thanksquote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
ach ja bedanktquote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend![]()
Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye![]()
Search & Results?quote:Op maandag 28 maart 2005 01:31 schreef Sjoe538 het volgende:
waar werk je?
ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
geloof t nie... heb k iets gemist dan..?quote:Ja, inderdaad.
Was jij er nou ook bij vorige keer met die gozer van Essent, die steeds begon over allerlei facetten van porno?
Ik ken iemand die daar werkt.quote:
Welk callcenter mag dat wezen dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Bij ons in het callcenter is het hartstikke gezellig, en van domme wijven en hongerloontjes is geen sprake.
Ja welke in Rotterdam?quote:Op maandag 28 maart 2005 16:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
in rotterdam... ik werk gezellig met heiden6![]()
True, true..Ben zelf nu ook nog student en werk op een helpdesk. Drie shifts van 4,5 of 5 uur..Of een avondje en een dag in het weekend...en bovenop de studiefinanciering komt daarmee ruim 100 euro per week. Dan moet je het als student toch wel kunnen redden lijkt me..quote:Op maandag 28 maart 2005 16:59 schreef Nuek het volgende:
Het grappige/sneue is dat studenten vaak niet eens in de gaten hebben hoeveel rijkdom ze hebben. Elke maand een standaard zakcentje extra terwijl een ander zonder studie er krom voor moet liggen.
Ik heb al verscheidene (ex)studenten zien huilen bij de aanblik op hun eerste loonstrookje. Alsof iedereen zo maar 2000 euro netto per maand verdient en zij dat als beginners ook minimaal krijgen zouden
Grappig en onrealistisch..... Ik zou willen dat ik weer student was. Ondanks dat het aan het eind van de maand de touwtjes aan elkaar knopen was was het toch echt een luxe-leventje.
Ohh die staan altijd in het Erasmus Magazine toch? Die heb ik ook weleens gebeld maar toen hadden ze alleen outbound.quote:
jep klopt, ze hebben sowieso bijna alleen outboud... maar het is kei gezellig dus zo erg vind ik dat nietquote:Op maandag 28 maart 2005 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ohh die staan altijd in het Erasmus Magazine toch? Die heb ik ook weleens gebeld maar toen hadden ze alleen outbound.
quote:Op maandag 28 maart 2005 21:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
jep klopt, ze hebben sowieso bijna alleen outboud... maar het is kei gezellig dus zo erg vind ik dat niet
hallooo collega...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]Collega!
Btw, je hebt met die presentatie niets gemist. Die knakker van @home maakte de hele tijd superflauwe grapjes over porno, waar niemand om moest lachen, dat was eigenlijk alles.
Trainingen zijn het leukste. Voor negen euro per uur achteroverhangen met een bak koffie, en naar een paar powerpointsheets kijken...
![]()
Ik ben wel blij met wat ik verdien. Paar avondjes in de week, shifts van vier of vijf uur, en dan toch weer 450-500 euro per maand.
alleen maarquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geven ze blowjobs aan de baas?
Troost je, want ik ben er ook weer.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
hallooo collega...
ik heb niets te melden... (waar is die coole smiley...)... moet morgen werken.. bah bah
k heb geen zin man
Wat voor project van KPN? Ik ben daar erg benieuwd naar...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
één tip: bel mij niet.....quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Je bent en blijft een loonslaafquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:30 schreef HassieBassie het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor die vrouwen een ideale bijbaan is? Je hoeft niks te kunnen, geen stress en het betaalt niet eens zo heel erg slecht. Ideaal voor moeder die niet altijd thuis willen zitten, of gewoon het geld goed kunnen gebruiken.
Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Idd!quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:29 schreef HekManiac het volgende:
Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.
Dat moeten ze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:46 schreef _Boo_ het volgende:
Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.![]()
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ja ik bedoelde met ze ook de leiding. Niemand gaat uit zichzelf een ander aanspreken met Meneer van Dam en zeker geen drie keer per gesprek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
gezelligquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Troost je, want ik ben er ook weer.
Overigens; knap persoon die jou kan pijpen.
wij hebben inderdaad ook niet echt zo'n script... natuurlijk wel een leidraad, zeker voor als je net begint. Maar je moet je sales verhaal toch aan je klant aanpassen... Voor een of andere omhooggevallen jup moet je de producten natuurlijk anders brengen als voor een bijstandsmoeder met 5 kinderen... Gelukkig hoeven we ons dus niet strikt aan die leidraad te houden...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
Eindelijk waarderingquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
@ HekManiac... ik heb helemaal geen imageprobleem... (ja of misschien wel.. maar iig niet door m'n werk) ik bedoel... vinden ze dat werk te min voor je dan ofzo...? Hebben ze dan liever dat je kranten gaat bezorgen...? Je verdient tenminste je eigen geld, ze moeten niet zo zeuren...
Waren "koude bestanden", zeker?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
true.. true...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:17 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Eindelijk waardering!!
Hahah! Nee, hoor, ik sta mijn mannetje wel. Ik probeer alleen te zeggen dat er een hoop cliché's bestaan over werken in een callcenter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |