Het lijkt me alleen zo'n uitzichtloos leven. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks tot in lengte van dagen zou willen blijven doen!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:30 schreef HassieBassie het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor die vrouwen een ideale bijbaan is? Je hoeft niks te kunnen, geen stress en het betaalt niet eens zo heel erg slecht. Ideaal voor moeder die niet altijd thuis willen zitten, of gewoon het geld goed kunnen gebruiken.
Idioot, je zegt over andere mensen dat ze debiel zijn (althans dat impliceer je), maar zelf maak je achterlijke taalfouten. Dus tief een eind op.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:29 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Blijf eens even on topic, urkelboy!
Dat hoeft ook niet, dat doet je toekomstige vrouw wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:33 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen zo'n uitzichtloos leven. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks tot in lengte van dagen zou willen blijven doen!
Dat is natuurlijk irreëel. Qua bijbaantjes valt er op het moment nou eenmaal weinig te kiezen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:37 schreef Exhale_02 het volgende:
Kies dan ook een call-center waar je bijna alleen maar met studenten zit...
Hoe wou je dat doen dan, dreigen met spelfouten?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:40 schreef op_dreef het volgende:
Anders zet jij jezelf even de grens over. Of moet ik het even voor je doen ?
Dan werk jij in een ander callcenter als ik. Bij ons is het domheid troef!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Bij ons in het callcenter is het hartstikke gezellig, en van domme wijven en hongerloontjes is geen sprake.
Dan hebben we beiden een passende baan gevonden, me dunkt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dan werk jij in een ander callcenter als ik. Bij ons is het domheid troef!
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:43 schreef Meh7 het volgende:
Hoe wou je dat doen dan, dreigen met spelfouten?![]()
Niet generaliseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:05 schreef boebiedoe het volgende:
Daarom werk je zeker ook bij een callcenter, schrijven ging je te slecht af..
en na het werk natuurlijk een 'wijf' mee naar huis nemen he? dat kan namelijk omdat je niet meer bij je ouders woontquote:
Typisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:13 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
en na het werk natuurlijk een 'wijf' mee naar huis nemen he? dat kan namelijk omdat je niet meer bij je ouders woont
Och, callcenter is ook een vrij algemene term.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:10 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
TS voelt zich te goed voor deze wereld?![]()
Mijn vriendin werkt ook bij een call-center en heeft gewoon een HBO studie afgerond.
En in plaats van zielig thuis te gaan zitten omdat de banen in die sector niet voor het oprapen liggen besluit ze aan te pakken wat ze kan tot ze een goede baan gevonden heeft.
Idioot!
Merlijnquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..quote:Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.
'Elkaar oppeppen'.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..
nee... echt.. haha! komischquote:'Elkaar oppeppen'. Een paar colllega's van ons hebben er geloof ik ook gewerkt.
hoop het toch van niet... heb net een contractverlenging van een half jaar binnen.. hm of ze moeten me permanent inbound laten bellen.. maar dat zal wel niet... en ach... die callcenters zijn toch sluw genoeg om het op zo'n manier te brengen dat het weer niet onder verkoop gaat, waarschijnlijk...quote:Binnenkort wordt telefonisch colporteren verboden
op welke regio zit jijquote:Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof
best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...
vooral de inbound is natuurlijk leuk...![]()
ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?quote:op welke regio zit jij![]()
ik zit bij dezelfde firma op de helpdeskquote:Op maandag 28 maart 2005 01:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?![]()
ons ook wel.. leuke mensen, hele avond gratis drinken, einde avond gratis bier, mag switchen van regio wanneer je maar wilt..quote:Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof
best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...
vooral de inbound is natuurlijk leuk...![]()
ditto here i guessquote:Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
Een callcenter is ideaal als 2e baantje.
Maar ook als vaste baan als je weinig zin in hebt in stress of teveel verantwoordelijkheid.
Waar het ook goed voor is, is als opstapje binnen ene bepaalde branche.
Daarnaast leer je in teamverband werken, wat klantvriendelijkheid is en dergelijke.
En in het geval van de TS, precies wat hem niet ligt.
De een kan het aan en de ander niet.
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
haha! komisch!quote:ik zit bij dezelfde firma op de helpdesk
jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...quote:ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
haha..quote:Op maandag 28 maart 2005 01:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
haha! komisch!
[..]
jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...![]()
met pensioenen had ik een keer zo een man... die vroeg... bel je voor een pensioenadviseur te bestellen...?
ik: njah, zo zou u het kunnen noemen...![]()
man: doet u mij maar een paarse!
ik:![]()
nou, wat een baggerbeleid... dan kan je niet eens meer leuke dingen doen tijdens die uurtjes.. moet je echt gaan werken voor je geld... en goed bij gedijen... tja.. ik vind het hartstikke gezellig en heb nu meer lol in m'n werk, dan dat iedere beweging die ik maak geregistreerd wordt... lijkt me.quote:k heb hier nog ergens een interessant VN-artikel liggen over een callcenter waar sprake is van een strakke discipline. Elke minuut wordt geregistreerd, ook als je naar de wc gaat e.d. In het artikel melden de bewuste medewerkers dat ze daar goed bij gedijen, maar ik ben er een beetje sceptisch over.
Ijzeren discipline is fantastisch, maar Big Brother-style-discipline ook?
Welnu... het zal wel. Voor het bedrijf is de data natuurlijk ontzettend interessant.
bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet togquote:tis verdomme een gratis service, waar doen ze moeilijk over?
ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomenquote:Op maandag 28 maart 2005 01:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet tog![]()
ze denken gewoon dat jij de reddende engel bent mên... en als jij zorgt dat ze in die waan blijven doe je je werk goed.
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkendquote:ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomen
Toegegeven... productiviteit maakt gelukkig. En de één vindt dit vreselijk, de ander heerlijk.quote:Callcenter T-Mobile: duizend bellers aan de moderne lopende band.
De werkdag is er per seconde geregeld. Elke handeling wordt digitaal vastgelegd. Drie keer te laat komen betekent ontslag. Onmenselijke werkomstandigheden? Integendeel! De duizend telefoonbeantwoorders van T-Mobile zijn erg over hun baas te spreken. 'Hier word ik tenminste afgerekend op wat ik doe!'
Vrij Nederland keek en luisterde mee in het enorme callcenter van T-Mobile te Rijswijk. 'Werken in een callcenter? Dat is topsport!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |