abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:38:41 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24573657
De hoeveelheid Nederlanders die kiezen voor emigratie, om wat voor reden dan ook, wordt steeds groter. In 2003 gingen er meer mensen weg uit Nederland dan dat er bij kwamen bijvoorbeeld, en de mensen die weggingen waren voor een groot deel in Nederland geborenen.

Intussen wonen er in Nederland 1 miljoen moslims. Sommigen vrezen na de recentelijke geweldadigheden voor een burgeroorlog, andere proberen er alles aan te doen om de relaties tussen moslims en Nederlanders in goede stand te houden, en weer anderen zijn volgelingen van dwazen die "keihard aanpakken" roepen, maar geen flauw benul hebben wat zoiets dan betekend en hoe het uitgevoerd moet worden. Ook zijn er Nederlanders die er genoeg van hebben, en besloten hebben Nederland te verlaten. Weg nu het nog kan, voor je vastgerot zit aan de pensioenpremie, vast zit aan je kinderen, en moet aanzien hoe de in Nederland wonende moslims met gezinnen van 5 of 6 kinderen de moslimbevolking doen stijgen, zelfs zonder immigratie, en zelfs met verwijdering van de criminelen - want de gemiddelde Nederlander houdt het liever bij 2 kinderen zodat er geld is voor 2 auto's en een wintersportvakantie.

In 2007 zijn er weer verkiezingen. En Nederland kennende zal een dwaas als Wilders hooguit een paar zeteltjes krijgen en zijn het weer de grote partijen VVD, CDA, PvdA, etc die straks de touwtjes in handen krijgen. En als dat kabinet ook niet valt kan rechts Nederland in 2011 weer meer voet aan wal zien te krijgen.

Nederland zal in de komende 15 jaar een stijgende moslimbevolking krijgen. Niet omdat er meer naar Nederland toekomen, maar omdat de Nederlandse yuppies weinig of geen kinderen willen en de moslimgezinnen traditioneel veel kinderen willlen, en voornamelijk ook omdat de baby-boom generatie die toch een aanmerkelijk deel van onze bevolking uitmaakt komt te overlijden. Men verwacht dat er over 15 jaar wellicht 17 miljoen inwoners zijn in Nederland, en het zou me niet verbazen als tegen die tijd 2 miljoen daarvan moslims zijn.....

Ik weet dat sommigen onder ons dat zien als een bedreiging voor henzelf, hun toekomstige normen en waarden, en hun toekomstige kinderen. Dan maar weg uit Nederland?

Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden? En waar zou je heen willen gaan? Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:41:21 #2
136 V.
Like tears in rain...
pi_24573722
Ik zou sowieso wel weg willen uit Nederland, maar dat heeft op zich niet zoveel met Nederland zelf te maken (of moslims). Ik zou gewoon wel weg willen. Maar ik weet niet hoe

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24573797
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso wel weg willen uit Nederland, maar dat heeft op zich niet zoveel met Nederland zelf te maken (of moslims). Ik zou gewoon wel weg willen. Maar ik weet niet hoe

V.
Ontopic reageren lijkt me handiger.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:46:44 #4
136 V.
Like tears in rain...
pi_24573834
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:44 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ontopic reageren lijkt me handiger.
Je hebt gelijk. Doe jij het dan ook?

[OT]
Ik niet, nvt en nee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24573874
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:

Ik weet dat sommigen onder ons dat zien als een bedreiging voor henzelf, hun toekomstige normen en waarden, en hun toekomstige kinderen. Dan maar weg uit Nederland?

Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden? En waar zou je heen willen gaan? Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Ik wil in de toekomst misschien wel voor een bepaalde periode weg uit Nederland (bijvoorbeeld naar Amerika) maar dat doe ik zeker niet om te vluchten voor Moslims. Mijn stem op rechts stemt me ook niet altijd even hoopvol, maar toch breng ik hem uit vanuit mijn eigen ideologie over oplossingen en maatschappelijke vraagstukken. Nederland moet een collectieve vuist maken tegen extremistische moslims in plaats van weg te lopen voor de problemen. Weglopen hebben "we" al lang genoeg gedaan.
pi_24573946
"Islamitisch Nederland: Dan maar weg hier?"

Klagen over nat zijn voordat het regent?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:55:30 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24574007
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef Triggershot het volgende:

Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24574015
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef Triggershot het volgende:

Zie het als een "run" richting nooduitgang omdat de cv-ketel op ontploffen staat. We moeten hier blijven, ons tijdens de explosie verschuilen voor de brokstukken, en vervolgens de brand blussen en de oorzaak oplossen/opruimen.
pi_24574055
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
De burgeroorlog is nog niet begonnen maar de fundamenten zijn in ieder geval gelegt. Nog een politieke moord of aanslag, en de gevolgen zullen naar alle waarschijnlijkheid niet te overzien zijn,
Ik vind dat je daar niet al te lichtzinnig over moet denken.
pi_24574059
Ik zie het niet zo als vechten etc, dus ben ook niet je doelgroep, alhoewel ik soms wel overweeg om hier te vertrekken...
pi_24574063
quote:

[..]

Emigreren lost in mijn ogen niets op, overal heb je wel problemen tussen etnische groepen en godsdiensten, en eerlijk gezegd lijkt me een burgeroorlog in NL ondenkbaar .. Sowieso tussen wie?
pi_24574087
Het begint steeds meer op Paranoide Nederland te lijken
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_24574090
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:58 schreef rentmeester het volgende:

[..]

De burgeroorlog is nog niet begonnen maar de fundamenten zijn in ieder geval gelegt. Nog een politieke moord of aanslag, en de gevolgen zullen naar alle waarschijnlijkheid niet te overzien zijn,
Ik vind dat je daar niet al te lichtzinnig over moet denken.
(inter)nationale leger grijpt in voor het escaleerd?
pi_24574104
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Emigreren lost in mijn ogen niets op, overal heb je wel problemen tussen etnische groepen en godsdiensten, en eerlijk gezegd lijkt me een burgeroorlog in NL ondenkbaar .
Mij leek de openlijke onthoofding van een columinist op klaarlichte dag tot voor kort ook ondenkbaar....
quote:
Sowieso tussen wie?
Tussen Urk en Soest
pi_24574110
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:59 schreef fayakill het volgende:
Het begint steeds meer op Paranoide Nederland te lijken
Behoorlijk ja... dat is eerder een reden om te vertrekken
pi_24574112
quote:

Ik ga weg als Wilders in de regering komt, ik ga niet ver, naar Wales om precies te zijn.

Ik geloof niet in die burgeroorlog verhalen en al dat andere semi-fascistische anti-moslim gehuil van rechts compleet met slachtoffer gedrag en steeds idiotere voorstellen om maar vooral rechten af te nemen maar ik ben wel van mening als een man als Wilders met zijn gedachtengoed in de regering komt er niet langer sprake is van het Nederland waar ik deel van wil uitmaken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2005 01:02:26 ]
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:01:41 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24574117
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
-
pi_24574135
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

(inter)nationale leger grijpt in voor het escaleerd?
Vanzelfsprekend. Is de oorlog daarom geen feit meer ?
pi_24574143
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:00 schreef rentmeester het volgende:

[..]

[..]

Tussen Urk en Soest
Flauw
pi_24574161
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef maartena het volgende:
Laat ik de vraagstelling anders formuleren: Zou je uit Nederland vertrekken als er bij de volgende 3 verkiezingen weer een lamlendige coalitie uit de hoed wordt getoverd die niets doen voor jouw ideale Nederland? (wat dat dan ook mag zijn).
Nee. De brede coalitie is bij uitstek een Nederlandse regeringsvorm die zijn waarde heeft bewezen imho. Niemand krijgt precies wat hij wil maar niemand valt ook geheel uit de boot.
pi_24574171
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:02 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Is de oorlog daarom geen feit meer ?
oorlog is sowieso geen feit
pi_24574211
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

oorlog is sowieso geen feit
Och, er zijn diverse maatstaven waaraan je het bestaan van een oorlog kunt afmeten. Wel ligt er maar net aan, dat ben ik met je eens, wat je onder oorlog verstaat.
pi_24574230
Ehmm..zijn we hier niet een beetje aan het overdrijven?

En wanneer is moslim synoniem geworden voor slecht? Zo ja..hoe zit het dan met de christenen in ons land?
Ik liep vandaag op straat en er was niks aan de hand. Marokkanen, surinamers, antilliianen, nederlanders, chinezen. Ze liepen overal en het was gewoon een alledaagse dag.
Geen slachtveld dat sommige politci en media ons willen doen voorstellen.

Dude! Kom eens buiten man.
pi_24574235
quote:
Ik denk niet dat ik het daarvan vanaf zou laten hangen... een regering heeft ook maar zoveel invloed. Ik vertrek soms liever vandaag dan morgen. Maar niet alleen.
pi_24574249
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:06 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Och, er zijn diverse maatstaven waaraan je het bestaan van een oorlog kunt afmeten. Wel ligt er maar net aan, dat ben ik met je eens, wat je onder oorlog verstaat.
Definitie oorlog:

Vijandelijk strijd (actief/non actief)
pi_24574251
quote:
Ook voor een regering Groenlinks/SP/PvdA zou ik niet vluchten. Ieder volk krijgt de regering die het verdiend.
pi_24574266
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:08 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ook voor een regering Groenlinks/SP/PvdA zou ik niet vluchten. Ieder volk krijgt de regering die het verdiend.
Zoals Hitler ook al stelde in 'Der Untergang'
pi_24574281
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Definitie oorlog:

Vijandelijk strijd (actief/non actief)
Maar welke maatstaven hanteer je voor het meten van "actief" of "non-actief" ?
pi_24574310
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:10 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Maar welke maatstaven hanteer je voor het meten van "actief" of "non-actief" ?
Bevolkingsgroepen hebben amper contact, qua handel, werk en sociale activieiten.. Geen communicatie meer en er wordt op overlopende druppel gewacht?
pi_24574311
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:09 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Zoals Hitler ook al stelde in 'Der Untergang'
Ja, die Hitler was me er eentje.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:12:14 #31
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24574312
Ach, in Californië blijft het aantal Aziaten en Hispanics procentueel gezien toch toenemen en daar is de samenleving toch nog niet ingestort?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_24574328
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bevolkingsgroepen hebben amper contact, qua handel, werk en sociale activieiten.. Geen communicatie meer en er wordt op overlopende druppel gewacht?
Kan.
pi_24574341
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:13 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Kan.
Hoe denk jij erover?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:14:55 #34
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24574349
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ach, in Californië blijft het aantal Aziaten en Hispanics procentueel gezien toch toenemen en daar is de samenleving toch nog niet ingestort?
Maar zijn de blanken inmiddels wel massaal naar Nevada en Arizona aan het trekken.
Een beetje net als wat je ook ziet met Nederlanders die in Duitsland gaan wonen, daar zijn de huizen goedkoper en voelt men zich minder bedreigd.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24574355
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:07 schreef xman het volgende:
Ehmm..zijn we hier niet een beetje aan het overdrijven?

En wanneer is moslim synoniem geworden voor slecht? Zo ja..hoe zit het dan met de christenen in ons land?
Ik liep vandaag op straat en er was niks aan de hand. Marokkanen, surinamers, antilliianen, nederlanders, chinezen. Ze liepen overal en het was gewoon een alledaagse dag.
Geen slachtveld dat sommige politci en media ons willen doen voorstellen.

Dude! Kom eens buiten man.
Helemaal niets mee te maken. Dat zijn allemaal linkse Nederlanders verkleed als buitenlanders om te laten voorkomen alsof buitenlanders ook gewoon mensen zijn.
pi_24574359
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ga weg als Wilders in de regering komt, ik ga niet ver, naar Wales om precies te zijn.

Ik geloof niet in die burgeroorlog verhalen en al dat andere semi-fascistische anti-moslim gehuil van rechts compleet met slachtoffer gedrag en steeds idiotere voorstellen om maar vooral rechten af te nemen maar ik ben wel van mening als een man als Wilders met zijn gedachtengoed in de regering komt er niet langer sprake is van het Nederland waar ik deel van wil uitmaken.
Precies, ik ben eigenlijk nog banger voor de angst en verdeeldheid die WIlders (met succes) weet te zaaien hier in Nederland dan de moslimterroristen die hier schijnen te zijn.
En dan wil ik het nog niet hebben over wat er met het Nederland gebeurt als zo'n angstzaaier aan de macht komt.
Nou wil ik ook niet iemand aan de macht die zijn hoofd in het zand steekt, maar wel iemand die iedereen hierin kan betrekken, gematigde moslims en anders(niet) gelovigen, om hier samen iets tegen de extremisme te doen. En niet zoals hij doet, alleen maar verdeeldheid zaaien en iedereen bang maken.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:19:13 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24574397
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nee, het werkt allemaal prima in California. Maar het grote verschil is wel dat er geen "rijst-fundementalisten" of "sombrero-terroristen" zijn...... Er zijn percentueel gesproken ook meer Chinezen/Aziaten (dus "niet-westers") in California dan er Moslims in Nederland zijn, dus dat "niet-westerse" gaat ook allemaal prima.

Alleen snijdt de gemiddelde Mexicaan niet de keel door van een beroemde Amerikaan omdat deze de 2-urige Siesta die Mexicanen s'middags nemen heeft bekritiseerd in een film - Even als voorbeeld dan.

Ik denk dat daar de meeste problemen liggen in Nederland.....niet dat het Turken of Marokkanen zijn, maar dat het Moslims zijn die echt anti-westers zijn.
-
pi_24574403
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe denk jij erover?
Tja, daar zit ik zelf ook weleens over na te denken.
Misschien als de discrepantie tussen Moslims en niet-moslims zo groot is geworden dat er een continuée stroom van rassenrellen ontstaat, men elkaars huizen, kerken en Moskeeen vernield en elkaar "letterlijk" het licht in de ogen niet meer gunt ?
pi_24574423
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:20 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Misschien als de discrepantie tussen Moslims en niet-moslims zo groot is geworden dat er een continuée stroom van rassenrellen ontstaat, men elkaars huizen, kerken en Moskeeen vernield en elkaar "letterlijk" het licht in de ogen niet meer gunt ?
Kan, laten we hopen dat het niet zo ver komt
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:23:09 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24574445
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar zijn de blanken inmiddels wel massaal naar Nevada en Arizona aan het trekken.
Ook de niet-blanken. En dat heeft niet te maken met het percentage Mexicanen of Aziaten (want dat is in Nevada en Arizona net zo hoog) maar met de huizenprijzen in California. In Arizona en Nevada kan eenzelfde huis soms tot 3 of zelfs 4 keer goedkoper zijn dan in de stedelijke gebieden in California.
-
pi_24574457
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan, laten we hopen dat het niet zo ver komt
Inderdaad.
Het jammerlijke is dat de eerste tekenen hiervan steeds vaker zichtbaar worden, of reeds zichtbaar geworden zijn.
pi_24574477
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:23 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Inderdaad.
Het jammerlijke is dat de eerste tekenen hiervan steeds vaker zichtbaar worden, of reeds zichtbaar geworden zijn.
Ook tekenen om maatregelen te nemen en ons te voorbereiden voor het escaleerd
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:25:12 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24574478
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:20 schreef rentmeester het volgende:
Londonderry syndroom?
-
pi_24574488
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:12 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ja, die Hitler was me er eentje.
Jij hebt duidelijk die film niet gezien....
pi_24574506
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Ook de niet-blanken. En dat heeft niet te maken met het percentage Mexicanen of Aziaten (want dat is in Nevada en Arizona net zo hoog) maar met de huizenprijzen in California. In Arizona en Nevada kan eenzelfde huis soms tot 3 of zelfs 4 keer goedkoper zijn dan in de stedelijke gebieden in California.
Goh, das dezelfde reden waarom ze hier in de buurt verhuizen naar Duitsland
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:29:36 #46
57381 DeGroeneRidder
pi_24574531
Hmmm siesta is volgens mij een 20e-eeuw en exclusief Spaans gebruik, maar ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij is een van de grote verschillen tss de V.S. en West-Europa dat de immigranten die men hier rond de jaren '60 binnengelaten heeft gemiddeld gezien minder gericht zijn op opwaardse sociale mobiliteit en dat Mexico en de Aziatische landen niet betrokken zijn in het Israëlisch-Palestijns conflict. Maar dat is natuurlijk slechts mijn indruk vanaf de zijlijn. De rassenrellen in Cincinnati enkele jaren geleden en de Rodney King-rellen tonen aan de het ook in de V.S. niet allemaal koek en ei is.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_24574546
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:25 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk die film niet gezien....
Nee, ik ga er gewoon niet serieus op in.
pi_24574575
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Londonderry syndroom?
Misschien een situatie die op Belfast lijkt inderdaad.
Maar zoals ik reeds eerder schreef: het begrip "oorlog" is ontzettend breed.
pi_24574591
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:30 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Nee, ik ga er gewoon niet serieus op in.
Jammer... elk volk krijgt wat het kiest, das misschien wel waar, maar er zitten ook grenzen aan
pi_24574638
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:33 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Jammer... elk volk krijgt wat het kiest, das misschien wel waar, maar er zitten ook grenzen aan
Niet mee eens.
Ik geloof in de ultieme democratie waarin het volk zoveel mogelijk betrokken wordt bij beslissingen. Grenzen worden wat mij betreft enkel en alleen door het electoraat en haar verkozen volksvertegenwoordigers bepaald.
pi_24574747
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:37 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Ik geloof in de ultieme democratie waarin het volk zoveel mogelijk betrokken wordt bij beslissingen. Grenzen worden wat mij betreft enkel en alleen door het electoraat en haar verkozen volksvertegenwoordigers bepaald.
Ik geloof niet in de ultieme democratie, net zoals dat ik er niet in geloof dat democratie zomaar op alle volkeren kan worden toegepast
Er zou een soort veiligheidsprotocol moeten worden ingebouwd, maar hoe dat er precies uit zou moeten zien weet ik eerlijk gezegd niet, omdat situaties en democratieeen kunnen verschillen
pi_24574787
Waarom zou je bang zijn voor die moslims? Niet elke moslim is een fundamentalist. Misschien zou je het land kunnen ontvluchten omdat het aantal fundamentalisten toeneemt. Maar als jij je onveiliger voelt omdat Theo is vermoord, dan zit er toch een steekje bij je los, of je moet GW of AHA heten. Als je gewoon bang bent voor de toegenomen criminaliteit, geef dan niet de moslims de schuld, want die kutmarrokanen op de hoek zijn echt niet fundamentalistisch.
The uproar of one hand clapping.
pi_24574808
Ik zou mijn land niet willen/kunnen missen. En waarom? Omdat ik trots op Nederland en haar geschiedenis ben. Echter, de huidige situatie (welke enigszins gespannen lijkt) doet me niet deugd, evenals de toename aan veelal islamitische allochtonen. Een idioot als Wilders aan de macht is niet waar Nederland op zit te wachten. Nederland is en blijft een tollerant land en daar zouden jullie trots op moeten zijn. Feit is wel dat (over het algemeen) Marokkanen dit uit weten te buiten...Als ik hier op dit forum schrijnende verhalen lees over pesterijen door allochtonen en geen optreden van de politie, schaam ik me soms dood. En dan heb ik het nog niet over het uitmelken van de verzorgingsstaat.

Oplossing: Nederland laten zoals het is, Islamitische scholen verbieden (integratie...), Moskees in de gaten blijven houden en blijven infiltreren, Politieapparaat efficienter maken én prioriteiten leggen naar veiligheid boven zielige bekeurinkjes.

De Politie zou een macht moeten zijn welke respect afdwingt door rechmatig optreden én verschijning. De Spaanse politie bijvoorbeeld, daar fuck je niet mee omdat ze er krachtig uitzien. Onze blauwe snorren zien er soms gewoon te zielig bij, wat uiteraard ook te maken heeft met de reputatie welke ze hebben. Oftewel: herstructureren die hap!
pi_24574887
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:47 schreef Meneer_Storm het volgende:
Ik zou mijn land niet willen/kunnen missen. En waarom? Omdat ik trots op Nederland en haar geschiedenis ben. Echter, de huidige situatie (welke enigszins gespannen lijkt) doet me niet deugd, evenals de toename aan veelal islamitische allochtonen. Een idioot als Wilders aan de macht is niet waar Nederland op zit te wachten. Nederland is en blijft een tollerant land en daar zouden jullie trots op moeten zijn. Feit is wel dat (over het algemeen) Marokkanen dit uit weten te buiten...Als ik hier op dit forum schrijnende verhalen lees over pesterijen door allochtonen en geen optreden van de politie, schaam ik me soms dood. En dan heb ik het nog niet over het uitmelken van de verzorgingsstaat.

Oplossing: Nederland laten zoals het is, Islamitische scholen verbieden (integratie...), Moskees in de gaten blijven houden en blijven infiltreren, Politieapparaat efficienter maken én prioriteiten leggen naar veiligheid boven zielige bekeurinkjes.

De Politie zou een macht moeten zijn welke respect afdwingt door rechmatig optreden én verschijning. De Spaanse politie bijvoorbeeld, daar fuck je niet mee omdat ze er krachtig uitzien. Onze blauwe snorren zien er soms gewoon te zielig bij, wat uiteraard ook te maken heeft met de reputatie welke ze hebben. Oftewel: herstructureren die hap!
Herstructureren, oke. Maar dan ook meteen de christelijke shcolen afschaffen... geen geloof meer toelaten in keuze van scholing.
De politie is ook een verhaal apart, er wordt net zo goed niet gereageerd op mishandeling of aanranding, tenzij het bizarre proporties aanneemt.
Bovendien, de Nederlander gaat altijd prat op zijn tolernatie... is het tolerantie of een gebrek aan aandacht voor nieuwelingen?
pi_24574905
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:44 schreef wendy-tje het volgende:

Er zou een soort veiligheidsprotocol moeten worden ingebouwd, maar hoe dat er precies uit zou moeten zien weet ik eerlijk gezegd niet, omdat situaties en democratieeen kunnen verschillen
Ik, als voorstander van de ultieme democratie, vraag dan natuurlijk meteen door wie zo'n protocol in godsnaam zou moeten worden vastgesteld ?
pi_24574929
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:53 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ik, als voorstander van de ultieme democratie, vraag dan natuurlijk meteen door wie zo'n protocol in godsnaam zou moeten worden vastgesteld ?
Dat bedoel ik dus maar, dat kan nooit in een ultieme democratie... beslissingen kunnen worden teruggedraaid zodra het electoraat dat wil...
Ben je trouwens van de directe democratie?
pi_24574957
Het christelijke onderwijs is niet zo extreem als het islamitische onderwijs. Althans, ik heb op een christelijke school gezeten en heb absoluut niets van het geloof gemerkt, op een bijbelverhaaltje tijdens de feestdagen na.
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:52 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Herstructureren, oke. Maar dan ook meteen de christelijke shcolen afschaffen... geen geloof meer toelaten in keuze van scholing.
De politie is ook een verhaal apart, er wordt net zo goed niet gereageerd op mishandeling of aanranding, tenzij het bizarre proporties aanneemt.
Bovendien, de Nederlander gaat altijd prat op zijn tolernatie... is het tolerantie of een gebrek aan aandacht voor nieuwelingen?
Nog even op een rijtje:

Problemen met allochtonen: -uitbuiten van verzorgingsstaat: er zou beter gecontroleerd moeten worden op mogelijke fraude, welke zodoende hard aangepakt dient te worden.
-Pesterijen, criminaliteit: Politie dient harder op te treden

AIVD: infiltreert (mogelijke) fundamentalistische islamitische organisaties.
Politie: deelt bekeuringen uit aan studenten zonder licht en oude omaatjes zonder reflector op hun rolator. Politie zou prioriteit moeten leggen op het adequaat handelen jegens pesterijen, criminaliteit, hangroepjongeren etc. Bij dit laatste punt kunnen jeugdcentra een grote rol spelen. Zoals ik in mijn vorige post meldde dient de politie in een nieuw jasje gestoken te worden. Het dient gezag uit te stralen.
Justitie: het justitionele apparaat faalt. Wanneer straffen voor ernstige misdrijven (moord, roof, verkrachting, etc) verhoogd worden, straalt het politieapparaat ook meer gezag uit.
Links: moet wakker worden! Aan boomknuffelaars hebben we niets in dit land zolang ze niet inzien dat "wij" misbruikt worden. Zie punt over uitbuiting verzorgingsstaat.
pi_24574973
Ik blijf lekker hier, Nederland is een prachtig mooi land - helaas niet meer zo verdraagzaam als een tijd geleden maar ik denk dat de zachte krachten wel overwinnen.

De islam is een geloof net zoals we protestanten en katholieken hebben, ik heb er niet veel mee en ik heb er ook niet veel tegen.
pi_24574989
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:55 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus maar, dat kan nooit in een ultieme democratie... beslissingen kunnen worden teruggedraaid zodra het electoraat dat wil...
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou wie zo'n protocol zou moeten opstellen ?
quote:
Ben je trouwens van de directe democratie?
Directe democratie als aanvulling op het parlementaire systeem ? Jazeker!
pi_24575055
ik ben bijna 3 jaar geleden al geemigreerd.. hoe? gewoon doen.. waarom? omdat ik hier getrouwd ben met een mexicaanse..

misschien is het dat ik nu in Mexico woon, en anders naar Nederland kijk, maar 3 jaar geleden was het nog niet zo'n tering bende zoals het nu is.. en dat ligt deels maar echt niet alleen aan moslims.. freaks als die blonde wannabe homo wilders maken ht er niet makkelijker op..

Toen ik hier aan kwam in Mexico had ik het altijd over de "Rationele" Hollanders die eerst denken, dan doen, en nu.. eh, houd ik wijselijk mn mond dicht..

doordat ik nu in Mexico leef kijk ik ook heel anders aan tegen minderheden in een bevolking, omdat ik er nu zelf een ben. en voor die "ik ga emigreren" wannabees... dat is niet altijd even leuk kan ik je vertellen. Ik word ook continue op mijn gebruiken en manieren aan gekeken, en mijn cultuur is niet beter of slechter, tis gewoon anders. En als er iets is wat ik zou willen is dat voordat iemand mij hier gaat af zeiken omdat ik iets anders doe, hij eerst gewoon eens gaat praten, biertje erbij, en dan ineens is er niets meer te zeiken omdat je elkaar begrijpt..

Moslims en "nederlanders" zullen nooit dichter bij elkaar komen als ze niet allebei om de tafel gaan zitten, vooroordelen allebei laten vallen, biertje en een thee ofzo erbij (moslims mogen geen alcohol rite?) en ga eens praten.

Dat is wat ik denk dat de Hollanders weer moeten gaan doen.. rationeel worden, denken, niet gelijk schreeuwen. geen populair Pim geroep.. Pim fortuin was geweldig in het omroepen van de problemen die hij wel zag en anderen niet, maar hij heeft er niet een opgelost, en dat is niet omdat hij is omgelegd.. Hij was gewoon teveel geschreeuw en te weinig wol. ben ik off topic? ik weet het niet eens meer, and I dont care..

moslims en nederlanders zitten samen in hetzelfde schuitje, en beide wijzen ze naar elkaar, en iemand zal zn vinger toch eens moeten laten zakken en de ander een hand geven.. beiden zullen de fouten moeten toegeven, beide zullen hun eigen achterban moeten corrigeren.
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_24575058
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:57 schreef Meneer_Storm het volgende:
Het christelijke onderwijs is niet zo extreem als het islamitische onderwijs. Althans, ik heb op een christelijke school gezeten en heb absoluut niets van het geloof gemerkt, op een bijbelverhaaltje tijdens de feestdagen na.
Heb je ook al eens op het islamitisch onderwijs rondgekeken..?
Ik heb op het katholiek onderwijs gezeten, en met name de basisschool zou ik best extremistisch willen noemen ja. Of dat nog steeds zo is?
quote:
[..]

Nog even op een rijtje:

Problemen met allochtonen: -uitbuiten van verzorgingsstaat: er zou beter gecontroleerd moeten worden op mogelijke fraude, welke zodoende hard aangepakt dient te worden.
Ik wil niet vervelend doen, maar ik ken meer autochtonen die de de boel oplichten...
quote:
-Pesterijen, criminaliteit: Politie dient harder op te treden
ciminaliteit is een nogal breed begrip he? en zeker niet toe te schrijven aan allochtonen
quote:
AIVD: infiltreert (mogelijke) fundamentalistische islamitische organisaties.
Politie: deelt bekeuringen uit aan studenten zonder licht en oude omaatjes zonder reflector op hun rolator. Politie zou prioriteit moeten leggen op het adequaat handelen jegens pesterijen, criminaliteit, hangroepjongeren etc.
Dat is een mening. Mijn mening is dat de politie eens wat meer zou moeten doen aan inbraken en geweld...
quote:
Bij dit laatste punt kunnen jeugdcentra een grote rol spelen. Zoals ik in mijn vorige post meldde dient de politie in een nieuw jasje gestoken te worden. Het dient gezag uit te stralen.
Je bent alweer normatief bezig...
quote:
Justitie: het justitionele apparaat faalt. Wanneer straffen voor ernstige misdrijven (moord, roof, verkrachting, etc) verhoogd worden, straalt het politieapparaat ook meer gezag uit.[/quote}
bewijs datm aar eens
[quote]
Links: moet wakker worden! Aan boomknuffelaars hebben we niets in dit land zolang ze niet inzien dat "wij" misbruikt worden. Zie punt over uitbuiting verzorgingsstaat.
en wat heeft links daarmee van doen?
pi_24575127
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:59 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou wie zo'n protocol zou moeten opstellen ?
Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristen
Maar in een volledig democratisch beeld is dat niet mogelijk
quote:
[..]

Directe democratie als aanvulling op het parlementaire systeem ? Jazeker!
Hoe zie je dat voor je?
Immers, in het parlementaire systeem geeft de burger juist de macht uit handen
pi_24575133
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:04 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

moslims en nederlanders zitten samen in hetzelfde schuitje, en beide wijzen ze naar elkaar, en iemand zal zn vinger toch eens moeten laten zakken en de ander een hand geven.. beiden zullen de fouten moeten toegeven, beide zullen hun eigen achterban moeten corrigeren.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
pi_24575190
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:08 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
De fout van de Nederlander is dat dit niet gezegd is toen de meeste allochtonen het land binnen kwamen, immers ze zouden toch maar tijdelijk zijn om ons vuile werk op te knappen
pi_24575254
Je mist het punt.. Ja, ik pas me aan aan bepaalde gebruiken, ik neem een deel van de cultuur over, maar als Hollander zijnde zal ik NOOIT een Mexicaan KUNNEN zijn hoe hard ik dat ook zou willen. en daarnaast wil ik dat ook niet omdat er een aantal aspected aan deze cultuur zijn die ik niet fijn vind. En op die manier heeft iedere cultuur wel iets, hell, de nederlandse cultuur heeft dingen die ik ook niet fijn vind en dat.. doe ik gewoon niet, zo ben ik niet, punt. En voordat je daar tegenin gaat, ga eerst zelf eens leven en wonen in een land waar de cultuur radicaal anders is..

Op diezelfde manier weet ik gewoon dat een turk (1e generatie iig) nooit 100% nederlander kan zijn, het is gewoon te anders.. dat is geen vrij brief voor aso / crimineel gedrag, maar wel voor ander gedrag..
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_24575289
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:07 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristen
En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?
Ik heb eerder een uitzending van de NOS gezien waarin ook deze term werd gebruikt. Naar voren kwamen onderandere figuren als Hans Dijkstal. Nee, zulks zie ik totaal niet zitten.
quote:
[quote]
Hoe zie je dat voor je?
Immers, in het parlementaire systeem geeft de burger juist de macht uit handen
Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.
Zo heb je de zogenaamde "recalls" (welke in Amerika reeds zijn ingevoerd en zelfs gebruikt ) ,petitierecht of het Bindend referendum op volksinitiatief .
pi_24575371
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:15 schreef rentmeester het volgende:

[..]

En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?
Ik heb eerder een uitzending van de NOS gezien waarin ook deze term werd gebruikt. Naar voren kwamen onderandere figuren als Hans Dijkstal. Nee, zulks zie ik totaal niet zitten.
Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.
Of wat dacht je van de WRR?
quote:
[..]

Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.
Zo heb je de zogenaamde "recalls" (welke in Amerika reeds zijn ingevoerd en zelfs gebruikt ) ,petitierecht of het Bindend referendum op volksinitiatief .
Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezen
pi_24575474
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:20 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.
Of wat dacht je van de WRR?
Wie bepaald wat wijze mannen zijn. Oftewel: wat is wijsheid ?
De maatschappij veranderd met het verstrijken van de tijd in opvattingen, principes en cultuur.
Ik vind het persoonlijk een blaam voor een land om het terug te werpen op vertegenwoordigers van principes die reeds verworpen of gedateerd zijn. We leven in het hier en nu met hedendaagse opvattingen en hedendaagse (verkozen) volksvertegenwoordiging.
quote:
Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezen
Tja, ieder systeem heeft zijn voor en nadelen. Maar ik vrees dat dit een zinloze discussie is waar je desnoods jaren over kan discussieren.
pi_24576180
quote:

Wat mij betreft zou het een kwestie van 'opgeruimd staat netjes' als dat soort types het land zou verlaten. Helaas zijn het vaak zulke losers dat geen enkel beschaafd land ze op wil nemen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 05:02:57 #70
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24576517
quote:

[..]

ik denk aan mezelf, niet aan nederland. Ik smeer hem dus.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24576571
Nee, ik ga niet weg, tenzij mij dat financieel gewin op zou leveren.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 06:08:58 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24576581
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Verbal het volgende:

V.
- Koffer inpakken
- Auto verkopen
- Huis opzeggen
- Wegwezen

Zo moeilijk is dat niet hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24576842
quote:

[..]

Nou, als ik de reacties hier op Fok! lees, en eens mijn luisterend oor in de klas opsteek, is het serieus 'hen' tegen 'ons'.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 09:58:48 #74
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24577025
Ik zie geen enkele reden om hier te vertrekken en al helemaal niet om op een zot als Wilders te stemmen. Ik verwacht ook niet dat er een burgeroorlog komt. Ook denk ik dat het aantal kinderen onder allochtone islamieten op een gegeven moment zal afnemen naar mate de levensstandaard hoger wordt. Nieuwe generaties worden immers beter opgeleid, krijgen hogere functies en zullen andere keuzes maken dan voorgaande generaties, gerelateerd aan hun nieuwe welvarende positie.
pi_24578086
Duhh, kinderen onder allochtone gezinnen nemen ook af. Dat komt omdat men hier eerst nog lekker de kans heeft goede studies af te ronden, carriere te maken en dan kinderen nemen. Is gewoon een fuckin fabeltje dat Moslims maar blijven fokken, 5 kinderen per gezin minimaal... van generatie 1 tot 5
X
pi_24578150
Ik denk niet dat Nederland ooit Islamitisch word. Maar mocht dat ooit gebeuren blijf ik lekker in Nederland en richt ik mijn eigen terroristische bevrijdingsleger op...
pi_24578215
okay buitenlanders die kiezen emigratie en nederlanders die kiezen voor emigratie waarom gaat niet iedereen weer lekker terug naar zijn eigen landje in plaats van landruilertje te spelen?
pi_24578884
quote:
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Dat zou erg vreemd zijn => weggaan om een reden waar je deels zelf voor verantwoordelijk bent door het weggaan. Immers, hoe meer niet-islamitieten er weggaan, hoe islamitischer het land wordt. Maar dat zijn misschien ook de zelfde mensen die om andere laagdrempeligere redenen weg zouden gaan.

Zelf zou ik wel tijdelijk willen emigreren, maar niet om die reden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:09:21 #79
3542 Gia
User under construction
pi_24579526
Ik wil eigenlijk al veel langer weg uit Nederland, maar dat was om gezondheidsredenen niet mogelijk. Op dit moment zijn de kinderen op een leeftijd dat ik ze dat niet aan wil doen. (middelbare schoolleeftijd)
We zijn vast van plan om over een jaar of 10 een huisje te kopen in Frankrijk. Vooral vanwege het klimaat, maar ook omdat de regering in dit land zo weinig doet tegen jeugdige criminelen, van welke afkomst dan ook. Die zachte aanpak moet maar eens afgelopen zijn.

Nou is het in Frankrijk ook niet overal koek en ei, maar dat land is zo groot, dat je ergens achteraf kunt gaan wonen waar je nergens last van hebt. En dat is dan ook de bedoeling.
pi_24579610

[ Bericht 54% gewijzigd door sizzler op 15-01-2005 13:17:22 (niet persoonlijk worden aub) ]
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:27:50 #81
3542 Gia
User under construction
pi_24579868
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:14 schreef SCH het volgende:
Da's wel wat vroeg. We gaan pas over een jaar of 10!
Daarbij houden we hier natuurlijk wel een flatje aan en blijven we officieel in Nederland wonen.
We gaan alleen maar langdurig op vakantie.
pi_24580133
Ik zal je niet missen Gia. Kankerende mensen die alleen maar negatief kunnen zijn, kunnen we missen als kiespijn.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:44:17 #83
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24580159
Ik heb geen enkele redenen om uit Nederland te vertrekken, door dit land kan ik goedkoop een studie volgen en ik hoop dan ook in de toekomst een bijdrage aan het land en de samenleving te kunnen doen. Bovendien heb ik in Nederland verreweg de meeste vrienden en geliefden...
En al neemt de islamitische bevolking toe en nemen daarmee de tollerantie en het democratische gehalte af, nog altijd is Nederland nog een van de meeste democratische en meest tollerante landen van de wereld en dus uitermate prettig om in te wonen. Al is het ook wel een van de duurste landen ter wereld :/
Misschien is een daadwerkelijke burgeroorlog wel een reden om te vluchten naar een ander land, of misschien wordt het wel reden om te vechten om mijn land en de democratie te beschermen... Als je alleen maar blijft vluchten blijven er op een gegeven moment geen vrije landen meer over...
quote:
Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Ik blijf in Nederland, maar mi is rechts niet de juiste weg...
Leef in vrede
pi_24580239
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende: Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Ik overweeg niet naar Nederland terug te keren vanwege de - mijns inziens - bij ongewijzigd beleid onvermijdelijke burgeroorlog (die zijn proloog in de moord op en intimidatie van opinieleiders en volksvertegenwoordigers momenteel beleeft). Ik heb niet veel zin machteloos deze zich gestaag ontwikkelende geweldspiraal te ondergaan.

Laat al die mensen die zo graag 'de multiculturele samenleving' wilden en de massa-immigratie uit islamitische landen niet willen/wilden stoppen c.q. beperken maar kijken hoe ze dit oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor het probleem. Mogen ze het ook oplossen.

Al die naievelingen die geruststellend aandragen 'maar de overgrote meerderheid wil toch niets liever dan rust en vredelievend samenwonen en -werken' moeten bedenken dat je maar kleine groepjes agressievelingen nodig hebt om de geweldsspiraal te doen starten: je denkt toch niet dat in Libanon, Noord-Ierland of Joegoslavie een meerderheid op een burgeroorlog zat te wachten? Op een gegeven moment trekken meer en meer mensen partij - bijv. uit lijfs- of cultuurbehoud - en worden op die manier grote delen van de bevolking meegezogen.
pi_24584259
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:50 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik overweeg niet naar Nederland terug te keren vanwege de - mijns inziens - bij ongewijzigd beleid onvermijdelijke burgeroorlog (die zijn proloog in de moord op en intimidatie van opinieleiders en volksvertegenwoordigers momenteel beleeft). Ik heb niet veel zin machteloos deze zich gestaag ontwikkelende geweldspiraal te ondergaan.

Laat al die mensen die zo graag 'de multiculturele samenleving' wilden en de massa-immigratie uit islamitische landen niet willen/wilden stoppen c.q. beperken maar kijken hoe ze dit oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor het probleem. Mogen ze het ook oplossen.

Al die naievelingen die geruststellend aandragen 'maar de overgrote meerderheid wil toch niets liever dan rust en vredelievend samenwonen en -werken' moeten bedenken dat je maar kleine groepjes agressievelingen nodig hebt om de geweldsspiraal te doen starten: je denkt toch niet dat in Libanon, Noord-Ierland of Joegoslavie een meerderheid op een burgeroorlog zat te wachten? Op een gegeven moment trekken meer en meer mensen partij - bijv. uit lijfs- of cultuurbehoud - en worden op die manier grote delen van de bevolking meegezogen.
mensen met vage denkbeelden als die van jou hebben we hier ook niet nodig

burgeroorlog...doe me een lol zeg

Er zijn nog altijd meer allochtonen/autochtonen die wel goed met elkaar kunnen opschieten dan mensen (cq idioten) die haat jegens de ander koestert

Er is voor veel mensen geen sprake van het kiezen van een kant, zo erg zijn we met z;n allen wel geindividualiseerd (ja ook de allochtonen)

Al die angst is voornamelijk gebaseerd op daden van kutmarokkaantjes/turkjes/surinamers (meestal niet ouder dan 21) gecombineerd met populisme van diegene die daar uiteindelijk beter van worden. En dan heb je al die kuttokkies die ook nog in al die onzin geloven.

Ik zou zeggen, rot maar lekker op als het je hier niet bevalt of als je zowiezo al een afkeer hebt van allochtonen en dmv van stemmingmakerij anderen daarvan probeert te overtuigen.

(zie kutmongool R@B op de frontpage, die talloze keren op het forum loopt te huilen dat mensen hem het "werk" onmogelijk willen maken , terwijl hijzelf elke negatieve reactie op zijn nieuwsberichten afdoet met een 48-uurs ban )
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:22:28 #86
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24584353
Uhm....... moslims, christenen, joden, katholieken, boedhisten, atheisten, koeien , schapen heb je verspreid over de hele wereld. Elk land is een mengeling van culturen.

Ik zou zeggen, als je je medemens niet kan respecteren , succes met je trip naar mars!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:28:16 #87
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24584441
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:08 schreef rentmeester het volgende:

[..]

En Nederlandse moslims dan?
En kinderen van buitenlandse moslims?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:56:08 #88
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24584898
Ik zou pas weg gaan uit Nederland als het financiëel minder aantrekkelijk is dan de Islamitische landen. Want men moet niet vergeten dat het enige voordeel van Nederland de financiën zijn, dat is ook de reden dat ik een Nederlands paspoort heb, puur voor de voordelen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:30:43 #89
57381 DeGroeneRidder
pi_24586321
Oppassen BSB, met dat toontje ga je ontmaskerd worden als een poser.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:15:05 #90
13462 BansheeBoy
pi_24588190
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:30 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Oppassen BSB, met dat toontje ga je ontmaskerd worden als een poser.
Ik pas nergens op

Maar goed, wat betekent poser

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:48:25 #91
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24588768
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou pas weg gaan uit Nederland als het financiëel minder aantrekkelijk is dan de Islamitische landen. Want men moet niet vergeten dat het enige voordeel van Nederland de financiën zijn, dat is ook de reden dat ik een Nederlands paspoort heb, puur voor de voordelen

Het kan vast geen kwaad eens een half jaartje elders te bevakkeren. Bij voorkeur in een land in het midden Oosten waar men wat minder politieke vrijheden ter proclamering van de eigen mening heeft. Mogelijk ontdek je daar nog meer voordelen van dit onooglijke landje aan de Noordzee...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24589001
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:

Liegbeest, hier kan men ook vrij een geloof en onze Islam belijden, de Aleviet, Shiiet, Soenniet en nog veel meerdere kunnen hier belijden hoe ze willen...hier wordt de privacy gewaarborgd en nog veel meer, zeker i.t.t. tot de huidige corrupte "Islamitische" landen.

Wanneer men 'democratischer' in mijn Islamitische vaderland Tunesie zou zijn zou ik zeker overwegen daar te gaan wonen. Zeker wanneer de economie een goed toekomstbeeld heeft.
Jammer genoeg zal dit nog langggg duren, dus ben ik als Moslim tevreden hier, kan me religie zo invullen zonder bemoeienis,opleiding volgen etc etc

(Wil niet zeggen dat het hier Paradijs is ofzo, maar het is hier beter dan in de huidige "Islamitische" landen.. mag best gezegd worden)
X
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:16:34 #93
57381 DeGroeneRidder
pi_24589293
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik pas nergens op
Dat is praat van ongelovigen die Allah niet vrezen!

(poser = iemand die doet alsof, bv. een 30-jarige extreem-rechtse autochtoon die doet alsof hij een geretardeerde, twaalfjarige Marokkaanse moslimfundamentalist is om zo de moslims en Marokkanen in een slecht daglicht te plaatsen)
pi_24589648
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:40:01 #95
13462 BansheeBoy
pi_24589789
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:

(poser = iemand die doet alsof, bv. een 30-jarige extreem-rechtse autochtoon die doet alsof hij een geretardeerde, twaalfjarige Marokkaanse moslimfundamentalist is om zo de moslims en Marokkanen in een slecht daglicht te plaatsen)
Vooral dat woordje geraterteerde vind ik leuk uit je tekst

Maar goed, ik ben zeker geen poser. Dat kun je gerust eens vragen aan Drugshond, een collega van me, ook hij post hier op Fok!

zaterdag 15 januari 2005 @ 23:40:28 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24589799
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
ik ben van plan na m'n studie naar amerika te emigreren, en veel mensen uit m'n omgeving zijn dat ook van plan, ik vind het de hoogste tijd om van dit zinkende schip te springen
Ik zou zeggen, pak op z'n minst de "wapens" op.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 16 januari 2005 @ 00:04:19 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24590388
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Vooral dat woordje geraterteerde vind ik leuk uit je tekst

Maar goed, ik ben zeker geen poser. Dat kun je gerust eens vragen aan Drugshond, een collega van me, ook hij post hier op Fok!

Klopt... BSB is geen poser en ook geen kabouter, kloon of whatever..... lolz..
Hij heeft gewoon een droom .... en hij maakt ook geen bedreigingen of snerende opmerkingen naar andere personen. Controversieel is hij zeker...maar hij is niet slechter of beter dan jij of ik..
pi_24593492
Tja, het paard van Troje is allang binnen. Fortuyn noemde het al de 5e Collonne.
pi_24593502
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef Esc het volgende:
En de VS laat jou binnen omdat....?
pi_24593511
Als je een bedrijf opkoopt in de VS kom je bijna moeiteloos aan een verblijfsvergunning. Je hebt immers economische binding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')