film op het plezier wat ik eraan beleefd heb om hem te kijken. Ik vond o.a. de muziek in de film slecht, dus heb ik met minder plezier naar de film gekeken, dus gaat m'n beoordeling naar beneden. Waarschijnlijk had ik 10 jaar geleden de muziek ook slecht gevonden. Maar nog steeds is muziek totaal niet de voornaamste reden waarom ik The Bodyguard geen goede film vond.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:51 schreef Maestro_Murph_Jazz het volgende:
[..]
Je zegt: "Die muziek komt nu hopeloos verouderd over en dat doet de film geen goed." Wat heeft de muziek met de film te maken? Het gaat toch over de muziek die zich in die tijd afspeelt, dat heeft toch niets met de film te maken.
Jawel, want dat is het waar het in dit topic en eigenlijk alle reviews om gaat; meningen.quote:Je gaat bijvoorbeeld A Hard Days Night ook niet afkraken omdat JIJ vind dat die muziek nu echt niet meer kan. Ten eerste is dat een mening
Ik plaats heus wel films in hun tijd, maar als ik de muziek kut vind in een film waar dat zo'n belangrijke rol in speelt zal ik hem lager beoordelen dan wanneer ik de muziek wel leuk vind.quote:en ten tweede moet je de muziek van zo'n film in z'n tijd plaatsen en de film technisch beoordelen en de film dus niet beoordelen omdat jij vind dat de muziek niet past in deze tijd.
quote:Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Ying xiong (Hero)
Op Hero valt bijna niets op aan te merken. Het is gewoon 1 van de beste maar vooral mooiste films van de afgelopen jaren![]()
![]()
![]()
Ja anders ga je even logica zoeken in Monty Python.quote:Op woensdag 6 april 2005 02:04 schreef Hare het volgende:
Life of Brian
Alleen dat buitenaardse wezens stukje vind ik echt totaal niet passen, slaat echt helemaal nergens op en is ook niet leuk. Snap niet waarom dat erin zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |