Ach je mag zo weer naar huis...quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:46 schreef Sgele het volgende:
[..]
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?![]()
Zoals ik al zei, best gezellig, alleen wordt het werk te eentonig![]()
Ze hadden op een gegeven moment zelfs 1 of ander fucked up efficiency berekenings programmaatje; bleek dat ik slechts 19% scoordequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:41 schreef HekManiac het volgende:
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijden![]()
Google eens op ' taylorism' en/of 'scientific management'. Oftewel, dit is niet zomaar een experimentje, maar een bewuste keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd!
Zelf denk ik dat er hetzelfde (zo niet méér) bereikt zal worden door de agents met de kennis die ze hebbe,n een eigen invulling te geven in het gesprek en niet te gaan lopen wapperen met dat soort scripts. Dat opdreunen dat wekt alleen maar onbegrip aan de andere kan van de lijn.
Sylvia! Lang geledenquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:36 schreef Syl68 het volgende:
Eén voordeel die te noemen is wat betreft het werken in een Call Center is : Je mag mensen (klanten) manipuleren. En dat is iets wat je niet behoort te doen in de privésfeer![]()
kHeb idem gewerkt in een Call Center maar dan als Senior Supervisor, (eerst 4 jaar zelf gebeld) en ik moet zeggen tis maar net hoe je de dingen benadert in zo'n Center. Ik ben net als TS ook van mening dat je dit werk niet voor een langere tijd moet doen, tis na een tijdje toch wel erg afgezaagd iedere keer zo'n zelfde script, hoewel de real diehards er toch wel anders over denken, een bijbaantje wat best leuk kan zijn. Tis maar hoe je er mee omgaat.
Heeeeeyyyyyyyyy ex-collegaquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Sylvia! Lang geleden.
Pieter hier, van Quavida? Hoe staat het in het leven mevrouw? Ik werk er nog steeds trouwns.
Ontopic:
Parttime werk ik dus ook in een callcenter. Goed uurloon, leuke werksfeer en al heel, heeeeel veel mensen zien komen en gaan in het halfjaar dat ik er nu werk. Ik kwam met een groep van 10, we zijn er nu nog met z'n 2'en. En daarvan is zeker de helft "gedumpt".
Zo hoort het!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.quote:Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
he je hebt werk gevonden?quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.
quote:
ja ik kan niet alles bijhouden hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat had ik in dat andere topic van je ook al gepost. Wel opletten he?
Ja hoor, maar 't is geen werk wat ik m'n hele leven wil doenquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja ik kan niet alles bijhouden hoor![]()
maar noch gefeli dan!
Is het een beetje naar je zin?
Ik ga toch liever voor een inbound project juist omdat je dan bijna niet met scripts kan werken. Zeker niet in de IT omdat je met een defecte pc of slecht geinstalleerde Windows allerlei verschillende mogelijkheden hebt om het weer aan de gang te krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:02 schreef HekManiac het volgende:
Tip voor callcenter-agents:
Zorg dat je op een goed outboundproject komt te werken.
géén gezeik met scripts
méér salaris dan op inbound
uitdagender werk (door gebrek aan scripts)
leuke, licht competatieve sfeer (je moet er wel tegen kunnen.
Het is wél zo dat er een hoop pauper-projecten bestaan voor outbound. Probeer eens na te gaan bij je outbound collega's wat het project inhoudt.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
je heb toch zo'n standaard zinnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:53 schreef surferr het volgende:
en neem je op met een fake naam?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:56 schreef surferr het volgende:
[..]
je heb toch zo'n standaard zinnetje
Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel
zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?
jahoor, waarom snap je het niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.
In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:01 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard. Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
Wat alle drie al niet ongebruikelijk is bij een 'normaal' callcenter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
Het lijkt me niet fijn om door mensen als die vervelende callslaaf herkent te wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef _Boo_ het volgende:
.............. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |