*inhaalpostje*
Rokugatsu no hebiaka A Snake of June (van de regisseur van Tetsuo). Vrij aparte Japanse film waarbij erg veel blauwtinten worden gebruikt. Vreemd verhaal over erotiek en begeerte. Niet alle scenes vond ik even geslaagd, maar het heeft allemaal wel wat. Je gaat je ondertussen wel afvragen of er in Azie ook normale mensen rondlopen.
SeomEn hoppa, weer enkele Oosterse freaks
![]()
. 2 eenzame, destructieve mensen worden verliefd op mekaar en doen allerlei dingen met vishaken. Als ik het goed heb, was dit zo'n beetje de doorbraak voor Ki-Duk Kim en ik kan wel begrijpen waarom. Al z'n typische kenmerken zijn hier aanwezig, al wordt het in z'n latere films wel iets subtieler gebracht.
ZebramanHier doet wel iedereen normaal
![]()
. Leuke film van Miike, al vond ik Katakuris nog net iets grappiger, deze film zakt in 't midden een beetje in, maar het spectaculaire einde maakt veel goed. En Zebraman is gewoon erg cool natuurlijk.
Paura nella città dei morti viventiEen Fulci-film met zombies. Dat zou genoeg moeten zeggen. Soms was het moeilijk om te kiezen wat het slechtste was: het acteerwerk of het dubwerk
![]()
. De gore is wel okay, vooral bij de kots-scenes
![]()
. Zombi 2 vond ik beter, maar deze stelde me zeker niet teleur.
CellularCliché, cliché en cliché. Maar ik vond 'm wel leuk eigenlijk. Enorme gaten in het plot. Maar ik vond 'm wel leuk eigenlijk. Erg voorspelbaar. Maar ik vond 'm wel leuk eigenlijk.
Secondhand LionsHaley Joel Osment gaat logeren bij zijn 2 norse ooms, Michael Caine en Robert Duvall. En ze groeien naar mekaar toe, daar komt het zo ongeveer op neer. Weinig spectaculairs, maar wel erg degelijk. Caine en Duvall vind ik altijd sterk. En Osment kan gewoon goed acteren (al vreesde ik na de eerste 5 minuten dat ik me erg aan hem ging irriteren, maar dat viel uiteindelijk erg goed mee).
Mermaid Chronicles Part 1: She CreatureEen reizend circusgroepje krijgt op een bepaald moment een heuse zeemeermin in z'n gezelschap. Helaas blijkt ze niet meteen op haar soortgenoten uit The Little Mermaid of Splash te lijken. Dit is namelijk een horrorfilm. En geen erg goede
![]()
.
Ju DouBeste van de reeks. Dit is een van de eerste films van Yimou Zhang (van Hero en zo). Het gaat over een getrouwde dame die een affaire begint met de neef van haar echtgenoot. Het hele ding speelt zich af in een weverij en er zitten weer een hoop erg mooie plaatjes in. Het klikte gewoon met deze film en na Raise the Red Lantern is dit voor mij waarschijnlijk de beste Zhang. Of Yimou.
![]()
.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.