abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2005 @ 22:15:18 #101
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_26034627
The Hazing,
erg matig..

Meet the Fockers..

wel aardig..
  woensdag 6 april 2005 @ 23:23:38 #102
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26036268
Rashômon

Ik vind het zelf bij lange na niet Kurosawa's beste. Daarvoor blijft het verhaal toch wat te simpel, alhoewel de boodschap op het eind best mooi is. Maar de rest van het verhaal blijft gewoon iets te simpel. De vertelstructuur daarentegen is natuurlijk erg bekend en is ook gewoon erg goed bedacht en goed uitgevoerd. Ook het camerawerk, met het revolutionaire tegen de zon in filmen, is, zoals we gewend zijn, perfect. De muziek in deze film viel me erg op. Mooi, en refererend naar 1 of ander klassiek nummer volgens mij.
Acteerwerk vond ik soms wat overdone, vooral het heftige gelach en de laatste vechtscene lijkt wel uit een of andere B-film te komen.
De setting is wel heel erg schitterend, met de afgevallen tempel in de regen als 1 van de mooiste locaties ooit
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 6 april 2005 @ 23:43:44 #103
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26036703
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:

Ying xiong (Hero)
de actiescenes zijn (zoals we dat bij films van Yimou Zhang gewend zijn) mooi gechoreografeerd en in beeld gebracht.
Hero was pas z'n eerste 'actie' film
pi_26038334
The Punisher - 2004

verfilming van een marvel comic, matig.. knappe gast verliest familie whehehee.. (huil)
gaat achter daders aan, vermoord ze. einde film. blah blah
john travolta speelt 'bad guy'
typische script. verfilming van spiderman (1+2) is veeeeeeeel beter gedaan.

matige film. ex-highlander heeft in overkeken jaren weg uit de spotlights nog
meer zitten trainen (atkins, personal trainers en nog meer blah.) en speelt nu
die-hard knappe goeierik in een actiefilm
pi_26038376
Bowling for Columbine (tv.)

Goede docu.. makes you stop look, listen and think.
pi_26038403
BEEF

(tijdje geleden gezien)

Hiphop-Dcou over RAP-muziek en de relatie met geweld en bepaalde
gebeurtenissen zoals het overlijden van tupac shakur en biggie smalls waar veel,
heel veel media bij kwam kijken.

De media laat meer blijken dan echter waar is.
Dit is wat Public Enemy zei en wat ook wel slaat op waar "Bowling for Columbine"
over ging:

Dont Believe the Hype!

Terzijde dat de accent ligt op óók schuld door bladen als 'source' en het
amerikaanse nieuws met het opblazen en zelfs stoken van mensen
mbt. rap, zwarten en de muzikale 'battle'-cultuur.
Ook een achtergrond in het onstaan dit 'sportief' rap-battlen (-muzikaal)
Dat een fundamenteel iets is in een muziekvorm als hiphop.

de gebeurtenissen rond 2pac en biggie worden ook nog een keer uit de doeken
gedaan en nader bekeken.

Erg mooi vond ik de uitleg van het veranderen van de battle-cultuur van
sportief naar geweldadig (koste wat het kost), wat weer lijdt naar het grijpen
van wapens en wat de rol van de media hierin kon zijn.

Ook het veranderen van de stijl en "rhymeflow" in rap van begin '80 via 1990 tot nu.

We zien een big daddy kane, krs-one, juice crew kool moe dee en een
jonge ll cool j (aka. "aaaaaaaah i'm bad!") etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door danni op 07-04-2005 01:29:47 ]
  donderdag 7 april 2005 @ 01:31:23 #107
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26038582
Ik had al een hele poos Ellis in Glamourland in de kast staan dus die heb ik vandaag maar es gekeken.. Wel een leuke film als je niks te doen hebt maar om een nou nog keer te bekijken..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 7 april 2005 @ 08:40:32 #108
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26040162
Beyond the Sea (Kevin Spacey, 2004)
Leuke biopic over het leven van Bobby Darin. Naast de regie neemt Kevin Spacey ook de hoofdrol voor z'n rekening en dat doet hij erg goed. Kate Bosworth bewijst meer te kunnen dan alleen rollen in tienerfilms en biedt verrassend goed tegenspel. De big band muziek is erg leuk en Kevin Spacey blijkt zeer behoorlijk te kunnen zingen. In hoeverre het ook overeenkomt met de stem van Bobby Darin weet ik niet, aangezien ik zijn muziek niet bewust ken. ***

Kozure Ôkami: Shinikazeni mukau ubaguruma (Lone Wolf and Cub: Baby Cart to Hades) (Kenji Misumi, 1972)
De opbouw van de derde film in de Lone Wolf and Cub serie is een stuk rustiger qua opbouw dan de tweede film. Ook zijn tegenstanders spreken minder tot de verbeelding dan uit die film. Toch blijft dit een erg leuke samurai-film. Cinematografisch is hij wat interessanter dan de vorige films, aangezien Kenji Misumi zichzelf nog wat meer ruimte geeft om te experimenteren met het camerawerk. De climax is het grootste gevecht wat Itto Ogami tot nog toe heeft moeten uitvechten. ****
  donderdag 7 april 2005 @ 09:51:01 #109
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26041342
Wo hu cang long (Crouching Tiger, Hidden Dragon)

Ik blijf een beetje films herkijken

Voor de 2e keer gezien en waar Hero altijd is vergeleken met deze film, kan ik alleen maar zeggen dat ik Hero op alle gebieden beter vind.
Dat even terzijde, want de film is verder echt wel in orde. De gevechten zijn weer zo ubermooi, en de muziek ook helemaal
Het verhaal, aan de ene kant gewoon degelijk en goed, was wat mij betreft toch wat te doorspekt met zaken die een diepere betekenis zouden moeten hebben, maar wat ik niet zag. Ook sommige dialoog wordt daardoor een beetje irritant. Net alsof ze zo iets wijs te zeggen hebben.
pi_26044999
Sonatine (van+met Takeshi Kitano, 1993).

afbeelding
Erg vermakelijke film zolang je maar niet verwacht een bloederige, makkelijk te begrijpen film te zien gaat krijgen.

Regelmatig dubbel gelegen van het lachen om de (bijna) slapstickhumor die op momenten voorbij komt om daarna weer tot rust te komen bij de "normalere" stukken.

Bij van Leest te koop in de 3 voor 33 euro bak (tenminste, daar zag ik 'm het laatst. Heb 'm zelf als import)
  donderdag 7 april 2005 @ 12:58:16 #111
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26045617
The Station Agent
Beetje Europees aandoende film. Een stuk leven van een aantal mensen, zoals je wel vaker ziet in Italiaanse op Spaanse films bijvoorbeeld.
Hoofdpersoon is een dwerg die een huisje erft van zijn beste (enige?) vriend en daar gaat wonen. Uiteraard vindt iedereen hem apart, en hij is daar duidelijk doodmoe van (na zijn hele leven daar al mee geconfronteerd te worden). Er ontstaat een soort vriendschap tussen hem, een koffie- en snackskoopman en een vrouw die even verderop woont.
Zitten ook hele humorisitische dingen in, zeker een aanrader.

Mean Creek
Broertje wordt in elkaar geslagen, groepje besluit tot wraak. Loopt een beetje uit de hand...
Wel grappig, leuk concept, maar toch niet echt heel erg goed.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 7 april 2005 @ 19:48:45 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26055062
quote:
Op woensdag 6 april 2005 23:43 schreef Hare het volgende:

[..]

Hero was pas z'n eerste 'actie' film
een goed begin dan , dat ie bij HoFD nog eens sterk over heeft gedaan.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 20:48:30 #113
9859 crew  Karina
Woman
pi_26056360
Saw
Hoe ver ga je om je eigen leven te redden?

Superspannende thriller, deed me een beetje aan Se7en denken. Verrassende plot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 7 april 2005 @ 23:31:46 #114
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_26060830
Mickey blue eyes

Deze film heb ik vandaag op tv gezien en ik vond het wel een aardige film. Hugh Grant wil in deze film de dochter van een maffia lid trouwen maar zei is bang dat hij dan net zoals haar vader wordt. Uiteindelijk weet hij haar te overtuigen en zijn ze verloofd. Dan gebeuren er allerlij dingen waardoor zei steeds meer het idee krijgt dat hij inderdaad een maffia lid is geworden en aan hem de taak haar te overtuigen dat hij dat niet is.

Hugh moet wisselen tussen zijn gewone gedrag, een nette engelse veilingmeester, en zijn alter-ego Micky blue eyes, een maffia lid, om de schein op te houden bij zowel zijn normale vrienden en collega's als de maffia en hierin zet hij een goede rol neer.
Ook James Caan speeld een goede rol als maffia baas al is het niet zo goed als in zijn rol in de Godfather serie maar dat zijn dan ook erg goede films

Al met al is het een aardige film met leuke scenes en best leuke humor maar het verhaal is niet heel erg geweldig waardoor de acteurs niet alles kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Wel leuk is de kleine verwijzingen naar de maffia klassiekers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_26062730
Der Untergang

Ik ben nooit iemand van de lange recensies geweest, maar er valt ook weinig over te zeggen. Het is naar mijn mening een erg goede film.
De rol van Hitler wordt echt vreselijk goed neergezet door Bruno Ganz.

Imdb cyfer: 8.3 / 10
Mijn cyfer: 8 / 10
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:40:14 #116
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26064949
The Family Man (Brett Ratner, 2000)
Best aardige variant op de kerstklassieker It's a Wonderful Life met Nicholas Cage en Téa Leoni. Zij vormen een leuk filmkoppel, die er voor weet te zorgen dat de film fris blijft ondanks de overduidelijke sentimenten die de film bevat. ***
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:43:22 #117
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26064985
Be Cool
Ok, gisteravond deze gezien. Mijn huisgenoten vonden Get Shorty een goede film dus ze waren ook zeer benieuwd naar dit deel. Ik had Get Shorty nooit gezien maar de verwachting voor Be Cool was dus dat het wel een aardige komedie zou moeten wezen. De film begon met flink wat gelul en ik kon ook eigenlijk niet zeggen dat de gesprekken mij boeiden. Hierdoor kon ik niet geheel in het verhaal komen wat uiteindelijk dus alleen maar uit slap gelul bestond. Er zitten ook allemaal personages in die je een beetje volgt maar met geen eentje kon ik echt meeleven. The Rock speelde opzich wel een leuke rol die anders is dan we gewend zijn. Vince Vaughn leefde zich wel in maar ik kon ook weer niet lachen om hem. Rest was allemaal echt matig. Weinig actie voor een komedie, te weinig spanning voor elk andere genre. Een 4.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_26073515
Mickey Blue Eyes & White Chicks...

Ach, Mickey Blue Eyes vond ik niet zo geweldig.. Ik zag hem op tv, en na een uur ben ik toch iets anders gaan kijken. Verder heb ik ook nog White Chicks gezien, maar ook niet erg boeiend..
pi_26079519
Constantine

Ok.. heeeel soms download ik welles een filmpie
Dus ik denk gister, yes! filmpie kijken, zware dag gehd, relaaaaxed!
Al is het een shitfilm, so whut?
Bleek echter slechter aftelopen dan ik had verwacht..

Die hele bestand van 700mb bleek dus een of ander virus of worm te zijn...
Zodra ik em afspeelde met me bsplayer, begon ie naar te doen.
En ik kreeg em niet weg! Ook niet onder safe-mode.

Uiteindelijk een batch bestand gemaakt dat em bij reboot verwijderde..

naar
pi_26080054
Hide and seek

Erg warrig,toch een mooie film En een goeie cast,absoluut Jammer alleen dat er 2 eindes zijn

Rat race

Ondanks dat ie af en toe wel wat grappig was,veeeeeel te overdreven,niet zo wow dus
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:47:25 #121
13148 Shogo
Psycho...
pi_26083499
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Zoveel over gehoord dat ik eens moest gaan kijken. Wat een prachtige film is dit zeg! De film begint wat langzaam en je vraagt je gelijk af waarom het karakter van Jim Carrey, die overigens uitmuntend speelt in deze film, bepaalde dingen doet. Dan komt hij een leuke dame, gespeeld door kate winslet die ook een goede performance weggeeft, tegen in de trein en van daaruit volgt de rest van de film. Het is af en toe verwarrend als je de scenes ziet die in het hoofd van Joel afspelen, maar het verhaal blijft begrijpelijk. Hele goede aparte romantische/drama film, met ook een prachtige soundtrack! Ik ga gauw die 3 disc versie aanschaffen!
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:21:14 #122
67663 fractalis
we (all) search
pi_26084429
Deze week gezien:

Love On The Run (Truffaut, 1985)
Tja, wat moet ik hier nu weer over zeggen. Het ziet er allemaal weer uiterst fleurig uit en de flashbacks zijn heerlijk. Een probleempje echter: deze afsluiter van Truffaut’s Doinel-reeks verwijst zoveel naar de eerdere delen dat je dit vrijwel onmogelijk als zelfstandige film kunt beoordelen.. Zoals Hare hier eerder al min of meer zei, voor de Doinel-insiders een zeer smakelijke kers op een toch al zeer smakelijke taart, maar voor de gemiddelde filmliefhebber niet bovengemiddeld interessant… ****

Fallen Angels (Kar-Wai, 1995)
Inmiddels alweer de vijfde film die ik zie van deze ongelooflijk getalenteerde Chinees, die geroemd wordt om zijn schitterende visuele stijl. Ook in Fallen Angels is cinematograaf Chris Doyle weer lekker op dreef. Het ziet er allemaal weer gelikt uit alleen op de een of andere manier kreeg het verhaal zelf mij niet echt geboeid, waardoor de emoties dit keer grotendeels in de kast bleven hangen. Een van de laatste scenes daarentegen vond ik dan wel weer tranentrekkend mooi, prachtig gebruik van muziek zoals we gewend zijn van de goede man. ***1/2

Notorious (Hitchcock, 1946)
Had ‘m al eens gezien, maar dit blijft een ontzettend stoere film! Gewoon een ontzettend tof script, een top-cast en een meer dan uitstekende regie van Hitchcock. Vooral Cary Grant speelt weer de sterren van de hemel en tovert weer enkele zeer geslaagde grappen uit zijn mouw. Heel geslaagd camera werk ook, aar mijn mening absoluut een van Hitchcock’s beste films! *****

Johnny Mnemonic (Longo, 1995)
Hier zou ik hier kort over moeten zijn, dit is dit simpelweg de slechtste film die ik in tijden gezien heb. Om te beginnen is het acteerwerk diep en dieptriest. Keanu Reeves was al niet mijn favoriete acteur, maar dit is werkelijk om te huilen zo inspiratieloos. Ok, een volledig mens is personage Johnny niet meer, maar enkele menselijke gelaatsuitdrukkingen had ik toch ook wel verwacht…Verhaaltechnisch gezien wordt werkelijk alles bij elkander gejat (begin bezorgde me trouwens behoorlijk een Strange Days déjà vu) en de ene cliché volgt genadeloos op de andere zonder ook maar enige vorm van spanning op te roepen. Vooral de zoenscene komt zo plichtmatig over dat het minstens 2 minuten duurde voor ik goed en wel weer op mijn stoel zat… Twee kleine lichtpuntjes in deze inktzwarte donkerte: enkele hemeltergend slechte one-liners en de Terminator-achtige grap met het verbrande lijk op het einde van de film. Voor de moeite: *

Une Femme Est Une Femme (Godard, 1961)
Dat Jean-Luc Godard een apart gevoel voor humor had wist ik al, maar dit is echt hilarisch. In deze film, die tegelijkertijd zowel flirt als spot met het musicalgenre, begint de muziek te pas en te onpas te spelen (zelfs snoeihard door de dialogen heen!) en ordinaire scheldpartijen verworden tot pure musical door hun muzikale ondersteuning. Naast de hilarische dialogen die gemiddeld genomen nergens over gaan, zit de film boordevol knipogen en buigingen naar de kijker thuis en visuele grapjes die aan bijvoorbeeld Jacques Tati doen denken. Zijn beste film is dit mijns inziens overigens zeker niet, je gaat je zelfs afvragen of de man niet simpelweg te ver doordraaft in al zijn experimenteerzucht. Toch is dit echt heerlijk grappig, zeker voor de liefhebber van zijn andere films. ****

Wild Strawberries (Bergman, 1957)
Volgens velen een van de grootste meesterwerken van Bergman. Persoonlijk beschouw ik deze film liever als een van de minste van zijn meesterwerken. De film vertelt het verhaal van een professor die terugkijkt op zijn leven en inziet dat hij meer liefde krijgt van de mensen om hem heen dan zelf geeft. De film bestaat voornamelijk uit dagdromen en herinneringen. Ontzettend trage en eigenlijk gewoon saaie film, die op de een of andere manier toch enorm boeit. Het voelt als een soort van aangename droom of bedwelming die anderhalf uur duurt en waar je vervolgens heerlijk rustig uit ontwaakt. Eigenlijk gewoon een warm bad dus, niks spannends aan maar wel gewoon heel erg lekker zo nu en dan… ***1/2

Spring Summer Fall Winter (Ki-Duk Kim, 2003)
Inmiddels al de derde keer dat ik deze film zie en keer op keer verbaas ik mij over de pracht die de Zuid-Koreaanse Ki-Duk Kim op het scherm tevoorschijn tovert. De film toont ons dmv vier jaargetijden verschillende levensfasen van een monnik beginnend in de lente en eindigend in de winter. De prachtige natuurbeelden zorgen samen met de muziek en de ingetogen acteurs voor een haast mystieke sfeer. Verder houden de enkele “spannende” momenten de film prima op gang. Heerlijk dus om lekker bij tot rust te komen, of om te kijken als opwarmertje voor het nu in de bios draaiende Bin-Jip. ****

Close Encounters Of The Third Kind (Spielberg, 1977)
Prima sciencefiction-film van Steven Spielberg. Nadeel is dat alles aan deze film naar mijn mening net ietsje te degelijk is, weinig elementen springen er echt positief dan wel echt negatief uit. Daarnaast ligt de nadruk mijns inziens iets teveel op de visuele pracht, met welke overigens weinig mis is! Ook had het einde wel wat korter/vlotter gemogen maar dat is mijn mening. Al met al blijft dit gewoon een uitstekende klassieker een prima boekverfilming, al doen de beelden van de aliens wat gedateerd aan. ***1/2

After The Rehearsal (Bergman, 1984)

Gemaakt als soort van toegift direct na zijn fantastische Fanny & Alexander. Het verhaal handelt over theater regisseur Hendrik Erland Josephsson die na een repetitie na blijft praten met een jonge actrice. Geheel zonder verwachtingen ben ik hier heen gegaan, maar persoonlijk ben ik er nog niet helemaal over uit of ik dit nu een geslaagde toegift vind of niet. Enerzijds is het acteerwerk uitstekend en intens zoals eigenlijk altijd het geval is bij Bergman, anderzijds is de setting van de film zo minimalistisch opgezet en zijn de dialogen thematisch gezien zo zwaar dat ik zelfs met heel veel moeite mijn aandacht er geen 72 minuten bij kon houden. Camerawerk vond ik erg apart maar mentaal vermoeiend, de film bestaat vrijwel alleen uit close-ups. Al met al vond ik dit wel een interessante, maar toch niet echt goede film. **1/2

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 08-04-2005 22:28:55 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:23:50 #123
67663 fractalis
we (all) search
pi_26084495
Pruts, pruts dubbel...
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:41:48 #124
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26084951
laat ik er een posten en de rest misschien later dit weekend
Toni

nog lekker weinig votes op imdb
Toni is een gastarbeider in een steengroeve. Marie heeft een oogje op hem, maar hij op Josepha. Jospeha wordt ook begeerd door Albert, de opzichter. Josepha trouwt met Albert en Toni met marie. Marie is ongelukkig, Toni ook, Josepha ook en Albert, ach die is vooral niet gelukkig.

Het loopt iets anders af dan verwacht, maar het verschil is niet zo groot.

de film is heel erg de moeite waard en dankzij de 83 minuten niet te lang. daardoor loopt t redelijk vlot, omdat er geen minuut verknoiet wordt.

vooral de titelrol staat sterk, maar ook de rol van Albert vond ik heel interessant. in 1935 een vrouw aan de borsten zitten als ongewenste intimidatie en machtsvertoon is toch, ehm apart.

DOEN!
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:47:44 #125
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26085102
quote:
Hij moet nog een keer springen...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:47:58 #126
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26085112
Gisteren in de sneak:

After The Sunset
Na hun laatste grote roof gaan superdieven Max Bordett (Pierce Brosnan) en Lola Cirillo (Salma Hayek) van hun geld genieten in de Carribean.Daar komen ze onverwachts een oude bekende tegen: FBI agent Stan Lloyd (Woody Harrelson) die al jaren achter t tweetal aanzit en ze nu eens een keertje denkt te kunnen stoppen bij t roven van `s werelds duurste diamanten...
Vooraf had ik gedacht dat ik naar een lekkere no-brainer actie zou gaan kijken. In het begin van de film komt deze verwachting ook wel uit, maar na ongeveer 20 minuutjes slaat de film een andere weg in en wordt t meer een komedie dan een politie-/actiefilm. Erg jammer en ook niet nodig aangezien het begin best ok was. Toegegeven, er zitten wel een aantal leuke dingen in de film en heb me ook best vermaakt maar t was gewoon niet wat ik ervan had verwacht.Erg jammer, het leek wel of men niet wist of ze er nu een actiefilm of een politiefilm van wilde maken, dus maakte men maar een mixje die kant nog wal raakt. Het acteerwerk is wel ok, met name Woody Harrelson is weer op dreef. Ook het einde is een deceptie. Omdat het EN een afgeraffelde indruk achterliet EN omdat er een (aantal) plottwists op t einde zaten die belachelijk en nutteloos waren.
Dus is deze film een tegenvaller, want t idee opzich was leuk en er had veel meer in gezeten.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,1/10

En vandaag gezien:
Adaptation
Heb in de afgelopen jaren al veel ingewikkelde films gezien, maar volgens mij staat deze toch wel ongeveer op 1 in dat rijtje. Ik bedoel: hij is te begrijpen en te volgen maar het geheel zit erg gecompliceerd in elkaar. Je moet je aandacht er zeker bijhouden.Nicholas Cage is werkelijk fenomaal als scenarist Charlie Kauffman, ook Meryl Streep is sterk. De regie is goed, de film is mooi gemonteerd en voorzien van een degelijke soundtrack.
Een film die zeker iedereen moet zien, zeker als je van films houdt waarbij je zelf enig denkwerk moet verrichten. Volgens mij 1 van de meest originele en meest clevere scripts ooit geschreven . Deze gaat zeker nog vaak bekeken worden

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:48:54 #127
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_26085135
Net Red Dragon gezien. Wat kan ik er van zeggen, Silence of the Lambs alleen met Norton.
Zeker leuk dat er wat characters uit SOTL terug kwamen, het verhaal was goed, acteren was goed.

Zeker een aardige film
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:22:57 #128
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26086047
Save The Green Planet

Ontzettend toffe Koreaanse film. Het verhaal handelt over een jongen die ervan overtuigd is dat aliens een complot hebben waarbij ze de aarde willen veroveren. Gelukkig weet hij nog wel een alien te vinden en zo wordt een willekeurige directeur van een grote corporatie gekidnapt. Hoewel willekeurig.... het blijkt dat de hoofdpersoon toch wel een connectie heeft met deze persoon.
De hele film ben je aan het twijfelen of de hoofdpersoon nou gewoon gestoord is of niet. Of ergens er tussen in, want gestoord is hij wel.
De film heeft een redelijk sadistische toon, maar zorgt toch ook regelmatig voor een glimlach. Ik ben aangenaam verrast door deze film!
8,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:01:31 #129
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26086949
Het volgende plaatje komt niet uit de film, maar Google Imagesearch kwam ermee en ik vond het wel treffend. Vandaar.

Ju-On: de eerste helft lijkt vooral een experiment in het kader van 'hoe vaak kan ik op dezelfde wijze mensen dood laten gaan tot het ontzettend saai wordt?'. Niet al te lang, blijkt, maar halverwege lijkt er ineens zowaar een verhaal te ontstaan. Na een kwartiertje wordt dit plot echter alweer gedumpt en volgt er weer een opeenvolging van hetzelfde schrikeffect dat we in de eerste helft al zo'n vijftig keer hebben gezien. Af en toe heeft de film wel een dreigend sfeertje, maar doordat er nul komma nul karakterontwikkeling is en de algehele film herhaling op cliché bouwt wordt het nooit ècht spannend. Het einde sloeg ook absoluut nergens op, maar wie weet mis ik de diepe Japanse symboliek. Ofzo. 4+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:08:10 #130
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26087141
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 00:01 schreef Sai het volgende:
Het volgende plaatje komt niet uit de film, maar Google Imagesearch kwam ermee en ik vond het wel treffend. Vandaar.
[afbeelding]
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:34:21 #131
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_26087816
Blade 3 trinity net gezien, wat een bout film zeg ...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 9 april 2005 @ 09:30:11 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26091055
The Manchurian Candidate

Zeer goed, erg sterk en ontzettend actueel nu nog, zeker met die malloot Bush aan de leiding in de VS. Einde was ik glad vergeten, en dus was de verassing en spanning des te groter.
Op zich is het even lastig in de film te komen door het hypnose mechanisme, waar ik zelf niet zo in geloof. Maar zodra je dat opzij hebt gezet is het gewoon een geweldig goede film. Acteerprestaties zijn zeer goed, de karakters worden zeer duidelijk neergezet. Vooral Angela Lansbury zet een zeer 'slechte' moeder neer. En voor mij blijft het altijd een plezier Frank Sinatra te zien. (zeer leuk ook is de extra feature op de dvd waarin hij als 70 jarige te zien is, prachtig! Kippenvel!), maar goed de film, nog even iets zeggen over de dialogen die ik echt heel realistisch vond. Zeker het gesprek tussen Leigh en Sinatra in de trein. Eerste gesprekken gaan echt niet altijd zo soepel als films je willen laten geloven en dat wordt hier zeer duidelijk.

M

En hoe goed the Manchurian Candidate dan ook was. Tegen dit meesterwerk kan de film toch niet op. Vooral door de geweldige en vele filmtechnieken die in de film worden toegepast om de situatie nog duidelijker te laten overkomen. Van boven, van beneden, via schaduw, via spiegels, snelle cuts, beelden zonder geluid, voiceover etc etc, echt van alles tovert Lang uit de kast en dat maakt wel indruk. Zeker als je dus bedenkt wanneer deze film is gemaakt. Het verhaal zelf is ook gewoon zeer sterk, en uitgewerkt tot een subliem einde in de rechtzaal, waar Peter Lorre echt de show steelt met z'n pleidoor en door z'n geweldige gezichtsuitdrukkingen die hij tevoorschijn tovert.
De uitwerking van de film is perfect, met het laten zien van alle handelingen die worden uitgevoerd om de dader te vinden, door de politie en door de 'gangsters' en de angstige sfeer die heerst op de straten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hare op 09-04-2005 09:37:43 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:17:12 #133
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26092374
(#397) Horí, má panenko (The Firemen's Ball) (Milos Forman, 1967)
Waar ik Forman's vorige film, Lásky Jedné Plavovlásky (The Loves of a Blonde) een leuke en vooral charmante film vond, vond ik deze film een beetje tegenvallen. Het is wel weer een typische film uit de Tsjechische Nouvelle Vague met een flinke dosis humor en sociale satire, maar hij is een stuk afstandelijker dan zijn vorige film. ***
pi_26092396
Elektra

Leuke Marvel-comic verfilming met Jennifer Garner als stealthy assasin. Leuke actie en leuk verhaal. Maar ik hou wel van fantasy / actie.
forum.fok.nl
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:37:30 #135
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26092794
Gistermiddag ASSAULT ON PREDICT 13 ofzoiets gezien. Niet echt heel boeiend eigenlijk.. meer 13 in een dozijn verhaal..
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:04:48 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26094685
Jisatsu saakuru (The Suicide Club)(2002)
met dank aan Zeitgeist (als ik het goed heb) deze film hier onder mijn aandacht bracht
Nadat in de eerste scene 54 schoolmeisjes zich zelf tegelijkertijd voor de trein gooien, gaat een groep detectives op onderzoek of er meer achter dit rare voorval zit. Vooral als er over het hele land nog meer (massa-)zelfmoorden plaats vinden, die een verband lijken te hebben met een zogenaamde Suicide Club, raken de detectives overtuigt dat er een soort cult of dergelijke achter moet zitten.
Om met het positieve te beginnen. Vanaf het eerste moment wist ik dat dit nog wel eens een goede film zou kunnen worden. Het camarawerk was prima in orde, de muziek was uitstekend en de opbouw van de spanning zat ook prima in elkaar. En dat blijft de gehele film zo, dus dat zit wel snor. Voor de liefhebbers zitten er ook nog wat gore momenten in. Maar als je de film alleen daarvoor gaat kijken kom je bedrogen uit. En zoals het bij een goede mysterie horror hoort, moest ik erna meteen op imdb ed meer over de film lezen om alles iets meer duidelijk te maken. (Ook omdat je toch als Westerling de Japanse boedistische/shinoistische symboliek mist)
Maar er zijn ook wat minpunten aan de film. Ten eerste is het acteerwerk niet echt om over naar huis te schrijven. Maar het grootste minpunt is dat de film iets te vol gepropt wordt met personages en verhaallijnen. Waarvan de helft verloren gaat of niet goed wordt uitgewerkt. Waardoor er iets te veel open stukjes blijven bestaan.
Al met al een goede Japanse mysterie-, horrorthriller.
Die eigenlijk ook best wel weer eng actueel is, Groepszelfmoorden in Japan en elders
cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-04-2005 13:15:17 ]
pi_26097527
Der untergang
Saai,langradig,dus niet helemaal afgezien.Niet zo wow dus

The forgotten
In het begin leek het me wel een leuke film,de science-fiction heeft het voor mij verpest

Dogdeball
Ondanks dat ie heel erg voorspelbaar is,een leuke film om te zien
pi_26098215
Na eigenlijk best wel een tijdje droog te staan gister weer eens film gekeken;
Closer
Eigenlijk de eerste film waarin Clive Owen speelt die ik redelijk kan waarderen. Hij is hier misschien wat meer op z'n plaats gecast waardoor hij me totaal niet irriteerde. De film overall is erg vermakelijk al maakt hij wat ongewone sprongen en duurt het soms even voor je alles weer op een rijtje hebt, al heeft het wel z'n charme om niet alles aan t publiek voor te kauwen. Verder erg goeie acteerprestaties, bloeiende cast en een ietwat vergezocht maar goed uitgewerkt verhaal die je de extremiteiten in hedendaagse relaties laat zien.
Where facts are few, experts are many.
pi_26098422
Alien vs predator.. het is dat mijn broertje hem gehuurd had.. zelf had ik hem nooit gekozen
En het is precies zoals ik verwacht had: een slechte film.
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:47:09 #140
64781 bonke
pipo koeie
pi_26098718
The Hotchick met Rob Schneider
hilarische komedie over een vrouw die in een mannenlichaam komt en Rob Schneider dus in dat vrouwenlichaam
Zoals rob de vrouw neerzet is gewoon humor . Ik heb nog pijn in me buik van et lache ( zeker een aanradertje dus )
owjaa en voor de vrouwen: you can see his butt
pies on joe toe
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:17:46 #141
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26102678
Re-Animator

Horror zoals horror bedoeld is. Heerlijk ranzig, intrigerend verhaal en euh, heerlijk ranzig. Ik had deze klassieker nog niet eerder gezien, maar wat een geweldige film is dit! Komt absoluut in mijn top 10 van favoriete horrorfilms. Het verhaal handelt over een medische student die een manier vindt om lijken weer tot leven te wekken. Nou ja, more or less. When you mess with the dead, you might only end up with the crumbs, not with the bread.
Had ik al gezegd dat hij heerlijk ranzig was?

8

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 09-04-2005 19:53:46 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:20:06 #142
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26102730
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Der untergang
Saai,langradig,dus niet helemaal afgezien.Niet zo wow dus
Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:35:52 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26104493
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Wees blij dat je geen 5 jaar hoefde te wachten tot je hem af kon zetten.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:57:49 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_26110891
Cube
Goede film. Briljant concept en interessante boodschap.
Kanttekening die ik wil plaatsen: de ruzies en het gebrek aan samenwerking vind ik apart en onnodig, de hele setting boeit al meer dan genoeg.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:07:58 #145
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26111207
Gusha no bindume

Het verhaal speelt zich af in een vreemde wereld, die zowel futuristisch als ouderwets lijkt (denk een beetje aan Brazil). In een (waarschijnlijk) immens groot gebouw reizen mensen per lift. Als er twee geboeide gevangenen (een met kannibalistische neigingen en een die achterstevoren spreekt ) in de lift vervoerd worden loopt het mis. Ik kan er wel meer over zeggen, maar eigenlijk vond ik hem niet echt bijzonder. Misschien was ik niet echt in de juiste stemming, maar na een uur had ik het wel gezien. De film heeft soms wel wat leuke effecten een aparte sfeer door het vreemde toekomstbeeld, maar er gebeurde te weinig om het (voor mij) boeiend te houden. Gezien het idmb cijfer denken veel mensen er anders over. Ik vond het vooral een voorbeeld van een film die weinig toevoegt aan wat er al is.
5,5

[ Bericht 7% gewijzigd door Wepeel2 op 10-04-2005 00:30:36 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:48:47 #146
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26112413
The Philadelphia Story

Dit is gewoon op en top genieten. Hoe kan het nu ook misgaan met Stewart en Grant in de hoofdrollen. Wat ontzettend leuk en wat een genot om ze samen te zien. En gelukkig doet de rest van de cast ook leuk mee. Hepburn vind ik zelf niet echt een leuke actrice, maar toch is ze wel aandoenlijk in deze film. Grace Kelly in de plaats van haar was natuurlijk helemaal geweldig geweest
Maar goed, de film zelf. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem een klein beetje tegenvallen. De film heeft een bepaald soort humor, erg subtiel, maar ook erg overdreven soms, als je je daarin kunt inleven is het een zeer vermakelijk/leuke/mooie film, en dat lukte deze keer gelukkig wel. De dialogen, cynische opmerkingen zijn gewoon zeer goed en leuk en het acteerwerk is dat ook. Eenmaal op de avond voor de trouwdag gaat de film helemaal los en krijgen we een aantal schitterende scenes te zien met een dronken Jimmy Stewart en een suave Cary Grant als grote hoogtepunten!
pi_26115147
Gone Dark

Ik vond het een erg leuke film.
originele script.
  zondag 10 april 2005 @ 09:45:53 #148
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26116999
Never Been Kissed (Raja Gosnell, 1999)
Matige comedy met Drew Barrymore als journaliste die undercover gaat op een high school. De film heeft zo z'n aardige momenten, maar niet zonder cliche's. Naarmate het einde komen de verplichte moralen en romantische finale om de hoek kijken en wordt alles veel te lang gerekt. **½

Zivot je cudo (Life is a Miracle) (Emir Kusturica, 2004)
Alweer een goede film van Emir Kusturica. Hier combineert hij de hilarische absurditeiten van Black Cat, White Cat met de serieuze toon van Underground. Zo goed als die films is deze niet, maar het komt een aardig eind in de buurt. Het begin is wat rommelig en doelloos, maar naar mate de serieuze toon meer en meer de boventoon gaat voeren wint de film aan kracht. Hij weet enorm veel genre's te combineren; komedie, politieke satire, oorlogsfilm, romantiek, zelfs sportfilm. Hilarische hoogtepunten: de boks-SM partij, de cocaïne lijn, het hengelplassen, het optreden van Jadranka en nog vele meer. ****
  zondag 10 april 2005 @ 09:50:37 #149
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26117021
Blade Runner

Kheb 2 uur lang zeer geintrigeerd naar deze film zitten kijken. Nooit wordt alles echt duidelijk, dus je blijft constant alert, maar het komt vooral door de prachtig mooie wereld die Scott en z'n team hebben gecreeerd. (dat huis van Sebastiaan!!! )Het is gewoon 'echt' en het brengt een heel speciale sfeer met zich mee. Eentje waardoor je nooit helemaal zeker kan zijn van wat er gaat gebeuren. Het verhaal draagt daar nog eens aan bij, gewoon erg goed bedacht. Acteerwerk van Ford vond ik niet hoogstaand, maar Hauer steelt de show als Batty. Zeer creapy gast.
En al dit alles wordt ondersteund door de muziek van Vangelis, die er echt een klein kunstwerkje van heeft gemaakt.
  zondag 10 april 2005 @ 12:25:09 #150
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26119220
Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part II: In Shocking 2-D
De makers van deze film hebben bij George Romero's Night of the Living Dead de soundtrack verwijderd en hun eigen "komische" soundtrack toegevoegd.
Ook wordt de film af en toe onderbroken om een grapje of wetenswaardigheid te vertellen.

