abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24593524
Misschien staat het al in het topic, maar volgens RTL wil 30% van de Nederlanders het liefst emigreren. Niet dat ze het doen, want ze hebben natuurlijk niet allemaal een financieel-rooskleurig plaatje.
  zondag 16 januari 2005 @ 09:55:41 #102
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24593568
Mijn vrouw is moslima maar als de revolutie komt dan sta ik vooraan, beter nog zij gaat er het eerste aan!!!!

oke dit komt uit een show van Chris Rock, maar toch
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24593578
pi_24593611
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als je een bedrijf opkoopt in de VS kom je bijna moeiteloos aan een verblijfsvergunning. Je hebt immers economische binding.
Mja, als je aan deze regels voldoet:
quote:
E-1 Treaty Traders
· Manager or executive from a treaty country controls substantial trade between the US and the treaty country. Substantial as a general rule means $500,000 or more a year of trade.

E-2 Treaty Investors
· Owner or Developer of the new enterprise from a treaty country (see list of treaty countries) has 50% or more ownership in a substantial US employment creating investment. As a general rule substantial means $200,000 or more. Although smaller investments are often approved the risk of denial increases as one heads south of $200,000.

Eb(5) Immigrant Investors
· Individual invests $500,000 in a high unemployment area (150% of national unemployment rate) or $1,000,000 elsewhere and hires 10 persons within 2 years, or invests in a Regional Center and may use job multiplier studies instead of direct employment. Because this category has been controversial INS processing times are slow and unpredictable.

None of the investor categories have language, education or business experience requirements.
Dus de schoolverlatertjes zullen toch eerst nog even hard moeten werken
  zondag 16 januari 2005 @ 10:04:26 #105
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24593615
Mja dit was hem:
quote:
Chris Rock did a similar joke.

Set up is something to the effect of "I've got an uncle...hates white people married to a white woman. As he explains it, 'She's alright.'"

Punchline is something to the effect of: "But I'll tell ya this, if the revolution comes, I'll kill her first...just to show these crackas I ain't playin'"

There's some truth in the idea that we're friends until some shit goes down.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 16 januari 2005 @ 10:09:13 #106
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24593647
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzo
pi_24593859
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:09 schreef NewOrder het volgende:

Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzo
Canada? Mexico?
  zondag 16 januari 2005 @ 10:34:59 #108
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24593865
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:01 schreef Alulu het volgende:

[..]

Liegbeest, hier kan men ook vrij een geloof en onze Islam belijden, de Aleviet, Shiiet, Soenniet en nog veel meerdere kunnen hier belijden hoe ze willen...hier wordt de privacy gewaarborgd en nog veel meer, zeker i.t.t. tot de huidige corrupte "Islamitische" landen.
....
Zolang je geen vrouw bent en een hoofddoek wilt dragen, klopt dat grotendeels. Al is het andere ook niet van harte. Wil niet zeggen dat het in islamitische landen veel beter is. Maar NL is zogenaamd een moderne beschaving. Dan hoef ik het niet eens te vergelijken met andere 'achtergestelde' landen.
  zondag 16 januari 2005 @ 10:51:51 #109
3542 Gia
User under construction
pi_24594046
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
In Frankrijk hebben ze ook internet.
pi_24594823
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
Heb je het nu over moslims? Je weet wel, van die mensen die altijd zeiken over werkeloosheid en een te lage uitkering.
pi_24657929
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
Als ik ook een vraagstelling mag formuleren: Zou je nederland verlaten als 1 miljoen of misschien tegen die tijd nog meer moslims op de Arabisch Europese Liga (AEL) zouden stemmen en deze in de regering zou komen?

(of zullen de zittende partijen daar een stokje voor steken zoals misschien wel bij pim fortyun )
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:33:34 #112
74408 MegaGeek
Just another prick in the wall
pi_24660507
Tsja, als je kijkt naar de afgelopen jaren is er toch helemaal niets gebeurd aan dit al, dat de nederlandse politiek op zich naar mijn idee niet eens meer lijkt op een democratie (je stemt op een partij die het meest met jou gemeen heeft) maar meer op een dictatuur met 150 dictators.

In een democratie hoort een volk te beslissen wat er gebeurd, niet een stel snelle babbelaars die bij een bedrijging ineens op kosten van de belastingbetaler in het buitenland onderduikt.

En op het moment dat een nederlander eens roept dat het maar eens afgelopen moet zijn met dreigende extremistische moslims op een harde manier, wordt hij neergeschoten en gestoken. Maar op het moment dat er een directe doodsbedreiging uitgaat naar een nederlander vanuit de moslimgemeenschap wordt er vrijwel niks aan gedaan.

Als ik dit soort dingen, en vele anderen, bij elkaar optel is ons kikkerlandje niet zo'n fijn plekje meer om te wonen. Maar om nou te zeggen dat je naar de VS gaat, waar het allemaal nog eens tien keer erger is, waar de zorg niet half zo goed geregeld is als hier, vind ik hypocriet.
De enige landen waar het naar mijn idee redelijk te doen is, zijn landen als Nieuw-Zeeland, Australie, Canada en Scandinavie
One Unix to rule them all, One Resolver to find them,
One IP to bring them all and in the zone bind them.
pi_24663916
Ik snap niet waarom er niet veel meer referenda zijn waarin burgers kunnen stemmen op bepaalde ideeen. Ik snap ook niet waarom er niet veel meer verzet is tegen de beslissingen van de politiek, het functioneren van de politie, het recht, belasting ect. ect.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_24664417
Ik heb nog nooit 'rechts' gestemd bij landelijke verkiezingen, maar dat zou in 2007 (of eerder...) kunnen veranderen. Dat komt omdat de waarborging van veiligheid en daaraan gekoppeld de handhaving van onze rechtsstaat voor mij nu nog het enige wezenlijke punt op de politieke agenda is. Die opvatting heb ik al een aantal maanden. Andere zaken als VUT-premie, ziekenfondspakket, filebestrijding en aanpak van werkloosheid (ik noem er maar wat) zijn allemaal bijzaken geworden.

Ik heb geen problemen met de aanwezigheid van moslims in Nederland, maar ze hebben zich wel aan onze wetten te houden, net zoals 'autochtone' Nederlanders dat ook moeten. Dat betekent dat hun godsdienstige opvattingen ondergeschikt zijn aan de Nederlandse (grond)wet en niet andersom. Dat betekent dat de gemeenschap, veel feller dan nu gebeurt, crimineel gedrag moet afkeuren, want er is kennelijk een generatie jongeren die het stelen van tassen volstrekt normaal vindt. "Iedereen steelt wel eens een tasje", zei een jongen op de radio.

Ik zie niet zozeer een "islamisering" van Nederland. Ik zie wel een aanwezigheid van moslims, maar wat me zorgen baart is het afglijden van waarden en normen en het gebrek aan kordaat optreden daartegen. Het zal mij een rotzorg zijn of die 48-jarige vrouw nu van haar tas wordt beroofd door een Marokkaanse jongen, door een Surinaamse jongen of door een 'autotochtone' Nederlandse jongen. Het is gewoon dringend nodig om de algemene veiligheid van burgers in ons land te verbeteren. Daar moet de aandacht zich op richten. In tweede instantie moet ook worden toegezien op hetgeen wordt gepredikt in moskeeën en kerken en er moet streng worden ingegrepen wanneer dit strijdig is met onze wet.

Ik ben niet van plan om op de vlucht te slaan. Ik geloof namelijk nog steeds heilig in de wijze waarop wij ons land hebben ingericht. We zijn een zeer beschaafd, goed-ontwikkeld land, waaraan nagenoeg ALLE landen in de wereld een voorbeeld mogen nemen. Als Nederlanders (en dan bedoel ik dus alle inwoners van dit land) moeten we gewoon staan voor de beginselen van onze staat. Die moeten we koesteren en beschermen. Wie er misbruik van denkt te kunnen maken (autochtoon of allochtoon) moet hard worden aangepakt.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:26:38 #115
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24664840
quote:
Andere zaken als VUT-premie, ziekenfondspakket, filebestrijding en aanpak van werkloosheid (ik noem er maar wat) zijn allemaal bijzaken geworden.
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.
Verder wel fijn om te horen dat je overweegt rechts te stemmen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:28:05 #116
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24664858
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:44 schreef pberends het volgende:
Misschien staat het al in het topic, maar volgens RTL wil 30% van de Nederlanders het liefst emigreren. Niet dat ze het doen, want ze hebben natuurlijk niet allemaal een financieel-rooskleurig plaatje.
Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?

Ook aardig aan dit cijfer. Vergelijk het eens met de mensen die je kent. Hoe veel procent daarvan wil er emigreren? In mijn kennisenkring is dat ongeveer 1%
Slaapt winter
en zomer
pi_24664938
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:26 schreef Landmass het volgende:
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.
Verder wel fijn om te horen dat je overweegt rechts te stemmen
Tja, ik gaf je ook wel een erg mooie voorzet, nietwaar?
Laten we de discussie maar niet aangaan of ik die andere onderwerpen inderdaad liever aan rechts toevertrouw (ik noem alleen al de filebestrijding: in 2004 een nieuw record aan files, onder rechts bewind...) - Ik zou graag sociaal-liberaal stemmen, maar ik stem nu op de partij die met de beste maatregelen op het onderwerp veiligheid/handhaving komt. Dat KAN een rechtse partij zijn, maar dat hoeft niet per se.
pi_24665155
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?

Ook aardig aan dit cijfer. Vergelijk het eens met de mensen die je kent. Hoe veel procent daarvan wil er emigreren? In mijn kennisenkring is dat ongeveer 1%
Gek in mijn kennisenkring is het aantal mensen dat 'denkt' over weggaan, vele malen hoger. Laten we zeggen 20%-30%. Het probleem van die cijfers die je beschrijft heeft natuurlijk een andere achtergrond. In het buitenland spreken ze wel eens van 'dutch courage'. Komt uit de 16e eeuw en betekent eerst moed indrinken voordat er gevochten wordt. Wij zijn geen vechters. Wij zijn praters.

Ten tweede heeft de overheid de laaste 30/ 40 jaar geleidelijk alle belangrijke maatschappelijke functies naar haartoe getrokken. Nu blijkt dat de problemen groot zijn > de overheid het niet kan oplossen > en de burger kan niks doen. Strond aan de knikker!!

Islam is levensgevaarlijk. Noem mij één democratisch islamitisch land. Allereerst denk ik dat de islam in beginsel militant en niet liberaal is. Dus van nature dominant en redelijk orthodox. We psreken dan niet over enkele fundamentalisten, maar over een groot potentieel. Wat zorgen baart, is dat je zou verwachten dat de eerste of tweede generatie meer met roots verbonden zijn en meer de neiging vrtonen tot radicalisering. Niets in minder waar. Het zijn 'jongeren' die radicaliseren. Na een heel leven hier te hebben gewoond. ik ken een marokkaan die als nederlander door het leven ging. Nu is hij getrouwd, laat z'n vrouw het huis niet uit, drinkt j'n biertje niet meer en bidt weer 5 keer per dag, laat z'n baard staan en sprak goed nederlands en spreekt nu gebrekkig nederlands. Wat leer je hier uit.....??? Voor mij is het voldoende reden om te vertrekken.... Wist je ook dat in de vs minderheidsgroepen pas meer rechten kregen op het moment dat men in oorlogen had gediend? Is een perfecte assimilatiepoging. Geloof belijdt je thuis....
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_24665221
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:

Wist je ook dat in de vs minderheidsgroepen pas meer rechten kregen op het moment dat men in oorlogen had gediend? Is een perfecte assimilatiepoging. Geloof belijdt je thuis....
Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?

Volgens mij hebben minderheden juist moeten vechten met de VS om rechten te krijgen, 40 jaar geleden was discriminatie en segregatie op huidskleur nog usance in dat land en tot op de dag van vandaag is discriminatie niet uitgebannen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2005 10:53:25 ]
pi_24665299
Mocht er een burgeroorlog komen, dan vecht ik. Maar als het zo'n halfzachte knuffelcultuur wordt waar constant tolerantie wordt geroepen over de grootste wandaden, dan vertrek ik liever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')