Ontopic reageren lijkt me handiger.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso wel weg willen uit Nederland, maar dat heeft op zich niet zoveel met Nederland zelf te maken (of moslims). Ik zou gewoon wel weg willen. Maar ik weet niet hoe
V.
Je hebt gelijk. Doe jij het dan ook?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:44 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ontopic reageren lijkt me handiger.
Ik wil in de toekomst misschien wel voor een bepaalde periode weg uit Nederland (bijvoorbeeld naar Amerika) maar dat doe ik zeker niet om te vluchten voor Moslims. Mijn stem op rechts stemt me ook niet altijd even hoopvol, maar toch breng ik hem uit vanuit mijn eigen ideologie over oplossingen en maatschappelijke vraagstukken. Nederland moet een collectieve vuist maken tegen extremistische moslims in plaats van weg te lopen voor de problemen. Weglopen hebben "we" al lang genoeg gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
Ik weet dat sommigen onder ons dat zien als een bedreiging voor henzelf, hun toekomstige normen en waarden, en hun toekomstige kinderen. Dan maar weg uit Nederland?
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden? En waar zou je heen willen gaan? Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef Triggershot het volgende:
"Islamitisch Nederland: Dan maar weg hier?"
Klagen over nat zijn voordat het regent?
Zie het als een "run" richting nooduitgang omdat de cv-ketel op ontploffen staat. We moeten hier blijven, ons tijdens de explosie verschuilen voor de brokstukken, en vervolgens de brand blussen en de oorzaak oplossen/opruimen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef Triggershot het volgende:
"Islamitisch Nederland: Dan maar weg hier?"
Klagen over nat zijn voordat het regent?
De burgeroorlog is nog niet begonnen maar de fundamenten zijn in ieder geval gelegt. Nog een politieke moord of aanslag, en de gevolgen zullen naar alle waarschijnlijkheid niet te overzien zijn,quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
Emigreren lost in mijn ogen niets op, overal heb je wel problemen tussen etnische groepen en godsdiensten, en eerlijk gezegd lijkt me een burgeroorlog in NL ondenkbaar .. Sowieso tussen wie?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
(inter)nationale leger grijpt in voor het escaleerd?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:58 schreef rentmeester het volgende:
[..]
De burgeroorlog is nog niet begonnen maar de fundamenten zijn in ieder geval gelegt. Nog een politieke moord of aanslag, en de gevolgen zullen naar alle waarschijnlijkheid niet te overzien zijn,
Ik vind dat je daar niet al te lichtzinnig over moet denken.
Mij leek de openlijke onthoofding van een columinist op klaarlichte dag tot voor kort ook ondenkbaar....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Emigreren lost in mijn ogen niets op, overal heb je wel problemen tussen etnische groepen en godsdiensten, en eerlijk gezegd lijkt me een burgeroorlog in NL ondenkbaar .
Tussen Urk en Soestquote:Sowieso tussen wie?
Behoorlijk ja... dat is eerder een reden om te vertrekkenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:59 schreef fayakill het volgende:
Het begint steeds meer op Paranoide Nederland te lijken
Ik ga weg als Wilders in de regering komt, ik ga niet ver, naar Wales om precies te zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
Vanzelfsprekend. Is de oorlog daarom geen feit meer ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
(inter)nationale leger grijpt in voor het escaleerd?
Nee. De brede coalitie is bij uitstek een Nederlandse regeringsvorm die zijn waarde heeft bewezen imho. Niemand krijgt precies wat hij wil maar niemand valt ook geheel uit de boot.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
oorlog is sowieso geen feitquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:02 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Is de oorlog daarom geen feit meer ?
Och, er zijn diverse maatstaven waaraan je het bestaan van een oorlog kunt afmeten. Wel ligt er maar net aan, dat ben ik met je eens, wat je onder oorlog verstaat.quote:
Ik denk niet dat ik het daarvan vanaf zou laten hangen... een regering heeft ook maar zoveel invloed. Ik vertrek soms liever vandaag dan morgen. Maar niet alleen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
Definitie oorlog:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:06 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Och, er zijn diverse maatstaven waaraan je het bestaan van een oorlog kunt afmeten. Wel ligt er maar net aan, dat ben ik met je eens, wat je onder oorlog verstaat.
Ook voor een regering Groenlinks/SP/PvdA zou ik niet vluchten. Ieder volk krijgt de regering die het verdiend.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Zoals Hitler ook al stelde in 'Der Untergang'quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:08 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ook voor een regering Groenlinks/SP/PvdA zou ik niet vluchten. Ieder volk krijgt de regering die het verdiend.
Maar welke maatstaven hanteer je voor het meten van "actief" of "non-actief" ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Definitie oorlog:
Vijandelijk strijd (actief/non actief)
Bevolkingsgroepen hebben amper contact, qua handel, werk en sociale activieiten.. Geen communicatie meer en er wordt op overlopende druppel gewacht?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:10 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Maar welke maatstaven hanteer je voor het meten van "actief" of "non-actief" ?
Ja, die Hitler was me er eentje.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:09 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Zoals Hitler ook al stelde in 'Der Untergang'
Kan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bevolkingsgroepen hebben amper contact, qua handel, werk en sociale activieiten.. Geen communicatie meer en er wordt op overlopende druppel gewacht?
Maar zijn de blanken inmiddels wel massaal naar Nevada en Arizona aan het trekken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ach, in Californië blijft het aantal Aziaten en Hispanics procentueel gezien toch toenemen en daar is de samenleving toch nog niet ingestort?
Helemaal niets mee te maken. Dat zijn allemaal linkse Nederlanders verkleed als buitenlanders om te laten voorkomen alsof buitenlanders ook gewoon mensen zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:07 schreef xman het volgende:
Ehmm..zijn we hier niet een beetje aan het overdrijven?
En wanneer is moslim synoniem geworden voor slecht? Zo ja..hoe zit het dan met de christenen in ons land?
Ik liep vandaag op straat en er was niks aan de hand. Marokkanen, surinamers, antilliianen, nederlanders, chinezen. Ze liepen overal en het was gewoon een alledaagse dag.
Geen slachtveld dat sommige politci en media ons willen doen voorstellen.
Dude! Kom eens buiten man.
Precies, ik ben eigenlijk nog banger voor de angst en verdeeldheid die WIlders (met succes) weet te zaaien hier in Nederland dan de moslimterroristen die hier schijnen te zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga weg als Wilders in de regering komt, ik ga niet ver, naar Wales om precies te zijn.
Ik geloof niet in die burgeroorlog verhalen en al dat andere semi-fascistische anti-moslim gehuil van rechts compleet met slachtoffer gedrag en steeds idiotere voorstellen om maar vooral rechten af te nemen maar ik ben wel van mening als een man als Wilders met zijn gedachtengoed in de regering komt er niet langer sprake is van het Nederland waar ik deel van wil uitmaken.
Nee, het werkt allemaal prima in California. Maar het grote verschil is wel dat er geen "rijst-fundementalisten" of "sombrero-terroristen" zijn...... Er zijn percentueel gesproken ook meer Chinezen/Aziaten (dus "niet-westers") in California dan er Moslims in Nederland zijn, dus dat "niet-westerse" gaat ook allemaal prima.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ach, in Californië blijft het aantal Aziaten en Hispanics procentueel gezien toch toenemen en daar is de samenleving toch nog niet ingestort?
Tja, daar zit ik zelf ook weleens over na te denken.quote:
Kan, laten we hopen dat het niet zo ver komtquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:20 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Tja, daar zit ik zelf ook weleens over na te denken.
Misschien als de discrepantie tussen Moslims en niet-moslims zo groot is geworden dat er een continuée stroom van rassenrellen ontstaat, men elkaars huizen, kerken en Moskeeen vernield en elkaar "letterlijk" het licht in de ogen niet meer gunt ?
Ook de niet-blanken. En dat heeft niet te maken met het percentage Mexicanen of Aziaten (want dat is in Nevada en Arizona net zo hoog) maar met de huizenprijzen in California. In Arizona en Nevada kan eenzelfde huis soms tot 3 of zelfs 4 keer goedkoper zijn dan in de stedelijke gebieden in California.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar zijn de blanken inmiddels wel massaal naar Nevada en Arizona aan het trekken.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan, laten we hopen dat het niet zo ver komt
Ook tekenen om maatregelen te nemen en ons te voorbereiden voor het escaleerdquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:23 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het jammerlijke is dat de eerste tekenen hiervan steeds vaker zichtbaar worden, of reeds zichtbaar geworden zijn.![]()
Londonderry syndroom?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:20 schreef rentmeester het volgende:
Tja, daar zit ik zelf ook weleens over na te denken.
Misschien als de discrepantie tussen Moslims en niet-moslims zo groot is geworden dat er een continuée stroom van rassenrellen ontstaat, men elkaars huizen, kerken en Moskeeen vernield en elkaar "letterlijk" het licht in de ogen niet meer gunt ?
Jij hebt duidelijk die film niet gezien....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ja, die Hitler was me er eentje.
Goh, das dezelfde reden waarom ze hier in de buurt verhuizen naar Duitslandquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Ook de niet-blanken. En dat heeft niet te maken met het percentage Mexicanen of Aziaten (want dat is in Nevada en Arizona net zo hoog) maar met de huizenprijzen in California. In Arizona en Nevada kan eenzelfde huis soms tot 3 of zelfs 4 keer goedkoper zijn dan in de stedelijke gebieden in California.
Nee, ik ga er gewoon niet serieus op in.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:25 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk die film niet gezien....
Misschien een situatie die op Belfast lijkt inderdaad.quote:
Jammer... elk volk krijgt wat het kiest, das misschien wel waar, maar er zitten ook grenzen aanquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:30 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Nee, ik ga er gewoon niet serieus op in.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:33 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Jammer... elk volk krijgt wat het kiest, das misschien wel waar, maar er zitten ook grenzen aan
Ik geloof niet in de ultieme democratie, net zoals dat ik er niet in geloof dat democratie zomaar op alle volkeren kan worden toegepastquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:37 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Ik geloof in de ultieme democratie waarin het volk zoveel mogelijk betrokken wordt bij beslissingen. Grenzen worden wat mij betreft enkel en alleen door het electoraat en haar verkozen volksvertegenwoordigers bepaald.
Herstructureren, oke. Maar dan ook meteen de christelijke shcolen afschaffen... geen geloof meer toelaten in keuze van scholing.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:47 schreef Meneer_Storm het volgende:
Ik zou mijn land niet willen/kunnen missen. En waarom? Omdat ik trots op Nederland en haar geschiedenis ben. Echter, de huidige situatie (welke enigszins gespannen lijkt) doet me niet deugd, evenals de toename aan veelal islamitische allochtonen. Een idioot als Wilders aan de macht is niet waar Nederland op zit te wachten. Nederland is en blijft een tollerant land en daar zouden jullie trots op moeten zijn. Feit is wel dat (over het algemeen) Marokkanen dit uit weten te buiten...Als ik hier op dit forum schrijnende verhalen lees over pesterijen door allochtonen en geen optreden van de politie, schaam ik me soms dood. En dan heb ik het nog niet over het uitmelken van de verzorgingsstaat.
Oplossing: Nederland laten zoals het is, Islamitische scholen verbieden (integratie...), Moskees in de gaten blijven houden en blijven infiltreren, Politieapparaat efficienter maken én prioriteiten leggen naar veiligheid boven zielige bekeurinkjes.
De Politie zou een macht moeten zijn welke respect afdwingt door rechmatig optreden én verschijning. De Spaanse politie bijvoorbeeld, daar fuck je niet mee omdat ze er krachtig uitzien. Onze blauwe snorren zien er soms gewoon te zielig bij, wat uiteraard ook te maken heeft met de reputatie welke ze hebben. Oftewel: herstructureren die hap!
Ik, als voorstander van de ultieme democratie, vraag dan natuurlijk meteen door wie zo'n protocol in godsnaam zou moeten worden vastgesteld ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:44 schreef wendy-tje het volgende:
Er zou een soort veiligheidsprotocol moeten worden ingebouwd, maar hoe dat er precies uit zou moeten zien weet ik eerlijk gezegd niet, omdat situaties en democratieeen kunnen verschillen
Dat bedoel ik dus maar, dat kan nooit in een ultieme democratie... beslissingen kunnen worden teruggedraaid zodra het electoraat dat wil...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:53 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik, als voorstander van de ultieme democratie, vraag dan natuurlijk meteen door wie zo'n protocol in godsnaam zou moeten worden vastgesteld ?
Nog even op een rijtje:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:52 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Herstructureren, oke. Maar dan ook meteen de christelijke shcolen afschaffen... geen geloof meer toelaten in keuze van scholing.
