abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25860361
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:46 schreef Sgele het volgende:

[..]

Tja je moet wat als je poen nodig hebt?
Zoals ik al zei, best gezellig, alleen wordt het werk te eentonig
Ach je mag zo weer naar huis...

En morgen ben ik er ook weer.. Was vandaag een dagje vrij
pi_25861980
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:41 schreef HekManiac het volgende:
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijden
Ze hadden op een gegeven moment zelfs 1 of ander fucked up efficiency berekenings programmaatje; bleek dat ik slechts 19% scoorde .

Wel gezeik over gehad, maar ik scoorde als 1 van de besten, dus daar lul je ze wel mee vast..
I was an atheist until I realized I was God
pi_25862277
ik werk inbound voor een internet provider, het is wel aardig goed te doen; zolang je niet al te grote idioten aan de lijn krijgt en het betaald op zich ook best redelijk, en zondags 200%

Het is niet iets wat je je hele leven wil doen, maar tijdelijk is het wel ok en zeker als bijbaantje ideaal
٩๏̯͡๏)۶
pi_25862930
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:49 schreef Natalie het volgende:

[..]

Idd!

Zelf denk ik dat er hetzelfde (zo niet méér) bereikt zal worden door de agents met de kennis die ze hebbe,n een eigen invulling te geven in het gesprek en niet te gaan lopen wapperen met dat soort scripts. Dat opdreunen dat wekt alleen maar onbegrip aan de andere kan van de lijn.
Google eens op ' taylorism' en/of 'scientific management'. Oftewel, dit is niet zomaar een experimentje, maar een bewuste keuze.

Heeeeel erg. Heeeel fout.
pi_25864650
Eén voordeel die te noemen is wat betreft het werken in een Call Center is : Je mag mensen (klanten) manipuleren. En dat is iets wat je niet behoort te doen in de privésfeer
kHeb idem gewerkt in een Call Center maar dan als Senior Supervisor, (eerst 4 jaar zelf gebeld) en ik moet zeggen tis maar net hoe je de dingen benadert in zo'n Center. Ik ben net als TS ook van mening dat je dit werk niet voor een langere tijd moet doen, tis na een tijdje toch wel erg afgezaagd iedere keer zo'n zelfde script, hoewel de real diehards er toch wel anders over denken, een bijbaantje wat best leuk kan zijn. Tis maar hoe je er mee omgaat.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:41:26 #126
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25868154
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:36 schreef Syl68 het volgende:
Eén voordeel die te noemen is wat betreft het werken in een Call Center is : Je mag mensen (klanten) manipuleren. En dat is iets wat je niet behoort te doen in de privésfeer
kHeb idem gewerkt in een Call Center maar dan als Senior Supervisor, (eerst 4 jaar zelf gebeld) en ik moet zeggen tis maar net hoe je de dingen benadert in zo'n Center. Ik ben net als TS ook van mening dat je dit werk niet voor een langere tijd moet doen, tis na een tijdje toch wel erg afgezaagd iedere keer zo'n zelfde script, hoewel de real diehards er toch wel anders over denken, een bijbaantje wat best leuk kan zijn. Tis maar hoe je er mee omgaat.
Sylvia! Lang geleden .
Pieter hier, van Quavida? Hoe staat het in het leven mevrouw? Ik werk er nog steeds trouwns .

Ontopic:

Parttime werk ik dus ook in een callcenter. Goed uurloon, leuke werksfeer en al heel, heeeeel veel mensen zien komen en gaan in het halfjaar dat ik er nu werk . Ik kwam met een groep van 10, we zijn er nu nog met z'n 2'en. En daarvan is zeker de helft "gedumpt".
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:02:41 #127
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25874014
Tip voor callcenter-agents:
Zorg dat je op een goed outboundproject komt te werken.
géén gezeik met scripts
méér salaris dan op inbound
uitdagender werk (door gebrek aan scripts)
leuke, licht competatieve sfeer (je moet er wel tegen kunnen.

Het is wél zo dat er een hoop pauper-projecten bestaan voor outbound. Probeer eens na te gaan bij je outbound collega's wat het project inhoudt.
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
pi_25874042
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Sylvia! Lang geleden .
Pieter hier, van Quavida? Hoe staat het in het leven mevrouw? Ik werk er nog steeds trouwns .

Ontopic:

Parttime werk ik dus ook in een callcenter. Goed uurloon, leuke werksfeer en al heel, heeeeel veel mensen zien komen en gaan in het halfjaar dat ik er nu werk . Ik kwam met een groep van 10, we zijn er nu nog met z'n 2'en. En daarvan is zeker de helft "gedumpt".
Heeeeeyyyyyyyyy ex-collega Yep, Quavida dus, hehehehe.....
Leuk dat je reageert hierzo!! En leuk dat je er nog werkt, doe iedereen de garoeten van me.
Mij gaat het errug lekker, kheb het geluk geheel aan mijn kant
Die verhuizing heeft me goed gedaan.

Zeg, maar je gaat onderhand op een "diehard" lijken he, dat je daar nog werkt, grijnzzz....... Maar leuk zeg, ik hoop dat je het nog lang naar je zin zult hebben daarzo. Wat dat dumpen betreft....... soms moet je als leidinggevende keuzes maken waar je niet om heen kunt op dat moment en tja, dan kies je voor de beste
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:25:26 #129
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_25874268
niet te veel bij nadenken, mensen die er over nagaan denken zegt ook wat denk ik
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:39:08 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25874481
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:

Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
Zo hoort het!
quote:
Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:56:55 #131
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25876047
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:59:06 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25876092
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:

[..]

Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:16:17 #133
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_25876428
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.
he je hebt werk gevonden?
reach out and touch faith
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:19:31 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25876505
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:16 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

he je hebt werk gevonden?
Dat had ik in dat andere topic van je ook al gepost. Wel opletten he?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:20:42 #135
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_25876537
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat had ik in dat andere topic van je ook al gepost. Wel opletten he?
ja ik kan niet alles bijhouden hoor
maar noch gefeli dan!
Is het een beetje naar je zin?
reach out and touch faith
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:29:56 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25876753
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

ja ik kan niet alles bijhouden hoor
maar noch gefeli dan!
Is het een beetje naar je zin?
Ja hoor, maar 't is geen werk wat ik m'n hele leven wil doen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Spellchecker donderdag 31 maart 2005 @ 12:52:07 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25878493
Op de helpdesk waar ik werk gebruiken ze helemaal geen scripts (overigens zijn er wel een paar beschikbaar, als je er zelf niet uit kan komen of als je gewoon liever scripts gebruikt) en dat bevalt prima
Tevens -purist.
pi_25878702
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:02 schreef HekManiac het volgende:
Tip voor callcenter-agents:
Zorg dat je op een goed outboundproject komt te werken.
géén gezeik met scripts
méér salaris dan op inbound
uitdagender werk (door gebrek aan scripts)
leuke, licht competatieve sfeer (je moet er wel tegen kunnen.

Het is wél zo dat er een hoop pauper-projecten bestaan voor outbound. Probeer eens na te gaan bij je outbound collega's wat het project inhoudt.
Ik ga toch liever voor een inbound project juist omdat je dan bijna niet met scripts kan werken. Zeker niet in de IT omdat je met een defecte pc of slecht geinstalleerde Windows allerlei verschillende mogelijkheden hebt om het weer aan de gang te krijgen.
Zelfs op een project van een niet te noemen telecombedrijf kun je niet met scripts werken omdat er verschillende opties mogelijk zijn.
Uiterraard moeten de oplossingen goed gedocumumenteerd zijn.
pi_25908925
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:

[..]

Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 1 april 2005 @ 17:46:21 #140
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_25911035
Wij gebruiken ook weinig scripts, ik denk dat scripts meer bij commerciele outboundprojecten van toepassing zijn....

Gelukkig heb ik het laatste anderhalve uur geen telefoontje meer gehad
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_27918596
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:

[..]

Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
pi_27922232
edit: volgens mij ligt het heel erg aan het bedrijf waar je voor werkt..
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:09:10 #143
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_27923851
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
pi_27924722
is het makkelijk werk? Of moeilijk om alles aan elkaar te lullen?
sorry voor al m'n typfouten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:50:42 #145
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27924918
Dat aan elkaar lullen is de truc niet. Het moeilijke is meer het geestdodende aspect en het lastig vallen van mensen wanneer het om outbond gaat. Wanneer het inbound is kan je ook hele lastige klanten verwachten. Er zit altijd mensen bij die zich kunnen beheersen en dat moet je maar net trekken om je zo te laten behandelen.
pi_27924989
en neem je op met een fake naam?
sorry voor al m'n typfouten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:54:58 #147
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27925033
huh? Tuurlijk niet.
pi_27925059
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
je heb toch zo'n standaard zinnetje

Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel

zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?
sorry voor al m'n typfouten
pi_27925126
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.

In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:58:44 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_27925131
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:53 schreef surferr het volgende:
en neem je op met een fake naam?
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:56 schreef surferr het volgende:

[..]

je heb toch zo'n standaard zinnetje

Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel

zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?


Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?
Krekker is de bom!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:58:51 #151
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27925134
Jaa ik begreep dat je daar op bedoelde, maar je geeft gewoon je echte naam door hoor. Die mensen moeten ook in brieven aan kunnen geven met wie ze gesproken hebben of wanneer ze een klacht over je hebben. En gesprekken worden opgenomen door supervisors dus die komen er wel achter als je een andere naam doorgeeft. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
pi_27925186
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]



Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?
jahoor, waarom snap je het niet wat ik bedoel

Als je bij een callcenter werkt neem je dan op met je eigen naam of een nep/fake naam?
sorry voor al m'n typfouten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:01:28 #153
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27925203
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.

In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.

Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard af... Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
pi_27925234
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:01 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard. Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27925253
Ik doel overigens op Het Geld Instituut, van wie ik nog altijd enkele honderden euro's tegoed heb.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:04:10 #156
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27925268
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
Wat alle drie al niet ongebruikelijk is bij een 'normaal' callcenter.
pi_27925274
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef _Boo_ het volgende:
.............. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
Het lijkt me niet fijn om door mensen als die vervelende callslaaf herkent te worden
sorry voor al m'n typfouten
pi_27925307
Ligt aan het project of je je naam zegt of niet.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:06:35 #159
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27925325
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...

"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
To infinity…and beyond!
pi_27925339
ik heb wel eens geprobeerd te solliciteren maar er werd altijd wel ervaring of diploma's geeist.
sorry voor al m'n typfouten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')