abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:32:16 #121
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31542927
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En zo is het
ik had al zo'n vermoeden,
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:35:32 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31543029
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En zo is het
Al vind ik het wel leuk om hun recensies te lezen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:49:15 #123
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_31543431
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten? Wij gaan ook zo af en toe luxe uit eten (zoals we dat dan noemen), 1a 2 keer per jaar - omdat het toch een aardige duit kost.
Als ik jullie als beginnend levensgenieter een tip mag geven: ga eens naar de Koperen Hoogte in Nieuwleusen (boven Zwolle). Het eten is er voortreffelijk, maar vooral de ambiance doet het hem hier. Je zit in een oude watertoren op 50 meter hoogte in een rond restaurant, met een ronddraaiende vloer. In ca. 3 uur tijd draai je 1x volledig rond, en door de glazen buitenwand heb je dus een geweldig uitzicht. In het midden van het restaurant bevindt zich de stilstaande, gedeeltelijk open keuken.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:02:38 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31543830
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:49 schreef Coelho het volgende:
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten? Wij gaan ook zo af en toe luxe uit eten (zoals we dat dan noemen), 1a 2 keer per jaar - omdat het toch een aardige duit kost.
Als ik jullie als beginnend levensgenieter een tip mag geven: ga eens naar de Koperen Hoogte in Nieuwleusen (boven Zwolle). Het eten is er voortreffelijk, maar vooral de ambiance doet het hem hier. Je zit in een oude watertoren op 50 meter hoogte in een rond restaurant, met een ronddraaiende vloer. In ca. 3 uur tijd draai je 1x volledig rond, en door de glazen buitenwand heb je dus een geweldig uitzicht. In het midden van het restaurant bevindt zich de stilstaande, gedeeltelijk open keuken.
Die ligt toch aan de snel weg vanaf Zwolle naar Hoogeveen? Ben daar vaak langs gekomen onderweg naar Coevorden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:37:22 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31544911
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:49 schreef Coelho het volgende:
Hoe beslissen jullie waar je gaat eten?
Meestal spontaan of een dag van te voren via recensies op Dinnersite of op Iens.
Soms ook gewoon op de bonnefooi.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31545406
iens is onbetrouwbaar als het gaat om onafhankelijke recensies.Al doen ze het anders voorkomen.

Van wat ik hoorde worden mensen die helaas negatieve ervaringen hebben met bepaalde restaurants diens recensies/meningen weggehaald ten favoure van alleen de positieve. Sterker nog: Van wat ik hoorde gaan ze zelfs zo ver dat diegenen die zich hebben aangemeld met hun e-mailadres en persoonlijke gegevens(anders kun je daar niet posten) kwa naam zwart maken bij betreffende restaurant aleen maar om hun eigen goede contacten te kunnen onderhouden.
Dinnersite acht ik daarom ook iets 'neutraler'.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:34:22 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31546592
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Meestal spontaan of een dag van te voren via recensies op Dinnersite of op Iens.
Soms ook gewoon op de bonnefooi.
Voor als je een keer op de bonnefooi gaat:

De Bonnenfooi
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:40:53 #128
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_31546818
Ikzelf gebruik altijd Lekker.nl, ook vanwege hun eigen top 100
  woensdag 19 oktober 2005 @ 04:13:33 #129
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31552156
ben zelf ook wel een fan van de Lekker, redelijk objectief en duidelijke beschrijvingen
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31555932

[ Bericht 97% gewijzigd door Blues op 01-11-2005 17:14:00 (verplaatst) ]
pi_31558764
Die assertieve serveerster wil ik wel eens meemaken...
Helpt waar hij kan!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:23:16 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31559103
De titel van dit topic is Bluezz' en golfers Restaurant-recensies.
Voor uitgebreide recensies van andere users is er Uitgebreide Food recensies.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31870841
Zaterdag als alles doorgaat gaan we hier eten :
http://www.luca-lucas.nl/
En proberen we er weer een verhaaltje over te schrijven

http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl
http://www.iens.nl/restau(...)taurant.htms?r=18052
pi_31871051
Om dit topic te houden waar ie voor bedoeld is, heb ik je recensie in het genoemde topic gezet PDOA
pi_31880053
En Bluezz.. we gaan 14 juli in de keuken bij de Librije eten. Dan maak jij een mooie recensie toch?
geniet nooit met mate
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:56:39 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31880090
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
En Bluezz.. we gaan 14 juli in de keuken bij de Librije eten. Dan maak jij een mooie recensie toch?
Bluezz of ik zullen daarvan uiteraard ook verslag doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31882439
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:56 schreef golfer het volgende:

Bluezz of ik zullen daarvan uiteraard ook verslag doen.
Ze vroeg het aan mij

Ja, g.s., golfer en/of ik gaan daarvan uiteraard ook verslag doen
  woensdag 2 november 2005 @ 11:03:56 #138
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31891110
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:04 schreef Bluezz het volgende:
Zaterdag als alles doorgaat gaan we hier eten :
http://www.luca-lucas.nl/
En proberen we er weer een verhaaltje over te schrijven

http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl
heb er veel over gehoord.
eten is goed, locatie is prachtig (zit toch waar eerst de Componist zat ?) maar hoorde dat de tafeltjes wel heel dicht op elkaar staan en dat de stoelen niet echt geschikt zijn om uren op te tafelen.
Dat is overigens info die al een aantal maanden oud is dus kan veranderd zijn
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31892917
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:03 schreef Bjoro het volgende:

heb er veel over gehoord.
eten is goed, locatie is prachtig (zit toch waar eerst de Componist zat ?) maar hoorde dat de tafeltjes wel heel dicht op elkaar staan en dat de stoelen niet echt geschikt zijn om uren op te tafelen.
Dat is overigens info die al een aantal maanden oud is dus kan veranderd zijn
Ja, de componist. Daar zijn we ook geweest een hele tijd geleden.
Ik had zin in Italiaan vandaar
De australische tip gaan we eerstvolgend doen
  zondag 6 november 2005 @ 00:17:41 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32009144
De recensie van Luca & Lucas in Haarlem

Website: http://www.luca-lucas.nl/
Eerdere recensies en meningen: http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=434958&lng=nl en

Entourage:
Dit restaurant in gesitueerd in het pand waar voorheen het restaurant De Componist zat: een oud monumentaal winkelpand, voorheen geheten “De Zon”. Sommige van de originele eigenschappen van het winkelpand zijn intact gelaten, zoals onder andere de grote winkelruiten, waardoor je af-en-toe het idee krijgt echt in een etalage te zitten.
Qua inrichting verder een mix van van Jugendstil, Art Deco en Classisisme..Een marmeren vloer en statige pilaren en allemaal verschillende, prima zittende stoelen.
Restaurant Luca & Lucas telt twee verdiepingen, beiden met eigen open keuken.
Helaas kregen Bluezz en ik een tafeltje op de begane grond, pal naast de ingang toegewezen, waardoor elke keer als de deur open ging er een golf koude buitenlucht over ons heen kwam.

Voorgerecht
Eigenlijk op aanraden van eerdere recensies kozen wij allebei voor de ANTIPASTO LUCA & LUCAS (voor 2 personen) bestaande uit Rauwe st. Daniele ham, meloen, carpaccio, zalm op toast, vitello tonnato, insalata caprese en olijven.
Niet slecht, maar ook niet echt bijzonder. Veel sla erbij en niet echt een test van kookkunst, want deze koude voorgerechten kan iedereen op een groot bord voor 2 personen plaatsen.
Voor een echt oordeel moesten we dus de hoofdgerechten afwachten.

cijfer voorgerecht: 6,5

Hoofdgerecht:

Bluezz koos voor de FILETTO SALVATORE (Ossenhaas specialiteit van Salvatore )
Tot haar grote teleurstelling bleek de gegrilde ossenhaas aan de buitenkant enigszins verbrand te zijn en aan de buitenkant te zijn overgoten met grove korrels zeezout.
De bijbehorende saus met wat erwtjes erbij was op zichzelf wel smakelijk, maar tot op dit moment zijn we er nog niet over uit waarnaar die nou precies smaakte. Onder de ossenhaas lag een stuk gekookte artisjokhart.
De ossenhaas was van binnen wel mals en de door Bluezz afgesneden verbrande bovenkant van de ossenhaas werd door haar terug gestuurd naar de keuken. Helaas geen enkel respons of excuses van de kok daarop.

Een dikke onvoldoende voor haar gerecht dus. L

Golfer had gekozen voor de FILETTI DI AGNELLO ALLE MORE E PORCINI (Lamshaas met eekhoorntjesbrood en bramensaus).
De lamshaas was prima rosé gebraden, maar ook hier alweer dat grove zeezout erop. De bramensaus was flauw en er lagen welgeteld 2 stukjes paddenstoel wat voor eekhoorntjesbrood moest doorgaan bij.
Geen aparte smaakjes, allemaal wat laf.

Als garneringen kregen Bluezz en ik samen 1 schaaltje met in de schil gebraden aardappel en een doodgekookte courgette erbij.

cijfer hoofdgerechten: 5

Na deze vertoning besloten wij geen nagerecht meer te nemen en dus sloten we traditioneel af met een cappuccino en een dubbele expresso (die alweer geen doppio bleek te zijn) van Illy met een glaasje Sambuca erbij.

Qua wijn zijn we begonnen met een glaasje witte huiswijn die ons niet echt goed smaakte, dus we besloten dit keer daar niet een fles van aan te laten rukken en hebben voor de rest van de maaltijd gekozen voor een fles Trebbiano, San Vincenzo,Anselmi Veneto (2004) die wel erg lekker droog en fruitig was.

De bediening bestond wel uit allemaal Italiaans sprekende, vriendelijke mensen, maar ook die waren lang niet altijd even attent en oplettend.

Voor deze, wat ons betreft, tegenvallende ervaring waren we inclusief fooi uiteindelijk ¤ 115 kwijt.

Overall cijfer: een 6-, meer kunnen we er niet van maken.

Wat ons betreft zeker niet meer voor herhaling vatbaar.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 00:27:10 #141
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32009398
Had bij mij komen eten: prima pizza van Portofino. Waren we voor 3 x 8 euro klaar geweest

Zonde zeg! Ik word altijd een beetje kregelig van dit soort dingen...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 6 november 2005 @ 01:05:29 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32010620
@Bluezz en Golfer. Het is wel slecht dat de keuken niks doet met de klacht over de ossenhaas
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 november 2005 @ 01:06:50 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32010658
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:27 schreef ElisaB het volgende:
Had bij mij komen eten: prima pizza van Portofino. Waren we voor 3 x 8 euro klaar geweest

Zonde zeg! Ik word altijd een beetje kregelig van dit soort dingen...
Wij ook een beetje een katterig gevoel over dit restaurant, niet vanweg het geld, wel vanwege de teleurstelling na de voorpret en het er zin in hebben.
Volgende keer beter, ergens anders, hopen we maar weer.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 01:16:44 #144
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32010963
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:06 schreef golfer het volgende:
Volgende keer beter, ergens anders, hopen we maar weer.
Zo is het natuurlijk ook. De grootste culinaire verassing kregen wij in Hotel De Zon in Ommen. Een waar feestje om daar te eten. Sindsdien valt eigenlijk alles een beetje tegen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_32011082
Ja, ik had wel verwacht dat er iets met die klacht v/d ossehaas werd gedaan.

We zagen trouwens dat degene die het stuk vlees liet zien aan de kok, dit tot 2 keer toe deed
We konden helaas de reactie van de kok net niet zien...
  zondag 6 november 2005 @ 01:20:54 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32011112
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:20 schreef Bluezz het volgende:
Ja, ik had wel verwacht dat er iets met die klacht v/d ossehaas werd gedaan.

We zagen trouwens dat degene die het stuk vlees liet zien aan de kok, dit tot 2 keer toe deed
We konden helaas de reactie van de kok net niet zien...
Kon je in de keuken kijken dan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 november 2005 @ 01:22:22 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32011163
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:20 schreef Martijn_77 het volgende:

Kon je in de keuken kijken dan?
Ja:
quote:
Restaurant Luca & Lucas telt twee verdiepingen, beiden met eigen open keuken.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 01:25:11 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32011255
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja:
[..]
Oke, dat is altijd wel prettig vind ik persoonlijk. Geeft wel iets van vertrouwen dat je in de keuken kunt kijken.

Alleen als je jullie recensie leest is het geen garantie voor kwaliteit.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32011697
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:25 schreef Martijn_77 het volgende:

Alleen als je jullie recensie leest is het geen garantie voor kwaliteit.
Je kon in de keuken kijken, maar niet hoe de kok uiteindelijk kookt hoor, het was wel en niet kunnen kijken snap je

Als je de recensies op dinnersite bekijkt (die ik niet had gelezen, alleen die op Iens) hadden we het kunnen weten
Mss. een leuke aparte tent voor een pasta of een pizza, maar zeker niet voor de specialiteiten.
  zondag 6 november 2005 @ 12:05:02 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_32019568
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je kon in de keuken kijken, maar niet hoe de kok uiteindelijk kookt hoor, het was wel en niet kunnen kijken snap je

Als je de recensies op dinnersite bekijkt (die ik niet had gelezen, alleen die op Iens) hadden we het kunnen weten
Mss. een leuke aparte tent voor een pasta of een pizza, maar zeker niet voor de specialiteiten.
Dan raad ik jullie de volgende keer toch aan om maar eens richting purmerend (Neck) te rijden voor een echt goede Italiaan .
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')