Vrijdag:
*
Waking Life (Richard Linklater, 2001)
Blijft één van de beste en interessantste films van de laatste jaren in mijn ogen. Interessante filosofiën op een leuke wijze gebracht in een lekker experimentalistische animatievorm. *****
Zaterdag:
*
Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981)
Wervelend avontuur enzo. Fantastisch. ****½
*
Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984)
Hmmm, wervelend avontuur met irritante sidekicks. Speelt zich ook te veel op één locatie af en Indy die kindertjes gaat redden
![]()
. Duidelijk de minste Indy, maar nog steeds leuk. ***½
Abeltje (Ben Sombogaart, 1998)
Ik verwachtte geen meesterwerk, maar dat hij zo slecht was had ik ook niet verwacht. Suf en amateuristisch gemaakt met enkele leuke momenten. *½
Pietje Bell (Maria Peters, 2002)
Dat we in Nederland wel leuke jeugdfilms kunnen maken bewijst
Pietje Bell. De film ziet er goed uit, is bij tijden grappig en heeft een leuk, maar simpel verhaal. Het acteerwerk is alleen niet erg sterk. ***
Falling in Love (Ulu Grosbard, 1984)
Deze film bewijst vooral dat chemistry niet te acteren is, hoe getalenteerd je ook bent. De romance tussen Robert DeNiro en Meryl Streep voelt nergens levend en zo strompelt het romantische plotje, losjes gebaseerd op David Lean's
Brief Encounters zich voort. Gezien de cast had er toch wel wat meer in moeten zitten. **½
Circle of Friends (Pat O'Connor, 1995)
Iets beter, maar nog niet heel bijzonder was deze film met Minnie Driver en Chris O'Donnell. Het is allemaal niet onaardig, maar niet meer dan dat. **½
Zondag:
*
Indiana Jones and the Last Crusade (Steven Spielberg, 1989)
De leukste uit de trilogie in mijn ogen. Veel locaties, een leuk mythologisch verhaal, een geweldige sidekick in de vorm van Sean Connery. Topvermaak. *****
*
Royal Tenenbaums, The (Wes Anderson, 2001)
Erg leuke comedy, hoewel hij net niet het niveau van
Rushmore haalt. Droogkomisch, leuke karakters en hilarische situaties. Nog leuker dan de eerste keer dat ik hem zag. ****
Minoes (Vincent Bal, 2001)
Leuke familiefilm vooral door de leuke rol van Carice van Houten en Theo Maassen. ***½
* = al eens eerder gezien