Het lijkt me alleen zo'n uitzichtloos leven. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks tot in lengte van dagen zou willen blijven doen!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:30 schreef HassieBassie het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor die vrouwen een ideale bijbaan is? Je hoeft niks te kunnen, geen stress en het betaalt niet eens zo heel erg slecht. Ideaal voor moeder die niet altijd thuis willen zitten, of gewoon het geld goed kunnen gebruiken.
Idioot, je zegt over andere mensen dat ze debiel zijn (althans dat impliceer je), maar zelf maak je achterlijke taalfouten. Dus tief een eind op.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:29 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Blijf eens even on topic, urkelboy!
Dat hoeft ook niet, dat doet je toekomstige vrouw wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:33 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen zo'n uitzichtloos leven. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks tot in lengte van dagen zou willen blijven doen!
Dat is natuurlijk irreëel. Qua bijbaantjes valt er op het moment nou eenmaal weinig te kiezen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:37 schreef Exhale_02 het volgende:
Kies dan ook een call-center waar je bijna alleen maar met studenten zit...
Hoe wou je dat doen dan, dreigen met spelfouten?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:40 schreef op_dreef het volgende:
Anders zet jij jezelf even de grens over. Of moet ik het even voor je doen ?
Dan werk jij in een ander callcenter als ik. Bij ons is het domheid troef!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Bij ons in het callcenter is het hartstikke gezellig, en van domme wijven en hongerloontjes is geen sprake.
Dan hebben we beiden een passende baan gevonden, me dunkt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dan werk jij in een ander callcenter als ik. Bij ons is het domheid troef!
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:43 schreef Meh7 het volgende:
Hoe wou je dat doen dan, dreigen met spelfouten?![]()
Niet generaliseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:05 schreef boebiedoe het volgende:
Daarom werk je zeker ook bij een callcenter, schrijven ging je te slecht af..
en na het werk natuurlijk een 'wijf' mee naar huis nemen he? dat kan namelijk omdat je niet meer bij je ouders woontquote:
Typisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:13 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
en na het werk natuurlijk een 'wijf' mee naar huis nemen he? dat kan namelijk omdat je niet meer bij je ouders woont
Och, callcenter is ook een vrij algemene term.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:10 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
TS voelt zich te goed voor deze wereld?![]()
Mijn vriendin werkt ook bij een call-center en heeft gewoon een HBO studie afgerond.
En in plaats van zielig thuis te gaan zitten omdat de banen in die sector niet voor het oprapen liggen besluit ze aan te pakken wat ze kan tot ze een goede baan gevonden heeft.
Idioot!
Merlijnquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..quote:Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.
'Elkaar oppeppen'.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..
nee... echt.. haha! komischquote:'Elkaar oppeppen'. Een paar colllega's van ons hebben er geloof ik ook gewerkt.
hoop het toch van niet... heb net een contractverlenging van een half jaar binnen.. hm of ze moeten me permanent inbound laten bellen.. maar dat zal wel niet... en ach... die callcenters zijn toch sluw genoeg om het op zo'n manier te brengen dat het weer niet onder verkoop gaat, waarschijnlijk...quote:Binnenkort wordt telefonisch colporteren verboden
op welke regio zit jijquote:Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof
best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...
vooral de inbound is natuurlijk leuk...![]()
ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?quote:op welke regio zit jij![]()
ik zit bij dezelfde firma op de helpdeskquote:Op maandag 28 maart 2005 01:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?![]()
ons ook wel.. leuke mensen, hele avond gratis drinken, einde avond gratis bier, mag switchen van regio wanneer je maar wilt..quote:Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof
best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...
vooral de inbound is natuurlijk leuk...![]()
ditto here i guessquote:Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
Een callcenter is ideaal als 2e baantje.
Maar ook als vaste baan als je weinig zin in hebt in stress of teveel verantwoordelijkheid.
Waar het ook goed voor is, is als opstapje binnen ene bepaalde branche.
Daarnaast leer je in teamverband werken, wat klantvriendelijkheid is en dergelijke.
En in het geval van de TS, precies wat hem niet ligt.
De een kan het aan en de ander niet.
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
haha! komisch!quote:ik zit bij dezelfde firma op de helpdesk
jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...quote:ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
haha..quote:Op maandag 28 maart 2005 01:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
haha! komisch!
[..]
jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...![]()
met pensioenen had ik een keer zo een man... die vroeg... bel je voor een pensioenadviseur te bestellen...?
ik: njah, zo zou u het kunnen noemen...![]()
man: doet u mij maar een paarse!
ik:![]()
nou, wat een baggerbeleid... dan kan je niet eens meer leuke dingen doen tijdens die uurtjes.. moet je echt gaan werken voor je geld... en goed bij gedijen... tja.. ik vind het hartstikke gezellig en heb nu meer lol in m'n werk, dan dat iedere beweging die ik maak geregistreerd wordt... lijkt me.quote:k heb hier nog ergens een interessant VN-artikel liggen over een callcenter waar sprake is van een strakke discipline. Elke minuut wordt geregistreerd, ook als je naar de wc gaat e.d. In het artikel melden de bewuste medewerkers dat ze daar goed bij gedijen, maar ik ben er een beetje sceptisch over.
Ijzeren discipline is fantastisch, maar Big Brother-style-discipline ook?
Welnu... het zal wel. Voor het bedrijf is de data natuurlijk ontzettend interessant.
bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet togquote:tis verdomme een gratis service, waar doen ze moeilijk over?
ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomenquote:Op maandag 28 maart 2005 01:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet tog![]()
ze denken gewoon dat jij de reddende engel bent męn... en als jij zorgt dat ze in die waan blijven doe je je werk goed.
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkendquote:ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomen
Toegegeven... productiviteit maakt gelukkig. En de één vindt dit vreselijk, de ander heerlijk.quote:Callcenter T-Mobile: duizend bellers aan de moderne lopende band.
De werkdag is er per seconde geregeld. Elke handeling wordt digitaal vastgelegd. Drie keer te laat komen betekent ontslag. Onmenselijke werkomstandigheden? Integendeel! De duizend telefoonbeantwoorders van T-Mobile zijn erg over hun baas te spreken. 'Hier word ik tenminste afgerekend op wat ik doe!'
Vrij Nederland keek en luisterde mee in het enorme callcenter van T-Mobile te Rijswijk. 'Werken in een callcenter? Dat is topsport!'
thanksquote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
ach ja bedanktquote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
Search & Results?quote:Op maandag 28 maart 2005 01:31 schreef Sjoe538 het volgende:
waar werk je?
ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
geloof t nie... heb k iets gemist dan..?quote:Ja, inderdaad.
Was jij er nou ook bij vorige keer met die gozer van Essent, die steeds begon over allerlei facetten van porno?
Ik ken iemand die daar werkt.quote:
Welk callcenter mag dat wezen dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Bij ons in het callcenter is het hartstikke gezellig, en van domme wijven en hongerloontjes is geen sprake.
Ja welke in Rotterdam?quote:Op maandag 28 maart 2005 16:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
in rotterdam... ik werk gezellig met heiden6![]()
True, true..Ben zelf nu ook nog student en werk op een helpdesk. Drie shifts van 4,5 of 5 uur..Of een avondje en een dag in het weekend...en bovenop de studiefinanciering komt daarmee ruim 100 euro per week. Dan moet je het als student toch wel kunnen redden lijkt me..quote:Op maandag 28 maart 2005 16:59 schreef Nuek het volgende:
Het grappige/sneue is dat studenten vaak niet eens in de gaten hebben hoeveel rijkdom ze hebben. Elke maand een standaard zakcentje extra terwijl een ander zonder studie er krom voor moet liggen.
Ik heb al verscheidene (ex)studenten zien huilen bij de aanblik op hun eerste loonstrookje. Alsof iedereen zo maar 2000 euro netto per maand verdient en zij dat als beginners ook minimaal krijgen zouden
Grappig en onrealistisch..... Ik zou willen dat ik weer student was. Ondanks dat het aan het eind van de maand de touwtjes aan elkaar knopen was was het toch echt een luxe-leventje.
Ohh die staan altijd in het Erasmus Magazine toch? Die heb ik ook weleens gebeld maar toen hadden ze alleen outbound.quote:
jep klopt, ze hebben sowieso bijna alleen outboud... maar het is kei gezellig dus zo erg vind ik dat nietquote:Op maandag 28 maart 2005 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ohh die staan altijd in het Erasmus Magazine toch? Die heb ik ook weleens gebeld maar toen hadden ze alleen outbound.
quote:Op maandag 28 maart 2005 21:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
jep klopt, ze hebben sowieso bijna alleen outboud... maar het is kei gezellig dus zo erg vind ik dat niet
hallooo collega...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]Collega!
Btw, je hebt met die presentatie niets gemist. Die knakker van @home maakte de hele tijd superflauwe grapjes over porno, waar niemand om moest lachen, dat was eigenlijk alles.
Trainingen zijn het leukste. Voor negen euro per uur achteroverhangen met een bak koffie, en naar een paar powerpointsheets kijken...
![]()
Ik ben wel blij met wat ik verdien. Paar avondjes in de week, shifts van vier of vijf uur, en dan toch weer 450-500 euro per maand.
alleen maarquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geven ze blowjobs aan de baas?
Troost je, want ik ben er ook weer.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
hallooo collega...
ik heb niets te melden... (waar is die coole smiley...)... moet morgen werken.. bah bah
k heb geen zin man
Wat voor project van KPN? Ik ben daar erg benieuwd naar...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
één tip: bel mij niet.....quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Je bent en blijft een loonslaafquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:30 schreef HassieBassie het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor die vrouwen een ideale bijbaan is? Je hoeft niks te kunnen, geen stress en het betaalt niet eens zo heel erg slecht. Ideaal voor moeder die niet altijd thuis willen zitten, of gewoon het geld goed kunnen gebruiken.
Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Idd!quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:29 schreef HekManiac het volgende:
Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.
Dat moeten ze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:46 schreef _Boo_ het volgende:
Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.![]()
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ja ik bedoelde met ze ook de leiding. Niemand gaat uit zichzelf een ander aanspreken met Meneer van Dam en zeker geen drie keer per gesprek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
gezelligquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Troost je, want ik ben er ook weer.
Overigens; knap persoon die jou kan pijpen.
wij hebben inderdaad ook niet echt zo'n script... natuurlijk wel een leidraad, zeker voor als je net begint. Maar je moet je sales verhaal toch aan je klant aanpassen... Voor een of andere omhooggevallen jup moet je de producten natuurlijk anders brengen als voor een bijstandsmoeder met 5 kinderen... Gelukkig hoeven we ons dus niet strikt aan die leidraad te houden...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
Eindelijk waarderingquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
@ HekManiac... ik heb helemaal geen imageprobleem... (ja of misschien wel.. maar iig niet door m'n werk) ik bedoel... vinden ze dat werk te min voor je dan ofzo...? Hebben ze dan liever dat je kranten gaat bezorgen...? Je verdient tenminste je eigen geld, ze moeten niet zo zeuren...
Waren "koude bestanden", zeker?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
true.. true...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:17 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Eindelijk waardering!!
Hahah! Nee, hoor, ik sta mijn mannetje wel. Ik probeer alleen te zeggen dat er een hoop cliché's bestaan over werken in een callcenter.
inleg kruisje... tanga... persil...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:29 schreef desiredbard het volgende:
En wat helemaal je imago naar de knoppen helpt:
De Persil Helplijn (of wat ander wasmiddel dan ook)
Zo'n blije dame met zo'n tevreden glimlach alsof ze net een vers inlegkrusje i d'r tanga gedeponeerd heeft die je bijna hijgerig zit te vertellen dat het ook op 30 graden kan
Heb ik ook 1,5 jaar gewerkt. Zit die Clifton nog in utrecht?quote:
Tijdens de "opleiding" bij support ben ik daar nog ff over gaan zuigen:quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:20 schreef kastanova het volgende:
Mevrouw/meneer [+ achternaam] moet zelfs verplícht minimaal 2 en maximaal 3 keer genoemd worden, anders wordt het gesprek als mislukt beschouwd.
Bij ons krijg je dat ook wel eens, en dat mag eigenlijk niet gebeuren. MAar als je minder mensen belt dan je uit het bestand haalt, heb je mensen overgeslagen en dat mag niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.
Maar het werd nog leuker; op een gegeven moment krijg je een nieuw, want leeg bestand op je scherm, waar nog niets ingevuld was.
Maar dan zie je plotseling in het opmerkingenveld al staan "CP (contactpersoon) wil geen gebruik maken van onze services en heeft dat reeds 3 keer aangegeven en was dus nogal geďrriteerd."
En die moet je dan nog een keer bellen.
Toch maar eens ff navraag gedaan bij de supervisor, aangezien dit toch wel een behoorlijke debiele gang van zaken was; kreeg ik te horen dat het adressenbestand "leeg" was en alle adressen er dus gewoon iedere maand opnieuw ingezet werden.
Naja, op een gegeven moment heb je voor jezelf bepaalde punten waarop je het er snel inpropt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:37 schreef Copycat het volgende:
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.
Ik heb zelf een half jaar als supervisor gewerkt bij een callcenter ( in between job, weetjewel), maar was niet zo rigide in die regeltjes.
Mijns inziens werkt het en prettiger en beter als je gewoon jezelf kunt zijn aan de telefoon (wel in het betamelijke en commerciéle uiteraard). Maar een tekstje letterlijk opdreunen en een regel van zo vaak de naam noemen werkt volgens mij enkel averechts.
Was wel blij toen ik na een half jaar nee kon zeggen tegen het aanbod van een vast contract.
heb je dan poep in je ogen, er zijn echt wel meer baantjes dan dat te vindenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:42 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk irreëel. Qua bijbaantjes valt er op het moment nou eenmaal weinig te kiezen.
Had niet gewoon met een hoeheethetookalweer audit te maken?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:43 schreef kastanova het volgende:
En dan kreeg je dus te horen "Tja, het hele gesprek ging goed, je hebt de klant goed geholpen, je was vriendelijk en klantgericht, je hebt het probleem opgelost, maar je noemde maar 1 keer de klantnaam, dus je score is helaas toch onvoldoende."
Tja, al dat geouwehoer was in verband met 1 of andere belangrijk callcenter certificaat ofzo...
Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dagquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:39 schreef heiden6 het volgende:
Ook leuk om aan de lijn te krijgen: onverstaanbare lui uit Friesland, dove bejaarden, dode mensen in het bestand waarvan je de weduwe aan de lijn krijgt en allochtonen die onze prachtige taal niet beheersen.
Bij m'n vorige baan moest ik mensen bellen over leningen en hypotheken, en dan mochten de prospects maximaal 55 jaar oud zijn. Als ik een bejaarde hoorde vroeg ik altijd naar een totaal ander persoon als ik belde, om een paar minuten geschreeuw zonder resultaat te voorkomen.
"Wat zegt u? Bent u van de apotheek?"
*Zucht.*
6 jaarquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:48 schreef DUSHI82 het volgende:
Werk alweer 6 jr. bij een callcenter, begon ooit als studentenbaan, maar ben er blijven plakken. Is makkelijk verdienen,korte shifts,verstand op nul en het is makkelijk te doen naast een "normale" part-time baan. Maar het is niet altijd even leuk,toegegeven.
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijdenquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dag.
Toen ik nog outbound voor pensioensvoorzieningen belde heb ik zelfs een keer een vent half huilend aan de telefoon gehad; bleek zijn bedrijf net die middag failliet verklaard te zijn.
Op een gegeven moment werd hij ook helemaal overstuur "Ja, bij mij valt er godverdomme niets meer te halen door die kutregering! Laat ze godverdomme maar naar Urk gaan, bij die gore drugsmaffia daar valt godverdomme nog genoeg te halen!"
En dat ging dan nog ff zo'n 10 minuten door waarbij Balkende nog even verrot gescholden werd, de gehele CDA was kut en al die stinkpolen moesten ook optyfen...
Mooi man.
Of oudere mensen die 40 jaar een klein kruidenierswinkeltje ofzo gehad hebben waar ze allang mee gestopt zijn, maar die zó overduidelijk eenzaam zijn dat ze allang blij waren dat er iemand belde en je dus ook zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden.
Ook leuk, kreeg een vrouwtje aan de lijn, dus doe m'n verhaaltje over pensioensvoorzieningen.
Gaat zij me een half uur lang uitleggen dat ik als geroepen kom aangezien de werknemers vroeger nooit iets van pensioenen wilden weten, maar nu wel in verband met Henk.
Henk wilde ook nooit iets van pensioenen weten, maar toen kreeg hij kanker [insert heel verhaal over de lijdensweg van Henk] en toen hij eenmaal overleden was bleef zijn vrouw eenzaam en zonder geld achter.
En daar waren alle collega's zo van geschrokken dat ze nu allemaal direct een goed pensioen wilden hebben, bladieblad...
Vervolgens kreeg ik nog even de levensverhalen en de gezinsverhoudingen van de overgebleven werknemers te horen, heb ik er uiteindelijk nog de afspraak tussen kunnen proppen en bedankte ze me uiteindelijk ook nog eens voor het goede gesprek.
4,50 is 720 euro per maand (voor 40u per week)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Hoi collegaquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:25 schreef Sgele het volgende:
Zit hier in boxtel.. ook op een callcenter.. maar tis een saaie, dooie, lamme bedoeling hier! Slecht salaris, wel een leuk zootje ongeregeld in m'n team
Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
6 jaar![]()
dat zou ik echt niet volhouden... 6 jaar bij dezelfde?!
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:39 schreef navi het volgende:
[..]
Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??![]()
Ach je mag zo weer naar huis...quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:46 schreef Sgele het volgende:
[..]
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?![]()
Zoals ik al zei, best gezellig, alleen wordt het werk te eentonig![]()
Ze hadden op een gegeven moment zelfs 1 of ander fucked up efficiency berekenings programmaatje; bleek dat ik slechts 19% scoordequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:41 schreef HekManiac het volgende:
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijden![]()
Google eens op ' taylorism' en/of 'scientific management'. Oftewel, dit is niet zomaar een experimentje, maar een bewuste keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd!
Zelf denk ik dat er hetzelfde (zo niet méér) bereikt zal worden door de agents met de kennis die ze hebbe,n een eigen invulling te geven in het gesprek en niet te gaan lopen wapperen met dat soort scripts. Dat opdreunen dat wekt alleen maar onbegrip aan de andere kan van de lijn.
Sylvia! Lang geledenquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:36 schreef Syl68 het volgende:
Eén voordeel die te noemen is wat betreft het werken in een Call Center is : Je mag mensen (klanten) manipuleren. En dat is iets wat je niet behoort te doen in de privésfeer![]()
kHeb idem gewerkt in een Call Center maar dan als Senior Supervisor, (eerst 4 jaar zelf gebeld) en ik moet zeggen tis maar net hoe je de dingen benadert in zo'n Center. Ik ben net als TS ook van mening dat je dit werk niet voor een langere tijd moet doen, tis na een tijdje toch wel erg afgezaagd iedere keer zo'n zelfde script, hoewel de real diehards er toch wel anders over denken, een bijbaantje wat best leuk kan zijn. Tis maar hoe je er mee omgaat.
Heeeeeyyyyyyyyy ex-collegaquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Sylvia! Lang geleden.
Pieter hier, van Quavida? Hoe staat het in het leven mevrouw? Ik werk er nog steeds trouwns.
Ontopic:
Parttime werk ik dus ook in een callcenter. Goed uurloon, leuke werksfeer en al heel, heeeeel veel mensen zien komen en gaan in het halfjaar dat ik er nu werk. Ik kwam met een groep van 10, we zijn er nu nog met z'n 2'en. En daarvan is zeker de helft "gedumpt".
Zo hoort het!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.quote:Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
he je hebt werk gevonden?quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.
quote:
ja ik kan niet alles bijhouden hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat had ik in dat andere topic van je ook al gepost. Wel opletten he?
Ja hoor, maar 't is geen werk wat ik m'n hele leven wil doenquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja ik kan niet alles bijhouden hoor![]()
maar noch gefeli dan!
Is het een beetje naar je zin?