Deze film is alleen leuk als je het origineel van Romero hebt gezien en samen met een aantal vrienden en flink wat bier wat te lachen wilt hebben.
De grappen zijn zeer flauw, maar ik vind het wel knap dat ze een complete film van nieuw dialoog hebben voorzien.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 10 april 2005 @ 12:26:39 #151
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26119258
  zondag 10 april 2005 @ 12:31:50 #152
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26119367
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:26 schreef Hare het volgende:

[..]

Deze film komt zeker wel in de buurt van de film met de langste titel ooit. Zeker voor Amerikaanse maatstaven
Het is waarschijnlijk ook de film met de langste titel:

LONGEST TITLES
(includes spaces/punctuation; letters/numbers only)
1 / 2: Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part 2: In Shocking 2-D (1991, Lowell Mason) - (208 / 161)

2 / 1: The First & Only Unicorn City Combined Kids Carnival Circus Is Coming Soon to Your Local Neighborhood, Neighborhood: Tickets Now at Box Office: Live Menagerie! Talent Audition! Come Early for Early (1978) - (197 / 162)

3 / 3: Un Fatto Di Sangue Nel Commune Di Sculiana Fra Due Uomini Per Causa Di Una Vedova Si Sospetano Moventi Politici. Amore-Morte-Shimmy. Lugano Belle. Tarantelle. Tarallucci È Vino (Lina Wertmüller) - (176 / 144) (full title according to Guinness)

4 / 4: The Mysterious Yearning Secretive Sad Lonely Troubled Confused Loving Musical Gifted Intelligent Beautiful Tender Sensitive Haunted Passionate Talented Mr. Ripley (1999, Anthony Minghella) - (162 / 142)

5 / 6: Shree Shree Rajadhiraja Shree Shree Madana Kamaraja Shree Shree Vilasa Raja Shree Shree Madhubana Raja Shree Shree Krishnadeva Donga Raja (1994) - (155 / 118)

6 / 5: The Persecution and Assassination of Jean-Paul Marat as Performed by the Inmates of the Asylum of Charenton Under the Direction of the Marquis de Sade (1967, Peter Brook) - (150 / 125)
IMDb Vote History
  zondag 10 april 2005 @ 12:42:13 #153
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26119561
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:31 schreef victorinox het volgende:

5 / 6: Shree Shree Rajadhiraja Shree Shree Madana Kamaraja Shree Shree Vilasa Raja Shree Shree Madhubana Raja Shree Shree Krishnadeva Donga Raja (1994) - (155 / 118)

Als dat geen bezoekers naar de bioscoop trekt
  zondag 10 april 2005 @ 12:48:36 #154
13148 Shogo
Psycho...
pi_26119684
Ju-on: The Grudge 2
Ik zapte gisteravond even langs alle zenders en kwam om 0:00 uur aan bij MTV die Ju-on:The Grudge 2 uitzonden. Gezien ik er van alles over gehoord heb en nog nooit iets ervan heb gezien was ik wel benieuwd opzich. Gelijk vanaf het begin hangt er een best wel creepy sfeertje in de film. En hoewel ik in het begin van de film toch al wat cliché dingen zag bleef het tot het einde opzich wel spannend. Geen hoogstaande film maar opzich wel vermakelijk voor een avondje 'griezelen', maar de film moet het hebben van het sfeertje en een beetje spanning want eng wordt het niet echt.
pi_26119736
The pasion of the Christ , erg indrukwekkend
People are strange , When you are a stranger.....
pi_26120168
Zivot Je Cudo
Opnieuw een erg vermakelijke en interessante film van Kusturica. Hij begon wat chaotisch en was wat moeilijk in te komen, maar toen het verhaal eenmaal onderweg was kwamen de typische scenes zoals we die van Kusturica kennen, luid vergezeld met de traditionele muziek en de absurde gebeurtenissen. Dit zullen altijd films blijven die me weten te boeien, al zal ik ws nooit volledig begrijpen wat de maker met alle verwijzingen in zijn film bedoelt.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 10 april 2005 @ 13:22:42 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26120525
Hotel Rwanda 2004)
Hele mooie, goede, indrukwekkende film over de oorlog in Rwanda.
cijfer: 8.5

Tsubaki Sanjûrô (1962)
Misschien iets minder goed dan zijn voorganger, Yojimbo, maar nog steeds een geweldige film. Toshirô Mifune is ook weer lekker op dreef is. En één van de komischste Kurosawa's, die ik heb gezien.
cijfer: 9
pi_26120661
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:48 schreef Shogo het volgende:
Ju-on: The Grudge 2
Ik zapte gisteravond even langs alle zenders en kwam om 0:00 uur aan bij MTV die Ju-on:The Grudge 2 uitzonden. Gezien ik er van alles over gehoord heb en nog nooit iets ervan heb gezien was ik wel benieuwd opzich. Gelijk vanaf het begin hangt er een best wel creepy sfeertje in de film. En hoewel ik in het begin van de film toch al wat cliché dingen zag bleef het tot het einde opzich wel spannend. Geen hoogstaande film maar opzich wel vermakelijk voor een avondje 'griezelen', maar de film moet het hebben van het sfeertje en een beetje spanning want eng wordt het niet echt.
Volgens mij heb je Ju-on: The Grudge gezien. Ju-on: The Grudge 2 staat op 15 April gepland.
  zondag 10 april 2005 @ 13:33:25 #159
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26120755
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:28 schreef sampoo het volgende:

[..]

Volgens mij heb je Ju-on: The Grudge gezien. Ju-on: The Grudge 2 staat op 15 April gepland.

Weet ik wel zeker, want ik heb tijdens het zappen ook nog een stukje gezien van Ju-On.
  zondag 10 april 2005 @ 13:35:31 #160
13148 Shogo
Psycho...
pi_26120801
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:28 schreef sampoo het volgende:

[..]

Die namen bij de cast leken me al niet overeen te komen met die ik in de film gehoord heb... Wat een sukkels er stond een 2 achter bij dat MTV beeldmerkje (die tekst die de hele tijd heen en weer scrolt).
pi_26120804
Reservoir Dogs

Ondanks dat de film weinig inhoud heeft maken de acteurs, sterke dialogen en geweldige muziek dit tot een geweldige film
  zondag 10 april 2005 @ 14:00:47 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26121328
Reservoir Dogs
De eerste feature film van Quentin Tarantino, waarin ie zelf natuurlijk ook een rol speelt is mijn inziens een instant classic. Alle kenmerken van een typische Tarantino film zitten erin: geweldige dialogen die t werk van QT zo goed kenmerken, moo maar simpel en effectief gefilmd, goed gemonteerd en weer voorzien van een puike soundtrack. Ook de personages zijn erg cool.
Vooral de openingsscene (over Madonna) is subliem . Verder niet veel aan toe te voegen. Gewoon een film die iedereen moet zien en hebben

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 10 april 2005 @ 14:01:28 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26121346
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:35 schreef pascalheister het volgende:
Reservoir Dogs
hehe lol
pi_26122321
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:01 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hehe lol
wat ga je nog meer kijken ?
  zondag 10 april 2005 @ 14:45:59 #165
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26122418
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:42 schreef pascalheister het volgende:

[..]

wat ga je nog meer kijken ?
als t goed is, zometeen de Criterion versie van Traffic.
die heb jij ook, toch??
pi_26126070
White Noise: film van niks
Blade Trinity: leuke actiefilm
Sin City: kon mij niet boeien
  zondag 10 april 2005 @ 19:39:04 #167
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_26129567
[quote]Op zondag 10 april 2005 13:35 schreef pascalheister het volgende:
Napoleon Dynamite
Een nerd (een echte) die zijn nieuwe mexicaanse vriend gaat helpen class president te worden terwijl er wordt opgepast door Oom "ik leef nog in 1982".

Dit doet hij in anderhalf uur van nietzeggendheid. Eigenlijk is de film dood en doodsaai, maar in zn saaiheid toch wel interessant om naar te kijken. Napoleon doet mij een beetje denken aan de sukkel in de klas die toch een enorm ego had en een grote klootzak kon zijn zodra hij in de aandacht stond.

Aan de ene kant moet je lachen om de situaties, aan de andere kant is het natuurlijk zielig hoor Napoleon (en zn chatzieke broeg Kirk) hun leven doorbrengen.

Aardig, vreemd maar meer niet

En oh, wat is het Waterworld meisje schattig geworden zeg! Wat een lief koppie.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_26129873
ik heb vandaag Robots gekeken
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_26130759
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:45 schreef Timo20 het volgende:

[..]

als t goed is, zometeen de Criterion versie van Traffic.
die heb jij ook, toch??
ja die heb ik ook al een tijdje ja, maar ik heb wat anders gezien
pi_26131001
Lawrence of Aribia

Wat een geweldige film zeg, het is een lange zit. Maar ook zeker de moeite waard. De intro is al geweldig gemaakt.. verder de geweldige beelden van de woestijn in combinatie met een sterk verhaal en mooie muziek en goede scenes maken dit een topper.
pi_26138664
Paar keer half gezien, dit keer helemaal en zonder bier om het verhaal helemaal te begrijpen: American History X.

