abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24671145
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:09 schreef Parabola het volgende:

[..]

Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.
Platteland vs stad is zerker waar, maar verklaart niet alles! In Noord Europa zijn het namelijk individualistische maatschappijen terwijl in het zuiden (of middenAmerika) collectivistische maatschappijen. Dit is een heel groot verschil en verklaart denk ik meer dan voorgaand continuum. Stad heeft inderdaad hogere migratie. Maar in Bologna, Genua, Alicante en Barcelona vond ik toch meer sociale cohesie dan hier. In Italie hebben ze er zelfs een woord voor 'campanalismo' ofwel verbondenheid met roots en regio. Die vertrekken dus minder snel... Acceptatie komt altijd als je je best doet om je aan te passen.... En hier is het cirkeltje weer rond, of niet?
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:55:27 #143
61927 DaveM
uitgefokt
pi_24672426
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.

Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.

Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
pi_24673265
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:
Als het maar even kan ga ik weg uit dit land, ik word doodziek van het knuffelen van Marokkanen en Antillianen.

Het nieuwste dieptepunt is een gratis versiercursus van de gemeente Rotterdam speciaal voor Marokkanen. Walgelijk staaltje racisme, vast weer verzonnen door een op buitenlanders geilende PVDA- of GL-teef.

Dankzij zo'n cursus leren die lieverdjes hoe ze elke week ipv elke maand een nieuwe Nederlandse chick kunnen versieren. En dat ook nog op kosten van de belastingbetaler.
Inderdaad ze mogen 'legitiem' volledig oefenen op niet-moslim meiden, maar als moslim-meiden iets doen, dan worden ze vermoord. We leven bijna in een achterlijk land.
pi_24673468
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:

De laatste keer dat ik iets uit Rotterdam hoorde, had de LPF daar nog een meerderheid...

En de post daarboven: als je zo vrij bent, niet zo hard gebonden bent aan je regio dat je per se wilt blijven, waarom is het dan een voordeel als in het gebied waar je wilt gaan wonen dat wel zo is? Je voelt je niet verbonden aan Nederland, maar je vindt het wel goed dat die Italianen het daar wel hebben, en daarom ga je maar daarheen?
Daarbij, daar heb je precies dezelfde problemen. In Barcelona heb je ook veel tasjesdieven, in Canada heb je wel veel ruimte, maar woont 77% van de mensen in de stad (en jij dus waarschijnlijk ook). In Milaan heb je ook buurten waar je niet wilt wonen, en niet elk ander land heeft haar politiebeleid ge-importeerd uit Singapore.
Ik denk dat het vooral een droom is, dat emigreren. De mensen die last hebben van criminele allochtonen wonen vaak in dezelfde buurten, en zijn dus zelf ook arm. Omdat je NZ en Canada niet binnenkomt als je geen geld hebt, zouden die mensen eerst veel meer moeten gaan verdienen. En dan ben je al een heel stuk op weg naar een beter leven. Want als je hier aan de rand van Haren in een riante villa woont, ipv een flatje op 3 hoog in de Bijlmer, dan wil je echt niet meer zo snel weg. Als je hier een mooie baan hebt met een mooi salaris, dan wil je echt niet zo hard als iemand die werkt doet wat hij niet leuk vindt en er niets voor betaald krijgt.
Veel mensen zien het buitenland vooral als een mogelijkheid om kansen te pakken, en dingen te bereiken. Dat je die dingen ook in Nederland kan bereiken, daar denken ze niet bij na. Mensen zijn gewoon niet zo blij met hun huidige situatie, en willen dus weg. En in plaats van uit Rotterdam naar Gouda verhuizen, willen ze gelijk naar Nieuw-Zeeland. Ik heb nog niemand gehoord uit een klein dorp in Drenthe die ook zegt te willen emigreren. Misschien moeten die jankerds uit de randstad daar eerst maar eens heen verhuizen. Dan komen ze tenminste eens keihard achter de voordelen van het wonen in een grote stad.
The uproar of one hand clapping.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:59:29 #146
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_24673597
De allochtonenproblematiek komt me m'n strot uit en ik voorzie ook duistere tijden voor Nederland, zowel politiek als maatschappelijk; maar het was zeker niet de voornaamste reden om te emigreren.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk leefklimaat, en dat is onder te verdelen in meerdere vlakken.

Punt 1 is wel bevolkingsdichtheid, ik werd echt helemaal gek van de drukte, files, etc. Woonde zowieso al in een dorp en probeerde steden te vermijden maar kon er nooit aan wennen.

2: Klimaat gaat op zich wel maar de winters zijn echt 3x niks, gore pisregen, was echter niet erg van belang bij de beslissing. Landschap is oer en oer saai, plat als een pannekoek en d'r is in de natuur ook nauwelijks wat te beleven dat me aanspreekt, heb hier veel meer mogelijkheden tot outdoor activiteiten en sport.

3: Teruglopende kwaliteit van onderwijs & zorg, dat is toch wel een structureel probleem want 't wordt steeds slechter & duurder. Mocht ik later kinderen krijgen dan zijn dat 2 dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan.

4: De mentaliteit van de bevolking, ik ben zelf geboren Nederlander maar heb zelf nooit die recht-toe-recht-aan trek-je-bek-maar-open opvoeding gehad en stel dat ook niet op prijs. Mensen zijn bemoeizuchtig, je moet altijd mee lopen want als je uit de toon valt hoor je er niet bij. Verder vind ik de mensen onbeschoft in het openbare leven te denken aan: voordringen, verkeersregels negeren, agressief rijgedrag, overal maling aan hebben (quote Fluitsma & van Tijn: Die schrijf je niet de wetten voor; Die moeten niet 't keurslijf in), eigenlijk te makkelijk. Gewoon losgeslagen.. de liberale drugswetgeving bijvoorbeeld vind ik onverkropbaar. Die troep moet je niet toestaan maar verbieden.

5: Baanaanbod.. met de huidige recessie lagen ze nou niet erg voor het oprapen. Dit is natuurlijk tijdelijk want het zal vast wel weer bijtrekken. Maar 't was hier makkelijker.

Kan nog wel een tijdje doorgaan en concrete voorbeelden noemen maar dan klink ik als een zeurpiet en dat ben ik niet. Ik ben/was gewoon ontevreden over mijn leven aldaar, en gelukkig is de wereld een stuk groter dan die vlek van 300 bij 100 en is een ieder vrij om te gaan en staan waar men wil.
pi_24674249
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:59 schreef succubus het volgende:
De allochtonenproblematiek komt me m'n strot uit en ik voorzie ook duistere tijden voor Nederland, zowel politiek als maatschappelijk; maar het was zeker niet de voornaamste reden om te emigreren.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk leefklimaat, en dat is onder te verdelen in meerdere vlakken.

Punt 1 is wel bevolkingsdichtheid, ik werd echt helemaal gek van de drukte, files, etc. Woonde zowieso al in een dorp en probeerde steden te vermijden maar kon er nooit aan wennen.

2: Klimaat gaat op zich wel maar de winters zijn echt 3x niks, gore pisregen, was echter niet erg van belang bij de beslissing. Landschap is oer en oer saai, plat als een pannekoek en d'r is in de natuur ook nauwelijks wat te beleven dat me aanspreekt, heb hier veel meer mogelijkheden tot outdoor activiteiten en sport.

3: Teruglopende kwaliteit van onderwijs & zorg, dat is toch wel een structureel probleem want 't wordt steeds slechter & duurder. Mocht ik later kinderen krijgen dan zijn dat 2 dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan.

4: De mentaliteit van de bevolking, ik ben zelf geboren Nederlander maar heb zelf nooit die recht-toe-recht-aan trek-je-bek-maar-open opvoeding gehad en stel dat ook niet op prijs. Mensen zijn bemoeizuchtig, je moet altijd mee lopen want als je uit de toon valt hoor je er niet bij. Verder vind ik de mensen onbeschoft in het openbare leven te denken aan: voordringen, verkeersregels negeren, agressief rijgedrag, overal maling aan hebben (quote Fluitsma & van Tijn: Die schrijf je niet de wetten voor; Die moeten niet 't keurslijf in), eigenlijk te makkelijk. Gewoon losgeslagen.. de liberale drugswetgeving bijvoorbeeld vind ik onverkropbaar. Die troep moet je niet toestaan maar verbieden.

5: Baanaanbod.. met de huidige recessie lagen ze nou niet erg voor het oprapen. Dit is natuurlijk tijdelijk want het zal vast wel weer bijtrekken. Maar 't was hier makkelijker.

Kan nog wel een tijdje doorgaan en concrete voorbeelden noemen maar dan klink ik als een zeurpiet en dat ben ik niet. Ik ben/was gewoon ontevreden over mijn leven aldaar, en gelukkig is de wereld een stuk groter dan die vlek van 300 bij 100 en is een ieder vrij om te gaan en staan waar men wil.
Op punt 2 na kan je alle punten gedeeltelijk aanrekenen op allochtonen.
pi_24674352
ik wil emigreren maar daar hebben moslims niets mee te maken.

Moslims zijn gewoon mensen. Christenen zijn gewoon mensen etc. Alleen die fanatiekelingen heh. Die heb je overal, dus als dat als reden aan te dragen te willen emigreren vind ik wat onzinnig.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_24674386
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:39 schreef JeroenCE het volgende:
ik wil emigreren maar daar hebben moslims niets mee te maken.

Moslims zijn gewoon mensen. Christenen zijn gewoon mensen etc. Alleen die fanatiekelingen heh. Die heb je overal, dus als dat als reden aan te dragen te willen emigreren vind ik wat onzinnig.
Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.
pi_24674484
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, alleen het moslimgeloof is een stuk achterlijker dan de huidige moderne Nederlandse versie van het christendom.
ik heb niets met beide geloven.

Hoe vroeger in NL het christendom werd geïnterpreteerd is minstens zo achterlijk en had niet zoveel met de werkelijk inhoud van de bijbel te maken. Hetzelfde zie je nu met de islam. Er worden dingen geroepen die nergens geschreven staan.
pi_24674557
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:45 schreef JeroenCE het volgende:

[..]

ik heb niets met beide geloven.

Hoe vroeger in NL het christendom werd geïnterpreteerd is minstens zo achterlijk en had niet zoveel met de werkelijk inhoud van de bijbel te maken. Hetzelfde zie je nu met de islam. Er worden dingen geroepen die nergens geschreven staan.
Mooi, ruim 50% van de Nederlanders is ook ongelovig. Feit is wel dat de meerderheid van de christenen in dit land vrij modern zijn en bovendien geen aanslagen plegen.
pi_24674617
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:40 schreef pberends het volgende:

[..]

We leven bijna in een achterlijk land.
Nou, dan hoef jij in ieder geval niet weg. Jij past hier prima.
pi_24674643
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Mooi, ruim 50% van de Nederlanders is ook ongelovig. Feit is wel dat de meerderheid van de christenen in dit land vrij modern zijn en bovendien geen aanslagen plegen.
nu zijn de christenen redelijk tot inzicht gekomen [ bedoel ik vooral tov de rechten van de vrouw ] maar dat is niet altijd zo geweest. punt dat ik wil maken: de moslims komen ook wel tot dat inzicht.

verder wat die aanslagen betreft: ik denk niet dat de meerderheid van de moslims aanslagen pleegt. Christenen hebben in het verleden hele volkstammen uitgeroeid in naam van god...
pi_24674840
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:15 schreef xman het volgende:

[..]

Precies, ik ben eigenlijk nog banger voor de angst en verdeeldheid die WIlders (met succes) weet te zaaien hier in Nederland dan de moslimterroristen die hier schijnen te zijn.
En dan wil ik het nog niet hebben over wat er met het Nederland gebeurt als zo'n angstzaaier aan de macht komt.
Nou wil ik ook niet iemand aan de macht die zijn hoofd in het zand steekt, maar wel iemand die iedereen hierin kan betrekken, gematigde moslims en anders(niet) gelovigen, om hier samen iets tegen de extremisme te doen. En niet zoals hij doet, alleen maar verdeeldheid zaaien en iedereen bang maken.
Je steekt ook zelf een beetje je kop in het zand, want in alle media
is melding gemaakt dat er allang diverse moslimterroristen in Nederland ZIJN.
Recent heeft er nog eentje een MOORD gepleegd op een zekere meneer
van Gogh, wellicht dat je die wel kent?

