abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24357931
Serendipity.
Kate Beckinsale. .
Brits accent. .
Dat zijn al reden om verliefd te worden op de film. En dan ook nog dat vreselijk lieve verhaal. Ik werd helemaal gelukkig van het kijken naar Serendipity. Ik kreeg meteen zin om te gaan schaatsen, om handschoenen te kopen, om mijn telefoonnummer op geld te schrijven en om Kate Beckinsale op te eten.
Ik zou bijna zelf gaan leven als Kate in de film.
.
  zondag 2 januari 2005 @ 19:57:57 #252
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24359142
Gremlins: ik had hem nooit eerder gezien, en dus ontbrak ook het jeugdsentiment. Toch vond ik het een best toffe film. Een aantal van de pest-sequenties duren te lang, en het is (natuurlijk) geen meesterwerk of een uniek stukje cinema, maar het vermaakt wel. Verder zijn de beestjes tof. Heel okay, dus. 7.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_24359269
Uncle Buck
Leuke film, vind films met culkin altijd wel leuk (als klein ventje dan)
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 2 januari 2005 @ 20:29:15 #254
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24359641
La Vita è Bella

De film die geloof ik iedereen al een keer heeft gezien, behalve ik. Roberto Benigni speelt een vader die samen met zijn zoontje en zijn vrouw in een Duits kamp komt. Door te doen alsof alles een spel is weet hij de ware gruwelen te maskeren die zich in het kamp afspelen.
Ik vond de film echt heel mooi. Je moet wel tegen Roberto Benigni kunnen, anders is het een lange zit. Sommige scenes in de eerste drie kwartier vond ik iets te 'kluchterig' (bijv. het hondje op het dienblad) en bij de bewegingsvrijheid in het kamp zette ik soms ook mijn vraagtekens. Maar dat zijn dan ook meteen mijn enige kritische punten. Het is een ontzettend warme en lieve film. Ik kreeg tegen het einde van de film toch wel last van vochtige ogen.
Die dokter met zijn raadseltjes was overigens een geweldige vondst.

Een 8.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 2 januari 2005 @ 23:38:50 #255
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24362443
Bloody Sunday
http://www.imdb.com/title/tt0280491/

2de keer. Ondanks dat ik niet zoveel weet van het conflict in Noord-Ierland(achtergronden en dergelijke) is het een chaotisch(op een goede manier) en beangstigend relaas wat er destijds is gebeurd in Derry.
Ik kan me goed voorstellen dat een gebeurtenis als deze zoveel indruk heeft gemaakt op mensen tot op het punt dat ze letterlijk de oorlog verklaarden aan de oppositie. DE film heeft een bittere na-smaak maar in dit geval terrecht.
Geweldig docu-drama. (Ik raad aan om de film met ondertiteling te kijken. De ierse accenten en het chaotische karakter van de film maakt het vaak moeilijk om de dialogen te volgen)
The Light Is Leaving Us All
pi_24363732
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:13 schreef RijstNatie het volgende:
The bourne supremacy....

Heb het 1e deel ook gezien, vond het toen al niks. Deze was ook niet veel beter.
Hij krijgt van mij een 5,5
vindt dat juist een goede film, lekkere actie, leuk gefilmd, en bourne speeld het erg leuk
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_24364300
The Incredibles

weer een meesterwerkje..

gister The bourne supremecy

niet echt leuk

wel leuke actie enkele keer maar voor de rest
pi_24364712
Blue Berry
Een of andere gare cowboy film die net uit is gebracht door DFW

Een vriend had em gehuurd, nu hou ik al niet van dit soort films, mar dit sloeg alles.
Wat een slechte saaie kut film was dat zeg....

Hij krijgt van mij een 2,5
Nothing to see here, carry on
pi_24366356
Planet of the apes....
Mooie effecten en kostuums.

Maar geef mij maar de orginele films.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 3 januari 2005 @ 02:59:08 #260
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24366372
TROY

Mooie effects, mooie beelden, maar verder weet ik nog niet goed wat ik er van moet denken, vond het eigenlijk allemaal het nét niet...
Soms schraal acteerwerk, weinig diepgang in de karakters, ingewikkeld al die koppen onthouden, en nog een hoop dingen die me een onbestemde indruk gaven...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  maandag 3 januari 2005 @ 09:34:04 #261
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24367547
quote:
Op maandag 3 januari 2005 02:59 schreef pieter_pontiac het volgende:
TROY

Mooie effects, mooie beelden, maar verder weet ik nog niet goed wat ik er van moet denken, vond het eigenlijk allemaal het nét niet...
Soms schraal acteerwerk, weinig diepgang in de karakters, ingewikkeld al die koppen onthouden, en nog een hoop dingen die me een onbestemde indruk gaven...
Dat heb ik nou met LOTR
  maandag 3 januari 2005 @ 09:37:53 #262
15967 Frollo
pi_24367579
Deze kerstvakantie gezien:

Bully - Ontnuchterend
Cecil B. Demented - Redelijk hilarisch maar toch geen blijvertje
Ocean's eleven - Aardig kijkvoer
Wilde mossels - Hilarisch, vooral de droge opmerkingen van Daan
  maandag 3 januari 2005 @ 09:50:33 #263
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24367692
Welcome to the Dollhouse (Todd Solondz, 1995)
Leuke comedy van Todd Solondz die wel wat weg heeft van Napoleon Dynamite. Zo leuk als die film is deze niet, maar het is een erg leuk verhaaltje over een outcast op Junior High. Sympathiek vond ik het hoofdpersonage niet, maar iemand zo behandelen gun je niemand. ***½

Saw (James Wan, 2004)
Leuke zieke film die me voor dik anderhalf uur erg heeft vermaakt. Bij dit soort films zitten er altijd haken en ogen aan. Dingen die niet stroken met de werkelijkheid bijvoorbeeld, maar als dat nodig is om zo'n vermakelijke film te maken, heb ik daar niet veel problemen mee. De film heeft niet alleen gore te bieden, maar ook nog een redelijk intelligent script, waarin ruimte is voor dramatische momenten. Door verstandig om te gaan met het kleine budget, merk je daar niets van. Eén van de betere horror/thrillers van de afgelopen tijd. ****
  maandag 3 januari 2005 @ 09:56:07 #264
15967 Frollo
pi_24367760
quote:
Op maandag 3 januari 2005 09:50 schreef Gorro het volgende:

Welcome to the Dollhouse (Todd Solondz, 1995)
Ken je Happiness en Storytelling, ook van Solondz? Wat shockerender en iets minder leuk, maar nog steeds vermakelijk
  maandag 3 januari 2005 @ 10:15:26 #265
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24368001
quote:
Op maandag 3 januari 2005 09:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ken je Happiness en Storytelling, ook van Solondz?
Happiness heb ik al gezien. Storytelling nog niet, maar had er al wel van gehoord.
  maandag 3 januari 2005 @ 10:19:05 #266
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24368051
Cleopatra met Elisabeth Tailor heb ik gister weer gezien....hij blijft mooi
don't give me that fucking bullshit
  maandag 3 januari 2005 @ 13:35:54 #267
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24371180
Vannacht 4 films gekeken (en ik zal het kort houden):

A Clockwork Orange

Geniaal. Ik kende 'm natuurlijk al maar had 'm al zo lang niet meer gezien dat ik besloot dit juweeltje maar weer eens in mijn DVD-speler te doen. En vanaf de eerste seconde is het gewoon een groot meesterwerk. Kubrick . Elke scene is met zoveel finesse in elkaar gezet. Wat ik zo waardeer aan Kubrick is dat hij zo veel tijd steekt in details. Waar een normale regisseur alleen de rode draad zou volgen, gaat Kubrick juist in op die, eigenlijk nutteloze maar oh zo leuke, details. Als klein voorbeeld noem ik het telkens laten zien van het ondertekenen van papieren. Dit maakt, vind ik, van een gewone film een Kubrick film. Al het acteerwerk is gewoon echt geweldig (en dat dank ik mede aan Kubricks perfectionisme) en de cinematografie is zo enorm Kubrick en vooral zo enorm mooi. Fantastische shots met geweldige muziek. *zwijmel* . Meesterwerkje.

Cijfer: 9,5.

Blood Simple

Deze film viel me een beetje tegen. Het verhaal is in orde (niet enorm origineel echter), iedereen acteert gewoon goed (jonge Frances McDormand .) maar er zit, vind ik, niets speciaals bij. Er is niets wat het voor mij een erg goede film maakt. Jammer. Wel mooie muziek trouwens .

Cijfer: 6,5.

Sleuth

. Oeh oeh oeh, wat blijft dit toch een geweldige film. Laurence Olivier en Michael Caine, twee van mijn favorieten, samen in een film met een fantastisch verhaal. Het is zo origineel als 't maar zijn kan, heel erg onvoorspelbaar, enorm leuk uitgebeeld en vooral heel onderhoudend. Ik hou van 'geisoleerde' films met maar een klein aantal personages, en dit is natuurlijk een schoolvoorbeeld daarvan. Vooral Larry in het begin als irritante en arrogante vent, geweldig .

Cijfer: 9+.

North By Northwest

Kort maar krachtig: Niet Hitchcock's beste, maar ook zeker niet slechtste. Het verhaal is leuk, niet enorm origineel maar zeker vermakelijk, Cary Grant speelt goed, net als de anderen. Typisch een Hitch film, maar verder geen meesterwerk.

Cijfer: 7.

maandag 3 januari 2005 @ 13:51:30 #268
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24371452
13 Going On 30
De vrouwelijk versie van Big en niet alleen bij het ineens volwassen blijven de parrallen. De film is suikerzoet en voorspelbaar tot het einde. Wat mij tegenviel. Hoeveel beter had de film niet geweest als het niet goed kwam, fouten kunnen nou eenmaal niet goed gemaakt worden.
Natuurlijk moet ik niet zeuren, want zo'n einde zal nou eenmaal nooit bij zo'n film zitten.
pi_24376822
Elephant.
Een film van Gus van Sant geïnspireerd op het drama op Columbine High School in de VS een paar jaar terug. Dit resulteert in een 80 minuten durende speelfilm die erg documentaire-achtig aandoet. De acteurs zijn echte scholieren en hun karakters zijn dan ook gebaseerd op hoe ze in het echte leven zijn. Hun echte namen zijn dan ook hun namen in de film.
Er zitten veel enorm lange shots in de film (de camera achtervolgt de acteurs soms 5 minuten tijdens een wandeling door school). In het begin vond ik dit erg vervelend en irritant, maar aan het einde van de film was het juist een enorm sterk punt.
De film is erg langzaam en subtiel, maar ook enorm sterk. Je had een groot spektakel kunnen maken, maar hier gebeurt alles heel stil, heel rustig. En dat maakte op mij veel indruk.
Echt een aanrader.
  maandag 3 januari 2005 @ 21:14:09 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24378781
Vanmiddag gezien:

Men In Black
James Edwards (Will Smith) wordt gevraagd bij een geheime organisatie te gaan werken die op Aliens jagen in New York.
Heb m al vaker gezien, en had m dus voor de kerst gekregen samen met deel 2. Ach ja wat kan ik er veel over zeggen? Big Will is goed op dreef en vormt een goed duo samen met Tommy Lee Jones. De humor is droog en de actie leuk. Gewoon een hele leuke film die niet snel gaat vervelen.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

En gelijk daarna:

Men In Black II
We zijn inmiddels 5 jaar na t einde van t eerste deel. Kay (Tommy Lee Jones) wordt door Jay (Will Smith) overgehaald terug te komen bij de Men In Black...
Onder t motto "meer van t zelfde" gaat dit 2e deel verder waar t 1e was op hield. Het verhaal is ietsje anders maar de rest is tzelfde: meer droge humor, meer actie en coole special effects. Een grote toevoeging in vergelijking met t tweede deel: Frank the Pug

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,2/10
pi_24378972
Forrest Gump

Erg mooie film, toch mooi om te zien hoe iemand met zo'n laag niveau zo veel kan bereiken. Vond alleen die Jenny een verschrikkelijk irritant personage

The Badge

Ongelovelijke flutfilm. Heel erg saai, totaal geen spanning of interessante gebeurtenissen en het acteerwerk is ook niet echt indrukwekkend goed ofzo.

Trainspotting

Deze vond ik heel erg leuk, de humor, het verhaal, hoe hij uiteindelijk zijn "vrienden" naaide en de ranzigheid af en toe
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_24381966
A Clockwork Orange.
Dat 2 uur en 10 minuten zo snel om kunnen vliegen. Meteen vanaf het begin boeide de film me. Je werd steeds van situatie naar situatie getrokken als het ware. De tijd vloog om. Ik heb zoveel gezien en zoveel gehoord. Hele mooie scenes. Hele mooie muziek. Heel goed acteerwerk. Malcolm McDowell lijkt op Ewan McGregor. Geweld is stom. Deze film is alles behalve stom.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 00:15:01 #273
100259 Motoko
Do you like Japanese movies?
pi_24382303
Rebecca en The Lady Vanishes, eindelijk toegkomen aan mijn Hitchcock Criterionnetjes, nu nog Spellbound, Notorious en The 39 Steps
DEJIMA Japanese Film Festival
May 2006
Bioscoop Het Ketelhuis, Amsterdam
[dvdcollection]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 00:42:25 #274
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24382902
Kyûtî Hanî (Cutie Honey)

Bijna even grote bagger als een gemiddelde Power Rangers aflevering. Maar daarom bij vlagen wel vermakelijk. Sommige actie stukjes zijn trouwens best orgineel gefilm in een soort combi van anime en live action.
cijfer: 4

Heb in December 2004 16 films gezien, waarvan 3 al eens eerder. De beste film die ik nog niet kende was Shiki-Jitsu (Ritual), de slechtse waren Raising Helen en Collateral.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 januari 2005 @ 01:17:41 #275
862 Arcee
Look closer
pi_24383678
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vannacht 4 films gekeken (en ik zal het kort houden):

A Clockwork Orange

Geniaal. Ik kende 'm natuurlijk al maar had 'm al zo lang niet meer gezien dat ik besloot dit juweeltje maar weer eens in mijn DVD-speler te doen. En vanaf de eerste seconde is het gewoon een groot meesterwerk. Kubrick . Elke scene is met zoveel finesse in elkaar gezet. Wat ik zo waardeer aan Kubrick is dat hij zo veel tijd steekt in details. Waar een normale regisseur alleen de rode draad zou volgen, gaat Kubrick juist in op die, eigenlijk nutteloze maar oh zo leuke, details. Als klein voorbeeld noem ik het telkens laten zien van het ondertekenen van papieren. Dit maakt, vind ik, van een gewone film een Kubrick film. Al het acteerwerk is gewoon echt geweldig (en dat dank ik mede aan Kubricks perfectionisme) en de cinematografie is zo enorm Kubrick en vooral zo enorm mooi. Fantastische shots met geweldige muziek. *zwijmel* . Meesterwerkje.

Cijfer: 9,5.
Mooi omschreven. Ik wou dat ik 'm ook zo beleefd had. Tot op zeker moment heb ik 'm ook zo beleefd, qua sfeer en muziek, die erg goed waren, maar op een gegeven moment schoot de film me helemaal in het verkeerde keelgat. Wil de film nog altijd een tweede kans geven. Eens kijken of ik dat gevoel van het begin dan langer vast kan houden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')