K werd er emotioneel van . (en dat gebeurt niet snel bij films )
pi_26138686
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 19:45 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Hide and seek

Erg warrig,toch een mooie film En een goeie cast,absoluut Jammer alleen dat er 2 eindes zijn
Heb ik vorige week gezien! .

Erg leuke film.
  maandag 11 april 2005 @ 02:09:12 #173
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26138797

The Dangerous Lives of Altar Boys: wat deze film zo leuk maakt is de frivoliteit, de fantasie en de levendigheid van de hoofdpersonages. Het is dan ook tamelijk jammer dat de film het nodig vindt om er toch maar een zwaar einde aan te binden en drama introduceert dat de fijne alledaagsheid van de film nogal tegenwerkt. Toch een fijn filmpje dat mooie momenten kent en originele animatieseqenties heeft die net dat beetje extra geven. 7,5.
  maandag 11 april 2005 @ 08:12:56 #174
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26139891
(#168) Week End (Jean-Luc Godard, 1967)
In het begin waren films van Godard vooral het schoppen tegen filmwetten en -tradities. Zo was Alphaville zijn antwoord op de science fiction film, Les carabiniers op de oorlogsfilm en Une femme est une femme op de musical. In zijn latere werk is het steeds vaker de maatschappij wat er aan moet geloven en dat bereikt hier z'n hoogtepunt. De film is geconstrueert als een roadmovie en de protagonisten komen tijdens deze tocht een grote lading bijzondere mensen tegen, elk een groep uit de samenleving symbolerend. De bourgeoisie, de hippies, de Westerse cultuur, het communisme; geen enkele groepering is veilig voor de losgeslagen Godard.
Het resultaat is een film waarin je alles kunt verwachten en waar die verwachtingen ook ingelost worden. Tien minuten lange panning-shots van een verkeersopstopping, prekende allochtonen, brandende auto's met hevig bebloede lijken, kannibalen, sexuele fantasiën, vuurgevechten; alles zit er in. Dat maakt van de film een erg onvoorspelbare, vaak hilarische, maar soms ook haast ondoorkomelijke film die een bijzondere ervaring is. Godard draaft soms door in z'n politieke preken en zijn politieke boodschap komt dan ook beter over wanneer hij de problemen met humor benadert. Niemand lijkt zich bijvoorbeeld druk te maken om de lijken en het eerste waar de upperclass trut zich druk om maakt wanneer ze in een crash terecht komen is haar dure tas.
Tijdens de openingsscene, waarin een vrouw heel rustig aan haar man verteld over haar menage-a-trois met een ander koppel, speelt Godard met de muziek en probeert overduidelijk door middel van deze muziek een valse spanning te creëren die totaal niet op z'n plaats is. De filmverwijzingen ontbreken uiteraard ook niet. Eén van de duidelijk is naar Buñuel's El ángel exterminador, evenals deze film een film die surrealistisch van aard is. Godard weet ook weer leuk gebruik van kleur te maken. Opvallend daarbij is dat de kleuren van de Franse vlag diverse keren terugkeren (bijvoorbeeld doordat in de file een aantal keer een blauwe, witte en rode auto achter elkaar staan). Dit was z'n 15e film in een periode van zeven jaar en het duurde jaren voordat hij nog een film zou maken hierna. De film eindigt dan ook met het statement: "Het einde van de cinema". ****
  maandag 11 april 2005 @ 08:16:51 #175
18008 hornage
pi_26139914
The Forgotten
Toen ik de trailer had gezien van deze film leek het me wel een aardige film omdat het gegeven wel aardig origineel was. Ik zette dus met veel zin de film aan.
De film laat goed zien hoe Telly helemaal kapot is omdat ze haar zoon een aantal jaren terug kwijt is geraakt. Ze heeft moeite om het verlies te verwerken en haar relatie met haar man wordt er niet echt beter op. Op een dag lijkt het opeens alsof niemand ooit van het bestaan van haar zoontje afweet. Dan gaat ze dus op onderzoek uit hoe dat komt.
Ik vond het verhaal erg intrigerend. Zoals ik al eerder zei was het idee gewoon wel ok. De uitwerking ook zeker. Julianne Moore laat een echte moeder zien die onvoorwaardelijke moederliefde toont door zich door niets tegen te laten houden. Het verhaal blijft ook goed totdat we aan het einde komen. Het einde is zeker wel logisch alleen past geheel niet bij de film. Het was echt weer duidelijk dat er een "hollywood" goed einde aan moest komen. Dat vond ik eigenlijk het enige jammere. Voor de rest goede film. Een 8.
  maandag 11 april 2005 @ 10:29:12 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26141936
Notorious

Beetje een laatbloeier. De film bouwt zeer langzaam op en er gebeurt gewoon zeer weinig tot de laatste 20 minuten, wanneer het verhaal toch erg interessant begint te worden. Dat dat daarvoor eigenlijk niet lukt is doordat de spanning die er zou moeten zijn tussen Grant en Bergman, en waar een groot deel van de film omdraait niet werkt. Grant speelt de verontwaardige lover die niks meer te maken wilt hebben met de liefde van z'n leven, maar het is gewoon te duidelijk dat het alleen maar spel is. Dat ze uiteindelijk samenkomen is erg obvious. Veel wordt goedgemaakt met het spannende en mooi geschoten einde, waarbij Hitchcock heel normale voorwerpen toch een zeer grote rol kan laten spelen. Echt knap gedaan.

Ow, en ook nog een prachtige docu gezien:

Katharine Hepburn: All About Me

Ik ben niet echt fan van de acteerprestaties van miss Hepburn, ik vind ze vaak erg overdreven overkomen. Maar wat is het toch geweldig deze docu over haar leven te zien. In 1992 gemaakt, ze leefde toen nog, en dus krijgen we haar leven nu te zien en verteld ze met eigen verhalen de homevideo's en fragmenten uit films aan elkaar. Vind het fascinerend om zo'n grote ster nog op zo'n late leeftijd te zien, waarin ze nog zeer actief is met tennis, gardening en weet ik veel wat meer.
Maar het leukste zijn de home video's, waarbij de camera ook vaak werd meegenomen naar de sets, en dus krijgen we wat achter de schermen fragmenten te zien, waarbij het voor mij vooral leuk was om Cary Grant te zien.
Hepburn verteld heel open en eerlijk en zo krijgen we veel leuks te horen. Haar kijk op het leven is een zeer bijzondere, en ze zegt een aantal zeer mooie dingen.
Haar acteren mag me dan een beetje tegenstaan, het is wel een zeer markante vrouw!

[ Bericht 41% gewijzigd door Hare op 11-04-2005 10:36:59 ]
pi_26145019
Casablanca
http://www.imdb.com/title/tt0034583/

Eindelijk deze klassieker gezien, zodat ik zelf kan oordelen over de mytische status die deze film door velen aangemeten wordt toebedeeld.

Terecht?
Ja, ik vind van wel.

Het biedt veel; uitstekende rolverdeling van zowel hoofdrolspeler als de bijrollen. Het verhaal heeft een interessant gegeven, met name het feit dat de film in 1943, dus nog midden in WOII, is opgenomen is intrigerend. Wat de door mij aanvankelijk gevreesde romantiek betreft, ook dit komt integer over en is niet te zoetgevooisd. Grappig detail is het kettingroken en zuipen door alle acteurs, andere tijden zeg maar.....

Kortom, het overtrof mijn verwachtingen en de status van absolute klassieker is wat mij betreft gerechtvaardigd.
  maandag 11 april 2005 @ 13:19:09 #178
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26145555
Max

Max Rothmann (john Cusack) is een oorlogsveteraan uit WO1. hij heeft een arm verloren in de loopgraven. na de oorlog is hij kunsthandelaar in munchen geworden.
hij komt in kontakt met een jonge, beginnende schilder: Adolf Hitler. deze AH heeft wel talent, maar ook aparte ideeen. mede door andere oorlogsveteranen wordt AH opgedweept zich met politiek bezig te gaan houden. MR probeert hem echter aan te moedigen de energie die hij in zijn speeches steekt te gebruiken voor zijn schilderwerk.

de film is zeker niet slecht, maar het komt nooit echt los. alleen de speech in de kroeg is echt sterk.
ook kon JC mij niet overtuigen van een eenarmig bestaan....
  maandag 11 april 2005 @ 13:49:33 #179
67663 fractalis
we (all) search
pi_26146169
Once Upon A Time In China (Tsui Hark, 1991)

Had hier geen verwachtingen van maar vond dit toch een behoorlijke tegenvaller. Plaatjes zien er prima uit, evenals de tof in beeld gebrachte vechtscènes. Het grootste probleem vond ik eigenlijk dat er geen touw was vast te knopen aan het verhaal, voor zover dat aanwezig was. Verhaal fungeerde eigenlijk alleen als kapstok voor de werkelijk eindeloze vechtscènes. Nu is dat niet zo'n probleem, ik noem een Kill Bill 1 of een Hardboiled die beide meer dan prima te pruimen zijn. Grote verschil is denk ik dat daar niet zulke gruwelijk flauwe grappen in zitten. Ook de zoetsappige muziek werd trouwens vrij irritant na een tijdje. Al met al op zich best vermakelijke onzin, maar in het tijdperk van de helden en de vliegende dolken gewoon niet echt meer een hele goede film...; **1/2

Autumn Sonata (Bergman, 1978)

Had de film al gezien, maar had gisteravond het grote genoegen hem op het grote witte doek te mogen bewonderen. De eerste keer vond ik dit al een uitstekende film, echter zo diep onder de indruk als ik gisteravond was was ik toen bij lange na niet. In het kort gaat de film over de jonge Eva (Liv Ullman) die haar moeder en concertpianiste Charlotte (Ingrid Bergman) uitnodigt nadat ze elkaar 7 jaar niet meer gezien hebben. Al snel blijkt dat dit het gevolg was van een ernstig verstoorde relatie tussen de twee, als gevolg van emotionele verwaarlozing in Eva's jeugd. Ok, de film moet even op gang komen zoals de meeste films van Bergman, maar al snel ontwikkelt de film zich tot een door Sven Nykwist intens in beeld gebrachte emotionele strijd die diep inzicht geeft in beider karakters. Ingrid Bergman op leeftijd zet hier een meer dan uitstekende rol weg, maar degene die echt indruk op mij maakte was Liv Ullman. Vooral tijdens de ruzie tegen het eind van de film is haar acteerwerk werkelijk bespottelijk goed, diepe indruk heeft zij op mij gemaakt. Absoluut een van mijn Bergman-favorieten, deze herstachtige sonata... ****1/2

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 11-04-2005 16:21:32 ]
  maandag 11 april 2005 @ 15:53:08 #180
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26149138
Cheongpung myeongwol (Sword in the Moon)(2003)
Het plot in het kort: Held moet nieuwe koning beschermen tegen aanslagen. Maar dan blijkt dat degene achter de aanslagen zijn oude krijgsmakker is. Wat te doen, wat te doen.
Ik vond de film het eerst half uur simpelweg slecht.Al zitten er ook dan al een paar gave vechtscenés in. Maar als het verhaal dan iets meer op gang komt, wordt het nog best aardig. Al is de film echt een gevalletje "net niet". Zo is bijvoorbeeld de muziek net verkeerd gekozen voor sommige scene's. Is het nog best een vermakelijke film voor de liefhebbers van wu xia.
cijfer: 6
  maandag 11 april 2005 @ 16:07:11 #181
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26149448
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:49 schreef fractalis het volgende:
Once Upon A Time In China (Tsui Hark, 1991)

Had hier geen verwachtingen van maar vond dit toch een behoorlijke tegenvaller. Plaatjes zien er prima uit, evenals de tof in beeld gebrachte vechtscènes. Het grootste probleem vond ik eigenlijk dat er geen touw was vast te knopen aan het verhaal, voor zover dat aanwezig was. Verhaal fungeerde eigenlijk alleen als kapstok voor de werkelijk eindeloze vechtscènes. Nu is dat niet zo’n probleem, ik noem een Kill Bill 1 of een Hardboiled die beide meer dan prima te pruimen zijn. Grote verschil is denk ik dat daar niet zulke gruwelijk flauwe grappen in zitten. Ook de zoetsappige muziek werd trouwens vrij irritant na een tijdje. Al met al op zich best vermakelijke onzin, maar in het tijd van de helden en de vliegende dolken gewoon niet echt meer een hele goede film… **1/2
Die gedubde engelsen zijn ook zo verschrikkelijk. Huur dan gewoon mensen in die echt engels spreken.
  maandag 11 april 2005 @ 17:31:14 #182
16701 scanman01
Today's a good day
pi_26151433
Robots

Vanmiddag hebben de kids de animatiefilm "Robots" gekeken. Het begin vonden ze wat matig dacht ik... maar de tweede helft maakte wel het een en ander goed. Mijn dochter geeft de film een 7,8
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_26152037
Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat jij 'em wel leuk vindt .
  maandag 11 april 2005 @ 18:27:49 #184
16701 scanman01
Today's a good day
pi_26152656
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:59 schreef slindenau het volgende:
Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat jij 'em wel leuk vindt .
Bedoel je mij?
Nee, animatiefilms kunnen mij al heel lang niet meer boeien eigenlijk. Ik heb de eerste 5 minuten wel gekeken en toen had ik het wel gezien. Maar vroeger had ik het waarschijnlijk ook wel leuk gevonden.
  maandag 11 april 2005 @ 18:33:41 #185
16701 scanman01
Today's a good day
pi_26152787
The Ring two

Gisteravond dit tweede deel gezien. Je moet toch eigenlijk wel het eerste deel gezien hebben om het een beetje te kunnen volgen. Ik kon me van deel 1 niet heel erg veel meer herinneren (zegt waarschijnlijk ook wel wat over de kwaliteit van deel 1) en dat was wel een nadeel.
Het onderwerp gaat heel erg ver en dat werkt wat mij betreft ook in het nadeel. Op zich zaten er wel spannende stukjes in, maar echt geweldig wordt de film nooit.

Cijfer: 6,5
  maandag 11 april 2005 @ 19:12:18 #186
35567 vollie
de grond gemist
pi_26153664
Hauru no ugoku shiro (aka: Howl's Moving Castle)

Een ietwat tegenvallend meesterwerkje. Van Hayao Miyazaki kan je tegenwoordig ook moeilijk iets anders dan een meesterwerk verwachten, en dat vormt hier ook misschien het probleem. Het op het gelijknamige boek geinspireerde verhaal en de opbouw/ontwikkeling van het verhaal en de karakters erin haalt niet het niveau dat Miyazaki voorschotelde met eerdere films, maar je kunt ook moelijk verwachten dat een dergelijk niveau altijd wordt gehaald. Dat het minder is betekent niet dat het slecht is; in tegendeel: het is nog altijd een prachtverhaal met mooie karakters. De animatie is als verwacht en ook de muziek is weer zeer geslaagd. Een 8-.

[ Bericht 3% gewijzigd door vollie op 11-04-2005 19:19:41 (url wijziging) ]
in het verleden behaalde resultaten zijn ... alvast mooi meegenomen
Fok! Kiekjescollectie | Muzieksmaak
pi_26153767
quote:
Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Bedoel je mij?
Nee, animatiefilms kunnen mij al heel lang niet meer boeien eigenlijk. Ik heb de eerste 5 minuten wel gekeken en toen had ik het wel gezien. Maar vroeger had ik het waarschijnlijk ook wel leuk gevonden.
Hmm, de animaties van tegenwoordig zien er heel realistisch/mooi uit...ik vind ze nog steeds vermakelijk .
  maandag 11 april 2005 @ 22:55:22 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26159271
Gisteren en vandaag:

Full Metal Jacket
Zeer indrukwekkende film over een groepje militairen rookies die in 2 maanden tijd worden getraind tot volwaardige militairen om in de Vietnam oorlog als kanonnenvoer te gaan dienen.
Het acteerwerk is (zoals in ongeveer alle Kubrick`s) erg goed. Vooral in de eerste helft is de dril instructor erg sterk en medogenloos. De sets zijn groots en realistisch en de film geeft ook een realistisch beeld van hoe erg de oorlog moet zijn geweest. De IMHO nogal bizarre muziekkeuze voegt een zekere mate van luchtigheid toe aan de film. Die is opzich wel welkom maar wel nogal vreemd.
Het einde is geweldig
SPOILER
1 van de beste oorlogsfilms die ik ooit heb gezien.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Traffic
Steengoede film van Steven Soderbergh over de aanhoudende drugsoorlog en drugssmokkel tussen de VS en Mexico. Mooi gefilmd. Er wordt gewerkt met 2 verschillende soorten filters: 1 oranje/geel achtige voor t Mexico gedeelte, 1 blauwe voor de gedeeltes in de stad. Dit werkt erg goed en sfeerverhogend. De allstarcast met oa. Michael Douglas, Don Cheadle en alweer een geweldige Benicio Del Toro zijn stuk voor stuk erg sterk.
Verder niet veel over te zeggen: gewoon een aanrader voor iedereen die van dit genre houdt

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,2/10

Some Like It Hot
Wordt door velen gezien als 1 van de leukste comedies allertijden, en na t kijken kan ik t hier alleen maar mee eens zijn. Vooral als je kijkt naar de tijd waarin ie is gemaakt (1959) dan is ie erg scherp. De (woord)grappen komen in redelijk hoog tempo na elkaar op je af, dus eigenlijk is t geen moment saai. Het verhaal is origineel, en je kunt dan ook duidelijk zien waar Nia Vardalos haar inspiratie vandaan haalt voor t recente Connie And Carla. Alleen is Some Like It Hot veel en veel leuker. Het acteerwerk van de voltallige cast is leuk, en Marilyn Monroe is zoals we haar kennen: heel lief, schattig en leuk aan t acteren.
Een film die je keer op keer op keer weer kunt kijken. Geweldig

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
  maandag 11 april 2005 @ 23:30:05 #189
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26160148
Meet The Fockers

Gigantische meevaller! Ik had er niet veel van verwacht, maar vond hem eigenlijk net zo leuk als deel 1. De dialogen zijn soms iets minder scherp, maar de overige grappen zijn soms zelfs iets leuker. Dat kindje was soms wat irritant, maar deel 1 had dan weer een irritant einde en gelukkig heeft deze film dat niet. Streisand and Hoffman waren ook geweldig en tilden de film naar een hoger plan.
SPOILER
Ik heb gewoon weer genoten. Geslaagde komedie!
7,5
  dinsdag 12 april 2005 @ 00:45:41 #190
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26161725
Beverly Hills Cop 3: deel één was niet al te bijzonder maar best aardig, deel twee was een ongeïnspireerde wanboel en dit is gewoon enorme bagger. Wat een ondoordachte teringzooi. Het is geen moment grappig, spannend of op welke mogelijke manier dan ook enigszins effectief. Het celluloid waar deze film op is geprint zou de makers moeten aanklagen wegens verkrachting. Bah. 3-.
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:06:41 #191
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26161990
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:45 schreef Sai het volgende:
Het celluloid waar deze film op is geprint zou de makers moeten aanklagen wegens verkrachting. Bah. 3-.

Over 10 jaar breng je toch wel een boekwerkje 'verzamelde oneliners van een zure filmrecensent' uit he?

[ Bericht 2% gewijzigd door Wepeel2 op 12-04-2005 11:18:00 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:13:14 #192
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_26162084
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 01:06 schreef Wepeel2 het volgende:

Over 10 jaar breng je toch wel boekwerkje 'verzamelde oneliners van een zure filmrecensent' uit he?
Dit is een mooie inderdaad .
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 12 april 2005 @ 07:08:30 #193
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26163335
City Lights

Voor mij echt Chaplin's beste film. Chaplin zelf is in topvorm, met z'n mimiek en houdingen waardoor hij zo veel kan overbrengen. Er zitten zeer weinig intertitles in deze film, door het feit dat alles gewoon zo goed is uitgedacht en uitgespeeld. De humor, zeker in het eerste gedeelte van de film is zo ontzettend leuk, z'n eerste night out met z'n maatje .
Maar dit blijft bovenal natuurlijk een romantische film, wat zo duidelijk naar voren komt in het spel van de twee hoofdpersonen. Het einde is zo goed, je leeft zo mee met Chaplin, z'n gezichtsuitdrukking is fenomenaal.

Duel

Leuk uitgangspunt, matige uitwerking. Ik bedoel, het maakt niet uit of je de eerste 20 minuten van de film ziet of de laatste, je ziet precies hetzelfde. Man wordt achterna gezeten door truck. Geen motivatie, geen uitleg of wat, en daarmee kun je wat mij betreft geen 90 minuten vullen.
  dinsdag 12 april 2005 @ 07:43:28 #194
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26163451
Kozure ôkami: Oya no kokoro ko no kokoro (Lone Wolf and Cub: In Peril) (Baishi Saito, 1972)
Vierde deel in de erg toffe samurai-reeks Lone Wolf and Cub. Aan de verhaalstructuur verandert ook met een andere regisseur niet veel. Onze samurai krijgt een moordopdracht aan het begin en op z'n pad om deze opdracht uit te voeren komen we gewillig slachtvee voor z'n zwaard en kinderwagen met coole snufjes tegen. Ook krijgen we iets meer te weten over z'n geschiedenis, maar het draait vooral om de actie en de liters bloed. Onder andere dankzij de hippe funky soundtrack iets beter dan het derde deel. ****
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:24:58 #195
18008 hornage
pi_26164505
Happiness
Gisteren deze film gezien. Ik had gedeeltes al eens eerder gezien tijdens een aantal dronken dagen bij center parcs dus toen pikte ik niet alles mee maar ik vond de scene's die ik zag echt geniaal dus gisteravond de hele film gezien.
De film begint natuurlijk al heerlijk met superdialogen. De film blijft dan doorgaan met situaties van mensen die op zoek zijn naar geluk en naar bevrediging van hun sexdriften. Wat dan vooral snel duidelijk is dat niemand in deze film perfect is. Ieder persoon heeft zo z'n eigen lusten en behoeftes. Elke poging tot geluk en sex gaan alleen hopeloos mis waardoor er echt hilarische en pijnlijke momenten ontstaan. De personen waar je naar kijkt circuleren allemaal om 3 zussen die erg verschillend van situatie en persoon zijn. De man van 1 van de zussen is nogal pedofilistisch ingesteld en zijn acties in dit gebied zijn echt erg disturbing. De film wordt toch geen drama door die dingen niet visueel te laten zien maar alleen maar de flinke gevolgen van deze daden.
Zo, is er van elk personage wel weer een memorabele scene te noemen. Ik vond het zeker een goede film die ook flink gedurfd is en flink wat diepgang heeft. Een 8,5.
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:11:24 #196
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26169031
El Maquinista (The Machinist) (2004)
Nadat deze film hier door enkele erg werd geprezen ook maar gekeken. En eigenlijk vond ik hem een klein beetje tegenvallen. Al is de film goed geregiseerd. En Christian Bale is ook . Het probleem van de film imho is dat hij te lang te vaag en op de oppervlakte blijft zonder dat er iets interessant, spannend, leuk en/of gaaf gebeurt. Waardoor de film vooral de eerste helft bijna saai wordt. Vanaf het eerste moment is duidelijk dat de hoofdpersoon ze niet allemaal op een rijtje heeft, maar pas na het ritje in het spookhuis wordt de film echt interessant. Het einde is dan gelukkig wel erg verrassend (en anders dan ik had verwacht).
cijfer: 7.5

Ah ma yau nan (Leave Me Alone) (2004)
Film begint als een best leuke komedie over een tweeling die elkaar plaats in neemt. De ene komt op bezoek bij de andere (die homo is) in Hong Kong, maar raakt dan betrokken bij een auto ongeluk en raakt in een coma. Ondertussen blijkt dat hij thuis met zijn vriendin voor zondag een schuld moet in lossen bij een maffia baas. De homo moet dan dus in zijn plaats gaan. En dan gaat natuurlijk alles steeds fout en wordt het steeds erger.
Zoals ik al zei begint de film aardig. De grappen zijn best om te lachen. En het is allemaal nog best redelijk gefilmd. Maar de film verandert daarna steeds meer in een standaard actie filmpje met veel shots van de hoofdpersonen cool met zonnebrillen en lange jassen rustig lopend terwijl ze schieten naar alle bad-guys. Een beete een afknapper dus na het aardige begin.
cijfer: 5.5

Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) (1989)
Hier kan ik kort over zijn. Het is niet de beste Ghibli, die ik heb gezien. Het blijft een film. De tekeningen zijn zoals altijd bij Hayao Miyazaki fantastisch. Het verhaal is prachtig door zijn simpelheid. En ook de muziek is weer helemaal in orde.
cijfer: 8.5
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:12:11 #197
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26169050

The Wild One: doordat deze film een persoonlijke invalshoek mist en een tamelijk traditioneel Hollywood plotje volgt doet dit in vergelijking met Easy Rider nogal tam en gestructureerd aan. Dit is dan ook vijftien jaar eerder gemaakt door een grote Hollywoodstudio en niet door wat hippies met een camera. Als je dat in je achterhoofd houdt is dit eigenlijk bijzonder rauw en realistisch: er wordt gepraat over De Eerste Keer, er wordt openlijk partij gekozen voor de jongeren en volwassenen worden neergezet als uiterst naïef of als eikels. Dan is er ook nog Brando in één van zijn meest Brando-esque rollen en je zou het hopeloos geforceerde laatste kwartier haast vergeten. 8.
  dinsdag 12 april 2005 @ 17:38:08 #198
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26175238
NOTHING

Een nieuwe Vincenzo Natali! Zijn de verwachtingen hoog gespannen? Ja! Na het magistrale "Cube" en de winnaar van vorig jaar "Cypher", mogen we de lat wat hoger leggen. En lost "Nothing" die verwachtingen in? Bijlange niet. Waargebeurd of niet, dit verhaal over twee losers die niet zonder elkaar kunnen is even waterdicht als een lekgeslagen rubberboot vol incontinente bejaarden in een baai bij Bordeaux.
Dave en Andrew worden subliem vertolkt door David Hewlett (ook al "Cube" en "Cypher") en Andrew Miller ("Cube" en "Last of the dogmen").
SPOILER
Memorabele scènes, maar absoluut geen memorabele film, daarvoor maakt Natali het zichzelf net iets te makkelijk. .

[ Bericht 2% gewijzigd door Gorro op 12-04-2005 19:21:54 (spoilertags) ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:29:14 #199
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26176426
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 17:38 schreef B.A.Trix het volgende:
NOTHING
Da's wel een hele hoop tekst, maar uiteindelijk begrijp ik nog steeds niet wat nou je kritiek op de film is. Ik geloof dat je vindt dat er te weinig gebeurt? Dan is het jammer dat je hier in je betoog ook nog eens het het halve plot meent te moeten vertellen. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film, juist omdat het toch telkens verrassend was hoe het zich otnwikkelde.
Geen meesterwerk, maar dat was Cube ook niet.
Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:50:08 #200
40664 Durbin
Who knows..
pi_26176910
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Edit : oh wacht je was te lui om je eigen mening te geven dus je haalt hem maar compleet van een andere site:
http://www.cuttingedge.be(...)w.php?article_id=353
Nou leuk om "jouw" mening over deze film te kunnen lezen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')