De politie is ook een verhaal apart, er wordt net zo goed niet gereageerd op mishandeling of aanranding, tenzij het bizarre proporties aanneemt.
Bovendien, de Nederlander gaat altijd prat op zijn tolernatie... is het tolerantie of een gebrek aan aandacht voor nieuwelingen?
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou wie zo'n protocol zou moeten opstellen ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:55 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus maar, dat kan nooit in een ultieme democratie... beslissingen kunnen worden teruggedraaid zodra het electoraat dat wil...
Directe democratie als aanvulling op het parlementaire systeem ? Jazeker!quote:Ben je trouwens van de directe democratie?
Heb je ook al eens op het islamitisch onderwijs rondgekeken..?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:57 schreef Meneer_Storm het volgende:
Het christelijke onderwijs is niet zo extreem als het islamitische onderwijs. Althans, ik heb op een christelijke school gezeten en heb absoluut niets van het geloof gemerkt, op een bijbelverhaaltje tijdens de feestdagen na.
Ik wil niet vervelend doen, maar ik ken meer autochtonen die de de boel oplichten...quote:[..]
Nog even op een rijtje:
Problemen met allochtonen: -uitbuiten van verzorgingsstaat: er zou beter gecontroleerd moeten worden op mogelijke fraude, welke zodoende hard aangepakt dient te worden.
ciminaliteit is een nogal breed begrip he? en zeker niet toe te schrijven aan allochtonenquote:-Pesterijen, criminaliteit: Politie dient harder op te treden
Dat is een mening. Mijn mening is dat de politie eens wat meer zou moeten doen aan inbraken en geweld...quote:AIVD: infiltreert (mogelijke) fundamentalistische islamitische organisaties.
Politie: deelt bekeuringen uit aan studenten zonder licht en oude omaatjes zonder reflector op hun rolator. Politie zou prioriteit moeten leggen op het adequaat handelen jegens pesterijen, criminaliteit, hangroepjongeren etc.
Je bent alweer normatief bezig...quote:Bij dit laatste punt kunnen jeugdcentra een grote rol spelen. Zoals ik in mijn vorige post meldde dient de politie in een nieuw jasje gestoken te worden. Het dient gezag uit te stralen.
en wat heeft links daarmee van doen?quote:Justitie: het justitionele apparaat faalt. Wanneer straffen voor ernstige misdrijven (moord, roof, verkrachting, etc) verhoogd worden, straalt het politieapparaat ook meer gezag uit.[/quote}
bewijs datm aar eens
[quote]
Links: moet wakker worden! Aan boomknuffelaars hebben we niets in dit land zolang ze niet inzien dat "wij" misbruikt worden. Zie punt over uitbuiting verzorgingsstaat.
Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:59 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou wie zo'n protocol zou moeten opstellen ?
Hoe zie je dat voor je?quote:[..]
Directe democratie als aanvulling op het parlementaire systeem ? Jazeker!
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:04 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
moslims en nederlanders zitten samen in hetzelfde schuitje, en beide wijzen ze naar elkaar, en iemand zal zn vinger toch eens moeten laten zakken en de ander een hand geven.. beiden zullen de fouten moeten toegeven, beide zullen hun eigen achterban moeten corrigeren.
De fout van de Nederlander is dat dit niet gezegd is toen de meeste allochtonen het land binnen kwamen, immers ze zouden toch maar tijdelijk zijn om ons vuile werk op te knappenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:08 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:07 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristen
Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.quote:[quote]
Hoe zie je dat voor je?
Immers, in het parlementaire systeem geeft de burger juist de macht uit handen
Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?
Ik heb eerder een uitzending van de NOS gezien waarin ook deze term werd gebruikt. Naar voren kwamen onderandere figuren als Hans Dijkstal. Nee, zulks zie ik totaal niet zitten.
Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezenquote:[..]
Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.
Zo heb je de zogenaamde "recalls" (welke in Amerika reeds zijn ingevoerd en zelfs gebruikt ) ,petitierecht of het Bindend referendum op volksinitiatief .
Wie bepaald wat wijze mannen zijn. Oftewel: wat is wijsheid ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:20 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.
Of wat dacht je van de WRR?
Tja, ieder systeem heeft zijn voor en nadelen. Maar ik vrees dat dit een zinloze discussie is waar je desnoods jaren over kan discussieren.quote:Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezen
Wat mij betreft zou het een kwestie van 'opgeruimd staat netjes' als dat soort types het land zou verlaten. Helaas zijn het vaak zulke losers dat geen enkel beschaafd land ze op wil nemen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden? En waar zou je heen willen gaan? Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
ik denk aan mezelf, niet aan nederland. Ik smeer hem dus.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
- Koffer inpakkenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso wel weg willen uit Nederland, maar dat heeft op zich niet zoveel met Nederland zelf te maken (of moslims). Ik zou gewoon wel weg willen. Maar ik weet niet hoe
V.
Nou, als ik de reacties hier op Fok! lees, en eens mijn luisterend oor in de klas opsteek, is het serieus 'hen' tegen 'ons'.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zou erg vreemd zijn => weggaan om een reden waar je deels zelf voor verantwoordelijk bent door het weggaan. Immers, hoe meer niet-islamitieten er weggaan, hoe islamitischer het land wordt. Maar dat zijn misschien ook de zelfde mensen die om andere laagdrempeligere redenen weg zouden gaan.quote:Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Da's wel wat vroeg. We gaan pas over een jaar of 10!quote:
Ik blijf in Nederland, maar mi is rechts niet de juiste weg...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Ik overweeg niet naar Nederland terug te keren vanwege de - mijns inziens - bij ongewijzigd beleid onvermijdelijke burgeroorlog (die zijn proloog in de moord op en intimidatie van opinieleiders en volksvertegenwoordigers momenteel beleeft). Ik heb niet veel zin machteloos deze zich gestaag ontwikkelende geweldspiraal te ondergaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende: Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
mensen met vage denkbeelden als die van jou hebben we hier ook niet nodigquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:50 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik overweeg niet naar Nederland terug te keren vanwege de - mijns inziens - bij ongewijzigd beleid onvermijdelijke burgeroorlog (die zijn proloog in de moord op en intimidatie van opinieleiders en volksvertegenwoordigers momenteel beleeft). Ik heb niet veel zin machteloos deze zich gestaag ontwikkelende geweldspiraal te ondergaan.
Laat al die mensen die zo graag 'de multiculturele samenleving' wilden en de massa-immigratie uit islamitische landen niet willen/wilden stoppen c.q. beperken maar kijken hoe ze dit oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor het probleem. Mogen ze het ook oplossen.
Al die naievelingen die geruststellend aandragen 'maar de overgrote meerderheid wil toch niets liever dan rust en vredelievend samenwonen en -werken' moeten bedenken dat je maar kleine groepjes agressievelingen nodig hebt om de geweldsspiraal te doen starten: je denkt toch niet dat in Libanon, Noord-Ierland of Joegoslavie een meerderheid op een burgeroorlog zat te wachten? Op een gegeven moment trekken meer en meer mensen partij - bijv. uit lijfs- of cultuurbehoud - en worden op die manier grote delen van de bevolking meegezogen.
En Nederlandse moslims dan?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:08 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
Ik pas nergens opquote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:30 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Oppassen BSB, met dat toontje ga je ontmaskerd worden als een poser.
Het kan vast geen kwaad eens een half jaartje elders te bevakkeren. Bij voorkeur in een land in het midden Oosten waar men wat minder politieke vrijheden ter proclamering van de eigen mening heeft. Mogelijk ontdek je daar nog meer voordelen van dit onooglijke landje aan de Noordzee...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou pas weg gaan uit Nederland als het financiëel minder aantrekkelijk is dan de Islamitische landen. Want men moet niet vergeten dat het enige voordeel van Nederland de financiën zijn, dat is ook de reden dat ik een Nederlands paspoort heb, puur voor de voordelen
Liegbeest, hier kan men ook vrij een geloof en onze Islam belijden, de Aleviet, Shiiet, Soenniet en nog veel meerdere kunnen hier belijden hoe ze willen...hier wordt de privacy gewaarborgd en nog veel meer, zeker i.t.t. tot de huidige corrupte "Islamitische" landen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou pas weg gaan uit Nederland als het financiëel minder aantrekkelijk is dan de Islamitische landen. Want men moet niet vergeten dat het enige voordeel van Nederland de financiën zijn, dat is ook de reden dat ik een Nederlands paspoort heb, puur voor de voordelen
Dat is praat van ongelovigen die Allah niet vrezen!quote:
Vooral dat woordje geraterteerde vind ik leuk uit je tekstquote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
(poser = iemand die doet alsof, bv. een 30-jarige extreem-rechtse autochtoon die doet alsof hij een geretardeerde, twaalfjarige Marokkaanse moslimfundamentalist is om zo de moslims en Marokkanen in een slecht daglicht te plaatsen)
Ik zou zeggen, pak op z'n minst de "wapens" op.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
Klopt... BSB is geen poser en ook geen kabouter, kloon of whatever..... lolz..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Vooral dat woordje geraterteerde vind ik leuk uit je tekst
Maar goed, ik ben zeker geen poser. Dat kun je gerust eens vragen aan Drugshond, een collega van me, ook hij post hier op Fok!
En de VS laat jou binnen omdat....?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
Mja, als je aan deze regels voldoet:quote:Op zondag 16 januari 2005 09:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als je een bedrijf opkoopt in de VS kom je bijna moeiteloos aan een verblijfsvergunning.Je hebt immers economische binding.
Dus de schoolverlatertjes zullen toch eerst nog even hard moeten werkenquote:E-1 Treaty Traders
· Manager or executive from a treaty country controls substantial trade between the US and the treaty country. Substantial as a general rule means $500,000 or more a year of trade.
E-2 Treaty Investors
· Owner or Developer of the new enterprise from a treaty country (see list of treaty countries) has 50% or more ownership in a substantial US employment creating investment. As a general rule substantial means $200,000 or more. Although smaller investments are often approved the risk of denial increases as one heads south of $200,000.
Eb(5) Immigrant Investors
· Individual invests $500,000 in a high unemployment area (150% of national unemployment rate) or $1,000,000 elsewhere and hires 10 persons within 2 years, or invests in a Regional Center and may use job multiplier studies instead of direct employment. Because this category has been controversial INS processing times are slow and unpredictable.
None of the investor categories have language, education or business experience requirements.
quote:Chris Rock did a similar joke.
Set up is something to the effect of "I've got an uncle...hates white people married to a white woman. As he explains it, 'She's alright.'"
Punchline is something to the effect of: "But I'll tell ya this, if the revolution comes, I'll kill her first...just to show these crackas I ain't playin'"
There's some truth in the idea that we're friends until some shit goes down.
Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzoquote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
Canada? Mexico?quote:Op zondag 16 januari 2005 10:09 schreef NewOrder het volgende:
Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzo![]()
Zolang je geen vrouw bent en een hoofddoek wilt dragen, klopt dat grotendeels. Al is het andere ook niet van harte. Wil niet zeggen dat het in islamitische landen veel beter is. Maar NL is zogenaamd een moderne beschaving. Dan hoef ik het niet eens te vergelijken met andere 'achtergestelde' landen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:01 schreef Alulu het volgende:
[..]
Liegbeest, hier kan men ook vrij een geloof en onze Islam belijden, de Aleviet, Shiiet, Soenniet en nog veel meerdere kunnen hier belijden hoe ze willen...hier wordt de privacy gewaarborgd en nog veel meer, zeker i.t.t. tot de huidige corrupte "Islamitische" landen.
....
In Frankrijk hebben ze ook internet.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
Heb je het nu over moslims? Je weet wel, van die mensen die altijd zeiken over werkeloosheid en een te lage uitkering.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
Als ik ook een vraagstelling mag formuleren: Zou je nederland verlaten als 1 miljoen of misschien tegen die tijd nog meer moslims op de Arabisch Europese Liga (AEL) zouden stemmen en deze in de regering zou komen?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.quote:Andere zaken als VUT-premie, ziekenfondspakket, filebestrijding en aanpak van werkloosheid (ik noem er maar wat) zijn allemaal bijzaken geworden.
Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?quote:Op zondag 16 januari 2005 09:44 schreef pberends het volgende:
Misschien staat het al in het topic, maar volgens RTL wil 30% van de Nederlanders het liefst emigreren. Niet dat ze het doen, want ze hebben natuurlijk niet allemaal een financieel-rooskleurig plaatje.
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:26 schreef Landmass het volgende:
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.
