abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24593524
Misschien staat het al in het topic, maar volgens RTL wil 30% van de Nederlanders het liefst emigreren. Niet dat ze het doen, want ze hebben natuurlijk niet allemaal een financieel-rooskleurig plaatje.
  zondag 16 januari 2005 @ 09:55:41 #102
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24593568
Mijn vrouw is moslima maar als de revolutie komt dan sta ik vooraan, beter nog zij gaat er het eerste aan!!!!

oke dit komt uit een show van Chris Rock, maar toch
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24593578
pi_24593611
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als je een bedrijf opkoopt in de VS kom je bijna moeiteloos aan een verblijfsvergunning. Je hebt immers economische binding.
Mja, als je aan deze regels voldoet:
quote:
E-1 Treaty Traders
· Manager or executive from a treaty country controls substantial trade between the US and the treaty country. Substantial as a general rule means $500,000 or more a year of trade.

E-2 Treaty Investors
· Owner or Developer of the new enterprise from a treaty country (see list of treaty countries) has 50% or more ownership in a substantial US employment creating investment. As a general rule substantial means $200,000 or more. Although smaller investments are often approved the risk of denial increases as one heads south of $200,000.

Eb(5) Immigrant Investors
· Individual invests $500,000 in a high unemployment area (150% of national unemployment rate) or $1,000,000 elsewhere and hires 10 persons within 2 years, or invests in a Regional Center and may use job multiplier studies instead of direct employment. Because this category has been controversial INS processing times are slow and unpredictable.

None of the investor categories have language, education or business experience requirements.
Dus de schoolverlatertjes zullen toch eerst nog even hard moeten werken
  zondag 16 januari 2005 @ 10:04:26 #105
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24593615
Mja dit was hem:
quote:
Chris Rock did a similar joke.

Set up is something to the effect of "I've got an uncle...hates white people married to a white woman. As he explains it, 'She's alright.'"

Punchline is something to the effect of: "But I'll tell ya this, if the revolution comes, I'll kill her first...just to show these crackas I ain't playin'"

There's some truth in the idea that we're friends until some shit goes down.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 16 januari 2005 @ 10:09:13 #106
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24593647
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzo
pi_24593859
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:09 schreef NewOrder het volgende:

Het enige wat hier zinkt is de moraal. Maar de VS zitten echt met een zinkend schip met het alsmaar toenemende begrotingstekort. Of bedoelde je soms een ander deel van Amerika? Cuba ofzo
Canada? Mexico?
  zondag 16 januari 2005 @ 10:34:59 #108
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24593865
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:01 schreef Alulu het volgende:

[..]

Liegbeest, hier kan men ook vrij een geloof en onze Islam belijden, de Aleviet, Shiiet, Soenniet en nog veel meerdere kunnen hier belijden hoe ze willen...hier wordt de privacy gewaarborgd en nog veel meer, zeker i.t.t. tot de huidige corrupte "Islamitische" landen.
....
Zolang je geen vrouw bent en een hoofddoek wilt dragen, klopt dat grotendeels. Al is het andere ook niet van harte. Wil niet zeggen dat het in islamitische landen veel beter is. Maar NL is zogenaamd een moderne beschaving. Dan hoef ik het niet eens te vergelijken met andere 'achtergestelde' landen.
  zondag 16 januari 2005 @ 10:51:51 #109
3542 Gia
User under construction
pi_24594046
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
In Frankrijk hebben ze ook internet.
pi_24594823
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
Heb je het nu over moslims? Je weet wel, van die mensen die altijd zeiken over werkeloosheid en een te lage uitkering.
pi_24657929
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
Als ik ook een vraagstelling mag formuleren: Zou je nederland verlaten als 1 miljoen of misschien tegen die tijd nog meer moslims op de Arabisch Europese Liga (AEL) zouden stemmen en deze in de regering zou komen?

(of zullen de zittende partijen daar een stokje voor steken zoals misschien wel bij pim fortyun )
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:33:34 #112
74408 MegaGeek
Just another prick in the wall
pi_24660507
Tsja, als je kijkt naar de afgelopen jaren is er toch helemaal niets gebeurd aan dit al, dat de nederlandse politiek op zich naar mijn idee niet eens meer lijkt op een democratie (je stemt op een partij die het meest met jou gemeen heeft) maar meer op een dictatuur met 150 dictators.

In een democratie hoort een volk te beslissen wat er gebeurd, niet een stel snelle babbelaars die bij een bedrijging ineens op kosten van de belastingbetaler in het buitenland onderduikt.

En op het moment dat een nederlander eens roept dat het maar eens afgelopen moet zijn met dreigende extremistische moslims op een harde manier, wordt hij neergeschoten en gestoken. Maar op het moment dat er een directe doodsbedreiging uitgaat naar een nederlander vanuit de moslimgemeenschap wordt er vrijwel niks aan gedaan.

Als ik dit soort dingen, en vele anderen, bij elkaar optel is ons kikkerlandje niet zo'n fijn plekje meer om te wonen. Maar om nou te zeggen dat je naar de VS gaat, waar het allemaal nog eens tien keer erger is, waar de zorg niet half zo goed geregeld is als hier, vind ik hypocriet.
De enige landen waar het naar mijn idee redelijk te doen is, zijn landen als Nieuw-Zeeland, Australie, Canada en Scandinavie
One Unix to rule them all, One Resolver to find them,
One IP to bring them all and in the zone bind them.
pi_24663916
Ik snap niet waarom er niet veel meer referenda zijn waarin burgers kunnen stemmen op bepaalde ideeen. Ik snap ook niet waarom er niet veel meer verzet is tegen de beslissingen van de politiek, het functioneren van de politie, het recht, belasting ect. ect.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_24664417
Ik heb nog nooit 'rechts' gestemd bij landelijke verkiezingen, maar dat zou in 2007 (of eerder...) kunnen veranderen. Dat komt omdat de waarborging van veiligheid en daaraan gekoppeld de handhaving van onze rechtsstaat voor mij nu nog het enige wezenlijke punt op de politieke agenda is. Die opvatting heb ik al een aantal maanden. Andere zaken als VUT-premie, ziekenfondspakket, filebestrijding en aanpak van werkloosheid (ik noem er maar wat) zijn allemaal bijzaken geworden.

Ik heb geen problemen met de aanwezigheid van moslims in Nederland, maar ze hebben zich wel aan onze wetten te houden, net zoals 'autochtone' Nederlanders dat ook moeten. Dat betekent dat hun godsdienstige opvattingen ondergeschikt zijn aan de Nederlandse (grond)wet en niet andersom. Dat betekent dat de gemeenschap, veel feller dan nu gebeurt, crimineel gedrag moet afkeuren, want er is kennelijk een generatie jongeren die het stelen van tassen volstrekt normaal vindt. "Iedereen steelt wel eens een tasje", zei een jongen op de radio.

Ik zie niet zozeer een "islamisering" van Nederland. Ik zie wel een aanwezigheid van moslims, maar wat me zorgen baart is het afglijden van waarden en normen en het gebrek aan kordaat optreden daartegen. Het zal mij een rotzorg zijn of die 48-jarige vrouw nu van haar tas wordt beroofd door een Marokkaanse jongen, door een Surinaamse jongen of door een 'autotochtone' Nederlandse jongen. Het is gewoon dringend nodig om de algemene veiligheid van burgers in ons land te verbeteren. Daar moet de aandacht zich op richten. In tweede instantie moet ook worden toegezien op hetgeen wordt gepredikt in moskeeën en kerken en er moet streng worden ingegrepen wanneer dit strijdig is met onze wet.

Ik ben niet van plan om op de vlucht te slaan. Ik geloof namelijk nog steeds heilig in de wijze waarop wij ons land hebben ingericht. We zijn een zeer beschaafd, goed-ontwikkeld land, waaraan nagenoeg ALLE landen in de wereld een voorbeeld mogen nemen. Als Nederlanders (en dan bedoel ik dus alle inwoners van dit land) moeten we gewoon staan voor de beginselen van onze staat. Die moeten we koesteren en beschermen. Wie er misbruik van denkt te kunnen maken (autochtoon of allochtoon) moet hard worden aangepakt.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:26:38 #115
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24664840
quote:
Andere zaken als VUT-premie, ziekenfondspakket, filebestrijding en aanpak van werkloosheid (ik noem er maar wat) zijn allemaal bijzaken geworden.
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.
Verder wel fijn om te horen dat je overweegt rechts te stemmen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:28:05 #116
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24664858
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:44 schreef pberends het volgende:
Misschien staat het al in het topic, maar volgens RTL wil 30% van de Nederlanders het liefst emigreren. Niet dat ze het doen, want ze hebben natuurlijk niet allemaal een financieel-rooskleurig plaatje.
Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?

Ook aardig aan dit cijfer. Vergelijk het eens met de mensen die je kent. Hoe veel procent daarvan wil er emigreren? In mijn kennisenkring is dat ongeveer 1%
Slaapt winter
en zomer
pi_24664938
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:26 schreef Landmass het volgende:
En ook dat zijn zaken die je beter aan rechts kan overlaten.
Verder wel fijn om te horen dat je overweegt rechts te stemmen
Tja, ik gaf je ook wel een erg mooie voorzet, nietwaar?
Laten we de discussie maar niet aangaan of ik die andere onderwerpen inderdaad liever aan rechts toevertrouw (ik noem alleen al de filebestrijding: in 2004 een nieuw record aan files, onder rechts bewind...) - Ik zou graag sociaal-liberaal stemmen, maar ik stem nu op de partij die met de beste maatregelen op het onderwerp veiligheid/handhaving komt. Dat KAN een rechtse partij zijn, maar dat hoeft niet per se.
pi_24665155
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat is wel een grappig cijfer. Volgens mij laat het vooral zien hoe zeer mensen zich laten leiden door de waan van de dag. En het laat zien dat veel mensen willen 'vluchten'. Op zich alarmerend, kennelijk hebben die mensen het heel erg niet naar de zin. Maar het zegt ook iets over hoe ze in het leven staan. Bij problemen gaan ze liever verkassen dan dat ze er wat aan doen. De vraag is dan wat die mensen doen als ze in hun nieuwe woonplaats weer tegen (dezelfde of andere) problemen aanlopen? Weer verkassen?

Ook aardig aan dit cijfer. Vergelijk het eens met de mensen die je kent. Hoe veel procent daarvan wil er emigreren? In mijn kennisenkring is dat ongeveer 1%
Gek in mijn kennisenkring is het aantal mensen dat 'denkt' over weggaan, vele malen hoger. Laten we zeggen 20%-30%. Het probleem van die cijfers die je beschrijft heeft natuurlijk een andere achtergrond. In het buitenland spreken ze wel eens van 'dutch courage'. Komt uit de 16e eeuw en betekent eerst moed indrinken voordat er gevochten wordt. Wij zijn geen vechters. Wij zijn praters.

Ten tweede heeft de overheid de laaste 30/ 40 jaar geleidelijk alle belangrijke maatschappelijke functies naar haartoe getrokken. Nu blijkt dat de problemen groot zijn > de overheid het niet kan oplossen > en de burger kan niks doen. Strond aan de knikker!!

Islam is levensgevaarlijk. Noem mij één democratisch islamitisch land. Allereerst denk ik dat de islam in beginsel militant en niet liberaal is. Dus van nature dominant en redelijk orthodox. We psreken dan niet over enkele fundamentalisten, maar over een groot potentieel. Wat zorgen baart, is dat je zou verwachten dat de eerste of tweede generatie meer met roots verbonden zijn en meer de neiging vrtonen tot radicalisering. Niets in minder waar. Het zijn 'jongeren' die radicaliseren. Na een heel leven hier te hebben gewoond. ik ken een marokkaan die als nederlander door het leven ging. Nu is hij getrouwd, laat z'n vrouw het huis niet uit, drinkt j'n biertje niet meer en bidt weer 5 keer per dag, laat z'n baard staan en sprak goed nederlands en spreekt nu gebrekkig nederlands. Wat leer je hier uit.....??? Voor mij is het voldoende reden om te vertrekken.... Wist je ook dat in de vs minderheidsgroepen pas meer rechten kregen op het moment dat men in oorlogen had gediend? Is een perfecte assimilatiepoging. Geloof belijdt je thuis....
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_24665221
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:

Wist je ook dat in de vs minderheidsgroepen pas meer rechten kregen op het moment dat men in oorlogen had gediend? Is een perfecte assimilatiepoging. Geloof belijdt je thuis....
Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?

Volgens mij hebben minderheden juist moeten vechten met de VS om rechten te krijgen, 40 jaar geleden was discriminatie en segregatie op huidskleur nog usance in dat land en tot op de dag van vandaag is discriminatie niet uitgebannen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2005 10:53:25 ]
pi_24665299
Mocht er een burgeroorlog komen, dan vecht ik. Maar als het zo'n halfzachte knuffelcultuur wordt waar constant tolerantie wordt geroepen over de grootste wandaden, dan vertrek ik liever.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:57:14 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24665311
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:

Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Ik niet.
quote:
Of blijf je in Nederland,
Nee.

Ik emigreer binnenkort vanwege de liefde

Mag dat ook?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24665345
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?

Volgens mij hebben minderheden juist moeten vechten met de VS om rechten te krijgen, 40 jaar geleden was discriminatie en segregatie op huidskleur nog usance in dat land en tot op de dag van vandaag is discriminatie niet uitgebannen.
De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:01:59 #123
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24665391
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:
Noem mij één democratisch islamitisch land.
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.
quote:
Het zijn 'jongeren' die radicaliseren. Na een heel leven hier te hebben gewoond. ik ken een marokkaan die als nederlander door het leven ging. Nu is hij getrouwd, laat z'n vrouw het huis niet uit, drinkt j'n biertje niet meer en bidt weer 5 keer per dag, laat z'n baard staan en sprak goed nederlands en spreekt nu gebrekkig nederlands. Wat leer je hier uit.....???
Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. Ik ken ook een paar soortgelijke gevallen. Je kunt dat afdoen als 'slachtofferrol' maar dat is me te makkelijk. Onder de zogenaamde NLse tolerantie ging en gaat veel onverschilligheid en verborgen racisme schuil. Dat veel medelanders zich hier niet geaccepteerd voelen is niet zonder reden. Dat er van de weeromstuit een paar radicaliseren is dan niet meer dan logisch.

Als je je daardoor weg laat jagen, laat je je leven wel heel erg door anderen beïnvloeden. En waarom eigenlijk? Wat voor last heb je in de praktijk nou echt van die baarddragers die geen bier drinken en hun vrouw binnen houden?
Slaapt winter
en zomer
pi_24665519
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef drammers het volgende:

De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.
Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.
Zegt Birmingham, Alabama je mischien iets? Medgar Evers? Martin Luther King jr? de NAACP? Thurgood Marshall? de SCLC? Little Rock, Arkansas? Vermoedelijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2005 11:08:44 ]
pi_24665580
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:

[..]

[..]

Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. [..]

Dat is onzin, denk ik. Er is inderdaad verborgen racisme, maar ik ken marokkanen die bij aankomst in Nederland zelfs met nederlanders op de foto moesten. Hadden ze nog nooit gezien. Nedelanders zijn namelijk geïnteresseerd in wat van ver komt. Historie he. Op de een of andere manier is dat omgeslagen... Ligt dit misschien aan de nieuw komers. Met vietnamezen of brazialianen hebben de meesten geen enkel probleem... Kun jij me vertellen hoe dat kan?
[..]

Als je je daardoor weg laat jagen, laat je je leven wel heel erg door anderen beïnvloeden. En waarom eigenlijk? Wat voor last heb je in de praktijk nou echt van die baarddragers die geen bier drinken en hun vrouw binnen houden?
[..]
Dat is heel simpel. Alle studies tonen aan dat maatschappelijke cohesie bestaat bij. in buurten met veel sociaal verkeer. Dus als ik niet met zijn vrouw kan praten, leert zij geen Nederlands en leer ik haar niet kennen. Dan zal ik ook minder tolerant zijn bij problemen. Als ik verhuis maak ik altijd meteen kennis met de buren... Is dat gek?
[..]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:16:38 #126
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24665659
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:11 schreef drammers het volgende:

[..]

[..]
Dat is heel simpel. Alle studies tonen aan dat maatschappelijke cohesie bestaat bij. in buurten met veel sociaal verkeer. Dus als ik niet met zijn vrouw kan praten, leert zij geen Nederlands en leer ik haar niet kennen. Dan zal ik ook minder tolerant zijn bij problemen. Als ik verhuis maak ik altijd meteen kennis met de buren... Is dat gek?
[..]
Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.
Slaapt winter
en zomer
pi_24665685
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.
Zegt Birmingham, Alabama je mischien iets? Medgar Evers? Martin Luther King jr? de NAACP? Thurgood Marshall? de SCLC? Little Rock, Arkansas? Vermoedelijk niet.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Ja de meeste begrippen zeggen me wel iets. En ja, men heeft er hard voor gevochten (zowel leger als maatschappelijk, politiek, etc.). En ja, deze onderdrukking was waanzin. Echter een groot gedeelte van het begrip van mensen, kwam nadat ze naast elkaar gedient hadden, terwijl de kogels om de oren vlogen. Schept een band hé. Is zeg niet dat dienstplicht de enige reden was van verkregen terechte burgerrechten.....Is trouwens ook behoorlijk Offtopic...
pi_24665742
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef Parabola het volgende:

[..]

Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:
1) avontuur,
2) geweld en criminaliteit,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
6) asocialiteit gemiddelde burger.
7) halfzachte mentaliteit hier,
pi_24666588
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:

[..]

Fout, Turkije is een seculiere staat.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:07:15 #130
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24666654
Vandaar dat het een ministerie van godsdienstzaken heeft.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:27:12 #131
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24667032
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Fout, Turkije is een seculiere staat.
Wijsneus, seculiere staat en islamitisch land sluiten elkaar geenszins uit.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:57 #132
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24667078
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:

[..]

1) avontuur,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitel

Ben trouwens wel benieuwd welk land wel aan al jouw wensen tegemoet komt
Slaapt winter
en zomer
pi_24667769
tja, MOCHT er zo'n burgeroorlog uitbreken, dat zou ik uiteraard wel blijven en vechten, want dan gaat het niet om een of andere derdewereld land of een amerikaanse invasie die we 'supporten' of wat dan ook. Nee, dan gaat het om ons eigen land.

In mijn land maakt het niet uit waar je ouders vandaan komen, je bent voor mij nederlander als je:

1) De taal redelijk spreekt, en

2) Staat voor gelijkheid en vrijheid, die idealen waarin nederland NOG STEEDS uitblinkt boven welk ander land dan ook.

De extremisten in dit land, zowel aan de moslim als de niet-moslim kant willen dit tot een totilitair regime maken, uiteraard is het zo dat de sharia-staat erger zou zijn dan dat land dat extreme nederlands willen, maar dat neemt niet weg dat beide partijen de fundamenten van onze samenleven, vrijheid, proberen in te perken door verschijdene wegen.
pi_24668065
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:29 schreef Parabola het volgende:

[..]

Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitel

Ben trouwens wel benieuwd welk land wel aan al jouw wensen tegemoet komt
Een aantal van mijn redenen hebben natuurlijk wel met onwelwillende naffers te maken natuurlijk, anders zou ik in de verkeerde topic zitten..
Veel van mijn punten/ redenen zijn gerelateerd aan welzijn en niet aan welvaart. Welvaart veroorzaakt/ versterkt in mijn optiek vaak problemen. Landen die goed zijn om te wonen zijn denk ik: Australië, Canada, Italië, Spanje en bepaalde landen Midden en Zuid Amerika. Maar het perfecte land bestaat niet, net zoals het juiste geloof niet bestaat of de perfecte rechtsstaat. Je kanhet wel benaderen natuurlijk. Misschien beter benchmarken?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:09:08 #135
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24669791
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:23 schreef drammers het volgende:
Landen die goed zijn om te wonen zijn denk ik: Australië, Canada, Italië, Spanje en bepaalde landen Midden en Zuid Amerika.
Ik heb ernsitige twijfels of je in die landen zult vinden wat je hier mist. En dat geldt in het algemeen voor alle landen en een heel groot deel van de mensen met een emigratiewens. Veel mensen met een emigratiewens hebben een erg rooskleurig beeld van een bepaald land, gebaseerd op tv-beelden of een vakantieverblijf. Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.

Daar komt bij dat mensen die uit negatieve overweging vertrekken de situatie in eigen land te zwaar inschatten. Vaak zijn dit toch, hoe lulig dat ook moge klinken, mensen met een lage tolerantiegrens en een op voorhand al wat negatieve instelling ('klagers'). Het is nog maar zeer de vraag of deze mensen ergens anders wel gelukkig worden. Er valt immers altijd wel wat te klagen.

Nederland is hoe dan ook een van de beste landen om te wonen. In onderzoeken naar levensgeluk scoren Nederlanders en Scandinaviërs steevast hoog. Dat hebben we te danken aan een combinatie van welvaart, vrijheid en een redelijk tot goed functionerende overheid.

Een wat? Jazeker, een goed functionerende overheid. Laat me als je in Spanje, Italië of bepaalde landen in Midden en Zuid Amerika woont nog maar eens weten hoe tevreden je bent over het functioneren van je overheid. Als je naar Canada of Australië gaat, ben ik erg benieuwd naar je oordeel over het voorzieningenniveau.
Slaapt winter
en zomer
pi_24670101
Wat is er mis met Drenthe? Of de Achterhoek? Zeeuws-Vlaanderen?

Te min?
pi_24670533
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:09 schreef Parabola het volgende:

[..]

Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.

Daar komt bij dat mensen die uit negatieve overweging vertrekken de situatie in eigen land te zwaar inschatten.

In onderzoeken naar levensgeluk scoren Nederlanders en Scandinaviërs steevast hoog. Dat hebben we te danken aan een combinatie van welvaart, vrijheid en een redelijk tot goed functionerende overheid.
In een dergelijk land wonen is zeker andere koek. Maar ik heb in andere landen gewoond (weliswaar tijdelijk, maar geen vakantie). Ik denk dus dat ik dat wel kan inschatten.

Een klager ben ik allerminst en de situatie in Nederland op de juiste wijze inschattenkan ik ook. zes inbraken en pogingen in 2 jaar is toch niet normaal. Mijn schoonzus is Marokkaans en zij moest haar (grote) gezin op 16jarige leeftijd ontvluchten om zich te kunnen ontplooien. Is toch ook niet normaal... Is een dochter......... Ook is het grappig om te zien hoe de mentaliteit nog doorschemert 18 jaar later.... Beledigen, grote mond, super materialistisch (zeker als het blinkt), opportunistisch en zeer egocentrisch...Ik kan je echte hele bizarre voorbeelden noemen en ik kan ook vertellen dat de familie er erg blij mee is.

Ook ben ik commercieel manager geweest bij eén van de grootste taxibedrijven in Nederland en daar zitten veel moslims. Ik weet dan ook aardig de verschillen in te schatten tussen bv. een Marokkaan, een Turk en een Iraniër. Noord Afrikanen zijn echt geen lekker volk. Iraniërs en Turken(behoorlijk verschillend) hebben een rijke gecultiveerde achtergrond en dat merk je... Dat was gerelateerd aan de topic.

De overheid werkt in Nederland idd redelijk goed. De stoplichten werken, het water uit de kraan is schoon en de straten zijn onderhouden, om maar wat te noemen. Ik heb echter liever dat de mensen normaal en respectvol met elkaar omgaan en een praatje maken bij de bakker, dan dat de stoplichten werken. M.a.w. een goed functionerende overheid is alleen van belang als je vertrouwd/ afhankelijk bent van die overheid. In Spanje en Italië (vooral Italië) is die afhankelijkheid van de overheid veel kleiner, want daar heb je de gemeente, straat, familie en vrienden die veel zaken oplossen.
Veiligheid is volgens mij één van de basisbehoeften (Maslow) van de mens, en die is er in Nederland voor heel weinig mensen. Want elke Nederlander krijgt regelmatig direct of indirect te maken met jatten, molest, of andere problemen. Dat is voor mij levensgeluk!
pi_24670612
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:27 schreef Barista het volgende:
Wat is er mis met Drenthe? Of de Achterhoek? Zeeuws-Vlaanderen?

Te min?
Zeker niet te min! Maar als westerling wordt je toch enigszins melaats behandeld. Ik denk ook dat veel problemen zich als een olievlek uitspreiden en op termijn ook daar zullen nestelen. Achterhoek heb ik al enkele voorbeelden van gezien. En dan hebben we het nog niet over werk gehad, want dat gaat ook wat lastiger daar.
pi_24670738
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:

[..]

1) avontuur,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,

Daar zijn baarddragers grotendeels verantwoordelijk voor.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:09:42 #140
35279 Parabola
Sapere aude
pi_24670742
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:52 schreef drammers het volgende:

Ik heb echter liever dat de mensen normaal en respectvol met elkaar omgaan en een praatje maken bij de bakker, dan dat de stoplichten werken. M.a.w. een goed functionerende overheid is alleen van belang als je vertrouwd/ afhankelijk bent van die overheid. In Spanje en Italië (vooral Italië) is die afhankelijkheid van de overheid veel kleiner, want daar heb je de gemeente, straat, familie en vrienden die veel zaken oplossen.
Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.
Slaapt winter
en zomer
pi_24671145
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:09 schreef Parabola het volgende:

[..]

Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.
Platteland vs stad is zerker waar, maar verklaart niet alles! In Noord Europa zijn het namelijk individualistische maatschappijen terwijl in het zuiden (of middenAmerika) collectivistische maatschappijen. Dit is een heel groot verschil en verklaart denk ik meer dan voorgaand continuum. Stad heeft inderdaad hogere migratie. Maar in Bologna, Genua, Alicante en Barcelona vond ik toch meer sociale cohesie dan hier. In Italie hebben ze er zelfs een woord voor 'campanalismo' ofwel verbondenheid met roots en regio. Die vertrekken dus minder snel... Acceptatie komt altijd als je je best doet om je aan te passen.... En hier is het cirkeltje weer rond, of niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:55:27 #143
61927 DaveM
uitgefokt
pi_24672426
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.

Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.

Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
pi_24673265
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.

Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.

Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
Inderdaad ze mogen 'legitiem' volledig oefenen op niet-moslim meiden, maar als moslim-meiden iets doen, dan worden ze vermoord. We leven bijna in een achterlijk land.
pi_24673468
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:

De laatste keer dat ik iets uit Rotterdam hoorde, had de LPF daar nog een meerderheid...

En de post daarboven: als je zo vrij bent, niet zo hard gebonden bent aan je regio dat je per se wilt blijven, waarom is het dan een voordeel als in het gebied waar je wilt gaan wonen dat wel zo is? Je voelt je niet verbonden aan Nederland, maar je vindt het wel goed dat die Italianen het daar wel hebben, en daarom ga je maar daarheen?
Daarbij, daar heb je precies dezelfde problemen. In Barcelona heb je ook veel tasjesdieven, in Canada heb je wel veel ruimte, maar woont 77% van de mensen in de stad (en jij dus waarschijnlijk ook). In Milaan heb je ook buurten waar je niet wilt wonen, en niet elk ander land heeft haar politiebeleid ge-importeerd uit Singapore.
Ik denk dat het vooral een droom is, dat emigreren. De mensen die last hebben van criminele allochtonen wonen vaak in dezelfde buurten, en zijn dus zelf ook arm. Omdat je NZ en Canada niet binnenkomt als je geen geld hebt, zouden die mensen eerst veel meer moeten gaan verdienen. En dan ben je al een heel stuk op weg naar een beter leven. Want als je hier aan de rand van Haren in een riante villa woont, ipv een flatje op 3 hoog in de Bijlmer, dan wil je echt niet meer zo snel weg. Als je hier een mooie baan hebt met een mooi salaris, dan wil je echt niet zo hard als iemand die werkt doet wat hij niet leuk vindt en er niets voor betaald krijgt.
Veel mensen zien het buitenland vooral als een mogelijkheid om kansen te pakken, en dingen te bereiken. Dat je die dingen ook in Nederland kan bereiken, daar denken ze niet bij na. Mensen zijn gewoon niet zo blij met hun huidige situatie, en willen dus weg. En in plaats van uit Rotterdam naar Gouda verhuizen, willen ze gelijk naar Nieuw-Zeeland. Ik heb nog niemand gehoord uit een klein dorp in Drenthe die ook zegt te willen emigreren. Misschien moeten die jankerds uit de randstad daar eerst maar eens heen verhuizen. Dan komen ze tenminste eens keihard achter de voordelen van het wonen in een grote stad.
The uproar of one hand clapping.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:59:29 #146
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_24673597
De allochtonenproblematiek komt me m'n strot uit en ik voorzie ook duistere tijden voor Nederland, zowel politiek als maatschappelijk; maar het was zeker niet de voornaamste reden om te emigreren.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk leefklimaat, en dat is onder te verdelen in meerdere vlakken.

Punt 1 is wel bevolkingsdichtheid, ik werd echt helemaal gek van de drukte, files, etc. Woonde zowieso al in een dorp en probeerde steden te vermijden maar kon er nooit aan wennen.

2: Klimaat gaat op zich wel maar de winters zijn echt 3x niks, gore pisregen, was echter niet erg van belang bij de beslissing. Landschap is oer en oer saai, plat als een pannekoek en d'r is in de natuur ook nauwelijks wat te beleven dat me aanspreekt, heb hier veel meer mogelijkheden tot outdoor activiteiten en sport.

3: Teruglopende kwaliteit van onderwijs & zorg, dat is toch wel een structureel probleem want 't wordt steeds slechter & duurder. Mocht ik later kinderen krijgen dan zijn dat 2 dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan.

4: De mentaliteit van de bevolking, ik ben zelf geboren Nederlander maar heb zelf nooit die recht-toe-recht-aan trek-je-bek-maar-open opvoeding gehad en stel dat ook niet op prijs. Mensen zijn bemoeizuchtig, je moet altijd mee lopen want als je uit de toon valt hoor je er niet bij. Verder vind ik de mensen onbeschoft in het openbare leven te denken aan: voordringen, verkeersregels negeren, agressief rijgedrag, overal maling aan hebben (quote Fluitsma & van Tijn: Die schrijf je niet de wetten voor; Die moeten niet 't keurslijf in), eigenlijk te makkelijk. Gewoon losgeslagen.. de liberale drugswetgeving bijvoorbeeld vind ik onverkropbaar. Die troep moet je niet toestaan maar verbieden.

