abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28026112
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 19:10 schreef La_Guiri het volgende:
Ken je RACE? Ik heb daar gewerkt in Spanje en heb niet echt goede ervaring met de samenwerking met de anwb in Barcelona, wel die in Den Haag. Acta was echt slecht om mee samen te werken vandaar mijn vraag.
RACE ken ik ja, maar daar hebben wij eigenlijk nooit iets mee van doen

wat je zegt over barcelona speelt nog steeds, wij ondervinden nog geregeld problemen met hun.

wat ging er mis dan met de acta?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:22:00 #252
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28026277
Meen je dat nou? Dat jullie ook problemen hebben met ANWB Barcelona? Dat terwijl jij ook voor de anwb werkt. Bij Race had echt iedereen het idee dat de hele anwb zo werkte.

Acta liet niks weten, niet of ze al een sleepwagen gestuurd hadden, niet of de problemen opgelost waren, of het duurde echt vreselijk lang etc. Acta en Anwb waren vaak de probleemgevallen en ACI ook een beetje.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_28028490
munchen is 1 pot nat

ik denk dat ze in lyon wel huin lesje geleerd hebben met het oog op 'we horen maar niks'

er wordt iig erg op gehamerd dat dit niet zo moet
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:01:56 #254
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_28029108
Leuk om dat van de ANWB enzo te lezen
Werk zelf bij LeasePlan (voorheen Auto Lease Holland) op de schadedesk en alhoewel de meeste contacten van de berijders met de ANWB in het buitenland in eerste instantie via ANWB Assen lopen nu, krijgen wij ook nog regelmatig met "jullie" te maken.
Ik herken dat van de problemen met Barcelona ook wel, idem (sorry Prego ) met Lyon. München geen last mee, maar dat komt denk ik omdat daar een oud-ALH-er zit waar ik met m'n probleemgevalletjes terecht kan.

Maarre... ook al zitten "wij" aan de telefoon nogal eens te zeiken tegen "jullie", toch alle hulde hoor! Lijkt me, zeker in het hoogseizoen, niet altijd de makkelijkste baan!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:10:13 #255
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28029344
hehe, grappig net als dat wij van RACE over de ANWB zeiken en vice versa hoorde ik dan weer via een vriendin die bij ADAC werkt etc.
Maar het is best pittig in het hoogseizoen inderdaad, maar wel afwisselend.
De Madrid al cielo
pi_28029774
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...

"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doen

Ik werk nu op outbound bij de postbank, afdeling hypotheken.. en dat bevalt me wel Koud bellen is wel minder, maar 2/3 is warm bellen.. dus mensen bellen die zelf hebben aangegeven door ons gebeld te willen worden..
pi_28029857
gezellig om eens met 3 verschillende partijen aan een virituele vergadertafel te zitten

babsjuh: ik neem het niet persoonlijk op hoor. wat het probleem is is dat elke firma weer z'n eigen procedures heeft waardoor ze elkaar weleens in de weg kunnen zitten. en ik ben de eerste die toegeeft dat er hier mensen zitten die maar wat doen. fouten maken doen we allemaal maar soms vraag ik me af waar sommige mee bezig zijn.
heb jij een vaste contact persoon hier? zo ja, wie?

het hoogseizoen gaat ontzettend zwaar worden, maar ondanks alle ellende wel erg leuk. en lyon is natuurlijk een schitterende stad om te wonen
zowel RACE, LeasePlan en de anwb proberen het op hun eigen manier het beste ervan te maken natuurlijk.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:39:56 #258
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28030199
Is dit de eerste keer dat je het doet Prego? Woonde je al in Lyon? Of ben je er tijdelijk vanwege je baan nu?
De Madrid al cielo
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:45:00 #259
33969 babsjuh
pi_28030345
Van mijn kant van de virtuele vergadertafel gezien denk ik dat een (groot?) aantal van de probs voorkomen kunnen worden als die #@%*& leasebakrijders vóór ze een vakantie plannen eens goed bij ons of hun baas navragen wat er nou in het leasecontract is afgesloten danwel al die info die we ze door hun brievenbus laten douwen (of onze website) eens gaan lézen....
Ik bedoel... je baas sluit géén hulpverleningscontract af, en jij gaat met je Scenic met zelfbetaalde trekhaak (waar je baas en de leasemaatschappij dus niet van weten en dat je toevallig genoeg ook pas vertelt als de huurauto die eindelijk voor je geregeld is geen trekhaak blijkt te hebben) op vakantie met de sleurhut.... Boem, of panne, en dan gaan zeuren over een te kleine huurauto die je nog zelf moet gaan betalen ook...

Sorry, moest het ff kwijt Zal trouwens wel niet alleen voor leasebakrijders gelden denk ik...

Ik heb geen vast contactpersoon in Lyon, nergens trouwens, alleen in München val ik dus af en toe die oud-collega lastig maar dan alleen als ik er met iemand anders ècht niet uit kom. Je moet zuinig zijn op je contacten he
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_28031230
La Guiri:
dit is de eerste keer, niet in het buitenland maar wel voor de anwb in lyon. alleen dit jaar ben ik niet van plan terug te keren naar NL. ik blijf niet bij de anwb, dit is leuk maar wel voor tijdelijk.
quote:
Van mijn kant van de virtuele vergadertafel gezien denk ik dat een (groot?) aantal van de probs voorkomen kunnen worden als die #@%*& leasebakrijders vóór ze een vakantie plannen eens goed bij ons of hun baas navragen wat er nou in het leasecontract is afgesloten danwel al die info die we ze door hun brievenbus laten douwen (of onze website) eens gaan lézen....
Ik bedoel... je baas sluit géén hulpverleningscontract af, en jij gaat met je Scenic met zelfbetaalde trekhaak (waar je baas en de leasemaatschappij dus niet van weten en dat je toevallig genoeg ook pas vertelt als de huurauto die eindelijk voor je geregeld is geen trekhaak blijkt te hebben) op vakantie met de sleurhut.... Boem, of panne, en dan gaan zeuren over een te kleine huurauto die je nog zelf moet gaan betalen ook...

Sorry, moest het ff kwijt Zal trouwens wel niet alleen voor leasebakrijders gelden denk ik...

Ik heb geen vast contactpersoon in Lyon, nergens trouwens, alleen in München val ik dus af en toe die oud-collega lastig maar dan alleen als ik er met iemand anders ècht niet uit kom. Je moet zuinig zijn op je contacten he
dat herken ik ook. het valt me dan ook op dat we voornamelijk van lease-mensen een houding krijgen die giantisch uit de hoogte is. en ze denken dat ze geweldigste verzekering ter wereld hebben. (zeg nou zelf, een module 0 eet niet voor niks zo)
dan nemen ze het ons kwalijk dat wij niets voor hun kunnen/ mogen doen
maar meneer ik rijd mercedes, ik ga toch niet in een focus rijden?

vrijdag 17 juni 2005 @ 22:17:27 #261
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28031375
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 21:26 schreef Sven- het volgende:

[..]

Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doen

Ik werk nu op outbound bij de postbank, afdeling hypotheken.. en dat bevalt me wel Koud bellen is wel minder, maar 2/3 is warm bellen.. dus mensen bellen die zelf hebben aangegeven door ons gebeld te willen worden..
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.

Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.

(P.s. Jij plant trouwens o.a. afspraken voor mij in )
Krekker is de bom!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:26:30 #262
33969 babsjuh
pi_28031652
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 22:13 schreef Prego het volgende:
dat herken ik ook. het valt me dan ook op dat we voornamelijk van lease-mensen een houding krijgen die giantisch uit de hoogte is. en ze denken dat ze geweldigste verzekering ter wereld hebben. (zeg nou zelf, een module 0 eet niet voor niks zo)
dan nemen ze het ons kwalijk dat wij niets voor hun kunnen/ mogen doen
maar meneer ik rijd mercedes, ik ga toch niet in een focus rijden?
Hehehe, gewoon doen wat wij ook doen: meneer, voor klachten moet u bij uw baas zijn, DIE heeft het contract zo afgesloten.
Okee, niet heel erg klantvriendelijk, maar wèl de waarheid! En ja, soms is het olie op het vuur helaas... Of je treft net die ene die zelf de baas/directeur/wagenparkbeheerder is... Gaat ie helemaal uit z'n pannetje ook al is het dan al helemáál z'n eigen schuld...

't Vervelende is gewoon dat je te maken hebt met een partij (de berijder) die in de feitelijke overeenkomst (klant-leasemaatschappij-hulpverlener) helemaal geen partij ìs. En je komt in zo'n geval aan iemand z'n vakantie, en dat is natuurlijk zuur.

Maar wij hebben dit soort gezeur ook met binnenlandse strandingen/aanrijdingen. Er is een groot ICT-bedrijf dat voor àl z'n werknemers (incl. management) max huurklasse A of 1110 bij schade heeft op laten nemen in het contract. En dan ben je de getapte IT-er met je dikke Passat of BMW en moet je de dag na de aanrijding met een Fordje Ka bij je klant voorrijden.... Dat doet zeer natuurlijk. Moet dat bedrijf wel nageven dat de wagenparkbeheerder er bij z'n mensen de wind wel goed onder heeft: ze bellen stuk voor stuk terug met excuses als ze tegen ons uit hun dak zijn gegaan en wij ze naar hun wagenparkbeheerder hebben verwezen.

Ach, ik kijk al uit naar die malloten die in januari hun auto achteruit tegen een paaltje hebben gezet, 't verrotten om dat te laten repareren en er in juli 2 dagen voor vertrek naar Zuid-Frankrijk achterkomen dat de achterklep eigenlijk toch niet op slot kan en dat dan subiet hersteld willen zien en anders een huurauto willen...
Go ahead, make my day!!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  zaterdag 18 juni 2005 @ 00:12:06 #263
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_28034878
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.

Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.

Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Gokje: BSC?
pi_28035028
Hopelijk heb je dan in ieder geval een comfortabele koptelefoon

Wij werden laatst min of meer gestalked door een of andere nieuwe energiemaatschappij, dat was ook wel vrij irritant :|
Transforming into a new existence...
pi_28036868
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 22:26 schreef babsjuh het volgende:

Er is een groot ICT-bedrijf dat voor àl z'n werknemers (incl. management) max huurklasse A of 1110 bij schade heeft op laten nemen in het contract. En dan ben je de getapte IT-er met je dikke Passat of BMW en moet je de dag na de aanrijding met een Fordje Ka bij je klant voorrijden.... Dat doet zeer natuurlijk.
Go ahead, make my day!!!

ja precies zo!!!

laat maar komen die hap, die heb ik het liefste!
pi_28046982
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.

Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.

Warm bellen houdt over het algemeen in dat je mensen belt die zelf hebben aangegeven interesse te hebben in hypotheekadvies.. Dus ze hebben bijvoorbeeld hun gegevens opgegeven via de website, of via een antwoordcoupon..
  maandag 20 juni 2005 @ 20:11:26 #267
67489 Dudette
yeah right...
pi_28099313
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

HAL?
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_28143288
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:12 schreef ennuik het volgende:

[..]

Gokje: BSC?
Breek me de bek niet open van BSC Salaris was net krap minimumloon, supervisors die niks voorstellen Had wel geweldige collega's, veel lol mee gehad

Zit nu alweer even bij de Belastingdienst. Je gaat wel om met wat saaie onderwerpen, maar de arbeidsvoorwaarden zijn prima, en er zijn geen harde eisen die je per uur moet halen.

[ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 22-06-2005 20:31:44 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_28168153
quote:
Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
[...]
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfit
Meestal ook zeer afwisselend en uitdagend
pi_29017148
Weetje wat echt een kut callcenter is: In Zwolle P'PLES!!

Bij de sollicitatie had ik aangegeven minimaal 8 euro netto per uur(ben 22jaar) dat was prima maar moest ik wel mijn mond dicht houden tegen de rest omdat ik meer zou verdienen. Na 3 weken groene stroom verkopen van Durion kreeg ik mijn contract. Alleen stond er geen 8 euro netto in maar.....6,15 bruto. Vervolgens werd ik voor gek verklaard dat ik helemaal geen 8 euro netto zou krijgen want iedereen in het callcenter kreeg 6,15 bruto. Ik boos op dat meisje met wie ik de sollicitaite had, maar zij kon alleen maar lachen.
Heb het contract in de prullebak gegooid en ben weg gelopen.

Echt een waardeloos callcenter!! Groene stroom van Durion is echt niet okay, ik moest mensen van 70 en ouder bellen om het product te verkopen. Na het gesprek kregen zij een contact waar ze meteen aanvast zaten ook al zeiden ze nee tijdens het gesprek, hier kwam ik pas na 3 weken achter.
pi_29017249
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:44:46 #272
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_29023733
Ik werd afgelopen weekend ook "koud" gebeld, 1 of ander energie maatschappij verkooppraatje.. godverdomme lazer op! Daar wordt je dan je bed voor uitgebeld.. leuk..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:06:21 #273
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_29024489
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:11 schreef Dudette het volgende:

[..]

HAL?
Yup

Jij?
Krekker is de bom!
pi_29027118
ik werk ook in een callcenter, ik begin een aardige schurfthekel te krijgen dr aan.
Eerst werkte ik bij planet dat was echt callcenter, mensen helpen met problemen enzo.

Wat ik nu doe is voornamelijk klachten verwerken en pissed off lui aanhoren omdat ze nogsteeds niet zijn aangesloten. Ze hebben wel gelijk want het gaat gewoon klote op het moment maar ik word er gek van.

"kevin je word steeds onverschilliger" ja no shit, neem jij mun werk maar een dag over...

Betreft hier trouwens verstelhelpdesk, ADSL2 met eredivisie gemeuk.
pi_29028136
Je moet de schraalheid van een callcenter leren te waarderen.
Pretentieloos slap ouwehoeren, heerlijk.

<sub> helaas mijn peptalk werkt niet jammer dat er geen andere banen zijn</sub>

En mijn sub tags werekn ook niet
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:11:55 #276
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_29034141
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.

Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!

Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Wees blij dát je geld kan verdienen, knurft. En als die baan niet goed genoeg voor je is dan wens ik je veel succes met het vinden van een passende uitekering met jouw leeftijd en arbeidsverleden.
Het is inderdaad geestdodend werk maar het is een ideale bijbaan voor studenten en lekker om in ieder geval iets achter de hand te hebben.
pi_29037164
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
Dat Durion verhaal is anders een bekend fenomeen hoor, onder welke steen kom jij vandaan??
dobedobedo
pi_29038835
Rabobank Interpolis VGZ zijn prima callcenters om te werken. Ik heb ook een tijd Gouden Gids en Telefoongidsmedia gedaan en dat is ook zeker goed te doen.
pi_29038863
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:57 schreef oncrea het volgende:
Rabobank Interpolis VGZ zijn prima callcenters om te werken. Ik heb ook een tijd Gouden Gids en Telefoongidsmedia gedaan en dat is ook zeker goed te doen.
Teleperformance is dan weer echt 10 keer niets.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:12:57 #280
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_29041215
TS moet verdomme niet zo janken...

Ik ben zelf al een paar jaar belhoer en t bevalt me prima

Ik ben begonnen bij een aantal callcenters en ja die moeten het zien te redden van vrij beperkte manuur vergoedingen en bonussen, laten we daar ook even bij nadenken hè

Nu werk ik bij een ICT-bedrijf waar mijn voornaamste taak het nabellen van bijvoorbeeld mailings is met als doel daar afspraken voor vertegenwoordigers uit te slepen. Dat is dus geen hersenloos werk... voordat je je ook maar iets inbeeldt

Welwillende tip : Maak gesprekken ZELF dan leuk, dan krijg jij er meer lol in en dat merken de mensen die je belt ook. Dan kom je sneller tot succesvolle gespreken

En als je je te goed voelt, knaapje, dan moet je lekker wat anders gaan doen
Chagrijnige mensen zoals jij bezorgen bonafide bellers zoals mij bij voorbaat een slechte naam
...pauperstudent
===
Blasphemy is bliss
===
pi_29042196
quote:
[b]Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[/b]

Ben niet ontslagen hoor, en het contract heb ik niet getekend omdat het veranderd moest worden!
Werk nu wel bij een leuk callcenter in Amsterdam. En volgens mij bestaat Pples al niet meer omdat er zoveel klachten zijn geweest.(Kassa, Rader, Consumentenbond enz enz)
Trouwens topic gaat over callcenters, niet over irritante opmerkingen.
pi_29048267
* AtDaMotDaMotDa heeft 1 jaar bij de internet helpdesk gewerkt van hetnet/planet enzo

Ik vond dat erg leuk werk en hoewel je bij een storing vaak hetzelfde had, kreeg je soms ook van die geweldige gesprekken:
- 'Ik krijg een zwart knipperende cursor, hoe moet ik nu internetten'?
- 'Ik heb een xxxdialer op mijn bureaublad staan (bleek homopagina te zijn), hoe kom ik hier aan?'
mevrouw, heeft u misschien zoontjes?
'nee!'
Dan zal ik dat uw man maar eens even vragen
- 'ik start mijn pc op en kan het bestand win.com niet vinden?'
- 'mijn iconen waren gisteren groter!'

Meesterlijk werk. Soms ook BN'ers aan de lijn Henk Westbroek begint meteen met 300 organisaties te dreigen als ie slecht geholpen wordt (hij is echt computerkneus ) en Richard Witschge kan voor geen meter Engels. Na een jaar heb je alle telefoontjes wel gehad, maar het was echt leuk
Bloed, zweet en tranen!
pi_29049075
werken bij een callcenter, ik heb me altijd al afgevraagd waarom mensen daar gaan werken. je stoort mensen en probeert ze dingen te verkopen waar ze eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebben. het lijkt me dat iemand met enig gevoel voor eigenwaarde niet voor zo'n NSB-achtig baantje kiest.
pi_29049460
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:21 schreef Byte_Me het volgende:
werken bij een callcenter, ik heb me altijd al afgevraagd waarom mensen daar gaan werken. je stoort mensen en probeert ze dingen te verkopen waar ze eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebben. het lijkt me dat iemand met enig gevoel voor eigenwaarde niet voor zo'n NSB-achtig baantje kiest.
er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.

zout op met je nsb
pi_29049703
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:35 schreef Prego het volgende:

[..]

er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.

zout op met je nsb
dat zijn helpdesks, dat is iets anders.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:46:53 #286
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29049724
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat zijn helpdesks, dat is iets anders.
Dat zijn ook callcenters hoor
pi_29049756
Handig die helpdeskjongens, maar zo gauw je echt iets moet weten wat net even buiten de standaard valt dan kun je er ook niets mee beginnen.

Meer dan genoeg ellende gehad met helpdesks van Essent en Vodafone. Vaak kunnen die mensen er ook niets aan doen dat het bedrijf een grote puinzooi is natuurlijk....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:54:30 #288
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29049871
Wat een vooroordelen weer
Allereerst is het geen grote puinzooi bij bedrijven als Essent en Vodafone. Ja, er loopt volgens mij bij Essent best wel wat mis qua administratie, maar het lukt ze gelukkig wel om de diensten te leveren en een overgroot deel heeft geen enkel probleem met ze. Vodafone is zelfs een bedrijf waar vaak veel goedloopt is mijn ervaring. En beide bedrijven hebben voor hun eigen zaken geen helpdesk hoor, dat is een klantenservice. Een helpdesk is een technische dienst en daar is meer onderscheid tussen 1e lijn (vast procedures) en 2e lijn (zelfstandig als medewerker een oplossing vinden). Ook daar worden fouten gemaakt, maar ook vaak doordat de klant niet de juist of volledige informatie doorgeeft
pi_29050113
Als verschillende medewerkers tegenstrijdige dingen beweren, post kwijtraakt, aangetekende brieven niet eens aankomen waar ze terecht hoten te komen, beloftes voortdurend niet worden nagekomen, mensen niet weten waar ze het over hebben... dan komt dat over als een grote puinhoop.

Ik ken iemand die manager was bij UPC en die heeft dit ook bevestigd overigens.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:08:15 #290
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050159
Ja, UPC, daar kan ik niet tegenop
Maar bij Vodafone is niet zoveel mis volgens mij en Essent heeft alleen problemen bij mensen die iets wijzigen
pi_29050206
Ik heb het over Libertel, de voorganger bij Vodafone. Het gaat gewoon vaak fout bij dat soort bedrijven, je hebt ook wel positieve uitzonderingen, maar over het algemeen is het vaak een boeltje. Niet raar, het verloop is groot, mensen die daar zetten hebben vaak slechts kennis van een klein specifiek onderdeel van het geheel, vaak doen ze beloftes waar ze de bevoegdheid niet voor hebben, sowieso hebben ze nauwelijks bevoegdheden....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:12:58 #292
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050245
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar mijn ervaring is ook dat als ik tegen een klant zeg dat ik mijn best ga doen het zo snel mogelijk op te lossen, dat de klant dezelfde avond weer opbelt om te klagen dat het nog niet is opgelost. Hij/zij zegt dan dat ik het binnen een uur zou oplossen, terwijl ik heb aangegeven dat het enkele werkdagen kan duren.
pi_29050349
Duidelijkheid is belangrijk. Dat een medewerker aan de andere kant van de lijn "zijn best gaat doen", daar kan ik heel weinig mee. Probeert hij me af te wimpelen? Ligt het dossier onder in de la ergens te wachten? Wat bedoelt hij met zijn best doen? Wat gaat hij doen? Wat zijn zijn bevoegdheden? Ik maak toch liever concrete afspraken met dit soort mensen, dat werkt beter voor beide partijen.

Leuk voorbeeld, bij T-Mobile. Ik wilde naar het buitenland bellen, dat kon in het begin niet omdat mijn kaart geblokkeerd was omdat ik 'm kwijt was. Gebeld naar de klantenservice, kreeg ik een of andere snotaap aan de lijn en die zou 'm wel ff verwijderen voor me. Binnen een kwartiertje zou ik naar het buitenland kunnen bellen. Ok, na 20 min geprobeerd, lukte niet. Oké, het loopt wat uit, kan gebeuren. Na anderhalf uur weer eens geprobeerd. Wederom lukte het niet. Toch nog maar eens bellen, bleek dat die afdeling helemaal niet bevoegd was om die blokkade weg te halen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:21:36 #294
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050434
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Duidelijkheid is belangrijk. Dat een medewerker aan de andere kant van de lijn "zijn best gaat doen", daar kan ik heel weinig mee. Probeert hij me af te wimpelen? Ligt het dossier onder in de la ergens te wachten? Wat bedoelt hij met zijn best doen? Wat gaat hij doen? Wat zijn zijn bevoegdheden? Ik maak toch liever concrete afspraken met dit soort mensen, dat werkt beter voor beide partijen.
Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossen
quote:
Leuk voorbeeld, bij T-Mobile. Ik wilde naar het buitenland bellen, dat kon in het begin niet omdat mijn kaart geblokkeerd was omdat ik 'm kwijt was. Gebeld naar de klantenservice, kreeg ik een of andere snotaap aan de lijn en die zou 'm wel ff verwijderen voor me. Binnen een kwartiertje zou ik naar het buitenland kunnen bellen. Ok, na 20 min geprobeerd, lukte niet. Oké, het loopt wat uit, kan gebeuren. Na anderhalf uur weer eens geprobeerd. Wederom lukte het niet. Toch nog maar eens bellen, bleek dat die afdeling helemaal niet bevoegd was om die blokkade weg te halen.
Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgeven
pi_29050505
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:21 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossen
[..]
Kijk, zo hoort het. Alleen gaat het vaak niet zo. Meestal gaat iemand zijn best doen. Daar heb ik niks aan natuurlijk. Leuk dat hij/zij zijn/haar best doet, maar dat zet vaak geen zoden aan de dijk. Het is beter om concrete afspraken te maken over wat je kan verwachten. Voorkomt later ook onduidelijkheid.
quote:
Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgeven
Precies, kennelijk is de korte termijn daar het belangrijkste. Even die klant afwimpelen, niet eens doorhebbende dat ik snel tot de conclusie zou komen dat ik nog steeds niet naar het buitenland kan bellen.
pi_29215233
Bij het callcenter waar ik nu ga beginnen worden o.a. abonnementen verkocht op ondergoed. Ja, je leest het goed... net als bij de boekenclub, alleen dan maandelijks twee boxer shorts of strings voor - ik meen - een tientje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:43:05 #297
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_29216527
ola, morgen ex-snt hier
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:46:41 #298
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29216647
Tono of Evita ondergoed zeker
Oplichters eerste klas Kijk maar eens bij trosradar.nl en dan op het forum. Dat soort types zou je een verkoopverbod moeten geven
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:47:27 #299
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29216661
Bwahaha. Dat gezeik op callcenterslaven. Come on. Doe normaal. Als je het niet kan, kan je het gewoon niet. Niet commercieel genoeg, niet zelfverzekerd genoeg en niet pro-actief genoeg.

Het is een kunst om het vol te houden en flink te scoren.

En nee, ik ben geen FT callcenterslaaf. Maar doe het al een tijd lang PT en je ziet "stoere" mensen komen en gaan die er niks van bakken. Relativeer dus een beetje voordat je wat roept over een bepaalde beroepsgroep.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:50:53 #300
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_29216767
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:35 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfit
Meestal ook zeer afwisselend en uitdagend
Zeer mee eensch is.... leuk zoals je die heupen wiegt.... Jij bent één van de redenen waarom werken voor onze Duitsche vrinden toch nog leuk is...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')