abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24575058
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:57 schreef Meneer_Storm het volgende:
Het christelijke onderwijs is niet zo extreem als het islamitische onderwijs. Althans, ik heb op een christelijke school gezeten en heb absoluut niets van het geloof gemerkt, op een bijbelverhaaltje tijdens de feestdagen na.
Heb je ook al eens op het islamitisch onderwijs rondgekeken..?
Ik heb op het katholiek onderwijs gezeten, en met name de basisschool zou ik best extremistisch willen noemen ja. Of dat nog steeds zo is?
quote:
[..]

Nog even op een rijtje:

Problemen met allochtonen: -uitbuiten van verzorgingsstaat: er zou beter gecontroleerd moeten worden op mogelijke fraude, welke zodoende hard aangepakt dient te worden.
Ik wil niet vervelend doen, maar ik ken meer autochtonen die de de boel oplichten...
quote:
-Pesterijen, criminaliteit: Politie dient harder op te treden
ciminaliteit is een nogal breed begrip he? en zeker niet toe te schrijven aan allochtonen
quote:
AIVD: infiltreert (mogelijke) fundamentalistische islamitische organisaties.
Politie: deelt bekeuringen uit aan studenten zonder licht en oude omaatjes zonder reflector op hun rolator. Politie zou prioriteit moeten leggen op het adequaat handelen jegens pesterijen, criminaliteit, hangroepjongeren etc.
Dat is een mening. Mijn mening is dat de politie eens wat meer zou moeten doen aan inbraken en geweld...
quote:
Bij dit laatste punt kunnen jeugdcentra een grote rol spelen. Zoals ik in mijn vorige post meldde dient de politie in een nieuw jasje gestoken te worden. Het dient gezag uit te stralen.
Je bent alweer normatief bezig...
quote:
Justitie: het justitionele apparaat faalt. Wanneer straffen voor ernstige misdrijven (moord, roof, verkrachting, etc) verhoogd worden, straalt het politieapparaat ook meer gezag uit.[/quote}
bewijs datm aar eens
[quote]
Links: moet wakker worden! Aan boomknuffelaars hebben we niets in dit land zolang ze niet inzien dat "wij" misbruikt worden. Zie punt over uitbuiting verzorgingsstaat.
en wat heeft links daarmee van doen?
pi_24575127
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:59 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou wie zo'n protocol zou moeten opstellen ?
Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristen
Maar in een volledig democratisch beeld is dat niet mogelijk
quote:
[..]

Directe democratie als aanvulling op het parlementaire systeem ? Jazeker!
Hoe zie je dat voor je?
Immers, in het parlementaire systeem geeft de burger juist de macht uit handen
pi_24575133
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:04 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

moslims en nederlanders zitten samen in hetzelfde schuitje, en beide wijzen ze naar elkaar, en iemand zal zn vinger toch eens moeten laten zakken en de ander een hand geven.. beiden zullen de fouten moeten toegeven, beide zullen hun eigen achterban moeten corrigeren.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
pi_24575190
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:08 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Zoals je zelf schrijft moet jij je in je nieuwe land ook aanpassen aan lokale gebruiken, normen en opvattingen. Moslims zitten in ons schuitje!
De fout van de Nederlander is dat dit niet gezegd is toen de meeste allochtonen het land binnen kwamen, immers ze zouden toch maar tijdelijk zijn om ons vuile werk op te knappen
pi_24575254
Je mist het punt.. Ja, ik pas me aan aan bepaalde gebruiken, ik neem een deel van de cultuur over, maar als Hollander zijnde zal ik NOOIT een Mexicaan KUNNEN zijn hoe hard ik dat ook zou willen. en daarnaast wil ik dat ook niet omdat er een aantal aspected aan deze cultuur zijn die ik niet fijn vind. En op die manier heeft iedere cultuur wel iets, hell, de nederlandse cultuur heeft dingen die ik ook niet fijn vind en dat.. doe ik gewoon niet, zo ben ik niet, punt. En voordat je daar tegenin gaat, ga eerst zelf eens leven en wonen in een land waar de cultuur radicaal anders is..

Op diezelfde manier weet ik gewoon dat een turk (1e generatie iig) nooit 100% nederlander kan zijn, het is gewoon te anders.. dat is geen vrij brief voor aso / crimineel gedrag, maar wel voor ander gedrag..
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_24575289
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:07 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk aan een raad van wijze mensen die in verschillende regeringen hebben gezeten, bijgestaan door een paar juristen
En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?
Ik heb eerder een uitzending van de NOS gezien waarin ook deze term werd gebruikt. Naar voren kwamen onderandere figuren als Hans Dijkstal. Nee, zulks zie ik totaal niet zitten.
quote:
[quote]
Hoe zie je dat voor je?
Immers, in het parlementaire systeem geeft de burger juist de macht uit handen
Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.
Zo heb je de zogenaamde "recalls" (welke in Amerika reeds zijn ingevoerd en zelfs gebruikt ) ,petitierecht of het Bindend referendum op volksinitiatief .
pi_24575371
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:15 schreef rentmeester het volgende:

[..]

En wie bepaald wat "wijze mannen" zijn ?
Ik heb eerder een uitzending van de NOS gezien waarin ook deze term werd gebruikt. Naar voren kwamen onderandere figuren als Hans Dijkstal. Nee, zulks zie ik totaal niet zitten.
Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.
Of wat dacht je van de WRR?
quote:
[..]

Och, er zijn legio mogelijkheden voor directe democratie als aanvulling op het parlementair systeem.
Zo heb je de zogenaamde "recalls" (welke in Amerika reeds zijn ingevoerd en zelfs gebruikt ) ,petitierecht of het Bindend referendum op volksinitiatief .
Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezen
pi_24575474
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:20 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Nee, die zie ik ook niet persoonlijk zitten. Maar zet bijvoorbeeld eens een paar oud minister-presidenten bij elkaar. Niet dat ik een fan ben van allemaal, maar er zitten toch wat mensen bij in wie ik me wel kan vinden.
Of wat dacht je van de WRR?
Wie bepaald wat wijze mannen zijn. Oftewel: wat is wijsheid ?
De maatschappij veranderd met het verstrijken van de tijd in opvattingen, principes en cultuur.
Ik vind het persoonlijk een blaam voor een land om het terug te werpen op vertegenwoordigers van principes die reeds verworpen of gedateerd zijn. We leven in het hier en nu met hedendaagse opvattingen en hedendaagse (verkozen) volksvertegenwoordiging.
quote:
Tsja... dat vind ik een manke poot aanbrengen voor het parlementaire systeem... op momenten dat het moeilijk wordt terugvallen op burgers die het over het algemeen weinig interesseert, en die zich niet in zullen lezen
Tja, ieder systeem heeft zijn voor en nadelen. Maar ik vrees dat dit een zinloze discussie is waar je desnoods jaren over kan discussieren.
pi_24576180
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:

Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden? En waar zou je heen willen gaan? Of blijf je in Nederland, en blijf je met je stem op rechts hopen dat het allemaal wel weer goedkomt?
Wat mij betreft zou het een kwestie van 'opgeruimd staat netjes' als dat soort types het land zou verlaten. Helaas zijn het vaak zulke losers dat geen enkel beschaafd land ze op wil nemen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 05:02:57 #70
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24576517
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
ik denk aan mezelf, niet aan nederland. Ik smeer hem dus.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24576571
Nee, ik ga niet weg, tenzij mij dat financieel gewin op zou leveren.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 06:08:58 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24576581
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso wel weg willen uit Nederland, maar dat heeft op zich niet zoveel met Nederland zelf te maken (of moslims). Ik zou gewoon wel weg willen. Maar ik weet niet hoe

V.
- Koffer inpakken
- Auto verkopen
- Huis opzeggen
- Wegwezen

Zo moeilijk is dat niet hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24576842
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn hier mensen die doen alsof de burgeroorlog al begonnen is, en dat het "hen" tegen "ons" is..... Ik wil wel eens weten wie er blijft vechten en wie het voor gezien houdt.
Nou, als ik de reacties hier op Fok! lees, en eens mijn luisterend oor in de klas opsteek, is het serieus 'hen' tegen 'ons'.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 09:58:48 #74
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24577025
Ik zie geen enkele reden om hier te vertrekken en al helemaal niet om op een zot als Wilders te stemmen. Ik verwacht ook niet dat er een burgeroorlog komt. Ook denk ik dat het aantal kinderen onder allochtone islamieten op een gegeven moment zal afnemen naar mate de levensstandaard hoger wordt. Nieuwe generaties worden immers beter opgeleid, krijgen hogere functies en zullen andere keuzes maken dan voorgaande generaties, gerelateerd aan hun nieuwe welvarende positie.
pi_24578086
Duhh, kinderen onder allochtone gezinnen nemen ook af. Dat komt omdat men hier eerst nog lekker de kans heeft goede studies af te ronden, carriere te maken en dan kinderen nemen. Is gewoon een fuckin fabeltje dat Moslims maar blijven fokken, 5 kinderen per gezin minimaal... van generatie 1 tot 5
X
pi_24578150
Ik denk niet dat Nederland ooit Islamitisch word. Maar mocht dat ooit gebeuren blijf ik lekker in Nederland en richt ik mijn eigen terroristische bevrijdingsleger op...
pi_24578215
okay buitenlanders die kiezen emigratie en nederlanders die kiezen voor emigratie waarom gaat niet iedereen weer lekker terug naar zijn eigen landje in plaats van landruilertje te spelen?
pi_24578884
quote:
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Dat zou erg vreemd zijn => weggaan om een reden waar je deels zelf voor verantwoordelijk bent door het weggaan. Immers, hoe meer niet-islamitieten er weggaan, hoe islamitischer het land wordt. Maar dat zijn misschien ook de zelfde mensen die om andere laagdrempeligere redenen weg zouden gaan.

Zelf zou ik wel tijdelijk willen emigreren, maar niet om die reden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:09:21 #79
3542 Gia
User under construction
pi_24579526
Ik wil eigenlijk al veel langer weg uit Nederland, maar dat was om gezondheidsredenen niet mogelijk. Op dit moment zijn de kinderen op een leeftijd dat ik ze dat niet aan wil doen. (middelbare schoolleeftijd)
We zijn vast van plan om over een jaar of 10 een huisje te kopen in Frankrijk. Vooral vanwege het klimaat, maar ook omdat de regering in dit land zo weinig doet tegen jeugdige criminelen, van welke afkomst dan ook. Die zachte aanpak moet maar eens afgelopen zijn.

Nou is het in Frankrijk ook niet overal koek en ei, maar dat land is zo groot, dat je ergens achteraf kunt gaan wonen waar je nergens last van hebt. En dat is dan ook de bedoeling.
pi_24579610

[ Bericht 54% gewijzigd door sizzler op 15-01-2005 13:17:22 (niet persoonlijk worden aub) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')