Verder wel fijn om te horen dat je overweegt rechts te stemmen![]()
Gek in mijn kennisenkring is het aantal mensen dat 'denkt' over weggaan, vele malen hoger. Laten we zeggen 20%-30%. Het probleem van die cijfers die je beschrijft heeft natuurlijk een andere achtergrond. In het buitenland spreken ze wel eens van 'dutch courage'. Komt uit de 16e eeuw en betekent eerst moed indrinken voordat er gevochten wordt. Wij zijn geen vechters. Wij zijn praters.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:28 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?
Ook aardig aan dit cijfer. Vergelijk het eens met de mensen die je kent. Hoe veel procent daarvan wil er emigreren? In mijn kennisenkring is dat ongeveer 1%
Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:
Wist je ook dat in de vs minderheidsgroepen pas meer rechten kregen op het moment dat men in oorlogen had gediend? Is een perfecte assimilatiepoging. Geloof belijdt je thuis....
Ik niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Nee.quote:Of blijf je in Nederland,
De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?
Volgens mij hebben minderheden juist moeten vechten met de VS om rechten te krijgen, 40 jaar geleden was discriminatie en segregatie op huidskleur nog usance in dat land en tot op de dag van vandaag is discriminatie niet uitgebannen.
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:
Noem mij één democratisch islamitisch land.
Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. Ik ken ook een paar soortgelijke gevallen. Je kunt dat afdoen als 'slachtofferrol' maar dat is me te makkelijk. Onder de zogenaamde NLse tolerantie ging en gaat veel onverschilligheid en verborgen racisme schuil. Dat veel medelanders zich hier niet geaccepteerd voelen is niet zonder reden. Dat er van de weeromstuit een paar radicaliseren is dan niet meer dan logisch.quote:Het zijn 'jongeren' die radicaliseren. Na een heel leven hier te hebben gewoond. ik ken een marokkaan die als nederlander door het leven ging. Nu is hij getrouwd, laat z'n vrouw het huis niet uit, drinkt j'n biertje niet meer en bidt weer 5 keer per dag, laat z'n baard staan en sprak goed nederlands en spreekt nu gebrekkig nederlands. Wat leer je hier uit.....???
Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef drammers het volgende:
De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.
[..]quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:
[..]
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.
[..]
Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. [..]
Dat is onzin, denk ik. Er is inderdaad verborgen racisme, maar ik ken marokkanen die bij aankomst in Nederland zelfs met nederlanders op de foto moesten. Hadden ze nog nooit gezien. Nedelanders zijn namelijk geïnteresseerd in wat van ver komt. Historie he. Op de een of andere manier is dat omgeslagen... Ligt dit misschien aan de nieuw komers. Met vietnamezen of brazialianen hebben de meesten geen enkel probleem... Kun jij me vertellen hoe dat kan?
[..]
Als je je daardoor weg laat jagen, laat je je leven wel heel erg door anderen beïnvloeden. En waarom eigenlijk? Wat voor last heb je in de praktijk nou echt van die baarddragers die geen bier drinken en hun vrouw binnen houden?
Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:11 schreef drammers het volgende:
[..]
[..]
Dat is heel simpel. Alle studies tonen aan dat maatschappelijke cohesie bestaat bij. in buurten met veel sociaal verkeer. Dus als ik niet met zijn vrouw kan praten, leert zij geen Nederlands en leer ik haar niet kennen. Dan zal ik ook minder tolerant zijn bij problemen. Als ik verhuis maak ik altijd meteen kennis met de buren... Is dat gek?
[..]
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Ja de meeste begrippen zeggen me wel iets. En ja, men heeft er hard voor gevochten (zowel leger als maatschappelijk, politiek, etc.). En ja, deze onderdrukking was waanzin. Echter een groot gedeelte van het begrip van mensen, kwam nadat ze naast elkaar gedient hadden, terwijl de kogels om de oren vlogen. Schept een band hé. Is zeg niet dat dienstplicht de enige reden was van verkregen terechte burgerrechten.....Is trouwens ook behoorlijk Offtopic...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.
Zegt Birmingham, Alabama je mischien iets? Medgar Evers? Martin Luther King jr? de NAACP? Thurgood Marshall? de SCLC? Little Rock, Arkansas? Vermoedelijk niet.
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef Parabola het volgende:
[..]
Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.
Fout, Turkije is een seculiere staat.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:
[..]
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.
Wijsneus, seculiere staat en islamitisch land sluiten elkaar geenszins uit.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Fout, Turkije is een seculiere staat.
Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitelquote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:
[..]
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:
1) avontuur,
2) geweld en criminaliteit,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
6) asocialiteit gemiddelde burger.
7) halfzachte mentaliteit hier,
Een aantal van mijn redenen hebben natuurlijk wel met onwelwillende naffers te maken natuurlijk, anders zou ik in de verkeerde topic zitten..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:29 schreef Parabola het volgende:
[..]
Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitel
Ben trouwens wel benieuwd welk land wel aan al jouw wensen tegemoet komt
Ik heb ernsitige twijfels of je in die landen zult vinden wat je hier mist. En dat geldt in het algemeen voor alle landen en een heel groot deel van de mensen met een emigratiewens. Veel mensen met een emigratiewens hebben een erg rooskleurig beeld van een bepaald land, gebaseerd op tv-beelden of een vakantieverblijf. Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:23 schreef drammers het volgende:
Landen die goed zijn om te wonen zijn denk ik: Australië, Canada, Italië, Spanje en bepaalde landen Midden en Zuid Amerika.
In een dergelijk land wonen is zeker andere koek. Maar ik heb in andere landen gewoond (weliswaar tijdelijk, maar geen vakantie). Ik denk dus dat ik dat wel kan inschatten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:09 schreef Parabola het volgende:
[..]
Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.
Daar komt bij dat mensen die uit negatieve overweging vertrekken de situatie in eigen land te zwaar inschatten.
In onderzoeken naar levensgeluk scoren Nederlanders en Scandinaviërs steevast hoog. Dat hebben we te danken aan een combinatie van welvaart, vrijheid en een redelijk tot goed functionerende overheid.
Zeker niet te min! Maar als westerling wordt je toch enigszins melaats behandeld. Ik denk ook dat veel problemen zich als een olievlek uitspreiden en op termijn ook daar zullen nestelen. Achterhoek heb ik al enkele voorbeelden van gezien. En dan hebben we het nog niet over werk gehad, want dat gaat ook wat lastiger daar.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:27 schreef Barista het volgende:
Wat is er mis met Drenthe? Of de Achterhoek? Zeeuws-Vlaanderen?
Te min?
Daar zijn baarddragers grotendeels verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:
[..]
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:
1) avontuur,
2) geweld en criminaliteit,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
6) asocialiteit gemiddelde burger.
7) halfzachte mentaliteit hier,
Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:52 schreef drammers het volgende:
Ik heb echter liever dat de mensen normaal en respectvol met elkaar omgaan en een praatje maken bij de bakker, dan dat de stoplichten werken. M.a.w. een goed functionerende overheid is alleen van belang als je vertrouwd/ afhankelijk bent van die overheid. In Spanje en Italië (vooral Italië) is die afhankelijkheid van de overheid veel kleiner, want daar heb je de gemeente, straat, familie en vrienden die veel zaken oplossen.
Platteland vs stad is zerker waar, maar verklaart niet alles! In Noord Europa zijn het namelijk individualistische maatschappijen terwijl in het zuiden (of middenAmerika) collectivistische maatschappijen. Dit is een heel groot verschil en verklaart denk ik meer dan voorgaand continuum. Stad heeft inderdaad hogere migratie. Maar in Bologna, Genua, Alicante en Barcelona vond ik toch meer sociale cohesie dan hier. In Italie hebben ze er zelfs een woord voor 'campanalismo' ofwel verbondenheid met roots en regio. Die vertrekken dus minder snel... Acceptatie komt altijd als je je best doet om je aan te passen.... En hier is het cirkeltje weer rond, of niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:09 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.
Inderdaad ze mogen 'legitiem' volledig oefenen op niet-moslim meiden, maar als moslim-meiden iets doen, dan worden ze vermoord. We leven bijna in een achterlijk land.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.
Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.![]()
Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
De laatste keer dat ik iets uit Rotterdam hoorde, had de LPF daar nog een meerderheid...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.
Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.![]()
Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
Op punt 2 na kan je alle punten gedeeltelijk aanrekenen op allochtonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:59 schreef succubus het volgende:
De allochtonenproblematiek komt me m'n strot uit en ik voorzie ook duistere tijden voor Nederland, zowel politiek als maatschappelijk; maar het was zeker niet de voornaamste reden om te emigreren.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk leefklimaat, en dat is onder te verdelen in meerdere vlakken.
Punt 1 is wel bevolkingsdichtheid, ik werd echt helemaal gek van de drukte, files, etc. Woonde zowieso al in een dorp en probeerde steden te vermijden maar kon er nooit aan wennen.
2: Klimaat gaat op zich wel maar de winters zijn echt 3x niks, gore pisregen, was echter niet erg van belang bij de beslissing. Landschap is oer en oer saai, plat als een pannekoek en d'r is in de natuur ook nauwelijks wat te beleven dat me aanspreekt, heb hier veel meer mogelijkheden tot outdoor activiteiten en sport.
3: Teruglopende kwaliteit van onderwijs & zorg, dat is toch wel een structureel probleem want 't wordt steeds slechter & duurder. Mocht ik later kinderen krijgen dan zijn dat 2 dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan.
4: De mentaliteit van de bevolking, ik ben zelf geboren Nederlander maar heb zelf nooit die recht-toe-recht-aan trek-je-bek-maar-open opvoeding gehad en stel dat ook niet op prijs. Mensen zijn bemoeizuchtig, je moet altijd mee lopen want als je uit de toon valt hoor je er niet bij. Verder vind ik de mensen onbeschoft in het openbare leven te denken aan: voordringen, verkeersregels negeren, agressief rijgedrag, overal maling aan hebben (quote Fluitsma & van Tijn: Die schrijf je niet de wetten voor; Die moeten niet 't keurslijf in), eigenlijk te makkelijk. Gewoon losgeslagen.. de liberale drugswetgeving bijvoorbeeld vind ik onverkropbaar. Die troep moet je niet toestaan maar verbieden.
5: Baanaanbod.. met de huidige recessie lagen ze nou niet erg voor het oprapen. Dit is natuurlijk tijdelijk want het zal vast wel weer bijtrekken. Maar 't was hier makkelijker.
Kan nog wel een tijdje doorgaan en concrete voorbeelden noemen maar dan klink ik als een zeurpiet en dat ben ik niet. Ik ben/was gewoon ontevreden over mijn leven aldaar, en gelukkig is de wereld een stuk groter dan die vlek van 300 bij 100 en is een ieder vrij om te gaan en staan waar men wil.
Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:39 schreef JeroenCE het volgende:
ik wil emigreren maar daar hebben moslims niets mee te maken.
Moslims zijn gewoon mensen. Christenen zijn gewoon mensen etc. Alleen die fanatiekelingen heh. Die heb je overal, dus als dat als reden aan te dragen te willen emigreren vind ik wat onzinnig.
ik heb niets met beide geloven.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.
Mooi, ruim 50% van de Nederlanders is ook ongelovig. Feit is wel dat de meerderheid van de christenen in dit land vrij modern zijn en bovendien geen aanslagen plegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:45 schreef JeroenCE het volgende:
[..]
ik heb niets met beide geloven.
Hoe vroeger in NL het christendom werd geïnterpreteerd is minstens zo achterlijk en had niet zoveel met de werkelijk inhoud van de bijbel te maken. Hetzelfde zie je nu met de islam. Er worden dingen geroepen die nergens geschreven staan.
Nou, dan hoef jij in ieder geval niet weg. Jij past hier prima.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:40 schreef pberends het volgende:
[..]
We leven bijna in een achterlijk land.
nu zijn de christenen redelijk tot inzicht gekomen [ bedoel ik vooral tov de rechten van de vrouw ] maar dat is niet altijd zo geweest. punt dat ik wil maken: de moslims komen ook wel tot dat inzicht.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooi, ruim 50% van de Nederlanders is ook ongelovig. Feit is wel dat de meerderheid van de christenen in dit land vrij modern zijn en bovendien geen aanslagen plegen.
Je steekt ook zelf een beetje je kop in het zand, want in alle mediaquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:15 schreef xman het volgende:
[..]
Precies, ik ben eigenlijk nog banger voor de angst en verdeeldheid die WIlders (met succes) weet te zaaien hier in Nederland dan de moslimterroristen die hier schijnen te zijn.
En dan wil ik het nog niet hebben over wat er met het Nederland gebeurt als zo'n angstzaaier aan de macht komt.