[ Bericht 0% gewijzigd door WuShu op 21-01-2005 20:34:49 ]
pi_24675123
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:52 schreef JeroenCE het volgende:

[..]

nu zijn de christenen redelijk tot inzicht gekomen [ bedoel ik vooral tov de rechten van de vrouw ] maar dat is niet altijd zo geweest. punt dat ik wil maken: de moslims komen ook wel tot dat inzicht.

verder wat die aanslagen betreft: ik denk niet dat de meerderheid van de moslims aanslagen pleegt. Christenen hebben in het verleden hele volkstammen uitgeroeid in naam van god...
Ja, ze komen binnen een paar honderd jaar vast ook tot dat inzicht, een geruststellende gedachte....
jeeeez wat een onzin .....slaap lekker

Moslims hebben ook volksstammen vermoord net als de meeste religies en volkeren, geweld en het willen vergaren van macht zit in iedereen, niemand gaat vrijuit. Je hoeft geen meerderheid te hebben die de aanslagen pleegt, maar wel een meerderheid van moslims die de plegers ervan openlijk en luidruchtig, en in hun houding, en in hun communicatie veroordeelt. Dat zou al veel rust brengen die er niet is, omdat de realiteit aangeeft dat men vaak meer heeft met de aanslagpleger dan met de slachtoffers, ze worden gezien als "een broeder" en "een soldaat van de islam", ook door mensen die gematigd zeggen te zijn..
pi_24675138
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:51 schreef Barista het volgende:

[..]

Nou, dan hoef jij in ieder geval niet weg. Jij past hier prima.
Goed beargumenteerd, pipo.
pi_24675160
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:52 schreef JeroenCE het volgende:

[..]

Right en daarom moeten wij zo'n achterlijk groep importeren, terwijl wij onszelf juist op dat punt hebben overwonnen. Waarom moet de geschiedenis zich twee keer herhalen? Flikker toch op.
pi_24675696
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Right en daarom moeten wij zo'n achterlijk groep importeren, terwijl wij onszelf juist op dat punt hebben overwonnen. Waarom moet de geschiedenis zich twee keer herhalen? Flikker toch op.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar daar zijn we al een hele tijd mee opgehouden. Die gasten van de IND zitten nu echt alleen maar uit hun neus te eten en de asielzoekerscentra worden bij bosjes opgedoekt. Je kan ze het land niet uitschoppen, want het zijn ook Nederlanders, maar gelukkig wordt het allochtonenprobleem vanzelf opgelost. Over 20-30 jaar zitten er veeeel minder allochtonen in Nederland. (want of ze het nou willen of niet, integreren gebeurt toch wel).
The uproar of one hand clapping.
pi_24675717
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd, pipo.
Beargumenteren, ja. Jouw specialiteit, hè? Met je statistiekjes. Ik zal je een argument geven, kl**o. Komt ie:

Als ik ooit de behoefte zou krijgen om dit land te verlaten, dan zal de aanleiding daarvoor niet een stelletje ontspoorde puistenkoppen van Allochtone afkomst zijn, maar wel notoire beroepszeikers zoals jij. Ik durf te wedden dat je nog nooit het lef hebt gehad om een moslim recht in de ogen te kijken en hem of haar je grieven betreffende hun achterlijke geloof duidelijk te maken. Of wel, berends? Nee, passieve schijters zoals jij en je soort - waarvan het stikt in de land - kliederen liever lekker anoniem een internetforum vol met hun populistisch gekanker. En om hun angstfobieën te verwoorden hebben ze bij gebrek aan ruggengraat een randdebiel als gwilders nodig. Ontzettende slappe dweil die je er bent. Flikker op, ja. Heel ver graag!

Zo, dat was mijn argument. Duidelijk zo? Dan nu koffie.
pi_24678144
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:47 schreef Barista het volgende:

[..]

Beargumenteren, ja. Jouw specialiteit, hè? Met je statistiekjes. Ik zal je een argument geven, kl**o. Komt ie:

Als ik ooit de behoefte zou krijgen om dit land te verlaten, dan zal de aanleiding daarvoor niet een stelletje ontspoorde puistenkoppen van Allochtone afkomst zijn, maar wel notoire beroepszeikers zoals jij. Ik durf te wedden dat je nog nooit het lef hebt gehad om een moslim recht in de ogen te kijken en hem of haar je grieven betreffende hun achterlijke geloof duidelijk te maken. Of wel, berends? Nee, passieve schijters zoals jij en je soort - waarvan het stikt in de land - kliederen liever lekker anoniem een internetforum vol met hun populistisch gekanker. En om hun angstfobieën te verwoorden hebben ze bij gebrek aan ruggengraat een randdebiel als gwilders nodig. Ontzettende slappe dweil die je er bent. Flikker op, ja. Heel ver graag!

Zo, dat was mijn argument. Duidelijk zo? Dan nu koffie.

Heerlijk om te lezen, nooit zo genoten. Ieder z'n mening, alleen ik heb 'n heel andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')