Heb ik zelf ook vaak als ik het weer eens terug lees.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:15 schreef tong80 het volgende:
Ik geniet altijd van de beschrijvingen. Water in de mond enzo
viespeuk !quote:
Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:26 schreef Bluezz het volgende:
Volgens de site is een 4 gangen menu 45 euro![]()
Dat is nog netjesquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.
Dat is nog netjesquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Exclusief drank, koffie en bonbons. Dus ik schat in dat je toch gemiddeld 60-70 euro per persoon kwijt bent voor zo'n arrangement.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur
Is het in Duitsland dan veel goedkoper Piet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur in NL
Klopt, maar dat is ook mede omdat we hier eetcultuur missen. In Frankrijk durven ze simpelweg geen kale bevroren biefstuk voor een habbekrats voor te zetten. Een Nederlander loopt dan of weg, of trekt (meestal) z'n portemonnee. Ik vind trouwens naar verhouding de drankjes ook altijd prijzig in Nederland. Een flesje van het een en ander drukt naar mijn gevoel in het buitenland vaak minder op de rekening.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit eten is duur in NL
Ja. En over het algemeen beter van kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is het in Duitsland dan veel goedkoper Piet?
En, sorry naar Bluezz enGolfer voor het misbruik, wat ik zo mooi vind is dat er zo vaak eigenbereid produkt wordt gebruikt. Een restaurant kan zo maar eigen slager of bakker zijn, dat heb ik in Nederland nog nooit gezien. In Nederland doen -afgezien van de lokale streekboerderij- alleen de sterrenrestaurants daar wat aan, heb ik't idee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja. En over het algemeen beter van kwaliteit.
Het bedrijf waar ik komend schooljaar stage ga lopen maakt ook alles zelf, van het brood tot het uitbenen van hert (het slachten doen ze dan wel niet), en het maken van de bonbon's tot de bouillonsquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:15 schreef okee6 het volgende:
[..]
En, sorry naar Bluezz enGolfer voor het misbruik, wat ik zo mooi vind is dat er zo vaak eigenbereid produkt wordt gebruikt. Een restaurant kan zo maar eigen slager of bakker zijn, dat heb ik in Nederland nog nooit gezien. In Nederland doen -afgezien van de lokale streekboerderij- alleen de sterrenrestaurants daar wat aan, heb ik't idee.
Enthousiast gemaakt door de zeer lovende recensies op Iens http://www.iens.nl/restaurantsVan/Nederland/restaurant.htms?p=Noord-Holland&a=Haarlem&r=11085 en op Dinnersite http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=432185&lng=nlquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:46 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond staat weer eens een Italiaans restaurant in Haarlem op de recensie-keuze.
de entouragequote:Giuseppe Comes, de Chef / uitbater van La Forca Ristorante - Trattoria is een Italaanse restaurateur die heilig gelooft in de eerlijke Italiaanse keuken. Dat wil zeggen dat hij kookt wat hij belooft. Daartoe serveert hij u dagelijks superverse wisselende gerechten in vele vaiëteiten uit zijn geboorteland Italie. Produkten en ingredienten die Giuseppe iedere dag weer vers inkoopt op de versmarkten en bij zijn vaste leveranciers.
La Forca heeft dan ook geen vaste menukaart.
De dagelijkse rondgang welke Giuseppe maakt bepalen de dagspecialiteiten die hij zijn gasten dezelfde avond nog, serveert.
Zo zijn de visspecialiteiten w.o. Dorade, Zeebaars, Vongole, Seppia, Calamares en Sciabola altijd DAGVERS!
Vanzelfsprekend zijn de in eigen keuken vers gemaakte pasta`s een delicatesse.
Omdat alle gerechten à la minute bereid worden, kan het bij grote drukte voorkomen dat u als gast iets langer dan normaal op uw lekkernijen moet wachten. Helaas zegt Chef Giuseppe kan ik daar weinig aan veranderen. Ik ga voor kwaliteit, dus ik besteed aan elk gerecht de nodige aandacht en dat kost tijd. Gelukkig hebben de vaste klanten daar alle begrip voor.
De traditionele streekgerechten vergezeld van "niet alledaagse Italiaanse wijnen" maken een bezoek aan La Forca tot een ware culinaire belevenis. Indien u speciale wensen heeft, overleg dan met Giuseppe of zijn vrouw Angela, zij zorgen ervoor dat uw wens binnen hun mogelijkheden in vervulling gaat. Als voorbeeld noemen wij de mogelijkheid tot het besloten Lunchen, vanaf 6 personen. Een perfecte gelegenheid om uw zakelijke bespreking te omlijsten met verrassende Italiaanse Lunchgerechten die er mede toe bij zullen dragen om in de juiste stemming een eventuele business deal succevol af te ronden.
Kort gezegd, La Forca Ristorante Trattoria is de ideale locatie voor een Diner of een Italiaanse (besloten)lunch, dit zowel op zakelijk gebied als in de privé sfeer.
Kortom La Forca is een oergezellig restaurant die de traditionele trattoria's die wij in Italie kennen qua sfeer en kookkunst evenaren zoniet overtreffen.
En twee flessen huis wijnquote:Op zondag 14 augustus 2005 01:22 schreef ElisaB het volgende:
Da's pittig voor alleen een voorgerecht en hoofdgerecht
Kwa prijs dus
1 fles huiswijn a 17,50 en 2 extra glaasjes van 6 ¤.quote:Op zondag 14 augustus 2005 01:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En twee flessen huis wijnMaar blijf idd erg aan de prijs en een uur wachten op je gerechten vind ik ook erg lang
zekers...en redelijk in de buurt ! (voor jullie ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:19 schreef golfer het volgende:
Wij gaan binnenkort weer eens een recensie schrijven, Bjoro, maar zijn inderdaad nog aan het bijkomen van de kosten van ons huwelijk.
Ziet er leuk uit, dat Australische restaurant.
Intressant, zo een kaart op zijn engelsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:37 schreef Bjoro het volgende:
*ppppfffffffffffffffff*
*kuch kuch*
*blaast ff het stof van dit topic af
Na de peperdure bruiloft zijn B&G waarschijnlijk weer druk aan het sparen om te kunnen recenseren.
Ondertussen gaat Bjoro vanavond eten in Heemstede bij Southern Cross
Australische gerechten dus.
Hier hun website
ben benieuwd !!
Lekker rustig dus als dat soort zeikerds en zuurpruimen wegblijven uit dat restaurant.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Intressant, zo een kaart op zijn engels
Restaurant ergernis nummer 1 bij veel mensen.
Je gaat met ons mee naar Parkheuvel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:19 schreef golfer het volgende:
Wij gaan binnenkort weer eens een recensie schrijven, Bjoro, maar zijn inderdaad nog aan het bijkomen van de kosten van ons huwelijk.
Ziet er leuk uit, dat Australische restaurant.
Nope, even geen centjes voor, maar wel benieuwd om jullie recensie binnenkort in dat topic te lezen.quote:
terwijl je dat helemaal niet verwacht bij een australisch restaurant !quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Intressant, zo een kaart op zijn engels
Restaurant ergernis nummer 1 bij veel mensen.
Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:42 schreef Bjoro het volgende:
terwijl je dat helemaal niet verwacht bij een australisch restaurant !![]()
het eten was voortreffelijk..goed afgemeten porties, leuke ambiance, goede bediening !
en niet duur..alle 3 gangen menu's zijn ¤ 27,50![]()
ben benieuwd !quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.
Ehhh, heb je mijn berichtje nog gezien?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Oké, staat bij deze op ons lijstje om binnenkort te recenseren.
Even reageren als Italie kennerquote:
Ik hoor altijd erg goede verhalen over dit restaurant. Een itlaiaanse vriend van mij gaat er regelmatig heen. Bij mij staat het nog op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:25 schreef golfer het volgende:
DIGGER, wat is volgens jou het allerbeste echt autentieke Italiaanse restaurant (we zijn dol op de echte Italiaanse keuken) in Nederland, waar wij een keer een bezoek voor een recensie moeten brengen?
Het Yamazato heeft een Michelin ster en is gebaseerd op de klassieke, 'fijne' Japanse keuken. Ik vond het erg goed, maar meningen verschillen. Het andere restaurant, Sazanka, is gewoon een Teppanyaki restaurant. Ik hou niet zo van het hele show gebeuren en die grote bakplaat voor mijn snufferd, maar het schijnt sommige mensen er blij te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:06 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn er hier al eens mensen naar het Okura geweest? Ik zie dat er twee Japanse restaurants in dat hotel zijn. Welke kun je het beste nemen? En liggen de prijzen erg hoog of valt het wel mee?
Als men voor een recensie een keer iets anders wil proberen, raad ik Porto Pino aan (http://www.porto-pino.nl/). Ik ben hier een paar keer geweest, helaas alweer twee jaar geleden. Het is een vrij klein, Italiaans restaurant zonder kaart. Er wordt elke dag gewoon een grote antipasti voorgeschoteld, daar zit meer dan genoeg keuze voor iedereen in. Vervolgens wat dag gerechten (vis, vlees, etc...) en zelfgemaakte pasta (meestal twee soorten).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:03 schreef DIGGER het volgende:
Dat zal ik eens navragen, want ik kom echt zelden in een Italiaans restaurant (je kunt je wel inbeelden waarom).
Wat jij doet moet je zelf weten, maar wij doen al jaren het op onze wijze en zijn niet van plan dat te veranderen voor jou.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef i-spy24 het volgende:
Als lekkerbek vraag ik me altijd af waarom ik nou nooit foto's zie van een van die maalltijden die jullie allemaal verorberen. Bedoel kleine moeite ff te kieken wat je eet. En kom nou niet dat het niet hoort want ik doe het al jaren en het is afhankelijk van je eigen slagvaardigheid of je die moeite wel wil nemen.
En zo is hetquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:50 schreef Chielus het volgende:
Misschien is dat omdat ze tijdens het eten niet direct met een recentie bezig zijn. En dus verder geenbehoefte hebben om van het eten foto's te gaan maken. Ze gaan daar misschien wel heen voor hun eigen plezier ipv als Fok!recensist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |