abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:36:33 #126
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24251600
Se7en weer eens gekeken. En het blijft een heerlijke film. Mijn zieke kant kan het elke keer weer waarderen als ik deze film bekijk. Die moorden blijven gewoon intrigerend . En dan heeft Fincher 't ook nog eens voor elkaar gekregen om ze echt geweldig mooi en creepy in beeld te brengen, iets wat ondersteund wordt door de zeer goede prestaties van Freeman en Pitt. En natuurlijk die andere . Heerlijk gewoon.

Cijfer: 9.

Tin Cup
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!

Cijfer: 4.

dinsdag 28 december 2004 @ 12:28:22 #127
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_24253651
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!
Ik was allang blij dat het einde niet helemaal zo zoetsappig was dat'ie zou
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_24253845
[quote]Op zondag 26 december 2004 23:19 schreef Gorro het volgende:
Zaterdag:

Raiders of the Lost Ark
Indiana Jones and the Temple of Doom
Abeltje
Pietje Bell
Falling in Love
Circle of Friends

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:43:00 #129
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24253904
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Mik-xa het volgende:

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
Lekker eten en de hele dag met de familie film kijken. Kan me geen leukere kerst voorstellen
pi_24255402
Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Wat een gave film Wie verzint zoiets zou je denken, leerlingen die ik elkaar moeten uitmoorden op een eiland omdat er geen respect meer bestaat voor ouderen. Gaaf uitgewerkt ook met een prachtige setting, een paar leuke karakters (waaronder Kitano) en wat meer diepgang als ik in het begin verwachtte. Jammer alleen van een beetje geforceerd plottwistje op t eind, dat had voor mij niet echt nodig geweest

Matilda
Leuk voor de kids maar niet zo'n denderende uitwerking, ik raad t boek aan als ze kunnen lezen
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:56:15 #131
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24256457
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Met rollen van Jim Carry(goed gecast), Meryl Streep, Billy Connely en verteld door jude law.
3 kinderen verliezen door een brand hun ouders en worden ondergebracht bij count Olaf. Die graag de erfenis zou willen hebben, die de kinderen toe komt. Jim Carry is geweldig als Count Olaf, de kinderen spelen goed en voor het eerst sinds lange tijd kon ik ook naar Meryl Streep kijken zonder met te ergeren. Het verhaal is leuk, soms vraag je jeaf of het wel voor kinderen is bedoelt en de beelden zijn erg mooi. Mooie settings en decors. Het grappigste moment van de film kwam voor mij van de baby af.
Er zit een redelijk tempo in de film en daarom kijkt hij lekker weg.
Zeker een aanrader en daarom krijgt hij van mij een 8.
pi_24256929
Harry Potter 3

Tja, er was toch weinig op tv, en was al weer 3 jaar geleden dus deze maar weer ff gezien. Blijft een leuke film, en ben ook wel erg benieuwd naar het echte einde van alles

Polar Express

Hmm, vond em tegenvallen, zaten wel wat leuke stukjes bij, maar verder was het niet echt wat ik verwacht had. Animatie was wel mooi gemaakt, alleen de monden niet echt. En het verhaal was allemaal iets te voorspelbaar

Meet The Fockers

Vervolg op Meet The Parents. Erg leuke film, gelukkig met de zelfde cast + dustin hoffman en streisand. Dit keer speelde het zich af bij de fockers thuis op hawai ofzo Erg grappige stukken in de film, en wel een waardige opvolger
Vooral het kleinkind van Jack speelde erg leuk
O+ BlaBlub O+
pi_24259904
Spider-Man 2

Na deel 1 nu deel 2. Ik vind hem wel weer iets beter, verhaal wordt goed opgebouwd tot het einde, verder mooie actiescenes en special effects. Had zelf niet verwacht dat alles al verklapt zou worden in dit deel. Dus een Spider-man 3 zit er niet in. Verder wel een leuke film

Johan Cruijff - En un momento dado

Een prachtige documantaire over Johan Cruijff, Onbekende personen en bekende mensen vertellen hun verhaal over Johan in z'n spelers en trainerstijd bij Barcelona, daar tussendoor prachtige voetbalmomenten van Johan. Zelf vond ik het afscheid in 99' met het Dreamteam in Camp Nou erg mooi om te zien. Verder zit het interview met Johan ook leuk in elkaar

[ Bericht 4% gewijzigd door pascalheister op 28-12-2004 22:43:17 ]
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:36:16 #134
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24260291
Mathilda

Wel oke, gewoon ff leuk. Echte Dahl film.

Straksy & Hutch

Bager film. Het boeienste gedeelte was de uitleg over Hutch die agent en boef was. Rest kon me niet echt interesseren.

Paycheck

Mooie film. Leuk plot over hoe en wat als ze je geheugen wissen na een klus. Spoiler gezien zal ik de rest niet vertellen. Maar ik vond het zeker de moeite waard. Beetje in de richting van Minority Report. Film laat je ook wel denken. En John Woo als regiseur is bij mij altijd goed.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:09:09 #135
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_24261031
Ocean's twelve

Vanavond Frequentie
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:59:06 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24262253
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:17 schreef pascalheister het volgende:Had zelf niet verwacht dat alles al verklapt zou worden in dit deel. Dus een Spider-man 3 zit er niet in.
Nou aan het einde wordt de deur naar deel 3 toch echt wagenwijd opengezet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_24264473
Hope springs

Ach,beetje standaard comedy,maar toch wel leuk voor een keer
pi_24264917
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:59 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nou aan het einde wordt de deur naar deel 3 toch echt wagenwijd opengezet.
Ja dat is waar maar toch vind dat er al veel is verklapt MJ en Harry weten het al, dus ben wel benieuwd naar deel 3
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:10 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24265070
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:20 schreef pascalheister het volgende:
[afbeelding]

21 Grams

Van de regiseur die ook Amorres Perros op z'n naam heeft, De film bevatte ook veel elementen wat ik in Amorres Perros ook gezien heb. 21 Grams begint sterk maar halverwege vind ik hem toch wat minder worden. Wel mooi hoe alle stukken uiteindelijk een duidelijk geheel vormen, Verder wel een sterke rol van Sean Penn. Voor mij als cijfer een 7,5
wat ik dus niet snap is dat Sean Penn alom wordt geprezen om deze rol. Ok hij is ook zeeer sterk in deze film, maar ik vind toch echt dat Naomi Watts alle eer toekomt voor haar sublieme rol in deze film

Gisteren gezien (alweer )

Home Alone
Verhaal is natuurlijk bekend: jongetje wordt vergeten door z`n familie tijdens een kerstvakantie en hij blijft alleen thuis achter waar hij bezoek krijgt van 2 inbrekers. Hij doet er alles aan om z`n huis te beschermen...
Een van de leukste kerstfilms van de afgelopen zoveel jaar. Cuckin is erg grappig, net als Daniel Stern als domme boef Marv. Ken de film van buiten, dat zegt genoeg natuurlijk
Gewoon erg leuk

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:56 #140
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24265082
Looking for Richard

Ik ben de laatste tijd nogal in de ban van Shakespeare, en dan met name Richard III. Toen een dikke week terug deze film op TV kwam, was dat dus geweldige timing voor mij. Dit nepdocudrama gaat over het meest vertoonde toneelstuk van Shakespeare, geregisseerd, gespeeld en becommentariseerd door Al Pacino. Pacino probeert dit vrij ingewikkelde toneelstuk uit te leggen door het met een aantal andere acteurs op te voeren in de film en de zogenaamde discussies (over de karakters, verhaallijnen, voorgeschiedenis, etc.) op te nemen. Hij laat de belangrikste scenes zien en focust ondertussen heel erg op de onderlinge relaties tussen de personages. En naast dit alles zorgt Pacino ook nog eens voor een amusante ondertoon door afwisselend wat (nep)interviews met mensen op straat te laten zien, die hun dagelijkse visie geven op de Britse toneelschrijver en zijn werk. Nu kan ik me voorstellen dat mensen die absoluut niet geinteresseerd zijn in Shakespeare (of Pacino) dit een draak van een film vinden. Maar voor mij, als Shakespearian newbie, was dit een geschenk uit de hemel . Echt een geweldige film en een aanrader voor fans van deze legende(s)!

Rebecca

Ik had weer eens zin in Larry Olivier en ik had weer eens zin in Alfred Hitchcock, dus mijn oog viel al snel op het meesterwerk Rebecca. Ik heb deze film al een paar keer mogen aanschouwen en hij blijft me maar verbazen. Naar mijn mening is dit by far de beste Hitchcock ooit gemaakt. Een perfect verhaal (naar Daphne Du Maurier's boek) gemixt met de beste regisseur en twee van de beste acteurs/actrices ooit kan natuurlijk niets minder dan geweldig zijn. Ik kan Laurence in elke film wel waarderen, maar vooral in deze laat hij toch wel zien wat voor een geweldig acteur het is. Ook Joan Fontaine speelt voortreffelijk het oh zo lieve, schattige en vooral onschuldige meisje. Nee, dit is een film die ik zeker nog wel een aantal keer zal bekijken in mijn leven . Erg fijn.

dinsdag 28 december 2004 @ 23:05:48 #141
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24265406
Extreme Ops
Nou, dit was dus een oninteressante kutfilm.

Ghoulies II
Nee, dit was pas een oninteressante kutfilm.

Hellraiser: Bloodline
Hallo, dit was toch wel een oninteressante kutfilm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24265717
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef Timo20 het volgende:

[..]

wat ik dus niet snap is dat Sean Penn alom wordt geprezen om deze rol. Ok hij is ook zeeer sterk in deze film, maar ik vind toch echt dat Naomi Watts alle eer toekomt voor haar sublieme rol in deze film
Dat is ook wel weer zo, maar als hoofdrolspeler kijk je daar eerder naar
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:34:56 #143
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24266160
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Rebecca
Goh, ben je het eindelijk eens met me eens?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:45:40 #144
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24266393
Versus
http://www.imdb.com/title/tt0275773/

sommige films hebben een goed plot en sommige niet. Versus behoort tot de laatste catagorie maar damn wat is ie cool. Verhaal is niet belangrijk. gooi wat idiote Yakuza, 2 immortals, een erg mooi meisje(erg hoog knuffel gehalte) en een hoop zombies in een bos en laat ze lekker met elkaar knokken.
doe daar wat Rock en Drum N Bass muziek bij en een hoop humor en je hebt Versus.

2 uur lang aktie, humor en adrenaline. Kijken
The Light Is Leaving Us All
pi_24266788
Mindhunters

SUPERCOOL

alles wat ik er over kan zeggen...
pi_24267279
Shadow of a Doubt (1943)

Gisteren een Hitchcock bekeken. Toch echt een aparte film want ondanks een hoop elementen die de boel zouden horen op vrolijken is Hitchcock er in geslaagd om de sfeer grotendeels toch benauwd te houden.

Ik ben vrij onbekend met de Hitchcock films tijdens de "film noir" jaren en met het film noir genre in het algemeen maar als dit het kenmerkende donkere sfeertje is dat de films gemeen hebben dan mag het allemaal maar komen.

Het camerawerk en gebruik van schaduw en lichtval maken het geheel een genot voor het oog om maar eens te zwijgen van het vrouwelijk schoon. Wat een plaatje is het toch.

De subplots en de interactie tussen de karakters en een puik verhaal maakt de boel compleet. Het was ook opvallend aan zowel Shadow of a Doubt en 12 Angry Men dat er destijds ook flink over de staat van de samenleving werd geklaagd.

Al met al heb ik mij geen minuut verveeld. Nog een aanrader dus.

imdb cijfer 8,1 (#143)
sampoo cijfer 9,0
pi_24267289
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef mschol het volgende:
Mindhunters

SUPERCOOL

alles wat ik er over kan zeggen...
duidelijk
pi_24267933
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:45 schreef Zeitgeist het volgende:
Versus

2 uur lang aktie, humor en adrenaline. Kijken
heb je AZUMI al gezien?

die veegt d'r reet met deze film!

woensdag 29 december 2004 @ 09:24:39 #149
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24271391
Stille nacht (Ineke Houtman, 2004)
Effectieve Nederlandse thriller op het gebied van spanning en een leuke whodunnit. Bij tijden is de film daadwerkelijk spannend, een spanningsboog die vooral gecreëerd wordt door de constructie van het script. Helaas zijn sommige dialogen nogal slecht en wordt de generalisatie dat alle mannen sexbeluste beesten zijn wel heel gemakkelijk gemaakt. Het goede einde zorgt er voor dat de film op het dramatische vlak ook slaagt. Het acteerwerk is op enkele scenes na acceptabel. ***

Alexander (Oliver Stone, 2004)
Hoewel het niet de beste film van het jaar is, verdient de film zeker niet al die negatieve kritiek die je overal hoort. Stone excesseert overal in, de veldslagen zijn enerverend, bloederig en chaotisch, de dialogen zijn beladen en pompueus, evenals de muziek en veel van de acteerprestaties, maar storen deed het me niet. Ergens vond ik het wel bij Alexander passen, het is immers een grootse persoonlijkheid. De film heeft zeker z'n fouten. Het accent van Angelina Jolie is belachelijk en de biseksuele kant van Alexander wordt wat te vaak benadrukt, maar de film is net als Alexander zelf in z'n falen groter dan menig film in z'n successen, om Ptolemeus' woorden maar eens aan te halen. ***½

Waga seishun ni kanuishi (No Regrets for Our Youth) (Akira Kurosawa, 1946)
Vroege film van Akira Kurosawa, waarin al een voorbode te zien is van dingen die zouden volgen. Vooral de montage valt op sommige momenten op. Deze deed me sterk denken aan de stille films van Sergei M. Eisenstein. Verder is het oprechte verhaal mooi, maar niet altijd even sterk gebracht. Setsuko Hara is wederom sterk in haar rol. ***½
  woensdag 29 december 2004 @ 09:31:55 #150
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24271446
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:34 schreef Hare het volgende:

[..]

Goh, ben je het eindelijk eens met me eens?
.

Ik vond die film al de beste Hitchcock voor dat jij ooit serieus begon met film kijken, Hare.

Maar droom vooral verder .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')