abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 09:46:23 #151
82337 Crook
aka thecrook
pi_24271582
Romeo + Juliette

Deze film stond al heel lang op mijn verlanglijstje zonder hem ooit gezien te hebben. Nu eindelijk eens gekocht op dvd. Beetje een druk begin van de film, dus ik dacht: wat moet ik hier mee? Gelukkig werd er na het begin gas terug genomen en werd deze film toch nog een succes voor mij! Natuurlijk duidelijk te zien dat de film geregisseerd is door Luhrmann, geweldige shots, muziek en settings!

Een dikke 8,5!

The Butterfly Effect

Wat een onverwacht goede film zeg! Ashton Kutcher zet een erg geloofwaardige rol neer in zijn eerste serieuze rol in een film! Het originele gegeven van de film wordt m.i. erg goed uitgewerkt en erg mooi weergegeven. Wel op blijven letten, want je bent de draad van het verhaal zo kwijt!

Een vette 8!
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
  woensdag 29 december 2004 @ 09:47:16 #152
101983 exile0000
mad scientist
pi_24271590
Gisteren "Octane" gezien (DVDtje). Vage shit! Het is een thriller die het vooral van het sfeertje moet hebben. Er gebeurt van alles, maar je moet zelf maar uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Was uiteindelijk geen slecht tijdverdrijf al leek het wel een beetje op een droom/nachtmerrie: relatief onsamenhangend/onbegrijpelijk met een creepy feel. Score: 3/5
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24272206
Oceans 11
Door de hype van O12 heb ik deze maar weer even uit de kast gepakt, aangezien ik geen idee meer had waar t over ging. Ik heb vorige keer ws. ook niet heel goed op zitten letten want t verhaal kwam nog redelijk als een verrassing Over het algemeen iets te vanzelfsprekend allemaal, maar leuk uitgedacht. En een top cast natuurlijk, wat de film toch wel maakt..

A Chorus Line
Deze had ik ook al wel vaker gezien maar hij was op tv, en als je dan even t begin meepakt zit je meteen weer de hele film, of eigenlijk musical natuurlijk, te kijken. Leuke cast, leuke nummers maar sommige niet, Douglas als choreograaf wat hij wmb waarheidsgetrouw neerzet, gewoon een leuke kerstvakantie film dus
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:41:00 #154
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24272266
Gisteren Alexander in Pathe de Kuip gezien.

Wat een drama....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_24272449
Lemony Snickett's series of unfortunate events.
Leuke film, erg vaag. Is niet echt een kinderfilm te noemen vind ik, moet je iets teveel voor opletten. Begin is erg grappig, vooral dat dat gedeelte ook steeds terugkomt. Wel erg leuke rol van Jim Carrey. Was vooral erg blij toen ik de stem van Lemony Snickett hoorde, herkende meteen een van mn favo acteurs erin. Had geen idee dat die de stem deed. Ik vond het wel een leuke film, maar je moet wel een beetje een liefde voor sprookjes hebben. Degene naast mij heeft dat niet echt en die vond 'm dan ook niet zo leuk als ik.
Whatever I want.
pi_24272761
Under the Tuscan sun

Heerlijke film...
  woensdag 29 december 2004 @ 11:34:51 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24273136
O Brother, Where Art Thou?
Ik dacht.. hmmm. zal wel, maar na een paar minuten kijken lag ik al in een deuk. Geestig gedaan, met mooie hoofdrolverdeling. Al die tiepetjes die ze tegenkomen en de hele setting, echt de sfeer van de Amerikaanse dustbowl, jaren 30, de grote depresie, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.

George Clooney is meesterlijk als gladjanus met zijn haarnetje en haarcreme
(Volgens mij heb ik nooit eerder films van hem gezien, iig geen comedies)

Mooi en sfeervol gefilmed, goede humor, mooie casting

9 !!!!

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24273648
Fear and Loathing in Vegas
Wat een gave film. Helemaal trippy en visueel gewoon erg cool in elkaar gezet. Gauw dvdtje van aanschaffen.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:54:54 #159
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_24274430
Mindhunters

Echt een goeie film op een gegeven moment wist ik echt niet meer wie het gedaan kon hebben. Echt een goeie plot.

Een dikke 8,5 waard
Live for the moment. Because it may never come again.
pi_24274839
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
, inclusief het magere kleurschema dat de film in mijn ogen net echter maakt dan als het een full technicolor extravaganza zou zijn geweest.
Van imdb -The whole film was graded digitally on computer. The negative was scanned in with a Spirit Datacine at 2K resolution and then colors were digitally fine-tuned. The process took several weeks. The resulting digital master was output on film again with a Kodak laser recorder to create a print master. It was the first time this had been done for a whole film in Hollywood (but not in other countries).

Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 december 2004 @ 14:11:56 #161
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24275927
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Kleuren waren idd perfect Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag het staan, maar ik heb Homeros nooit gelezen. Ik heb een vertaling liggen, maar klassieke schrijvers zijn moeilijk om doorheen te geraken, vooral door een boek van dat volume. Ik heb slechts het eerste hoofdstuk half gelezen voordat mijn aandacht verslapte.
Na half Leiden doorzocht te hebben heb ik de film gekocht, athans, de DVD versie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24277597
THE ALLIGATOR PEOPLE

Fox had succes het jaar ervoor met THE FLY dus werd deze er snel achteraangefrommeld. Een pasgetrouwd stel word uitelkaar gerukt als de man ontvoerd word. Madam gaat haar mannetje zoeken en ondekt dattie een vreemde huidziekte heeft...

pi_24278760
Donnie Darko

Vind het een van de tofste films
Baby make your move !!!
  woensdag 29 december 2004 @ 20:05:04 #164
40664 Durbin
Who knows..
pi_24282358
Versus
Twee gevangen ontsnappen uit een zwaar bewaakte gevangenis en zullen worden opgepikt door een groep mannen. Wanneer een meningsverschil leidt tot een schietpartij, wordt één van de mannen dodelijk getroffen, maar komt enkele momenten later weer tot leven als zombie. Het bos waarin zij verblijven blijkt mensen weer tot leven te kunnen brengen. Wanneer de gangsters bekennen dat het bos de plaats is waar ze met hun tegenstanders afrekenen, beginnen de problemen. Interessante zombie/martial arts-film die af en toe het lage budget best aardig weet te verhullen. Soms wat langdradig, maar met een leuke plottwist.

Cool
Een aantal jongeren vult haar dagen met rondhangen in het jeugdhonk en kleine criminaliteit. Wanneer de bendeleider van de regerende gang, Johhny de Mol, aan hun voorstelt om een bank te beroven, gaan ze er gretig op in. Zonder enig kans van slagen worden ze gepakt en belanden ze in de Glenn Mills-inrichting voor heropvoeding. Meest opvallend aan de film is Johnny de Mol, die niet bepaald overtuigt als bendeleider. Het schijnt dat de overige acteurs zelf allemaal van de Glenn Mills-school komen, wat voor hun een aardige opsteker zal zijn, maar als film zijnde stelt Cool! weinig voor.

Elf
Buddy is als baby per ongeluk met de Kerstman mee gereisd naar de Noordpool terecht gekomen en vervolgens door de hulpjes van de Kerstman opgevoed. Wanneer hij ontdekt, dat hij niet een elf is, wil hij naar New York om zijn echte vader te leren kennen. Will Ferrell is geweldig als naīeve elf; vooral zijn eerste kennismaking met de taxi's van New York is super. Af en toe erg sentimenteel, maar als je je daar niet teveel van aantrekt is het een erg leuke film. Zooey Deschanel is overigens wel erg cute in haar rol als Jovie.

Catwoman
Halle Berry krijgt de kwaliteiten van een kat, de reflexen en lenigheid, en past die toe om het haar aangedane onrecht ongedaan te maken en de wereld te verbeteren. Deze film is al vele malen de grond in geboord.. en terecht. De dialogen zijn slecht, de one-liners zo mogelijk nog slechter en Halle Berry brengt haar karakter weinig goeds. Daarnaast vloog de camera af en toe angstig snel heen en weer, waardoor sommige actiescenes moeilijk te volgen waren. (maar dit kan ook aan de kwaliteit van de divx hebben gelegen. )

Windstruck
Na My Sassy Girl en The Classic is dit de derde film Jae-young Kwak en wat maakt die man toch geweldige films. De flim begint op een wijze als My Sassy Girl, over een relatie tussen een jongen en zijn bazige vriendin. De relatie wordt alsmaar hechter, tot zich iets voorvalt wat het allemaal stuk lijkt te maken. Het is zonde om teveel van het verhaal te verklappen, omdat het de film grotendeels zou bederven. De scene met de windmolentjes, degene die de film hebben gezien snappen wel welke ik bedoel, is overdonderend mooi. Topper.

Siworae (Il Mare)
Kim Eun-ju is een jong meisje die in het jaar 2000 haar oude woning, Il Mare, achterlaat en richting de stad verhuist. Ze laat een brief achter in haar oude brievenbus met het verzoek aan de nieuwe bewoner om belangrijke post naar haar nieuwe adres door te sturen. Wanneer ze een briefje van de nieuwe bewoner krijgt, blijkt deze in 1996 te leven en feitelijk de vorige bewoner van het huis te zijn. Al snel ontwikkelt zich een schijnbaar onmogelijke relatie. Mooie film, die af en toe een dipje heeft, maar wel steeds weet te boeien. Hulde aan Ji-hyun Jun (Kim Eun-ju), ik heb haar tot op het heden nog niet in een slechte rol gezien.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24283229
Bad Santa

Erg leuke film Een beetje platte humor, maar dat is juist het leuke er aan
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_24283365
The whole ten yards

Leuke,grappige film
  woensdag 29 december 2004 @ 21:03:53 #167
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24283578
De laatste film. dat was me toch een shit film met indianen en cowboys en een hoertje dat werd neegeschoten en daarna zo vaag dat ie niet meer te kijken was (door mij dan want viel in slaap)
Titel vergeten, redelijk jonge film
pi_24286865
The bourne supremacy....

Heb het 1e deel ook gezien, vond het toen al niks. Deze was ook niet veel beter.
Hij krijgt van mij een 5,5
Nothing to see here, carry on
pi_24287459
ILSA, TIGRESS OF SIBERIA

Ik vind elke film heerlijk als er staat: 25 years later...

En iedereen zier er nog precies hetzelfde uit...

The first half hour will certainly please Ilsa fans; the last hour is more dubious. It does, however feature two utterly jaw-dropping moments. One is the most gratuitous shower scene of all time, as Ilsa lathers up in the middle of a meeting with her minions. The second is the very baddest of all the Very Bad Science I've ever been subjected to on the screen, when a KGB agent "reverses the field" on Ilsa's closed-circuit TV system to turn her monitor into a camera. We're in serious Ed Wood territory here. And we're not even into the question why Ilsa, who surely must be pushing 60 by the time of the finale here, still looks exactly the same as she did in 1945.

woensdag 29 december 2004 @ 23:36:19 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24287531
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb je ook door gehad dat t hele verhaal de Odyssey van Homerus beschrijft?
Ik zag net dat het zelfs in de aankondiging staat, laatste zw/w tekst voordat de film verder gaat./echt begint
  donderdag 30 december 2004 @ 00:16:28 #171
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24288563
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

heb je AZUMI al gezien?

die veegt d'r reet met deze film!

yup en blijf Versus de betere vinden. Vind Azumi halverwege een beetje inzakken. Das de reden dat ik Versus al stuk of 7x heb gezien en Azumi nog maar 1x. Versus blijft gewoon grappig. lekker zinloos maar aktie en humor die me niet kan vervelen.
Maar smaken verschillen.

vandaag
Amadeus
http://www.imdb.com/title/tt0086879/

Deze had ik nog nooit gezien. Erg mooie film al hoewel ik graag wat dingen anders had gezien.
Ten eerste vond ik het acteerwerk nogal toneelstuk achtig. Duurde een hele tijd voor ik daadwerkelijk lekker in de film zat. Acteurs en sets waren aanvankelijk niet echt 1 geheel IMHO.
2 waarom americanen. De film speeld zich in Wenen af. Ik had graag Duitse en Italiaanse acteurs gezien. I mean er zat toch al ondertiteling bij dus een stukje authenticiteit had ik erg gewaardeerd.

Verder erg mooie film. En Saliére vond ik een goeie rol en het vrouwtje van Mozart was erg schattig.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 30 december 2004 @ 00:51:26 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24289390
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:31 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

.

Ik vond die film al de beste Hitchcock voor dat jij ooit serieus begon met film kijken, Hare.

Maar droom vooral verder .
Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24289671
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

Ach, ach en wee.

Kom je binnenkort dan eens gezellig bij me langs om samen serieus een filmpje te gaan kijken?
gezelly

mag ik dan kijken?

donderdag 30 december 2004 @ 01:24:30 #174
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290093
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:04 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

gezelly

mag ik dan kijken?

Naar ons of naar de film?
pi_24290160
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:51 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach, ach en wee.

gezellig doetinchem is niet ver
  donderdag 30 december 2004 @ 01:28:13 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290195
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:26 schreef pascalheister het volgende:

[..]

gezellig doetinchem is niet ver
Nijmegen he, vanaf gister officieel, vanaf volgende week dinsdag echt
pi_24290300
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
pi_24290415
THE THIEF OF BAGDAD

Waardeloos.

Nou ja, bijna want er zijn een paar aardige screenshots te bewonderen, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

donderdag 30 december 2004 @ 01:45:59 #179
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24290535
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:33 schreef pascalheister het volgende:

[..]

en je dvd's staan nog in doetinchem ?
Nog wel ja, maar dat duurt ook niet lang meer

Ik ga ze ff een potje in Doetinchem laten staan zeg!

donderdag 30 december 2004 @ 02:02:00 #180
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24290771
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

OO gefeliciteerd tis er eindelijk van gekomen. Nu ik nog lol.
The Light Is Leaving Us All
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')