abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 09:46:23 #151
82337 Crook
aka thecrook
pi_24271582
Romeo + Juliette

Deze film stond al heel lang op mijn verlanglijstje zonder hem ooit gezien te hebben. Nu eindelijk eens gekocht op dvd. Beetje een druk begin van de film, dus ik dacht: wat moet ik hier mee? Gelukkig werd er na het begin gas terug genomen en werd deze film toch nog een succes voor mij! Natuurlijk duidelijk te zien dat de film geregisseerd is door Luhrmann, geweldige shots, muziek en settings!

Een dikke 8,5!

The Butterfly Effect

Wat een onverwacht goede film zeg! Ashton Kutcher zet een erg geloofwaardige rol neer in zijn eerste serieuze rol in een film! Het originele gegeven van de film wordt m.i. erg goed uitgewerkt en erg mooi weergegeven. Wel op blijven letten, want je bent de draad van het verhaal zo kwijt!

Een vette 8!
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
  woensdag 29 december 2004 @ 09:47:16 #152
101983 exile0000
mad scientist
pi_24271590
Gisteren "Octane" gezien (DVDtje). Vage shit! Het is een thriller die het vooral van het sfeertje moet hebben. Er gebeurt van alles, maar je moet zelf maar uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Was uiteindelijk geen slecht tijdverdrijf al leek het wel een beetje op een droom/nachtmerrie: relatief onsamenhangend/onbegrijpelijk met een creepy feel. Score: 3/5
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24272206
Oceans 11
Door de hype van O12 heb ik deze maar weer even uit de kast gepakt, aangezien ik geen idee meer had waar t over ging. Ik heb vorige keer ws. ook niet heel goed op zitten letten want t verhaal kwam nog redelijk als een verrassing Over het algemeen iets te vanzelfsprekend allemaal, maar leuk uitgedacht. En een top cast natuurlijk, wat de film toch wel maakt..

A Chorus Line
Deze had ik ook al wel vaker gezien maar hij was op tv, en als je dan even t begin meepakt zit je meteen weer de hele film, of eigenlijk musical natuurlijk, te kijken. Leuke cast, leuke nummers maar sommige niet, Douglas als choreograaf wat hij wmb waarheidsgetrouw neerzet, gewoon een leuke kerstvakantie film dus
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:41:00 #154
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24272266
Gisteren Alexander in Pathe de Kuip gezien.

Wat een drama....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_24272449
Lemony Snickett's series of unfortunate events.
Leuke film, erg vaag. Is niet echt een kinderfilm te noemen vind ik, moet je iets teveel voor opletten. Begin is erg grappig, vooral dat dat gedeelte ook steeds terugkomt. Wel erg leuke rol van Jim Carrey. Was vooral erg blij toen ik de stem van Lemony Snickett hoorde, herkende meteen een van mn favo acteurs erin. Had geen idee dat die de stem deed. Ik vond het wel een leuke film, maar je moet wel een beetje een liefde voor sprookjes hebben. Degene naast mij heeft dat niet echt en die vond 'm dan ook niet zo leuk als ik.
Whatever I want.
pi_24272761
Under the Tuscan sun

Heerlijke film...
  woensdag 29 december 2004 @ 11:34:51 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24273136
O Brother, Where Art Thou?
Ik dacht.. hmmm. zal wel, maar na een paar minuten kijken lag ik al in een deuk. Geestig gedaan, met mooie hoofdrolverdeling. Al die tiepetjes die ze tegenkomen en de hele setting, echt de sfeer van de Amerikaanse dustbowl, jaren 30, de grote depresie, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.

George Clooney is meesterlijk als gladjanus met zijn haarnetje en haarcreme
(Volgens mij heb ik nooit eerder films van hem gezien, iig geen comedies)

Mooi en sfeervol gefilmed, goede humor, mooie casting

9 !!!!

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24273648
Fear and Loathing in Vegas
Wat een gave film. Helemaal trippy en visueel gewoon erg cool in elkaar gezet. Gauw dvdtje van aanschaffen.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:54:54 #159
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_24274430
Mindhunters

Echt een goeie film op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie het gedaan kon hebben. Echt een goeie plot.

Een dikke 8,5 waard
Live for the moment. Because it may never come again.
pi_24274839
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.
Van imdb -The whole film was graded digitally on computer. The negative was scanned in with a Spirit Datacine at 2K resolution and then colors were digitally fine-tuned. The process took several weeks. The resulting digital master was output on film again with a Kodak laser recorder to create a print master. It was the first time this had been done for a whole film in Hollywood (but not in other countries).

Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
  woensdag 29 december 2004 @ 14:11:56 #161
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24275927
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag het staan, maar ik heb Homeros nooit gelezen. Ik heb een vertaling liggen, maar klassieke schrijvers zijn moeilijk om doorheen te geraken, vooral door een boek van dat volume. Ik heb slechts het eerste hoofdstuk half gelezen voordat mijn aandacht verslapte.
Na half Leiden doorzocht te hebben heb ik de film gekocht, athans, de DVD versie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24277597
THE ALLIGATOR PEOPLE

Fox had succes het jaar ervoor met THE FLY dus werd deze er snel achteraangefrommeld. Een pasgetrouwd stel word uitelkaar gerukt als de man ontvoerd word. Madam gaat haar mannetje zoeken en ondekt dattie een vreemde huidziekte heeft...

pi_24278760
Donnie Darko

Vind het een van de tofste films
Baby make your move !!!
  woensdag 29 december 2004 @ 20:05:04 #164
40664 Durbin
Who knows..
pi_24282358
Versus
Twee gevangen ontsnappen uit een zwaar bewaakte gevangenis en zullen worden opgepikt door een groep mannen. Wanneer een meningsverschil leidt tot een schietpartij, wordt één van de mannen dodelijk getroffen, maar komt enkele momenten later weer tot leven als zombie. Het bos waarin zij verblijven blijkt mensen weer tot leven te kunnen brengen. Wanneer de gangsters bekennen dat het bos de plaats is waar ze met hun tegenstanders afrekenen, beginnen de problemen. Interessante zombie/martial arts-film die af en toe het lage budget best aardig weet te verhullen. Soms wat langdradig, maar met een leuke plottwist.

Cool
Een aantal jongeren vult haar dagen met rondhangen in het jeugdhonk en kleine criminaliteit. Wanneer de bendeleider van de regerende gang, Johhny de Mol, aan hun voorstelt om een bank te beroven, gaan ze er gretig op in. Zonder enig kans van slagen worden ze gepakt en belanden ze in de Glenn Mills-inrichting voor heropvoeding. Meest opvallend aan de film is Johnny de Mol, die niet bepaald overtuigt als bendeleider. Het schijnt dat de overige acteurs zelf allemaal van de Glenn Mills-school komen, wat voor hun een aardige opsteker zal zijn, maar als film zijnde stelt Cool! weinig voor.

Elf
Buddy is als baby per ongeluk met de Kerstman mee gereisd naar de Noordpool terecht gekomen en vervolgens door de hulpjes van de Kerstman opgevoed. Wanneer hij ontdekt, dat hij niet een elf is, wil hij naar New York om zijn echte vader te leren kennen. Will Ferrell is geweldig als naīeve elf; vooral zijn eerste kennismaking met de taxi's van New York is super. Af en toe erg sentimenteel, maar als je je daar niet teveel van aantrekt is het een erg leuke film. Zooey Deschanel is overigens wel erg cute in haar rol als Jovie.

Catwoman
Halle Berry krijgt de kwaliteiten van een kat, de reflexen en lenigheid, en past die toe om het haar aangedane onrecht ongedaan te maken en de wereld te verbeteren. Deze film is al vele malen de grond in geboord.. en terecht. De dialogen zijn slecht, de one-liners zo mogelijk nog slechter en Halle Berry brengt haar karakter weinig goeds. Daarnaast vloog de camera af en toe angstig snel heen en weer, waardoor sommige actiescenes moeilijk te volgen waren. (maar dit kan ook aan de kwaliteit van de divx hebben gelegen. )

Windstruck
Na My Sassy Girl en The Classic is dit de derde film Jae-young Kwak en wat maakt die man toch geweldige films. De flim begint op een wijze als My Sassy Girl, over een relatie tussen een jongen en zijn bazige vriendin. De relatie wordt alsmaar hechter, tot zich iets voorvalt wat het allemaal stuk lijkt te maken. Het is zonde om teveel van het verhaal te verklappen, omdat het de film grotendeels zou bederven. De scene met de windmolentjes, degene die de film hebben gezien snappen wel welke ik bedoel, is overdonderend mooi. Topper.

Siworae (Il Mare)
Kim Eun-ju is een jong meisje die in het jaar 2000 haar oude woning, Il Mare, achterlaat en richting de stad verhuist. Ze laat een brief achter in haar oude brievenbus met het verzoek aan de nieuwe bewoner om belangrijke post naar haar nieuwe adres door te sturen. Wanneer ze een briefje van de nieuwe bewoner krijgt, blijkt deze in 1996 te leven en feitelijk de vorige bewoner van het huis te zijn. Al snel ontwikkelt zich een schijnbaar onmogelijke relatie. Mooie film, die af en toe een dipje heeft, maar wel steeds weet te boeien. Hulde aan Ji-hyun Jun (Kim Eun-ju), ik heb haar tot op het heden nog niet in een slechte rol gezien.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24283229
Bad Santa

Erg leuke film Een beetje platte humor, maar dat is juist het leuke er aan
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_24283365
The whole ten yards

Leuke,grappige film
  woensdag 29 december 2004 @ 21:03:53 #167
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24283578
De laatste film. dat was me toch een shit film met indianen en cowboys en een hoertje dat werd neegeschoten en daarna zo vaag dat ie niet meer te kijken was (door mij dan want viel in slaap)
Titel vergeten, redelijk jonge film
pi_24286865
The bourne supremacy....

Heb het 1e deel ook gezien, vond het toen al niks. Deze was ook niet veel beter.
Hij krijgt van mij een 5,5
Nothing to see here, carry on
pi_24287459
ILSA, TIGRESS OF SIBERIA

Ik vind elke film heerlijk als er staat: 25 years later...

En iedereen zier er nog precies hetzelfde uit...

The first half hour will certainly please Ilsa fans; the last hour is more dubious. It does, however feature two utterly jaw-dropping moments. One is the most gratuitous shower scene of all time, as Ilsa lathers up in the middle of a meeting with her minions. The second is the very baddest of all the Very Bad Science I've ever been subjected to on the screen, when a KGB agent "reverses the field" on Ilsa's closed-circuit TV system to turn her monitor into a camera. We're in serious Ed Wood territory here. And we're not even into the question why Ilsa, who surely must be pushing 60 by the time of the finale here, still looks exactly the same as she did in 1945.

woensdag 29 december 2004 @ 23:36:19 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24287531
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag net dat het zelfs in de aankondiging staat, laatste zw/w tekst voordat de film verder gaat./echt begint
  donderdag 30 december 2004 @ 00:16:28 #171
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24288563
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

heb je AZUMI al gezien?

die veegt d'r reet met deze film!

yup en blijf Versus de betere vinden. Vind Azumi halverwege een beetje inzakken. Das de reden dat ik Versus al stuk of 7x heb gezien en Azumi nog maar 1x. Versus blijft gewoon grappig. lekker zinloos maar aktie en humor die me niet kan vervelen.
Maar smaken verschillen.

vandaag
Amadeus
http://www.imdb.com/title/tt0086879/

Deze had ik nog nooit gezien. Erg mooie film al hoewel ik graag wat dingen anders had gezien.
Ten eerste vond ik het acteerwerk nogal toneelstuk achtig. Duurde een hele tijd voor ik daadwerkelijk lekker in de film zat. Acteurs en sets waren aanvankelijk niet echt 1 geheel IMHO.
2 waarom americanen. De film speeld zich in Wenen af. Ik had graag Duitse en Italiaanse acteurs gezien. I mean er zat toch al ondertiteling bij dus een stukje authenticiteit had ik erg gewaardeerd.

Verder erg mooie film. En Saliére vond ik een goeie rol en het vrouwtje van Mozart was erg schattig.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 30 december 2004 @ 00:51:26 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24289390
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:31 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

.

Ik vond die film al de beste Hitchcock voor dat jij ooit serieus begon met film kijken, Hare.

Maar droom vooral verder .
Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24289671
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
gezelly

mag ik dan kijken?

donderdag 30 december 2004 @ 01:24:30 #174
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290093
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:04 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

gezelly

mag ik dan kijken?

Naar ons of naar de film?
pi_24290160
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach, ach en wee.

gezellig doetinchem is niet ver
  donderdag 30 december 2004 @ 01:28:13 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290195
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:26 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gezellig doetinchem is niet ver
Nijmegen he, vanaf gister officieel, vanaf volgende week dinsdag echt
pi_24290300
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
pi_24290415
THE THIEF OF BAGDAD

Waardeloos.

Nou ja, bijna want er zijn een paar aardige screenshots te bewonderen, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

donderdag 30 december 2004 @ 01:45:59 #179
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290535
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:33 schreef pascalheister het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
Nog wel ja, maar dat duurt ook niet lang meer

Ik ga ze ff een potje in Doetinchem laten staan zeg!

donderdag 30 december 2004 @ 02:02:00 #180
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24290771
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

OO gefeliciteerd tis er eindelijk van gekomen. Nu ik nog lol.
  donderdag 30 december 2004 @ 09:30:38 #181
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24292605
Elling (Petter Næss, 2001)
Leuke Noorse feelgood-film. De personages hadden eenvoudig als karikaturen neergezet kunnen worden, maar die valkuil wordt heel behendig omzeild. De personages zijn oprecht en erg sympathiek en nemen je mee in een leuk verhaal over het overwinnen van angsten. Niet vernieuwend, maar wel erg leuk. ****

What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998)
Visueel ziet de film er prachtig uit en het uitgangspunt biedt ruimte voor een interessante film. Helaas weet de film die belofte niet in te lossen. Mede daarvoor verantwoordelijk is Robin Williams, die ik totaal niet op z'n plaats vond in deze film. Geen moment vond ik hem overtuigend in z'n rol. Daarnaast is het verhaaltje te leeg om de film voor de volle lengte te dragen. **½

(#149) Eclisse, L' (Michelangelo Antonioni, 1962)
Mooie film van Antonioni, deel uit makend van z'n trilogie over vervreemding samen met L'Avventura en La Notte. Gezien het thema is dit geen alledaagse film. De mensheid heeft het contact met de wereld verloren en om dit thema uit te beelden laat Antonioni de kijker het contact met de film haast verliezen. Geen duidelijk aanwezig plot, een mysterieuze, prachtige en o zo fascinerende Monica Vitti en steriele beelden geven de film een vervreemdende sfeer. Soms is het haast science fiction, zo steriel is de film. ****
pi_24293447
Alaska
Best wel grappig filmpje waar je niet teveel van mag verwachten natuurlijk. Mooie landschappen en natuur, een jonge Thora Birch en een simpel verhaaltje, dat waren voor mij de redenen om te kijken, en ik heb me nog best vermaakt. Alles ligt er dik bovenop en aan t begin ruik je t einde al, maar ik stoorde me er niet echt aan. Ook grappig dat Charlton Heston een illigale jager speelt, met ze geweertje
  donderdag 30 december 2004 @ 10:55:17 #183
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_24293609
Gisterenavond een paar vrienden over de vloer gehad. De dvd kast is ge-raid en we hebben de volgende gekeken:

Just Married
Bad Boys II
A Man Apart
www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
pi_24294886
Ik heb gisteren The Village bekeken, en ondanks de niet-positieve recensies en meningen die ik heb gehoord/gelezen, vond ik de film toch erg goed. Vooral de manier van filem en de karakters die deze regiseur hier neerzet houdt de film goed staande. De eerste plot twist is verassend, de latere iets minder maar daarom niet minder boeiend.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_24295160
Gister Schindler's List gezien, ik had het boek al gelezen, daar ben ik wel blij om want anders begreep ik volgens mij niet zoveel van het verhaal. Enorm aangrijpende film, en de eerste film waarbij ik vind dat het leeftijdsadvies wel omhoog mag. Lijken, hele veel lijken, mensen die achteloos door hun hoofd worden geschoten, maar vooral het feit dat er gewoon helemaal niets werd gegeven om het leven van een Jood (ik vind dan ook de scčne waarbij die ene man die zo snel mogelijk scharnieren moest maken niet dood kon worden geschoten de meest erge eigenlijk). Ik vraag me dan wel weer af waarom ik het een mooie film vind, een film met zoveel ellende.
  donderdag 30 december 2004 @ 12:44:15 #186
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24295708
Gisteren:

The Rock
Boze ex militair (Ed Harris) gijzelt samen met wat vrienden toeristen die Alcatraz komen bezoeken. Hij dreigt raketten met het gevaarlijke VX gas af te vuren op San Fransisco als de regering niet aan z`n eisen voldoet. Aan FBI chemicus Nicolas Cage de taak om de raketten onschadelijk te maken...
The Rock is 1 van m`n favoriete actiefims van de afgelopen jaren. Totaal belachelijk verhaal, totaal over the top natuurlijk maar wel top vermaakt . Nicolas Cage vormt samen met Sean Connery een duo met droge humor, dat de film zeker een meerwaarde geeft. En verder: ach ja, gewoon verstand op nul en genieten

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Lemony Snicket: A Series Of Unfortunate Events
De kinderen Baudelaire verliezen hun ouders bij een brand waarbij hun hele huis in vlammen is opgegaan. Ze worden ondergebracht bij Graaf Olaf (Jim Carrey): een heel ver familielid waar ze nog nooit van hebben gehoord...
De recensies waren niet heel erg positief over deze boekverfilming, dus was ik benieuwd
En hij viel me echt 100 % mee!! Dit is gewoon echt een hele leuke film. Geschikt voor zowel klein en groot. Het is echt een sprookje, en dat spreekt mij wel aan. Jim Carrey is weer ouderwets leuk en goed gecast voor deze rol, net als de kinderen. Het babytje Sunny is erg grappig . Heb vaak in een deuk gelegen Het production design is erg mooi, met mooie sets. Het geheel is gewoon heel mooi uitgewerkt en is dus genieten geblazen.
Zeker gaan zien dus

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  donderdag 30 december 2004 @ 13:45:38 #187
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24297008
Vannacht heb ik een minimarathon gehouden en de volgende films gekeken:

Pi
Na lang gekweld te zijn geweest door een bepaalde Fok!ker besloot ik gister deze film eindelijk maar eens te kijken. Om de een of andere reden trok deze film me nooit echt, wat ik achteraf vrij jammer vind . Het verhaal sprak mij in ieder geval, tijdens het kijken, erg aan. Het feit dat deze film met een heel laag budget is gemaakt, terwijl dat eigenlijk niet te merken is, vond ik ook echt geweldig. De film is in zwart-wit geschoten, iets wat de sfeer echt enorm ten goede komt. Al met al zorgen deze factoren en het geweldig werk van Sean Guillette (de hoofdpersoon .) er voor dat het een lust voor het oog is .

Cijfer: 8.

Richard III

Zoals ik een paar posts terug al zei ben ik de laatste tijd nogal geobsedeerd door het toneelstuk Richard III van Shakespeare. Na een aantal dagen terug Looking for Richard gekeken te hebben, besloot ik om de Ian McKellen versie maar weer eens te gaan kijken. McKellen, een doorgewinterde Shakespeare acteur, heeft in deze film geprobeerd (en is geslaagd) om dit eeuwenoude verhaal te plaatsen in de 1930's. De tekst is letterlijk die van Shakespeare, de karakters net als die in het boek, alleen het decor is veranderd. Waar in het originele toneelstuk gevochten werd met zwaarden op een groot grasveld, wordt er nu gevochten met tanks, geweren en vliegtuigen. McKellen speelt Richard als een soort Hitler (wat ook heel duidelijk naar voren komt in zijn 'logo' en speeches) en doet dit op een voortreffelijke manier. Het is, vind ik, echt heerlijk om zo'n geweldige (O+ Britse ) acteur te zien proberen om 'zijn' Shakespeare over te brengen op het publiek. Ditmaal niet door een (het) toneelstuk, maar door een hele vreemde en interessante film. Aanrader voor iedereen die enigszins geinteresseerd is in McKellen of Richard III .

Cijfer: 8.5

Il Buono, il brutto, il cattivo (The Good, The Bad and the Ugly)

Net als Pi was dit zo'n film waarvan ik altijd zei dat ik 'm zou gaan kijken, maar het nooit deed. Uiteindelijk besloot ik gister dat ik er maar eens aan toe moest geven en stopte de DVD in m'n speler. Al in de eerste scene proefde ik duidelijk de Sergio Leone-sfeer. De manier van filmen was echt erg herkenbaar en mijn hoop groeide, naar ik een soort Once Upon A TIme In The West Maar Dan Met Eastwood verwachtte (naieve ik .). De film is erg vermakelijk, dat geef ik zo toe. Iedereen speelt zijn rol erg overtuigend en het verhaal is ook zeker niet slecht. Maar toch had ik er meer van verwacht. Van een film die op #19 staat in de IMDb top 250 verwacht ik toch echt wel een beter verhaal en vooral die extra factor die van een leuke film een geweldige film maakt (ik lijk wel een Idols-jurylid .). Aardige film hoor, maar meer ook niet.

Cijfer: 7.

Taxi Driver

Eindelijk heb ik dit meesterwerk dan gezien. Sai, ik ben je eeuwig dankbaar . Dit was by far de beste film die ik gister heb gezien. DeNiro speelt de rol van Travis echt voortreffelijk. Dit is een van de weinige acteurs op deze aardbol die echt zo goed kan acteren dat je (of in elk geval ik) echt er van overtuigd bent dat hij in real life ook zo is. Geweldig! . En dan ook nog hilarische en steengoede bijrollen van natuurlijk Jodie Foster maar ook Harvey Keitel en Peter Boyle. En dan heb ik het nog niet eens gehad over die hele leuke cameratruukjes van Scorsese (een lege gang filmen als Travis aan de telefoon zit, bijvoorbeeld). Echt. Waarom heb ik deze film niet eerder gekeken? .

Cijfer: 9+.

Vertigo

En last and unfortunately also least.. Vertigo. Volgens velen het meesterwerk van Hitchcock. Ik heb deze film nooit gezien als een van de besten van deze regisseur, maar door alle protest van andere filmliefhebbers begon ik toch aan mezelf te twijfelen. Misschien had ik wel niet goed genoeg opgelet. Misschien kwam het wel door mijn afkeer van Jimmy Stewart. Misschien...
Maar nee. Ik heb deze film nu 3 keer gezien en ik snap gewoon echt niet wat iedereen er zo geweldig aan vindt. Het is een vrij goede film inderdaad. Het verhaal is origineel en wordt goed uitgebeeld door Hitchcock. Ook de acteurs spelen goed (niet spectaculair echter) en de cinematografische uitprobeersels passen zelfs nu nog goed in de film. Maar toch. Ik snap gewoon niet wat er zo geniaal aan is. Is er iemand die me dat kan uitleggen? .

Cijfer: 7.

pi_24297876
La Grande Illusion

een sterke oorlogsfilm zonder vechtscenes. jean gabin speelt een vliegenier die met zijn commandant wordt neergeschoten en gevangen genomen. ze belanden in een gevangenenkamp, waar ze goed worden behandeld. desondanks willen ze vluchten.
  donderdag 30 december 2004 @ 14:33:31 #189
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24297935
Bad Boys

Verhaal is magertjes, maar goed de humor van Will en Martin maken het wel goed voor me. Leuke film om te zien.

Oceans 12

Verhaal is mager te noemen. En de cast is gewoon te. Maar ik moet zeggen dat het plot uiteindelijk een leuk idee is. Het had alleen wat beter uitgevoerd kunnen worden.

The Incredibles

Super gaaf. Pixar is goed bezig. Leuke film, hoewel ik er niet veel van verstrond dankzij half dode boxen. Of te wel die dvd moeten we gewoon kopen om hem weer te zien. Was wel wat voorspelbaar, maar mijn lof gaat uit naar de Pixar animators. Dit is gelikt.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_24298058
Gegen Die Wand

eindelijk gezien
internationale doorbraak voor Fatih Akin. niet dat deze film beter is dan zijn vorige werken, integendeel. maar deze film is wel veel minder op duitsland gericht dan bv. solino. en im juli. is ook behoorlijk typisch duits.

de film is wel sterk, dat zeker. ook leuk dat 2 van de 3 hoofdrolspelers van Kurz und Schmerzlos beide barman spelen. (eindelijk wordt mehmet kurtulus eens niet nagesynchroniseerd).

donderdag 30 december 2004 @ 16:12:49 #191
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24299848
Catwoman:

Verhaal is bagger
Manier van filmen is bagger
Dialogen zijn bagger
Maar Halle in een leren pakje maakte weer veel goed
fok you ja!
pi_24300516
@piere: my thoughts

Gisteraav Van Helsing gekeken. Ik had verwacht dat ik het een bout film zou vinden. Maar was toch wel erg vermakelijk. Best goede film.
  donderdag 30 december 2004 @ 16:52:40 #193
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24300679
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:45 schreef BlaatschaaP het volgende:
Taxi Driver
.

Ikzelf ben nu eindelijk door alle vier de schijfjes van Gone with the Wind heen, en kan weer aan 'echte' films beginnen. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 30 december 2004 @ 16:53:30 #194
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24300695
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:45 schreef NehcslowZ het volgende:
@piere: my thoughts

Gisteraav Van Helsing gekeken. Ik had verwacht dat ik het een bout film zou vinden. Maar was toch wel erg vermakelijk. Best goede film.
We hebben ongeveer dezelfde smaak lijkt het want Helsing vond ik ook erg okay.
Lekkere actie en mooie special effects!
fok you ja!
pi_24302343
LES RAISINS DE LA MORT

THE GRAPES OF DEATH

De eerste film van Jean Rollin die ik te verteren vind en meteen een uitstekende beoordeling kan geven

Werkelijk prachtige fotografie van schitterend Zuid-Frankrijk, mooie landschappen en oude ruines vormen eigenlijk de hoofdrol in deze goremovie over een grietje die uit de trein vlucht omdat ze werd aangevallen door een man die besmet is met een vreemd virus

Eenmaal aangekomen in een woestenij brengt een blinde vrouw haar naar haar dorpje waar alle inwoners inmiddels besmet zijn met het virus die hun veranderd heeft in een soort van zombies. Daar ontmoet zij Brigitte LaHaie die zichzelf niet zou zijn als ze niet ff uit de kleren ging.

Dan volgen een aantal plottwists die de film aangenaam maken.

Jammergenoeg komt onderstaande scene niet in de film voor

[ Bericht 6% gewijzigd door kinky_queen op 30-12-2004 18:38:52 ]
pi_24303137
King Arthur (Directors Cut)

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, omdat ik over het algemeen altijd wel gek op middeleeuwse films ben, maar ik vond deze echt weer heel vet. Verhaal iets anders dan gewend, maar gewoon oke, en alles zag er prima uit. Lekkere actie en gewoon een vermakelijk avondje in een lekkere meeslepende film. ****

Catwoman

Alle striphelden moeten tegenwoordig ook blijkbaar hun eigen film hebben, dus ook Catwoman. Ik vond 'm niet bepaald geweldig, zeker in vergelijking met de meest recente soortgelijke films Spiderman 2 en Hellboy, maar ik vind alle negatieve kritieken die ik hier lees ook wel weer wat overdreven. Het verhaal noch het acteerwerk is niet bepaald ijzersterk.. Maar alles ziet er verder wel oke uit, en ik heb me verder geen moment verveelt tijdens de film, wat wel eens anders is. Daarom toch nog een redelijke score. ***
pi_24303822
Amadeus (1984).

Prima vertolking van Mozart's leven. Het verhaal is goed genoeg om je aandacht de hele 3 uur vast te houden. De acteerprestaties zijn ook overtuigend, Salieri en Mozart komen goed over. Ik had in begin alleen heel even het idee dat Mozart hier wat overdone overkwam, maar verder kwam hij wat mij betreft goed uit de verf. Daarmee vond ik Amadeus van het begin tot het einde een mooie film.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_24304582
Twisted

Een draak van een film met Ashley Judd, Andy Garcia en Samuel L. Jackson. Ik snap niet dat een topacteur als Samuel L. Jackson toch steeds weer kiest voor kutfilms als deze. Eigenlijk een zwakheid van de acteur als je het mij vraagt. Andy Garcia bewijst trouwens mijn vooroordelen en laat ook in deze film weer zien een zéér matig acteur te zijn.

Een dikke 3 als je het mij vraagt!
pi_24306030
Supersize me

Leuke,interressante documentaire
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:12:14 #200
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24309211
Vond ik een erg amusante review site vandaag met christelijke reviews over films...

Kon natuurlijk niet uitbleven dat ik iets als Jesus Christ Vampire Hunter ging kijken vandaag:
http://www.imdb.com/title/tt0311361/

Hehehe fout heel fout. Maar vind hem erg grappig. Had alleen meer lesbian action willen zien
Verder leuke persiflage op Kungfu films en Jesus en vampieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')