5: Baanaanbod.. met de huidige recessie lagen ze nou niet erg voor het oprapen. Dit is natuurlijk tijdelijk want het zal vast wel weer bijtrekken. Maar 't was hier makkelijker.

Kan nog wel een tijdje doorgaan en concrete voorbeelden noemen maar dan klink ik als een zeurpiet en dat ben ik niet. Ik ben/was gewoon ontevreden over mijn leven aldaar, en gelukkig is de wereld een stuk groter dan die vlek van 300 bij 100 en is een ieder vrij om te gaan en staan waar men wil.
pi_24674249
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:59 schreef succubus het volgende:
De allochtonenproblematiek komt me m'n strot uit en ik voorzie ook duistere tijden voor Nederland, zowel politiek als maatschappelijk; maar het was zeker niet de voornaamste reden om te emigreren.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk leefklimaat, en dat is onder te verdelen in meerdere vlakken.

Punt 1 is wel bevolkingsdichtheid, ik werd echt helemaal gek van de drukte, files, etc. Woonde zowieso al in een dorp en probeerde steden te vermijden maar kon er nooit aan wennen.

2: Klimaat gaat op zich wel maar de winters zijn echt 3x niks, gore pisregen, was echter niet erg van belang bij de beslissing. Landschap is oer en oer saai, plat als een pannekoek en d'r is in de natuur ook nauwelijks wat te beleven dat me aanspreekt, heb hier veel meer mogelijkheden tot outdoor activiteiten en sport.

3: Teruglopende kwaliteit van onderwijs & zorg, dat is toch wel een structureel probleem want 't wordt steeds slechter & duurder. Mocht ik later kinderen krijgen dan zijn dat 2 dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan.

4: De mentaliteit van de bevolking, ik ben zelf geboren Nederlander maar heb zelf nooit die recht-toe-recht-aan trek-je-bek-maar-open opvoeding gehad en stel dat ook niet op prijs. Mensen zijn bemoeizuchtig, je moet altijd mee lopen want als je uit de toon valt hoor je er niet bij. Verder vind ik de mensen onbeschoft in het openbare leven te denken aan: voordringen, verkeersregels negeren, agressief rijgedrag, overal maling aan hebben (quote Fluitsma & van Tijn: Die schrijf je niet de wetten voor; Die moeten niet 't keurslijf in), eigenlijk te makkelijk. Gewoon losgeslagen.. de liberale drugswetgeving bijvoorbeeld vind ik onverkropbaar. Die troep moet je niet toestaan maar verbieden.

5: Baanaanbod.. met de huidige recessie lagen ze nou niet erg voor het oprapen. Dit is natuurlijk tijdelijk want het zal vast wel weer bijtrekken. Maar 't was hier makkelijker.

Kan nog wel een tijdje doorgaan en concrete voorbeelden noemen maar dan klink ik als een zeurpiet en dat ben ik niet. Ik ben/was gewoon ontevreden over mijn leven aldaar, en gelukkig is de wereld een stuk groter dan die vlek van 300 bij 100 en is een ieder vrij om te gaan en staan waar men wil.
Op punt 2 na kan je alle punten gedeeltelijk aanrekenen op allochtonen.
pi_24674352
ik wil emigreren maar daar hebben moslims niets mee te maken.

Moslims zijn gewoon mensen. Christenen zijn gewoon mensen etc. Alleen die fanatiekelingen heh. Die heb je overal, dus als dat als reden aan te dragen te willen emigreren vind ik wat onzinnig.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_24674386
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:39 schreef JeroenCE het volgende:
ik wil emigreren maar daar hebben moslims niets mee te maken.

Moslims zijn gewoon mensen. Christenen zijn gewoon mensen etc. Alleen die fanatiekelingen heh. Die heb je overal, dus als dat als reden aan te dragen te willen emigreren vind ik wat onzinnig.
Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.
pi_24674484
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.
ik heb niets met beide geloven.

Hoe vroeger in NL het christendom werd geïnterpreteerd is minstens zo achterlijk en had niet zoveel met de werkelijk inhoud van de bijbel te maken. Hetzelfde zie je nu met de islam. Er worden dingen geroepen die nergens geschreven staan.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')