abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32598454
We hebben weer een tafeltje voor vanavond gereserveerd
http://www.jills.nl/
(Haarlem aanklikken)
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:20:59 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32599875
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:21 schreef Bluezz het volgende:
We hebben weer een tafeltje voor vanavond gereserveerd
http://www.jills.nl/
(Haarlem aanklikken)
Ziet er erg leuk uit en de kaart zit er ook goed uit. Wacht de recensie af maar als hij goed is ga ik een een keer Jillsin Den Bosch uit proberen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32599948
Oh daar heb ik ook is gegeten overigens in delft.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32600882
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:24 schreef Joene het volgende:
Oh daar heb ik ook is gegeten overigens in delft.
Hoe vond jij het toen?

We hebben om 20.00 gereserveerd
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 november 2005 @ 19:12:12 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_32601009
Leuke avond gewenst. Lees de recensies altijd met veel plezier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32601451
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:12 schreef tong80 het volgende:
Leuke avond gewenst. Lees de recensies altijd met veel plezier.

Dankje
Wij ondergaan het eten altijd met veel plezier

wat is ondergaan een raar woord trouwens
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:49:50 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32607834
De recensie van Jill’s restaurant in Haarlem.
Adres: Grote Markt 10 te Haarlem
Website www.jills.nl

Deze zaak is onderdeel van een keten van zaken met dezelfde naam met intussen vestigingen in Leiden, Den Haag, Den Bosch en Haarlem.

De buitenkant:

De inrichting doet een beetje mediterraan aan mede door de muur en plafondschilderingen met eenvoudige houten tafels, prima zittende met hoge leuningen en kussentje voorziene rieten stoelen.

Van binnen:

Bediening bestaat uit netjes in zwart/wit gestoken jonge mensen.

Eenmaal gezeten aan ons tafeltje kregen we al vrij snel een amuse bestaande uit een zalmmousse met een flinterdun koekje er op.
Vergezeld door 2 glazen witte huiswijn (Chardonnay) was het een smakelijke binnenkomer en kregen we daarna ruimschoots de tijd om de menukaart te bestuderen.

Bluezz en ik besloten allebei te gaan voor het Gastronomisch 3 gangen menu, die op het eerste gezicht zeer redelijk qua prijs (¤29,75) was.
Je hebt dan binnen het menu de keuze uit 3 voor-, 3 hoofd-, en 3-nagerechten en kan eventueel als extra optie nog een extra tussengerecht nemen.

Intussen werd er een mandje met drie verschillende soorten brood en zachte roomboter geserveerd.

Voorgerechten

Bluezz had gekozen voor de Grande entree, een keuze van allerlei soorten voorgerechten, samengesteld door de kok.
Bleek te bestaan uit een op een mooi groot bord opgemaakt kleine hapjes van Carpaccio, langzaam gegaarde en dungesneden zalmfilet, geserveerd met kruidensalade en bloemkoolcrème en Witlofsalade met gebraden kipfilet, appeltjes en walnoten, besprenkeld met aceto balsamico dressing en tenslotte Terrine van eend geserveerd op compote van gecarameliseerde appel met een vleugje vanille.
Qua porties en temperatuur vond Bluezz het allemaal helemaal prima en ze gaf dit voorgerecht dan ook een 9 als cijfer.

golfer had gekozen voor Jill's Carpaccio; flinterdunne biefstuk op een bedje van sla, vergezeld van peppita's, paprika, prei en Parmezaanse kaas met Italiaanse balsamicosaus.
De laatste jaren zelden zo’n goede carpaccio gegeten. Helemaal prima van structuur en smaken en op de juiste temperatuur (dus niet te koud) geserveerd.
Zijn cijfer voor dit voorgerecht werd een 8,5.

Hoofdgerechten
Bluezz haar keuze was gevallen op de gebakken springbok op een ratatouille van schorseneren en spruitjes met kardemomsaus.
Een mooi bord vol uiterst mals en prima rosé gebraden springbokbiefstuk, vergezeld door smakelijke, nog een beetje knapperige spruitjes. De ratatouille van schorseneren (mooie ouderwetse groentesoort) was ook in haar ogen helemaal prima.
Ze gaf alweer een hoog cijfer voor haar hoofdgerecht: een 8.

golfer koos voor de met appelstroop gelakte snoekbaarsfilet op rode bieten en witte wijnsaus. Gewoon goed. Geen flauwekulsmaakjes erbij. Heel klein minpuntje waren enkele graatjes die in de filet waren blijven zitten.
Toch een dikke voldoende verder, dus een 7,5.

Beide hoofdgerechten werden vergezeld door een bakje met in de schil gefrituurde aardappels.

Nagerecht
Bluezz koos als kaasliefhebster voor een bordje met diverse kaassoorten, vergezeld door een glaasje rode port.
Kazen smaakten haar prima, bestaande uit hele oude Amsterdammer, roggebrood met geitenkaas omhuld door druivenbladeren, een oude kernheim en een soort boerennagelkaas.
Verder wat walnootjes erbij.
Ondanks dat Bluezz bijna op barsten stond werd het hele kaasbordje toch opgepeuzeld.
Haar cijfer hiervoor: 7

Golfer had als nagerecht gekozen voor de in glühwein gestoofd peertje met sabayonsaus en een bolletje vanille ijs.
Alweer niets op aan te merken. Gewoon eenvoudig en lekker. Ook een 7.

Bij de maaltijd hadden we gekozen voor een hele fles Zuid-Afrikaanse Stellenbosch, en heerlijke droge en kruidige Chardonnay uit 2004.

Omdat we na deze maaltijd allebei nogal vol zaten besloten we dit keer onze traditionele koffies met Sambuca maar achterwege te laten en vroegen we om de rekening die uiteindelijk inclusief alle begeleidende drank totaal neerkwam op ¤ 92,50 en gingen we 2,5 uur later met een voldaan gevoel weer naar huis.

Ondanks de aanvankelijk scepsis voor restaurant-ketens is dit ons 100% meegevallen vinden we het zeker qua prijs/kwaliteit een aanrader.
eindcijfer: een 8

Als de overige vestigingen van Jill’s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:00:05 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32608087
Klinkt goed!

Hoe onthouden jullie in vredesnaam wat jullie gegeten hebben?
  zondag 27 november 2005 @ 00:02:27 #159
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32608147
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:00 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed!

Hoe onthouden jullie in vredesnaam wat jullie gegeten hebben?
4 gerechten incl amuse, tenzij jij een geheugen als een zeef hebt lijkt me dat toch best te doen..

Verder jammer dat ze de kazen niet aan tafel sneden en niet vertelden wat het was, dat zou ikzelf toch wel als een behoorlijk minpunt beschouwen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_32608175
Kaart staat vaak online BE
En er is ook nog altijd de bon.... maar vaak zit het wel in ons hoofd
  zondag 27 november 2005 @ 00:07:06 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32608250
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:02 schreef Euc- het volgende:
4 gerechten incl amuse, tenzij jij een geheugen als een zeef hebt lijkt me dat toch best te doen..
Ja, op zich wel, maar alle liflafjes erbij en bijvoorbeeld dat grande entree van Bluezz... ik zou geheid iets vergeten.
Maar goed, het scheelt ook dat zij er van te voren bij nadenken dat ze het nog willen reproduceren zeg maar.
  zondag 27 november 2005 @ 00:10:20 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608305
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:02 schreef Euc- het volgende:

Verder jammer dat ze de kazen niet aan tafel sneden en niet vertelden wat het was, dat zou ikzelf toch wel als een behoorlijk minpunt beschouwen.
Bij de kazen werd wel verteld wat het was. Inderdaad niet aan tafel gesneden, maar dit is natuurlijk verre van een sterrenrestaurant en met name de prijs/kwaliteitsverhouding was zondermeer goed.

Over 3 weken gaan we weer een sterrenrestaurant recenseren, dan is http://www.brouwerskolkje.nl/ aan de beurt en zullen we de criteria natuurlijk wat hoger leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 27-11-2005 00:14:28 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32608360
Jill's Den Bosch kennen ze op die site nog niet
  zondag 27 november 2005 @ 00:17:05 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608446
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Jill's Den Bosch kennen ze op die site nog niet
Site is niet erg up-to-date, maar in Den Bosch zit Jill's op het adres Oude Dieze 25
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:29:39 #165
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32608739
Tjezus, klinkt allemaal sjiek hoor

Maar je hebt dus gewoon lekker gegeten? Das mooi. Als ik ooit nog ergens moet gaan eten en ik wil indruk maken zal ik het onthouden
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_32608815
Een 0-sterrenrestaurant wat bij jullie een 8 krijgt is dat even goed als een x-sterren restaraunt wat van jullie een 8 krijgt. Of hoe moet ik dat zien?
  zondag 27 november 2005 @ 00:37:31 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32608881
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Een 0-sterrenrestaurant wat bij jullie een 8 krijgt is dat even goed als een x-sterren restaraunt wat van jullie een 8 krijgt. Of hoe moet ik dat zien?
We kijken vooral naar prijs/kwaliteitsverhouding en houden bij sterrenrestaurents natuurlijk wel rekening met het feit dat de standaard daar een stukje hoger moet liggen qua innovatief koken en gebruik van ingrediënten dan bij een brasserie-achtig restaurant zoals waar we vandaag waren.

Je kunt de cijfers dus niet echt met elkaar vergelijken en moet ze in perspectief van de bezochte zaak zien.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 00:38:54 #168
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32608908
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Je hebt van een restaurant wat bij een keten hoort een ander verwachtingspatroon dan bij een 2 michelinsterren restaurant als de Bokkedoorns in hun geval. Tevens in het prijsniveau veel lager dan bij de Bokkedoorns, heel andere bedrijfsformule, andere doelgroep en ga zo maar door. Voor dat geld is het in hun ogen een 8 waard.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Trouwste user 2022 zondag 27 november 2005 @ 15:24:54 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_32619125
Was weer erg leuk om te lezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 november 2005 @ 16:30:32 #170
83951 rashudo
project 2501
pi_32620926
Heb vaak getwijfeld om bij Jill's langs te gaan (Delft) maar nog niet gedaan. Ik weet niet waarom, vond het uiterlijk van het pand toch niet zo goed overkomen. Na het lezen van jullie recensie zal ik ze zeker eens met een bezoekje vereren.
Their eyes opaque.
  zondag 27 november 2005 @ 20:24:00 #171
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32627112
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:49 schreef golfer het volgende:
Als de overige vestigingen van Jill’s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
Die in Den Bosch zal ik binnenkort wel eens gaan proberen. Vooral na jullie recensie!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 november 2005 @ 21:13:40 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32627970
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:24 schreef Martijn_77 het volgende:

Die in Den Bosch zal ik binnenkort wel eens gaan proberen. Vooral na jullie recensie!
Ben benieuwd of je over Den Bosch ook zo positief bent qua prijs/kwaliteit als wij dat in Haarlem waren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_32636185
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:30 schreef rashudo het volgende:
Heb vaak getwijfeld om bij Jill's langs te gaan (Delft) maar nog niet gedaan. Ik weet niet waarom, vond het uiterlijk van het pand toch niet zo goed overkomen. Na het lezen van jullie recensie zal ik ze zeker eens met een bezoekje vereren.
Ik had hetzelfde hoor met het uiterlijk van het pand en omdat het een keten betreft.
Is gewoon echt goed te doen !
  maandag 28 november 2005 @ 09:45:02 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32638747
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:13 schreef golfer het volgende:

Ben benieuwd of je over Den Bosch ook zo positief bent qua prijs/kwaliteit als wij dat in Haarlem waren.
Wij hebben ook een keer of 3 bij Jill's in Haarlem gegeten en zijn er ook uiterst tevreden over !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_32645653
Bjoor, de australier zat vol Vandaar Jill's
  maandag 28 november 2005 @ 14:56:14 #176
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32645686
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:54 schreef Bluezz het volgende:
Bjoor, de australier zat vol Vandaar Jill's
ah oke...goede zaak voor die Aussies, als het slecht is zal het niet volzitten....toch
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 1 december 2005 @ 06:54:24 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32718211
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32720296
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:49 schreef golfer het volgende:

Als de overige vestigingen van Jill?s in de andere vestigingsplaatsen dezelfde kwaliteit bieden, raden we het jullie zeker een keer aan om te proberen.
Woei, Jill's roeleert, ik heb hem zelfs nog een keer aangedragen. Anywayz, die in Debn Bosch zuigt, ondanks dat het dezelfde kaart is en inrichting. Die van DH is echt super, goed personeel, goede keuken, en ambience is super, zelfs op de drukkere avonden live piano muziek.
Een van de weinige plekken waar ik het ook aandurf om een verassingsmenu (koks hebben nogal de neiging om restjes daarvoor te gebruiken, die op moeten, is mijn ervaring) te bestellen, leiden schijnt ook toppie te zijn, nooit geweest tough. IIG van mij kregen ze een dikke 8,5
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 1 december 2005 @ 15:50:31 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32728020
quote:
Op donderdag 1 december 2005 06:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
Ik heb de lovende recensies over dit restaurant intussen even op een paar sites gelezen en ondanks de ambiance (Winkelcentrum Kostverloren) is het inderdaad misschien eens een idee om volgend jaar (december van dit jaar zit al vol met etentjes geboekt) eens uit te proberen.
Bedankt voor de tip.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 december 2005 @ 16:03:53 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32728417
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb de lovende recensies over dit restaurant intussen even op een paar sites gelezen en ondanks de ambiance (Winkelcentrum Kostverloren) is het inderdaad misschien eens een idee om volgend jaar (december van dit jaar zit al vol met etentjes geboekt) eens uit te proberen.
Bedankt voor de tip.
ik ben er zelf nog nooit geweest, maar had vanacht zo'n honger gekregen van jullie heerlijke eetverhalen dat ik domweg ben gaan googelen op 'chinees', aangezien ik vond dat deze branche nog lichtelijk onderbelicht was in jullie culinaire rondje. ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')