abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 00:13:00 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33614765
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:32 schreef golfer het volgende:
Vrijdag 16 december staat dit, net z'n eerste-Michelinster ontvangen, restaurantje in ons eigen dorpie op het programma.
Ik ben na het lezen van een aantal recensies heel erg benieuwd er naar.

http://www.brouwerskolkje.nl/
Door Bluezz dus verplaatst naar a.s. zaterdag 7 januari, maar dan gaat het dus echt wel gebeuren, deze recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2006 @ 18:37:42 #202
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33633090
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Door Bluezz dus verplaatst naar a.s. zaterdag 7 januari, maar dan gaat het dus echt wel gebeuren, deze recensie.
Dan wens ik jullie veel plezier!

Is wel een mooie datum om uit eten te gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33633282
We zullen een glaasje op je drinken
  maandag 2 januari 2006 @ 18:45:07 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33633299
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:32 schreef golfer het volgende:

[..]

veel te zout.
rokende koks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2006 @ 18:49:53 #205
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33633430
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:44 schreef Bluezz het volgende:
We zullen een glaasje op je drinken
is goed
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:11:17 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33799511
Vanavond dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:25:37 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33799936
Veel plezier!
Lekker douchen!
pi_33802299
Hebben jullie al eens bij grandcafe Nobel gegeten? Wij hebben er ontzettend gesmuld en de prijs is oke.
www.grandcafenobel.nl
Hoek Damstraat/Spaarne in Haarlem.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:57:05 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33802939
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Hebben jullie al eens bij grandcafe Nobel gegeten? Wij hebben er ontzettend gesmuld en de prijs is oke.
www.grandcafenobel.nl
Hoek Damstraat/Spaarne in Haarlem.
We zullen het op ons lijstje zetten van mogelijk nog te recenseren gelegenheden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_33803293
Eet smakelijk
pi_33803901
Veel plezier vanavond! Heb net al jullie recensies gelezen! Erg leuk om te lezen, krijg er honger van (van de meeste )
pi_33803932
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:24 schreef inkie1010 het volgende:
Veel plezier vanavond! Heb net al jullie recensies gelezen! Erg leuk om te lezen, krijg er honger van (van de meeste )

Ál onze recensies
We hebben er zin in
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:23:46 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33814597
ik ben erg benieuwd. hoop dat het bijzonder lekker was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 8 januari 2006 @ 00:08:27 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33818439
We zijn na een 'avondvullende' eet-sensatie net weer terug en zullen ons morgen op een verslag van deze avond werpen.
Kan nu al zeggen dat het sensationeel goed was.

Rest volgt later.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 januari 2006 @ 01:53:51 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33821152
De recensie van Restaurant ’t Brouwerskolkje in Overveen
Adres: Brouwerskolkweg 5
2051 ED Overveen

Website: www.brouwerskolkje.nl

Verdere recensies: http://www.iens.nl/restau(...)staurant.htms?r=7157 en http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=41884&lng=nl

entourage
Gelegen in het bos van Overveen is dit het vroegere pannenkoekenhuisje uit de omgeving waar nu sinds enige jaren de uit Israël afkomstige kok Moshik Roth en zijn vrouw Els de scepter zwaaien.
Aan de originele entourage van het pannenkoekenhuis is niet veel veranderd: eenvoudige, maar nette tafels met goed tafellinnen, mooi servies en bestek, leuke open haard in het midden van de zaak. Prima zittende rotan stoelen.
Klein: slechts 7 tafeltjes en maximaal plaats voor 30 personen.
Niet echt de uitstraling van een Michelin-sterren restaurant, maar sinds kort toch echt (en zeer terecht!) in het bezit van een eerste Michelin-ster.
Op de site van het restaurant kan je lezen hoe Moshik, via Jonnie Boer van de Librije, geworden is tot professioneel kok en gelukkig dat hij dat is geworden, want de man is geniaal en uiterst creatief.

Ons menu
In tegenstelling tot wat we gewend zijn, gaan we dit keer niet echt gerecht voor gerecht een cijfer geven, maar willen we een impressie weergeven van een avondvullende smaaksensatie-voorstelling.
We hadden gekozen voor het Menu Innovative, wat uit vele op de kaart aangegeven gerechten bestond, maar voordat we daar aantoe waren begonnen we met maar liefst 5 amuses:

Amuses
Als eerste een hapje beluga-kaviaar (uiteraard vanaf, door Moshik op je eigen handpalm gedrapeerd, gegeten) en vergezeld door een pipetje met daarin Wodka/Bloody Mary, die je eerst moest uitzuigen voordat je de kaviaar naar binnen slurpt. Allereerste smaakexplosie!

Daarna de volgende amuse: een lauwwarme oester met oestermousse eroverheen met daarnaast een rode bietencrème met alweer een vleugje oester erin.

Amuse nummer 3 door Moshik zelf aan onze tafel gebracht: een ‘ gouden’ eitje: een kwarteleitje overdekt met een soort goudblaadje, gemaakt van iets(?) zoetigs met echte gouden kleur.

Amuse nummer 4: een drietal glaasjes met daarin o.a. een palingmousse, een krokant gebakken stukje langoustine en iets wat we tot op dit moment niet hebben kunnen thuisbrengen.

Amuse nummer 5: Een lauwwarme mousse gemaakt van schorseneren en escargots. Een zeer aparte combinatie, maar zo voortreffelijk bij elkaar passend. Alweer een smaakexplosie in de mond.

Voorgerecht:
Na al die lekkere kleine amuses kwam dan het voorgerecht:
Een palet van seizoen groentes, kruiden en paddestoelen.
Allemaal rauw en fris en voorzien van een heerlijke dressing.

Heerlijk!

Tussengerechten:
Als eerste kwam er een dun-geplette langoustine vergezeld door Granny Smith-appel, fêtakaas, honingvinaigrette en Colombospice. Nog nooit zo een aparte manier van langoustine gegeten. Alweer onvergelijkbaar met traditionele gerechten.

Tweede tussengerecht: Gesouffleerde aardpeer-gnocchi, boterravioli en eekhoorntjesbroodbouillon. Hoe je er op komt om van eekhoorntjesbrood een bouillon te trekken is ons een raadsel, maar het was voortreffelijk van smaak. Leuk was ook om bij vrijwel elk gerecht van Moshik of iemand van de bediening te horen te krijgen hoe je de smaakjes het best tot hun recht kon laten komen. In dit geval was het advies om de stukjes aardpeer in zijn geheel in de mond te nemen dan aan te vullen met de bouillon en het daarna inderdaad een soort letterlijk in je mond te laten ‘ontploffen’.

Derde tussengerecht: i.p.v. wat op de kaart stond (ganzenlever) kregen we een duivenlevertje in een (….?)dressing geserveerd. Advies: in een keer in de mond slurpen en weer laten exploderen, qua smaakjes.

Vierde tussengerecht: Een op lage temperatuur (in 2 uur) gegaard scharrelei geïnjecteerd met nootmuskaat en ‘Noordzeekrab escabèche’. Beetje aan de dunne kant, dat eitje, maar erg grappig om te zien hoe Moshik met een injectie-spuit aan tafel kwam om elk eitje hoogstpersoonlijk te injecteren met een nootmuskaat-vloeistof. Aparte combinatie, dat wel.

Hoofdgerecht
Ja, het moest er natuurlijk van komen om ook een hoofdgerecht te krijgen. Het was een gebraden hazerugfilet, met daarnaast een mousse van pompoen en kweepeer. Een mooi rosé gebraden reepje hazenrug, dat ter plekke door de bediening werd overgoten met een heerlijk jussausje. Verder geen tierelantijnen, aardappels of groenten erbij. Gewoon hazenrug zo mals als je maar zelden zult tegenkomen.

Alweer een tussendoortje:
Een coulis en ‘carpaccio’ van truffel, aardappel-emulsie en hazelnoot.
Lauwwarm weer: echte truffel vermengd met die aardappel-emulsie en vergezeld door een in een papieren spuittuitje gevormde handgevouwen ‘enveloppe’ waarin de hazelnootcreme zat. Eetadvies: beetje van de coulis op je lepeltje doen en dan een beetje hazelnootcreme er overheen spuiten voordat je het naar binnen werkt. Sensationeel lekker!

Nagerechten
Het eerste nagerecht bestond uit wat ze ‘Kaas en Contrast’ noemen.
5 verschillende stukjes prima kaas met daar tegenover op het bord als contrast zoetige zaken als dadelmousse en andere jam-achtige zaken om te combineren met de kaasjes.

Daarna het tweede nagerecht:
Men noemt het after eight, maar vergis je niet het is niet dat kleffe chocolaatje waaronder wij het kennen. Nee, je krijgt een amuselepeltje met daarop een groenachtige mintgelei op je tafel. Daarna komt Moshik bij je langs met zeflgemaakte chocolade-mousse, die hij vervolgens op je mintgelei-lepeltje deponeert en dan komt het: een grote kom met vloeibaar stikstof (- 192 graden) waarin het geheel even kort wordt ondergedompeld. Resultaat: even 5 seconden laten staan en je hebt een ijskoude, onvergelijkbaar qua smaak zijnde ‘after-eight’. Briljant!!!

Laatste nagerecht:
Pina collada
Ananas, rum en kokos. Maar weer niet zoals je het verwacht: schuimig mousserend en alweer perfect van smaak.

Daarna nog even afgesloten met een dubbele espresso en een cappuccino.

De wijnen
We hadden gekozen voor een bijpassend wijnarrangement, hetgeen per gang een andere wijn inhield. Allemaal perfect passend bij de diverse smaakjes en gerechten, variërend van een Oostenrijkse Diem, via een Riesling naar een mooie volle rode wijn bij de hazenrug.

Ons oordeel
Sensationeel goed en volkomen terecht een eerste Michelin-ster gekregen. In onze ogen nu al hard op weg naar een tweede en derde ster als Moshik de creativiteit en de verrassende combinaties van smaken en gerechten kan volhouden.

Voor wie eens een echte aparte eet-sensatie wil beleven een absolute aanrader!
Hopelijk wordt dit kleine restaurant niet verpest door snobisten uit de rest van Nederland en blijven Els en Moshik Roth nog heel lang hetzelfde plezier in koken en gastvrijheid uitstralen.

Voor verdere plaatjes van de gerechten: zie hun menu op de site
Poef.....gone! ©golfer
pi_33821258
Whehehe, heeft Bluezz haar oester gegeten? . En hoe smaken schorseneren nou?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_33821285
Mijn oester
Mijn ogen werden groot van verschrikking

In zijn/haar geheel "geslikt"... jeweetwel...

*ril*

Schorseneren smaken gepureerd naar asperge-achtige bloemkool.. nou ja, zoiets.
pi_33821318
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:58 schreef Bluezz het volgende:
Mijn oester
In zijn/haar geheel "geslikt"... jeweetwel...

*ril*
Meer *dril*. .

Dat after eight gedoetje. .

En nu ga ik de typische Nederlander uithangen.... wat heeft dit feestje gekost? Ik weet dat jullie dit nooit zo willen vermelden bij dit soort restaurants, maar iedereen wil het toch weten. .
Oi!
pi_33821364
*kuch*

reken maar op 150 pp incl. drank, dus wel voor sparen!

Maarrrr, ze hebben ook menu's van 49.50 PP.
pi_33821464
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
pi_33821520
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:02 schreef Bluezz het volgende:
*kuch*

Waarom 'fluisteren'? Al had je er 600 euro pp voor uitgegeven, dat moet je toch zeker zelf weten.

Zou ik die after eight ook kunnen afhalen, denk je? .
Oi!
  zondag 8 januari 2006 @ 02:10:16 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33821526
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:07 schreef i-spy24 het volgende:
Hey! mooie review. Ik zal volgende maand ofzo ook eens een bezoekje brengen. Klinkt goed allemaal.
niet teveel verder doorvertellen dit groeibriljantje in Nederland
Poef.....gone! ©golfer
pi_33821596
Die after eight afhalen Ook in eigen gevouwen zakje zeker ... echt super die stikstof aan je tafel.. je moet het dus ook even laten liggen dat hapje op een lepeltje, ik was bijna te snel.. waardoor je even adem moet happen zo koud

En ik fluister de rekening omdat ik het erg veel geld vind.
Het is het wel waard, maar toch...
pi_33825305
Klinkt echt fantastisch! Wat een creatieve dingen allemaal!
  zondag 8 januari 2006 @ 13:01:09 #225
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33828216
Klinkt idd als een ware sensatie en ik snap dat je dat niet goed in een cijfer kunt uitdrukken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 8 januari 2006 @ 13:26:44 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33829079
likkebaardend
pi_33831941
Als ik het lees loopt hier het water uit mijn mond
ik kon de kwijl smiley niet vinden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 15:14:50 #228
9859 crew  Karina
Woman
pi_33832654
Het klinkt fantastisch, je moet zeker heeeel lang van te voren reserveren daar? Als ik geld had ging ik meteen. Ik vind het wel altijd lastig, dat als je met de auto gaat je niet lekker aan de wijn kunt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_33833016
Heel erg lang van te voren viel wel mee, ik denk dat je met zo'n 6 weken wel terecht kunt hoor
  zondag 8 januari 2006 @ 16:07:43 #230
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834214
In de Misset Horeca (vakblad) stond een interview met hun, ze vertelden dat alles echt heel snel was gegaan, en dat ze pas over 2 maanden op een dinsdagavond een plekje hebben!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 8 januari 2006 @ 16:10:30 #231
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33834293
Apart, met dat stikstof! Al associeer ik dat vooral nog met wratten verwijderen... *ouch*
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 8 januari 2006 @ 16:13:44 #232
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834381
quote:
Ik ga wel mee!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 8 januari 2006 @ 16:14:20 #233
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_33834399
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:
Apart, met dat stikstof! Al associeer ik dat vooral nog met wratten verwijderen... *ouch*
Ik meer met El Bulli, maar ach
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_33834484
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:
He jakkes
Nou als je het gezien had, is die associatie meteen weg hoor
Een enorme grote ijzeren schaal waar dan allemaal lekkers uit komt, hij roert het nog ff goed door zodat je hele tafeltje onder de damp zit

Euc, toen wij belden voor een afspraak hadden ze nog geen ster, dat gaat hard nu natuurlijk
Ik kon het toen nog net verzetten (omdat we 16 dec.naar Texel gingen) naar 7 jan.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:38:51 #235
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_33835160
Apart dat stikstof ja

Vorig jaar in het vliegtuig terug van de US naar Nederland was er een item op zo'n vliegtuig-tv-programma over een restaurant dat uitsluitend op een dergelijke manier kookte. Alles met stikstof, helium en weet ik veel wat... héééél apart
pi_33835756
Dat was El Bulli in Spanje Eilanden. (tenminste dat moet haast wel)
Helpt waar hij kan!
  zondag 8 januari 2006 @ 18:10:26 #237
66422 dutch-mamma
pi_33838466
Er gaat een heel nieuwe wereld voor me open!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33851515
Klinkt goed.
pi_33851574
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:37 schreef SCH het volgende:
Klinkt goed.
Le-zen
pi_33851605
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Le-zen
Morgen ben je de eerste vreetzak
pi_33851619
Waarom zou ik een restaurantrecensie lezen van iemand die geeneens oesters kan openmaken?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:45:00 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33851835
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:39 schreef SCH het volgende:
Waarom zou ik een restaurantrecensie lezen van iemand die geeneens oesters kan openmaken?
partypooper.
pi_33852114
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:02 schreef Bluezz het volgende:
*kuch*

Waanzinnig zeg, da's aan mij echt niet besteedt hoor. Het klinkt wel leuk maar ik heb vanavond een heerlijk pastaatje gegeten

Volgende keer maar weer iets betaalbaars okay?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:51:30 #244
83951 rashudo
project 2501
pi_33852136
Lekkar
Their eyes opaque.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:53:34 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33852232
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:

We wisselen het zoveel mogelijk af en dit soort gelegenheden komen we hooguit 1 of 2x per jaar.
De volgende recensie zal dus waarschijnlijk weer gaan over een wat meer voor iedereen betaalbare gelegenheid.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 januari 2006 @ 23:54:11 #246
66422 dutch-mamma
pi_33852261
quote:

[..]

Waanzinnig zeg, da's aan mij echt niet besteedt hoor. Het klinkt wel leuk maar ik heb vanavond een heerlijk pastaatje gegeten

Ik vind het leuk om te lezen, JUIST omdat ik het me niet kan permitteren. Soort van online meegenieten...
pi_33852457
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:54 schreef dutch-mamma het volgende:

Ik vind het leuk om te lezen, JUIST omdat ik het me niet kan permitteren. Soort van online meegenieten...
soms heeft men een meevaller
Normaal kan ik het me ook niet permitteren, maar ga ik ervoor sparen
  zondag 8 januari 2006 @ 23:59:04 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33852466
quote:

[..]

een journalist moet genoeg verdienen om af en toe in een sterrenrestauant te eten, anders verkoop je je ziel ook maar voor niks.
pi_33863113
lekker verslag! Ik krijg er trek van!
pi_33883731
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:10 schreef golfer het volgende:

[..]

niet teveel verder doorvertellen dit groeibriljantje in Nederland
Ze hadden toch geen steak/patat frites/spare-ribs op de kaart staan? Wees dan maar niet bang
pi_33885174
quote:
wel met foto's natuurlijk
  maandag 16 januari 2006 @ 02:51:26 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34110900
quote:
Op donderdag 1 december 2005 06:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb weer heerlijk ( ) mee zitten lezen met jullie recenties. ik zou het erg leuk vinden om ooit over dit restaurant jullie recentie te lezen.

Yu Woah
--------------------------------------------------------------------------------
Kostverlorenhof 56/57, Amstelveen
Telefoon (020) 643 31 54 / Fax (020) 640 55 66
keuken open 12.00-22.00, di gesloten
Vanavond, speciaal op jouw aanraden even op terugweg uit Vianen-Bloemendaal de afslag Amstelveen genomen en 2 gerechten uit hun specialiteiten gerechten afgehaald.
Viel achteraf nogal tegen, vonden wij.

Zeker geen hoog cijfer waard en vooral geen vernieuwende Chinees.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 02:58:48 #253
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34110964
Golfer zijn jullie ook dat stel dat dit voor Man bijt hond doet?
  maandag 16 januari 2006 @ 03:02:23 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34111003
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:58 schreef PLAE@ het volgende:

Golfer zijn jullie ook dat stel dat dit voor Man bijt hond doet?
Was het maar zo. Dan kregen we er geld voor. Nu kost het alleen maar veel geld.

Als jij een sponsor weet die ons wekelijks ergens betaald uit eten wil laten gaan voor een recensie, houden wij ons aanbevolen.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 03:03:14 #255
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34111014
klop eens bij Danny aan.

alhoewel aan dat nieuwe kraakpand van m te zien boert ie niet al te best
  maandag 16 januari 2006 @ 03:03:21 #256
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34111018
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Was het maar zo. Dan kregen we er geld voor. Nu kost het alleenmaar veel geld.

Als jij een sponsor weet die ons wekelijks ergens betaald uit eten wil laten gaan vor een recensie, houden wij ons aanbevolen.
Talpa schijnt nog interesse te hebben in een culinair programma
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 16 januari 2006 @ 03:04:05 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34111023
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:

Talpa schijnt nog interesse te hebben in een culinair programma
Wijs ze maar op onze kennis.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 03:39:35 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34111298
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanavond, speciaal op jouw aanraden even op terugweg uit Vianen-Bloemendaal de afslag Amstelveen genomen en 2 gerechten uit hun specialiteiten gerechten afgehaald.
Viel achteraf nogal tegen, vonden wij.

Zeker geen hoog cijfer waard en vooral geen vernieuwende Chinees.
lol er staat dan ook in de recenties dat je er moet gaan zitten en het menu van de chef moet bestellen. overigens denk ik dat er een stuk betere chinezen zijn.
pi_34120790
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:39 schreef zoalshetis het volgende:

lol er staat dan ook in de recenties dat je er moet gaan zitten en het menu van de chef moet bestellen. overigens denk ik dat er een stuk betere chinezen zijn.
Daar was ik ook al bang voor
Dit smaakte als een doorsnee chinees namelijk. Het zag eruit als het eten van Ispy
pi_34120869
Die Chinees in Driebergen - is dat nog steeds zo'n beetje de nummer 1 van Nederland?

* SCH over 2 weken iets te vieren heeft
pi_34123362
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:19 schreef Bluezz het volgende:
Daar was ik ook al bang voor
Dit smaakte als een doorsnee chinees namelijk. Het zag eruit als het eten van Ispy
De doorsnee chinees is al beter dan de meeste chinese restaurants hier in de buurt
Wat een zooi wordt daar vaak geserveerd. Maar gelukkig zijn de chinese restaurants in de buurt van zowel mijn ouders als schoonouders wel erg goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2006 @ 20:31:02 #262
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34134667
@Bluezz en Golfer als je echt goed chinees / oosters wilt eten kan ik je aanraden om te gaan eten bij een van deze restaurants op deze site

En persoonlijk kan ik je deze aanraden (Staat ook op die site)
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 januari 2006 @ 20:32:42 #263
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34134740
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De doorsnee chinees is al beter dan de meeste chinese restaurants hier in de buurt
Wat een zooi wordt daar vaak geserveerd. Maar gelukkig zijn de chinese restaurants in de buurt van zowel mijn ouders als schoonouders wel erg goed.
Ik vind Lotus toch niet verkeerd. Feng Sjeng (of hoe je het ook schrijft) prijst iedereen de hemel in maar daar ben ik nog nooit geweest....eigenlijk ook niet van plan maar goed.
pi_34135241
Bij Feng Sjeng heb ik een keer na 1 minuut wachten mijn soep gekregen en toen 90 minuten later de rest En het was niet eens lekker. Lotus is op zich ook bagger, maar als ik al naar een chinees restaurant ga dan ga ik daar heen.

Kwamen er bij de smaakpolitie weer héél erg slecht van af
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2006 @ 20:45:34 #265
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_34135361
Isa is back

Ow, ontopic.... uhhh... shit. Kan iemand de kruidenboter even doorgeven
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 16 maart 2006 @ 01:29:39 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36075661
Naar aanleiding van Peking Express, zijn we op zoek gegaan naar een echt Vietnamees specialiteiten restaurant in de omgeving en van plan a.s. zaterdag een recensie te schrijven over dit, op het eerste gezicht wel prima uitziende restaurant:

http://www.senseofasia.nl/

De menuutjes zien er wel bij voorbaat erg lekker uit.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:19:26 #267
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36077855
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 01:29 schreef golfer het volgende:

de koffie schijnt er ook goed te zijn
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:45:16 #268
26251 Eilanden
pi_36084876
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:19 schreef Bjoro het volgende:

[..]

de koffie schijnt er ook goed te zijn
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:28:21 #269
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_36087674
quote:
Naar aanleiding van Peking Express, zijn we op zoek gegaan naar een echt Vietnamees specialiteiten restaurant in de omgeving en van plan a.s. zaterdag een recensie te schrijven over dit, op het eerste gezicht wel prima uitziende restaurant:

Wij zijn na onze Vietnam vakantie ook bij een paar Vietnamezen wezen eten. Het eerste wat opvalt is dat je eigenlijk nooit het echte Vietnamese eten krijgt. Net zoals er bijvoorbeeld in China geen babi pangang gegeten wordt. Erg jammer, want de Vietnamese keuken is geweldig en om je vingers bij af te likken.

Enkele tips zijn zowel de warme als de koude springrolls met vissaus (NEEEEE, niet de snack loempia's die je op elke markt kunt kopen tegenwoordig), crabsticks, kingprawns, een aantal vermented gerechten en dat alles met een heerlijk koude "bababa" (666, da's een biermerk).

We hebben in Vietnam ruim 3 weken lang zowel warm gelunchd en gedineerd, met overvloed aan eten en zijn geen kilo aangekomen. Alles is even mager en alles is ook even lekker.
pi_36087852
Wat zielig voor de Chinezen dat ze daar helemaal geen babi pangang eten, dat moeten ze dan maar tijdens hun vakantie hier doen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:02:03 #271
45206 Pietverdriet
pi_36088616
Chinees is zoooo 1975
Surinaams is de trendy keuken in NL op het moment, zeker in Amsterdam.
pi_36089052
Zeg Bleuzz en Golfer ik heb nog een lekker restaurant.
Redelijk in de buurt maar niet op loopafstand.

www.stillewater.nl
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:22:32 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36089296
Leuke tip. Maar eerst maar eens zaterdag die Vietnamees uittesten. Daarna zien we wel weer welke de volgende wordt die in aanmerking komt voor een recensie.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:30:31 #274
26251 Eilanden
pi_36089594
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Chinees is zoooo 1975
Gelukkig gaan Bluezz en Golfer Vietnamees eten
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:45:13 #275
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36090121
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:22 schreef golfer het volgende:
Leuke tip. Maar eerst maar eens zaterdag die Vietnamees uittesten. Daarna zien we wel weer welke de volgende wordt die in aanmerking komt voor een recensie.
moet altijd denken aan Jiskefet denken, dat 1 van die lullo's ook naar de Vietnamees was geweest
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_36090701
Zul je net zien dat de Vietnamese loempia's op zijn
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:57:52 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36112069
quote:

het is al wel weer aan het afnemen kwa trendy. trendy is eerder thais.
pi_36112236
quote:

Ik zie daar wel lekker eten tussen staan, maar niet echt iets vietnamees
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:08:01 #279
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36112367
quote:
Chinees is zoooo 1975
Surinaams is bijna hetzelfde als chinees en thais ook, hier in Amsterdam hoor. Lekker wel, maar niet echt trendy

Trendy is meer de fusion fingerfood dingetjes en marokkaans en afrikaans etn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_36112410
Waarom nemen jullie nooit eens een gastetertje mee.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:12:16 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36112485
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
omdat die vaak gewoon hun petje op houden.
pi_36112770
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
Een gaSCHt aan tafel? Hoelaat ben je er?
pi_36112828
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Een gaSCHt aan tafel? Hoelaat ben je er?
Ik doe wel een keer als jullie niet vietnameeSCH eten
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:26:35 #284
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36112933
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik doe wel een keer als jullie niet vietnameeSCH eten
Kom met ons mee naar de Librije!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:54:05 #285
45206 Pietverdriet
pi_36113781
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is al wel weer aan het afnemen kwa trendy. trendy is eerder thais.
Thai trendy? Eerder retro, thai was trendy een jaar of 10 terug.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:11:36 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36155026
Recensie van Vietnamees Restaurant Sense of Asia

Adres: Rijksstraatweg 433, 2025 DB Haarlem. Tel. (023) 5492507

Website: www.senseofasia.nl
Meningen op dinnersite en op Iens .

Entourage en bediening:
Gesitueerd aan een vrij drukke doorgaande weg in Haarlem-Noord, en dus redelijk ver weg van het culinaire centrum van Haarlem is dit een adres waar je niet zo gauw spontaan binnen zult lopen. Je moet het echt weten te vinden of via anderen er van gehoord hebben.

Het restaurant is eigenlijk een soort verbouwd benedenwoonhuis, op de hoek van een gewoon rijtje met woonhuizen. Keurig ingericht met ca. 13 tafels en 35 couverts. Mooi strak vormgegeven. Kleurstelling wit en steenrood. Prima zittende stoelen en echt mooi tafellinnen.

Netjes in zwart en blauw geklede bediening bestaande uit 4 personen, waarvan er 2 van Nederlandse afkomst en 2 van Aziatische afkomst zijn, maar die verder prima Nederlands spreken.
Zeer attent en oplettend en met weet van de etiquette.

De kaart bestaat uit een aantal menu’s, maar uiteraard kan je ook a la carte dineren.

Bluezz en ik besloten allebei voor een 4-gangen menu te gaan.
Bluezz koos het menu Oriental Experience, golfer ging voor het vismenu Ocean Fascination.

Voorgerechten
Bluezz kreeg als voorgerecht authentiek met sojavel bereide loempia’s.
Niet vergelijkbaar met de Vietnamese loempia’s die je bij de stalletjes op markten aantreft. Nee, een heerlijk krokant velletje soja, gevuld met malse stukjes kip en garnalen, vergezeld van een lekker sojasausje.

Golfer kreeg als voorgerecht een garnalensalade in een verfrissende vissausdressing.
Prima grote garnalen op een bedje van diverse soorten sla met inderdaad een erg frisse zoet-zure visdressing.

Tweede voorgerecht:

Voor Bluezz 1 stokje malse kipsaté in een chilisaus en 1 stokje ossenhaassaté in sojasaus.
Beiden erg mals en smakelijk.

Voor golfer: 2 gestoomde oesters en 1 gestoomde coquille St. Jacques.
Heerlijk in de originele schelp gestoomde oesters en Sint Jacobsschelp, vergezeld met een lichte sojasaus met hele fijne mie en julienne gesneden groentes, zoals bosuitjes, citroengras en paprika.

Cijfer voorgerechten: 8,5

Tussengerecht:

Het tussengerecht van golfer bestond uit het later geserveerde hoofdgerecht van Bluezz:
Geroerbakte gamba’s met een kruidige knoflooksaus uit Noord-Vietnam.
Heerlijke gamba’s, vergezeld van knapperige groentes en een pittige, maar niet al te scherpe saus.

Bluezz’ haar tussengerecht was krokant gefrituurde ossenhaasreepjes, geroerbakt met hoisin saus.
Lekker knapperige reepjes ossenhaas met fijne groentes in een prima sausje.

Cijfer tussengerecht: alweer een 8,5

Hoofdgerecht

Zoals al vermeld bestond het hoofdgerecht van Bluezz uit het daarvoor al door golfer gekregen tussengerecht: geroerbakte gamba’s met een kruidige knoflooksaus uit Noord-Vietnam. Dit keer vergezeld door gebakken rijst.

Golfer had als hoofdgerecht gestoomde heilbotfilet gegarneerd met gember en bosuitjes.
De heilbotfilet was net iets te lang gestoomd waardoor het de stevige structuur een beetje verloren had, maar wel door de stoommethode heerlijk van smaak.
Het gerecht werd vergezeld door witte rijst en lekker beetgare knapperige aspergetips, peultjes en paksoi.

Cijfer hoofdgerecht: 8.

We besloten geen dessert te nemen en sloten de maaltijd af met cappuccino en expresso.

Bij binnenkomst hadden we allebei een glas droge witte huiswijn genuttigd, een Italiaanse Verdicchio dei Castelli di Jesi Terre Cortesi uit 2004.
Bij de rest van de maaltijd hadden we gekozen voor de Zuid-Afrikaanse Golden Triangle, uit Steenzicht, Stellenbosch uit het jaar 2003.
Heerlijke fris en fruitige Sauvignon Blanc.

Na afloop kwam de eigenaar/kok, de heer Tumingh Tran nog even bij ons aan tafel informeren of alles naar wens was geweest en we konden niet anders zeggen dat hij een geweldig mooi en verfijnd restaurant heeft.
Hij vertelde ons dat hij er bewust voor gekozen had niet in het centrum van Haarlem dit restaurant te openen en liever heeft dat men via het doorgeven van ervaringen aan klanten komt.
Dat bleek op wel uit het feit dat er vele gasten door hem herkend werden. Terugkerende lekkerbekken dus.

Inclusief alle drank waren wij voor dit diner bij elkaar ¤ 103 kwijt.

Overall oordeel:
Een prima Oriëntaals/Vietnamees restaurant met duidelijk wat invloeden uit de Franse keuken met verfijnde smaakcombinaties en vriendelijke bediening.
Wat ons betreft absoluut een aanrader, waar wij zeker nog wel eens terug zullen komen.

Eindcijfer: een 8,5
Poef.....gone! ©golfer
pi_36155522
SC gaarne in het SC topic, het vervuilt ons topicje en dat vind ik jammer
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:37:38 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36155675
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:11 schreef golfer het volgende:
Recensie van Vietnamees Restaurant Sense of Asia

(speciaal voor plee)

Eindcijfer: een 8,5
lekker hoor!
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2006 @ 23:38:42 #289
7889 tong80
Spleenheup
pi_36155701
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:31 schreef Bluezz het volgende:
SC gaarne in het SC topic, het vervuilt ons topicje en dat vind ik jammer
Mag ik niet meer zeggen dat het water me nu in de mond staat ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:43:45 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36155826
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:38 schreef tong80 het volgende:

Mag ik niet meer zeggen dat het water me nu in de mond staat ?

Uiteraard wel, maar de post van zoalshetis had niets met onze recensie te maken en was een SC met PietVerdriet.

Ga maar een keertje met ons mee naar dat restaurant, tong.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2006 @ 23:46:38 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_36155902
Ok

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 maart 2006 @ 01:48:37 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36190180
Sturen we onze laatste recensie als aanrader even door aan wat culinaire vrienden van ons, krijg je een mailtje terug met de tekst: Daar zijn we al 3x geweest.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2006 @ 02:05:05 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_36190322
Ik herken het van de Tigo-cafetaria

dinsdag 8 augustus 2006 @ 05:09:37 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40597991
Is het geld op?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40603955
Ja, ze zijn bij de Librije geweest...
pi_40608699
Precies

Maar als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onze dag) naar Lambermon's.
pi_40609175
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Precies

Maar als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onze dag) naar Lambermon's.
Ziet er sjiek uit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40609638
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:40 schreef Joene het volgende:

Ziet er sjiek uit.
Het gaat ons om het concept Niet om het sjieke
pi_40610350
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het gaat ons om het concept Niet om het sjieke
Dat concept is inderdaad erg leuk , tenminste zo lijkt het
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:32:16 #300
58921 Day
You can fly!
pi_40612911
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Precies

Kijk, dit lijkt me nou wat! Gewoon eten wat de pot schaft en zelf mogen geven wanneer je wilt stoppen. Ben reuze benieuwd naar dit verslag!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')