abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:02:10 #1
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24112739
Vorige deel: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII

Je bent echt vet cool als je er even bij schrijft wat je ervan vond. Als je dat niet doet ben je een vieze homo die van het hoogste gebouw afgetieft moet worden. .

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek kut, maar dit is de uitzondering die de regel bevestigt. Weinig gelul en veel spanning. Zelfs Carpenter's keyboard-gepriegel past goed in de film. Verder blijft het natuurlijk wel een slasher, en dus is de diepgang nul en zitten er een aantal zuigende kutscènes in, maar het is wel eng, en daar gaat het om. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_24112744
vandaag ocean's twelve gezien... aanradertje
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:22:26 #3
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24112805
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 03:02 schreef Sai het volgende:

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek kut,
BOOO BOOO Slashers zijn cool

Stuurt Jason op je af
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 21 december 2004 @ 05:34:12 #4
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24112959
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:56 schreef ElwinBpro het volgende:
Hoi victorinox !

Ik ben Elwin Rijken, 1 van de twee regisseurs van Bum Fu!
Erg leuk om te lezen dat je ondanks onze lowbudget nadelen van de film hebt kunnen genieten.
Ik had gehoopt dat de plaza andere tijden (vooral later op de dag) had, dan waren er misschien meer mensen komen kijken.
Maar we hebben toch in totaal meer dan 900 bezoekers in Eindhoven gehad (dat is inclusief alle premieres in de andere bioscopen).
Dus ik en Raphael (de co-regisseur) en ons Baaah stunt team waren zeker tevreden.
Nu zijn we bezig met de DVD en nieuwe projecten.
Met vriendelijke groeten Elwin
Het waren idd klote-tijden bij de Plaza, daardoor moest ik hem ook in het weekend kijken.
Ik ben wel blij voor jullie dat er nog een redelijk aantal bezoekers zijn geweest, en als jullie weer een film uitbrengen zal ik er zeker weer naar toe gaan.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 21 december 2004 @ 06:20:21 #5
32740 Luka
Schop kont!
pi_24113001
Delicatessen

Fantastische zwarte komedie van dhr. Jeunet over een door voedseltekort geplaagd Parijs en waarin kannibalisme hoogtij viert.
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_24113009
Collateral en Dodgeball
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24113130
Cellular
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
pi_24113592
oceans twelve en ik heb gisteren 2 goedkope dvds gekocht....vandaag scarface kijken
pi_24113627
- white men cant jump
- the bourne surpremacy
copyright 2006
pi_24113657
The Forgotten.
Spannende film over een vrouw die weet dat haar zoon is omgekomen bij een vliegtuigongevaal maar verder zegt iedereen van niet en dat ze zlefs nooit een zoon heeft gehad. Als ik meer zou vertellen dan is de lol van de film eraf.
Erg spannend en verrassend en een film over een idee waar vast een aantal van jullie (ik wel tenminste) wel eens over nagedacht heeft.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24113668
Ten (2002)

eigenlijk een film van het type waar ik niet van houd. alleen geklets eigenlijk.
het gaat over een vrouw die in een auto rijdt. ze voert in die auto gesprekken, met haar zoontje van een jaar of 8. met haar zus en met enkele andere mensen.
dit in 10 scenes.
het zoontje heeft een hekel aan haar en wil liever bij zijn vader zijn.
gedurende de film is duidelijk dat ze probeert afstand te nemen van het zoontje door hem zo enigszins terug te winnen.
ondanks dat het type film me niet ligt, vond ik het een prima film. lang niet zo goed als The Wind Will Carry Us van dezelfde regisseur (Abbas Kiarostami), maar toch goed.
vooral ook omdat het autorijden bv. zo authentiek is. lekker tussen het gesprek door klagen over weggedrag van anderen bv.
in de eerste scene dacht ik, ik zet m uit. toch blij dat ik dat niet gedaan heb.
pi_24113756
-Final Battle
-Pitch Black
-Chronicles of riddick
-Starship Troopers animatie film (Laatste 5 episodes bestaan niet (LEES:bestaan niet)zijn nooit afgemaakt.) zit je toch ff 8 uur te kijken kom je er achtert dat je de laatste 2 uur nooit zult zien omdat een of andere !@# besloten heeft de productie stop te zetten
-Mission to mars.
-Incredibles
-Undead
-The Walking Dead
-No Next Day
-Alien 1-5
Alien v.s. predator

Slaapstoornissen, je ziet er veel films door
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24113832
The Manchurian Candidate, 2004
Redelijke thriller met Denzel Washington, Meryl Streep en Liev Schreiber. Prestaties waren standaard, niet echt heel opmerkelijk. Het verhaal had een echt amerikaans tintje en ik vond het nog het meeste weghebben van een seizoen 24, maar dan zonder terrorisme Ik vond het begin erg verwarrend maar het eind maakt netjes alles duidelijk. Overall kon die me niet heel veel boeien, maar dat komt ws. door de ongeloofwaardigheid van t verhaal, en uiteindelijk is het best een redelijke film.

Ik ben niet benieuwd naar t origineel nu, of zou ik die toch moeten kijken
Where facts are few, experts are many.
pi_24113837
Gisteravond The deep end of the ocean
Eerder had ik al het boek gelezen en dat vond ik mooi. Helaas heb ik de film niet helemaal kunnen zien omdat ik ondertussen gebeld werd. Dus ik denk dat ik 'em wellicht nog maar een keer uit de videotheek haal ofzo.
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:41:20 #15
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24114043
Awakenings (Penny Marshall, 1990)
Best mooie film met Robert DeNiro en Robin Williams in de hoofdrollen. Robert DeNiro zet een sterke rol neer als mentale patient, maar bij dat soort rollen heb ik altijd het idee dat het te veel op maniertjes leunt. Het verhaal wordt ook op een degelijke wijze gebracht, hoewel de muziek her en der iets te sentimenteel was naar mijn smaak. Degelijk Hollywood-drama, maar dus nergens uitmuntend en emotioneel liet de film me ook vrij koud. ***¼
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:00:10 #16
62182 Georges
That's the shit
pi_24114214
Heat Michael Mann, 1995.

Gister gezien. Onderhoudende film die zonder de all star cast een stuk minder geweest zou zijn.
Dit is typisch zo'n film die het vooral van grote namen moet hebben. Leuk om zoveel sterren in een film te zien.
Het verhaal zit vol met onwaarschijnlijkheden en het einde vond ik nogal teleurstellend.
De Niro en Pacino waren goed en hun karakters waren redelijk goed uitgewerkt. Ze waren ook eindelijk eens samen in een scene te zien. Al had ik ergens gelezen dat dit niet zo was en dat de scene met knip- en plakwerk tot stand gekomen is.
De rest van de goede cast bungelt er maar wat bij.

Al met al best een vermakelijke film, maar met zo'n blik aan sterren had er wel wat meer van gemaakt kunnen worden. Een 7,5.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24114937
The dreamers

Leuke,onvoorspelbare film
pi_24119028
The Boondock Saints

IK zie al tijden positieve dingen over deze film, dus een maand of wat geleden heb ik heb maar eens op dvd gekocht. Nu, op mijn ziekbed ( ) heb ik hem eindelijk gekeken. En ik kan mij compleet vinden in positieve verhalen over deze film.

Het concept, de rol van Dafoe (geweldig!), een aantal scenes (zoals wanneer Dafoe synchroon met de Saints een moord uitvoert, en de muziek vond ik erg sterke punten aan de film. Hij komt lekker snel op gang, en zakt eigenlijk nergens in. Zeker een aanrader!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_24119272
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 03:02 schreef Sai het volgende:

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek meesterlijk, en dit is geen uitzondering die de regel bevestigt. Weinig gelul en veel spanning. Carpenter's keyboard-score past goed in de film. Het blijft natuurlijk wel een slasher, en dus is de diepgang nul, maar er zitten een zooi uitstekende scenes in, en daardoor is de film eng, en daar gaat het om. 8.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:05:00 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24122029
Vanmiddag:

Memento
Opzich is dit best een goede film. Het verhaal van een man die alles vergeet en daarom alle dingen die hij moet onthouden laat tatoeren wordt achterstevoren vertelt. De film begint dus bij het einde en langzaamaan wordt alles duidelijk. En voor het grootste gedeelte van de film pakt dit ook goed uit. Maar in ongeveer de laatste 20 minuten lijkt t wel alsof regisseur Christopher Nolan het zichzelf te moeilijk heeft gemaakt en min of meer een "uitweg heeft geforceerd". En dat resulteert in een aantal plot holes. Wat misschien ook wel de bedoeling is zodat je over de film blijft nadenken nadat ie is afgelopen . Want niet alles is me na t kijken van de film duidelijk en dus heeft de aanpak om alles achterstevoren te vertellen niet zo goed gewerkt.
Het acteerwerk is wel erg goed, net als de regie.
Al met al zeker wel een aanrader, maar de 20e plaats in de IMDB top 250 vind ik lichtelijk overdreven

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_24122092
Ocean's Twelve. Goede cast, maar de regie, de cinematografie en het plot is vrij chaotisch.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:29:05 #22
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24122557
Wall Street: eigenlijk een nogal standaard filmpje, maar de uitstekende cast en goede dialogen tillen de film boven de middelmaat uit. De rest van de film is ook in orde, maar het duurt nogal lang, mede omdat er pas in het laatste half uur echt een conflict-situatie ontstaat. Verder is dit een prima filmpje, met een leuk tijdsbeeld gratis bijgeleverd. 7.
pi_24125580
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag:

Memento
Opzich is dit best een goede film. Het verhaal van een man die alles vergeet en daarom alle dingen die hij moet onthouden laat tatoeren wordt achterstevoren vertelt. De film begint dus bij het einde en langzaamaan wordt alles duidelijk. En voor het grootste gedeelte van de film pakt dit ook goed uit. Maar in ongeveer de laatste 20 minuten lijkt t wel alsof regisseur Christopher Nolan het zichzelf te moeilijk heeft gemaakt en min of meer een "uitweg heeft geforceerd". En dat resulteert in een aantal plot holes. Wat misschien ook wel de bedoeling is zodat je over de film blijft nadenken nadat ie is afgelopen . Want niet alles is me na t kijken van de film duidelijk en dus heeft de aanpak om alles achterstevoren te vertellen niet zo goed gewerkt.
Het acteerwerk is wel erg goed, net als de regie.
Al met al zeker wel een aanrader, maar de 20e plaats in de IMDB top 250 vind ik lichtelijk overdreven

IMDB Cijfer: 8,7/10
Die film heb ik gehuurd samen met se7en en dragonfly..het lijkt me een hele stoere film!
Correct en tevens juist...
pi_24126915
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:47 schreef bar_rel het volgende:

[..]

Die film heb ik gehuurd samen met se7en en dragonfly..het lijkt me een hele stoere film!
Dragonfly is een hele goede en onvoorspelbare film

Ik heb donderdag The Bone Collector en Liar Liar gezien:
Ik vond The Bone Collector een goede film en wel wat lijken op Se7en.
Liar Liar is gewoon een van de beste films met Jim Carrey, geniaal gewoon.

Vrijdag heb ik Ice Age gezien, erg vermakelijke film.

Ik heb van zaterdag op zondag een marathonnetje gehad met daarin de volgende films:
LOTR: The Fellowship Of The Ring (EE)
LOTR: The Two Towers (EE)
LOTR: Return Of The King (EE)
South Park The Movie
Scary Movie 3

[ Bericht 21% gewijzigd door MrMoon op 21-12-2004 22:55:56 ]
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:33:13 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24127942
Vanavond gezien:

My Life Without Me
De jonge Ann (Sarah Polley) leeft samen met haar 2 jonge kinderen en man in een caravan bij haar moeder in de tuin. Ze hebben helemaal niet breed maar proberen er t beste van te maken. Wanneer ze op een dag krijgt te horen dat ze kanker heeft en niet lang meer te leven heeft, gaat ze alle dingen doen die ze nog nooit heeft gedaan maar wel graag wil doen voordat ze sterft. Ze begint nu pas eigenlijk echt te leven...
Had al veel over deze film gelezen en gehoord dus had ik m vorige week gekocht. En wat een mooie film is dit!!! . Fantastisch geacteerd van de voltallige cast. Je leeft echt met de personages mee, je "staat dicht bij ze". Het feit dat ik al meerdere malen met soortgelijke gebeurtenissen te maken heb gehad in m`n persoonlijke leven maakt t alleen maar meer geloofwaardiger en dus leef ik alleen maar meer mee. Ook de soundtrack is fantastisch gevonden met erg mooie tracks.
Het is niet vaak dat ik bij een film bijna heb zitten huilen, maar My Life Without Me kreeg t voorelkaar

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:53:33 #26
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24128451
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:12 schreef MDKme2 het volgende:

-Alien 1-5
Dat vind ik knap.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 22 december 2004 @ 01:24:38 #27
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24130308
Weer eens gezien:

Dead Or Alive
http://www.imdb.com/title/tt0221111/

Zoals altijd vind ik Takashi Miike's films erg chaotisch maar buiten dat blijf ik dit een alleraardigst filmpje vinden. Geweld/extreemheden maar ook verhaal en simply de best climax scene EVER.

Oh for those that don't know. Tis een Politie Vs. Gangster film
pi_24130936

Masque of the Red Death 1964

Wat een feest van kleuren, belichting en mystiek! Puik camerawerk en passende score. Een flinke verrassing als je een geinige b-film verwacht.

Het verhaal deed mij een beetje(!) denken aan een combi van Pasolini's Salo (zonder al de perversiteit) en de Seventh Seal.

sampoo(tm) Cijfer: 8,5
Imdb cijfer: 6,8

[edit]
Trivia op imdb:

Roger Corman had originally wanted this to be his second "Poe" picture following the success of House of Usher (1960). He passed it over because he felt that certain plot elements were too close to Ingmar Bergman's recent _Seventh Seal, The (1957)_ .
pi_24131001
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:18 schreef Atreidez het volgende:
The Manchurian Candidate, 2004
Redelijke thriller met Denzel Washington, Meryl Streep en Liev Schreiber. Prestaties waren standaard, niet echt heel opmerkelijk. Het verhaal had een echt amerikaans tintje en ik vond het nog het meeste weghebben van een seizoen 24, maar dan zonder terrorisme Ik vond het begin erg verwarrend maar het eind maakt netjes alles duidelijk. Overall kon die me niet heel veel boeien, maar dat komt ws. door de ongeloofwaardigheid van t verhaal, en uiteindelijk is het best een redelijke film.
[afbeelding]
Ik ben niet benieuwd naar t origineel nu, of zou ik die toch moeten kijken
Het origineel zit in de imdb top 100. Moet toch een kansje waard zijn en de remake lijkt mij beinvloed door het huidige Amerikaanse "gedachtegoed" en dan krijg je dat het op een successerie van nu lijkt en een sterk Amerikaans sausje meekrijgt.

Ik heb 2 versies liggen van het origineel maar er nog niet aan te gekomen.
  woensdag 22 december 2004 @ 03:14:11 #30
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24131277
quote:
Op woensdag 22 december 2004 02:26 schreef sampoo het volgende:
Masque of the Red Death 1964[/url]

Het verhaal deed mij een beetje(!) denken aan een combi van Pasolini's Salo (zonder al de perversiteit) en de Seventh Seal.
Corman en Bergman en Pasolini. . Klinkt erg interessant.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:31:38 #31
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24133704
Stander (Bronwen Hughes, 2003)
Leuke heistfilm gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De uiteenzetting van de beweegredenen van de hoofdpersoon aan het begin van de film levert een aantal sterke scenes op. Wanneer de bankovervallen aaneengeregen worden en de film z'n einde nadert komt de slop er helaas een beetje in, maar desondanks is het een vermakelijke film. Het Zuid-Afrikaanse accent is soms wat lastig te volgen, maar draagt wel bij aan de geloofwaardigheid van de film. ***½

Grudge, The (Takashi Shimizu, 2004)
Deze remake van de Japanse film Ju-On: The Grudge is bijna een één op één kopie van dat origineel. Hij vertoont dus ook dezelfde mankementen als die film. Suggestie en dosering lijken twee woorden te zijn die niet tot de woordenschat van de regisseur behoren. Binnen de kortste keren is het kwaad in beeld gekomen en dat komt haast niet meer van het beeld tot de eindcredits beginnen te rollen. Spannende momenten levert het niet op tot het laatste kwartier, wat wel best goed is. De paar toegevoegde "cultureshock" scenes van Amerikanen die in Japan terecht gekomen zijn kunnen de film ook niet redden, net zo min als de matig acterende Sarah Michelle Gellar en Bill Pullman. **
  woensdag 22 december 2004 @ 11:13:11 #32
106587 roadronner
compesce mentem
pi_24134622
http://www.imdb.com/title/tt0357413/

The Anchorman: The legend of Ron Burgundy

Lekkere (soms flauwe) humorfilm met o.a. Christina Applegate. Ik vond hem wel lachen, als je van dergelijke humor houdt. Het verhaal: In de jaren 70 werkt een TV-presentator (ook wel "anchorman" genoemd) bij een lokaal TV-station in San Diego. Daar komt een nieuwe mevrouw werken (Applegate), en dat botst in het ongeëmancipeerde San Diego. Zij wil namelijk ook "anchor-lady" worden, maar dat is nog nooit eerder vertoond. De beide presentatie-mensen krijgen een relatie, dat gaat uit, en er volgen allerlei hilarische ontwikkelingen.

Lachen met een biertje in je hand.
Carpe Noctem
pi_24135002
Meisje

Ik vond het een beetje een saaie en langdradige film.Toch is het verhaal wel goed!
pi_24135052
Bully, Larry Clark 2001
Als je al eerder een film van Larry Clark hebt gezien weet je ongeveer wat je kunt verwachten; shockerende beelden en expliciete sex van jongeren waarvan je hoopt dat je eigen kinderen nooit zo worden. In tegenstelling tot Ken Park, de andere LC film die ik heb gezien, heeft deze een wat beter verhaal, wordt er een andere spanning gecreeerd en draait uiteindelijk de film nogal door wat ik erg goed gedaan vind. Ik blijf me ook verbazen hoe de cast in z'n films overwegend onbekend is terwijl ze stuk voor stuk goeie prestaties neer zetten, met in deze film de pluim voor Michael Pitt die ik ook in The Dreamers al erg goed vond. Nu moet ik alleen kids nog zien die ook uit de hand van LC komt, maar veel meer fucked up als Bully zal t denk ik niet worden.

Code 46, Michael Winterbottom 2003
Dit verhaal speelt zich af in de toekomst waar Code 46 een wet is die mensen verbiedt een kind te krijgen waarvan er minimaal 25% genetische gelijkenis bestaat tussen de vader en de moeder. De wereld die we zien is het Shanghai in de toekomst wat erg realistisch wordt uitgebeeld met moderne gebouwen die vaak niet alleen lijken te staan, technologien die we nu al kennen maar er beter uitzien en zo wordt een veel getrouwer beeld gecreeert als in sommige andere films die de toekomst bestrijken. Het verhaal zelf heeft wat invloeden van ESotSM, wat betreft de gebeurtenissen en de romantische achtergrond. De mindere factor vond ik Samantha Morton, op de een of andere manier zie ik weinig in dat mens, maar ook de verloop zelf is niet altijd even boeiend en achteraf blijf je best met wat vragen zitten. Door de mooie plaatjes en de op gegeven momenten goeie muziek blijft deze film wel boeien, en hij duurt ook niet zo lang gelukkig (87min.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Atreidez op 22-12-2004 13:14:20 ]
pi_24148763
2046
van Kar Wai Wong. tjongejonge. wel ingewikkeld hoor! en ik kan aziatische hoofdjes niet zo goed uit elkaar houden. ze lijken zo op elkaar! vooral de meisjes. en dan worden ze alleen beschreven en dan krijgen ze geen namen. hellup! dan heb je mij dus echt ergens achter gelaten na 10 min. het was dus een wat lange zit. pas na de film, nadat ik alles even op een rijtje had gezet begreep ik het echt. wel heeeeele mooie beelden. maar wel allemaal heel erg verwarrend.
tip: als je die gaat zien (bijvoorbeeld op IFFR) en je gaat die dag meerdere films kijken: doe deze als eerste. wat je moet je hoofd er flink bijhouden!

Vera Drake
Vera Drake is a selfless woman who is completely devoted to, and loved by, her working class family. She spends her days doting on them and caring for her sick neighbor and elderly mother. However, she also secretly visits women and helps them induce miscarriages for unwanted pregnancies. While the practice itself was illegal in 1950s England, Vera sees herself as simply helping women in need, and always does so with a smile and kind words of encouragement. When the authorities finally find her out, Vera's world and family life rapidly unravel. (Summary written by Sujit R. Varma)
ik vind het vooral een vrouwenfilm. wat een sterke vrouw! het heeft mij gegrepen. maar ik ben vooral benieuwd hoe mannen deze film ervaren. (en het onderwerp, etc.)

en voor een tweede (maar dit keer halve) keer: Cool!
het blijft een film die niet echt vergeleken kan worden met een andere film.
een goede scene van Gerrit Zalm!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_24149013
Heb net die nieuwe film met Jim carrey gezien.
Weet nie meer hoe die heet, had een lange titel
Score: 7
Schitterende set's, scenes en goed acteerwerk
Maar niet heel super grappig en een iets te soft verhaaltje
Nothing to see here, carry on
  donderdag 23 december 2004 @ 00:10:06 #37
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24150218
net toch maar gewaagd aan een DVDtje die ik al lang had liggen.

Wendigo
http://www.imdb.com/title/tt0275067/

Veel negatieve dingen over gelezen. Dat ie niet eng zou zijn enzo.
Om eerlijk te zijn ik vond hem heel vaag. In tegenstelling tot veel mensen vond ik hem wel boeiend.
(tja meeste IMDB mensen zijn americanen met een Short attention span)
Hij is traag maar niet echt horror.. We volgen voornamelijk een familie tijdens een weekendje weg in een 'cabin in the woods' en een hillbilly. Nadruk ligt vooral op het zoontje die iets met indianen heeft en over de 'wendigo' leert van een vage indiaan.

