abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:19:54 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25321603
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:23:05 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25321686
A.s. zaterdag 5 maart kunnen we dus eindelijk terecht bij het 2-sterren-restaurant De Bokkedoorns.
Voor ons dus vlakbij in de duinen van Bloemendaal/Overveen.

Hun site: http://www.bokkedoorns.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:23:24 #3
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25321696
Veel plezier gewenst alvast bij de Bokkedoorns.

Trouwens, het kan aan mij liggen, maar ik vind het zo not-done als je bij zo een restaurant a la cart gaat bestellen. Ik laat me altijd lekker verrassen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:54:54 #4
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25327791
Ik ben echt benieuwd wat jullie (als critici, positief bedoeld overigens) daar nu van vinden !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:27:23 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25332201
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 23:23 schreef Euc- het volgende:
Veel plezier gewenst alvast bij de Bokkedoorns.

Trouwens, het kan aan mij liggen, maar ik vind het zo not-done als je bij zo een restaurant a la cart gaat bestellen. Ik laat me altijd lekker verrassen
Denk ook dat we ons laten verrassen met een menuutje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25380764
Tevens Vooraf Plezier

moet nog bloesje strijken, haartjes doen, en hier nog ff posten, portemoneetje het zachtjes gaan vertellen, en ik heb er zo'n zin in!!!!!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:20:10 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25380780
Wie rijd er, of nemen jullie een taxi?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25380877
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie rijd er, of nemen jullie een taxi?
Het is hier 10 minuutjes vandaan
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:30:25 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25380918
Lekker wandelingetje na het eten dus.
Dat zijn altijd de beste restaurants, waar je niet voor hoeft te rijden, maar op comfortabele afstand van een warm bed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25380946
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:19 schreef Bluezz het volgende:
Tevens Vooraf Plezier

moet nog bloesje strijken, haartjes doen, en hier nog ff posten, portemoneetje het zachtjes gaan vertellen, en ik heb er zo'n zin in!!!!!
Ah, een tvp?
Je weet dat ik deze zonder blikken of blozen mag deleten... Maar dat doenne we niet...

Veel smulplezier!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25381029
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:32 schreef Oblivion het volgende:


Ah, een tvp?
Je weet dat ik deze zonder blikken of blozen mag deleten... Maar dat doenne we niet...

Veel smulplezier!
Dan zet ik hem toch gewoon ff terug Obli

We zullen wel een klein opschrijfboekje nodig hebben om het onopvallend allemaal op te kunnen schrijven. Of we moeten weer, net als toen bij Jean d'Hubert, de gerechten om en om onthouden, en opslaan op de harde schijfjes
Ik zie ons nog zitten na het genieten van weer een gang, eehm hoe heette het vorige ook alweer?
Oh ja.
En dit?
Oh ja.
En na 3 gangen, weer helemaal overnieuw proberen

Het is net zoiets als, ik ga op reis en ik neem mee

Je hebt in ieder geval gespreksstof, je traint je (grijze) hersencellen, en dat allemaal voor Fok!
pi_25381116
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:38 schreef Bluezz het volgende:

We zullen wel een klein opschrijfboekje nodig hebben om het onopvallend allemaal op te kunnen schrijven.
Nee joh, een grote noteboek open en bloot op tafel, dan raken ze in paniek, doen ze nog extra meer hun best..

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:45:50 #13
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25382979
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:43 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee joh, een grote noteboek open en bloot op tafel, dan raken ze in paniek, doen ze nog extra meer hun best..

Voordat ik bij Da Vinci werkte werkte ik in een redelijke luxe zaak, die niet vermeld staat in de Michelingids. Toen er een inspectrice langskwam van Michelin (of hoe je ze ook noemt, die inspectrice dan ), kreeg zij geen andere service en ander eten dan de rest van de gasten. Ze ging haar best doen om hun in de gids van 2006 met 1 couvertje in de gids te zetten (Doordat de eigenaar van de toko waar ikt oen werkte jarenlang ober-kelner, maitre dus, is geweest bij het Princes Juliana restaurant in de tijd van Toine Hermsen toen ze nog 2 sterren hadden, kende hij de inspectrice van michelin. Normaal blijven ze anoniem, maar soms zeggen ze wie ze zijn ).

Ook bij Da Vinci waar ik nu werk, krijgen mensen van Michelin of andere gidsen geen andere behandeling als andere gasten. In dit soort tenten is alles gewoon altijd goed, al is het een kinderfeestje.


Verder nogmaals erg veel plezier vanavond, ik wou dat ik mee kon

Ik ga vanavond trouwens ook uiteten en van de beste culinaire uitvinding ooit genieten. Ik ga naar een restaurant genaamd "De Patatkoning", en ga genieten van een heerlijke frikandel (en een frietje stoofvlees )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:51:40 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25383061
-edit- Offtopic.

[ Bericht 87% gewijzigd door Oblivion op 05-03-2005 19:51:47 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:22:51 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25388574
Zo, net terug.

Eerst even heel lekker uitbuiken en daarna volgt onze recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 maart 2005 @ 00:50:58 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25389931
Recensie van Restaurant De Bokkedoorns te Overveen (gemeente Bloemendaal)

Adres: Wethouder van Gelukpark, Zeeweg 53.
Website: http://www.bokkedoorns.nl/

Waarschuwing van te voren: het heeft 2 Michelin-sterren en dat zal je weten ook!

De ambiance:
Prachtig gelegen in de Kennemerduinen, met het huidige besneeuwde landschap helemaal een plaatje als je komt aanrijden.
Men beschikt over valet-parking, dus met auto gewoon voor de ingang aan komen rijden, automotor laten draaien, uitstappen en ontvangen worden en de bediening zorgt dat je auto ergens geparkeerd wordt.
Entree is keurig netjes, jassen worden op naam opgehangen in de garderobe.
Inrichting: strak, modern, maar toch door kleurgebruik zeer gastvrij en warm en natuurlijk perfect zittende, met stof beklede fauteuils, waarin je, zonder een houten kont te krijgen gerust 3 tot 4 uur kunt tafelen.
Natuurlijk alles met prachtig schoon tafellinnen en op de millimeter exact hetzelfde gerangschikt servies en glazen op tafel.

De menu’s:
Men heeft, naast het a la carte deel een aantal vaste menu’s.
1. Het Alliance-menu (4-gangen)
2. Het menu Gastronomique (5 gangen)
3. Het menu de nos Delices (6 gangen)
Bluezz en ik besloten het menu Gastronomique te kiezen, vergezeld door hun eigen wijnarrangement.

Voordat we die keuze hadden gemaakt, namen we eerst een glas droge witte huiswijn (sauvignon blanc) en kregen we onze eerste mini-amuse, bestaande uit een van zwarte olijven gemaakte canneloni gevuld met een geitenkaascreme.

Daarna volgde nog een tweede amuse: een glas gevuld met onderin stukjes avocado, opgevuld met Hollandse garnalen en een scherp-zurige yoghurtmousse. Heerlijk de smaakpapillen strelende appetizer.

Voorgerecht
Het voorgerecht bestond uit een crème van bloemkool (op zich al heel apart bedacht) met droog gebakken coquilles Saint Jacques en een tapanade van olijven en amandelen.

Heel erg lekker en die bloemkoolcrème was als een soort crème brullée gemaakt.
Perfect gebakken coquilles, die door de knisperige tapanade er bovenop, helemaal tot hun recht kwamen.

Als begeleidende wijn kregen we een witte Elzasser erbij. Fris, fruitig en licht.


Tussengerecht
Het tussengerecht bestond uit gesmoorde kabeljauw, overgoten met licht gesmolten ganzenlever en vergezeld door gestoofde snijbiet met ratté-aardappel, gevuld met gehakte wilde oester. Het geheel werd ter plekke overgoten met een lauriersaus.

We wisten niet dat een redelijk eenvoudige vissoort als kabeljauw zo lekker kon smaken op deze wijze. Ondanks dat we allebei principieel tegen het gebruik van ganzenlever zijn (door de manier waarop die beesten gevoerd worden) was het hele dunne gesmolten laagje op de kabeljauw dusdanig smaakversterkend en lekker dat we het toch maar hebben opgegeten.
Omdat dat Bluezz oesters niet echt heel lekker vind, heeft ze desondanks toch wat hapjes van de wilde oester weg gekregen alvorens haar restantje aan mij te schenken.
De combinatie met een eenvoudige groente als snijbiet was verrassend lekker en de lauriersaus was helemaal perfect. We gebruikten het (natuurlijk door de Bokkedoorns zelf gebakken)overheerlijke brood dan ook om ons bordje helemaal leeg te deppen.

Bij deze gang kregen we anderhalf glaasje witte bourgognewijn, die net iets stroperiger en voller van smaak was dan de Elzasser van het voorgerecht.

Het hoofdgerecht
Bestond uit gebraden Barbarie eendenborst, gestoofde prei met laurierdrop en chutney van bloedsinaasappel en rode biet.

Opnieuw een klein feestje op het bord. Perfect afgemeten en gebraden tamme (gemeste uit Le Lande afkomstige) vrouwtjes eend. Niets van puree, pasta of wat voor bordvervuilende of vullende zaken erbij. Nee, puur twee prima stukjes eendenborst in een heerlijke saus met het eendengebraad zelf (beetje kruiden erbij). De chutney lekker mildzoetig met een beetje pit en heerlijke knapperige prei en opnieuw de verrassende biet erbij als groente.

Zoals Bluezz het ter plekke zei: “Wat veel smaakjes proef ik hier en wat is het allemaal lekker”.

Als begeleidende wijn dit keer een rode Dao uit Portugal. Prima,volle druivige wijn, die perfect aansloot bij de eend.

De kazen
Tja, voor mij altijd het moeilijkste deel van zo’n menu, want ik ben niet echt een extreme kaasliefhebber. Voor Bluezz daarentegen juist bijna het hoogtepunt van een diner: het kan haar niet kazig en stinkend genoeg zijn.

Ik beperkte mij dus maar veilig tot een stukje camembert, brie en overjarige Goudse kaas.
Bluezz leefde zich helemaal uit met blauwgeaderde, stinkende kazen en een (in mijn ogen nog erger stinkende) Munsterkaas en wat geitenkaasjes.

De manier waarop het allemaal aan ons gepresenteerd werd was alleen al de moeite waard: over elke kaas werd een verhaaltje verteld en de kazen werden met witte stoffen handschoentjes (vanwege de schimmels) uit de kaastrolley gehaald en met speciale kaasmesjes voor ons op maat gesneden.

Uiteraard weer speciaal brood erbij: dit keer lichtbruin gebakken brood gevuld met noten en olijf- en appelstukjes.
Als begeleidend drankje eens niet een traditionele Port, maar een 30 jaar oude sherry-port.
Donkerbruin van kleur met in de verte nog een vleugje smaak van sherry, maar toch meer naar port neigend.
Omdat we het zichtbaar zo lekker vonden, besloot de bediening ons nog maar een keer bij te schenken ervan.

Het nagerecht
Als slot van ons menu kregen we gepocheerde Elstar-appel met een mousse van griesmeel en piment, kaneelkortsdeeg en palmsuikerroomijs.

Zoals elk gerecht, prachtig opgemaakt op een bord en qua combinatie alweer bijzonder. Vooral de mousse van griesmeel deed in niks denken aan mijn slechte herinneringen van vroeger van griesmeelpuddinkjes.
Dit was fris, lekker en alweer qua portie helemaal goed.

Ook hierbij natuurlijk een witte (dessert)wijn: een zoetige Château Puy-Servain, AC Haut-Montravel 2001. (niet helemaal onze smaak, omdat we het niet zo hebben op zoete wijnen).

Uiteraard besloten Bluezz en ik dat we niet konden afsluiten zonder onze traditionele cappuccino en dubbele espresso, vergezeld gaande van een Sambuca.
Daarbij kregen we nog een klein assortimentje zelf gemaakte bonbons en 2 zelfgemaakte kletskoppen.

Nadat we afgerekend hadden (en dit keer zullen we de prijs er niet bij vermelden, want je weet gewoon van te voren dat als je naar een 2-sterrenrestaurant gaat je niet moet beknibbelen op bijzaken en vooral moet genieten), kregen we in de garderobe netjes onze jassen weer omgehangen en stond, dankzij de valet-parkingservice, onze auto (al lekker warmgedraaid en ontwasemd bij een buitentemperatuur van –5) voor ons klaar bij de uitgang.

Conclusie
Veruit het beste restaurant dat we de afgelopen jaren hebben bezocht.
Bediening attent, maar niet te opdringerig.
Ambiance, sfeer en eten naderen de perfectie.
Volop de 2-Michelinsterren waard.
Chef-kok Lucas Rive weet echt wat koken is en durft verrassende smaaksensaties zinnenprikkelend samen te voegen ( ‘Zinnenprikkels’ heet toevallig ook het door de Janny v.d. Heyden geschreven boek over dit Toprestaurant) en eigenaar John Beeren blijft gewoon meelopen in de bediening en met de gasten af-en-toe een praatje maken.

Als we dan toch een cijfer moeten geven: 10-
en die ‘-‘ is omdat we nog steeds niet bij het enige 3-sterrenrestaurant De Librije in Zwolle zijn geweest, dus blijkbaar bestaat er in Nederland nog iets beters?

Heb je een keer iets bijzonders te vieren en kijk je niet op een paar centen? Wil je wel eens vrijwel perfect 3 tot 4 uur genieten in een prachtige omgeving (op 10 minuutjes afstand van ons huis)?
Dan is Restaurant de Bokkedoorns een absolute aanrader!


[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 06-03-2005 01:10:18 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 maart 2005 @ 01:16:16 #17
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25390282
Erg goed bevallen dus, top.

Verder, onder welke wijnfles heb jij geleefd in 2001?
quote:
Als we dan toch een cijfer moeten geven: 10-
en die ‘-‘ is omdat we nog steeds niet bij het enige 3-sterrenrestaurant De Librije in Zwolle zijn geweest, dus blijkbaar bestaat er in Nederland nog iets beters?
Parkheuvel in Rotterdam (Chef Cees Helder) is nog altijd de eerste in Nederland met 3 sterren, waar er in 2003/2004 (ben niet mee rhelemaal zeker van de datums..) de Librije bijkwam.

zal wel door de alcohol komen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Trouwste user 2022 zondag 6 maart 2005 @ 01:19:40 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_25390329
Wel mooi dat jullie je jassen weer kregen omgehangen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 6 maart 2005 @ 01:30:23 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25390474
quote:
Op zondag 6 maart 2005 01:16 schreef Euc- het volgende:
Erg goed bevallen dus, top.

Verder, onder welke wijnfles heb jij geleefd in 2001?


Parkheuvel in Rotterdam (Chef Cees Helder) is nog altijd de eerste in Nederland met 3 sterren, waar er in 2003/2004 (ben niet mee rhelemaal zeker van de datums..) de Librije bijkwam.

zal wel door de alcohol komen
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb iets in mijn systeem waardoor ik Rotterdam altijd uitsluit van de rest van Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 maart 2005 @ 11:00:36 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25393125
Mooie kritiek hoor, maar met drank op nog gaan rijden?
tsk tsk tsk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25393812
Haha PV, dat was ook het eerste wat ik dacht.. als ik ooit in zo'n toptent ga eten, moet ik er ook maar bij gaan slapen, want anders haal je nog niet het maximale eruit...

Maar dat tweede glaasje port stond niet op de rekening?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 6 maart 2005 @ 11:58:25 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25393837
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:56 schreef tim2308 het volgende:
Haha PV, dat was ook het eerste wat ik dacht.. als ik ooit in zo'n toptent ga eten, moet ik er ook maar bij gaan slapen, want anders haal je nog niet het maximale eruit...

Maar dat tweede glaasje port stond niet op de rekening?
Taxi nemen?
Hotelletje in de buurt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 maart 2005 @ 13:10:43 #23
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25394899
Gaaf om een keertje zoiets te doen...wat zal je eigen maaltje vanavond tegenvallen
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_25395044
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Mooie kritiek hoor, maar met drank op nog gaan rijden?
tsk tsk tsk
Oei, ik wilde er eerder niet over beginnen, maar met al die drank zat je echt ver over de max heen.... Ik ben daar altijd wat streng in, dan maar hotelletje....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25396449
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:10 schreef Bjoro het volgende:
Gaaf om een keertje zoiets te doen...wat zal je eigen maaltje vanavond tegenvallen
Haha! Het zijn zelfs ingevroren (lekkere) kliekjes !!

En over die wijn en dat rijden... tja.. als je aangehouden wordt ben je w.s. de pineut.
Maar we zijn dan echt wel door al het eten en de tijd die er tussen zit prima in staat om te rijden.

De glazen worden ook absoluut niet vol geschonken gelukkig.

pi_25396823
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Haha! Het zijn zelfs ingevroren (lekkere) kliekjes !!

En over die wijn en dat rijden... tja.. als je aangehouden wordt ben je w.s. de pineut.
Maar we zijn dan echt wel door al het eten en de tijd die er tussen zit prima in staat om te rijden.

De glazen worden ook absoluut niet vol geschonken gelukkig.

Ok, ik wil niet te betweterig zijn, maar toch. Als je de pineut bent als je aangehouden wordt, heb je toch te veel gedronken? En dat van het eten en de tijd, leuk, maar nog steeds heb je w.s. teveel gedronken, ook al voel je dat zelf niet zo.... Ik ben zelf altijd doodsbang dat ik op die manier iemand anders iets aan doe, ook al denk ik nog dat ik kan rijden....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 6 maart 2005 @ 19:20:22 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25400146
-edit- Offtopic. Open er een topic over.

[ Bericht 78% gewijzigd door Oblivion op 06-03-2005 19:26:10 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25400220
Open een ander topic over dit onderwerp zou ik zeggen

Alsof golfer bezopen achter het stuur zat zeg, komop
pi_25400262
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:26 schreef Bluezz het volgende:
Open een ander topic over dit onderwerp zou ik zeggen

Alsof golfer bezopen achter het stuur zat zeg, komop
Niet zo op de teentjes getrapt

Ik heb het nergens over bezopen af wat dan ook.... dus einde van off-topic....

Wel leuke recentie om te lezen, nog nooit gegeten....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 maart 2005 @ 10:24:16 #30
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25408801
Klink erg lekker allemaal, maar wat ik eigenlijk wel wil weten hoeveel je nu kwijt bent in het totaal, niet om er een oordeel over te vellen of het dat wel waard is (want je hebt helemaal gelijk, op een gegeven moment is prijs niet echt van belang) maar omdat ik eigenlijk gewoon benieuwd ben hoeveel je nu betaald bij een 2 sterrenretaurant met een wijn arrangement.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_25410054
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:24 schreef Chielus het volgende:
Klink erg lekker allemaal, maar wat ik eigenlijk wel wil weten hoeveel je nu kwijt bent in het totaal, niet om er een oordeel over te vellen of het dat wel waard is (want je hebt helemaal gelijk, op een gegeven moment is prijs niet echt van belang) maar omdat ik eigenlijk gewoon benieuwd ben hoeveel je nu betaald bij een 2 sterrenretaurant met een wijn arrangement.
Op de website staat dat het menu gastronomique € 79,- kost
Tel daarbij nog het wijnarrangement, dus je zal wel op ruim € 100,- p.p uitkomen.

Als ik de recensie zo lees wil ik best ook weleens bij een sterrenrestaurant gaan eten. Lijkt me heerlijk
pi_25411002
Ruim 100 pp, daarom duurde het ook zo lang totdat we daar gingen eten... het is niet niks, dus je moet er echt op rekenen
Je moet je wel de hele avond laten verwennen en er echt van kunnen genieten, is wel een vereiste

Wij doen dit liever dan een dagje beauty-farm bijvoorbeeld
  maandag 7 maart 2005 @ 13:00:43 #33
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25411078
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Ruim 100 pp, daarom duurde het ook zo lang totdat we daar gingen eten... het is niet niks, dus je moet er echt op rekenen
Je moet je wel de hele avond laten verwennen en er echt van kunnen genieten, is wel een vereiste

Wij doen dit liever dan een dagje beauty-farm bijvoorbeeld
Als echte hollander zijnde keek ik ook meteen naar wat jullie betaald hadden

Hoe hebben jullie eigenlijk de gangen onthouden ?

Of is het toch een kladblokje geworden ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 7 maart 2005 @ 13:38:46 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25411561
quote:
Op maandag 7 maart 2005 13:00 schreef Bjoro het volgende:


Hoe hebben jullie eigenlijk de gangen onthouden ?

Of is het toch een kladblokje geworden ?
Ik vond dat ik voor de prijs die we betaalden wel een menukaart mocht achteroverdrukken en dus hoefden we geen kladblokje(s) te gebruiken.
Nu hoefden we alleen maar de verschillende wijnen die we kregen te onthouden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 maart 2005 @ 14:09:06 #35
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25411954
quote:
Op maandag 7 maart 2005 13:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vond dat ik voor de prijs die we betaalden wel een menukaart mocht achteroverdrukken en dus hoefden we geen kladblokje(s) te gebruiken.
Nu hoefden we alleen maar de verschillende wijnen die we kregen te onthouden.
boefjes
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:13:23 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25434960
Iemand binnenkort nog een beetje betaalbare suggestie in de buurt van Bloemendaal/Haarlem voor een volgende recensie?

Van Dam had afgelopen zaterdag in Het Parool trouwens ook een leuke recensie in Amsterdam voor ons, maar die sla ik nog even over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:18:19 #37
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25435034
Ooit wel eens gegeten bij Landgoed Groenendaal in Heemstede(ik weet niet of je daar wel al eens bent geweest, heb je eerste topic niet doorgenomen) Volgens mij een menutje voor rond de 30 euro...wel erg lekker
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:59:32 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25435476
Ik vind 100 euro pp niet zo duur hoor, als ik uit eten ga in een doorsnee restaurant ben ik 1/3 kwijt.
Dit moet toch ook zo eens in de zoveel tijd kunnen

En nu heb ik zin in sint jacobsschelpen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25436440
St. Jacobsschelpen zijn echt

Enneh... http://www.landgoedgroenendaal.nl/home.php ziet er niet slecht uit
  woensdag 9 maart 2005 @ 06:26:13 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25436455
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 06:19 schreef Bluezz het volgende:
St. Jacobsschelpen zijn echt
Ja, maar dan wel verse, diepvries is nix
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:54:32 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25437931
Ik heb ze afgelopen zomer zo van de BBQ af gegeten in Schotland.
Lekker hoor.
En toen kwam ik weer thuis en zag hoe duur ze hier vers waren en hoe verlept ze er bij lagen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26773717
Blijft een leuke topic reeks
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:39:40 #43
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_26774012
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 01:13 schreef golfer het volgende:
Iemand binnenkort nog een beetje betaalbare suggestie in de buurt van Bloemendaal/Haarlem voor een volgende recensie?

Van Dam had afgelopen zaterdag in Het Parool trouwens ook een leuke recensie in Amsterdam voor ons, maar die sla ik nog even over.
heb onlangs gegeten bij Southern Cross in Heemstede (in de buurt vh station).
Een Australisch restaurant met verrassende gerechten, erg leuk

Wat ook leuk is in Heemstede is Sanz in de Jan v Goyenstraat.

Verder is er (weer) in Heemstede onlangs een nieuw restaurant geopend genaamd Cozy,
ben er nog niet geweest, schijnt wel erg leuk te zijn !

Tot zover het Heemstede promotieteam
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_26774573
Dank Bjoro
Het wordt weer eens tijd, we weten het
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:05:35 #45
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_26774642
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:02 schreef Bluezz het volgende:
Dank Bjoro
Het wordt weer eens tijd, we weten het
buiten dat het weer eens tijd wordt ....... het is ook errug lekker
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:27:56 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26775125
Als ik genoeg gespaard heb ga ik me op de lijst bij "De vrienden van Jacob" laten zetten. Zij zitten in Duin en Kruidberg (Santpoort), hebben nog geen sterren maar die gaan nog wel komen.
Ik ben er nog niet geweest maar hoor er hele goede verhalen over.

Een andere erg mooie lokatie, maar veel minder prijzig is Chalet de Uilenboom, ook in Santpoort: www.uilenboom.nl
Daar heb ik vorig jaar nog gegeten, heerlijk. Alleen de service vond ik toen niet geweldig.
Lekker douchen!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:49:29 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26778346
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:02 schreef Bluezz het volgende:
Dank Bjoro
Het wordt weer eens tijd, we weten het
En omdat het weer eens tijd werd gaan we morgenavond in Haarlem een vrij nieuw restaurant bezoeken, die op alle recensie-sites die we tot nu toe hebben nageplozen, prima recensies heeft gekregen:

Restaurant ML
Lange Veerstraat 4
Haarlem

Hun eigen website: http://www.restaurant-ml.nl/index.htm

Recensies van dinnersite.nl
Recensies van Iens

We zijn benieuwd en gaan vol verwachting er heen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:51:27 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26778386
Als jullie eens in Amsterdam gaan eten wil ik wel eens mee op jullie culinaire expeditie .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_26778539
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef HeatWave het volgende:
Als jullie eens in Amsterdam gaan eten wil ik wel eens mee op jullie culinaire expeditie .
Dan zal je toch eerst met mes en vork moeten leren eten
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:00:32 #50
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26778607
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:39 schreef Bjoro het volgende:

[..]

heb onlangs gegeten bij Southern Cross in Heemstede (in de buurt vh station).
Een Australisch restaurant met verrassende gerechten, erg leuk
Verrassende gerechten zoals?
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:02:20 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26778643
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dan zal je toch eerst met mes en vork moeten leren eten
* HeatWave stopt eten voor dummies DVD in de speler .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_26782205
Mogen andere users hier ook recensies plaatsen of niet ?
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:30:44 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26782251
Ben benieuwd naar de recensie!
***
pi_26782324
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Mogen andere users hier ook recensies plaatsen of niet ?
Dat mag hier ---- Uitgebreide Food recensies.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26782466
Kijk dan daar maar even
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:57:57 #56
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_26814309
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:49 schreef golfer het volgende:

[..]

En omdat het weer eens tijd werd gaan we morgenavond in Haarlem een vrij nieuw restaurant bezoeken, die op alle recensie-sites die we tot nu toe hebben nageplozen, prima recensies heeft gekregen:

Restaurant ML
Lange Veerstraat 4
Haarlem

Hun eigen website: http://www.restaurant-ml.nl/index.htm

Recensies van dinnersite.nl
Recensies van Iens

We zijn benieuwd en gaan vol verwachting er heen.
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
  zondag 8 mei 2005 @ 00:00:30 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26814375
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:57 schreef Blumchen het volgende:



De recensie is vanwege Ja.. ik wil even uitgesteld tot morgen.

Kan momenteel namelijk niet echt objectief schrijven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 mei 2005 @ 02:28:42 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26817096
De recensie van ML of Emmelle in Haarlem:

Hun homepage

Entourage:

Gesitueerd in een soort pijpenlade-achtig pandje. Smal, klein en beetje donker verlicht door namaak toortsen aan de wanden.

Eenvoudige houten tafels en houten stoelen waar je niet langer dan een uur of 2 comfortabel zitten kunt.
Wel linnen servetten en mooi, strak en eenvoudig tafelservies.


Open keuken, waar de M (Mark) van ML samen met 2 hulpen zich uit de naad werkt.


Bediening wordt gedaan door de L (Liane) van ML, samen met een andere (hulp)bedienster.


In totaal slechts 26 couverts aanwezig, dus zeker van te voren reserveren.

Voorgerechten
Voordat we een voorgerecht gaan uitzoeken krijgen we een bijzonder leuke amuse bestaande uit een mousse van asperges en beenham (hoe kan het ook anders in dit jaargetijde), vergezeld door een stukje lamstong, een gekookt pomidori-tomaatje en een gebakken kwarteleitje.
Prachtig op een bord geserveerd, zoals dat overigens ook voor alle hier na volgende gerechten geldt.

Daarna lekkere afgebakken warme bruine broodbolletjes met zoute boter.

En toen de door ons uitgezochte voorgerechten:

Bluezz had gekozen voor Carpaccio van pomodori met gefrituurde buffelmozzarella, kleine salade, lolly van tasty-tomaat en basilicumolie.
Heel apart om eens utradun gesneden tomaatjes als carpaccio te eten.
De ijslolly werd in een mooi scheefstaand glaasje samen met de salade geserveerd.
Heel apart vond ze het en qua smaakjes allemaal erg prettig.

Golfer had gekozen voor de Proeverij van Canadese kreeft, die bleek te bestaan uit een klein glaasje warme bisque (kreeftensoep), een gefrituurd loempiaatje gevuld met groente en stukjes kreeft en een op een bedje van vis gedrapeerde stukjes heerlijke kreeft.


Hoewel beide voorgerechten een beetje nouvelle cuisine aan deden, qua opmaak en hoeveelheid, werd ons al snel duidelijk dat er een liefhebber van lekkere smaakjes de scepter zwaait in de keuken.

cijfer voorgerechten: 9


Het hoofdgerecht

Het enige minpunt van de avond was dat we nadat we snel na binnenkomst de amuse en na bestelling ons voorgerecht kregen, we vervolgens 50 minuten (!) hebben moeten wachten voordat ons hoofdgerecht doorkwam. En we bleken niet de enige gasten te zijn die zich daar aan ergerden, want de tafel naast ons (die blijkbaar meer haast hadden dan wij) bestelde een gerecht af en wilde vrij plotseling afrekenen.

Maar uiteindelijk kwamen ze toch door:

Bluezz had de gebraden Ierse ossenhaas met aardappelpoffertjes, Italiaanse spinazie, jus van rode wijn en peper, daarbij een kleine rucola-salade met carpaccio gekozen.
Zoals al eerder vermeld: een plaatje qua opmaak op het bord en alweer qua hoeveelheid een beetje nouvelle cuisine.
Wel een perfect gebraden stukje ossenhaas, maar met net even te weinig jus er bij.De rest van het gerecht zeer smakelijk met een prima carpaccio van ossenhaas ook.

Golfer had de gegrilde Heilbotfilet met gemarineerde coquille, risotto van kreeft, lamsoren met tros cherrytomaatjes en beurre blanc met kaviaar uitgezocht.
Niets op aan te merken. Heerlijk gewoon, vooral die risotto, die a la minute (zoals het hoort) was klaargemaakt.
En de coquille was leuk als een soort carpaccio gesneden.
Tja..en als je dan toch op zoek gaat naar een minpuntje: nee, die kaviaar was zoals gebruikelijk in Nederland natuurlijk geen echte kaviaar van de steur, maar van die nep-zwartgeverfde visseneitjes.
Niet minder smakelijk overigens.

cijfer hoofdgerechten: 7,5

De nagerechten:

Vanwege een tussen het hoofdgerecht en nagerecht plaatsgevonden incidentje hebben we wat minder aandacht kunnen besteden aan onze nagerechten.
Maar toch:

Bluezz wilde het taartje met frambozen, citroencrème, daarbij yoghurtijs en crème brûlée van limoen.
Alweer erg mooi geserveerd (met brandend vuurwerksterretje, vanwege het incidentje ) .
Lekker zoete, maar vanwege het jaargetijde natuurlijk, geen verse frambozen. De citroencreme was prima, de crème brûlée van limoen was een beetje aan de zoete kant.
De taartjes waren een beetje koekjesachtig en het yoghurtijs vond ze heerlijk.
(minpuntje: het gerecht werd weer eens zoals zovaak ‘gestapeld’ geserveerd.
Die torentjes bouwen moeten ze toch eens in restaurants afleren!)

Golfer koos voor de parfait van pure chocolade met knapperige karamel, granité van espresso en crème van mascarpone.
Eigenlijk niets op aan te merken. Gewoon een heerlijk nagerechtje.
(of zou dat komen door dat lekkere glas champagne dat we plotseling erbij kregen van de bediening?)

cijfer nagerechten: 8

Oh ja..de drank, afgezien van die champagne.
We hadden vooraf een glas witte droge huiswijn besteld en die beviel ons zo goed dat we daar later bij de rest van de maaltijd een fles van hebben besteld: het was een heerlijke eenvoudige Vin de Pays des Côtes de Gascoigne: Alain Lalanne uit 2004. Fris, fruitig en zonder franje.


Door alle commotie tussen hoofd- en nagerecht dit keer afgezien van de traditionele koffietjes met Sambuca en voor het geheel dat we hebben gehad waren we uiteindelijk ¤ 118 kwijt.

Overall oordeel

Een zeker voor herhaling vatbaar restaurant dat nog verder moet groeien ( ze zijn nu ca. 6 maanden open) qua bediening en presentatie, maar waarvan zowel de kok, als de bediening ‘het’ wel in de vingers hebben.

De subtiele ‘smaakjes’ die de kok in de gerechten weet toe te voegen belooft veel voor de toekomst en het zou ons niet verbazen als deze jonge kok later eens tot de wat bekendere koks van ons land zou uitgroeien.

Eindcijfer: een dikke 8!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 mei 2005 @ 11:38:26 #59
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_26819985
Hoewel ik nét wakker ben, begin ik na het lezen ongelofelijke trek te krijgen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_26823589
Ik wil het toetje nog wel even overdoen
  zondag 8 mei 2005 @ 16:50:36 #61
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_26827812
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil het toetje nog wel even overdoen
Wheehehe
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Trouwste user 2022 zondag 8 mei 2005 @ 17:15:53 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_26828451
Ik geniet altijd van de beschrijvingen. Water in de mond enzo

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 mei 2005 @ 17:32:36 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26828913
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:15 schreef tong80 het volgende:
Ik geniet altijd van de beschrijvingen. Water in de mond enzo

Heb ik zelf ook vaak als ik het weer eens terug lees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 mei 2005 @ 12:12:07 #64
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_26848679
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil het toetje nog wel even overdoen
viespeuk !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_28875402
Om alle fans niet teleur te stellen een korte beknopte recensie van ons etentje van vanavond.
We hebben vanavond gegeten in www.dingespoort.nl Santpoort-Noord.

Zonder reserveren ernaar toe vanavond.

We komen binnen (aan de buitenkant wat saai, alleen een houten bank en een enorm geel zonnescherm) en daarbinnen krijg ik spontaan associaties met een oude werfkelder in Utrecht o.i.d.
De bedoeling, zag ik later op de site, was dat het je een vakantiegevoel moet geven, alsof je in de grotten van Valkenburg bent.. het was alsof het nog afgeschilderd moest worden..maar toch een leuk sfeertje gecreeërd.
Wat wel opviel de acoustiek, echt verschrikkelijk… geen geroezemoes meer maar herrie, ook omdat er een paar lange tafels met grotere gezelschappen zaten, wat altijd veel meer kabaal met zich meebrengt natuurlijk.

We wilden eigenlijk alweer naar buiten lopen, toen de eigenaresse (zo blijkt uit de info op de site) hoogwitblond, hooggehakt, met goud behangen, lijkend op een madam die elders nog ene praktijk voert , ons amicaal verwelkomde met “Hallooooo lieffies!!!” een tafeltje voor 2?, niet gereserveerd?, dat geeft toch niets lieverds!, ik ga even kijken……..
En weer terugkwam met de mededeling dat het leukste en rustigste tafeltje (voor zover dat kon) door geslijm bij de baas voor ons vrij gemaakt kon worden.
Het enige tafeltje bij het raam

Een enorme lange diepe ruimte, veel tafeltjes met 3 vrouw bediening..
Het valt weer eens op dat men geen “eigen” tafeltjes heeft om te bedienen, waardoor je de kans loopt óf vergeten te worden, óf overmatig aandacht te krijgen en 3X gevraagd wordt of het smaakt, óf ze bijna het bord onder je wegpakken omdat ze denken dat je klaar bent.

We kregen warm pitabrood met knoflookboter van het huis om mee te beginnen.
(Later zagen we ook op de kaart veel grieks/turks snackbar food met pitabrood)

Lekker wijntje om mee te beginnen, en er meteen een fles van gevraagd (een franse sauvignon), goed koud en meteen gebracht met een wijnkoeler met ijs.

Voortjes:
Golfer nam de rundercarpaccio die er goed uitzag en ook zo smaakte.
Lekkere dressing, kappertjes pijnboompitten e.d. en een net bergje sla.
Ik koos toast met lekker gekruide gebakken champignons.

Tot zover ging het goed.
Veel, echt veel te snel kwam het hoofdgerecht.
Golfer koos de Tournedos, en er werd gevraagd hoe hij hem wilde en met wat voor saus.
Alleen maar geb. champignons vroeg ie. (Waar ie notabene later nog 2,50 voor moest betalen )
Het vlees was lekker mals en veel, mét een ongevraagd sausje waar die champignons dus inlagen, maar het was lekker, aan de zoetige kant.
Ik had zin in de gesneden Ossehaas, op de kaart stond stroganoff saus wat ik graag wilde veranderen in pepersaus, geen probleem.
Mijn vlees had wel een goeie hoeveelheid vond ik zelf, en het smaakte prima, sausje leek verdacht veel op een pakje saus…

Op allebei de borden een bescheiden portie sla/komkommer/mais e.d.
Erbij een bakje friet met mayo.

Toen we klaar waren hebben we ongeveer 3 kwartier gewacht voor we iemand echt bijna hebben laten struikelen die we naar de rekening vroegen… of ze komen dus téveel naar je toe of ze vergeten je gewoon.

Het was best lekker, ware het niet dat golfer nog bijna tijdens de carpaccio en de hele verdere avond regelmatig een bezoekje naar het erg propere toilet moest maken, wat het toch een rare bijsmaak heeft gegeven.

Geen aanrader, en ook geen cijfer
  zondag 17 juli 2005 @ 10:14:02 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28876809
Beetje een tegenvaller dus Bluezz?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 juli 2005 @ 13:45:47 #67
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28880603
Klinkt niet echt als een intiem romantisch restaurantje...
Zo zeg, 2,50 voor een schep champignons...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28882368
Eigenlijk wilden we hier geen recensie over schrijven, maar ach waarom niet
Dit soort tentjes zie je zo vaak... volgende keer zal het toch wel weer wat meer *sjeu* moeten hebben iig
  zondag 17 juli 2005 @ 21:07:07 #69
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28891302
Voor dat dit restaurant er zat, zat er een enorm goed restaurantje. Echt heel jammer dat die is weggegaan.
Lekker douchen!
  zondag 17 juli 2005 @ 21:56:22 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28892607
Sja, bluezz, ik was in de prokeuken en prive nog steeds er op de boel goed schoonhouden, en koude koelingen. Golfer zal nu zeker begrijpen waarom (zeker met zomerweer)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:19:32 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29503843
Weer even een tussendoor recensie.
We werden gisteren, als een soort vervroegd huwelijkscadeau mee uit eten genomen door golfers broer en zijn vriendin naar Restaurant De Jonge Dikkert, Amsterdamseweg 104a in Amstelveen.
Website: http://www.dejongedikkert.nl/mie/index.php

Restaurant is gesitueerd in een oud molencomplex:


Ziet er van binnen ook gezellig en rustiek uit:


Restaurant is lid van de Jeunes Restaurateurs D'Europe.

Ontvangst is vriendelijk en formeel.
We werden getrakteerd op een 4 gangen-arrangement, dus geen eigen keuzes dit keer:

Als welkomstdrankje kregen we een champagneglas gevuld met een klein beetje Amaretto, aangevuld met tonic en crushed ijs.

Geen amuse vooraf, wel zeer smakelijk, zelf gebakken brood met zoute boter.

Voorgerecht
Het voorgerecht bestond uit een mousseline van scholfilet, vergezeld door huisgerookte wilde zalm.
Heerlijke mousseline en prima zalm.
Niets op aan te merken.
Een 8 als cijfer

Tussenrecht
Het tussengerecht bestond uit op de huid gegrilde doradefilet, vergezeld door hollandse garnalen en wat Zeeuwse mossels in een schuimig beureblancsausje met zeewier en wat zeekraal.
Uiterst smakelijk allemaal, goed qua portie-grote.
Een 9 als cijfer.

Hoofdgerecht
Omdat mijn broer en zijn vriendin geen vlees eten werd er voor hun afgeweken van het arrangement en kregen zij als hoofdgerecht een prima gebakken stukje tonijn.
Aan het tempo waarmee zij hun bord leeg aten was te merken dat het ze prima smaakte.

Bluezz en ik kregen als hoofdgerecht van het arrangement een runder-entrecote op een bedje van diverse soorten spliterwten en vergezeld van een sausje met cantharellen en gekonfijte zilveruitjes.

Allemaal net goed en niets op aan te merken.
Cijfer: 8

Nagerecht:
Als nagerecht kwam er een prachtig op het bord opgemaakt toetje:
Stroopwafel-ijs (heel apart) en daarnaast een mousse van amaretto.
Beetje aan de zoete kant allemaal, maar alweer allemaal net goed.
Cijfer: 7

Daarna kwam er nog koffie en thee (echte blaadjesthee die ter plekke aan tafel, met zandloper erbij, 3 minuten moest trekken) en daarbij een grote schaal zelfgemaakt koekjes, turks fruit en bonbons.

Qua dranken hielden we het bij het voor- en tussengerecht bij de witte huiswijn: een prima Zuid-Afrikaanse Welmoed.
Bij het hoofdgerecht kregen we (want horend bij het arragement) een fles rode wijn: Tocai Rosso, Veneto 2004. Een bijzonder lekkere zachte, aromatische jonge rode wijn.

Omdat we getrakteerd werden, hebben we geen idee van de prijzen van dit alles, maar dit restaurant is uiterst geschikt om een keer te genieten van een lekkere, leuke avond met een intiem gezelschap.

Overall cijfer qua sfeer en ambiance en eten: 8+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_29504145
Het was een heerlijk kado in ieder geval... en natuurlijk stonden er een stel japanners de molen op de foto te nemen
pi_29505173
uit ervaring weet ik dat het inderdaad een zeer leuk en fijn restaurant is . Over de prijzen , het is zeer zeker niet goedkoop.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:19:27 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29507475
@Bluezz of Golfer je weet toevallig niet in welke prijs klasse dit reastaurant valt?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29507643
Volgens de site is een 4 gangen menu 45 euro
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:45:02 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29507983
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:26 schreef Bluezz het volgende:
Volgens de site is een 4 gangen menu 45 euro
Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:07:35 #77
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29508531
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.
Dat is nog netjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:07:35 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29508532
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.
Dat is nog netjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:43:36 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29517217
Uit eten is duur in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29517332
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:42:13 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29524190
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur in NL
Is het in Duitsland dan veel goedkoper Piet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29526318
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur in NL
Klopt, maar dat is ook mede omdat we hier eetcultuur missen. In Frankrijk durven ze simpelweg geen kale bevroren biefstuk voor een habbekrats voor te zetten. Een Nederlander loopt dan of weg, of trekt (meestal) z'n portemonnee. Ik vind trouwens naar verhouding de drankjes ook altijd prijzig in Nederland. Een flesje van het een en ander drukt naar mijn gevoel in het buitenland vaak minder op de rekening.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:00:01 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29526402
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is het in Duitsland dan veel goedkoper Piet?
Ja. En over het algemeen beter van kwaliteit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29526669
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja. En over het algemeen beter van kwaliteit.
En, sorry naar Bluezz enGolfer voor het misbruik, wat ik zo mooi vind is dat er zo vaak eigenbereid produkt wordt gebruikt. Een restaurant kan zo maar eigen slager of bakker zijn, dat heb ik in Nederland nog nooit gezien. In Nederland doen -afgezien van de lokale streekboerderij- alleen de sterrenrestaurants daar wat aan, heb ik't idee.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:23:44 #85
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29526820
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

En, sorry naar Bluezz enGolfer voor het misbruik, wat ik zo mooi vind is dat er zo vaak eigenbereid produkt wordt gebruikt. Een restaurant kan zo maar eigen slager of bakker zijn, dat heb ik in Nederland nog nooit gezien. In Nederland doen -afgezien van de lokale streekboerderij- alleen de sterrenrestaurants daar wat aan, heb ik't idee.
Het bedrijf waar ik komend schooljaar stage ga lopen maakt ook alles zelf, van het brood tot het uitbenen van hert (het slachten doen ze dan wel niet), en het maken van de bonbon's tot de bouillons

En ze hebben geen ster.. (nog niet dan )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:46:53 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29607046
Voor vanavond staat weer eens een Italiaans restaurant in Haarlem op de recensie-keuze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 augustus 2005 @ 01:16:52 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29618785
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:46 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond staat weer eens een Italiaans restaurant in Haarlem op de recensie-keuze.
Enthousiast gemaakt door de zeer lovende recensies op Iens http://www.iens.nl/restaurantsVan/Nederland/restaurant.htms?p=Noord-Holland&a=Haarlem&r=11085 en op Dinnersite http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=432185&lng=nl
hebben we dus Trattoria La Forca, Frankestraat 17/19 te Haarlem onder de loupe genomen.

Website: http://www.laforca.nl/

Hun website maakt je wel van te voren enthousiast met teksten als
quote:
Giuseppe Comes, de Chef / uitbater van La Forca Ristorante - Trattoria is een Italaanse restaurateur die heilig gelooft in de eerlijke Italiaanse keuken. Dat wil zeggen dat hij kookt wat hij belooft. Daartoe serveert hij u dagelijks superverse wisselende gerechten in vele vaiëteiten uit zijn geboorteland Italie. Produkten en ingredienten die Giuseppe iedere dag weer vers inkoopt op de versmarkten en bij zijn vaste leveranciers.

La Forca heeft dan ook geen vaste menukaart.

De dagelijkse rondgang welke Giuseppe maakt bepalen de dagspecialiteiten die hij zijn gasten dezelfde avond nog, serveert.
Zo zijn de visspecialiteiten w.o. Dorade, Zeebaars, Vongole, Seppia, Calamares en Sciabola altijd DAGVERS!

Vanzelfsprekend zijn de in eigen keuken vers gemaakte pasta`s een delicatesse.

Omdat alle gerechten à la minute bereid worden, kan het bij grote drukte voorkomen dat u als gast iets langer dan normaal op uw lekkernijen moet wachten. Helaas zegt Chef Giuseppe kan ik daar weinig aan veranderen. Ik ga voor kwaliteit, dus ik besteed aan elk gerecht de nodige aandacht en dat kost tijd. Gelukkig hebben de vaste klanten daar alle begrip voor.

De traditionele streekgerechten vergezeld van "niet alledaagse Italiaanse wijnen" maken een bezoek aan La Forca tot een ware culinaire belevenis. Indien u speciale wensen heeft, overleg dan met Giuseppe of zijn vrouw Angela, zij zorgen ervoor dat uw wens binnen hun mogelijkheden in vervulling gaat. Als voorbeeld noemen wij de mogelijkheid tot het besloten Lunchen, vanaf 6 personen. Een perfecte gelegenheid om uw zakelijke bespreking te omlijsten met verrassende Italiaanse Lunchgerechten die er mede toe bij zullen dragen om in de juiste stemming een eventuele business deal succevol af te ronden.
Kort gezegd, La Forca Ristorante Trattoria is de ideale locatie voor een Diner of een Italiaanse (besloten)lunch, dit zowel op zakelijk gebied als in de privé sfeer.

Kortom La Forca is een oergezellig restaurant die de traditionele trattoria's die wij in Italie kennen qua sfeer en kookkunst evenaren zoniet overtreffen.
de entourage

Gesitueerd in een prachtig steegje/straatje van Haarlem in een pand dat er leuk uitziet.
Eenvoudige houten tafels, idem met stof beklede stoelen.
Restaurant is verdeeld over 2 ‘kamers’. Entree met bar en een aantal tafel, keuken en toiletten, zijkamer met nog een paar tafels.
Wij werden naar een twee-persoonstafeltje in de zijkamer verwezen.
Geen poespas, geen acoustiekverhogende zaken aan de muur. Vrij kaal allemaal.
Bediening is gedeeltelijk echt Italiaans, gedeeltelijk aangetrouwde Nederlandse familie, maar de sfeer is gezellig.

Kort na binnenkomst werd ons gevraagd wat we wilden drinken en werd er redelijk brood met een prima olijven/knoflooktapanade neergezet.

Menukaart liet even op zich wachten (dit wordt de running gag), maar kwam ook na een kwartier, vergezeld door een krijtbord met daarop de (daardoor geroemde dagverse) specialiteiten .

Voorgerechten
Bluezz koos van de menukaart de
Funghi alla griglia con parmigiano e rucola
(Gegrilde oesterzwammen met Parmezaanse kaas en rucola)

Heerlijk gegrillde oesterzwammen met veel knoflook bereidt, maar in een portie die als hoofdgerecht niet misstaan zou hebben.
Toch was Bluezz er enthousiast over.

Golfer had ook van de menukaart gekozen voor de
Gamberetti al rosmarino e aglio
(Garnalen met rozemarijn en knoflook uit de oven)

Bleken gewoon gamba’s te zijn die op zich prima waren klaargemaakt, maar weinig knoflook of rozemarijnsmaak te hebben.
Wel netjes geserveerd met een vingerbakje met citroen.

Het voorgerecht werd ons exact 1 uur na binnenkomst gererveerd en intussen hadden we van de fles huiswijn al ¾ op.

cijfer voorgerechten : 8

Hoofdgerecht
Zowel Bluezz als golfer kozen hun hoofdgerecht van het krijtbord.
Bluezz haar keuze viel op de filleto al gorgonzola ( Ossenhaas met een gorgonzolasaus).