Nou wil ik ook niet iemand aan de macht die zijn hoofd in het zand steekt, maar wel iemand die iedereen hierin kan betrekken, gematigde moslims en anders(niet) gelovigen, om hier samen iets tegen de extremisme te doen. En niet zoals hij doet, alleen maar verdeeldheid zaaien en iedereen bang maken.
Ja, ze komen binnen een paar honderd jaar vast ook tot dat inzicht, een geruststellende gedachte....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:52 schreef JeroenCE het volgende:
[..]
nu zijn de christenen redelijk tot inzicht gekomen [ bedoel ik vooral tov de rechten van de vrouw ] maar dat is niet altijd zo geweest. punt dat ik wil maken: de moslims komen ook wel tot dat inzicht.
verder wat die aanslagen betreft: ik denk niet dat de meerderheid van de moslims aanslagen pleegt. Christenen hebben in het verleden hele volkstammen uitgeroeid in naam van god...
Goed beargumenteerd, pipo.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:51 schreef Barista het volgende:
[..]
Nou, dan hoef jij in ieder geval niet weg. Jij past hier prima.
Right en daarom moeten wij zo'n achterlijk groep importeren, terwijl wij onszelf juist op dat punt hebben overwonnen. Waarom moet de geschiedenis zich twee keer herhalen? Flikker toch op.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:52 schreef JeroenCE het volgende:
[..]
nu zijn de christenen redelijk tot inzicht gekomen [ bedoel ik vooral tov de rechten van de vrouw ] maar dat is niet altijd zo geweest. punt dat ik wil maken: de moslims komen ook wel tot dat inzicht.
verder wat die aanslagen betreft: ik denk niet dat de meerderheid van de moslims aanslagen pleegt. Christenen hebben in het verleden hele volkstammen uitgeroeid in naam van god...
Ik weet niet of je het doorhebt, maar daar zijn we al een hele tijd mee opgehouden. Die gasten van de IND zitten nu echt alleen maar uit hun neus te eten en de asielzoekerscentra worden bij bosjes opgedoekt. Je kan ze het land niet uitschoppen, want het zijn ook Nederlanders, maar gelukkig wordt het allochtonenprobleem vanzelf opgelost. Over 20-30 jaar zitten er veeeel minder allochtonen in Nederland. (want of ze het nou willen of niet, integreren gebeurt toch wel).quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Right en daarom moeten wij zo'n achterlijk groep importeren, terwijl wij onszelf juist op dat punt hebben overwonnen. Waarom moet de geschiedenis zich twee keer herhalen? Flikker toch op.
Beargumenteren, ja. Jouw specialiteit, hè? Met je statistiekjes. Ik zal je een argument geven, kl**o. Komt ie:quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:47 schreef Barista het volgende:
[..]
Beargumenteren, ja. Jouw specialiteit, hè? Met je statistiekjes. Ik zal je een argument geven, kl**o. Komt ie:
Als ik ooit de behoefte zou krijgen om dit land te verlaten, dan zal de aanleiding daarvoor niet een stelletje ontspoorde puistenkoppen van Allochtone afkomst zijn, maar wel notoire beroepszeikers zoals jij. Ik durf te wedden dat je nog nooit het lef hebt gehad om een moslim recht in de ogen te kijken en hem of haar je grieven betreffende hun achterlijke geloof duidelijk te maken. Of wel, berends? Nee, passieve schijters zoals jij en je soort - waarvan het stikt in de land - kliederen liever lekker anoniem een internetforum vol met hun populistisch gekanker. En om hun angstfobieën te verwoorden hebben ze bij gebrek aan ruggengraat een randdebiel als gwilders nodig. Ontzettende slappe dweil die je er bent. Flikker op, ja. Heel ver graag!
Zo, dat was mijn argument. Duidelijk zo? Dan nu koffie.
Right, in 2050 is er een verdubbeling van het aantal niet westerse allochtonen, ook met een strikt immigratiebeleid.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:47 schreef Morkje het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar daar zijn we al een hele tijd mee opgehouden. Die gasten van de IND zitten nu echt alleen maar uit hun neus te eten en de asielzoekerscentra worden bij bosjes opgedoekt. Je kan ze het land niet uitschoppen, want het zijn ook Nederlanders, maar gelukkig wordt het allochtonenprobleem vanzelf opgelost. Over 20-30 jaar zitten er veeeel minder allochtonen in Nederland. (want of ze het nou willen of niet, integreren gebeurt toch wel).
Het is maar wat je allochtoon noemt, niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Right, in 2050 is er een verdubbeling van het aantal niet westerse allochtonen, ook met een strikt immigratiebeleid.
Ben je weer op jequote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is maar wat je allochtoon noemt, niet?
-tour?
Het zij zo. We gaan toe naar een gesegregeerde samenleving. 1 land, meerdere volken die langs elkaar leven. De kutmarokkantjes moeten we mee leren leven. Hoe zuur/links het ook klinkt.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:16 schreef pberends het volgende:
aantalmoslimsnederland1970-2003.gif
[afbeelding]
Ach files, je moet dan ook niet willen dat het dichtsbevolke land ter wereld een immigratieland wordt.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:33 schreef dVTB het volgende:
[..]
Tja, ik gaf je ook wel een erg mooie voorzet, nietwaar?
![]()
Laten we de discussie maar niet aangaan of ik die andere onderwerpen inderdaad liever aan rechts toevertrouw (ik noem alleen al de filebestrijding: in 2004 een nieuw record aan files, onder rechts bewind...) - Ik zou graag sociaal-liberaal stemmen, maar ik stem nu op de partij die met de beste maatregelen op het onderwerp veiligheid/handhaving komt. Dat KAN een rechtse partij zijn, maar dat hoeft niet per se.
Bron?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Right, in 2050 is er een verdubbeling van het aantal niet westerse allochtonen, ook met een strikt immigratiebeleid.
Mensen die zich op de eerste plaats Marokkaan noemen, waarvoor Marokkaans de eerste taal is, in Marokko hun import-dekschaap halen, in Marokko begraven willen worden en voor het nationale Elftal van Marokko uitkomen noem ik geen Nederlanders.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is maar wat je allochtoon noemt, niet?
Ik dacht dat zoiets al meer dan honderd jaar geleden gedaan was, de originele bewoners van Zuid Afrika zijn nu nog zwaar onder de indruk van de integratie van die "Verlichte" Nederlands.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:26 schreef Lammie het volgende:
Ach laten we allemaal (Nederlanders) naar Zuid-Africa vertrekken, kunnen we aan de
hele wereld laten zien hoe imigranten, zich horen te gedragen.