Nou wist ik van te voren al wat een Wendigo was(hou van mythologie) en het had een stoere monster movie kunnen worden maar de film is veel subtieler dan dat.

Tis een soort drama, thriller... met een vleugje mythologie. en nogal vaag. Tja.. vreemd... maar wel interessant op een of andere manier.
Maar niet echt super eng.. meer weird.
en
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 23-12-2004 00:24:51 ]
pi_24150861
quote:
Op woensdag 22 december 2004 02:26 schreef sampoo het volgende:

Masque of the Red Death 1964

sampoo(tm) Cijfer: 8,5
idd een hele sterk film, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan al die snobs hier

donderdag 23 december 2004 @ 01:16:51 #39
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_24151509
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:25 schreef RijstNatie het volgende:
Heb net die nieuwe film met Jim carrey gezien.
Weet nie meer hoe die heet, had een lange titel
Score: 7
Schitterende set's, scenes en goed acteerwerk
Maar niet heel super grappig en een iets te soft verhaaltje
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  donderdag 23 december 2004 @ 01:51:14 #40
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24151921
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:41 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

idd een hele sterk film, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan al die snobs hier

heb ik als klein jochie ooit gezien. vond hem intrigerend maar snapte hem toen niet zo.

toch nog maar eens kijken
  donderdag 23 december 2004 @ 10:37:08 #41
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24154604
2046 (Kar Wai Wong, 2004)
Kar Wai Wong werkte voor de achtste keer samen met Christopher Doyle als cinematograaf en andermaal levert dat een film op die er verbluffend uit ziet. Het spel met kleur wordt perfect uitgevoerd en in samenspel met de prachtige muziek creëert het een hele fijne sfeer. Inhoudelijk lijkt de film af en toe wat doelloos, maar mede door het sterke acteerwerk blijft de film intrigerend tot de laatste scene en laat je emotioneel ook niet onberoerd. ****½

(#104) Woman Under the Influence, A (John Cassavetes, 1974)
Voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een film van John Cassavetes. Bij Opening Night en Faces merkte ik wel het duidelijke talent van de man, maar bleek het niet helemaal mijn ding te zijn. Dat gevoel heb ik bij deze film ook nog wel een beetje, maar toch maakte de film een impressie op me. Dat is vooral te wijten aan de fantastische acteerprestatie van Gena Rowland, wat één van de beste performances is die ik heb gezien. Ook Peter Falk is goed op dreef en zorgt de muziek voor een aantal mooie momenten. Helaas staan er ook wat zwakke momenten tegenover; scenes die wat mij betreft te lang duurden en dergelijke, maar al met al een sterke film. ****
pi_24154955
Equilibrium
Al een lange tijd op de lijst om te zien en gister eindelijk eens aan toegekomen. Maar al na 20 min. kreeg ik de neiging de film uit te zetten door het absurde idee in het verhaal, om mensen die gevoelens tonen te veroordelen. De uitwerking is ook erg kil, en dan begrijp ik wel dat ze dat juist wilde benadrukken, maar dan moet je het ook ergens tegenover kunnen zetten. De actiescenes waren nog wel ok en lieten nog het meeste amusement zien, maar het verhaal en sommige aspecten daarin waren niet interessant en daarnaast ook nog belachelijk uitgewerkt. Zonde van me tijd..
pi_24155420
Gisteren The Real McCoy gezien Ik <3 van die film! Heel gaaf, moet je maar 's kijken!
Knofje!
pi_24156176
Igby goes down.
Niet helemaal gezien,moet hem nog klein stukje afkijken,was moe
Vage film,snapte er ook niet veel van.Niet echt super dus
  donderdag 23 december 2004 @ 13:10:59 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24157244
Gisteren:

Ocean`s Eleven
Danny Ocean (George Clooney) is net uit de gevangenis en besluit samen met z`n oude maat Rusty (Brad Pitt) de grootste casino`s van Las Vegas te overvallen. Hij gaat op zoek naar de geschikte personen voor deze megakraak...
Erg leuke film. De combinatie van George Clooney en Brad Pitt werkt doeltreffend. De support cast is ook erg sterk met leuke rollen voor oa Bernie Mac en Elliot Gould. Het verhaal is natuurlijk over the top, maar wel erg leuk en goed uitgewerkt.
Gewoon verstand op nul en genieten

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Ocean`s Twelve
Drie jaar na de megakraak in de 3 casino`s van Las Vegas komt eigenaar Terry Benedict (Andy Garcia) zijn geld terug eisen. Inclusief rente. Hij is zelf opzoek gegaan naar de groep die hem heeft berooft en wilt z`n geld binnen 14 dagen terug. Aan Danny Ocean en co. de taak het geld bij elkaar te krijgen....
En tja: altijd blijf je je afvragen waarom er een vervolg op een leuke/goede film wordt gemaakt. Uiteraard voor t geld. En dat is best aan de film af te zien.Net als in t eerste deel is de cast weer goed. Maar het verhaal wordt te rommelig vertelt en wordt nergens zo grappig als t eerste deel. Duidelijk een sequel puur voor t cashen, want het verhaal stelt niet veel voor. En toch is t best wel een vermakelijke film die z`n leuke punten heeft. Maar verwacht er niet te veel van.
Veel minder als z`n voorganger dus, maar nog steeds goed voor een avondje vermaak.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  donderdag 23 december 2004 @ 22:35:30 #46
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24168672
Who's That Knocking at My Door?: Scorsese's eerste 'echte' film is duidelijk beïnvloed door Godard en Cassavetes, en dat is helemaal niet iets slechts. Het ietwat pretentieuze script had alleen een wat meer ervaren regisseur nodig gehad om echt tot recht te komen, en Scorsese had net een wat beter gestructureerd script nodig om zich niet wat te vertillen. Maar ach, dit is een behoorlijk okay-e film. De hele cast en crew is duidelijk enthousiast, er zijn genoeg toffe scènes en de soundtrack is ook heel okay. Prima debuut, dus. 7+.
Mean Streets: deze tweede keer viel me de religieuze ondertoon veel meer op. Deze zorgt ervoor dat dit ver boven het gemiddelde uitsteekt en de film zich niet alleen bezighoudt met wat quasi-stoere gangsters. Keitel en DeNiro zijn allebei fantastisch en de soundtrack is vurrukkulluk. Af en toe verliest de film nogal wat vaart, en niet alle bijrollen worden even overtuigend gebracht, maar daar staan dan bijvoorbeeld het erg sterke einde en de goed neergezette sfeer tegenover. 8.
  donderdag 23 december 2004 @ 23:04:36 #47
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24169364
Ik was dit topic ff kwijt, en nu ben ik te moe om 3 reviewtjes te gaan schrijven, dus je zult het deze keer moeten doen met een cijfer:

You Can't Take it With You: 9-
The Red Shoes: 8
Gilda: 8-
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 23:33:46 #48
47213 ArmaniMania
pi_24170111
Vandaag naar Ocean`s twelve geweest, wat een zeik film.
Het acteerwerk viel me tegen, de locaties vielen me tegen, de muziek... Ik heb me echt niet kunnen vermaken, wat een flop.
  vrijdag 24 december 2004 @ 03:04:43 #49
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24173416
Hell in the Pacific: zelfs met een crew met Conrad Hall en met een cast met Toshiro Mifune verwachtte ik hier weinig van. California vond hem goed namelijk. Maar wat een toffe film! Na het eerste half uur had ik nog een beetje het gevoel dat het plot te dun was om 100 minuten te boeien, maar vanaf daar werd het alleen maar toffer. Marvin en Mifune zijn allebei erg goed en de regie is uiterst okay. En dan is de vermaaksfactor ook nog eens verdomd hoog. Alleen de muziek had van mij wel iets minder gemogen, en het einde is enigszins een anti-climax. Toch, vermaak van begin tot vlak voor het einde. 8+.
pi_24174071
gister heb ik OPEN WATER gekeken.......maar hij viel me zwaar tegen.....
ook heb ik ALIEN VS PREDATOR gezien gister...maar ook die film was zwaar B...

vind zowieso de films dit jaar niet egt meer spannend en het lijkt dat het in acteerwerk en special effects alleen maar aan het afnemen is......of ligt het nu aan mij??
denk dat meerdere mensen net zo denken......ben me aan het richten nu op de japanse films meer......heb deze week BATTLE ROYAL gekeken en ik vond het een hele goeie film.....ook AUDITION was een goeie
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:42:18 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24174916
Quiz Show (Robert Redford, 1994)
Degelijk Hollywood-drama waarvan vooral het laatste kwartier erg sterk is. Robert Redford weet daar heel mooi de moraal van de film bloot te leggen zonder prekerig over te komen. Dat is vooral te danken aan het sterke acteerwerk van Ralph Fiennes, maar ook John Turturro is erg goed in z'n rol. ***½
pi_24175090
Resident Evil 2.
Niet veel van verwacht, en nog viel deze film mij tegen. Zelfs alien vs predator is onderhand nog beter...
Veels te snel ge-edit waardoor je amper de actie kan volgen, te weinig schrikmomenten, totaal niet eng (terwijl de games dit zeker wel zijn). Als dit de trent is in hollywood qua actiefilms hoeft dat van mij niet echt... De laatste tijd zijn er teveel films waar ik naar uitkijk die totaal tegen vallen, erg jammer.
pi_24176510
Alex & Emma

Ik vond het wel een leuke film
pi_24188421
ff aftikken:
Tokyo monogatari

prachtig en ontroerend. Vele malen beter dan banshun.
vader en moeder reizen vanuit de provincie naar Tokyo om hun kinderen te bezoeken. de enige die hen echt verwelkomt is de schoondochter.
bitter en zo sterk realistisch, ook nu nog actueel.

echt een topper.

Gouttes d'eau sur pierres brûlantes

minste Ozon die ik tot nog toe heb gezien, zelfs het blote lichaam van ludevine sagnier kon het niet redden tot het gebruikelijke niveau.
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:10:24 #55
62182 Georges
That's the shit
pi_24188597
AVP: Alien Vs. Predator

Tja, wat zal ik er van zeggen? Er zijn aliens, predators en mensen die op de verkeerde plek zijn op het verkeerde moment.
Er is weinig spanning, weinig verhaal, de special effects zijn ok. Een team gaat op zoek naar een vreemde pyramide en vindt daar een hoop vervelende beesten.
Er wordt wat gevochten, er zijn wat flashbacks en dan is het over. Meer kan ik er niet van maken.
Het mist de spanning, de dialogen en het verhaal van bijvoorbeeld Aliens.
6 van de 10.
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:24:55 #56
71048 Tokay
makes your day!
pi_24188854
The Day After Tomorrow

Gisteravond gekeken op DVD.
Hmmm.
Wat zal ik er van zeggen.
Viel eigenlijk best wel een beetje tegen.
De film raakte me niet, ik werd er niet warm of koud van.
Hahaha, warm of koud
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:23:58 #57
62182 Georges
That's the shit
pi_24191493
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:24 schreef Tokay het volgende:
The Day After Tomorrow

Gisteravond gekeken op DVD.
Hmmm.
Wat zal ik er van zeggen.
Viel eigenlijk best wel een beetje tegen.
De film raakte me niet, ik werd er niet warm of koud van.
Hahaha, warm of koud

[ Bericht 5% gewijzigd door Georges op 26-12-2004 13:09:15 ]
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:31:51 #58
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24191675
Near Dark

Had er meer van verwacht. The Lost Boys uit hetzelfde jaar vind ik stukken beter. Toch wel een aardige film met wat goede scenes dus een 6,5.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:27:17 #59
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24193092
Rebecca

Prachtig!
Wat heerlijk om weer eens echt een goede film te zien na een tijdje alleen wat middelmaat gezien te hebben. Dit is wat film is all about. En dit maakt film ook zo leuk.
Hoewel de film misschien wat lang duurt is dat voor mij geen enkel probleem. Ik vind het juist goed dat de film zo zijn tijd neemt om de karakters elkaar te laten leren kennen (wat ik in deze film op 1 van de leukste manieren gebeuren die ik ken), Manderlay en de staff te leren kennen etc etc. Joan Fontaine speelt echt de sterren van de hemel, en hoewel Olivier haar dat niet nadoet zijn ze wel een erg leuk koppel. Die zeker het eerste uur voor herkenbare, leuke momenten zorgen.
Daarna gaat de film zich naar het einde toe bewegen en doet dit weer zeer rustig. Het neemt de tijd om alles te vertellen. Er zitten lange dialogen in, maar ze worden gewoon perfect afgeleverd waardoor je geboeid blijft kijken.
Echt spannend wordt de film daarentegen nooit, maar ach, als je er tegenaan kijkt als een drama is het gewoon een klein meesterwerkje
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:27:20 #60
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24193094
Manchurian Candidate
Goed spel van de acteurs, maar de films zelf kon me niet echt boeien. Redelijk voorspelbaar ook.

the Terminal
Leuke film, typische feel good film. al begint tom hanks op een gegeven moment wel te irriteren.
pi_24193894
Chocolat

Wel mooi op sommige momenten, maar verder niet echt boeiend.
pi_24194382
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
  zaterdag 25 december 2004 @ 03:56:15 #63
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24196896
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:16 schreef mschol het volgende:
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
2 vind ik nog cooler maar wel verwarrender.

anyway.. tja kerst avond... maar mee laten slepen in die sfeer en om eerlijk te zijn vind ik kerst wel fijn. de lichtjes, versieringen, blijheid(misschien fake maar who cares) doen mijn normaal cynische stemming goed. Dus 2 kerst dingetjes gekeken.

Ai Yori Aoshi ~Enishi~ Miyuki 2x
http://anime.mikomi.org/s(...)~Enishi~%20%20Miyuki

een short in het Ai Yori Aoshi universum. Speeld zich in feite af VOOR Ai Yori Aoshi en Ai Yori Aoshi ~Enishi~, dus gewoon los te bekijken als je weet dat Kaoru's moeder dood is. (geen spoiler. Word in het begin van Ai Yori Aoshi verteld)
Aoi is de kerstman(vrouw) en ontmoet Kaoru op kerstavond.
Fuzzy, feelgood, romantisch. Tja hoogtepunt van mijn avond(vandaar dat ik hem ook 2x heb gekeken). Lief stukje anime die tevens hevig the heartstrings beroerd. Aanrader. De 2 series ook.

Love Hina: Christmas Movie
http://www.imdb.com/title/tt0414243/

Tja ook weer erg lief en sentimenteel. Maar ook grappig.
Enige voorkennis bij deze film kennis is wel handig maar verder is het gewoon een erg leuke romantische kerst film. Had voor mij zelfs langer gemogen.
Had alleen graag wat meer Shinobu gezien. Shinobu zal altijd mijn favo character zijn in de serie. Ze is gewoon super Kawaii.

anyway Merry X-mass all of you!!!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 25-12-2004 04:22:15 ]
pi_24197404
open water

over een stel dat een duiktochtje gaat maken en vergeten wordt door de organisatie.
korte film met potentie, helaas worden de 80 minuten verre van optimaal benut en vooral met overbodige beelden en min of meer herhaling van zetten gevuld.
daarom uiteindelijk best matig.
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:23:06 #65
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_24198988
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
want de klop doet het niet.
pi_24199733
The Snow Walker
o0oo0oo0

mooie film
Wat wel stom is, dat het begin van de film het einde laat zien
Erg mooie landschappen, een semi standaard liefdesverhaal maar wel mooi
pi_24200206
The Whole Ten Yards

Het leek me wel een geinige film mar wat een bagger, absoluut niet huren
pi_24200257
Gisteravond gezien,
The Princess Diaries
Matige film over een meisje die plotseling de troonopvolger blijkt te zijn voor een vaag land, en zij wordt klaargestoomd door de koningin gespeelt door Julie Andrews. Nou kan ik me altijd wel laten vermaken door dit soort tienerachtige verhaaltjes, en Anne Hathaway is best leuk om naar te kijken, maar voor het acteerwerk en cinematologie hoef je deze film niet te aanschouwen. En daar komt nog bij dat je t verhaal mijlen van te voren ziet aankomen

Shrek, #147
Hij was eindelijk eens op tv en ik had m nog nooit gezien. Erg grappige aaneenschakeling van momenten waarvan ik sommige echt ver vond gaan, aangezien t toch een kinderfilm blijft. Eddie Murphy past erg goed bij de ezel, en van mij mag ie voortaan lekker op die manier blijven optreden maar ook de andere stemmen vond ik leuk om te herkennen. De manier waarop alles getekend is is wel opmerkelijk, ontzettend gedetailleerd, mooie kleuren en leuke omgevingen. En t verveelt nooit omdat er altijd wel meerdere dingen tegelijk gebeuren. Nu ben ik niet echt een grote fan van tekenfilms, maar ik heb hier wel meer om gelachen dan de gemiddelde Disney.

The Godfather, #1
Ik had deze spraakmakende film natuurlijk al eens gezien, zo'n 10 jaar geleden denk ik toen me vader nog VHS had. Te lang geleden iig om er een duidelijk mening over te hebben Maar wat een film is het dan ook he, ontzettend mooi gemaakt en ik denk dat bijna alles wel perfect is. De prestaties van Brando en Pacino zijn fantastisch, maar Caan en Duvall zijn ook top. Het verhaal, soms wat traag, maar altijd in een goeie settings verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze hoog in de lijsten staat en die positie ook vast weet te houden

Once Were Warriors
Ik had deze film al een paar keer voorbij zien komen in dit topic en het nieuwe aankopen topic en was benieuwd, dus gisteravond was het moment om te kijken aangezien hij op tv was. Een erg aangrijpend verhaal over een Nieuw Zeelands gezin waarvan de man onder invloed van drank nogal eens grof over de grens gaat. Erg realistisch gefilmd en hij speelde me vaak op me gevoelens. Niet echt een prettige film, maar door het erg goeie acteren zeker de moeite waard om te kijken.
pi_24210027
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
  zondag 26 december 2004 @ 01:03:40 #70
62182 Georges
That's the shit
pi_24211205
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
Misschien kan je wat meer vertellen? Dit zegt niet veel.
  zondag 26 december 2004 @ 01:17:40 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211421
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:03 schreef Georges het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
  zondag 26 december 2004 @ 01:27:11 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_24211573
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
  zondag 26 december 2004 @ 01:34:16 #73
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211715
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:27 schreef Georges het volgende:

[..]

Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
  zondag 26 december 2004 @ 01:49:54 #74
62182 Georges
That's the shit
pi_24211972
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
Al zouden veel mensen alleen maar zeggen: 'goede film', prima, maar ik had het idee dat dit topic wat meerwaarde had. Dit lijkt me de uitgelezen gelegenheid om je mening te geven, voor je zelf, maar ook voor anderen.
Maar goed, dit is dus geen verkapt recensie topic.
  zondag 26 december 2004 @ 01:59:31 #75
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24212132
Iemand vroeg mij vandaag: wat is gothic. Hoewel ik me niet zo noem maar toch in die scene behoor, kon ik er geen concreet antwoord opgeven. Tis een state of mind.. een gevoel..

toen zag ik tenet weer een van mijn favoriete films. 1 die altijd in mijn top 10 zal staan:

Blade Runner
http://www.imdb.com/title/tt0083658/

Het gevoel wat deze film me geeft komt in de buurt. de sfeer die het oproept. De tragiek, decadentie, poëzie, diepgang. Denk als je dat begrijpt dat je ook een beetje het idee achter gothic inziet. Misschien zelfs industrial. En zeker cyberpunk.

anyway fantastische film.
  zondag 26 december 2004 @ 06:16:28 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24213963
Gisteren gezien:

Edward Scissorhands
Edward (Johnny Depp) heeft in plaats van echte handen, scharen als handen.Wanneer Peg Boggs (Dianne Wiest) hem vind in z`n kasteel neemt ze hem naar huis om bij hun te kunnen leven. Maar aangezien Edward nog bijna nooit buiten zijn kasteel is geweest, gaat t aanpassen gepaard met enige problemen...
Had m nog nooit gezien, dus m op dvd vragen voor de kerst leek me een goed idee . Had er veel over gehoord en alle reacties kwamen overeen met mijn mening over deze film: wat een mooie film!
Ongeveer alle gebruikelijk Tim Burton elementen zitten ook weer in deze film: geweldig acteerwerk van met name Johnny Depp (maar dat zijn wel gewend), mooie en kleurrijke decors, een fantasievol verhaaltje en een fantastisch mooie soundtrack. Je leeft helemaal met Edward mee, en dat is knap . En verder: tja, gewoon genieten geblazen met dit meesterwerkje van mr. Burton

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_24213980
quote:
Het zegt inderdaad niet veel; ik ken zoveel films met achtervolgingsscenes en ze worden snel saai.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24214080
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:23 schreef HV het volgende:
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
gisteren eindelijk ook gezien

film zat gewoon veel beter in elkaar dan hannibal, maar haalt t niet bij SotL.
de verschillende verhaallijnen lopen mooi door elkaar en naar elkaar. zeker onderhoudend en voor een lome kerstavond best geschikt. niet al te veel nadenken, maar gewoon laten kabbelen.
  zondag 26 december 2004 @ 11:31:01 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24214966
Roman Holiday

Wat een film

Het verhaal is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking klopt gewoon helemaal. En hoe kan je nu misgaan met zo'n schattige debuterende Audrey Hepburn! (meteen een oscar winnend!) en Gregory Peck. De chemie tussen onze hoofdpersonen is er absoluut en dat draagt natuurlijk bij aan het slagen van een romantische komedie. Waarbij de humor allemaal erg subtiel is, nooit dik erbovenop, maar wel altijd een glimlach op je gezicht toverend.
En ook hier wordt weer de tijd genomen om het gehele verhaal op te zetten, het duurt zeker een uur voordat we pas echt aan de 'Holiday' beginnen. En dat werkt. Op deze manier zit je lekker in de film en ken je de karakters al goed, waardoor het des te meer genieten is van hun avontuur samen.
Het einde is onhollywoods goed. Het is misschien niet wat je graag wilt dat er gebeurt, maar wel oh zo mooi

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool

En voor KQ in particular , er is echt een zeer mooie dvd set van deze film uit:

pi_24215281
quote:

[..]

had ik deze keer niet zoveel zin
Er staat hier ook nergens dat ik een megaconclusie moet schrijven
Maar.. volgende keer zal ik speciaal voor jou een langer stuk schrijven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 12:01:12 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24215282
Catwoman

De meeste films gebaseerd op comics vind ik nog wel vermakelijk, hoe slecht ze ook zijn. Ja, zelfs Daredevil. Maar Catwoman is samen met Batman & Robin toch wel een uitzondering. Het grootste deel van het budget moet opgegaan zijn aan het salaris van Halle Berry, en om haar er zo goed mogelijk uit te laten zien. Zelfs als trutje of als ze onder de troep aangespoeld moet zijn (gek genoeg ergens in the middle of nowhere, zonder enig water in de buurt) ziet ze er nog uit alsof ze net door een visagiste is betutteld.

Het verhaal is echt te belachelijk (ja, zelfs voor een comic verfilming), nergens ook maar ergens overtuigend (ja, zelfs voor een comic verfilming is ook dat knap), en de acteerprestaties staan op een schaal van 1 tot 10 ongeveer op -4. Berry komt echt nergens geloofwaardig over. Niet als nerdig trutje, niet als ze stoer probeert over te komen als halve katvrouw, en al helemaal niet als ze in haar costuum staat. Ik ben toch al geen fan van Halle Berry, maar dit was toch echt het dieptepunt van wat ik van haar gezien heb.

Ook de erg goede (ahum!) CGI is niet echt een pluspunt. Die katten, of de manier hoe Catwoman in de actiescenes beweegt zien er gewoon niet uit. En de goodguys, badguys en supporting cast hebben net zoveel diepgang als het blad van een salontafel. En hadden ze bij DC Comics nou niks geleerd van Batman & Robin? Van die one-liners in Catwoman zouden echte katten ook direct heel vals gaan blazen, zo afgrijselijk zijn ze.

Ik had geloof ik beter twee uur langer in bed kunnen blijven liggen ipv te besluiten deze film te kijken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 12:24:43 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24215567
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool
en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
pi_24216052
Aliens
Tja wat kan ik zeggen lekker knallen op aliens. Blijft erg spannend vooral de scenes met bewegingsdetector.

Batman Returns
Tja het is kerst dus dan kijk je ook iets kerstigs. Prachtige kerstsfeer heeft deze film en verder gewoon lekkere entertainment.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shogo op 26-12-2004 13:28:00 ]
pi_24216074
Geunyeoreul midji maseyo

aka Don't Believe Her

zucht

Mooie film, doet me sterk denken aan my sassy girl ( wat een uber pluspunt is ).
Erg grappig op sommige momenten, en toch lief.

Een man en een vrouw ( joh ) ontmoeten elkaar in de trein door een vrij knullige situatie, de vrouw komt net uit de bak vanwege fraude. Die vrouw kan heel goed liegen etc.
De ring van de man wordt gestolen ( hij wil zijn vriendin ter huwelijk vragen ) en zij steelt de ring terug. Wanneer ze de ring wil terug brengen wordt zij onterecht gezien als zijn verloofde.

Door wat grappige situaties denkt de familie dat ze zwanger is, en die jongen krijgt op zn donder etcetcetc.

Erg mooi.

Als je My Sassy Girl leuk vond, vind je deze ook wel leuk
  zondag 26 december 2004 @ 12:57:26 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24216159
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
  zondag 26 december 2004 @ 13:03:25 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24216280
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
reactie via msn om off-topic te voorkomen

En teveel wijn: I Wish
pi_24216961
Satyricon (Fellini)

Gisteravond, onder het mom van de ware kerstgedachte, dit "zwaargewicht" bekeken. Zat al een tijdje tegen deze film aan te hikken en gisternacht is het er dan van gekomen.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze film. Er is niet echt sprake van een lineair verhaal, het is meer een aaneenschakeling van verschillende scenes/situaties die losjes verband houden met elkaar. De beelden zijn (uiteraard bij Fellini) ware "eye-candy" en de (decadente) sfeer is goed getroffen.

Bijzondere kijkervaring en dus aanrader!
pi_24217311
Modern Times, #68
Ik geef eerlijk toe dat t me vaak niet zo kan boeien, stomme (als in geen gesproken tekst) films met slechte beeldkwaliteit; al kon ik vroeger uren kijken naar Harold Loyd of Laurel en Hardy. Deze film roepte echter al gauw dat zelfde gevoel op waardoor hij erg de moeite waard was. Vermakelijk verhaal, leuk gefilmd met soms uitzonderlijk leuke scenes (dat geblindoekt rollerskaten ) en altijd goeie muziek. Ga nu niet alle Chaplin films kijken, maar volgende week komt The Great Dictator en daar wil ik me dan ook wel aan wagen.

Bruce Almighty
Goeie komedie met Jim Carrey, met een onderhoudende rol van Jennifer Aniston en een leuke toevoeging van Morgan Freeman. Af en toe het typische JC gedoe, maar dat neem ik maar voor lief als verwijzingen naar ze andere films Het verhaal, dat JC de taken van God overneemt, is leuk uitgewerkt en zorgt voor een hoop grappige situaties die het een entertainende film maken. Leuk om te zien, maar geen tweede keer ofzo.

Verder nog wel grote stukken gezien van Harry Potter, Scrooged, First Knight en Young Frankenstein op tv.
  zondag 26 december 2004 @ 17:44:31 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24220476
Elf
Mmm.... eigenlijk een zeer matige film. Will Ferrell vind ik normaal gezien erg leuk, net als Bob Newhart. Ook Zooey Deschanel kan ik wel waarderen. En ze zijn allemaal vrij OK in deze film, maar toch stelt het allemaal bitter weinig voor. Er zijn leuke momentjes (dankzij Ferrell), maar hier had veel meer ingezeten. James Caan bewijst hier dat hij eigenlijk best wel een kutacteur is die geluk had dat hij in The Godfather zat.
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24220715
Gegen die wand
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 26-12-2004 22:37:01 ]
  zondag 26 december 2004 @ 18:18:54 #91
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24220867
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:03 schreef Endtroducing het volgende:
Gegen die wand

blah blah blah
Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
pi_24220965
Try Seventeen

Normaal houd ik niet zo van fantasie in een film,maar bij deze film was het gewoon goed!
Goede en leuke film dus
pi_24221910
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
pi_24222641
Alexander

Goede film over het leven van Alexander de Grote. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb een algemene hekel ontwikkeld aan vechtscenes die niet te volgen zijn. Beelden flitsen over het scherm en je hebt geen idee wie wie is en wie bij wie hoort.
Ik krijg ook het idee, dat je als je films als deze en bijv. Troy gaat kijken, dat je dan wel enige kennis zou moeten hebben van alle Griekse / Romeinse gebruiken, mythen en dergelijke omdat je anders delen uit de film niet begrijpt, dat is op zich wel jammer.
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_24222651
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:18 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
Oei.... sorry hoor...
pi_24222915
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:23 schreef Endtroducing het volgende:

[..]

Oei.... sorry hoor...
Geeft niet als je het maar ff edit of in spoilertags zet of zo...
pi_24223637
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:36 schreef Atreidez het volgende:
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
  zondag 26 december 2004 @ 22:04:03 #98
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24224057
verklap film clou grapje
pi_24224136
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:04 schreef Zeitgeist het volgende:
verklap film clou grapje
okee dan...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 22:20:54 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24224387
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

heel erg flauwe comedy over nieuwslezers in de jaren 70. Will Ferrell speelt weer 's de botte domme sukkel, zoals hij wel vaker doet. Erg flauw, waardoor het weer leuk wordt.
En wat grappige cameos van o.a. Tim Robbins, Vince Vaughn, Ben Stiller en Danny Trejo.

"And I'm Ron Burgundy, go fuck yourself San Diego"
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 23:19:23 #101
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24225787
Vrijdag:

* Waking Life (Richard Linklater, 2001)
Blijft één van de beste en interessantste films van de laatste jaren in mijn ogen. Interessante filosofiën op een leuke wijze gebracht in een lekker experimentalistische animatievorm. *****

Zaterdag:

* Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981)
Wervelend avontuur enzo. Fantastisch. ****½

* Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984)
Hmmm, wervelend avontuur met irritante sidekicks. Speelt zich ook te veel op één locatie af en Indy die kindertjes gaat redden . Duidelijk de minste Indy, maar nog steeds leuk. ***½

Abeltje (Ben Sombogaart, 1998)
Ik verwachtte geen meesterwerk, maar dat hij zo slecht was had ik ook niet verwacht. Suf en amateuristisch gemaakt met enkele leuke momenten. *½

Pietje Bell (Maria Peters, 2002)
Dat we in Nederland wel leuke jeugdfilms kunnen maken bewijst Pietje Bell. De film ziet er goed uit, is bij tijden grappig en heeft een leuk, maar simpel verhaal. Het acteerwerk is alleen niet erg sterk. ***

Falling in Love (Ulu Grosbard, 1984)
Deze film bewijst vooral dat chemistry niet te acteren is, hoe getalenteerd je ook bent. De romance tussen Robert DeNiro en Meryl Streep voelt nergens levend en zo strompelt het romantische plotje, losjes gebaseerd op David Lean's Brief Encounters zich voort. Gezien de cast had er toch wel wat meer in moeten zitten. **½

Circle of Friends (Pat O'Connor, 1995)
Iets beter, maar nog niet heel bijzonder was deze film met Minnie Driver en Chris O'Donnell. Het is allemaal niet onaardig, maar niet meer dan dat. **½

Zondag:

* Indiana Jones and the Last Crusade (Steven Spielberg, 1989)
De leukste uit de trilogie in mijn ogen. Veel locaties, een leuk mythologisch verhaal, een geweldige sidekick in de vorm van Sean Connery. Topvermaak. *****

* Royal Tenenbaums, The (Wes Anderson, 2001)
Erg leuke comedy, hoewel hij net niet het niveau van Rushmore haalt. Droogkomisch, leuke karakters en hilarische situaties. Nog leuker dan de eerste keer dat ik hem zag. ****

Minoes (Vincent Bal, 2001)
Leuke familiefilm vooral door de leuke rol van Carice van Houten en Theo Maassen. ***½

* = al eens eerder gezien
pi_24227041
Cowboy Bebop: Tengoku no tobira
net gezien

top film
weet dat er ook een serie van is maar daar ga ik niet aanbeginnen (moet ik em eerst downloaden...)
  maandag 27 december 2004 @ 00:47:40 #103
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24227758
Gone With the Wind: het laatste uur is een pure draak, de muziek is af en toe veel te bombastisch en dan is deze film ook nogal rascistisch en af en toe ook seksistisch. Maar afgezien daarvan is dit een perfecte film, . Leigh en Gable zijn erg goed, de regie is foutloos en de hele productie ziet er ongelofelijk goed uit. Dan bevat de film ook nog eens een aantal onvergetelijke scènes en briljante bijrollen. Een meesterwerk met een paar verouderde elementen. 8,5.
  maandag 27 december 2004 @ 02:01:38 #104
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24229011
vandaag:

Garden State
http://www.imdb.com/title/tt0333766/

Tja goeie film... Kende Zach Braff alleen maar van ScrubS maar hij verbaasde me in de film. Dit keer geen slapstick comedy.. Plus het feit dat ie de film heeft geschreven en geregisseerd. Petje af.
Aanrader zonder twijfel.

Night Watch
http://www.imdb.com/title/tt0403358/

kon ff geen plaatje vinden.
Mijn vriendin vond dat ik deze film moest kijken.
Russische film over vampieren.
Blijkbaar deel 1 in een trilogie over een epische strijd tussen goed en kwaad in de vampieren wereld.(deel 2 en 3 moeten nog worden gemaakt)
Dat epische zat er al goed in moet ik zeggen. het verhaal word vrij rustig verteld en heeft een cliffhanger waar je u tegen zegt.
Ik vond het verhaal een beetje warrig af en toe (maar ik hoorde ook dat dat de director's cut 2 maal zo lang zal worden of iets dergelijks.) maar al met al duister, goeie aktie, originele kijk op vampieren en goed toe gepaste special FX. Ben erg benieuwd naar deel 2. Alleen jammer dat ik geen Russisch spreek want ik heb het idee dat ik de helft van de dialogen heb gemist.
pi_24230691
Love me if you dare

Alweer een film met veel fantasie.Op de cover staat;De nieuwe Amelie.Ik vond deze beter dan Amelie.Echt een supermooie film
pi_24230793
Original Sin

Kon me niet echt bekoren.
Verhaal was totaal niet boeiend,
de Acteerprestatie(s) van Antonio Banderas zijn in deze film sterk overdreven.
Angelina Jolie deed het opzich aardig maar kan deze film niet redden.
  maandag 27 december 2004 @ 08:29:37 #107
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24230819
King Solomons mines met Patrick Swayze

Als je je 3 uur wilt vervelen dan raad ik deze aan
fok you ja!
pi_24230840
Het is kersttijd, dus dan wil je vriendin wel eens wat anders zien dan zombies, hong kong misdaadfilms of zwaarmoedig drama. en omdat ik de lulligste niet ben heb ik vrolijk meegekeken.

Love Actually
Een aantal losse verhalen die zich afspelen rond de kerst met als gezamenlijk thema: Liefde. Sommige verhaallijnen zijn leuker om te volgen als andere, maar ze hebben allemaal een happy end. Leuke feel-good movie met romantie en humor.

Notting Hill
Net als Love Actually weer een Britse romantische komedie. Ik kan echter niet ontkennen dat ik hem erg leuk vond. Zowel Hugh Grant als Julia Roberts zijn in deze film prima te pruimen en het verhaal is leuk om naar te kijken. Leukste momenten komen eigenlijk van de bijfiguren waarbij vooral de huisgenoot van Hugh Grant eruit springt!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 december 2004 @ 10:45:39 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24231853
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:47 schreef Sai het volgende:
Gone With the Wind: het laatste uur is een pure draak, de muziek is af en toe veel te bombastisch en dan is deze film ook nogal rascistisch en af en toe ook seksistisch.
vond ik allemaal erg mee vallen. Het is idd een lange zit, maar niet TE lang IMHO
geweldige film

Gisteren gezien:
Monty Python And The Holy Grail
Deze film gaat echt helemaal nergens over . Het verhaaltje is best geinig, de humor echt te flauw om waar te zijn. Het acteerwerk is eveneens erg flauw.Typisch Brits. Typisch zo`n film om te kijken als je teveel op hebt of gaar bent. Wel leuk, maar persoonlijk vind ik Life Of Brian toch veel vermakelijker.
Maar wel ok

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Taxi
Daniel (Samy Naceri) veranderd van baan en wordt taxichauffeur. Wanneer hij door de politie wordt gepakt omdat ie alweer eens te hard rijdt, moet ie de politie helpen met t oprollen van een bende gangsters die bankovervallen pleegt.
Het verhaaltje heeft niet zo veel om t lijf, maar toch is dit gewoon een hele leuke en vermakelijke comedy. Leuke grappen, goeie chemistry tussen de 2 hoofdpersonen en heerlijk recht-toe-recht-aan actie. Duidelijk t beste deel van de trilogie.
Belachelijk trouwens dat hier een Amerikaanse remake van wordt gemaakt. Juist omdat die remake IMHO het origineel niet kan benaderen en dus nooit zo leuk wordt ga ik m niet kijken

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 10:51:07 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24231929
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:45 schreef Timo20 het volgende:

Belachelijk trouwens dat hier een Amerikaanse remake van wordt gemaakt. Juist omdat die remake IMHO het origineel niet kan benaderen en dus nooit zo leuk wordt ga ik m niet kijken

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Mwah, een 7,2 is toch wel te overtreffen? Als je het origineel nou een 9,5 had gegeven, ok...

Dat die remake vervolgens een slechte film blijkt, is een tweede.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_24231939
Poseidon Adventure (1972)
De moeder van de rampenfilms is mij verteld, waar dit verhaal als 1 van de eerste een groepje mensen volgt dat zichzelf probeert te redden nadat er zich een ramp heeft voorgedaan. In dit verhaal gaat dat om de boot de Poseidon, die na een vloedgolf op oudejaarsavond gekapseist raakt. De film heeft een goed onderhoudende cast met rollen van bv. Gene Hackman, Ernest Borgnine en Shelley Winter, en een kort optreden van Leslie Nielsen als kapitein. Erg vermakelijke avonturenfilm die doordat de groep mensen voor iedereen wel een type erin heeft zitten waarmee hij zichzelf kan identificeren, altijd wel blijft boeien.

Minoes (2001)
Een leuk verhaal waar ik vroeger het boek al eens van had gelezen. Wat mij betreft is Theo Maassen niet echt een acteur die je nog eens in een film moet zetten, maar dat maakt Clarice dan wel weer meer dan goed. Bij de kinders zal dit er wel ingaan als zoete koek, persoonlijk denk ik dat ie nog leuker had kunnen zijn als ze de film wat volwassener hadden gemaakt.

O Brother, Where are Thou (2000)
Ja, beetje stom dat ik eigenlijk nooit zo'n hoge pet op had van deze film. Ik heb m gezien toen ie uitkwam en kon me bepaalde scenes zeker nog herinneren, maar het complete verhaal was me een raadsel. Toen ik er gister echt voor ben gaan zitten ben ik m een stuk meer gaan waarderen, en toen ik erna wat over de film ging lezen kreeg ik er nog meer respect voor. Hoe kan je zo'n leuk verhaal laten zien en als onderliggend verhaal de Odyssey van Homer gebruiken Voor alle verwijzingen uit de film moet je hier kijken. Wat mij betreft toch weer een van de betere Coen's, met mooie beelden, goeie muziek en een erg leuke cast

Return of the Jedi (1983), #136
Om de kerstsfeer te ontvluchten had ik deze nog opgezet gister, maar de serie wordt steeds minder geloof ik. Zoiezo zat ik het eerste half uur al met me mond open omdat het wel de muppetshow leek, met al die stripfiguren. En toen gingen ze nog zingen en dansen ook Later pakt de film het verhaal weer wat serieuser aan, maar echt spannend vind ik het nooit worden. Het blijft natuurlijk ook allemaal wat gedateerd, en voor de dialogen hoef je deze films al helemaal niet te kijken. Ik ben benieuwd of ik de delen die later zijn gemaakt beter kan waarderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Atreidez op 27-12-2004 11:27:04 ]
pi_24232450
Les Choristes
leuke franse film over een leraar die les gaat geven op een school met moelijk opvoedbare jongens. meteen bij zijn binnenkomst in de school wordt een begeleider verwond aan zn oog. ernstig. hij wil de jongens graag met andere straffen dan die van de directeur (wekenlange opsluitig) de situatie en het gedrag oplossen. een grappige film, helemaal in het tijdsbeeld. dus veel korte broekjes met lange sokken en zo.
ik geef een ***1/2!

de poster

de leraar aan het werk
  maandag 27 december 2004 @ 11:55:45 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24232839
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:51 schreef Mike het volgende:

[..]

Mwah, een 7,2 is toch wel te overtreffen? Als je het origineel nou een 9,5 had gegeven, ok...

Dat die remake vervolgens een slechte film blijkt, is een tweede.
na t lezen van die recensies van de remake werd t vermoeden dat ik had (dat de remake n butt film is) nog es bevestigd...
Aan de ene kant ben ik benieuwd wat ze ervan hebben gemaakt, aan de andere wil ik t niet zien
pi_24233666
Eergister I, Robot
Gister The Day After Tomorrow en O Brother Where Art Thou
Drie hele verschillende films dus en alle drie erg okay
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24234298
Rashômon van Akira Kurosawa
SPOILER
Het camerawerk en de acteerprestatie die Toshirô Mifune neerzet zijn trouwens één van de beste die ik ooit gezien heb. Een meesterwerk.
  maandag 27 december 2004 @ 13:37:44 #116
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24234407
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:45 schreef Timo20 het volgende:

[..]

vond ik allemaal erg mee vallen. Het is idd een lange zit, maar niet TE lang IMHO
geweldige film
Als je vrouw continu op je aan het kankeren is moet je d'r gewoon even verkrachten, en ze is weer helemaal gelukkig. .
  maandag 27 december 2004 @ 17:16:20 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24237957
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:37 schreef Sai het volgende:

[..]

Als je vrouw continu op je aan het kankeren is moet je d'r gewoon even verkrachten, en ze is weer helemaal gelukkig. .
hoppa, dan ben je snel klaar??

pi_24239338
Harry Potter en de gevangene van Azkaban.
Prachtig acteerwerk, het verhaal is steengoed en zo kan ik nog wel even doorgaan
Vind´m helemaal Geweldig!
pi_24245127

21 Grams

Van de regiseur die ook Amorres Perros op z'n naam heeft, De film bevatte ook veel elementen wat ik in Amorres Perros ook gezien heb. 21 Grams begint sterk maar halverwege vind ik hem toch wat minder worden. Wel mooi hoe alle stukken uiteindelijk een duidelijk geheel vormen, Verder wel een sterke rol van Sean Penn. Voor mij als cijfer een 7,5
  maandag 27 december 2004 @ 23:31:58 #120
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24245421
Matilda
Bij puur toeval zag ik dat deze op tv was dus voor het eerst sinds jaren besloot ik maar eens een film op tv te kijken. Ik wou hem namelijk altijd al eens zien omdat ik alle verfilmingen van Roal Dahl boeken altijd wel grappig vind en deze nog nooit had gezien.
Verhaal wordt leuk verteld en actrice voor Matilda heeft een lief koppie. Die bitcherige juffrouw is ook super. Qua engheid wordt het niveau van The Witches wel weer aardig gehaald en voor de rest is het verhaal lekker op kinderniveau. Danny Devito btw is ook super. Heerlijke film, een 7.

Lord Of The Flies
En toen nog Lord Of The Flies gezien. Wel aardige film die laat zien hoe een stel gestrande jongens van een jaar of 11 zich ontwikkelen van kindmilitairen tot barbaren. Eigenlijk een film over de menselijke natuur, moraal en primitief gedrag. Endscene is wel mooi door het contrast in kleuren en de emoties. Misschien was de film indringender of spannender geweest als we wat meer over de achtergrond van de jongeren leerden zoals in Battle Royale gebeurd. Toch wel interessent maar het is het net niet. 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 27 december 2004 @ 23:45:22 #121
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24245754
It Happened One Night

Ik vond hem nu, de tweede keer dat ik hem zag, toch wat tegenvallen.
Clark Gable heeft iets te veel gevatte opmerkingen die op een gegeven moment een beetje vervelend beginnen te worden, de film is te langgerekt waardoor je toch een beetje op het einde zit te wachten en soms is er wel erg veel geschreeuw in de film wat niet lekker klinkt (misschien komt dat door de slechte soundmix, maar ok).
Verder natuurlijk wel een leuke, vermakelijke film. Met 2 beroemheden uit die tijd, samen in een komedie. Altijd goed om te zien natuurlijk. Verder bevalt het me wel altijd in die oude films hoe man en vrouw en mensen onderling daar met elkaar omgaan, toch heel andere manieren en normen enzo, kan ik altijd zeer waarderen om dat terug te zien in films
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:45:42 #122
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24247393
vandaag voor denk ik de 20ste keer Crying Freeman.

tja ik haat aktie films... maar deze vind ik erg boeiend. Goeie mix tussen aktie scenes en rustige momenten en het verhaal volgd de anime vrij goed.

tja een aktie film voor de mensen die ook wat diepgang zoeken in hun aktie films
pi_24247493
12 Angry Men (1957)

Vandaag de dvd binnen gekregen en meteen maar eens bekeken. Net als een andere favoriet Rope speelt deze film zich zo grotendeels af in een kamer. Dit keer is het een jurykamer waarin gek genoeg het lot van een verdachte moet worden gewogen.

Ik zou kunnen stellen dat de keuze om alles op een plek te laten afspelen geniaal is. Je hebt gek genoeg meer ruimte en tijd om je te concentreren op het verhaal en er wordt maximaal gefocust op de acteerprestaties. Geen special effects die eventueel falen kan verbloemen.

Een erg geslaagde film en het is balen dat tegenwoordig maar amper films worden gemaakt die de tijd nemen om een goed verhaal te vertellen.

imdb cijfer: 8,7 (#21)
sampoo cijfer: 9,0

-

Showgirls (1995)

Een draak blijkbaar maar ik moet bekennen dat ik het best geslaagd vond. Ik heb de film met het commentaar gevolgt (op de VIP Ed.) en ik kon mij niet echt vinden in het is zo goed omdat alles fout zit. Toegegeven de film leeft in een "eigen" wereld maar het kan zijn in het showgirls universum anders is dat de rest van de werelden.

Ik denk dat een hoop mensen problemen hebben met een niet al te snugger hoofdpersonage die dat ook niet door heeft in een film die zich ook serieus neemt. Een beetje een Leslie Nielsen in Naked Gun maar dan in een "verkeerde" film.

Het is ook moeilijk voor velen om een film met een hoog tietgehalte serieus te noemen. Ik zie ook voor me dat de meeste stemmers giegelende Beavis en Butthead typetjes zijn.

imdb cijfer: 3,8
sampoo cijfer: 6,5

[ Bericht 1% gewijzigd door sampoo op 28-12-2004 00:58:00 ]
pi_24250294
Basic Instinct Blijft gewoon goed..
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:13:58 #125
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24251298
Catwoman (Pitof, 2004)
De flop van 2004. Qua kleurenpalet en shots ziet Catwoman er soms nog mooi uit, maar Pitof raakt zelf verstrikt in z'n doolhof van camerabewegingen. Daarnaast maakt de film in het script net zulke kattesprongen als Catwoman zelf. Dat het kostuum er niet uit ziet wisten we natuurlijk al langer, maar dat het acteerwerk van iedereen en vooral de villains zo slecht was niet. En dan zijn er nog de one-liners en dialogen, die de film nog belachelijker maken dan hij al was. *

Stroszek (Werner Herzog, 1977)
Bijzondere film van Werner Herzog. Voor het grootste gedeelte geïmproviseerd en dat levert af en toe briljante scenes op, maar vaak is het niet zo interessant. Vooral de scene waarin het huis geveild wordt en de bijzondere eindscene zullen me bij blijven. De vreemde en toch mooie muziek zorgt voor een bijzondere sfeer, maar toch valt de film me enigszins tegen. Ik raakte niet echt betrokken bij de film helaas. ***
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:36:33 #126
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24251600
Se7en weer eens gekeken. En het blijft een heerlijke film. Mijn zieke kant kan het elke keer weer waarderen als ik deze film bekijk. Die moorden blijven gewoon intrigerend . En dan heeft Fincher 't ook nog eens voor elkaar gekregen om ze echt geweldig mooi en creepy in beeld te brengen, iets wat ondersteund wordt door de zeer goede prestaties van Freeman en Pitt. En natuurlijk die andere . Heerlijk gewoon.

Cijfer: 9.

Tin Cup
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!

Cijfer: 4.

dinsdag 28 december 2004 @ 12:28:22 #127
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_24253651
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!
Ik was allang blij dat het einde niet helemaal zo zoetsappig was dat'ie zou
SPOILER
.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_24253845
[quote]Op zondag 26 december 2004 23:19 schreef Gorro het volgende:
Zaterdag:

Raiders of the Lost Ark
Indiana Jones and the Temple of Doom
Abeltje
Pietje Bell
Falling in Love
Circle of Friends

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:43:00 #129
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24253904
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Mik-xa het volgende:

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
Lekker eten en de hele dag met de familie film kijken. Kan me geen leukere kerst voorstellen
pi_24255402
Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Wat een gave film Wie verzint zoiets zou je denken, leerlingen die ik elkaar moeten uitmoorden op een eiland omdat er geen respect meer bestaat voor ouderen. Gaaf uitgewerkt ook met een prachtige setting, een paar leuke karakters (waaronder Kitano) en wat meer diepgang als ik in het begin verwachtte. Jammer alleen van een beetje geforceerd plottwistje op t eind, dat had voor mij niet echt nodig geweest

Matilda
Leuk voor de kids maar niet zo'n denderende uitwerking, ik raad t boek aan als ze kunnen lezen
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:56:15 #131
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24256457
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Met rollen van Jim Carry(goed gecast), Meryl Streep, Billy Connely en verteld door jude law.
3 kinderen verliezen door een brand hun ouders en worden ondergebracht bij count Olaf. Die graag de erfenis zou willen hebben, die de kinderen toe komt. Jim Carry is geweldig als Count Olaf, de kinderen spelen goed en voor het eerst sinds lange tijd kon ik ook naar Meryl Streep kijken zonder met te ergeren. Het verhaal is leuk, soms vraag je jeaf of het wel voor kinderen is bedoelt en de beelden zijn erg mooi. Mooie settings en decors. Het grappigste moment van de film kwam voor mij van de baby af.
Er zit een redelijk tempo in de film en daarom kijkt hij lekker weg.
Zeker een aanrader en daarom krijgt hij van mij een 8.
pi_24256929
Harry Potter 3

Tja, er was toch weinig op tv, en was al weer 3 jaar geleden dus deze maar weer ff gezien. Blijft een leuke film, en ben ook wel erg benieuwd naar het echte einde van alles

Polar Express

Hmm, vond em tegenvallen, zaten wel wat leuke stukjes bij, maar verder was het niet echt wat ik verwacht had. Animatie was wel mooi gemaakt, alleen de monden niet echt. En het verhaal was allemaal iets te voorspelbaar

Meet The Fockers

Vervolg op Meet The Parents. Erg leuke film, gelukkig met de zelfde cast + dustin hoffman en streisand. Dit keer speelde het zich af bij de fockers thuis op hawai ofzo Erg grappige stukken in de film, en wel een waardige opvolger
Vooral het kleinkind van Jack speelde erg leuk
O+ BlaBlub O+
pi_24259904
Spider-Man 2

Na deel 1 nu deel 2. Ik vind hem wel weer iets beter, verhaal wordt goed opgebouwd tot het einde, verder mooie actiescenes en special effects. Had zelf niet verwacht dat alles al verklapt zou worden in dit deel. Dus een Spider-man 3 zit er niet in. Verder wel een leuke film

Johan Cruijff - En un momento dado

Een prachtige documantaire over Johan Cruijff, Onbekende personen en bekende mensen vertellen hun verhaal over Johan in z'n spelers en trainerstijd bij Barcelona, daar tussendoor prachtige voetbalmomenten van Johan. Zelf vond ik het afscheid in 99' met het Dreamteam in Camp Nou erg mooi om te zien. Verder zit het interview met Johan ook leuk in elkaar

[ Bericht 4% gewijzigd door pascalheister op 28-12-2004 22:43:17 ]
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:36:16 #134
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24260291
Mathilda

Wel oke, gewoon ff leuk. Echte Dahl film.

Straksy & Hutch

Bager film. Het boeienste gedeelte was de uitleg over Hutch die agent en boef was. Rest kon me niet echt interesseren.

Paycheck

Mooie film. Leuk plot over hoe en wat als ze je geheugen wissen na een klus. Spoiler gezien zal ik de rest niet vertellen. Maar ik vond het zeker de moeite waard. Beetje in de richting van Minority Report. Film laat je ook wel denken. En John Woo als regiseur is bij mij altijd goed.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:09:09 #135
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_24261031
Ocean's twelve

Vanavond Frequentie
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:59:06 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24262253
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:17 schreef pascalheister het volgende:Had zelf niet verwacht dat alles al verklapt zou worden in dit deel. Dus een Spider-man 3 zit er niet in.
Nou aan het einde wordt de deur naar deel 3 toch echt wagenwijd opengezet.
pi_24264473
Hope springs

Ach,beetje standaard comedy,maar toch wel leuk voor een keer
pi_24264917
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:59 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nou aan het einde wordt de deur naar deel 3 toch echt wagenwijd opengezet.
Ja dat is waar maar toch vind dat er al veel is verklapt MJ en Harry weten het al, dus ben wel benieuwd naar deel 3
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:10 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24265070
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:20 schreef pascalheister het volgende:
[afbeelding]

21 Grams

Van de regiseur die ook Amorres Perros op z'n naam heeft, De film bevatte ook veel elementen wat ik in Amorres Perros ook gezien heb. 21 Grams begint sterk maar halverwege vind ik hem toch wat minder worden. Wel mooi hoe alle stukken uiteindelijk een duidelijk geheel vormen, Verder wel een sterke rol van Sean Penn. Voor mij als cijfer een 7,5
wat ik dus niet snap is dat Sean Penn alom wordt geprezen om deze rol. Ok hij is ook zeeer sterk in deze film, maar ik vind toch echt dat Naomi Watts alle eer toekomt voor haar sublieme rol in deze film

Gisteren gezien (alweer )

Home Alone
Verhaal is natuurlijk bekend: jongetje wordt vergeten door z`n familie tijdens een kerstvakantie en hij blijft alleen thuis achter waar hij bezoek krijgt van 2 inbrekers. Hij doet er alles aan om z`n huis te beschermen...
Een van de leukste kerstfilms van de afgelopen zoveel jaar. Cuckin is erg grappig, net als Daniel Stern als domme boef Marv. Ken de film van buiten, dat zegt genoeg natuurlijk
Gewoon erg leuk

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:56 #140
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24265082
Looking for Richard

Ik ben de laatste tijd nogal in de ban van Shakespeare, en dan met name Richard III. Toen een dikke week terug deze film op TV kwam, was dat dus geweldige timing voor mij. Dit nepdocudrama gaat over het meest vertoonde toneelstuk van Shakespeare, geregisseerd, gespeeld en becommentariseerd door Al Pacino. Pacino probeert dit vrij ingewikkelde toneelstuk uit te leggen door het met een aantal andere acteurs op te voeren in de film en de zogenaamde discussies (over de karakters, verhaallijnen, voorgeschiedenis, etc.) op te nemen. Hij laat de belangrikste scenes zien en focust ondertussen heel erg op de onderlinge relaties tussen de personages. En naast dit alles zorgt Pacino ook nog eens voor een amusante ondertoon door afwisselend wat (nep)interviews met mensen op straat te laten zien, die hun dagelijkse visie geven op de Britse toneelschrijver en zijn werk. Nu kan ik me voorstellen dat mensen die absoluut niet geinteresseerd zijn in Shakespeare (of Pacino) dit een draak van een film vinden. Maar voor mij, als Shakespearian newbie, was dit een geschenk uit de hemel . Echt een geweldige film en een aanrader voor fans van deze legende(s)!

Rebecca

Ik had weer eens zin in Larry Olivier en ik had weer eens zin in Alfred Hitchcock, dus mijn oog viel al snel op het meesterwerk Rebecca. Ik heb deze film al een paar keer mogen aanschouwen en hij blijft me maar verbazen. Naar mijn mening is dit by far de beste Hitchcock ooit gemaakt. Een perfect verhaal (naar Daphne Du Maurier's boek) gemixt met de beste regisseur en twee van de beste acteurs/actrices ooit kan natuurlijk niets minder dan geweldig zijn. Ik kan Laurence in elke film wel waarderen, maar vooral in deze laat hij toch wel zien wat voor een geweldig acteur het is. Ook Joan Fontaine speelt voortreffelijk het oh zo lieve, schattige en vooral onschuldige meisje. Nee, dit is een film die ik zeker nog wel een aantal keer zal bekijken in mijn leven . Erg fijn.

dinsdag 28 december 2004 @ 23:05:48 #141
67640 SaintOfKillers
pi_24265406
Extreme Ops
Nou, dit was dus een oninteressante kutfilm.

Ghoulies II
Nee, dit was pas een oninteressante kutfilm.

Hellraiser: Bloodline
Hallo, dit was toch wel een oninteressante kutfilm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24265717
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef Timo20 het volgende:

[..]

wat ik dus niet snap is dat Sean Penn alom wordt geprezen om deze rol. Ok hij is ook zeeer sterk in deze film, maar ik vind toch echt dat Naomi Watts alle eer toekomt voor haar sublieme rol in deze film
Dat is ook wel weer zo, maar als hoofdrolspeler kijk je daar eerder naar
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:34:56 #143
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24266160
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Rebecca
Goh, ben je het eindelijk eens met me eens?
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:45:40 #144
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24266393
Versus
http://www.imdb.com/title/tt0275773/

sommige films hebben een goed plot en sommige niet. Versus behoort tot de laatste catagorie maar damn wat is ie cool. Verhaal is niet belangrijk. gooi wat idiote Yakuza, 2 immortals, een erg mooi meisje(erg hoog knuffel gehalte) en een hoop zombies in een bos en laat ze lekker met elkaar knokken.
doe daar wat Rock en Drum N Bass muziek bij en een hoop humor en je hebt Versus.

2 uur lang aktie, humor en adrenaline. Kijken
pi_24266788
Mindhunters

SUPERCOOL

alles wat ik er over kan zeggen...
pi_24267279
Shadow of a Doubt (1943)

Gisteren een Hitchcock bekeken. Toch echt een aparte film want ondanks een hoop elementen die de boel zouden horen op vrolijken is Hitchcock er in geslaagd om de sfeer grotendeels toch benauwd te houden.

Ik ben vrij onbekend met de Hitchcock films tijdens de "film noir" jaren en met het film noir genre in het algemeen maar als dit het kenmerkende donkere sfeertje is dat de films gemeen hebben dan mag het allemaal maar komen.

Het camerawerk en gebruik van schaduw en lichtval maken het geheel een genot voor het oog om maar eens te zwijgen van het vrouwelijk schoon. Wat een plaatje is het toch.

De subplots en de interactie tussen de karakters en een puik verhaal maakt de boel compleet. Het was ook opvallend aan zowel Shadow of a Doubt en 12 Angry Men dat er destijds ook flink over de staat van de samenleving werd geklaagd.

Al met al heb ik mij geen minuut verveeld. Nog een aanrader dus.

imdb cijfer 8,1 (#143)
sampoo cijfer 9,0
pi_24267289
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef mschol het volgende:
Mindhunters

SUPERCOOL

alles wat ik er over kan zeggen...
duidelijk
pi_24267933
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:45 schreef Zeitgeist het volgende:
Versus

2 uur lang aktie, humor en adrenaline. Kijken
heb je AZUMI al gezien?

die veegt d'r reet met deze film!

woensdag 29 december 2004 @ 09:24:39 #149
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24271391
Stille nacht (Ineke Houtman, 2004)
Effectieve Nederlandse thriller op het gebied van spanning en een leuke whodunnit. Bij tijden is de film daadwerkelijk spannend, een spanningsboog die vooral gecreëerd wordt door de constructie van het script. Helaas zijn sommige dialogen nogal slecht en wordt de generalisatie dat alle mannen sexbeluste beesten zijn wel heel gemakkelijk gemaakt. Het goede einde zorgt er voor dat de film op het dramatische vlak ook slaagt. Het acteerwerk is op enkele scenes na acceptabel. ***

Alexander (Oliver Stone, 2004)
Hoewel het niet de beste film van het jaar is, verdient de film zeker niet al die negatieve kritiek die je overal hoort. Stone excesseert overal in, de veldslagen zijn enerverend, bloederig en chaotisch, de dialogen zijn beladen en pompueus, evenals de muziek en veel van de acteerprestaties, maar storen deed het me niet. Ergens vond ik het wel bij Alexander passen, het is immers een grootse persoonlijkheid. De film heeft zeker z'n fouten. Het accent van Angelina Jolie is belachelijk en de biseksuele kant van Alexander wordt wat te vaak benadrukt, maar de film is net als Alexander zelf in z'n falen groter dan menig film in z'n successen, om Ptolemeus' woorden maar eens aan te halen. ***½

Waga seishun ni kanuishi (No Regrets for Our Youth) (Akira Kurosawa, 1946)
Vroege film van Akira Kurosawa, waarin al een voorbode te zien is van dingen die zouden volgen. Vooral de montage valt op sommige momenten op. Deze deed me sterk denken aan de stille films van Sergei M. Eisenstein. Verder is het oprechte verhaal mooi, maar niet altijd even sterk gebracht. Setsuko Hara is wederom sterk in haar rol. ***½
  woensdag 29 december 2004 @ 09:31:55 #150
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24271446
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:34 schreef Hare het volgende:

[..]

Goh, ben je het eindelijk eens met me eens?
.

Ik vond die film al de beste Hitchcock voor dat jij ooit serieus begon met film kijken, Hare.

Maar droom vooral verder .
  woensdag 29 december 2004 @ 09:46:23 #151
82337 Crook
aka thecrook
pi_24271582
Romeo + Juliette

Deze film stond al heel lang op mijn verlanglijstje zonder hem ooit gezien te hebben. Nu eindelijk eens gekocht op dvd. Beetje een druk begin van de film, dus ik dacht: wat moet ik hier mee? Gelukkig werd er na het begin gas terug genomen en werd deze film toch nog een succes voor mij! Natuurlijk duidelijk te zien dat de film geregisseerd is door Luhrmann, geweldige shots, muziek en settings!

Een dikke 8,5!

The Butterfly Effect

Wat een onverwacht goede film zeg! Ashton Kutcher zet een erg geloofwaardige rol neer in zijn eerste serieuze rol in een film! Het originele gegeven van de film wordt m.i. erg goed uitgewerkt en erg mooi weergegeven. Wel op blijven letten, want je bent de draad van het verhaal zo kwijt!

Een vette 8!
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
  woensdag 29 december 2004 @ 09:47:16 #152
101983 exile0000
mad scientist
pi_24271590
Gisteren "Octane" gezien (DVDtje). Vage shit! Het is een thriller die het vooral van het sfeertje moet hebben. Er gebeurt van alles, maar je moet zelf maar uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Was uiteindelijk geen slecht tijdverdrijf al leek het wel een beetje op een droom/nachtmerrie: relatief onsamenhangend/onbegrijpelijk met een creepy feel. Score: 3/5
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24272206
Oceans 11
Door de hype van O12 heb ik deze maar weer even uit de kast gepakt, aangezien ik geen idee meer had waar t over ging. Ik heb vorige keer ws. ook niet heel goed op zitten letten want t verhaal kwam nog redelijk als een verrassing Over het algemeen iets te vanzelfsprekend allemaal, maar leuk uitgedacht. En een top cast natuurlijk, wat de film toch wel maakt..

A Chorus Line
Deze had ik ook al wel vaker gezien maar hij was op tv, en als je dan even t begin meepakt zit je meteen weer de hele film, of eigenlijk musical natuurlijk, te kijken. Leuke cast, leuke nummers maar sommige niet, Douglas als choreograaf wat hij wmb waarheidsgetrouw neerzet, gewoon een leuke kerstvakantie film dus
  woensdag 29 december 2004 @ 10:41:00 #154
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24272266
Gisteren Alexander in Pathe de Kuip gezien.

Wat een drama....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_24272449
Lemony Snickett's series of unfortunate events.
Leuke film, erg vaag. Is niet echt een kinderfilm te noemen vind ik, moet je iets teveel voor opletten. Begin is erg grappig, vooral dat dat gedeelte ook steeds terugkomt. Wel erg leuke rol van Jim Carrey. Was vooral erg blij toen ik de stem van Lemony Snickett hoorde, herkende meteen een van mn favo acteurs erin. Had geen idee dat die de stem deed. Ik vond het wel een leuke film, maar je moet wel een beetje een liefde voor sprookjes hebben. Degene naast mij heeft dat niet echt en die vond 'm dan ook niet zo leuk als ik.
Whatever I want.
pi_24272761
Under the Tuscan sun

Heerlijke film...
  woensdag 29 december 2004 @ 11:34:51 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24273136
O Brother, Where Art Thou?
Ik dacht.. hmmm. zal wel, maar na een paar minuten kijken lag ik al in een deuk. Geestig gedaan, met mooie hoofdrolverdeling. Al die tiepetjes die ze tegenkomen en de hele setting, echt de sfeer van de Amerikaanse dustbowl, jaren 30, de grote depresie, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.

George Clooney is meesterlijk als gladjanus met zijn haarnetje en haarcreme
(Volgens mij heb ik nooit eerder films van hem gezien, iig geen comedies)

Mooi en sfeervol gefilmed, goede humor, mooie casting

9 !!!!

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24273648
Fear and Loathing in Vegas
Wat een gave film. Helemaal trippy en visueel gewoon erg cool in elkaar gezet. Gauw dvdtje van aanschaffen.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:54:54 #159
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_24274430
Mindhunters

Echt een goeie film op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie het gedaan kon hebben. Echt een goeie plot.

Een dikke 8,5 waard
Live for the moment. Because it may never come again.
pi_24274839
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.
Van imdb -The whole film was graded digitally on computer. The negative was scanned in with a Spirit Datacine at 2K resolution and then colors were digitally fine-tuned. The process took several weeks. The resulting digital master was output on film again with a Kodak laser recorder to create a print master. It was the first time this had been done for a whole film in Hollywood (but not in other countries).

Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
  woensdag 29 december 2004 @ 14:11:56 #161
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24275927
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag het staan, maar ik heb Homeros nooit gelezen. Ik heb een vertaling liggen, maar klassieke schrijvers zijn moeilijk om doorheen te geraken, vooral door een boek van dat volume. Ik heb slechts het eerste hoofdstuk half gelezen voordat mijn aandacht verslapte.
Na half Leiden doorzocht te hebben heb ik de film gekocht, athans, de DVD versie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24277597
THE ALLIGATOR PEOPLE

Fox had succes het jaar ervoor met THE FLY dus werd deze er snel achteraangefrommeld. Een pasgetrouwd stel word uitelkaar gerukt als de man ontvoerd word. Madam gaat haar mannetje zoeken en ondekt dattie een vreemde huidziekte heeft...

pi_24278760
Donnie Darko

Vind het een van de tofste films
Baby make your move !!!
  woensdag 29 december 2004 @ 20:05:04 #164
40664 Durbin
Who knows..
pi_24282358
Versus
Twee gevangen ontsnappen uit een zwaar bewaakte gevangenis en zullen worden opgepikt door een groep mannen. Wanneer een meningsverschil leidt tot een schietpartij, wordt één van de mannen dodelijk getroffen, maar komt enkele momenten later weer tot leven als zombie. Het bos waarin zij verblijven blijkt mensen weer tot leven te kunnen brengen. Wanneer de gangsters bekennen dat het bos de plaats is waar ze met hun tegenstanders afrekenen, beginnen de problemen. Interessante zombie/martial arts-film die af en toe het lage budget best aardig weet te verhullen. Soms wat langdradig, maar met een leuke plottwist.

Cool
Een aantal jongeren vult haar dagen met rondhangen in het jeugdhonk en kleine criminaliteit. Wanneer de bendeleider van de regerende gang, Johhny de Mol, aan hun voorstelt om een bank te beroven, gaan ze er gretig op in. Zonder enig kans van slagen worden ze gepakt en belanden ze in de Glenn Mills-inrichting voor heropvoeding. Meest opvallend aan de film is Johnny de Mol, die niet bepaald overtuigt als bendeleider. Het schijnt dat de overige acteurs zelf allemaal van de Glenn Mills-school komen, wat voor hun een aardige opsteker zal zijn, maar als film zijnde stelt Cool! weinig voor.

Elf
Buddy is als baby per ongeluk met de Kerstman mee gereisd naar de Noordpool terecht gekomen en vervolgens door de hulpjes van de Kerstman opgevoed. Wanneer hij ontdekt, dat hij niet een elf is, wil hij naar New York om zijn echte vader te leren kennen. Will Ferrell is geweldig als naïeve elf; vooral zijn eerste kennismaking met de taxi's van New York is super. Af en toe erg sentimenteel, maar als je je daar niet teveel van aantrekt is het een erg leuke film. Zooey Deschanel is overigens wel erg cute in haar rol als Jovie.

Catwoman
Halle Berry krijgt de kwaliteiten van een kat, de reflexen en lenigheid, en past die toe om het haar aangedane onrecht ongedaan te maken en de wereld te verbeteren. Deze film is al vele malen de grond in geboord.. en terecht. De dialogen zijn slecht, de one-liners zo mogelijk nog slechter en Halle Berry brengt haar karakter weinig goeds. Daarnaast vloog de camera af en toe angstig snel heen en weer, waardoor sommige actiescenes moeilijk te volgen waren. (maar dit kan ook aan de kwaliteit van de divx hebben gelegen. )

Windstruck
Na My Sassy Girl en The Classic is dit de derde film Jae-young Kwak en wat maakt die man toch geweldige films. De flim begint op een wijze als My Sassy Girl, over een relatie tussen een jongen en zijn bazige vriendin. De relatie wordt alsmaar hechter, tot zich iets voorvalt wat het allemaal stuk lijkt te maken. Het is zonde om teveel van het verhaal te verklappen, omdat het de film grotendeels zou bederven. De scene met de windmolentjes, degene die de film hebben gezien snappen wel welke ik bedoel, is overdonderend mooi. Topper.

Siworae (Il Mare)
Kim Eun-ju is een jong meisje die in het jaar 2000 haar oude woning, Il Mare, achterlaat en richting de stad verhuist. Ze laat een brief achter in haar oude brievenbus met het verzoek aan de nieuwe bewoner om belangrijke post naar haar nieuwe adres door te sturen. Wanneer ze een briefje van de nieuwe bewoner krijgt, blijkt deze in 1996 te leven en feitelijk de vorige bewoner van het huis te zijn. Al snel ontwikkelt zich een schijnbaar onmogelijke relatie. Mooie film, die af en toe een dipje heeft, maar wel steeds weet te boeien. Hulde aan Ji-hyun Jun (Kim Eun-ju), ik heb haar tot op het heden nog niet in een slechte rol gezien.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24283229
Bad Santa

Erg leuke film Een beetje platte humor, maar dat is juist het leuke er aan
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_24283365
The whole ten yards

Leuke,grappige film
  woensdag 29 december 2004 @ 21:03:53 #167
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24283578
De laatste film. dat was me toch een shit film met indianen en cowboys en een hoertje dat werd neegeschoten en daarna zo vaag dat ie niet meer te kijken was (door mij dan want viel in slaap)
Titel vergeten, redelijk jonge film
pi_24286865
The bourne supremacy....

Heb het 1e deel ook gezien, vond het toen al niks. Deze was ook niet veel beter.
Hij krijgt van mij een 5,5
pi_24287459
ILSA, TIGRESS OF SIBERIA

Ik vind elke film heerlijk als er staat: 25 years later...

En iedereen zier er nog precies hetzelfde uit...

The first half hour will certainly please Ilsa fans; the last hour is more dubious. It does, however feature two utterly jaw-dropping moments. One is the most gratuitous shower scene of all time, as Ilsa lathers up in the middle of a meeting with her minions. The second is the very baddest of all the Very Bad Science I've ever been subjected to on the screen, when a KGB agent "reverses the field" on Ilsa's closed-circuit TV system to turn her monitor into a camera. We're in serious Ed Wood territory here. And we're not even into the question why Ilsa, who surely must be pushing 60 by the time of the finale here, still looks exactly the same as she did in 1945.

woensdag 29 december 2004 @ 23:36:19 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24287531
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag net dat het zelfs in de aankondiging staat, laatste zw/w tekst voordat de film verder gaat./echt begint
  donderdag 30 december 2004 @ 00:16:28 #171
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24288563
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

heb je AZUMI al gezien?

die veegt d'r reet met deze film!

yup en blijf Versus de betere vinden. Vind Azumi halverwege een beetje inzakken. Das de reden dat ik Versus al stuk of 7x heb gezien en Azumi nog maar 1x. Versus blijft gewoon grappig. lekker zinloos maar aktie en humor die me niet kan vervelen.
Maar smaken verschillen.

vandaag
Amadeus
http://www.imdb.com/title/tt0086879/

Deze had ik nog nooit gezien. Erg mooie film al hoewel ik graag wat dingen anders had gezien.
Ten eerste vond ik het acteerwerk nogal toneelstuk achtig. Duurde een hele tijd voor ik daadwerkelijk lekker in de film zat. Acteurs en sets waren aanvankelijk niet echt 1 geheel IMHO.
2 waarom americanen. De film speeld zich in Wenen af. Ik had graag Duitse en Italiaanse acteurs gezien. I mean er zat toch al ondertiteling bij dus een stukje authenticiteit had ik erg gewaardeerd.

Verder erg mooie film. En Saliére vond ik een goeie rol en het vrouwtje van Mozart was erg schattig.
  donderdag 30 december 2004 @ 00:51:26 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24289390
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:31 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

.

Ik vond die film al de beste Hitchcock voor dat jij ooit serieus begon met film kijken, Hare.

Maar droom vooral verder .
Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
pi_24289671
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
gezelly

mag ik dan kijken?

donderdag 30 december 2004 @ 01:24:30 #174
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290093
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:04 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

gezelly

mag ik dan kijken?

Naar ons of naar de film?
pi_24290160
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach, ach en wee.

gezellig doetinchem is niet ver
  donderdag 30 december 2004 @ 01:28:13 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290195
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:26 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gezellig doetinchem is niet ver
Nijmegen he, vanaf gister officieel, vanaf volgende week dinsdag echt
pi_24290300
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
pi_24290415
THE THIEF OF BAGDAD

Waardeloos.

Nou ja, bijna want er zijn een paar aardige screenshots te bewonderen, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

donderdag 30 december 2004 @ 01:45:59 #179
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290535
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:33 schreef pascalheister het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
Nog wel ja, maar dat duurt ook niet lang meer

Ik ga ze ff een potje in Doetinchem laten staan zeg!

donderdag 30 december 2004 @ 02:02:00 #180
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24290771
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

OO gefeliciteerd tis er eindelijk van gekomen. Nu ik nog lol.
  donderdag 30 december 2004 @ 09:30:38 #181
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24292605
Elling (Petter Næss, 2001)
Leuke Noorse feelgood-film. De personages hadden eenvoudig als karikaturen neergezet kunnen worden, maar die valkuil wordt heel behendig omzeild. De personages zijn oprecht en erg sympathiek en nemen je mee in een leuk verhaal over het overwinnen van angsten. Niet vernieuwend, maar wel erg leuk. ****

What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998)
Visueel ziet de film er prachtig uit en het uitgangspunt biedt ruimte voor een interessante film. Helaas weet de film die belofte niet in te lossen. Mede daarvoor verantwoordelijk is Robin Williams, die ik totaal niet op z'n plaats vond in deze film. Geen moment vond ik hem overtuigend in z'n rol. Daarnaast is het verhaaltje te leeg om de film voor de volle lengte te dragen. **½

(#149) Eclisse, L' (Michelangelo Antonioni, 1962)
Mooie film van Antonioni, deel uit makend van z'n trilogie over vervreemding samen met L'Avventura en La Notte. Gezien het thema is dit geen alledaagse film. De mensheid heeft het contact met de wereld verloren en om dit thema uit te beelden laat Antonioni de kijker het contact met de film haast verliezen. Geen duidelijk aanwezig plot, een mysterieuze, prachtige en o zo fascinerende Monica Vitti en steriele beelden geven de film een vervreemdende sfeer. Soms is het haast science fiction, zo steriel is de film. ****
pi_24293447
Alaska
Best wel grappig filmpje waar je niet teveel van mag verwachten natuurlijk. Mooie landschappen en natuur, een jonge Thora Birch en een simpel verhaaltje, dat waren voor mij de redenen om te kijken, en ik heb me nog best vermaakt. Alles ligt er dik bovenop en aan t begin ruik je t einde al, maar ik stoorde me er niet echt aan. Ook grappig dat Charlton Heston een illigale jager speelt, met ze geweertje
  donderdag 30 december 2004 @ 10:55:17 #183
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_24293609
Gisterenavond een paar vrienden over de vloer gehad. De dvd kast is ge-raid en we hebben de volgende gekeken:

Just Married
Bad Boys II
A Man Apart
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
pi_24294886
Ik heb gisteren The Village bekeken, en ondanks de niet-positieve recensies en meningen die ik heb gehoord/gelezen, vond ik de film toch erg goed. Vooral de manier van filem en de karakters die deze regiseur hier neerzet houdt de film goed staande. De eerste plot twist is verassend, de latere iets minder maar daarom niet minder boeiend.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_24295160
Gister Schindler's List gezien, ik had het boek al gelezen, daar ben ik wel blij om want anders begreep ik volgens mij niet zoveel van het verhaal. Enorm aangrijpende film, en de eerste film waarbij ik vind dat het leeftijdsadvies wel omhoog mag. Lijken, hele veel lijken, mensen die achteloos door hun hoofd worden geschoten, maar vooral het feit dat er gewoon helemaal niets werd gegeven om het leven van een Jood (ik vind dan ook de scène waarbij die ene man die zo snel mogelijk scharnieren moest maken niet dood kon worden geschoten de meest erge eigenlijk). Ik vraag me dan wel weer af waarom ik het een mooie film vind, een film met zoveel ellende.
  donderdag 30 december 2004 @ 12:44:15 #186
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24295708
Gisteren:

The Rock
Boze ex militair (Ed Harris) gijzelt samen met wat vrienden toeristen die Alcatraz komen bezoeken. Hij dreigt raketten met het gevaarlijke VX gas af te vuren op San Fransisco als de regering niet aan z`n eisen voldoet. Aan FBI chemicus Nicolas Cage de taak om de raketten onschadelijk te maken...
The Rock is 1 van m`n favoriete actiefims van de afgelopen jaren. Totaal belachelijk verhaal, totaal over the top natuurlijk maar wel top vermaakt . Nicolas Cage vormt samen met Sean Connery een duo met droge humor, dat de film zeker een meerwaarde geeft. En verder: ach ja, gewoon verstand op nul en genieten

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Lemony Snicket: A Series Of Unfortunate Events
De kinderen Baudelaire verliezen hun ouders bij een brand waarbij hun hele huis in vlammen is opgegaan. Ze worden ondergebracht bij Graaf Olaf (Jim Carrey): een heel ver familielid waar ze nog nooit van hebben gehoord...
De recensies waren niet heel erg positief over deze boekverfilming, dus was ik benieuwd
En hij viel me echt 100 % mee!! Dit is gewoon echt een hele leuke film. Geschikt voor zowel klein en groot. Het is echt een sprookje, en dat spreekt mij wel aan. Jim Carrey is weer ouderwets leuk en goed gecast voor deze rol, net als de kinderen. Het babytje Sunny is erg grappig . Heb vaak in een deuk gelegen Het production design is erg mooi, met mooie sets. Het geheel is gewoon heel mooi uitgewerkt en is dus genieten geblazen.
Zeker gaan zien dus

IMDB Cijfer: 6,7/10
  donderdag 30 december 2004 @ 13:45:38 #187
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24297008
Vannacht heb ik een minimarathon gehouden en de volgende films gekeken:

Pi
Na lang gekweld te zijn geweest door een bepaalde Fok!ker besloot ik gister deze film eindelijk maar eens te kijken. Om de een of andere reden trok deze film me nooit echt, wat ik achteraf vrij jammer vind . Het verhaal sprak mij in ieder geval, tijdens het kijken, erg aan. Het feit dat deze film met een heel laag budget is gemaakt, terwijl dat eigenlijk niet te merken is, vond ik ook echt geweldig. De film is in zwart-wit geschoten, iets wat de sfeer echt enorm ten goede komt. Al met al zorgen deze factoren en het geweldig werk van Sean Guillette (de hoofdpersoon .) er voor dat het een lust voor het oog is .

Cijfer: 8.

Richard III

Zoals ik een paar posts terug al zei ben ik de laatste tijd nogal geobsedeerd door het toneelstuk Richard III van Shakespeare. Na een aantal dagen terug Looking for Richard gekeken te hebben, besloot ik om de Ian McKellen versie maar weer eens te gaan kijken. McKellen, een doorgewinterde Shakespeare acteur, heeft in deze film geprobeerd (en is geslaagd) om dit eeuwenoude verhaal te plaatsen in de 1930's. De tekst is letterlijk die van Shakespeare, de karakters net als die in het boek, alleen het decor is veranderd. Waar in het originele toneelstuk gevochten werd met zwaarden op een groot grasveld, wordt er nu gevochten met tanks, geweren en vliegtuigen. McKellen speelt Richard als een soort Hitler (wat ook heel duidelijk naar voren komt in zijn 'logo' en speeches) en doet dit op een voortreffelijke manier. Het is, vind ik, echt heerlijk om zo'n geweldige (O+ Britse ) acteur te zien proberen om 'zijn' Shakespeare over te brengen op het publiek. Ditmaal niet door een (het) toneelstuk, maar door een hele vreemde en interessante film. Aanrader voor iedereen die enigszins geinteresseerd is in McKellen of Richard III .

Cijfer: 8.5

Il Buono, il brutto, il cattivo (The Good, The Bad and the Ugly)

Net als Pi was dit zo'n film waarvan ik altijd zei dat ik 'm zou gaan kijken, maar het nooit deed. Uiteindelijk besloot ik gister dat ik er maar eens aan toe moest geven en stopte de DVD in m'n speler. Al in de eerste scene proefde ik duidelijk de Sergio Leone-sfeer. De manier van filmen was echt erg herkenbaar en mijn hoop groeide, naar ik een soort Once Upon A TIme In The West Maar Dan Met Eastwood verwachtte (naieve ik .). De film is erg vermakelijk, dat geef ik zo toe. Iedereen speelt zijn rol erg overtuigend en het verhaal is ook zeker niet slecht. Maar toch had ik er meer van verwacht. Van een film die op #19 staat in de IMDb top 250 verwacht ik toch echt wel een beter verhaal en vooral die extra factor die van een leuke film een geweldige film maakt (ik lijk wel een Idols-jurylid .). Aardige film hoor, maar meer ook niet.

Cijfer: 7.

Taxi Driver

Eindelijk heb ik dit meesterwerk dan gezien. Sai, ik ben je eeuwig dankbaar . Dit was by far de beste film die ik gister heb gezien. DeNiro speelt de rol van Travis echt voortreffelijk. Dit is een van de weinige acteurs op deze aardbol die echt zo goed kan acteren dat je (of in elk geval ik) echt er van overtuigd bent dat hij in real life ook zo is. Geweldig! . En dan ook nog hilarische en steengoede bijrollen van natuurlijk Jodie Foster maar ook Harvey Keitel en Peter Boyle. En dan heb ik het nog niet eens gehad over die hele leuke cameratruukjes van Scorsese (een lege gang filmen als Travis aan de telefoon zit, bijvoorbeeld). Echt. Waarom heb ik deze film niet eerder gekeken? .

Cijfer: 9+.

Vertigo

En last and unfortunately also least.. Vertigo. Volgens velen het meesterwerk van Hitchcock. Ik heb deze film nooit gezien als een van de besten van deze regisseur, maar door alle protest van andere filmliefhebbers begon ik toch aan mezelf te twijfelen. Misschien had ik wel niet goed genoeg opgelet. Misschien kwam het wel door mijn afkeer van Jimmy Stewart. Misschien...
Maar nee. Ik heb deze film nu 3 keer gezien en ik snap gewoon echt niet wat iedereen er zo geweldig aan vindt. Het is een vrij goede film inderdaad. Het verhaal is origineel en wordt goed uitgebeeld door Hitchcock. Ook de acteurs spelen goed (niet spectaculair echter) en de cinematografische uitprobeersels passen zelfs nu nog goed in de film. Maar toch. Ik snap gewoon niet wat er zo geniaal aan is. Is er iemand die me dat kan uitleggen? .

pi_24297876
La Grande Illusion

een sterke oorlogsfilm zonder vechtscenes. jean gabin speelt een vliegenier die met zijn commandant wordt neergeschoten en gevangen genomen. ze belanden in een gevangenenkamp, waar ze goed worden behandeld. desondanks willen ze vluchten.
  donderdag 30 december 2004 @ 14:33:31 #189
15524 PS
pi_24297935
Bad Boys

Verhaal is magertjes, maar goed de humor van Will en Martin maken het wel goed voor me. Leuke film om te zien.

Oceans 12

Verhaal is mager te noemen. En de cast is gewoon te. Maar ik moet zeggen dat het plot uiteindelijk een leuk idee is. Het had alleen wat beter uitgevoerd kunnen worden.

The Incredibles

Super gaaf. Pixar is goed bezig. Leuke film, hoewel ik er niet veel van verstrond dankzij half dode boxen. Of te wel die dvd moeten we gewoon kopen om hem weer te zien. Was wel wat voorspelbaar, maar mijn lof gaat uit naar de Pixar animators. Dit is gelikt.
pi_24298058
Gegen Die Wand

eindelijk gezien
internationale doorbraak voor Fatih Akin. niet dat deze film beter is dan zijn vorige werken, integendeel. maar deze film is wel veel minder op duitsland gericht dan bv. solino. en im juli. is ook behoorlijk typisch duits.

de film is wel sterk, dat zeker. ook leuk dat 2 van de 3 hoofdrolspelers van Kurz und Schmerzlos beide barman spelen. (eindelijk wordt mehmet kurtulus eens niet nagesynchroniseerd).

donderdag 30 december 2004 @ 16:12:49 #191
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24299848
Catwoman:

Verhaal is bagger
Manier van filmen is bagger
Dialogen zijn bagger
Maar Halle in een leren pakje maakte weer veel goed
fok you ja!
pi_24300516
@piere: my thoughts

Gisteraav Van Helsing gekeken. Ik had verwacht dat ik het een bout film zou vinden. Maar was toch wel erg vermakelijk. Best goede film.
  donderdag 30 december 2004 @ 16:52:40 #193
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24300679
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:45 schreef BlaatschaaP het volgende:
Taxi Driver
.

Ikzelf ben nu eindelijk door alle vier de schijfjes van Gone with the Wind heen, en kan weer aan 'echte' films beginnen. .
  donderdag 30 december 2004 @ 16:53:30 #194
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24300695
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:45 schreef NehcslowZ het volgende:
@piere: my thoughts

Gisteraav Van Helsing gekeken. Ik had verwacht dat ik het een bout film zou vinden. Maar was toch wel erg vermakelijk. Best goede film.
We hebben ongeveer dezelfde smaak lijkt het want Helsing vond ik ook erg okay.
Lekkere actie en mooie special effects!
fok you ja!
pi_24302343
LES RAISINS DE LA MORT

THE GRAPES OF DEATH

De eerste film van Jean Rollin die ik te verteren vind en meteen een uitstekende beoordeling kan geven

Werkelijk prachtige fotografie van schitterend Zuid-Frankrijk, mooie landschappen en oude ruines vormen eigenlijk de hoofdrol in deze goremovie over een grietje die uit de trein vlucht omdat ze werd aangevallen door een man die besmet is met een vreemd virus

Eenmaal aangekomen in een woestenij brengt een blinde vrouw haar naar haar dorpje waar alle inwoners inmiddels besmet zijn met het virus die hun veranderd heeft in een soort van zombies. Daar ontmoet zij Brigitte LaHaie die zichzelf niet zou zijn als ze niet ff uit de kleren ging.

Dan volgen een aantal plottwists die de film aangenaam maken.

Jammergenoeg komt onderstaande scene niet in de film voor

[ Bericht 6% gewijzigd door kinky_queen op 30-12-2004 18:38:52 ]
pi_24303137
King Arthur (Directors Cut)

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, omdat ik over het algemeen altijd wel gek op middeleeuwse films ben, maar ik vond deze echt weer heel vet. Verhaal iets anders dan gewend, maar gewoon oke, en alles zag er prima uit. Lekkere actie en gewoon een vermakelijk avondje in een lekkere meeslepende film. ****

Catwoman

Alle striphelden moeten tegenwoordig ook blijkbaar hun eigen film hebben, dus ook Catwoman. Ik vond 'm niet bepaald geweldig, zeker in vergelijking met de meest recente soortgelijke films Spiderman 2 en Hellboy, maar ik vind alle negatieve kritieken die ik hier lees ook wel weer wat overdreven. Het verhaal noch het acteerwerk is niet bepaald ijzersterk.. Maar alles ziet er verder wel oke uit, en ik heb me verder geen moment verveelt tijdens de film, wat wel eens anders is. Daarom toch nog een redelijke score. ***
pi_24303822
Amadeus (1984).

Prima vertolking van Mozart's leven. Het verhaal is goed genoeg om je aandacht de hele 3 uur vast te houden. De acteerprestaties zijn ook overtuigend, Salieri en Mozart komen goed over. Ik had in begin alleen heel even het idee dat Mozart hier wat overdone overkwam, maar verder kwam hij wat mij betreft goed uit de verf. Daarmee vond ik Amadeus van het begin tot het einde een mooie film.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_24304582
Twisted

Een draak van een film met Ashley Judd, Andy Garcia en Samuel L. Jackson. Ik snap niet dat een topacteur als Samuel L. Jackson toch steeds weer kiest voor kutfilms als deze. Eigenlijk een zwakheid van de acteur als je het mij vraagt. Andy Garcia bewijst trouwens mijn vooroordelen en laat ook in deze film weer zien een zéér matig acteur te zijn.

Een dikke 3 als je het mij vraagt!
pi_24306030
Supersize me

Leuke,interressante documentaire
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:12:14 #200
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24309211
Vond ik een erg amusante review site vandaag met christelijke reviews over films...

Kon natuurlijk niet uitbleven dat ik iets als Jesus Christ Vampire Hunter ging kijken vandaag:
http://www.imdb.com/title/tt0311361/

Hehehe fout heel fout. Maar vind hem erg grappig. Had alleen meer lesbian action willen zien
Verder leuke persiflage op Kungfu films en Jesus en vampieren.
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:12:49 #201
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24309225
Vond ik een erg amusante review site vandaag met christelijke reviews over films...

Kon natuurlijk niet uitbleven dat ik iets als Jesus Christ Vampire Hunter ging kijken vandaag:
http://www.imdb.com/title/tt0311361/

Hehehe fout heel fout. Maar vind hem erg grappig. Had alleen meer lesbian action willen zien
Verder leuke persiflage op Kungfu films en Jesus en vampieren.
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:48:50 #203
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24309815
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:18 schreef kinky_queen het volgende:
http://www.capalert.com/

deze dus

God heeft James Dean vermoordt. De lul. .

Ocean's 12: terwijl het plot belachelijk belachelijk is suggereert het camerawerk dat dit een hyperrealistisch sociaal drama moet zijn. Misschien ligt het aan mijn vooringenomen snobzintuig, maar het werkt voor geen meter. Tevens vallen de meeste grappen plat op hun bek en er zijn een aantal volstrekt overbodige subplotjes en personages. De cast is dan wel weer okay, niet iedereen is op zijn best, maar okay, en de muziek is best hip. Wat de film ook nog enigszins redde is een totaal debiele post-moderne plottwist, die zo ontzettend belachelijk is dat ik hem eigenlijk heel erg leuk vond. Vandaar: 6+.

Oh, en Famke Janssen had de rol van Zeta-Jones moeten spelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sai op 31-12-2004 00:59:44 ]
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:57:15 #204
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_24310009
Ik heb vanavond de film 50 first dates gezien, met Drew Barrymore en Adam Sandler. Ik vond het een leuke film!! Orrigineel bedacht
| UMTC | *lurkert* |
pi_24310301
Scarface.

Bruut, erg jammer dat ik hem nooit eerder heb gezien.
pi_24311066
LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE

THE CORPSE WICH DIDN'T WANT TO DIE/FEAST OF FLESH

Tjsah, een kerel die misvormd is lokt meiden naar z'n huis door op een instrument te spelen en ze daarna met een liefdesdrug uit de kleren te krijgen...

Maker van het al even embarmelijke THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE

zelfs voor een b film fan als ik valt hier weinig te genieten

vrijdag 31 december 2004 @ 03:06:52 #207
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24312485
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:18 schreef kinky_queen het volgende:
http://www.capalert.com/

deze dus

whaha ja die Spirited Away word met de grond gelijk gemaakt. DOGMA en Saved! ook. En leest die van Southpark

btw. heb ik now dubbel gepost of niet? kan me niet herinneren
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:47:22 #208
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24313016
FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS

Ik was knetterstoned, en dit is de meest goddelijke film die ik ooit gezien heb, gaat echt nergens over, GEWELDIG!!!

Die Johnny Depp is echt geweldig, hoe hij praat, hoe hij kijkt, alles, ik heb me echt bijna dood gelachen...

[ Bericht 28% gewijzigd door pieter_pontiac op 31-12-2004 03:53:23 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:50:31 #209
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24313050
tuurlijk wel gebaseerd op een boek van de man die door Johnny Depp word gespeeld.

Verder kan ik je Naked Lunch aanraden voor nog meer Drugs gerelateerde waanzin.
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:52:22 #210
91300 pieter_pontiac
pi_24313083
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:50 schreef Zeitgeist het volgende:
tuurlijk wel gebaseerd op een boek van de man die door Johnny Depp word gespeeld.

Verder kan ik je Naked Lunch aanraden voor nog meer Drugs gerelateerde waanzin.
*naar videotheek sprint...
Spatie is kapot.
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:20:01 #211
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24313907
Notebook, The (Nick Cassavetes, 2004)
Klassieke romantiek kan twee kanten op vallen. Of het is tenenkrommend sentimenteel of het is prachtig. Gelukkig is het laatste hier van toepassing. Dit is vooral te danken aan het leuke spel van de cast. Ryan Gosling en Rachel McAdams vormen een leuke koppel en raamvertellingstructuur voegt nog een leuke extra invalshoek aan de film toe. ****

Holiday Inn (Mark Sandrich, 1942)
Aardige musical met Fred Astaire en Bing Crosby. Het bekende "White Christmas" komt uit deze film en is dan ook tweemaal te horen. De andere liedjes zijn aardig, maar niet opmerkelijk. Opmerkelijk is wel Fred Astaire, maar dan in de negatieve zin. Z'n personage en gedans werkte al snel op de zenuwen en dat komt het kijkplezier van deze film niet ten goede. ***

Samsara (Nalin Pan, 2001)
Mooi gefilmd drama over een Tibetaanse monnik op zoek naar zijn weg voor spirituele verlichting. Het verhaal is leuk, maar ik heb het gevoel dat er meer in gezeten had. Het blijft allemaal redelijk oppervlakkig. Wel zitten er af en toe erg mooie scenes in, met name de liefdesscenes zijn prachtig. ***½
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:45:55 #212
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24314109
Stander

Het begin vond ik een beetje saai (20 mins ofzo)
Daarna echter begon het een erg leuke film te worden vol met goede actie etc.
Onbekende acteurs maar toch echt een aanrader vind ik!
fok you ja!
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:04:10 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24314273
Gisteren:

The Lord Of The Rings - The Fellowship Of The Ring (Extended Edition)
Sinds dat ik m in de bioscoop heb gezien in 2001 had ik m niet meer gezien. En nu dus de Extended Edition gezien. En tja wat kan ik er veel meer over zeggen dan dat ie alleen nog beter is geworden dan dat ie al was. De sfeer die de film uitstraalt is geweldig. Redelijk rustig worden alle karakters geintroduceerd en rol je in t verhaal. Toch wordt tegen t einde aan een klein beetje te langdradig IMHO. Erg jammer want deze film moet je natuurlijk gezien hebben, en dan uiteraard in deze versie.

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

The Lord Of The Rings - The Two Towers (Extended Edition)
Bij deze t zelfde verhaaltje als bij de FOTR: ook deze heb ik niet meer gezien sinds ie in de bioscoop was. Ook hiervoor geldt dat ie veel beter is als de bioscoopversie. Er wordt meer tijd genomen om alles uit te leggen. Ik had echt t gevoel dat de toegevoegde scenes ook echt een meerwaarde hadden. En dat is bij verschillende DC`s al eens anders geweest. Ook de verschillende verhaal lijnen die door elkaar worden vertelt zijn goed te volgen. Nergens raak je de draad van t verhaal kwijt. Erg knap. Verder is natuurlijk The Battle for Helmsdeep HET grote hoogtepunt van de film. Erg coole veldslag, die indrukwekkend is.
Het grote verschil tussen de EE van TTT en FOTR is dat ik bij TTT helemaal niet t gevoel had dat ie (te) lang duurde. Hij werd dus niet langdradig. Je blijft de hele film geinteresseerd kijken.
Vind ik erg knap voor een film van bijna 4 uur

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Vanmiddag Return Of The King kijken
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:15:37 #214
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24314418
Hyôryuu-gai [The City of Lost Souls]

vermakelijke Miike. een braziliaan bevrijdt een chinees meisje en slaat op de vlucht voor de chinese onderwereld in Tokyo. ondertussen raakt hij betrokken bij een drugsdeal tussen die chinese onderwereld en de yakuza.
redelijk doorsnee actiefilm, behalve het culturele gedeelte dan. dan maakt t geheel goed draaglijk. zo weet miike van een doorsnee-film weer een pareltje te maken (een kleintje deze keer).
grappig om een echte japanner als braziliaan te zien bv.
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:39:50 #215
40664 Durbin
Who knows..
pi_24314861
Aau chin (Running out of Time)

Detective Sang is een brutale, succesvolle onderhandelaar in kidnapsituaties. Op een dag treft hij Wah, een man die volgens zijn dokter nog enkele weken te leven heeft als gevolg van kanker. Wah daagt detective Sang uit om gedurende de volgende 72 uren een spel te spelen. Gedurende de film wordt het motief van Wah steeds duidelijker. Een luchtige thriller uit Hong Kong met af en toe komische momenten. Verrassend leuk.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:43:33 #216
19902 Hymn
CG Artist
pi_24319201
House of flying daggers
zoooo, mooie actie zeg
Mooie dame :f

Niet al te spannend verhaal maar wel mooooooie omgevingen

leuke film!
pi_24320105
Alle ratings zijn MIJN menig. Daarom ook al die IMDb linkjes

Resident Evil:
9/10, een goede SciFi / actie film
http://www.imdb.com/title/tt0120804

Resident Evil: Apocalypse:
8.5/10, een goede SciFi / actie film, echter is het verhaal niet meer zo origineel als de eerste film
http://www.imdb.com/title/tt0318627

Event Horizon:
7/10, geinig SciFi filmpje
http://www.imdb.com/title/tt0119081

The Village:
2/10 gewoon 2 woorden voor "bagger film"
http://www.imdb.com/title/tt0368447

Mission to Mars:
7/10, kijkt vrij lekker weg SciFi
http://www.imdb.com/title/tt0183523

Minority Report:
8/10, goede inhoud, sterk verhaal, oog voor het detail, Near Future
http://www.imdb.com/title/tt0181689
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24320330
ik heb eindelijk Army of Darkness gezien.... wat een stoere film, heb meer gelachen dan gegriezeld.... Ga hem snel weer kijken binnenkort
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:48:44 #219
67640 SaintOfKillers
pi_24321592
Touching The Void
Meeslepende documentaire over 2 bergbeklimmers. Je weet hoe het gaat aflopen, maar toch blijft het spannend. Veel meer ga ik er niet over zeggen. Erg mooi.

Anything Else
Toegegeven, deze Woody Allen-film heeft enkele leuke fragmenten. Maar voor de rest is hij vooral strontvervelend. Ja, Ricci is leuk om naar te kijken, maar ik zat toch vooral te wachten tot Allen nog eens langskwam. Maar wat ben ik hier nu eigenlijk mee? Het zegt of doet me allemaal niets, het gaat nergens over en morgen ben ik 'm waarschijnlijk terug vergeten.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:49:37 #220
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24322906
The Life Aquatic with Steve Zissou

Bill Murray is weer op dreef, de humor in de film is weer net even anders en spreekt me erg aan. Ik heb me dus ook prima vermaakt.
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:04:54 #221
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24323229
Ichi The Killer

Wat een heerlijk fucked up extravaganza van bloed, pijn en absurdisme. Met name het eerste uur vond ik fantastisch, maar in het tweede gedeelte zaten ook wel wat fijne scenes (die bodybuilder ).
Het verhaal vond ik soms wat onduidelijk/chaotisch, vandaar dat ik hem 'maar' een 7,5 geef. Ik heb me echter kapot gelachen bij de meeste scenes, dus dat maakte veel goed.

Zoals ik het verhaal begreep:
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Wepeel2 op 01-01-2005 02:17:55 ]
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:19:33 #222
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_24324684

http://www.imdb.com/title(...)W9u;fc=1;ft=108;fm=1

Echt een geweldige film! Kippenvel! En ook nog goeie soundtrack.

Ik wil niet teveel verklappen...
pi_24327863
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Touching The Void
Meeslepende documentaire over 2 bergbeklimmers. Je weet hoe het gaat aflopen, maar toch blijft het spannend. Veel meer ga ik er niet over zeggen. Erg mooi.
jajaja! heb ik gisteren gezien. M O O I !
Inhoud: In 1985 bereiken Joe Simpson en Simon Yates als eersten ooit via de westflank de top van de Siula Granda in het Andesgebergte in Peru. Op de terugweg gaat het mis. Joe Simpson breekt zijn been. Met Joe aan het touw proberen de twee samen af te dalen. Maar dan valt Joe over een rand en moet Simon de draad doorsnijden om zelf niet naar beneden te vallen. Aannemend dat Joe de val niet overleeft, daalt Simon verder alleen af.
wat ik vooral goed vond aan deze film/docu was dat het verhaal niet alleen verteld werd maar ook nagespeeld door acteurs. hierdoor kreeg ik een beeld over wat dat klimmen is en zo. want daar ben ik echt een leek in. gelukkig weet je wel dat Joe Simpson het overleeft (géén spoiler!!! hij vertelt zelf het verhaal, en de film is nav zijn boek over zijn ervaring!). ik zat de hele tijd van: wow! hoe kan hij dat overleven? wow, wow (repeat to fade). ...
alleen al voor het verhaal moet je gaan! aanrader!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 07:55:30 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24333831
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:47 schreef pieter_pontiac het volgende:
FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS

Ik was knetterstoned, en dit is de meest goddelijke film die ik ooit gezien heb, gaat echt nergens over, GEWELDIG!!!

Die Johnny Depp is echt geweldig, hoe hij praat, hoe hij kijkt, alles, ik heb me echt bijna dood gelachen...
Deze film heb ik na 30 minuten uitgezet
Blijft dat echt de hele film zo doorgaan of gebeurt er nog een keer iets interessants ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:21:34 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24334357
Gisteren:

Lord Of The Rings - The Return Of The King (Extended Edition)
Het laatste deel in de trilogie is ook gelijk t deel waar aan t meeste is toegevoegd in deze extended versie. En het is maar goed dat Peter Jackson dat heeft gedaan. Want alles wat ie heeft toegevoegd is ook echt een toevoeging op t verhaal. Was de bioscoopversie is geweldig, deze is nog veel beter . Bijna 1 en al actie, en toch is er genoeg ruimte voor wat drama en emotie. Goede balans. En zeker met de sublieme beeldkwaliteit van de dvd is t smullen geblazen!!
Is dan alles goed aan deze film?? Nee, want t einde duurt veeeeeeels te lang. Had zeker 10 minuten korter gemogen. Nu had ik echt zoiets van: ok, nu is t toch wel afgelopen. En dan ging t nog door. Allemaal onnodig.
Maar goed: dat mag de pret niet drukken. Dit is gewoon een fan-tas-tische film in een fan-tas-tische versie die je niet mag missen!!!

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 9,3/10

En daar komt een einde aan t filmjaar 2004. In totaal heb ik in december 32 films gezien.
De beste was Citizen Kane met een 9,5/10
De slechtste was Alfie met een 5,2/10

zaterdag 1 januari 2005 @ 12:36:08 #226
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24335034
Naked Lunch
http://www.imdb.com/title/tt0102511/

Gisteravond dit bizarre werkje weer eens gekeken. Snap hem nog steeds niet helemaal maar hij blijft gaaf en werkelijk bizar. Maar goed van bepaalde drugs ga je nou eenmaal rare dingen doen en zien zoals in de film gebeurt. Die pratende type-machines zijn iig heel erg cool.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:05:34 #227
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24335397
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 07:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Deze film heb ik na 30 minuten uitgezet
Blijft dat echt de hele film zo doorgaan of gebeurt er nog een keer iets interessants ?
Ja tussen de 1e en de 118e minuut zit toevallig een interessant stuk.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:12:22 #228
67640 SaintOfKillers
pi_24335534
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:05 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja tussen de 1e en de 118e minuut zit toevallig een interessant stuk.
Je bedoelt de eindtitels? Of de begincredits? Want daartussen zat enkel onzin.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:21:05 #229
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24339661
Gisterenavond

The Lord Of The Rings - The Fellowship Of The Ring (Extended Edition)

Gisterenavond en vanmorgen:

The Lord Of The Rings - The Two Towers (Extended Edition)

Vanmiddag:

Lord Of The Rings - The Return Of The King (Extended Edition)

Tja, Timo20 zei het ook al eigenlijk, De EE voegt meer toe aan het verhaal. Gaten die in de normale versie voorkomen worden hier netjes gedicht. Het verhaal is completer, en meer 'af' Leuk zijn de scenes die niet in de bioscoop versie te zien zijn. De extra's kijk ik wel een andere keer, daar heb ik nu geen tijd voor of zin in
Nu nog de boeken lezen. Dat is alweer 23 jaar geleden dat ik die las

Mijn cijfer: 9, voor alle drie samen, my prrrrrecious
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:24:30 #230
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24339738
vorig jaar nog The man who knew too much weer eens gekeken.
blijft leuk en onderhoudend, maar nooit ijzersterk.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:49:18 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24342357
Deze maand 61 films gezien, waarvan ik er 8 al eens eerder gezien had.

Top 10

1. Léolo (Jean-Claude Lauzon, 1992) ****½
2. Mouchette (Robert Bresson, 1967) ****½
3. 2046 (Kar-wai Wong, 2004) ****½
4. Forbrydelsens element (Element of Crime) (Lars von Trier, 1984) ****½
5. Europa (Lars von Trier, 1991) ****½
6. L'eclisse (Michelangelo Antonioni, 1962) ****
7. Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries) (Walter Salles, 2004) ****
8. Giornata particolare, Una (Ettore Scola, 1977) ****
9. Ukigusa (Floating Weeds) (Yasujiro Ozu, 1959) ****
10. Woman Under the Influence, A (John Cassavetes, 1974)

Flop 5

1. Surviving Christmas (Mike Mitchell, 2004) *
2. Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid (Dwight H. Little, 2004) *
3. Catwoman (Pitof, 2004) *
4. Ghosts of Mars (John Carpenter, 2001) *½
5. Tigger Movie, The (Jun Falkenstein, 2000) *½

Gemiddelde cijfer: 6,59
  zaterdag 1 januari 2005 @ 21:51:31 #232
62182 Georges
That's the shit
pi_24344543
Eternal sunshine of the spotless mind

Jim Carrey en Kate Winslet als verliefd stel. Jim speelt een wat verlegen, wereldvreemde man die op een dag Kate ontmoet. Het is liefde op het eerste gezicht. Het gaat alleen niet helemaal zoals gepland.
Kate besluit in een impulsieve bui om de relatie uit haar geheugen te laten verwijderen.
Als Jim daar achter komt besluit hij het zelfde te doen met alle gevolgen van dien.

Het is leuk om Jim weer eens een keer te zien zonder alle gekke bekken en grollen. Hij is redelijk geloofwaardig al had ik soms het idee dat de grappenmaker weer terug was. Kate vond ik beter als de impulsieve vrouw met de gekke trekjes.
Het grootste gedeelte van de film wordt besteed aan de geheugenverwijdering. In snelle, korte flashbacks worden de herinneringen van het verliefde stel gepresenteerd.

Het idee en de uitwerking zijn best origineel al miste ik het grote geheel. Het had wat filosofischer gemogen, waarom de keuze aan het einde? Wat wilde de regisseur met deze film zeggen?
Daar wordt geen antwoord op gegeven terwijl de film wel die vraag oproept.
Het is een film over de relatie tussen man en vrouw en de betrekkelijkheid daarvan.
Maar ook de betrekkelijkheid van het leven, al zag ik dat er te weinig in terug.

Aparte film met goede acteurs. Ik geef het een 8.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:00:12 #233
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24344698
Ik heb dit jaar 770 films gezien, waarvan 74 in de bioscoop. Van deze 770 had ik er 27 al eens eerder gezien.

Top 100

1. Fanny och Alexander (Ingmar Bergman, 1982)
2. Conformista, Il (Bernardo Bertolucci, 1970)
3. Kanal (Andrzej Wajda, 1957)
4. Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
5. Oldboy (Chanwook Park, 2003)
6. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004)
7. Before Sunrise (Richard Linklater, 1995)
8. Matter of Life and Death, A (Michael Powell & Emeric Pressburger, 1944)
9. Ningen no joken III (The Human Condition III) (Masaki Kobayashi, 1961)
10. Ningen no joken II (The Human Condition II) (Masaki Kobayashi, 1959)
11. Ningen no joken I (The Human Condition I) (Masaki Kobayashi, 1959)
12. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)
13. Underground (Emir Kusturica, 1995)
14. Vozvrashcheniye (The Return) (Andrei Zvyagintsev, 2003)
15. Ordet (The Word) (Carl Theodor Dreyer, 1955)
16. Reconstruction (Christofer Boe, 2003)
17. Hiroshima mon amour (Alain Resnais, 1959)
18. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003)
19. Soy Cuba/Ya Kuba (I Am Cuba) (Mikheil Kalatozishvili, 1964)
20. Dai-bosatsu tôge (Sword of Doom (Kihachi Okamoto, 1966)
21. Kill Bill Vol. 2 (Quentin Tarantino, 2004)
22. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) (Jae-young Kwak, 2001)
23. Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927)
24. Kwaidan (Masaki Kobayashi, 1964)
25. Spider-Man 2 (Sam Raimi, 2004)
26. Passion of the Christ, The (Mel Gibson, 2004)
27. Journal d'un curé de campagne (Diary of a Country Priest) (Robert Bresson, 1951)
28. Harold and Maude (Hal Ashby, 1971)
29. Nattvardsgästerna (Winter Light) (Ingmar Bergman, 1963)
30. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961)
31. Playtime (Jacques Tati, 1967)
32. Kárhozat (Damnation) (Béla Tarr, 1988)
33. Léolo (Jean-Claude Lauzon, 1992)
34. Tuvalu (Veit Helmer, 1999)
35. Untergang, Der (Oliver Hirschbiegel, 2004)
36. Skammn (Shame) (Ingmar Bergman, 1968)
37. Seppuku (Harakiri) (Masaki Kobayashi, 1962)
38. Ugetsu monogatari (Tales of Ugetsu) (Kenji Mizoguchi, 1953)
39. 21 Grams (Alejandro González Iñárritu, 2003)
40. Suna no onna (Woman of the Dunes) (Hiroshi Teshigahara, 1964)
41. Simon (Eddy Terstall, 2004)
42. Eureka (Shinji Aoyama, 2000)
43. Såsom i en spegel (Through a Glass Darkly) (Ingmar Bergman, 1961)
44. Mar adentro (The Sea Inside) (Alejandro Amenábar, 2004)
45. Amantes del Círculo Polar, Los (The Lovers of the Arctic Circle) (Julio Medem, 1998)
46. In America (Jim Sheridan, 2002)
47. Tragedy of Othello: The Moor of Venice, The (Orson Welles, 1952)
48. Touching the Void (Kevin Macdonald, 2003)
49. Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) (Je-gyu Kang, 2004)
50. Lady Eve, The (Preston Sturges, 1941)
51. Last Samurai, The (Edward Zwick, 2003)
52. Charme discret de la bourgeoisie, Le (Luis Buñuel, 1972)
53. Kin-Dza-Dza (Georgi Daneliya, 1986)
54. Année dernière à Marienbad, L' (Alain Resnais, 1961)
55. Höstsonaten (Autumn Sonata) (Ingmar Bergman, 1978)
56. Belle et la bête, La (The Beauty and the Beast) (Jean Cocteau, 1946)
57. Nazarín (Luis Buñuel, 1959)
58. Mouchette (Robert Bresoon, 1967)
59. Vargtimmen (Hour of the Wolf) (Ingmar Bergman, 1968)
60. Blood Simple. (Coen Brothers, 1984)
61. Naked (Mike Leigh, 1993)
62. Himmel über Berlin (Wings of Desire (Wim Wenders, 1987)
63. 2046 (Kar Wai Wong, 2004)
64. Cloaca (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2003)
65. Forbrydelsens element (Element of Crime) (Lars von Trier, 1984)
66. Cheun gwong tsa sit (Happy Together) (Kar Wai Wong, 1997)
67. Bluebird (Mijke de Jong, 2004)
68. Banshun (Late Spring) (Yasujiro Ozu, 1949)
69. Tengoku to jigoku (High and Low) (Akira Kurosawa, 1963)
70. Dreamers, The (Bernardo Bertolucci, 2003)
71. Mat i syn (Mother and Son) (Aleksandr Sokurov, 1997)
72. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
73. Europa (Lars von Trier, 1991)
74. Gegen die Wand (Fatih Akin, 2004)
75. Double vie de Véronique, La (Krzysztof Kieslowski, 1991)
76. Gertrud (Carl Theodor Dreyer, 1964)
77. Lady from Shanghai, The (Orson Welles, 1947)
78. Station Agent, The (Thomas McCarthy, 2003)
79. Letjat zhuravli (The Cranes Are Flying) (Mikheil Kalatozishvili, 1957)
80. Huozhe (To Live) (Yimou Zhang, 1994)
81. Judgment at Nuremberg (Stanley Kramer, 1961)
82. Jungfrukällan (The Virgin Spring (Ingmar Bergman, 1960)
83. Brief Encounter (David Lean, 1945)
84. Aleksandr Nevsky (Sergei M. Eisenstein, 1938)
85. Battaglia di Algeri, La (The Battle of Algiers) (1965)
86. Tystnaden (The Silence) (Ingmar Bergman, 1963)
87. Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957)
88. Red Shoes, The (Michael Powell & Emeric Pressburger, 1948)
89. Ox-Bow Incident, The (William A. Wellman, 1943)
90. Nora inu (Straw Dog) (Akira Kurosawa, 1949)
91. Salinui chueok (Memories of Murder) (Joon-ho Bong, 2003)
92. El (Luis Buñuel, 1953)
93. Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (Samurai Rebellion) (Masaki Kobayashi, 1967)
94. Hong gao liang (The Red Sorghum) (Yimou Zhang, 1987)
95. Tasogare seibei (Twilight Samurai) (Yoji Yamada, 2002)
96. Dersu Uzala (Akira Kurosawa, 1975)
97. Cercle rouge, Le (Jean-Pierre Melville, 1970)
98. Sans soleil (Sunless) (Chris Marker, 1983)
99. Finding Neverland (Marc Forster, 2004)
100. Elephant (Gus van Sant, 2003)

Alleen films die ik dit jaar voor het eerst zag dongen mee naar een plek in deze top 100

Gemiddelde cijfer: 6,75
Gemiddelde jaartal: 1986
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:26:05 #234
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24346447
Ik heb deze maand 25 films gezien, waarvan ik er 7 al eerder had gezien. Dat schiet niet op natuurlijk.

Beste: Short Cuts (9), A Streetcar Named Desire (9) en The Maltese Falcon (9-). Eervolle vermeldingen voor Gun Crazy en Gone With the Wind.
Slechtste: Secret Window (4,5), Pumping Iron (4,5), Rush Hour 2 (5-).

En zojuist gezien:
Alice Doesn't Live Here Anymore: nogal RTL 4, maar heel degelijk. Burstyn is goed (doch iets te hysterisch, zoals altijd) en ook de rest van de cast is goed bezig in deze nogal a-Scorsesiaanse Scorsese. Dan is er nog een best wel tof verhaal, dat alleen de laatste tien minuten in cliché's wegzakt. Verder is dit gewoon een uitstekende wijvenfilm, waar bijna niets mis mee is. Het deed me alleen niet bijster veel. 7-.

[ Bericht 65% gewijzigd door Sai op 01-01-2005 23:36:55 ]
  zondag 2 januari 2005 @ 00:07:58 #235
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24347237
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:00 schreef Gorro het volgende:
Ik heb dit jaar 770 films gezien, waarvan 74 in de bioscoop. Van deze 770 had ik er 27 al eens eerder gezien.
Leugenaar... dat kan nooit in 22 uur !!!!!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:26 schreef Sai het volgende:
Ik heb deze maand 25 films gezien, waarvan ik er 7 al eerder had gezien. Dat schiet niet op natuurlijk.
No way dude. In 23 uur en 16 minuten kan jij niet 25 films bekeken hebben.

Jullie zijn beide grote leugenaars
  zondag 2 januari 2005 @ 00:26:55 #236
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24347579
vandaag eindelijk EINDELIJK gezien(wilde hem al heel lang heel erg graag zien):

The Magdalene Sisters
http://www.imdb.com/title/tt0318411/

Mijn eerste film van 2005 en gelijk een hele goeie.
Waargebeurd relaas over een stel Ierse jonge Katholieke vrouwen die beschuldigd worden van 'de zonde van lust' en zodoende in een zogenaamd Magdalena Klooster worden gestopt. Daar aangekomen worden ze 'her-opgevoed'(lees gedwongen tot dwang arbeid).
Harde verontrustende film die een zeer zwarte pagina in de Rooms Katholieke kerkhistorie aansnijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeitgeist op 02-01-2005 01:20:13 ]
  zondag 2 januari 2005 @ 00:32:14 #237
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_24347704
Fahrenheit 911 gisteren gezien.
Tis gewoon kut om te kijken. Je wordt meegezogen in een quasi-deterministisch verhaal, welke je het gevoel van misselijkheid geeft, als je aan de VS. denkt. Op hetzelfde moment weet je dat het gras niet groener is dan bij het verhaal van Bush en consorten. Dat frusteert omdat je de feiten niet kent. In zijn genre is het een matige vertoning en alleen omdat de termijn Bush hier onder handen wordt genomen, is het redelijk succesvol en interessant voor de massa.

Ach, een 6-.
  zondag 2 januari 2005 @ 00:38:42 #238
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_24347843
NECROMANIA

Ed Wood's laatste film is echt beroerd. Tis een porno waar geen kraak of smaak aan zit.

Alleen voor Ed Wood completisten

zondag 2 januari 2005 @ 01:32:27 #239
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24348853
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:32 schreef Speedo666 het volgende:
Fahrenheit 911 gisteren gezien.
Tis gewoon kut om te kijken. Je wordt meegezogen in een quasi-deterministisch verhaal, welke je het gevoel van misselijkheid geeft, als je aan de VS. denkt.
Tis een erg goeie Propaganda film. Tis totaal niet objectief maar je wordt wel meegesleept in een verhaaltje wat uitermate anti-Bush is. ERGO propaganda. En in dat genre is hij erg goed. Maar niet zo goed als Triumph Des Willens. Riefenstahl weet zelfs Hitler als toffe kerel afteschilderen. Dus die wint het.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 januari 2005 @ 02:11:28 #240
862 Arcee
Look closer
pi_24349434
Edi (2002)

Volgens mij de #3 op de all time filmlijst van Gorro, dus genoeg reden om 'm eens te kijken. Duurde een tijdje voor ik er echt inzat, maar dat gebeurde gaandeweg toch. Al met al te kort voor een topscore, maar zeker een goeie film. Vooral het dramatische element aan de film en ook de muziek. Sfeervol gefilmd ook.

Wat raakte jou met name zo aan deze film, Gorro?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 2 januari 2005 @ 02:30:46 #241
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_24349658
EXORCIST: THE BEGINNING

Zoals de titel al doet vermoeden is dit een prequel op THE EXORCIST.

Na een heleboel geharrebar is dit product toch eindelijk op celluloid gekomen, en ik vond het een interessante mislukking. De locaties zijn schitterend, de fotografie is bij vlagen erg mooi en het acteerwerk vond ik ook okay, maar op de een of andere manier pakt de film je gewoon niet

pi_24350039
Evil Dead 2...

Groovy!

zondag 2 januari 2005 @ 03:31:01 #243
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_24350188
quote:
Op zondag 2 januari 2005 03:09 schreef Eluc het volgende:
Evil Dead 2...

Groovy!

workshed...

zondag 2 januari 2005 @ 11:29:33 #244
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24351962
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:11 schreef Arcee het volgende:
Wat raakte jou met name zo aan deze film, Gorro?
Wat jij al zegt, maar vooral vind ik Edi het beste filmpersonage wat ik ooit in een film gezien heb. Wat een geweldige man. Vooral bewondering voor de manier waarop hij met de tegenslagen van het leven omgaat.
pi_24352412
Wild at Heart - David Lynch

Ik had er iets meer van verwacht.
De personages en het scenario heeft iets cartoon-achtigs over zich, waardoor de film nooit echt spannend of beklemmend wordt, wat bij Mulholland Drive en Blue Velvet wel het geval was.
Verder liggen de bekende Lynch-elementen er bij vlagen zo dik bovenop, dat het welhaast een parodie op Lynch lijkt.
De film is wel erg onderhoudend en bevat de bekende vage personages, met als hoogtepunt Willem Dafoe in zijn rol als Bobby Peru!
  zondag 2 januari 2005 @ 12:59:24 #246
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24353462
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je bedoelt de eindtitels? Of de begincredits? Want daartussen zat enkel onzin.
Onzin.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:07:33 #247
15524 PS
pi_24353598
AI

Zeer gaaf verhaal. En het einde was erg mooi. Lekker stukje werk.

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Cool, Apart camerawerk wat het goed doet. En Guy levert hiermee een leuke film af.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:04:32 #248
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24357456
Analyze That

Wat 'n tegenvaller. Analyze This kon me nog best amuseren, dit vervolg echter niet. Ik had de hele tijd het idee dat de film probeerde serieus te zijn, terwijl het gewoon een simpele comedy moet zijn. Tijdens deel 1 heb ik nog best kunnen lachen, tijdens deze absoluut niet. Natuurlijk waren sommige scenes enigzins vermakelijk (vooral die meT LaPaglia) en speelde Crystal en DeNiro hun rol (vrij) goed, het woog niet op tegen gewoon de saaiheidsfactor. Nee, jammer, tegenvaller.

Cijfer: 5.

zondag 2 januari 2005 @ 18:07:48 #249
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24357511
American Beauty.

mooi...leuk.. Kevin Spacey

Hoe on-Hollywoods is het einde
  zondag 2 januari 2005 @ 18:28:35 #250
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24357875
Tales of Terror

Losjes gebaseerd op drie verhalen van Edgar Allan Poe. Geen beste film. De effecten zijn hopeloos gedateerd en helaas stellen de verhalen ook niet veel voor. Het derde verhaal was nog wel aardig, maar verder een (helaas) mislukt Vincent Price vehikel.

4,5.
pi_24357931
Serendipity.
Kate Beckinsale. .
Brits accent. .
Dat zijn al reden om verliefd te worden op de film. En dan ook nog dat vreselijk lieve verhaal. Ik werd helemaal gelukkig van het kijken naar Serendipity. Ik kreeg meteen zin om te gaan schaatsen, om handschoenen te kopen, om mijn telefoonnummer op geld te schrijven en om Kate Beckinsale op te eten.
Ik zou bijna zelf gaan leven als Kate in de film.
.
  zondag 2 januari 2005 @ 19:57:57 #252
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24359142
Gremlins: ik had hem nooit eerder gezien, en dus ontbrak ook het jeugdsentiment. Toch vond ik het een best toffe film. Een aantal van de pest-sequenties duren te lang, en het is (natuurlijk) geen meesterwerk of een uniek stukje cinema, maar het vermaakt wel. Verder zijn de beestjes tof. Heel okay, dus. 7.
pi_24359269
Uncle Buck
Leuke film, vind films met culkin altijd wel leuk (als klein ventje dan)
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 2 januari 2005 @ 20:29:15 #254
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24359641
La Vita è Bella

De film die geloof ik iedereen al een keer heeft gezien, behalve ik. Roberto Benigni speelt een vader die samen met zijn zoontje en zijn vrouw in een Duits kamp komt. Door te doen alsof alles een spel is weet hij de ware gruwelen te maskeren die zich in het kamp afspelen.
Ik vond de film echt heel mooi. Je moet wel tegen Roberto Benigni kunnen, anders is het een lange zit. Sommige scenes in de eerste drie kwartier vond ik iets te 'kluchterig' (bijv. het hondje op het dienblad) en bij de bewegingsvrijheid in het kamp zette ik soms ook mijn vraagtekens. Maar dat zijn dan ook meteen mijn enige kritische punten. Het is een ontzettend warme en lieve film. Ik kreeg tegen het einde van de film toch wel last van vochtige ogen.
Die dokter met zijn raadseltjes was overigens een geweldige vondst.

Een 8.
  zondag 2 januari 2005 @ 23:38:50 #255
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24362443
Bloody Sunday
http://www.imdb.com/title/tt0280491/

2de keer. Ondanks dat ik niet zoveel weet van het conflict in Noord-Ierland(achtergronden en dergelijke) is het een chaotisch(op een goede manier) en beangstigend relaas wat er destijds is gebeurd in Derry.
Ik kan me goed voorstellen dat een gebeurtenis als deze zoveel indruk heeft gemaakt op mensen tot op het punt dat ze letterlijk de oorlog verklaarden aan de oppositie. DE film heeft een bittere na-smaak maar in dit geval terrecht.
Geweldig docu-drama. (Ik raad aan om de film met ondertiteling te kijken. De ierse accenten en het chaotische karakter van de film maakt het vaak moeilijk om de dialogen te volgen)
pi_24363732
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:13 schreef RijstNatie het volgende:
The bourne supremacy....

Heb het 1e deel ook gezien, vond het toen al niks. Deze was ook niet veel beter.
Hij krijgt van mij een 5,5
vindt dat juist een goede film, lekkere actie, leuk gefilmd, en bourne speeld het erg leuk
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_24364300
The Incredibles

weer een meesterwerkje..

gister The bourne supremecy

niet echt leuk

wel leuke actie enkele keer maar voor de rest
pi_24364712
Blue Berry
Een of andere gare cowboy film die net uit is gebracht door DFW

Een vriend had em gehuurd, nu hou ik al niet van dit soort films, mar dit sloeg alles.
Wat een slechte saaie kut film was dat zeg....

Hij krijgt van mij een 2,5
pi_24366356
Planet of the apes....
Mooie effecten en kostuums.

Maar geef mij maar de orginele films.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  maandag 3 januari 2005 @ 02:59:08 #260
91300 pieter_pontiac
pi_24366372
TROY

Mooie effects, mooie beelden, maar verder weet ik nog niet goed wat ik er van moet denken, vond het eigenlijk allemaal het nét niet...
Soms schraal acteerwerk, weinig diepgang in de karakters, ingewikkeld al die koppen onthouden, en nog een hoop dingen die me een onbestemde indruk gaven...
Spatie is kapot.
  maandag 3 januari 2005 @ 09:34:04 #261
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24367547
quote:
Op maandag 3 januari 2005 02:59 schreef pieter_pontiac het volgende:
TROY

Mooie effects, mooie beelden, maar verder weet ik nog niet goed wat ik er van moet denken, vond het eigenlijk allemaal het nét niet...
Soms schraal acteerwerk, weinig diepgang in de karakters, ingewikkeld al die koppen onthouden, en nog een hoop dingen die me een onbestemde indruk gaven...
Dat heb ik nou met LOTR
  maandag 3 januari 2005 @ 09:37:53 #262
15967 Frollo
pi_24367579
Deze kerstvakantie gezien:

Bully - Ontnuchterend
Cecil B. Demented - Redelijk hilarisch maar toch geen blijvertje
Ocean's eleven - Aardig kijkvoer
Wilde mossels - Hilarisch, vooral de droge opmerkingen van Daan
  maandag 3 januari 2005 @ 09:50:33 #263
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24367692
Welcome to the Dollhouse (Todd Solondz, 1995)
Leuke comedy van Todd Solondz die wel wat weg heeft van Napoleon Dynamite. Zo leuk als die film is deze niet, maar het is een erg leuk verhaaltje over een outcast op Junior High. Sympathiek vond ik het hoofdpersonage niet, maar iemand zo behandelen gun je niemand. ***½

Saw (James Wan, 2004)
Leuke zieke film die me voor dik anderhalf uur erg heeft vermaakt. Bij dit soort films zitten er altijd haken en ogen aan. Dingen die niet stroken met de werkelijkheid bijvoorbeeld, maar als dat nodig is om zo'n vermakelijke film te maken, heb ik daar niet veel problemen mee. De film heeft niet alleen gore te bieden, maar ook nog een redelijk intelligent script, waarin ruimte is voor dramatische momenten. Door verstandig om te gaan met het kleine budget, merk je daar niets van. Eén van de betere horror/thrillers van de afgelopen tijd. ****
  maandag 3 januari 2005 @ 09:56:07 #264
15967 Frollo
pi_24367760
quote:
Op maandag 3 januari 2005 09:50 schreef Gorro het volgende:

Welcome to the Dollhouse (Todd Solondz, 1995)
Ken je Happiness en Storytelling, ook van Solondz? Wat shockerender en iets minder leuk, maar nog steeds vermakelijk
  maandag 3 januari 2005 @ 10:15:26 #265
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24368001
quote:
Op maandag 3 januari 2005 09:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ken je Happiness en Storytelling, ook van Solondz?
Happiness heb ik al gezien. Storytelling nog niet, maar had er al wel van gehoord.
  maandag 3 januari 2005 @ 10:19:05 #266
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24368051
Cleopatra met Elisabeth Tailor heb ik gister weer gezien....hij blijft mooi
don't give me that fucking bullshit
  maandag 3 januari 2005 @ 13:35:54 #267
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24371180
Vannacht 4 films gekeken (en ik zal het kort houden):

A Clockwork Orange

Geniaal. Ik kende 'm natuurlijk al maar had 'm al zo lang niet meer gezien dat ik besloot dit juweeltje maar weer eens in mijn DVD-speler te doen. En vanaf de eerste seconde is het gewoon een groot meesterwerk. Kubrick . Elke scene is met zoveel finesse in elkaar gezet. Wat ik zo waardeer aan Kubrick is dat hij zo veel tijd steekt in details. Waar een normale regisseur alleen de rode draad zou volgen, gaat Kubrick juist in op die, eigenlijk nutteloze maar oh zo leuke, details. Als klein voorbeeld noem ik het telkens laten zien van het ondertekenen van papieren. Dit maakt, vind ik, van een gewone film een Kubrick film. Al het acteerwerk is gewoon echt geweldig (en dat dank ik mede aan Kubricks perfectionisme) en de cinematografie is zo enorm Kubrick en vooral zo enorm mooi. Fantastische shots met geweldige muziek. *zwijmel* . Meesterwerkje.

Cijfer: 9,5.

Blood Simple

Deze film viel me een beetje tegen. Het verhaal is in orde (niet enorm origineel echter), iedereen acteert gewoon goed (jonge Frances McDormand .) maar er zit, vind ik, niets speciaals bij. Er is niets wat het voor mij een erg goede film maakt. Jammer. Wel mooie muziek trouwens .

Cijfer: 6,5.

Sleuth

. Oeh oeh oeh, wat blijft dit toch een geweldige film. Laurence Olivier en Michael Caine, twee van mijn favorieten, samen in een film met een fantastisch verhaal. Het is zo origineel als 't maar zijn kan, heel erg onvoorspelbaar, enorm leuk uitgebeeld en vooral heel onderhoudend. Ik hou van 'geisoleerde' films met maar een klein aantal personages, en dit is natuurlijk een schoolvoorbeeld daarvan. Vooral Larry in het begin als irritante en arrogante vent, geweldig .

Cijfer: 9+.

North By Northwest

Kort maar krachtig: Niet Hitchcock's beste, maar ook zeker niet slechtste. Het verhaal is leuk, niet enorm origineel maar zeker vermakelijk, Cary Grant speelt goed, net als de anderen. Typisch een Hitch film, maar verder geen meesterwerk.

maandag 3 januari 2005 @ 13:51:30 #268
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24371452
13 Going On 30
De vrouwelijk versie van Big en niet alleen bij het ineens volwassen blijven de parrallen. De film is suikerzoet en voorspelbaar tot het einde. Wat mij tegenviel. Hoeveel beter had de film niet geweest als het niet goed kwam, fouten kunnen nou eenmaal niet goed gemaakt worden.
Natuurlijk moet ik niet zeuren, want zo'n einde zal nou eenmaal nooit bij zo'n film zitten.
pi_24376822
Elephant.
Een film van Gus van Sant geïnspireerd op het drama op Columbine High School in de VS een paar jaar terug. Dit resulteert in een 80 minuten durende speelfilm die erg documentaire-achtig aandoet. De acteurs zijn echte scholieren en hun karakters zijn dan ook gebaseerd op hoe ze in het echte leven zijn. Hun echte namen zijn dan ook hun namen in de film.
Er zitten veel enorm lange shots in de film (de camera achtervolgt de acteurs soms 5 minuten tijdens een wandeling door school). In het begin vond ik dit erg vervelend en irritant, maar aan het einde van de film was het juist een enorm sterk punt.
De film is erg langzaam en subtiel, maar ook enorm sterk. Je had een groot spektakel kunnen maken, maar hier gebeurt alles heel stil, heel rustig. En dat maakte op mij veel indruk.
Echt een aanrader.
  maandag 3 januari 2005 @ 21:14:09 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24378781
Vanmiddag gezien:

Men In Black
James Edwards (Will Smith) wordt gevraagd bij een geheime organisatie te gaan werken die op Aliens jagen in New York.
Heb m al vaker gezien, en had m dus voor de kerst gekregen samen met deel 2. Ach ja wat kan ik er veel over zeggen? Big Will is goed op dreef en vormt een goed duo samen met Tommy Lee Jones. De humor is droog en de actie leuk. Gewoon een hele leuke film die niet snel gaat vervelen.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

En gelijk daarna:

Men In Black II
We zijn inmiddels 5 jaar na t einde van t eerste deel. Kay (Tommy Lee Jones) wordt door Jay (Will Smith) overgehaald terug te komen bij de Men In Black...
Onder t motto "meer van t zelfde" gaat dit 2e deel verder waar t 1e was op hield. Het verhaal is ietsje anders maar de rest is tzelfde: meer droge humor, meer actie en coole special effects. Een grote toevoeging in vergelijking met t tweede deel: Frank the Pug

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,2/10
pi_24378972
Forrest Gump

Erg mooie film, toch mooi om te zien hoe iemand met zo'n laag niveau zo veel kan bereiken. Vond alleen die Jenny een verschrikkelijk irritant personage

The Badge

Ongelovelijke flutfilm. Heel erg saai, totaal geen spanning of interessante gebeurtenissen en het acteerwerk is ook niet echt indrukwekkend goed ofzo.

Trainspotting

Deze vond ik heel erg leuk, de humor, het verhaal, hoe hij uiteindelijk zijn "vrienden" naaide en de ranzigheid af en toe
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_24381966
A Clockwork Orange.
Dat 2 uur en 10 minuten zo snel om kunnen vliegen. Meteen vanaf het begin boeide de film me. Je werd steeds van situatie naar situatie getrokken als het ware. De tijd vloog om. Ik heb zoveel gezien en zoveel gehoord. Hele mooie scenes. Hele mooie muziek. Heel goed acteerwerk. Malcolm McDowell lijkt op Ewan McGregor. Geweld is stom. Deze film is alles behalve stom.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 00:15:01 #273
100259 Motoko
Do you like Japanese movies?
pi_24382303
Rebecca en The Lady Vanishes, eindelijk toegkomen aan mijn Hitchcock Criterionnetjes, nu nog Spellbound, Notorious en The 39 Steps
DEJIMA Japanese Film Festival
May 2006
Bioscoop Het Ketelhuis, Amsterdam
[dvdcollection]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 00:42:25 #274
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24382902
Kyûtî Hanî (Cutie Honey)

Bijna even grote bagger als een gemiddelde Power Rangers aflevering. Maar daarom bij vlagen wel vermakelijk. Sommige actie stukjes zijn trouwens best orgineel gefilm in een soort combi van anime en live action.
cijfer: 4

Heb in December 2004 16 films gezien, waarvan 3 al eens eerder. De beste film die ik nog niet kende was Shiki-Jitsu (Ritual), de slechtse waren Raising Helen en Collateral.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 januari 2005 @ 01:17:41 #275
862 Arcee
Look closer
pi_24383678
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vannacht 4 films gekeken (en ik zal het kort houden):

A Clockwork Orange

Geniaal. Ik kende 'm natuurlijk al maar had 'm al zo lang niet meer gezien dat ik besloot dit juweeltje maar weer eens in mijn DVD-speler te doen. En vanaf de eerste seconde is het gewoon een groot meesterwerk. Kubrick . Elke scene is met zoveel finesse in elkaar gezet. Wat ik zo waardeer aan Kubrick is dat hij zo veel tijd steekt in details. Waar een normale regisseur alleen de rode draad zou volgen, gaat Kubrick juist in op die, eigenlijk nutteloze maar oh zo leuke, details. Als klein voorbeeld noem ik het telkens laten zien van het ondertekenen van papieren. Dit maakt, vind ik, van een gewone film een Kubrick film. Al het acteerwerk is gewoon echt geweldig (en dat dank ik mede aan Kubricks perfectionisme) en de cinematografie is zo enorm Kubrick en vooral zo enorm mooi. Fantastische shots met geweldige muziek. *zwijmel* . Meesterwerkje.

Cijfer: 9,5.
Mooi omschreven. Ik wou dat ik 'm ook zo beleefd had. Tot op zeker moment heb ik 'm ook zo beleefd, qua sfeer en muziek, die erg goed waren, maar op een gegeven moment schoot de film me helemaal in het verkeerde keelgat. Wil de film nog altijd een tweede kans geven. Eens kijken of ik dat gevoel van het begin dan langer vast kan houden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:50:09 #276
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24384399
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kyûtî Hanî (Cutie Honey)
[afbeelding]

Bijna even grote bagger als een gemiddelde Power Rangers aflevering. Maar daarom bij vlagen wel vermakelijk. Sommige actie stukjes zijn trouwens best orgineel gefilm in een soort combi van anime en live action.
cijfer: 4
jammer.. ik heb me rot gelachen bij die film. Ik hou ook niet van dat hele powerranger achtige gedoe maar deze film was de ultieme parodie. Ik bedoel die ene badguy met zijn eigen achtergrond kamerorkestje. Hilarisch.

Maar vandaag iets serieuzers:
Rokugatsu no hebi (oftewel A Snake Of June)
http://www.imdb.com/title/tt0330904/

2de x.

Ten eerste weer snap ik het vrouwlijke hoofdstuk van het verhaal. Maar het mannelijke hoofdstuk is nog steeds zo surrealistisch als Eraserhead.

Verder bloedmooie film. Helemaal gefilmd in (semi) zwart/wit. Onderwerpen: Voyeurisme, exhibitionisme en verborgen verlangens. Erotisch maar smaakvol als een schilderij.
Van de regisseur van Tetsuo.
SPOILER
Aanrader.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 04-01-2005 02:05:15 ]
pi_24384458
VISITOR Q

Soms zijn die films van Miike super soms zijn ze kut, het lijkt wel of er geen middenweg bestaat

dinsdag 4 januari 2005 @ 02:20:42 #278
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_24384902
Net op TV gezien: de onnavolgbare "Donnie Darko" Prima film over... tja, waarover precies eigenlijk? De dualiteit van het bestaan? De werkelijkheid en het zoeken? Volgens mij is dit een film waar je steeds iets anders uit haalt maar waar je altijd wel iets mee kan. Vooral heel sfeervol ook.
http://www.imdb.com/title/tt0246578/

Paar dagen geleden "There's Only One Jimmy Grimble" op TV gezien met een prima rol van Robert Carlyle over een jong voetballertje in working class Manchester die graag een beroemd voetballer wil worden. Soms wat voorspelbaar verhaal (mét wonderschoenen) maar heel puik en ruw gefilmd!
http://www.imdb.com/title/tt0238660/
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_24385238
Ik ook net Donnie Darko. Prima film inderdaad
http://www.imdb.com/title/tt0246578/
pi_24385720
ED AND HIS DEAD MOTHER

BON APPETIT, MAMA

De reviewer lult uit z'n nek, de film is niet bloederig.

zo

ED AND HIS DEAD MOTHER is een leuk stuk camp met een altijd uitstekende Buscemi. Z'n moeder is dood en daar zit hij heel erg mee, als op een dag Glover (die óók weer uitstekend is) voor de deur staat met de mededeling dat hij z'n moeder 'terug' kan halen voor een bescheiden bedrag is het hek van de dam.

pi_24385887
I'LL SEE YOU IN MY DREAMS

Sfeervolle short van een minuutje of 20. T gaat over een rondzwervende man die overal in kleine dorpjes zombies slacht. Ademt een btje de sfeer uit van DELLAMORTE DELLAMORE maar kan niet tippen aan die geniale film natuurlijk

dinsdag 4 januari 2005 @ 05:35:48 #282
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24386206
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mooi omschreven. Ik wou dat ik 'm ook zo beleefd had. Tot op zeker moment heb ik 'm ook zo beleefd, qua sfeer en muziek, die erg goed waren, maar op een gegeven moment schoot de film me helemaal in het verkeerde keelgat. Wil de film nog altijd een tweede kans geven. Eens kijken of ik dat gevoel van het begin dan langer vast kan houden.
Vanaf welk moment (ongeveer was dat dan?) Zelf vind ik de film namelijk veranderen vanaf het moment dat hij de (nieuwe) therapie ondergaat. Misschien viel dat bij jou niet zo goed .

Ik vind het trouwens wel jammer dat hij niet meer tijd besteed heeft aan die 'indoctrinatie'. Dat soort (vreselijke) dingen vind ik echt vreselijk interessant en ik had er ook graag meer van gezien.

Ik hoop trouwens echt dat je 'm meer kan gaan waarderen .
pi_24386253
IMMORTAL (AD VITAM)

Dat heb ik nou altijd met dit soort films:Ik kan m'n aand8 er niet bijhouden. Ziet er wel geining uit natuurlijk allemaal, maar net als met SCATWOT is het het net allemaal net niet

pi_24386590
THRILLER- EN GRYM FILM

THRILLER- A CRUEL PICTURE/THEY CALL HER ONE EYE

Veruit de beste rape/revenge film die ik gezien heb

Een meissie word ontvoerd en verslaafd gemaakt aan drugs, om die te verdienen moet ze sex hebben met verschillende 'klanten' geheel tegen haar zin. Ze ziet kans om te ontsnappen en wraak te nemen op haar ontvoerders en op de personen waar ze sex mee had.

Wat mij nog het meest opviel in deze film zijn de veelvuldige harde porno scenes.

Deze film stond al lang op mijn wishlist vanwege zijn status die hij verworven heeft door de jaren heen en er is nu eindelijk een volwaardige versie op de markt.

Een uitermate bevredigende film en dat is niet alleen vanwege de afloop

Trivia:Quentin Tarantino baseerde de rol van Daryl Hannah uit z'n KILL BILL films op de hoofdpersoon uit een van z'n favoriete films.

pi_24386929
FOREST OF FEAR

BLOODEATERS/TOXIC ZOMBIES

Een beroemde videonastie die idd vrij bloederig is in tegenstelling tot z'n andere lotgenoten.

Vergiftigd weed zorgt ervoor dat mensen veranderen in een soort zombieachtigen in het bos waar het gekweekt werd. Vreemd toch dat mensen vaak te stom zijn om weg te rennen bij zombies...
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:14:37 #286
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24387357
(#260) Orphée (Jean Cocteau, 1949)
Prachtige fantasievolle film van Jean Cocteau. Net als in La Belle et la Bête en Le Sang d'un poète staat ook deze film bol van inventieve special effects, die de fantasievolle visie van Cocteau op het scherm toveren. De Griekse legende van Orpheus, waarop deze film gebaseerd is, vormt een sterke basis voor de film, waarin op en neer gereisd wordt tussen hemel en aarde, heden en verleden. Het levert een surrealistisch kunststukje op zoals alleen Jean Cocteau ze kan maken. ****¼

Voditel dlya Very (A Driver for Vera) (Pavel Chukhraj, 2004)
Zeven jaar na z'n voor een Oscar genomineerde film Vor, komt Pavel Chukhraj terug met film die er uit ziet alsof hij in Hollywood gemaakt is. Mooie mensen in een film die er gelikt uit ziet met mooie kleurrijke plaatjes en degelijk verhaal. Helaas is de uitwerking van dit verhaal niet sterk genoeg. De film verveelt nergens maar op het einde was ik wel redelijk verbaasd dat de climax van de film me helemaal niets deed. Het acteerwerk is daarvoor net niet overtuigend genoeg. ***¼

Mona Lisa (Neil Jordan, 1986)
Sterk thriller-drama wat zich afspeelt in de prostitutie wereld van London. Bob Hoskins schittert in z'n rol, maar ook het acteerwerk van de rest van de cast met onder andere Michael Caine en Robbie Coltrane is goed. Dit resulteert in een grimmig verhaal met een wrange nasmaak, mede door de grauwe look van de film. Jammer van die uitleggerige scene op het einde, maar verder een prima film. ***½
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:33:29 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24388603
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:50 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

jammer.. ik heb me rot gelachen bij die film. Ik hou ook niet van dat hele powerranger achtige gedoe maar deze film was de ultieme parodie. Ik bedoel die ene badguy met zijn eigen achtergrond kamerorkestje. Hilarisch.
Ook ik lach af en toe wel in deuk, zeker bij die belachelijke vijanden.

AVP: Aliens vs Predator

Het duurt een hele tijd voor de film op gang komt. Maar vanaf het moment dat na een uur dan eindelijk de eerste Alien en Predator tegenover elkaar staan is, is de film zeer vermakelijk. Al was er imo nog te weinig Alien vs Predator actie en teveel sprake van niet interessante vluchtende mensen.

cijfer: 6.5

[ Bericht 9% gewijzigd door Lonewolf2003 op 04-01-2005 15:02:04 ]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:12:46 #288
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24390486
Bowling for Columbine

Pfoe. Twee reacties: en ! Al zal vast de helft verdraaid zijn of gebaseerd zijn op onbewezen feiten.. Ik ben blij dat er eindelijk eens iemand is die de mens met z'n neus op de feiten drukt. We live in a fucking sick world. Oh, en als ik Charlton Heston eens tegenkom stop ik een geweer in z'n reet.

Cijfer: Geen.

Ghost World

Ik had deze film al eens gezien maar het was zo lang geleden dat ik besloot 'm maar weer eens te kijken. En daar ben ik ook blij mee . Ghost World is namelijk een geweldige film, lekker luchtig, heel interessante personages (heel goed vertolkt door Birch, Johansson en Buscemi btw) en gewoon een heel onderhoudend verhaal . Deze ga ik maar eens op DVD aanschaffen.

Cijfer: 8,5.

Fight Club

. Maar weer eens de beste film ever gekeken. .

Cijfer: 10. Gewoon. Omdat 't m'n all time favo is.

Slide.

The Apartment

Ook deze film had ik al eens eerder gekeken, maar ik had er absoluut geen problemen mee 'm opnieuw te zien . Geweldige film met hele leuke vertolkingen van Lemmon en MacLaine. Origineel en vooral grappig verhaal wat in combinatie met het vorige gewoon een hele luchtige, grappige en vooral onderhoudende film oplevert . Zeker een aanrader. Moviewise.

Cijfer: 9-.

dinsdag 4 januari 2005 @ 13:36:11 #289
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24390862
ik had hier nog niet gezegd dat ik collateral heb gezien en het een matige film vond. anderzijds was het voor een tom c uise - film weer best goed.

als je van domme, overbodige films houdt een absolute aanrader
pi_24391134
New York minute

Soms wat overdreven,maar toch wel leuk
pi_24391809
Afgelopen weekend een paar films gezien

Nid de guêpes (2002)
Erg goede franse actiefilm, niet geheel geloofwaardig maar de actie en spanning maakt wel veel goed. Een groep politieagenten vervoeren een albanese maffiabaas in een hele moderne pantzerwagen. En een groepje criminelen probeert een grote lading laptops te stelen. Verder moet je maar kijken hoe dit zich ontwikkelt.

11:11 (2004)
In het begin is de film best spannend, over een klein meisje dat een geest ontmoet. Maar hoe verder de film zich ontwikkelt, hoe meer de film aan kwaliteit inboet, en uiteindelijk is de film niet zo goed.
SPOILER
Natural City (2003)
Zuid koreaanse film over een politie agent die verliefd is geworden op zijn cyborg die bijna bij de houdbaarheids datum is En wat hij dan allemaal doet om zijn Cyborg te redden. De film is lekker over the top, en zit ook best leuk in elkaar kwa verhaal.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:39:09 #292
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_24394136
The count of Monty Christo weer eens gekeken. Super mooie film met een heel boeiend thema: WRAAK. Zeker een 8 waard!!
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_24395840
Edward Scissorhands.. Eerste keer dat ik deze film heb gezien...
Vond`m erg goed! Heb wel een traantje gelaten.
Erg goed geacteerd door Johnny Depp. Zeg maar meesterlijk!
pi_24395853
Garden State

een grappige film..flauwe humor, er gebeurt alleen een beetje weinig.
pi_24396160
Big Momma's House, Corny maar leuk
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:28:28 #296
106757 xboxps2
Feyenoord 4 Ever
pi_24396228
laatste tijd op dvd gekeken:

the village
http://images.amazon.com/images/P/B00064LJVE.01.LZZZZZZZ.jpg

leuke film met een bijzonder onverwacht einde maar zeker geen horror film

ladder 49
http://img106.exs.cx/img1(...)hdvdcoverdvd4udv.jpg

erg mooie film leefde echt met de mensen mee eind was jammer mooie film

the forgotten
http://images.amazon.com/images/P/B0006IIKQW.01.LZZZZZZZ.jpg
vandaag gekeken was wel een goede film alleen soms verwarrend

meerdere mensen deze films gezien ?
Who the fuck is ajax ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 januari 2005 @ 20:30:30 #297
862 Arcee
Look closer
pi_24398293
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 05:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vanaf welk moment (ongeveer was dat dan?) Zelf vind ik de film namelijk veranderen vanaf het moment dat hij de (nieuwe) therapie ondergaat. Misschien viel dat bij jou niet zo goed .
Dat was exact het punt dat het mij enorm tegen begon te staan, inderdaad.
quote:
Ik hoop trouwens echt dat je 'm meer kan gaan waarderen .
Ik ook, dank je. Moet toch lukken, zou je zeggen. Alleen al die openingsscène dat hij recht in de camera kijkt met die prachtige muziek...
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
The Apartment

Zeker een aanrader. Moviewise.
Hehe.
pi_24398826
die ene met die kutbabies, en dan het 2e deel, duurde ongeveer een maand voor ik er helemaal doorheen kwam

dinsdag 4 januari 2005 @ 22:43:38 #299
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24399936
Resident Evil Apocalpyse

Net zoals met deel 1 had ik er door de negatieve recensies weinig van verwacht, maar hij viel me toch weer erg mee. Alice, die in deel 1 uit 'The Hive' wist te ontsnappen moet zich in dit deel een weg door Raccoon city banen. Onderweg krijgt ze gelukkig wat hulp in de vorm van wat special forces en een appetelijke dame in een blauw pakje, waarmee de film meteen (nog meer) een comic feel krijgt.
Deze film heeft uiteraard zombies, maar het is geen horror bloodfest zoals de remake van Dawn of the Dead. Deze film heeft ook niet de humor en knipogen van Shaun of the Dead. In plaats daarvan manifesteert deze film zich vooral als een actiefilm en daarmee komt de film heel aardig weg.
Waar de film wel probeert om 'eng' te zijn, faalt de film erbarmelijk. De zogenaamde suspense momenten zie je van verre aankomen.
Na 3 kwartier begon de film wat saai te worden, maar de 2e helft is weer wat afwisselender. Al met al geef ik de film een 6,5. Leuke popcornflick. Ik zie een derde deel wel zitten.

pi_24400397
99 MUJERES

Een vroege WIP van Jess Franco ('69) die verassend weinig bloot showed en wat zich meer op drama richt. In z'n latere WOMEN OF CELLBLOCK 9 werd ditzelfde verhaaltje nog eens overgedaan maar dan met nonstop naakt (wat op zich ook niet vervelend is)

* kijkt uit naar de aankomende dvd release van BU

dinsdag 4 januari 2005 @ 23:07:27 #301
67640 SaintOfKillers
pi_24400470
Slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')