Prima, op haar verzoek rare gehouden, ossenhaas.

Golfer had gekozen voor Spigola alla grilia (Gegrilde Zeebaars).

Ook hier weer weinig op aan te merken. Op golfer’s verzoek al gefileerd op het bord geserveerd, vergezeld door een olijfolie/peterseliesaus.

Beide hoofdgerechten werden vergezeld door gebakken aardappels en een prima gekruide spinazie.

Ook hier weer weinig op aan te merken. Een goede kok kan weinig verpesten hier aan, maar er ontbrak nou net iets speciaals qua smaakjes aan. Te doorsnee allemaal.

(en alweer zat er een uur tussen het opdienen van het voorgerecht en het hoofdgerecht )

Door het lange wachten hadden we intussen tussen voor en hoofdgerecht de fles witte huiswijn, een Italiaanse Locorotondo al op en hebben we daar nog twee losse glazen extra van besteld.

cijfer hoofdgerechten: 7

De nagerechten lieten we voor wat ze waren, omdat we geen zin hadden weer een uur langer te wachten, dus we besloten deze proeverij met de traditionele cappucino voor Bluezz en een Doppio (dubbele expresso), die geen dubbele bleek te zijn, vergezeld door 2 glaasjes Sambuca.

Alles bij elkaar waren we voor deze ervaring ¤ 91,50 kwijt en ondanks de zeer enthousiaste recensies van anderen op diverse sites kunnen wij, door wat minpuntjes en het ontbreken van echt onderscheidende kookkunst niet verder komen dan een

Overall cijfer van een 7+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 augustus 2005 @ 01:22:19 #88
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29618901
Da's pittig voor alleen een voorgerecht en hoofdgerecht

Kwa prijs dus
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 14 augustus 2005 @ 01:23:15 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29618926
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:22 schreef ElisaB het volgende:
Da's pittig voor alleen een voorgerecht en hoofdgerecht

Kwa prijs dus
En twee flessen huis wijn Maar blijf idd erg aan de prijs en een uur wachten op je gerechten vind ik ook erg lang
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 14 augustus 2005 @ 01:26:13 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29618986
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En twee flessen huis wijn Maar blijf idd erg aan de prijs en een uur wachten op je gerechten vind ik ook erg lang
1 fles huiswijn a 17,50 en 2 extra glaasjes van 6 ¤.

Maar inderdaad met hoofdgerechten van 18,50 per stuk best prijzig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_29626535
Het dagschopje
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:59:50 #92
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29627206
tis wel jammer dat je idd, gangen laat staan omdat het allemaal anders te lang gaat duren. Maar goed ze hebben blijkbaar vaker met deze opmerking te maken gehad gezein hun eigen opmerking op de site.
Maar goed, in Italiaanse REstaurants kan je dat een beetje verwachten. Ik kan me niet herrinneren ooit in Italie binnen 2 uur uit een Restaurant te zijn gekomen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:01:11 #93
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29627251
BTW, even voor mijn beeldvorming. Waar wonen jullie eigenlijk. Aangezien de meeste van jullie Recenties uit Noord Holland komen. (en ik neem aan dat jullie daar nu specefiek naar toe rijden)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_29627461
We wonen in Bloemendaal.
Ik heb tot dec. in Utrecht gewoond, daar komen ook wat recensies vandaan
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:37:43 #95
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31252566
*ppppfffffffffffffffff*

*kuch kuch*

*blaast ff het stof van dit topic af

Na de peperdure bruiloft zijn B&G waarschijnlijk weer druk aan het sparen om te kunnen recenseren.

Ondertussen gaat Bjoro vanavond eten in Heemstede bij Southern Cross
Australische gerechten dus.
Hier hun website

ben benieuwd !!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:19:05 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31255339
Wij gaan binnenkort weer eens een recensie schrijven, Bjoro, maar zijn inderdaad nog aan het bijkomen van de kosten van ons huwelijk.
Ziet er leuk uit, dat Australische restaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:25:50 #97
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31255543
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:19 schreef golfer het volgende:
Wij gaan binnenkort weer eens een recensie schrijven, Bjoro, maar zijn inderdaad nog aan het bijkomen van de kosten van ons huwelijk.
Ziet er leuk uit, dat Australische restaurant.
zekers...en redelijk in de buurt ! (voor jullie ook )
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:36:21 #98
593 sjak
Juffie Bloem
pi_31261380
Wij hebben laatst gegeten bij Cheval Blanc in Heemstede. Lekker eten, leuke ambiance, goede service. Qua prijs geen idee, we hebben ons laten trakteren. Maar misschien voor jullie eens een idee om te gaan kijken, lekker in de buurt.
http://www.cheval-blanc.nl/
Lekker douchen!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:50:01 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31261780
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:37 schreef Bjoro het volgende:
*ppppfffffffffffffffff*

*kuch kuch*

*blaast ff het stof van dit topic af

Na de peperdure bruiloft zijn B&G waarschijnlijk weer druk aan het sparen om te kunnen recenseren.

Ondertussen gaat Bjoro vanavond eten in Heemstede bij Southern Cross
Australische gerechten dus.
Hier hun website

ben benieuwd !!
Intressant, zo een kaart op zijn engels
Restaurant ergernis nummer 1 bij veel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:58:06 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31262036
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Intressant, zo een kaart op zijn engels
Restaurant ergernis nummer 1 bij veel mensen.
Lekker rustig dus als dat soort zeikerds en zuurpruimen wegblijven uit dat restaurant.
***
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:24:15 #101
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31273111
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:19 schreef golfer het volgende:
Wij gaan binnenkort weer eens een recensie schrijven, Bjoro, maar zijn inderdaad nog aan het bijkomen van de kosten van ons huwelijk.
Ziet er leuk uit, dat Australische restaurant.
Je gaat met ons mee naar Parkheuvel?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:28:30 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31273224
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:24 schreef Euc- het volgende:


Je gaat met ons mee naar Parkheuvel?
Nope, even geen centjes voor, maar wel benieuwd om jullie recensie binnenkort in dat topic te lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:34:48 #103
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31273370
achach, sparen! je hebt nog 2 weken!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:42:06 #104
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31296254
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Intressant, zo een kaart op zijn engels
Restaurant ergernis nummer 1 bij veel mensen.
terwijl je dat helemaal niet verwacht bij een australisch restaurant !

het eten was voortreffelijk..goed afgemeten porties, leuke ambiance, goede bediening !

en niet duur..alle 3 gangen menu's zijn ¤ 27,50
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:43:38 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31296306
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:42 schreef Bjoro het volgende:


terwijl je dat helemaal niet verwacht bij een australisch restaurant !

het eten was voortreffelijk..goed afgemeten porties, leuke ambiance, goede bediening !

en niet duur..alle 3 gangen menu's zijn ¤ 27,50
Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:45:56 #106
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31296395
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.
ben benieuwd !

Jullie zijn wat kritischer dan wij zijn, denk ik !
Maar wij vonden het heel leuk !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  zondag 9 oktober 2005 @ 12:50:44 #107
593 sjak
Juffie Bloem
pi_31305785
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.
Ehhh, heb je mijn berichtje nog gezien?
Lekker douchen!
pi_31307378
Ja, we hebben op deze manier al een aardig lijstje
pi_31348105
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:16 schreef golfer het volgende:

Website: http://www.laforca.nl/
Even reageren als Italie kenner

Golfer, jouw voorgerecht is typisch Italiaans en dan met name zoals het vaak wordt gegeten als onderdeel van de visgang bij feestmenu's zoals bij kerst en oud en nieuw.
Met name in Zuid Italie overigens.
En wat ik van m'n schoonmoeder weet als ze dit maakt, is dat ze er ook ietwat citroensap bij doet en uiteraard olijfolie en dat ze de garnalen al 24 uur van te voren met deze marinade insmeert (sterkere smaak, tip dus als je het thuis eens wilt maken).

En mbt de porties en de tijdsduur: Een beetje kerstdiner duur een uurtje of 8, 9 en ja, dan zit er wel redelijk wat tijd tussen de gangen, plus dat de porties soms ook flink zijn (zeker van de pasta verhoudingsgewijs).
Die lange pauzes tussendoor zijn bedoeld om de gerechten wat te laten zaken plus om gewoon te kletsen en drinken, het heeft allemaal geen haast (Wederom - met name in Zuid Italie).

Mbt het 'te doorsnee' aan de hoofdgerechten: Het zijn allemaal produkten geweest die je als Nederlander goed kent en vaker eet. En kenmerk van de Italiaanse keuken is dat er nooit veel ingredienten per gerecht gebruikt worden, het gaat vaak om de eenvoud, de kwaliteit van de ingredienten en de verhouding/bereidingswijze. Kan dus daardoor komen dat je het te normaal vond.

En mbt de Sambuca, dat zal ongetwijfeld Sambuca Molinari geweest zijn, de beste die er is (ook heerlijk in de espresso)

De inrichting klopt wel met de meeste Italiaanse restaurants, is vaak weinig bijzonders. Sfeer maak je zelf aldus de Italianen en ze vinden zelf dat ze het best de meeste tijd en aandacht kunnen besteden aan het eten, dat is waar het om draait.

En tot slot, eigenlijk had je anti-pasta, pasta (of pizza), hoofdgerecht, (fruit) desert, koffie & likeur moeten doen he
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:25:45 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31348475
DIGGER, wat is volgens jou het allerbeste echt autentieke Italiaanse restaurant (we zijn dol op de echte Italiaanse keuken) in Nederland, waar wij een keer een bezoek voor een recensie moeten brengen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31351937
Dat zal ik eens navragen, want ik kom echt zelden in een Italiaans restaurant (je kunt je wel inbeelden waarom).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31351955
Zijn er hier al eens mensen naar het Okura geweest? Ik zie dat er twee Japanse restaurants in dat hotel zijn. Welke kun je het beste nemen? En liggen de prijzen erg hoog of valt het wel mee?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31351980
Ik ben wel eens in het Okura geweest, maar heb de rekening niet betaalt. Het was namelijk best prijzig, maar wel heel erg lekker! Ik had een flinke portie sashimi en heb daar mijn vingers bijna bij opgegeten

Ik heb maar 1 van de 2 restaurants gezien (plus ontbijtrestaurant) en kan je dus niet zeggen welk restaurant de betere is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:06:23 #114
593 sjak
Juffie Bloem
pi_31352666
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:25 schreef golfer het volgende:
DIGGER, wat is volgens jou het allerbeste echt autentieke Italiaanse restaurant (we zijn dol op de echte Italiaanse keuken) in Nederland, waar wij een keer een bezoek voor een recensie moeten brengen?
Ik hoor altijd erg goede verhalen over dit restaurant. Een itlaiaanse vriend van mij gaat er regelmatig heen. Bij mij staat het nog op mijn lijstje.
http://www.mariouva.nl/ristorantestart.html
Lekker douchen!
pi_31354891
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:06 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn er hier al eens mensen naar het Okura geweest? Ik zie dat er twee Japanse restaurants in dat hotel zijn. Welke kun je het beste nemen? En liggen de prijzen erg hoog of valt het wel mee?
Het Yamazato heeft een Michelin ster en is gebaseerd op de klassieke, 'fijne' Japanse keuken. Ik vond het erg goed, maar meningen verschillen. Het andere restaurant, Sazanka, is gewoon een Teppanyaki restaurant. Ik hou niet zo van het hele show gebeuren en die grote bakplaat voor mijn snufferd, maar het schijnt sommige mensen er blij te maken.
De prijzen schelen nogal. Yamazato is gewoon de duurste, maar je moeten verder kijken naar wat je wilt: Teppanyaki of klassiek Japans...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31355055
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:03 schreef DIGGER het volgende:
Dat zal ik eens navragen, want ik kom echt zelden in een Italiaans restaurant (je kunt je wel inbeelden waarom).
Als men voor een recensie een keer iets anders wil proberen, raad ik Porto Pino aan (http://www.porto-pino.nl/). Ik ben hier een paar keer geweest, helaas alweer twee jaar geleden. Het is een vrij klein, Italiaans restaurant zonder kaart. Er wordt elke dag gewoon een grote antipasti voorgeschoteld, daar zit meer dan genoeg keuze voor iedereen in. Vervolgens wat dag gerechten (vis, vlees, etc...) en zelfgemaakte pasta (meestal twee soorten).
De sfeer is gewoon enorm kneuterig en de keuken vrij authentiek. Door de vele gerechten en de authenticiteit is het een enorme aanrader voor mensen die meer van de Italiaanse keuken willen zien. Al met al vond ik het nooit erg duur (iets van 35 euro voor het hele gebeuren) en echt erg goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31541370
Als lekkerbek vraag ik me altijd af waarom ik nou nooit foto's zie van een van die maalltijden die jullie allemaal verorberen. Bedoel kleine moeite ff te kieken wat je eet. En kom nou niet dat het niet hoort want ik doe het al jaren en het is afhankelijk van je eigen slagvaardigheid of je die moeite wel wil nemen.Tevens wordt je ook niet als een idioot aangegeken in het restaurant door het personeel want je zit er voor jezelf en zolang je je netjes gedraagd mag je doen wat je wilt. Daarnaast vinden zij is mijn ervaring het alleen maar leuk iemand aan te treffen die op deze wijze zijn liefde voor lekker eten uitoefend.Sterker nog: Ik kreeg menigmaal te horen als ik dan na afloop ze de foto's liet zien via mail van zowel hen als die van een ander restaurant,dat het fraai was. Dus het werkt 2 kanten op en mijn ervaing is dat ze je dan heel graag terug zien komen als klant omdat je dan een soort wandelend reclamebord voor ze bent die tenminste op een eerlijke wijze zijn ervaring deelt waar ze normaal dus helemaal niks horen en maar moeten gissen of het echt lekker was.
Tevens nodigen ze je dan ook weleens uit voor bepaalde proefavonden of krijg je weleens iets speciaals van het Huis danwel een fikse korting op je rekening.(altijd leuk als dat gebeurt)

Een we weten allemaal dat 1 zelf geschoten foto veel meer zegt dat hele lappen tekst zonder een visuele voorstelling van zaken.
Ik zie nu gelukkig steeds meer foto's in blogs van collega lekkerbekken en denk dan:
" zo...nu benik echt aan het kwijlen en daar moet ik echt heen ! "


mijn ervaringen

[ Bericht 6% gewijzigd door i-spy24 op 18-10-2005 20:04:48 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:49:47 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31541680
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef i-spy24 het volgende:
Als lekkerbek vraag ik me altijd af waarom ik nou nooit foto's zie van een van die maalltijden die jullie allemaal verorberen. Bedoel kleine moeite ff te kieken wat je eet. En kom nou niet dat het niet hoort want ik doe het al jaren en het is afhankelijk van je eigen slagvaardigheid of je die moeite wel wil nemen.
Wat jij doet moet je zelf weten, maar wij doen al jaren het op onze wijze en zijn niet van plan dat te veranderen voor jou.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:50:24 #119
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31541695
Misschien is dat omdat ze tijdens het eten niet direct met een recentie bezig zijn. En dus verder geenbehoefte hebben om van het eten foto's te gaan maken. Ze gaan daar misschien wel heen voor hun eigen plezier ipv als Fok!recensist. Maar goed misschien vinden ze het een leuk idee voor de volgende x.

Trouwens ik heb meer aan een sfeer en smaak beschrijving dan aan 1 foto van het eten hoor. Leuk een stukje opmaak maar wat mij betreft gaat het voor 90 % om de smaak van het eten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31542455
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:50 schreef Chielus het volgende:
Misschien is dat omdat ze tijdens het eten niet direct met een recentie bezig zijn. En dus verder geenbehoefte hebben om van het eten foto's te gaan maken. Ze gaan daar misschien wel heen voor hun eigen plezier ipv als Fok!recensist.
En zo is het
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:32:16 #121
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31542927
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En zo is het
ik had al zo'n vermoeden,
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:35:32 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31543029
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En zo is het
Al vind ik het wel leuk om hun recensies te lezen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:49:15 #123
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_31543431
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten? Wij gaan ook zo af en toe luxe uit eten (zoals we dat dan noemen), 1a 2 keer per jaar - omdat het toch een aardige duit kost.
Als ik jullie als beginnend levensgenieter een tip mag geven: ga eens naar de Koperen Hoogte in Nieuwleusen (boven Zwolle). Het eten is er voortreffelijk, maar vooral de ambiance doet het hem hier. Je zit in een oude watertoren op 50 meter hoogte in een rond restaurant, met een ronddraaiende vloer. In ca. 3 uur tijd draai je 1x volledig rond, en door de glazen buitenwand heb je dus een geweldig uitzicht. In het midden van het restaurant bevindt zich de stilstaande, gedeeltelijk open keuken.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:02:38 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31543830
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:49 schreef Coelho het volgende:
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten? Wij gaan ook zo af en toe luxe uit eten (zoals we dat dan noemen), 1a 2 keer per jaar - omdat het toch een aardige duit kost.
Als ik jullie als beginnend levensgenieter een tip mag geven: ga eens naar de Koperen Hoogte in Nieuwleusen (boven Zwolle). Het eten is er voortreffelijk, maar vooral de ambiance doet het hem hier. Je zit in een oude watertoren op 50 meter hoogte in een rond restaurant, met een ronddraaiende vloer. In ca. 3 uur tijd draai je 1x volledig rond, en door de glazen buitenwand heb je dus een geweldig uitzicht. In het midden van het restaurant bevindt zich de stilstaande, gedeeltelijk open keuken.
Die ligt toch aan de snel weg vanaf Zwolle naar Hoogeveen? Ben daar vaak langs gekomen onderweg naar Coevorden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:37:22 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31544911
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:49 schreef Coelho het volgende:
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten?
Meestal spontaan of een dag van te voren via recensies op Dinnersite of op Iens.
Soms ook gewoon op de bonnefooi.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31545406
iens is onbetrouwbaar als het gaat om onafhankelijke recensies.Al doen ze het anders voorkomen.

Van wat ik hoorde worden mensen die helaas negatieve ervaringen hebben met bepaalde restaurants diens recensies/meningen weggehaald ten favoure van alleen de positieve. Sterker nog: Van wat ik hoorde gaan ze zelfs zo ver dat diegenen die zich hebben aangemeld met hun e-mailadres en persoonlijke gegevens(anders kun je daar niet posten) kwa naam zwart maken bij betreffende restaurant aleen maar om hun eigen goede contacten te kunnen onderhouden.
Dinnersite acht ik daarom ook iets 'neutraler'.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:34:22 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31546592
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Meestal spontaan of een dag van te voren via recensies op Dinnersite of op Iens.
Soms ook gewoon op de bonnefooi.
Voor als je een keer op de bonnefooi gaat:

De Bonnenfooi
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:40:53 #128
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_31546818
Ikzelf gebruik altijd Lekker.nl, ook vanwege hun eigen top 100
  woensdag 19 oktober 2005 @ 04:13:33 #129
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31552156
ben zelf ook wel een fan van de Lekker, redelijk objectief en duidelijke beschrijvingen
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31555932


[ Bericht 97% gewijzigd door Blues op 01-11-2005 17:14:00 (verplaatst) ]
pi_31558764
Die assertieve serveerster wil ik wel eens meemaken...
Helpt waar hij kan!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:23:16 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31559103
De titel van dit topic is Bluezz' en golfers Restaurant-recensies.
Voor uitgebreide recensies van andere users is er Uitgebreide Food recensies.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31870841
Zaterdag als alles doorgaat gaan we hier eten :
http://www.luca-lucas.nl/
En proberen we er weer een verhaaltje over te schrijven


http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl
http://www.iens.nl/restau(...)taurant.htms?r=18052
pi_31871051
Om dit topic te houden waar ie voor bedoeld is, heb ik je recensie in het genoemde topic gezet PDOA
pi_31880053
En Bluezz.. we gaan 14 juli in de keuken bij de Librije eten. Dan maak jij een mooie recensie toch?
geniet nooit met mate
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:56:39 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31880090
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
En Bluezz.. we gaan 14 juli in de keuken bij de Librije eten. Dan maak jij een mooie recensie toch?
Bluezz of ik zullen daarvan uiteraard ook verslag doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31882439
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:56 schreef golfer het volgende:


Bluezz of ik zullen daarvan uiteraard ook verslag doen.
Ze vroeg het aan mij

Ja, g.s., golfer en/of ik gaan daarvan uiteraard ook verslag doen
  woensdag 2 november 2005 @ 11:03:56 #138
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31891110
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:04 schreef Bluezz het volgende:
Zaterdag als alles doorgaat gaan we hier eten :
http://www.luca-lucas.nl/
En proberen we er weer een verhaaltje over te schrijven

http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl
http://www.iens.nl/restau(...)taurant.htms?r=18052
heb er veel over gehoord.
eten is goed, locatie is prachtig (zit toch waar eerst de Componist zat ?) maar hoorde dat de tafeltjes wel heel dicht op elkaar staan en dat de stoelen niet echt geschikt zijn om uren op te tafelen.
Dat is overigens info die al een aantal maanden oud is dus kan veranderd zijn
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31892917
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:03 schreef Bjoro het volgende:


heb er veel over gehoord.
eten is goed, locatie is prachtig (zit toch waar eerst de Componist zat ?) maar hoorde dat de tafeltjes wel heel dicht op elkaar staan en dat de stoelen niet echt geschikt zijn om uren op te tafelen.
Dat is overigens info die al een aantal maanden oud is dus kan veranderd zijn
Ja, de componist. Daar zijn we ook geweest een hele tijd geleden.
Ik had zin in Italiaan vandaar
De australische tip gaan we eerstvolgend doen
  zondag 6 november 2005 @ 00:17:41 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32009144
De recensie van Luca & Lucas in Haarlem

Website: http://www.luca-lucas.nl/
Eerdere recensies en meningen: http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl en
http://www.iens.nl/restau(...)taurant.htms?r=18052


Entourage:
Dit restaurant in gesitueerd in het pand waar voorheen het restaurant De Componist zat: een oud monumentaal winkelpand, voorheen geheten “De Zon”. Sommige van de originele eigenschappen van het winkelpand zijn intact gelaten, zoals onder andere de grote winkelruiten, waardoor je af-en-toe het idee krijgt echt in een etalage te zitten.
Qua inrichting verder een mix van van Jugendstil, Art Deco en Classisisme..Een marmeren vloer en statige pilaren en allemaal verschillende, prima zittende stoelen.
Restaurant Luca & Lucas telt twee verdiepingen, beiden met eigen open keuken.
Helaas kregen Bluezz en ik een tafeltje op de begane grond, pal naast de ingang toegewezen, waardoor elke keer als de deur open ging er een golf koude buitenlucht over ons heen kwam.

Voorgerecht
Eigenlijk op aanraden van eerdere recensies kozen wij allebei voor de ANTIPASTO LUCA & LUCAS (voor 2 personen) bestaande uit Rauwe st. Daniele ham, meloen, carpaccio, zalm op toast, vitello tonnato, insalata caprese en olijven.
Niet slecht, maar ook niet echt bijzonder. Veel sla erbij en niet echt een test van kookkunst, want deze koude voorgerechten kan iedereen op een groot bord voor 2 personen plaatsen.
Voor een echt oordeel moesten we dus de hoofdgerechten afwachten.

cijfer voorgerecht: 6,5

Hoofdgerecht:

Bluezz koos voor de FILETTO SALVATORE (Ossenhaas specialiteit van Salvatore )
Tot haar grote teleurstelling bleek de gegrilde ossenhaas aan de buitenkant enigszins verbrand te zijn en aan de buitenkant te zijn overgoten met grove korrels zeezout.
De bijbehorende saus met wat erwtjes erbij was op zichzelf wel smakelijk, maar tot op dit moment zijn we er nog niet over uit waarnaar die nou precies smaakte. Onder de ossenhaas lag een stuk gekookte artisjokhart.
De ossenhaas was van binnen wel mals en de door Bluezz afgesneden verbrande bovenkant van de ossenhaas werd door haar terug gestuurd naar de keuken. Helaas geen enkel respons of excuses van de kok daarop.

Een dikke onvoldoende voor haar gerecht dus. L

Golfer had gekozen voor de FILETTI DI AGNELLO ALLE MORE E PORCINI (Lamshaas met eekhoorntjesbrood en bramensaus).
De lamshaas was prima rosé gebraden, maar ook hier alweer dat grove zeezout erop. De bramensaus was flauw en er lagen welgeteld 2 stukjes paddenstoel wat voor eekhoorntjesbrood moest doorgaan bij.
Geen aparte smaakjes, allemaal wat laf.

Als garneringen kregen Bluezz en ik samen 1 schaaltje met in de schil gebraden aardappel en een doodgekookte courgette erbij.

cijfer hoofdgerechten: 5

Na deze vertoning besloten wij geen nagerecht meer te nemen en dus sloten we traditioneel af met een cappuccino en een dubbele expresso (die alweer geen doppio bleek te zijn) van Illy met een glaasje Sambuca erbij.

Qua wijn zijn we begonnen met een glaasje witte huiswijn die ons niet echt goed smaakte, dus we besloten dit keer daar niet een fles van aan te laten rukken en hebben voor de rest van de maaltijd gekozen voor een fles Trebbiano, San Vincenzo,Anselmi Veneto (2004) die wel erg lekker droog en fruitig was.

De bediening bestond wel uit allemaal Italiaans sprekende, vriendelijke mensen, maar ook die waren lang niet altijd even attent en oplettend.

Voor deze, wat ons betreft, tegenvallende ervaring waren we inclusief fooi uiteindelijk ¤ 115 kwijt.

Overall cijfer: een 6-, meer kunnen we er niet van maken.

Wat ons betreft zeker niet meer voor herhaling vatbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 00:27:10 #141
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32009398
Had bij mij komen eten: prima pizza van Portofino. Waren we voor 3 x 8 euro klaar geweest

Zonde zeg! Ik word altijd een beetje kregelig van dit soort dingen...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 6 november 2005 @ 01:05:29 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32010620
@Bluezz en Golfer. Het is wel slecht dat de keuken niks doet met de klacht over de ossenhaas
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 november 2005 @ 01:06:50 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32010658
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:27 schreef ElisaB het volgende:
Had bij mij komen eten: prima pizza van Portofino. Waren we voor 3 x 8 euro klaar geweest

Zonde zeg! Ik word altijd een beetje kregelig van dit soort dingen...
Wij ook een beetje een katterig gevoel over dit restaurant, niet vanweg het geld, wel vanwege de teleurstelling na de voorpret en het er zin in hebben.
Volgende keer beter, ergens anders, hopen we maar weer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 01:16:44 #144
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32010963
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:06 schreef golfer het volgende:
Volgende keer beter, ergens anders, hopen we maar weer.
Zo is het natuurlijk ook. De grootste culinaire verassing kregen wij in Hotel De Zon in Ommen. Een waar feestje om daar te eten. Sindsdien valt eigenlijk alles een beetje tegen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_32011082
Ja, ik had wel verwacht dat er iets met die klacht v/d ossehaas werd gedaan.

We zagen trouwens dat degene die het stuk vlees liet zien aan de kok, dit tot 2 keer toe deed
We konden helaas de reactie van de kok net niet zien...
  zondag 6 november 2005 @ 01:20:54 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32011112
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:20 schreef Bluezz het volgende:
Ja, ik had wel verwacht dat er iets met die klacht v/d ossehaas werd gedaan.

We zagen trouwens dat degene die het stuk vlees liet zien aan de kok, dit tot 2 keer toe deed
We konden helaas de reactie van de kok net niet zien...
Kon je in de keuken kijken dan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 november 2005 @ 01:22:22 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32011163
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:20 schreef Martijn_77 het volgende:


Kon je in de keuken kijken dan?
Ja:
quote:
Restaurant Luca & Lucas telt twee verdiepingen, beiden met eigen open keuken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 01:25:11 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32011255
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja:
[..]
Oke, dat is altijd wel prettig vind ik persoonlijk. Geeft wel iets van vertrouwen dat je in de keuken kunt kijken.

Alleen als je jullie recensie leest is het geen garantie voor kwaliteit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32011697
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:25 schreef Martijn_77 het volgende:


Alleen als je jullie recensie leest is het geen garantie voor kwaliteit.
Je kon in de keuken kijken, maar niet hoe de kok uiteindelijk kookt hoor, het was wel en niet kunnen kijken snap je

Als je de recensies op dinnersite bekijkt (die ik niet had gelezen, alleen die op Iens) hadden we het kunnen weten
Mss. een leuke aparte tent voor een pasta of een pizza, maar zeker niet voor de specialiteiten.
  zondag 6 november 2005 @ 12:05:02 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_32019568
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je kon in de keuken kijken, maar niet hoe de kok uiteindelijk kookt hoor, het was wel en niet kunnen kijken snap je

Als je de recensies op dinnersite bekijkt (die ik niet had gelezen, alleen die op Iens) hadden we het kunnen weten
Mss. een leuke aparte tent voor een pasta of een pizza, maar zeker niet voor de specialiteiten.
Dan raad ik jullie de volgende keer toch aan om maar eens richting purmerend (Neck) te rijden voor een echt goede Italiaan .
Lekker douchen!
pi_32598454
We hebben weer een tafeltje voor vanavond gereserveerd
http://www.jills.nl/
(Haarlem aanklikken)
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:20:59 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32599875
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:21 schreef Bluezz het volgende:
We hebben weer een tafeltje voor vanavond gereserveerd
http://www.jills.nl/
(Haarlem aanklikken)
Ziet er erg leuk uit en de kaart zit er ook goed uit. Wacht de recensie af maar als hij goed is ga ik een een keer Jillsin Den Bosch uit proberen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32599948
Oh daar heb ik ook is gegeten overigens in delft.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32600882
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:24 schreef Joene het volgende:
Oh daar heb ik ook is gegeten overigens in delft.
Hoe vond jij het toen?

We hebben om 20.00 gereserveerd
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 november 2005 @ 19:12:12 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_32601009
Leuke avond gewenst. Lees de recensies altijd met veel plezier.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32601451
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:12 schreef tong80 het volgende:
Leuke avond gewenst. Lees de recensies altijd met veel plezier.


Dankje
Wij ondergaan het eten altijd met veel plezier

wat is ondergaan een raar woord trouwens
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:49:50 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32607834
De recensie van Jill’s restaurant in Haarlem.
Adres: Grote Markt 10 te Haarlem
Website www.jills.nl

Deze zaak is onderdeel van een keten van zaken met dezelfde naam met intussen vestigingen in Leiden, Den Haag, Den Bosch en Haarlem.

De buitenkant:


De inrichting doet een beetje mediterraan aan mede door de muur en plafondschilderingen met eenvoudige houten tafels, prima zittende met hoge leuningen en kussentje voorziene rieten stoelen.

Van binnen:


Bediening bestaat uit netjes in zwart/wit gestoken jonge mensen.

Eenmaal gezeten aan ons tafeltje kregen we al vrij snel een amuse bestaande uit een zalmmousse met een flinterdun koekje er op.
Vergezeld door 2 glazen witte huiswijn (Chardonnay) was het een smakelijke binnenkomer en kregen we daarna ruimschoots de tijd om de menukaart te bestuderen.

Bluezz en ik besloten allebei te gaan voor het Gastronomisch 3 gangen menu, die op het eerste gezicht zeer redelijk qua prijs (¤29,75) was.
Je hebt dan binnen het menu de keuze uit 3 voor-, 3 hoofd-, en 3-nagerechten en kan eventueel als extra optie nog een extra tussengerecht nemen.

Intussen werd er een mandje met drie verschillende soorten brood en zachte roomboter geserveerd.

Voorgerechten

Bluezz had gekozen voor de Grande entree, een keuze van allerlei soorten voorgerechten, samengesteld door de kok.
Bleek te bestaan uit een op een mooi groot bord opgemaakt kleine hapjes van Carpaccio, langzaam gegaarde en dungesneden zalmfilet, geserveerd met kruidensalade en bloemkoolcrème en Witlofsalade met gebraden kipfilet, appeltjes en walnoten, besprenkeld met aceto balsamico dressing en tenslotte Terrine van eend geserveerd op compote van gecarameliseerde appel met een vleugje vanille.
Qua porties en temperatuur vond Bluezz het allemaal helemaal prima en ze gaf dit voorgerecht dan ook een 9 als cijfer.

golfer had gekozen voor Jill's Carpaccio; flinterdunne biefstuk op een bedje van sla, vergezeld van peppita's, paprika, prei en Parmezaanse kaas met Italiaanse balsamicosaus.
De laatste jaren zelden zo’n goede carpaccio gegeten. Helemaal prima van structuur en smaken en op de juiste temperatuur (dus niet te koud) geserveerd.
Zijn cijfer voor dit voorgerecht werd een 8,5.

Hoofdgerechten
Bluezz haar keuze was gevallen op de gebakken springbok op een ratatouille van schorseneren en spruitjes met kardemomsaus.
Een mooi bord vol uiterst mals en prima rosé gebraden springbokbiefstuk, vergezeld door smakelijke, nog een beetje knapperige spruitjes. De ratatouille van schorseneren (mooie ouderwetse groentesoort) was ook in haar ogen helemaal prima.
Ze gaf alweer een hoog cijfer voor haar hoofdgerecht: een 8.

golfer koos voor de met appelstroop gelakte snoekbaarsfilet op rode bieten en witte wijnsaus. Gewoon goed. Geen flauwekulsmaakjes erbij. Heel klein minpuntje waren enkele graatjes die in de filet waren blijven zitten.
Toch een dikke voldoende verder, dus een 7,5.

Beide hoofdgerechten werden vergezeld door een bakje met in de schil gefrituurde aardappels.

Nagerecht
Bluezz koos als kaasliefhebster voor een bordje met diverse kaassoorten, vergezeld door een glaasje rode port.
Kazen smaakten haar prima, bestaande uit hele oude Amsterdammer, roggebrood met geitenkaas omhuld door druivenbladeren, een oude kernheim en een soort boerennagelkaas.
Verder wat walnootjes erbij.
Ondanks dat Bluezz bijna op barsten stond werd het hele kaasbordje toch opgepeuzeld.
Haar cijfer hiervoor: 7

Golfer had als nagerecht gekozen voor de in glühwein gestoofd peertje met sabayonsaus en een bolletje vanille ijs.
Alweer niets op aan te merken. Gewoon eenvoudig en lekker. Ook een 7.

Bij de maaltijd hadden we gekozen voor een hele fles Zuid-Afrikaanse Stellenbosch, en heerlijke droge en kruidige Chardonnay uit 2004.

Omdat we na deze maaltijd allebei nogal vol zaten besloten we dit keer onze traditionele koffies met Sambuca maar achterwege te laten en vroegen we om de rekening die uiteindelijk inclusief alle begeleidende drank totaal neerkwam op ¤ 92,50 en gingen we 2,5 uur later met een voldaan gevoel weer naar huis.

Ondanks de aanvankelijk scepsis voor restaurant-ketens is dit ons 100% meegevallen vinden we het zeker qua prijs/kwaliteit een aanrader.
eindcijfer: een 8

Als de overige vestigingen van Jill’s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:00:05 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32608087
Klinkt goed!

Hoe onthouden jullie in vredesnaam wat jullie gegeten hebben?
***
  zondag 27 november 2005 @ 00:02:27 #159
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32608147
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:00 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed!

Hoe onthouden jullie in vredesnaam wat jullie gegeten hebben?
4 gerechten incl amuse, tenzij jij een geheugen als een zeef hebt lijkt me dat toch best te doen..

Verder jammer dat ze de kazen niet aan tafel sneden en niet vertelden wat het was, dat zou ikzelf toch wel als een behoorlijk minpunt beschouwen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_32608175
Kaart staat vaak online BE
En er is ook nog altijd de bon.... maar vaak zit het wel in ons hoofd
  zondag 27 november 2005 @ 00:07:06 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32608250
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:02 schreef Euc- het volgende:
4 gerechten incl amuse, tenzij jij een geheugen als een zeef hebt lijkt me dat toch best te doen..
Ja, op zich wel, maar alle liflafjes erbij en bijvoorbeeld dat grande entree van Bluezz... ik zou geheid iets vergeten.
Maar goed, het scheelt ook dat zij er van te voren bij nadenken dat ze het nog willen reproduceren zeg maar.
***
  zondag 27 november 2005 @ 00:10:20 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608305
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:02 schreef Euc- het volgende:


Verder jammer dat ze de kazen niet aan tafel sneden en niet vertelden wat het was, dat zou ikzelf toch wel als een behoorlijk minpunt beschouwen.
Bij de kazen werd wel verteld wat het was. Inderdaad niet aan tafel gesneden, maar dit is natuurlijk verre van een sterrenrestaurant en met name de prijs/kwaliteitsverhouding was zondermeer goed.

Over 3 weken gaan we weer een sterrenrestaurant recenseren, dan is http://www.brouwerskolkje.nl/ aan de beurt en zullen we de criteria natuurlijk wat hoger leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 27-11-2005 00:14:28 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32608360
Jill's Den Bosch kennen ze op die site nog niet
  zondag 27 november 2005 @ 00:17:05 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608446
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Jill's Den Bosch kennen ze op die site nog niet
Site is niet erg up-to-date, maar in Den Bosch zit Jill's op het adres Oude Dieze 25
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:29:39 #165
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32608739
Tjezus, klinkt allemaal sjiek hoor

Maar je hebt dus gewoon lekker gegeten? Das mooi. Als ik ooit nog ergens moet gaan eten en ik wil indruk maken zal ik het onthouden
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_32608815
Een 0-sterrenrestaurant wat bij jullie een 8 krijgt is dat even goed als een x-sterren restaraunt wat van jullie een 8 krijgt. Of hoe moet ik dat zien?
  zondag 27 november 2005 @ 00:37:31 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608881
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Een 0-sterrenrestaurant wat bij jullie een 8 krijgt is dat even goed als een x-sterren restaraunt wat van jullie een 8 krijgt. Of hoe moet ik dat zien?
We kijken vooral naar prijs/kwaliteitsverhouding en houden bij sterrenrestaurents natuurlijk wel rekening met het feit dat de standaard daar een stukje hoger moet liggen qua innovatief koken en gebruik van ingrediënten dan bij een brasserie-achtig restaurant zoals waar we vandaag waren.

Je kunt de cijfers dus niet echt met elkaar vergelijken en moet ze in perspectief van de bezochte zaak zien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:38:54 #168
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32608908
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Een 0-sterrenrestaurant wat bij jullie een 8 krijgt is dat even goed als een x-sterren restaraunt wat van jullie een 8 krijgt. Of hoe moet ik dat zien?
Je hebt van een restaurant wat bij een keten hoort een ander verwachtingspatroon dan bij een 2 michelinsterren restaurant als de Bokkedoorns in hun geval. Tevens in het prijsniveau veel lager dan bij de Bokkedoorns, heel andere bedrijfsformule, andere doelgroep en ga zo maar door. Voor dat geld is het in hun ogen een 8 waard.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Trouwste user 2022 zondag 27 november 2005 @ 15:24:54 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_32619125
Was weer erg leuk om te lezen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 november 2005 @ 16:30:32 #170
83951 rashudo
project 2501
pi_32620926
Heb vaak getwijfeld om bij Jill's langs te gaan (Delft) maar nog niet gedaan. Ik weet niet waarom, vond het uiterlijk van het pand toch niet zo goed overkomen. Na het lezen van jullie recensie zal ik ze zeker eens met een bezoekje vereren.
Their eyes opaque.
  zondag 27 november 2005 @ 20:24:00 #171
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32627112
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:49 schreef golfer het volgende:
Als de overige vestigingen van Jill’s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
Die in Den Bosch zal ik binnenkort wel eens gaan proberen. Vooral na jullie recensie!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 november 2005 @ 21:13:40 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32627970
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:24 schreef Martijn_77 het volgende:


Die in Den Bosch zal ik binnenkort wel eens gaan proberen. Vooral na jullie recensie!
Ben benieuwd of je over Den Bosch ook zo positief bent qua prijs/kwaliteit als wij dat in Haarlem waren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32636185
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:30 schreef rashudo het volgende:
Heb vaak getwijfeld om bij Jill's langs te gaan (Delft) maar nog niet gedaan. Ik weet niet waarom, vond het uiterlijk van het pand toch niet zo goed overkomen. Na het lezen van jullie recensie zal ik ze zeker eens met een bezoekje vereren.
Ik had hetzelfde hoor met het uiterlijk van het pand en omdat het een keten betreft.
Is gewoon echt goed te doen !
  maandag 28 november 2005 @ 09:45:02 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32638747
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:13 schreef golfer het volgende:

Ben benieuwd of je over Den Bosch ook zo positief bent qua prijs/kwaliteit als wij dat in Haarlem waren.
Wij hebben ook een keer of 3 bij Jill's in Haarlem gegeten en zijn er ook uiterst tevreden over !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_32645653
Bjoor, de australier zat vol Vandaar Jill's
  maandag 28 november 2005 @ 14:56:14 #176
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32645686
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:54 schreef Bluezz het volgende:
Bjoor, de australier zat vol Vandaar Jill's
ah oke...goede zaak voor die Aussies, als het slecht is zal het niet volzitten....toch
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 1 december 2005 @ 06:54:24 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32718211
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32720296
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:49 schreef golfer het volgende:

Als de overige vestigingen van Jill?s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
Woei, Jill's roeleert, ik heb hem zelfs nog een keer aangedragen. Anywayz, die in Debn Bosch zuigt, ondanks dat het dezelfde kaart is en inrichting. Die van DH is echt super, goed personeel, goede keuken, en ambience is super, zelfs op de drukkere avonden live piano muziek.
Een van de weinige plekken waar ik het ook aandurf om een verassingsmenu (koks hebben nogal de neiging om restjes daarvoor te gebruiken, die op moeten, is mijn ervaring) te bestellen, leiden schijnt ook toppie te zijn, nooit geweest tough. IIG van mij kregen ze een dikke 8,5
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 1 december 2005 @ 15:50:31 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32728020
quote:
Op donderdag 1 december 2005 06:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
Ik heb de lovende recensies over dit restaurant intussen even op een paar sites gelezen en ondanks de ambiance (Winkelcentrum Kostverloren) is het inderdaad misschien eens een idee om volgend jaar (december van dit jaar zit al vol met etentjes geboekt) eens uit te proberen.
Bedankt voor de tip.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 december 2005 @ 16:03:53 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32728417
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb de lovende recensies over dit restaurant intussen even op een paar sites gelezen en ondanks de ambiance (Winkelcentrum Kostverloren) is het inderdaad misschien eens een idee om volgend jaar (december van dit jaar zit al vol met etentjes geboekt) eens uit te proberen.
Bedankt voor de tip.
ik ben er zelf nog nooit geweest, maar had vanacht zo'n honger gekregen van jullie heerlijke eetverhalen dat ik domweg ben gaan googelen op 'chinees', aangezien ik vond dat deze branche nog lichtelijk onderbelicht was in jullie culinaire rondje. ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:32:44 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32935182
Vrijdag 16 december staat dit, net z'n eerste-Michelinster ontvangen, restaurantje in ons eigen dorpie op het programma.
Ik ben na het lezen van een aantal recensies heel erg benieuwd er naar.

http://www.brouwerskolkje.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:56:21 #182
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32935536
Kaart ziet er goed uit, kan ik mee?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 9 december 2005 @ 02:18:41 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32935771
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:56 schreef Euc- het volgende:
Kaart ziet er goed uit, kan ik mee?
Helaas.

Maar als ik de recensies op dinnersite en Iens er van lees belooft het wel een sensationele ervaring te worden.
Afgelopen weekend ook een halve pagina in het Haarlems Dagblad voor ze aan gespendeerd.

En toen ik een paar weken geleden belde om te reserveren belde Els keurig terug om het te bevestigen. Nog geen sterrenpretenties gelukkig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 december 2005 @ 02:37:26 #184
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32935948
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:56 schreef Euc- het volgende:
Kaart ziet er goed uit, kan ik mee?
Jammer dat er geen lamsbout op staat. Op mijn verjaardag naar een sjiek restaurant in Johannesburg geweest, lamsbout is echt top golfert
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 11 december 2005 @ 15:03:36 #185
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_32989080
Golfer, heb je al bij Greetje geboekt?
Zoals Johannes het beschreef liep het water me in de mond.
Ik ga donderdag.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  zondag 11 december 2005 @ 17:50:22 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32992453
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:03 schreef Xenomaniac het volgende:
Golfer, heb je al bij Greetje geboekt?
Zoals Johannes het beschreef liep het water me in de mond.
Ik ga donderdag.
Ik heb zijn recensie gelezen, maar voorlopig staat voor dit jaar alleen nog maar 't Brouwerskolkje in de planning bij ons.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:12:53 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33121000
Brouwerskolkje gaat dit jaar dus ook niet meer door, omdat ik dit weekend plotseling 'onvoert' word naar Texel.

Bluezz heeft het verzet naar 7 januari 2006.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33123141
En we gaan zaterdag a.s. eten bij http://www.lamorena.nl/ op Texel.
Geen idee of het wat is
Wie weet zit er een klein verslagje in
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:25:18 #189
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33123264
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:12 schreef Bluezz het volgende:
En we gaan zaterdag a.s. eten bij http://www.lamorena.nl/ op Texel.
Geen idee of het wat is
Wie weet zit er een klein verslagje in
Het kindermenu ziet er lekker uit
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_33271167
Waar ik La morena zei, moet het Topido zijn
En 2e kerstdag als het lukt gaan we voor het kerstdiner bij Jill's, het wachten is op de bevestiging

En dan 7 jan. bij kolkje. En dan een paar maanden niets zegt mijn portemoneetje
  woensdag 21 december 2005 @ 13:07:28 #191
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_33271784
-edit: laat maar al op hun website gekeken , weet waar het ligt, vlak bij mijn oude schooltje
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_33276683
Brouwerskolkje is het oude pannenkoekenhuisje Bjoor
  woensdag 21 december 2005 @ 16:34:08 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33278419
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Bluezz het volgende:

En 2e kerstdag als het lukt gaan we voor het kerstdiner bij Jill's, het wachten is op de bevestiging
Bevestiging is binnen. 6 gangen-kerstmenu dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33278836
*burp*
  woensdag 21 december 2005 @ 16:49:08 #195
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_33278961
Veel plezier, wanneer gaan jullie weg?
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_33283013
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:49 schreef Xenomaniac het volgende:
Veel plezier, wanneer gaan jullie weg?

Als je Texel bedoeld, dat hebben we het afgelopen lang weekend bezocht
  woensdag 21 december 2005 @ 21:25:23 #197
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33288387
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:57 schreef Bluezz het volgende:

[..]


Als je Texel bedoeld, dat hebben we het afgelopen lang weekend bezocht
Hebben jullie daar niks bezocht waarover je een recensie kunt schrijven?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 21 december 2005 @ 21:28:45 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33288534
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:25 schreef Martijn_77 het volgende:


Hebben jullie daar niks bezocht waarover je een recensie kunt schrijven?
Nee, dat restaurant Topido waar we daar afgelopen zaterdagavond hebben gegeten was niet de moeite van een recensie waard.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 december 2005 @ 21:31:06 #199
83951 rashudo
project 2501
pi_33288620
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, dat restaurant Topido waar we daar afgelopen zaterdagavond hebben gegeten was niet de moeite van een recensie waard.
Waren de frikandellen aangebrand?
Their eyes opaque.
  woensdag 21 december 2005 @ 21:32:32 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33288670
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:31 schreef rashudo het volgende:


Waren de frikandellen aangebrand?
Nee, de hertenbiefstuk was te well-done en veel te zout.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2006 @ 00:13:00 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33614765
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:32 schreef golfer het volgende:
Vrijdag 16 december staat dit, net z'n eerste-Michelinster ontvangen, restaurantje in ons eigen dorpie op het programma.
Ik ben na het lezen van een aantal recensies heel erg benieuwd er naar.

http://www.brouwerskolkje.nl/
Door Bluezz dus verplaatst naar a.s. zaterdag 7 januari, maar dan gaat het dus echt wel gebeuren, deze recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2006 @ 18:37:42 #202
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33633090
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Door Bluezz dus verplaatst naar a.s. zaterdag 7 januari, maar dan gaat het dus echt wel gebeuren, deze recensie.
Dan wens ik jullie veel plezier!

Is wel een mooie datum om uit eten te gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33633282
We zullen een glaasje op je drinken
  maandag 2 januari 2006 @ 18:45:07 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33633299
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:32 schreef golfer het volgende:

[..]

veel te zout.
rokende koks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2006 @ 18:49:53 #205
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33633430
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:44 schreef Bluezz het volgende:
We zullen een glaasje op je drinken
is goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:11:17 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33799511
Vanavond dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:25:37 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33799936
Veel plezier!
Lekker douchen!
pi_33802299
Hebben jullie al eens bij grandcafe Nobel gegeten? Wij hebben er ontzettend gesmuld en de prijs is oke.
www.grandcafenobel.nl
Hoek Damstraat/Spaarne in Haarlem.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:57:05 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33802939
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Hebben jullie al eens bij grandcafe Nobel gegeten? Wij hebben er ontzettend gesmuld en de prijs is oke.
www.grandcafenobel.nl
Hoek Damstraat/Spaarne in Haarlem.
We zullen het op ons lijstje zetten van mogelijk nog te recenseren gelegenheden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33803293
Eet smakelijk
pi_33803901
Veel plezier vanavond! Heb net al jullie recensies gelezen! Erg leuk om te lezen, krijg er honger van (van de meeste )
pi_33803932
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:24 schreef inkie1010 het volgende:
Veel plezier vanavond! Heb net al jullie recensies gelezen! Erg leuk om te lezen, krijg er honger van (van de meeste )

Ál onze recensies
We hebben er zin in
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:23:46 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33814597
ik ben erg benieuwd. hoop dat het bijzonder lekker was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 8 januari 2006 @ 00:08:27 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33818439
We zijn na een 'avondvullende' eet-sensatie net weer terug en zullen ons morgen op een verslag van deze avond werpen.
Kan nu al zeggen dat het sensationeel goed was.

Rest volgt later.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 januari 2006 @ 01:53:51 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33821152
De recensie van Restaurant ’t Brouwerskolkje in Overveen
Adres: Brouwerskolkweg 5
2051 ED Overveen

Website: www.brouwerskolkje.nl

Verdere recensies: http://www.iens.nl/restau(...)staurant.htms?r=7157 en http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=41884&lng=nl

entourage
Gelegen in het bos van Overveen is dit het vroegere pannenkoekenhuisje uit de omgeving waar nu sinds enige jaren de uit Israël afkomstige kok Moshik Roth en zijn vrouw Els de scepter zwaaien.
Aan de originele entourage van het pannenkoekenhuis is niet veel veranderd: eenvoudige, maar nette tafels met goed tafellinnen, mooi servies en bestek, leuke open haard in het midden van de zaak. Prima zittende rotan stoelen.
Klein: slechts 7 tafeltjes en maximaal plaats voor 30 personen.
Niet echt de uitstraling van een Michelin-sterren restaurant, maar sinds kort toch echt (en zeer terecht!) in het bezit van een eerste Michelin-ster.
Op de site van het restaurant kan je lezen hoe Moshik, via Jonnie Boer van de Librije, geworden is tot professioneel kok en gelukkig dat hij dat is geworden, want de man is geniaal en uiterst creatief.

Ons menu
In tegenstelling tot wat we gewend zijn, gaan we dit keer niet echt gerecht voor gerecht een cijfer geven, maar willen we een impressie weergeven van een avondvullende smaaksensatie-voorstelling.
We hadden gekozen voor het Menu Innovative, wat uit vele op de kaart aangegeven gerechten bestond, maar voordat we daar aantoe waren begonnen we met maar liefst 5 amuses:

Amuses
Als eerste een hapje beluga-kaviaar (uiteraard vanaf, door Moshik op je eigen handpalm gedrapeerd, gegeten) en vergezeld door een pipetje met daarin Wodka/Bloody Mary, die je eerst moest uitzuigen voordat je de kaviaar naar binnen slurpt. Allereerste smaakexplosie!

Daarna de volgende amuse: een lauwwarme oester met oestermousse eroverheen met daarnaast een rode bietencrème met alweer een vleugje oester erin.

Amuse nummer 3 door Moshik zelf aan onze tafel gebracht: een ‘ gouden’ eitje: een kwarteleitje overdekt met een soort goudblaadje, gemaakt van iets(?) zoetigs met echte gouden kleur.

Amuse nummer 4: een drietal glaasjes met daarin o.a. een palingmousse, een krokant gebakken stukje langoustine en iets wat we tot op dit moment niet hebben kunnen thuisbrengen.

Amuse nummer 5: Een lauwwarme mousse gemaakt van schorseneren en escargots. Een zeer aparte combinatie, maar zo voortreffelijk bij elkaar passend. Alweer een smaakexplosie in de mond.

Voorgerecht:
Na al die lekkere kleine amuses kwam dan het voorgerecht:
Een palet van seizoen groentes, kruiden en paddestoelen.
Allemaal rauw en fris en voorzien van een heerlijke dressing.

Heerlijk!

Tussengerechten:
Als eerste kwam er een dun-geplette langoustine vergezeld door Granny Smith-appel, fêtakaas, honingvinaigrette en Colombospice. Nog nooit zo een aparte manier van langoustine gegeten. Alweer onvergelijkbaar met traditionele gerechten.

Tweede tussengerecht: Gesouffleerde aardpeer-gnocchi, boterravioli en eekhoorntjesbroodbouillon. Hoe je er op komt om van eekhoorntjesbrood een bouillon te trekken is ons een raadsel, maar het was voortreffelijk van smaak. Leuk was ook om bij vrijwel elk gerecht van Moshik of iemand van de bediening te horen te krijgen hoe je de smaakjes het best tot hun recht kon laten komen. In dit geval was het advies om de stukjes aardpeer in zijn geheel in de mond te nemen dan aan te vullen met de bouillon en het daarna inderdaad een soort letterlijk in je mond te laten ‘ontploffen’.

Derde tussengerecht: i.p.v. wat op de kaart stond (ganzenlever) kregen we een duivenlevertje in een (….?)dressing geserveerd. Advies: in een keer in de mond slurpen en weer laten exploderen, qua smaakjes.

Vierde tussengerecht: Een op lage temperatuur (in 2 uur) gegaard scharrelei geïnjecteerd met nootmuskaat en ‘Noordzeekrab escabèche’. Beetje aan de dunne kant, dat eitje, maar erg grappig om te zien hoe Moshik met een injectie-spuit aan tafel kwam om elk eitje hoogstpersoonlijk te injecteren met een nootmuskaat-vloeistof. Aparte combinatie, dat wel.

Hoofdgerecht
Ja, het moest er natuurlijk van komen om ook een hoofdgerecht te krijgen. Het was een gebraden hazerugfilet, met daarnaast een mousse van pompoen en kweepeer. Een mooi rosé gebraden reepje hazenrug, dat ter plekke door de bediening werd overgoten met een heerlijk jussausje. Verder geen tierelantijnen, aardappels of groenten erbij. Gewoon hazenrug zo mals als je maar zelden zult tegenkomen.

Alweer een tussendoortje:
Een coulis en ‘carpaccio’ van truffel, aardappel-emulsie en hazelnoot.
Lauwwarm weer: echte truffel vermengd met die aardappel-emulsie en vergezeld door een in een papieren spuittuitje gevormde handgevouwen ‘enveloppe’ waarin de hazelnootcreme zat. Eetadvies: beetje van de coulis op je lepeltje doen en dan een beetje hazelnootcreme er overheen spuiten voordat je het naar binnen werkt. Sensationeel lekker!

Nagerechten
Het eerste nagerecht bestond uit wat ze ‘Kaas en Contrast’ noemen.
5 verschillende stukjes prima kaas met daar tegenover op het bord als contrast zoetige zaken als dadelmousse en andere jam-achtige zaken om te combineren met de kaasjes.

Daarna het tweede nagerecht:
Men noemt het after eight, maar vergis je niet het is niet dat kleffe chocolaatje waaronder wij het kennen. Nee, je krijgt een amuselepeltje met daarop een groenachtige mintgelei op je tafel. Daarna komt Moshik bij je langs met zeflgemaakte chocolade-mousse, die hij vervolgens op je mintgelei-lepeltje deponeert en dan komt het: een grote kom met vloeibaar stikstof (- 192 graden) waarin het geheel even kort wordt ondergedompeld. Resultaat: even 5 seconden laten staan en je hebt een ijskoude, onvergelijkbaar qua smaak zijnde ‘after-eight’. Briljant!!!

Laatste nagerecht:
Pina collada
Ananas, rum en kokos. Maar weer niet zoals je het verwacht: schuimig mousserend en alweer perfect van smaak.

Daarna nog even afgesloten met een dubbele espresso en een cappuccino.

De wijnen
We hadden gekozen voor een bijpassend wijnarrangement, hetgeen per gang een andere wijn inhield. Allemaal perfect passend bij de diverse smaakjes en gerechten, variërend van een Oostenrijkse Diem, via een Riesling naar een mooie volle rode wijn bij de hazenrug.

Ons oordeel
Sensationeel goed en volkomen terecht een eerste Michelin-ster gekregen. In onze ogen nu al hard op weg naar een tweede en derde ster als Moshik de creativiteit en de verrassende combinaties van smaken en gerechten kan volhouden.

Voor wie eens een echte aparte eet-sensatie wil beleven een absolute aanrader!
Hopelijk wordt dit kleine restaurant niet verpest door snobisten uit de rest van Nederland en blijven Els en Moshik Roth nog heel lang hetzelfde plezier in koken en gastvrijheid uitstralen.

Voor verdere plaatjes van de gerechten: zie hun menu op de site
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33821258
Whehehe, heeft Bluezz haar oester gegeten? . En hoe smaken schorseneren nou?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_33821285
Mijn oester
Mijn ogen werden groot van verschrikking

In zijn/haar geheel "geslikt"... jeweetwel...

*ril*

Schorseneren smaken gepureerd naar asperge-achtige bloemkool.. nou ja, zoiets.
pi_33821318
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:58 schreef Bluezz het volgende:
Mijn oester
In zijn/haar geheel "geslikt"... jeweetwel...

*ril*
Meer *dril*. .

Dat after eight gedoetje. .

En nu ga ik de typische Nederlander uithangen.... wat heeft dit feestje gekost? Ik weet dat jullie dit nooit zo willen vermelden bij dit soort restaurants, maar iedereen wil het toch weten. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_33821364
*kuch*

reken maar op 150 pp incl. drank, dus wel voor sparen!

Maarrrr, ze hebben ook menu's van 49.50 PP.
pi_33821464
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
pi_33821520
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:02 schreef Bluezz het volgende:
*kuch*

reken maar op 150 pp incl. drank, dus wel voor sparen!

Maarrrr, ze hebben ook menu's van 49.50 PP.
Waarom 'fluisteren'? Al had je er 600 euro pp voor uitgegeven, dat moet je toch zeker zelf weten.

Zou ik die after eight ook kunnen afhalen, denk je? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 8 januari 2006 @ 02:10:16 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33821526
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:07 schreef i-spy24 het volgende:
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
niet teveel verder doorvertellen dit groeibriljantje in Nederland
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33821596
Die after eight afhalen Ook in eigen gevouwen zakje zeker ... echt super die stikstof aan je tafel.. je moet het dus ook even laten liggen dat hapje op een lepeltje, ik was bijna te snel.. waardoor je even adem moet happen zo koud

En ik fluister de rekening omdat ik het erg veel geld vind.
Het is het wel waard, maar toch...
pi_33825305
Klinkt echt fantastisch! Wat een creatieve dingen allemaal!
  zondag 8 januari 2006 @ 13:01:09 #225
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33828216
Klinkt idd als een ware sensatie en ik snap dat je dat niet goed in een cijfer kunt uitdrukken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 8 januari 2006 @ 13:26:44 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33829079
likkebaardend
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33831941
Als ik het lees loopt hier het water uit mijn mond
ik kon de kwijl smiley niet vinden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 15:14:50 #228
9859 crew  Karina
Woman
pi_33832654
Het klinkt fantastisch, je moet zeker heeeel lang van te voren reserveren daar? Als ik geld had ging ik meteen. Ik vind het wel altijd lastig, dat als je met de auto gaat je niet lekker aan de wijn kunt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_33833016
Heel erg lang van te voren viel wel mee, ik denk dat je met zo'n 6 weken wel terecht kunt hoor
  zondag 8 januari 2006 @ 16:07:43 #230
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834214
In de Misset Horeca (vakblad) stond een interview met hun, ze vertelden dat alles echt heel snel was gegaan, en dat ze pas over 2 maanden op een dinsdagavond een plekje hebben!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 8 januari 2006 @ 16:10:30 #231
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33834293
Apart, met dat stikstof! Al associeer ik dat vooral nog met wratten verwijderen... *ouch*
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 8 januari 2006 @ 16:13:44 #232
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834381
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:07 schreef i-spy24 het volgende:
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
Ik ga wel mee!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 8 januari 2006 @ 16:14:20 #233
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834399
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:
Apart, met dat stikstof! Al associeer ik dat vooral nog met wratten verwijderen... *ouch*
Ik meer met El Bulli, maar ach
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_33834484
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:
Apart, met dat stikstof! Al associeer ik dat vooral nog met wratten verwijderen... *ouch*
He jakkes
Nou als je het gezien had, is die associatie meteen weg hoor
Een enorme grote ijzeren schaal waar dan allemaal lekkers uit komt, hij roert het nog ff goed door zodat je hele tafeltje onder de damp zit


Euc, toen wij belden voor een afspraak hadden ze nog geen ster, dat gaat hard nu natuurlijk
Ik kon het toen nog net verzetten (omdat we 16 dec.naar Texel gingen) naar 7 jan.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:38:51 #235
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_33835160
Apart dat stikstof ja

Vorig jaar in het vliegtuig terug van de US naar Nederland was er een item op zo'n vliegtuig-tv-programma over een restaurant dat uitsluitend op een dergelijke manier kookte. Alles met stikstof, helium en weet ik veel wat... héééél apart
pi_33835756
Dat was El Bulli in Spanje Eilanden. (tenminste dat moet haast wel)
Helpt waar hij kan!
  zondag 8 januari 2006 @ 18:10:26 #237
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33838466
Er gaat een heel nieuwe wereld voor me open!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33851515
Klinkt goed.
pi_33851574
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:37 schreef SCH het volgende:
Klinkt goed.
Le-zen
pi_33851605
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Le-zen
Morgen ben je de eerste vreetzak
pi_33851619
Waarom zou ik een restaurantrecensie lezen van iemand die geeneens oesters kan openmaken?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:45:00 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33851835
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:39 schreef SCH het volgende:
Waarom zou ik een restaurantrecensie lezen van iemand die geeneens oesters kan openmaken?
partypooper.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33852114
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:02 schreef Bluezz het volgende:
*kuch*

reken maar op 150 pp incl. drank, dus wel voor sparen!

Maarrrr, ze hebben ook menu's van 49.50 PP.


Waanzinnig zeg, da's aan mij echt niet besteedt hoor. Het klinkt wel leuk maar ik heb vanavond een heerlijk pastaatje gegeten

Volgende keer maar weer iets betaalbaars okay?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:51:30 #244
83951 rashudo
project 2501
pi_33852136
Lekkar
Their eyes opaque.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:53:34 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33852232
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:


Volgende keer maar weer iets betaalbaars okay?
We wisselen het zoveel mogelijk af en dit soort gelegenheden komen we hooguit 1 of 2x per jaar.
De volgende recensie zal dus waarschijnlijk weer gaan over een wat meer voor iedereen betaalbare gelegenheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 januari 2006 @ 23:54:11 #246
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33852261
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:

[..]



Waanzinnig zeg, da's aan mij echt niet besteedt hoor. Het klinkt wel leuk maar ik heb vanavond een heerlijk pastaatje gegeten

Volgende keer maar weer iets betaalbaars okay?
Ik vind het leuk om te lezen, JUIST omdat ik het me niet kan permitteren. Soort van online meegenieten...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33852457
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:54 schreef dutch-mamma het volgende:


Ik vind het leuk om te lezen, JUIST omdat ik het me niet kan permitteren. Soort van online meegenieten...
soms heeft men een meevaller
Normaal kan ik het me ook niet permitteren, maar ga ik ervoor sparen
  zondag 8 januari 2006 @ 23:59:04 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33852466
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:

[..]



Waanzinnig zeg, da's aan mij echt niet besteedt hoor. Het klinkt wel leuk maar ik heb vanavond een heerlijk pastaatje gegeten

Volgende keer maar weer iets betaalbaars okay?
een journalist moet genoeg verdienen om af en toe in een sterrenrestauant te eten, anders verkoop je je ziel ook maar voor niks.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 9 januari 2006 @ 13:10:55 #249
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_33863113
lekker verslag! Ik krijg er trek van!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_33883731
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:10 schreef golfer het volgende:

[..]

niet teveel verder doorvertellen dit groeibriljantje in Nederland
Ze hadden toch geen steak/patat frites/spare-ribs op de kaart staan? Wees dan maar niet bang
pi_33885174
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:07 schreef i-spy24 het volgende:
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
wel met foto's natuurlijk
  maandag 16 januari 2006 @ 02:51:26 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34110900
quote:
Op donderdag 1 december 2005 06:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
Vanavond, speciaal op jouw aanraden even op terugweg uit Vianen-Bloemendaal de afslag Amstelveen genomen en 2 gerechten uit hun specialiteiten gerechten afgehaald.
Viel achteraf nogal tegen, vonden wij.

Zeker geen hoog cijfer waard en vooral geen vernieuwende Chinees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 02:58:48 #253
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34110964
Golfer zijn jullie ook dat stel dat dit voor Man bijt hond doet?
  maandag 16 januari 2006 @ 03:02:23 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34111003
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:58 schreef PLAE@ het volgende:


Golfer zijn jullie ook dat stel dat dit voor Man bijt hond doet?
Was het maar zo. Dan kregen we er geld voor. Nu kost het alleen maar veel geld.

Als jij een sponsor weet die ons wekelijks ergens betaald uit eten wil laten gaan voor een recensie, houden wij ons aanbevolen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 03:03:14 #255
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34111014
klop eens bij Danny aan.

alhoewel aan dat nieuwe kraakpand van m te zien boert ie niet al te best
  maandag 16 januari 2006 @ 03:03:21 #256
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34111018
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Was het maar zo. Dan kregen we er geld voor. Nu kost het alleenmaar veel geld.

Als jij een sponsor weet die ons wekelijks ergens betaald uit eten wil laten gaan vor een recensie, houden wij ons aanbevolen.
Talpa schijnt nog interesse te hebben in een culinair programma
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 16 januari 2006 @ 03:04:05 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34111023
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:


Talpa schijnt nog interesse te hebben in een culinair programma
Wijs ze maar op onze kennis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 03:39:35 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34111298
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanavond, speciaal op jouw aanraden even op terugweg uit Vianen-Bloemendaal de afslag Amstelveen genomen en 2 gerechten uit hun specialiteiten gerechten afgehaald.
Viel achteraf nogal tegen, vonden wij.

Zeker geen hoog cijfer waard en vooral geen vernieuwende Chinees.
lol er staat dan ook in de recenties dat je er moet gaan zitten en het menu van de chef moet bestellen. overigens denk ik dat er een stuk betere chinezen zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34120790
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:39 schreef zoalshetis het volgende:


lol er staat dan ook in de recenties dat je er moet gaan zitten en het menu van de chef moet bestellen. overigens denk ik dat er een stuk betere chinezen zijn.
Daar was ik ook al bang voor
Dit smaakte als een doorsnee chinees namelijk. Het zag eruit als het eten van Ispy
pi_34120869
Die Chinees in Driebergen - is dat nog steeds zo'n beetje de nummer 1 van Nederland?

* SCH over 2 weken iets te vieren heeft
pi_34123362
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:19 schreef Bluezz het volgende:
Daar was ik ook al bang voor
Dit smaakte als een doorsnee chinees namelijk. Het zag eruit als het eten van Ispy
De doorsnee chinees is al beter dan de meeste chinese restaurants hier in de buurt
Wat een zooi wordt daar vaak geserveerd. Maar gelukkig zijn de chinese restaurants in de buurt van zowel mijn ouders als schoonouders wel erg goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2006 @ 20:31:02 #262
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34134667
@Bluezz en Golfer als je echt goed chinees / oosters wilt eten kan ik je aanraden om te gaan eten bij een van deze restaurants op deze site

En persoonlijk kan ik je deze aanraden (Staat ook op die site)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 januari 2006 @ 20:32:42 #263
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34134740
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De doorsnee chinees is al beter dan de meeste chinese restaurants hier in de buurt
Wat een zooi wordt daar vaak geserveerd. Maar gelukkig zijn de chinese restaurants in de buurt van zowel mijn ouders als schoonouders wel erg goed.
Ik vind Lotus toch niet verkeerd. Feng Sjeng (of hoe je het ook schrijft) prijst iedereen de hemel in maar daar ben ik nog nooit geweest....eigenlijk ook niet van plan maar goed.
pi_34135241
Bij Feng Sjeng heb ik een keer na 1 minuut wachten mijn soep gekregen en toen 90 minuten later de rest En het was niet eens lekker. Lotus is op zich ook bagger, maar als ik al naar een chinees restaurant ga dan ga ik daar heen.

Kwamen er bij de smaakpolitie weer héél erg slecht van af
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2006 @ 20:45:34 #265
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_34135361
Isa is back

Ow, ontopic.... uhhh... shit. Kan iemand de kruidenboter even doorgeven
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 16 maart 2006 @ 01:29:39 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36075661
Naar aanleiding van Peking Express, zijn we op zoek gegaan naar een echt Vietnamees specialiteiten restaurant in de omgeving en van plan a.s. zaterdag een recensie te schrijven over dit, op het eerste gezicht wel prima uitziende restaurant:

http://www.senseofasia.nl/

De menuutjes zien er wel bij voorbaat erg lekker uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:19:26 #267
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36077855
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef golfer het volgende:
http://www.senseofasia.nl/

De menuutjes zien er wel bij voorbaat erg lekker uit.
de koffie schijnt er ook goed te zijn
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:45:16 #268
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_36084876
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:19 schreef Bjoro het volgende:

[..]

de koffie schijnt er ook goed te zijn
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:28:21 #269
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_36087674
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef golfer het volgende:
Naar aanleiding van Peking Express, zijn we op zoek gegaan naar een echt Vietnamees specialiteiten restaurant in de omgeving en van plan a.s. zaterdag een recensie te schrijven over dit, op het eerste gezicht wel prima uitziende restaurant:

http://www.senseofasia.nl/

De menuutjes zien er wel bij voorbaat erg lekker uit.
Wij zijn na onze Vietnam vakantie ook bij een paar Vietnamezen wezen eten. Het eerste wat opvalt is dat je eigenlijk nooit het echte Vietnamese eten krijgt. Net zoals er bijvoorbeeld in China geen babi pangang gegeten wordt. Erg jammer, want de Vietnamese keuken is geweldig en om je vingers bij af te likken.

Enkele tips zijn zowel de warme als de koude springrolls met vissaus (NEEEEE, niet de snack loempia's die je op elke markt kunt kopen tegenwoordig), crabsticks, kingprawns, een aantal vermented gerechten en dat alles met een heerlijk koude "bababa" (666, da's een biermerk).

We hebben in Vietnam ruim 3 weken lang zowel warm gelunchd en gedineerd, met overvloed aan eten en zijn geen kilo aangekomen. Alles is even mager en alles is ook even lekker.
pi_36087852
Wat zielig voor de Chinezen dat ze daar helemaal geen babi pangang eten, dat moeten ze dan maar tijdens hun vakantie hier doen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:02:03 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36088616
Chinees is zoooo 1975
Surinaams is de trendy keuken in NL op het moment, zeker in Amsterdam.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36089052
Zeg Bleuzz en Golfer ik heb nog een lekker restaurant.
Redelijk in de buurt maar niet op loopafstand.

www.stillewater.nl
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:22:32 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36089296
Leuke tip. Maar eerst maar eens zaterdag die Vietnamees uittesten. Daarna zien we wel weer welke de volgende wordt die in aanmerking komt voor een recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:30:31 #274
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_36089594
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Chinees is zoooo 1975
Gelukkig gaan Bluezz en Golfer Vietnamees eten
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:45:13 #275
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36090121
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:22 schreef golfer het volgende:
Leuke tip. Maar eerst maar eens zaterdag die Vietnamees uittesten. Daarna zien we wel weer welke de volgende wordt die in aanmerking komt voor een recensie.
moet altijd denken aan Jiskefet denken, dat 1 van die lullo's ook naar de Vietnamees was geweest
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_36090701
Zul je net zien dat de Vietnamese loempia's op zijn
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:57:52 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36112069
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Surinaams is de trendy keuken in NL op het moment, zeker in Amsterdam.
het is al wel weer aan het afnemen kwa trendy. trendy is eerder thais.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36112236
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef golfer het volgende:
Naar aanleiding van Peking Express, zijn we op zoek gegaan naar een echt Vietnamees specialiteiten restaurant in de omgeving en van plan a.s. zaterdag een recensie te schrijven over dit, op het eerste gezicht wel prima uitziende restaurant:

http://www.senseofasia.nl/

De menuutjes zien er wel bij voorbaat erg lekker uit.
Ik zie daar wel lekker eten tussen staan, maar niet echt iets vietnamees
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:08:01 #279
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36112367
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Chinees is zoooo 1975
Surinaams is de trendy keuken in NL op het moment, zeker in Amsterdam.
Surinaams is bijna hetzelfde als chinees en thais ook, hier in Amsterdam hoor. Lekker wel, maar niet echt trendy

Trendy is meer de fusion fingerfood dingetjes en marokkaans en afrikaans etn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_36112410
Waarom nemen jullie nooit eens een gastetertje mee.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:12:16 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36112485
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
Waarom nemen jullie nooit eens een gastetertje mee.
omdat die vaak gewoon hun petje op houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36112770
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
Waarom nemen jullie nooit eens een gastetertje mee.
Een gaSCHt aan tafel? Hoelaat ben je er?
pi_36112828
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Een gaSCHt aan tafel? Hoelaat ben je er?
Ik doe wel een keer als jullie niet vietnameeSCH eten
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:26:35 #284
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36112933
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik doe wel een keer als jullie niet vietnameeSCH eten
Kom met ons mee naar de Librije!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:54:05 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36113781
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is al wel weer aan het afnemen kwa trendy. trendy is eerder thais.
Thai trendy? Eerder retro, thai was trendy een jaar of 10 terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:11:36 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36155026
Recensie van Vietnamees Restaurant Sense of Asia

Adres: Rijksstraatweg 433, 2025 DB Haarlem. Tel. (023) 5492507

Website: www.senseofasia.nl
Meningen op dinnersite en op Iens .

Entourage en bediening:
Gesitueerd aan een vrij drukke doorgaande weg in Haarlem-Noord, en dus redelijk ver weg van het culinaire centrum van Haarlem is dit een adres waar je niet zo gauw spontaan binnen zult lopen. Je moet het echt weten te vinden of via anderen er van gehoord hebben.

Het restaurant is eigenlijk een soort verbouwd benedenwoonhuis, op de hoek van een gewoon rijtje met woonhuizen. Keurig ingericht met ca. 13 tafels en 35 couverts. Mooi strak vormgegeven. Kleurstelling wit en steenrood. Prima zittende stoelen en echt mooi tafellinnen.



Netjes in zwart en blauw geklede bediening bestaande uit 4 personen, waarvan er 2 van Nederlandse afkomst en 2 van Aziatische afkomst zijn, maar die verder prima Nederlands spreken.
Zeer attent en oplettend en met weet van de etiquette.

De kaart bestaat uit een aantal menu’s, maar uiteraard kan je ook a la carte dineren.

Bluezz en ik besloten allebei voor een 4-gangen menu te gaan.
Bluezz koos het menu Oriental Experience, golfer ging voor het vismenu Ocean Fascination.


Voorgerechten
Bluezz kreeg als voorgerecht authentiek met sojavel bereide loempia’s.
Niet vergelijkbaar met de Vietnamese loempia’s die je bij de stalletjes op markten aantreft. Nee, een heerlijk krokant velletje soja, gevuld met malse stukjes kip en garnalen, vergezeld van een lekker sojasausje.

Golfer kreeg als voorgerecht een garnalensalade in een verfrissende vissausdressing.
Prima grote garnalen op een bedje van diverse soorten sla met inderdaad een erg frisse zoet-zure visdressing.

Tweede voorgerecht:

Voor Bluezz 1 stokje malse kipsaté in een chilisaus en 1 stokje ossenhaassaté in sojasaus.
Beiden erg mals en smakelijk.

Voor golfer: 2 gestoomde oesters en 1 gestoomde coquille St. Jacques.
Heerlijk in de originele schelp gestoomde oesters en Sint Jacobsschelp, vergezeld met een lichte sojasaus met hele fijne mie en julienne gesneden groentes, zoals bosuitjes, citroengras en paprika.

Cijfer voorgerechten: 8,5

Tussengerecht:

Het tussengerecht van golfer bestond uit het later geserveerde hoofdgerecht van Bluezz:
Geroerbakte gamba’s met een kruidige knoflooksaus uit Noord-Vietnam.
Heerlijke gamba’s, vergezeld van knapperige groentes en een pittige, maar niet al te scherpe saus.

Bluezz’ haar tussengerecht was krokant gefrituurde ossenhaasreepjes, geroerbakt met hoisin saus.
Lekker knapperige reepjes ossenhaas met fijne groentes in een prima sausje.

Cijfer tussengerecht: alweer een 8,5

Hoofdgerecht

Zoals al vermeld bestond het hoofdgerecht van Bluezz uit het daarvoor al door golfer gekregen tussengerecht: geroerbakte gamba’s met een kruidige knoflooksaus uit Noord-Vietnam. Dit keer vergezeld door gebakken rijst.

Golfer had als hoofdgerecht gestoomde heilbotfilet gegarneerd met gember en bosuitjes.
De heilbotfilet was net iets te lang gestoomd waardoor het de stevige structuur een beetje verloren had, maar wel door de stoommethode heerlijk van smaak.
Het gerecht werd vergezeld door witte rijst en lekker beetgare knapperige aspergetips, peultjes en paksoi.

Cijfer hoofdgerecht: 8.

We besloten geen dessert te nemen en sloten de maaltijd af met cappuccino en expresso.

Bij binnenkomst hadden we allebei een glas droge witte huiswijn genuttigd, een Italiaanse Verdicchio dei Castelli di Jesi Terre Cortesi uit 2004.
Bij de rest van de maaltijd hadden we gekozen voor de Zuid-Afrikaanse Golden Triangle, uit Steenzicht, Stellenbosch uit het jaar 2003.
Heerlijke fris en fruitige Sauvignon Blanc.

Na afloop kwam de eigenaar/kok, de heer Tumingh Tran nog even bij ons aan tafel informeren of alles naar wens was geweest en we konden niet anders zeggen dat hij een geweldig mooi en verfijnd restaurant heeft.
Hij vertelde ons dat hij er bewust voor gekozen had niet in het centrum van Haarlem dit restaurant te openen en liever heeft dat men via het doorgeven van ervaringen aan klanten komt.
Dat bleek op wel uit het feit dat er vele gasten door hem herkend werden. Terugkerende lekkerbekken dus.

Inclusief alle drank waren wij voor dit diner bij elkaar ¤ 103 kwijt.

Overall oordeel:
Een prima Oriëntaals/Vietnamees restaurant met duidelijk wat invloeden uit de Franse keuken met verfijnde smaakcombinaties en vriendelijke bediening.
Wat ons betreft absoluut een aanrader, waar wij zeker nog wel eens terug zullen komen.

Eindcijfer: een 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36155522
SC gaarne in het SC topic, het vervuilt ons topicje en dat vind ik jammer
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:37:38 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36155675
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:11 schreef golfer het volgende:
Recensie van Vietnamees Restaurant Sense of Asia

(speciaal voor plee)

Eindcijfer: een 8,5
lekker hoor!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2006 @ 23:38:42 #289
7889 tong80
Spleenheup
pi_36155701
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:31 schreef Bluezz het volgende:
SC gaarne in het SC topic, het vervuilt ons topicje en dat vind ik jammer
Mag ik niet meer zeggen dat het water me nu in de mond staat ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:43:45 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36155826
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:38 schreef tong80 het volgende:


Mag ik niet meer zeggen dat het water me nu in de mond staat ?


Uiteraard wel, maar de post van zoalshetis had niets met onze recensie te maken en was een SC met PietVerdriet.

Ga maar een keertje met ons mee naar dat restaurant, tong.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2006 @ 23:46:38 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_36155902
Ok


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 maart 2006 @ 01:48:37 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36190180
Sturen we onze laatste recensie als aanrader even door aan wat culinaire vrienden van ons, krijg je een mailtje terug met de tekst: Daar zijn we al 3x geweest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2006 @ 02:05:05 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_36190322
Ik herken het van de Tigo-cafetaria


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 05:09:37 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40597991
Is het geld op?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40603955
Ja, ze zijn bij de Librije geweest...
pi_40608699
Precies

Maar als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onze dag) naar Lambermon's.
pi_40609175
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Precies

Maar als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onze dag) naar Lambermon's.
Ziet er sjiek uit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40609638
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:40 schreef Joene het volgende:


Ziet er sjiek uit.
Het gaat ons om het concept Niet om het sjieke
pi_40610350
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het gaat ons om het concept Niet om het sjieke
Dat concept is inderdaad erg leuk , tenminste zo lijkt het
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:32:16 #300
58921 Day
You can fly!
pi_40612911
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Precies

Maar als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onze dag) naar Lambermon's.
Kijk, dit lijkt me nou wat! Gewoon eten wat de pot schaft en zelf mogen geven wanneer je wilt stoppen. Ben reuze benieuwd naar dit verslag!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_40624255
zhi, het lijkt me erg leuk om wat day ook al noemde
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')