abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:46:35 #226
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003558
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.

Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.

Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.

Ik heb het geluk dat ik zelf bel en dat ik afspraken maak, wat dus betekent dat ik in een systeem kan zien wie ik bel en dan zelf de telefoon over kan laten gaan. Zonder geautomatiseerd te bellen wat bijna al m'n collega's doen.

Ik zit een stapje hoger zal ik maar zeggen. Wel mazzel, zeker als je ziet wat er uitvliegt in callcenters. Ik kwam met een groep van 10 man, ben nu de enige die nog over is. En je ziet ze komen en gaan.

Je presteert niet genoeg? Oprotten! !
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28003581
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:46 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.

Ik heb het geluk dat ik zelf bel en dat ik afspraken maak, wat dus betekent dat ik in een systeem kan zien wie ik bel en dan zelf de telefoon over kan laten gaan. Zonder geautomatiseerd te bellen wat bijna al m'n collega's doen.

Ik zit een stapje hoger zal ik maar zeggen. Wel mazzel, zeker als je ziet wat er uitvliegt in callcenters. Ik kwam met een groep van 10 man, ben nu de enige die nog over is. En je ziet ze komen en gaan.

Je presteert niet genoeg? Oprotten! !
Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelf

Als je even geen zin had dan drukte je gewoon even geen nummer in
pi_28003596
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:46 schreef LaZZ het volgende:
Je presteert niet genoeg? Oprotten! !
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:49:53 #229
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003607
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:48 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelf

Als je even geen zin had dan drukte je gewoon even geen nummer in
Je moet echt een nummer indrukken? WTF! !

Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.

Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28003625
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Je moet echt een nummer indrukken? WTF! !

Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.

Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.
Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:51:27 #231
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003626
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef harlingen het volgende:

[..]

Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!
Mwoah, daar doen ze hier niet moeilijk over. Maar sommige callcenters zijn echt streng, ik heb het echt relaxed eigenlijk. Maarja, als je eenmaal goed bent kan je meer maken want dan willen ze je ook niet kwijt. Want het is niet altijd "voor jou 10 anderen", ze moeten namelijk veel tijd investeren en kostbare klanten en dat doen ze liever niet om de haverklap.

Maar als je niet presteert en je telkens ziekmeld of te laat komt kan je opzouten ja.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28003627
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Je moet echt een nummer indrukken? WTF! !

Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.

Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.


Bij mijn vorige werk moest je idd zelf drukken ja

Nu is het copy-pasen van het programma waar de gegevens in staan naar het bel-programma
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:54:41 #233
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003678
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?
Euh nee, het is wel echt outbound werk.

Wij hebben 2 divisies om het zo maar te noemen. We hebben een onderdeel "werkgever-werknemer", mensen worden dan zal ik maar zeggen lid van onze vereniging doordat we die werkgever als businesspartner binnenhalen waardoor ze gebruiken kunnen maken van allerlei voordelen. Met als cashcow natuurlijk pensioenen en hypo etc.

En dan hebben we sinds kort ook particulier wat dus inhoud dat we echt koud bestanden bellen van Cendris etc om onze voordelen aan te bieden.

We verkopen dus wel echt.
Wat ik dan doe is dat die mensen eerst gebeld worden (werkgever-werknemer) om welkom geheten te worden, word dan een verhaaltje gehouden wat wij zijn, wat we doen en waar ze gebruik van kunnen maken. Dan komt er ook pensioen ter sprake. Wat ik dan doe is ze terugbellen via een leuk systeempje en die klant over de streep trekken om een afspraakie in te plannen met een adviseur dmv steekhoudende argumenten. Eitje dus.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:55:33 #234
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003692
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef hermandeperman het volgende:

[..]



Bij mijn vorige werk moest je idd zelf drukken ja

Nu is het copy-pasen van het programma waar de gegevens in staan naar het bel-programma
Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.
Het genot.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28003702
Ik heb ook een tijdje (half jaar ongeveer) outbound callcenter werk gedaan. Op het eind was ik het spuugzat, maar ik heb wel een hoop telefoonervaring opgedaan daar. Nu zit ik lekker aan de telefoon op de storingsdienst van een groot communicatiebedrijf (inbound dus)
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:58:10 #236
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003722
Ik vind het inderdaad erg leerzaam, communicatief gezien, hoe je moet beargumenteren en hoe je mensen tevreden moet stellen en te vriend moet houden. Tevens maak je een beetje kennis met hoe de commercie inelkaarsteekt.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28003735
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:54 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Euh nee, het is wel echt outbound werk.