Ik ga toch liever voor een inbound project juist omdat je dan bijna niet met scripts kan werken. Zeker niet in de IT omdat je met een defecte pc of slecht geinstalleerde Windows allerlei verschillende mogelijkheden hebt om het weer aan de gang te krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:02 schreef HekManiac het volgende:
Tip voor callcenter-agents:
Zorg dat je op een goed outboundproject komt te werken.
géén gezeik met scripts
méér salaris dan op inbound
uitdagender werk (door gebrek aan scripts)
leuke, licht competatieve sfeer (je moet er wel tegen kunnen.
Het is wél zo dat er een hoop pauper-projecten bestaan voor outbound. Probeer eens na te gaan bij je outbound collega's wat het project inhoudt.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
je heb toch zo'n standaard zinnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:53 schreef surferr het volgende:
en neem je op met een fake naam?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:56 schreef surferr het volgende:
[..]
je heb toch zo'n standaard zinnetje
Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel
zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?
jahoor, waarom snap je het niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.
In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:01 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard. Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
Wat alle drie al niet ongebruikelijk is bij een 'normaal' callcenter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
Het lijkt me niet fijn om door mensen als die vervelende callslaaf herkent te wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef _Boo_ het volgende:
.............. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Getverquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Van de ene kant ontzettend belachelijk, maar het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega'squote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Ik kreeg er zo'n sekte-gevoel bij...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
Mensen die aan yells doen, moeten ehm...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef surferr het volgende:
het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega's
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef surferr het volgende:
ik heb wel eens geprobeerd te solliciteren maar er werd altijd wel ervaring of diploma's geeist.
anderssomquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef DennisMoore het volgende:
Je belt allemaal met mevrouw Pietersen?.
Bij ons is het anders echt not done...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef kastanova het volgende:
Bij de meeste callcenters/helpdesks mag je zelf weten of je een fake- of echte naam gebruikt zover ik weet...
Dit in verband met toch enige privacy.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Bij TTF heb ik nog wel eens gesolliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
ik heb niet eens gebeld hoor!, maar dat staat er in de vacature's er albij..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
"Ah, mevrouw, en met wie heeft u gesproken?"quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef hermandeperman het volgende:
Er zijn zelfs toko's waar ze per dag allen met dezelfde naam bellen
Dus hoor je 50 man tegelijk zeggen "Goedenavond Mevrouw Pietersen, met Walter Opheusen"
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
Bij HCN heb ik láng geleden wel een half jaartje met plezier gewerkt. Totdat ze met percentages gingen werken, gingen bijhouden hoe vaak je naar de wc ging... Toen ben ik rap vertrokken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
![]()
Which reminds me, ik heb een keer een training gehad waarop we iets dergelijks moesten zingenBovendien moesten we ook nog een toneelstukje opvoeren... Ik heb zo'n hekel aan callcenters.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Wat is gemiddeld?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Groot voordeel is natuurlijk wel dat werktijden altijd onwijs flexibel zijn, ze altijd wel mensen zoeken, je eigenlijk altijd aangenomen wordt en het behoorlijk snel te regelen is.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Ik weet nu wel dat een hoog loon mogelijk is , zoiets hoef je bij de mcdonalds niet te verwachtenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:17 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Wat is gemiddeld?
Er zijn callcenters waar je 4 eu krijgt. Er zijn callcenters waar je 12 euro krijgt. En ja dat is allemaal op je 18e. En dan werken sommige call-centers ook nog met bonussen.
Dit is ongeveer een vraag als: "wat kost een auto?"
Dude....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij ons is het anders echt not done...
Hangt er vanaf of het verkoop, klantenservice of enquetes is. Verkoop wordt meestal het best betaald en daar krijg je inderdaad vaak provisie als je wat weet te verkopen. Klantenservice en enquetes is meestal rond minimumloon.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Nee, dat is absoluut geen vereiste. Anders was ik echt nooit aangenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Bij inbound boeit het de klant en de werkgever vaak wel hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Ik werk zelf op een klein, maar regionaal wel bekend kantoortje. We doen alleen b2b en de klant komt ook regelmatig kijken op kantoor. Daarnaast werken we veel in de medische sector. Het noemen van een fake naam is echt níet toegestaan. Nou is het bij ons ook verder wel strikt. Mobiel moet uit en niet eten bij de computer. Wel regelmatig pauze, redelijk loon en een gezellige sfeerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Dat had ik dus ook. Regelmatig werden mensen zo passief en afhankelijk, dat het volledig van jou afhangt of je wat verkoopt. En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:13 schreef _Boo_ het volgende:
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.
Ik ben een keer op een sollicitatieronde geweest met twintig anderen, waarbij we een opdrachtje moesten maken. De clue was dat je een probleem van een beller moest samenvatten zodat het in het veld zou passen. Sommige mensen bleken dat totaal niet voor elkaar te krijgen en hadden gewoon letterlijk het hele stuk opgeschreven woord voor woord met elk onzinnige detail. Dus zij gaan weg om te overleggen wie er door gaat en ik dacht nou dat wordt een slagveld aangezien het grootst gedeelte dit al niet voor elkaar kreeg. Komen ze terug 'goed nieuws, iedereen is door!'![]()
Ging om inbound.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.
Ik heb weleens vrouwen met de headset over het hoofddoekje gezien die bij vrijwel elke zin van de klant weer vroegen "Gwat zegggt u gmeneer?".
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Weten ze waarom je bij @Home bent vertrokken?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Die namen mij niet aan omdat ik niet commercieel genoeg zou zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
Idemquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Voor welk bedrijf danquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:26 schreef _Boo_ het volgende:
Ging om inbound.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:37 schreef kastanova het volgende:
Heeft u een ogenblik, dan vraag ik mijn supervisor even of dat toegestaan is.
Jij zegt het :-)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef op_dreef het volgende:
Bij ons is het domheid troef!
En dát moeten wij dus proberen te voorkomenquote:
Da's wel interessant dan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:49 schreef kastanova het volgende:
Waar het bij @home toch vooral op de procedures gericht was, was de trainig hier toch meer op de klant toegespitst.
En dat ging van communicatietype persoonlijkheidstests (De Promotor, Analist, Supporter en Controller) tot het spiegelen van karakter en stemmingen.
Ja, dat is inderdaad niet verstandig.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
Dat deed ik dus écht niet he? Doen alsof ik van iemand toestemming nodig had...
Ik ging ook nooit wat navragen, maar eerder 'overleggen met een collega'. Niet het idee geven dat je maar een simpele callcenter-agent bent. Dan nemen ze niets van je aan, en willen ze bij problemen meteen de chef spreken.
"Nee, meneer Jansen, ik hoef hierover het hoofd van de afdeling niet te raadplegen. Ik word geacht in te schatten welke urgentie uw probleem heeft, en ik stel de volgende oplossing voor..."
Veel dure woorden gebruiken ook..
Onenigheid met het managementquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:51 schreef DennisMoore het volgende:
Da's wel interessant dan..
Waarom was je vertrokken bij @Home, zei je?.
dat is echt herkenbaarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Ik ben totaal niet in staat mensen te kalmeren als ze boos opbellen hangen ze 5 minuten later nog tien keer bozer op. Het is niet dat ik onbeleefd ben of iets dergelijks want dan was ik er wel op aangesproken door een supervisor, het is meer iets in m'n stem denk ik dat ze helemaal gek maakt, waarschijnlijk horen ze wel dat ik het niet al te serieus neem. Ik word altijd voor bijdehand uitgemaakt of ze zeggen dat ik makkelijk praten heb![]()
Maar gelukkig liggen m'n ambities hier ook niet dus dat scheelt weer.![]()
Maar tot die tijd ben jij ook veroordeeld tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Uhmquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:27 schreef Perruche het volgende:
[..]
dat is echt herkenbaar
maar zeg es eerlijk.. soms doe je het gewoon expres, of niet
quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:21 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De persoonlijke aanval vind ik sowieso vrij dom, op het moment dat je mij aan de telefoon heb, ben ik de enige die wat voor je kan doen dan kan je me maar beter te vriend houden lijkt me.
watch out for _boo_quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:21 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Uhm... ik kan niet ontkennen dat ik het inderdaad enigszins irritant vind wanneer mensen opbellen en het mij vervolgens persoonlijk (alsof ik enige verantwoordelijkheid heb daar, ik neem de telefoon op) kwalijk nemen dat hun verzekering is stopgezet omdat ze het afgelopen jaar geen premie betaald hebben.
De persoonlijke aanval vind ik sowieso vrij dom, op het moment dat je mij aan de telefoon heb, ben ik de enige die wat voor je kan doen dan kan je me maar beter te vriend houden lijkt me.
er bestaat zoiets als minimum loon? da's echt wel meer dan 4,50.. als dit waar is zeker geen cao waar hij aan moet voldoen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Inbound is dat jij wordt gebeld en outbound is dat jij moet bellenquote:Op woensdag 15 juni 2005 17:02 schreef Robin__ het volgende:
Wat is inbound en outbound? voor de niet-call-center slaven..
Ik ben ook 1 van de parttime callcenterslaven. Alweer driekwart jaar ofzo bij mijn huidige werkgever.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:10 schreef harlingen het volgende:
Wat ik mij nu al tijden afvraag: waarom gebruiken outbound call centers geen nummerweergave? De nummers zijn altijd afgeschermd. Heeft dit een reden?
Waarom worden niet de nummers gebruikt van de bedrijven waarvoor gebeld wordt? Als je bijv. outbound werk doet voor een verzekeringsmaatschappij, dan kan je dat telefoonnummer toch op de nummerweergave van mensen laten verschijnen?
Je weet altijd precies waar de betreffende persoon voor gebeld is. Kan je gewoon opzoeken in het systeem als je wilt. Willen is dus wat anders dan kunnen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:33 schreef hermandeperman het volgende:
Ik denk dat de reden is dat outbount callcenters vaak 's avonds werken en overdag geen mensen aan het werk hebben. Vaak weten de mensen die inbound zitten op een outbound callcenter (vaak maar 1 of 2) niet alles van het "outbound-onderwerp" af. Ook bellen veen outbound callcenters op verschillende projecten. Dus weet je niet waar de betreffende persoon voor gebeld is...
Maar nogmaals, dit is wat ik denk
Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.
Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.
Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelfquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:46 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.
Ik heb het geluk dat ik zelf bel en dat ik afspraken maak, wat dus betekent dat ik in een systeem kan zien wie ik bel en dan zelf de telefoon over kan laten gaan. Zonder geautomatiseerd te bellen wat bijna al m'n collega's doen.
Ik zit een stapje hoger zal ik maar zeggen.Wel mazzel, zeker als je ziet wat er uitvliegt in callcenters. Ik kwam met een groep van 10 man, ben nu de enige die nog over is. En je ziet ze komen en gaan.
Je presteert niet genoeg? Oprotten!!
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!quote:
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:48 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelf
Als je even geen zin had dan drukte je gewoon even geen nummer in
Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!!
Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.![]()
Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.![]()
Mwoah, daar doen ze hier niet moeilijk over. Maar sommige callcenters zijn echt streng, ik heb het echt relaxed eigenlijk. Maarja, als je eenmaal goed bent kan je meer maken want dan willen ze je ook niet kwijt. Want het is niet altijd "voor jou 10 anderen", ze moeten namelijk veel tijd investeren en kostbare klanten en dat doen ze liever niet om de haverklap.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef harlingen het volgende:
[..]
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!!
Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.![]()
Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.![]()
Euh nee, het is wel echt outbound werk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?![]()
Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werk moest je idd zelf drukken ja
Nu is het copy-pasen van het programma waar de gegevens in staan naar het bel-programma
Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:54 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Euh nee, het is wel echt outbound werk.
Wij hebben 2 divisies om het zo maar te noemen. We hebben een onderdeel "werkgever-werknemer", mensen worden dan zal ik maar zeggen lid van onze vereniging doordat we die werkgever als businesspartner binnenhalen waardoor ze gebruiken kunnen maken van allerlei voordelen. Met als cashcow natuurlijk pensioenen en hypo etc.
En dan hebben we sinds kort ook particulier wat dus inhoud dat we echt koud bestanden bellen van Cendris etc om onze voordelen aan te bieden.
We verkopen dus wel echt.
Wat ik dan doe is dat die mensen eerst gebeld worden (werkgever-werknemer) om welkom geheten te worden, word dan een verhaaltje gehouden wat wij zijn, wat we doen en waar ze gebruik van kunnen maken. Dan komt er ook pensioen ter sprake. Wat ik dan doe is ze terugbellen via een leuk systeempje en die klant over de streep trekken om een afspraakie in te plannen met een adviseur dmv steekhoudende argumenten. Eitje dus.![]()
Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neusquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:55 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.
Het genot.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?
Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:00 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neus
En amateuristisch... ach... het werkt prima....
Wij hadden ook een piepje inderdaad, een heel zacht piepje dat je soms niet hoorde als je aan het ouwehoeren was met je buurman en dan hangt die klant er dus alquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.
Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.
Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:06 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.
Die onthoud ik wel.
Ach gewoon snel doen, doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:07 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?
Post je de info ook even in Nieuw zorgstelsel een feit! ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
Hehe, dat is ook een klant van ons, dan zul je nog wel benaderd worden door ons ook!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
tja wat heet...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:51 schreef La_Guiri het volgende:
Ik hoor wederom tijdelijk bij de call center slaven! Hopelijk houd ik het dit keer een beetje langer vol. Tis gelukkig wel inbound.
Hebben jullie een goede samenwerking met ACTA, Prego?
RACE ken ik ja, maar daar hebben wij eigenlijk nooit iets mee van doenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:10 schreef La_Guiri het volgende:
Ken je RACE? Ik heb daar gewerkt in Spanje en heb niet echt goede ervaring met de samenwerking met de anwb in Barcelona, wel die in Den Haag. Acta was echt slecht om mee samen te werken vandaar mijn vraag.
Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
quote:Van mijn kant van de virtuele vergadertafel gezien denk ik dat een (groot?) aantal van de probs voorkomen kunnen worden als die #@%*& leasebakrijders vóór ze een vakantie plannen eens goed bij ons of hun baas navragen wat er nou in het leasecontract is afgesloten danwel al die info die we ze door hun brievenbus laten douwen (of onze website) eens gaan lézen....
Ik bedoel... je baas sluit géén hulpverleningscontract af, en jij gaat met je Scenic met zelfbetaalde trekhaak (waar je baas en de leasemaatschappij dus niet van weten en dat je toevallig genoeg ook pas vertelt als de huurauto die eindelijk voor je geregeld is geen trekhaak blijkt te hebben) op vakantie met de sleurhut.... Boem, of panne, en dan gaan zeuren over een te kleine huurauto die je nog zelf moet gaan betalen ook...
Sorry, moest het ff kwijt Zal trouwens wel niet alleen voor leasebakrijders gelden denk ik...
Ik heb geen vast contactpersoon in Lyon, nergens trouwens, alleen in München val ik dus af en toe die oud-collega lastig maar dan alleen als ik er met iemand anders čcht niet uit kom. Je moet zuinig zijn op je contacten he
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:26 schreef Sven- het volgende:
[..]
Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doen![]()
Ik werk nu op outbound bij de postbank, afdeling hypotheken.. en dat bevalt me welKoud bellen is wel minder, maar 2/3 is warm bellen.. dus mensen bellen die zelf hebben aangegeven door ons gebeld te willen worden..
Hehehe, gewoon doen wat wij ook doen: meneer, voor klachten moet u bij uw baas zijn, DIE heeft het contract zo afgesloten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:13 schreef Prego het volgende:dat herken ik ook. het valt me dan ook op dat we voornamelijk van lease-mensen een houding krijgen die giantisch uit de hoogte is. en ze denken dat ze geweldigste verzekering ter wereld hebben. (zeg nou zelf, een module 0 eet niet voor niks zo)
dan nemen ze het ons kwalijk dat wij niets voor hun kunnen/ mogen doen![]()
maar meneer ik rijd mercedes, ik ga toch niet in een focus rijden?![]()
Gokje: BSC?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.
Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.
Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:26 schreef babsjuh het volgende:
Er is een groot ICT-bedrijf dat voor ŕl z'n werknemers (incl. management) max huurklasse A of 1110 bij schade heeft op laten nemen in het contract. En dan ben je de getapte IT-er met je dikke Passat of BMW en moet je de dag na de aanrijding met een Fordje Ka bij je klant voorrijden.... Dat doet zeer natuurlijk.
Go ahead, make my day!!!![]()
![]()
Warm bellen houdt over het algemeen in dat je mensen belt die zelf hebben aangegeven interesse te hebben in hypotheekadvies.. Dus ze hebben bijvoorbeeld hun gegevens opgegeven via de website, of via een antwoordcoupon..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.
Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.
(P.s. Jij plant trouwens o.a. afspraken voor mij in)
HAL?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.
Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.
(P.s. Jij plant trouwens o.a. afspraken voor mij in)
Breek me de bek niet open van BSCquote:
Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfitquote:Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
[...]
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
Wees blij dát je geld kan verdienen, knurft. En als die baan niet goed genoeg voor je is dan wens ik je veel succes met het vinden van een passende uitekering met jouw leeftijd en arbeidsverleden.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Dat Durion verhaal is anders een bekend fenomeen hoor, onder welke steen kom jij vandaan??quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
Teleperformance is dan weer echt 10 keer niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:57 schreef oncrea het volgende:
Rabobank Interpolis VGZ zijn prima callcenters om te werken. Ik heb ook een tijd Gouden Gids en Telefoongidsmedia gedaan en dat is ook zeker goed te doen.
[/b]quote:[b]Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:21 schreef Byte_Me het volgende:
werken bij een callcenter, ik heb me altijd al afgevraagd waarom mensen daar gaan werken. je stoort mensen en probeert ze dingen te verkopen waar ze eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebben. het lijkt me dat iemand met enig gevoel voor eigenwaarde niet voor zo'n NSB-achtig baantje kiest.
dat zijn helpdesks, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:35 schreef Prego het volgende:
[..]
er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.
zout op met je nsb![]()
Dat zijn ook callcenters hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat zijn helpdesks, dat is iets anders.
Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Duidelijkheid is belangrijk. Dat een medewerker aan de andere kant van de lijn "zijn best gaat doen", daar kan ik heel weinig mee. Probeert hij me af te wimpelen? Ligt het dossier onder in de la ergens te wachten? Wat bedoelt hij met zijn best doen? Wat gaat hij doen? Wat zijn zijn bevoegdheden? Ik maak toch liever concrete afspraken met dit soort mensen, dat werkt beter voor beide partijen.
Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgevenquote:Leuk voorbeeld, bij T-Mobile. Ik wilde naar het buitenland bellen, dat kon in het begin niet omdat mijn kaart geblokkeerd was omdat ik 'm kwijt was. Gebeld naar de klantenservice, kreeg ik een of andere snotaap aan de lijn en die zou 'm wel ff verwijderen voor me. Binnen een kwartiertje zou ik naar het buitenland kunnen bellen. Ok, na 20 min geprobeerd, lukte niet. Oké, het loopt wat uit, kan gebeuren. Na anderhalf uur weer eens geprobeerd. Wederom lukte het niet. Toch nog maar eens bellen, bleek dat die afdeling helemaal niet bevoegd was om die blokkade weg te halen.![]()
Kijk, zo hoort het. Alleen gaat het vaak niet zo. Meestal gaat iemand zijn best doen. Daar heb ik niks aan natuurlijk. Leuk dat hij/zij zijn/haar best doet, maar dat zet vaak geen zoden aan de dijk. Het is beter om concrete afspraken te maken over wat je kan verwachten. Voorkomt later ook onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:21 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossen
[..]
Precies, kennelijk is de korte termijn daar het belangrijkste. Even die klant afwimpelen, niet eens doorhebbende dat ik snel tot de conclusie zou komen dat ik nog steeds niet naar het buitenland kan bellen.quote:Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgeven
Zeer mee eensch is.... leuk zoals je die heupen wiegt....quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:35 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfit
Meestal ook zeer afwisselend en uitdagend![]()
![]()
{kuch}bullshit{kuch}quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef harlingen het volgende:
[..]
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!![]()
{kuch}Uitzendkrachten mag je best wegsturen als ze een keer ziek zijn geweest{kuch}quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
{kuch}bullshit{kuch}
wel eens van wetgeving gehoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |