Jackie Brown (1997)Echt één van de meest onderschatte films van de jaren 90. Oké ik geef meteen toe het is misschien wel Tarantino's minste film (het stukje uit Four Rooms niet meegerekend). Maar een mindere Tarantino is nog altijd vele malen beter dan het gros van de rest.
De film is misschien wat volwassener dan al zijn andere (en wordt daarom denk ik door vele die een twee Pulp Fiction verwachten saai gevonden) maar in mijn ogen is het echt een top film. Alleen al de manier waarop QT heel subtiel de op bloeiende relatie tussen Jackie en Max in beeld brengt is superb.
En verder bevat de film nog steeds allemaal Taratinosque elementen; geweldige sterke dialogen, verwijzingen naar andere films (The Killer), een absoluut meesterlijke soundtrack
![]()
en een geweldige cast. Die onder meer bestaat uit een supercoole Robert deNiro en een geweldige Robert Forster. De enige die ik echt, zelfs nu ik hem voor de weet-ik-veel-hoeveelste keer zie, nog steeds compleet mis cast vind is Micheal Keaton. Maar de echte absolute ster van de film is natuurlijk Pam Grier
damn what a womancijfer: 9.5
P.S. een vraag die wel gesteld kan worden na deze film is. Hoe het komt dat terwijl vele critici van QT vinden dat hij eens wat volwassener moet worden, zijn meest volwassen film het minst ontvangen is.
[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2005 13:25:46 ]