Wij hebben 2 divisies om het zo maar te noemen. We hebben een onderdeel "werkgever-werknemer", mensen worden dan zal ik maar zeggen lid van onze vereniging doordat we die werkgever als businesspartner binnenhalen waardoor ze gebruiken kunnen maken van allerlei voordelen. Met als cashcow natuurlijk pensioenen en hypo etc.

En dan hebben we sinds kort ook particulier wat dus inhoud dat we echt koud bestanden bellen van Cendris etc om onze voordelen aan te bieden.

We verkopen dus wel echt.
Wat ik dan doe is dat die mensen eerst gebeld worden (werkgever-werknemer) om welkom geheten te worden, word dan een verhaaltje gehouden wat wij zijn, wat we doen en waar ze gebruik van kunnen maken. Dan komt er ook pensioen ter sprake. Wat ik dan doe is ze terugbellen via een leuk systeempje en die klant over de streep trekken om een afspraakie in te plannen met een adviseur dmv steekhoudende argumenten. Eitje dus.
Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28003759
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:55 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.
Het genot.
Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neus

En amateuristisch... ach... het werkt prima....
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:05:28 #239
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003833
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?
Is dat zo?
Ik dacht dat inbound was dat mensen je belden met problemen en vragen etc.?

Maar wat voor mij gebeurt is wel outbound dan in ieder geval.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:06:10 #240
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003842
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:00 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neus

En amateuristisch... ach... het werkt prima....
Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.

Die onthoud ik wel.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:06:55 #241
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_28003854
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.

Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.

Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Wij hadden ook een piepje inderdaad, een heel zacht piepje dat je soms niet hoorde als je aan het ouwehoeren was met je buurman en dan hangt die klant er dus al Maar je kan die headset gewoon af doen, want op je toetsel brandt er een lichtje zodra er iemand aan de lijn hangt. Ik werkte weleens s'avonds en dan had je soms maar twee telefoontjes per uur (tegenover een wachtrij van veertig op de dag )
pi_28003855
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:06 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.

Die onthoud ik wel.
Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:08:03 #243
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28003871
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:07 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?
Ach gewoon snel doen, doe ik ook altijd.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 09:23:32 #244
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_28007509
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
pi_28023223
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:

Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
Post je de info ook even in Nieuw zorgstelsel een feit! ? .
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:25:39 #246
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28024721
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
Hehe, dat is ook een klant van ons, dan zul je nog wel benaderd worden door ons ook!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28025235
ik zit hier op het steunpunt lyon vd anwb. geen commercieel gedoe, louter hulpverlenen

maar de zeikerige mensen zijn overal hetzelfde
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:51:07 #248
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28025422
Ik hoor wederom tijdelijk bij de call center slaven! Hopelijk houd ik het dit keer een beetje langer vol. Tis gelukkig wel inbound.

Hebben jullie een goede samenwerking met ACTA, Prego?
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_28025873
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:51 schreef La_Guiri het volgende:
Ik hoor wederom tijdelijk bij de call center slaven! Hopelijk houd ik het dit keer een beetje langer vol. Tis gelukkig wel inbound.

Hebben jullie een goede samenwerking met ACTA, Prego?
tja wat heet...

de directeur van de acta is tegenwoordig een nederlandse dame dus ik denk dat we daardoor altijd wel een pre hebben. ook zijn er diverse platvormen waaronder hygiene of recreatie en daarbinnen zijn de nederlanders ook vertegenwoordigd.

wel staan wij erom bekend het zooitje ongeregeld te zijn binnen de acta, wanneer je naar ARC en de AA gaat kijken dan kom je op een doodstille afdeling, niemand die ook maar een kick geeft. bij ons is de sfeer stukken informeler.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:10:42 #250
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28025983
Ken je RACE? Ik heb daar gewerkt in Spanje en heb niet echt goede ervaring met de samenwerking met de anwb in Barcelona, wel die in Den Haag. Acta was echt slecht om mee samen te werken vandaar mijn vraag.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')