Misschien zou je er dan achter komen dat het het laten verdwijnen van alle allochtonen niet gelijk het einde betekent van alle problemen. Die problemen hebben een oplossing nodig, allochtonen op zich zijn geen probleem.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Mensen die zich op de eerste plaats Marokkaan noemen, waarvoor Marokkaans de eerste taal is, in Marokko hun import-dekschaap halen, in Marokko begraven willen worden en voor het nationale Elftal van Marokko uitkomen noem ik geen Nederlanders.
Maar deze mensen worden inderdaad niet aangemerkt als allochtoon, in die zin heb je gelijk.
Het punt is wel dat het probleem niet wegebt als je de tenaamstelling verandert.
Ach weet je, zolang de dweilen veilig achter hun pc-schermpje ziitten in zelfverkozen huisarrest, heb ik verrekte weinig last van ze.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:47 schreef Barista het volgende:
[..]
Beargumenteren, ja. Jouw specialiteit, hè? Met je statistiekjes. Ik zal je een argument geven, kl**o. Komt ie:
Als ik ooit de behoefte zou krijgen om dit land te verlaten, dan zal de aanleiding daarvoor niet een stelletje ontspoorde puistenkoppen van Allochtone afkomst zijn, maar wel notoire beroepszeikers zoals jij. Ik durf te wedden dat je nog nooit het lef hebt gehad om een moslim recht in de ogen te kijken en hem of haar je grieven betreffende hun achterlijke geloof duidelijk te maken. Of wel, berends? Nee, passieve schijters zoals jij en je soort - waarvan het stikt in de land - kliederen liever lekker anoniem een internetforum vol met hun populistisch gekanker. En om hun angstfobieën te verwoorden hebben ze bij gebrek aan ruggengraat een randdebiel als gwilders nodig. Ontzettende slappe dweil die je er bent. Flikker op, ja. Heel ver graag!
Zo, dat was mijn argument. Duidelijk zo? Dan nu koffie.
Allochtonen weghebben is helemaal geen item, ik weet niet waar je het vandaan haalt.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:20 schreef Morkje het volgende:
[..]
Misschien zou je er dan achter komen dat het het laten verdwijnen van alle allochtonen niet gelijk het einde betekent van alle problemen. Die problemen hebben een oplossing nodig, allochtonen op zich zijn geen probleem.
Ophouden met dat infantiele fatalisme is wel een goede manier.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:08 schreef Scandum het volgende:
Ik wil mijn land terug, de manier waarop maakt mij weinig meer uit.
Dat zou een leuk begin zijn, ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Morkje het volgende:
Ophouden met dat infantiele fatalisme is wel een goede manier.
Nederland gaat naar de klote, dus ik neem aan dat je een allochtoon bent of een zeer naive linkse rakker. Waarschijnlijk het eerste aan het denigrerende toontje te horen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Morkje het volgende:
Ophouden met dat infantiele fatalisme is wel een goede manier.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar ook al worden er 100 mensen vermoord om hun mening per jaar, voor jou boeit het niet, want de kans dat jij 1 van die 100 bent is nihil. Dat jij er een probleem van maakt is jouw probleem.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:55 schreef Scandum het volgende:
[..]
Nederland gaat naar de klote, dus ik neem aan dat je een allochtoon bent of een zeer naive linkse rakker. Waarschijnlijk het eerste aan het denigrerende toontje te horen.
Hmm, aan het taalgebruik te zien ben jij iig geen autochtoon dus wat zeur jij nu eigenlijk?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:55 schreef Scandum het volgende:
Nederland gaat naar de klote, dus ik neem aan dat je een allochtoon bent of een zeer naive linkse rakker. Waarschijnlijk het eerste aan het denigrerende toontje te horen.
zeik toch niet zo johquote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm, aan het taalgebruik te zien ben jij iig geen autochtoon dus wat zeur jij nu eigenlijk?
Als dit inderdaad de belangrijkste redenen voor de potentiële emigranten zijn, ben ik ze liever kwijt dan rijk. Het zijn grotendeels van die typische zeikdingen om niets, deels gebaseerd op een ander niets gunnen, en deels gebaseerd op karikaturen van de werkelijkheid die het niveau van kroegpraat niet overstijgen. niets tegen kroegpraat btw, kan erg gezellig zijn. Die mensen ben ik liever kwijt dan rijk, ga gerust. Laat die mensen overigens niet de illusie hebben dat ze een betere toekomst tegemoet gaan. Eenieder die zich herkent in het lijstje klachten hierboven zal in ieder land wat te klagen hebben. Iedereen doet het namelijk fout, behalve zij zelf.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Allochtonen weghebben is helemaal geen item, ik weet niet waar je het vandaan haalt.
het gaat er de potentiele emigranten om dat ze niet serieus genomen worden, dat het noemen van man en paard icm het integratie-fiasco gelijk staat aan racisme.
Allochtonen zijn niet het probleem inderdaad, het is de slappe en inconsequente overheid dat het probleem is.
-Dat de stille tocht voor een figuur als Mohammed B. doorgang mag vinden, dát steekt een hoop mensen.
-Dat 54 rijden waar het 50 mag je een crimineel maken, maar je als buurthufter hooguit de stempel: 'product van de maatschappij' meekrijgt, dát steekt een hoop mensen.
-Dat normale zaken ineens gevaarlijk worden, je kunt niets meer zeggen in het opnebaar zonder dat iemand beledigt is of erger, dát steekt een hoop mensen.
-Dat gevangenen beter worden behandeld dan bejaarden, dát steekt een hoop mensen.
- Dat je als belastingbetaler uitgemolken wordt en juist voor die zaken als asociaal wordt gezien, dát steekt de mensen (men betaalt gruwelijk veel belasting op tabak, alcohol, benzine, maar de verbruikers daarvan worden als asociaal bestempeld door de geldverslinders, aka vadertje staat)
- Dat over het minste of geringst Kamervragen worden gesteld, terwijl de échte problemen blijven liggen, dát steekt de mensen.
- Dat Beatrix langs een burthuis gaat om Marokkanen te knuffelen, ipv haar medeleven te betuigen aan de naverwanten van Van Gogh, dát steekt een hoop mensen.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Voorlopig ben jij zelf al vertrokken, laffe zak hooi.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |