abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24199733
The Snow Walker
o0oo0oo0

mooie film
Wat wel stom is, dat het begin van de film het einde laat zien
Erg mooie landschappen, een semi standaard liefdesverhaal maar wel mooi
pi_24200206
The Whole Ten Yards

Het leek me wel een geinige film mar wat een bagger, absoluut niet huren
pi_24200257
Gisteravond gezien,
The Princess Diaries
Matige film over een meisje die plotseling de troonopvolger blijkt te zijn voor een vaag land, en zij wordt klaargestoomd door de koningin gespeelt door Julie Andrews. Nou kan ik me altijd wel laten vermaken door dit soort tienerachtige verhaaltjes, en Anne Hathaway is best leuk om naar te kijken, maar voor het acteerwerk en cinematologie hoef je deze film niet te aanschouwen. En daar komt nog bij dat je t verhaal mijlen van te voren ziet aankomen

Shrek, #147
Hij was eindelijk eens op tv en ik had m nog nooit gezien. Erg grappige aaneenschakeling van momenten waarvan ik sommige echt ver vond gaan, aangezien t toch een kinderfilm blijft. Eddie Murphy past erg goed bij de ezel, en van mij mag ie voortaan lekker op die manier blijven optreden maar ook de andere stemmen vond ik leuk om te herkennen. De manier waarop alles getekend is is wel opmerkelijk, ontzettend gedetailleerd, mooie kleuren en leuke omgevingen. En t verveelt nooit omdat er altijd wel meerdere dingen tegelijk gebeuren. Nu ben ik niet echt een grote fan van tekenfilms, maar ik heb hier wel meer om gelachen dan de gemiddelde Disney.

The Godfather, #1
Ik had deze spraakmakende film natuurlijk al eens gezien, zo'n 10 jaar geleden denk ik toen me vader nog VHS had. Te lang geleden iig om er een duidelijk mening over te hebben Maar wat een film is het dan ook he, ontzettend mooi gemaakt en ik denk dat bijna alles wel perfect is. De prestaties van Brando en Pacino zijn fantastisch, maar Caan en Duvall zijn ook top. Het verhaal, soms wat traag, maar altijd in een goeie settings verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze hoog in de lijsten staat en die positie ook vast weet te houden

Once Were Warriors
Ik had deze film al een paar keer voorbij zien komen in dit topic en het nieuwe aankopen topic en was benieuwd, dus gisteravond was het moment om te kijken aangezien hij op tv was. Een erg aangrijpend verhaal over een Nieuw Zeelands gezin waarvan de man onder invloed van drank nogal eens grof over de grens gaat. Erg realistisch gefilmd en hij speelde me vaak op me gevoelens. Niet echt een prettige film, maar door het erg goeie acteren zeker de moeite waard om te kijken.
Where facts are few, experts are many.
pi_24210027
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
  zondag 26 december 2004 @ 01:03:40 #70
62182 Georges
That's the shit
pi_24211205
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
Misschien kan je wat meer vertellen? Dit zegt niet veel.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 26 december 2004 @ 01:17:40 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211421
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:03 schreef Georges het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 26 december 2004 @ 01:27:11 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_24211573
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
  zondag 26 december 2004 @ 01:34:16 #73
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211715
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:27 schreef Georges het volgende:

[..]

Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
  zondag 26 december 2004 @ 01:49:54 #74
62182 Georges
That's the shit
pi_24211972
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
Al zouden veel mensen alleen maar zeggen: 'goede film', prima, maar ik had het idee dat dit topic wat meerwaarde had. Dit lijkt me de uitgelezen gelegenheid om je mening te geven, voor je zelf, maar ook voor anderen.
Maar goed, dit is dus geen verkapt recensie topic.
  zondag 26 december 2004 @ 01:59:31 #75
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24212132
Iemand vroeg mij vandaag: wat is gothic. Hoewel ik me niet zo noem maar toch in die scene behoor, kon ik er geen concreet antwoord opgeven. Tis een state of mind.. een gevoel..

toen zag ik tenet weer een van mijn favoriete films. 1 die altijd in mijn top 10 zal staan:

Blade Runner
http://www.imdb.com/title/tt0083658/

Het gevoel wat deze film me geeft komt in de buurt. de sfeer die het oproept. De tragiek, decadentie, poëzie, diepgang. Denk als je dat begrijpt dat je ook een beetje het idee achter gothic inziet. Misschien zelfs industrial. En zeker cyberpunk.

anyway fantastische film.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 26 december 2004 @ 06:16:28 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24213963
Gisteren gezien:

Edward Scissorhands
Edward (Johnny Depp) heeft in plaats van echte handen, scharen als handen.Wanneer Peg Boggs (Dianne Wiest) hem vind in z`n kasteel neemt ze hem naar huis om bij hun te kunnen leven. Maar aangezien Edward nog bijna nooit buiten zijn kasteel is geweest, gaat t aanpassen gepaard met enige problemen...
Had m nog nooit gezien, dus m op dvd vragen voor de kerst leek me een goed idee . Had er veel over gehoord en alle reacties kwamen overeen met mijn mening over deze film: wat een mooie film!
Ongeveer alle gebruikelijk Tim Burton elementen zitten ook weer in deze film: geweldig acteerwerk van met name Johnny Depp (maar dat zijn wel gewend), mooie en kleurrijke decors, een fantasievol verhaaltje en een fantastisch mooie soundtrack. Je leeft helemaal met Edward mee, en dat is knap . En verder: tja, gewoon genieten geblazen met dit meesterwerkje van mr. Burton

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_24213980
quote:
Het zegt inderdaad niet veel; ik ken zoveel films met achtervolgingsscenes en ze worden snel saai.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24214080
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:23 schreef HV het volgende:
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
gisteren eindelijk ook gezien

film zat gewoon veel beter in elkaar dan hannibal, maar haalt t niet bij SotL.
de verschillende verhaallijnen lopen mooi door elkaar en naar elkaar. zeker onderhoudend en voor een lome kerstavond best geschikt. niet al te veel nadenken, maar gewoon laten kabbelen.
  zondag 26 december 2004 @ 11:31:01 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24214966
Roman Holiday

Wat een film

Het verhaal is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking klopt gewoon helemaal. En hoe kan je nu misgaan met zo'n schattige debuterende Audrey Hepburn! (meteen een oscar winnend!) en Gregory Peck. De chemie tussen onze hoofdpersonen is er absoluut en dat draagt natuurlijk bij aan het slagen van een romantische komedie. Waarbij de humor allemaal erg subtiel is, nooit dik erbovenop, maar wel altijd een glimlach op je gezicht toverend.
En ook hier wordt weer de tijd genomen om het gehele verhaal op te zetten, het duurt zeker een uur voordat we pas echt aan de 'Holiday' beginnen. En dat werkt. Op deze manier zit je lekker in de film en ken je de karakters al goed, waardoor het des te meer genieten is van hun avontuur samen.
Het einde is onhollywoods goed. Het is misschien niet wat je graag wilt dat er gebeurt, maar wel oh zo mooi

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool

En voor KQ in particular , er is echt een zeer mooie dvd set van deze film uit:

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24215281
quote:

[..]

had ik deze keer niet zoveel zin
Er staat hier ook nergens dat ik een megaconclusie moet schrijven
Maar.. volgende keer zal ik speciaal voor jou een langer stuk schrijven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 12:01:12 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24215282
Catwoman

De meeste films gebaseerd op comics vind ik nog wel vermakelijk, hoe slecht ze ook zijn. Ja, zelfs Daredevil. Maar Catwoman is samen met Batman & Robin toch wel een uitzondering. Het grootste deel van het budget moet opgegaan zijn aan het salaris van Halle Berry, en om haar er zo goed mogelijk uit te laten zien. Zelfs als trutje of als ze onder de troep aangespoeld moet zijn (gek genoeg ergens in the middle of nowhere, zonder enig water in de buurt) ziet ze er nog uit alsof ze net door een visagiste is betutteld.

Het verhaal is echt te belachelijk (ja, zelfs voor een comic verfilming), nergens ook maar ergens overtuigend (ja, zelfs voor een comic verfilming is ook dat knap), en de acteerprestaties staan op een schaal van 1 tot 10 ongeveer op -4. Berry komt echt nergens geloofwaardig over. Niet als nerdig trutje, niet als ze stoer probeert over te komen als halve katvrouw, en al helemaal niet als ze in haar costuum staat. Ik ben toch al geen fan van Halle Berry, maar dit was toch echt het dieptepunt van wat ik van haar gezien heb.

Ook de erg goede (ahum!) CGI is niet echt een pluspunt. Die katten, of de manier hoe Catwoman in de actiescenes beweegt zien er gewoon niet uit. En de goodguys, badguys en supporting cast hebben net zoveel diepgang als het blad van een salontafel. En hadden ze bij DC Comics nou niks geleerd van Batman & Robin? Van die one-liners in Catwoman zouden echte katten ook direct heel vals gaan blazen, zo afgrijselijk zijn ze.

Ik had geloof ik beter twee uur langer in bed kunnen blijven liggen ipv te besluiten deze film te kijken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 12:24:43 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24215567
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool
en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
pi_24216052
Aliens
Tja wat kan ik zeggen lekker knallen op aliens. Blijft erg spannend vooral de scenes met bewegingsdetector.

Batman Returns
Tja het is kerst dus dan kijk je ook iets kerstigs. Prachtige kerstsfeer heeft deze film en verder gewoon lekkere entertainment.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shogo op 26-12-2004 13:28:00 ]
pi_24216074
Geunyeoreul midji maseyo

aka Don't Believe Her

zucht

Mooie film, doet me sterk denken aan my sassy girl ( wat een uber pluspunt is ).
Erg grappig op sommige momenten, en toch lief.

Een man en een vrouw ( joh ) ontmoeten elkaar in de trein door een vrij knullige situatie, de vrouw komt net uit de bak vanwege fraude. Die vrouw kan heel goed liegen etc.
De ring van de man wordt gestolen ( hij wil zijn vriendin ter huwelijk vragen ) en zij steelt de ring terug. Wanneer ze de ring wil terug brengen wordt zij onterecht gezien als zijn verloofde.

Door wat grappige situaties denkt de familie dat ze zwanger is, en die jongen krijgt op zn donder etcetcetc.

Erg mooi.

Als je My Sassy Girl leuk vond, vind je deze ook wel leuk
  zondag 26 december 2004 @ 12:57:26 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24216159
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
  zondag 26 december 2004 @ 13:03:25 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24216280
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
reactie via msn om off-topic te voorkomen

En teveel wijn: I Wish
pi_24216961
Satyricon (Fellini)

Gisteravond, onder het mom van de ware kerstgedachte, dit "zwaargewicht" bekeken. Zat al een tijdje tegen deze film aan te hikken en gisternacht is het er dan van gekomen.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze film. Er is niet echt sprake van een lineair verhaal, het is meer een aaneenschakeling van verschillende scenes/situaties die losjes verband houden met elkaar. De beelden zijn (uiteraard bij Fellini) ware "eye-candy" en de (decadente) sfeer is goed getroffen.

Bijzondere kijkervaring en dus aanrader!
pi_24217311
Modern Times, #68
Ik geef eerlijk toe dat t me vaak niet zo kan boeien, stomme (als in geen gesproken tekst) films met slechte beeldkwaliteit; al kon ik vroeger uren kijken naar Harold Loyd of Laurel en Hardy. Deze film roepte echter al gauw dat zelfde gevoel op waardoor hij erg de moeite waard was. Vermakelijk verhaal, leuk gefilmd met soms uitzonderlijk leuke scenes (dat geblindoekt rollerskaten ) en altijd goeie muziek. Ga nu niet alle Chaplin films kijken, maar volgende week komt The Great Dictator en daar wil ik me dan ook wel aan wagen.

Bruce Almighty
Goeie komedie met Jim Carrey, met een onderhoudende rol van Jennifer Aniston en een leuke toevoeging van Morgan Freeman. Af en toe het typische JC gedoe, maar dat neem ik maar voor lief als verwijzingen naar ze andere films Het verhaal, dat JC de taken van God overneemt, is leuk uitgewerkt en zorgt voor een hoop grappige situaties die het een entertainende film maken. Leuk om te zien, maar geen tweede keer ofzo.

Verder nog wel grote stukken gezien van Harry Potter, Scrooged, First Knight en Young Frankenstein op tv.
  zondag 26 december 2004 @ 17:44:31 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24220476
Elf
Mmm.... eigenlijk een zeer matige film. Will Ferrell vind ik normaal gezien erg leuk, net als Bob Newhart. Ook Zooey Deschanel kan ik wel waarderen. En ze zijn allemaal vrij OK in deze film, maar toch stelt het allemaal bitter weinig voor. Er zijn leuke momentjes (dankzij Ferrell), maar hier had veel meer ingezeten. James Caan bewijst hier dat hij eigenlijk best wel een kutacteur is die geluk had dat hij in The Godfather zat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24220715
Gegen die wand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 26-12-2004 22:37:01 ]
  zondag 26 december 2004 @ 18:18:54 #91
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24220867
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:03 schreef Endtroducing het volgende:
Gegen die wand

blah blah blah
Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
pi_24220965
Try Seventeen

Normaal houd ik niet zo van fantasie in een film,maar bij deze film was het gewoon goed!
Goede en leuke film dus
pi_24221910
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
pi_24222641
Alexander

Goede film over het leven van Alexander de Grote. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb een algemene hekel ontwikkeld aan vechtscenes die niet te volgen zijn. Beelden flitsen over het scherm en je hebt geen idee wie wie is en wie bij wie hoort.
Ik krijg ook het idee, dat je als je films als deze en bijv. Troy gaat kijken, dat je dan wel enige kennis zou moeten hebben van alle Griekse / Romeinse gebruiken, mythen en dergelijke omdat je anders delen uit de film niet begrijpt, dat is op zich wel jammer.
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_24222651
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:18 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
Oei.... sorry hoor...
pi_24222915
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:23 schreef Endtroducing het volgende:

[..]

Oei.... sorry hoor...
Geeft niet als je het maar ff edit of in spoilertags zet of zo...
pi_24223637
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:36 schreef Atreidez het volgende:
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
  zondag 26 december 2004 @ 22:04:03 #98
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24224057
verklap film clou grapje
pi_24224136
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:04 schreef Zeitgeist het volgende:
verklap film clou grapje
okee dan...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 22:20:54 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24224387
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

heel erg flauwe comedy over nieuwslezers in de jaren 70. Will Ferrell speelt weer 's de botte domme sukkel, zoals hij wel vaker doet. Erg flauw, waardoor het weer leuk wordt.
En wat grappige cameos van o.a. Tim Robbins, Vince Vaughn, Ben Stiller en Danny Trejo.

"And I'm Ron Burgundy, go fuck yourself San Diego"
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 23:19:23 #101
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24225787
Vrijdag:

* Waking Life (Richard Linklater, 2001)
Blijft één van de beste en interessantste films van de laatste jaren in mijn ogen. Interessante filosofiën op een leuke wijze gebracht in een lekker experimentalistische animatievorm. *****

Zaterdag:

* Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981)
Wervelend avontuur enzo. Fantastisch. ****½

* Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984)
Hmmm, wervelend avontuur met irritante sidekicks. Speelt zich ook te veel op één locatie af en Indy die kindertjes gaat redden . Duidelijk de minste Indy, maar nog steeds leuk. ***½

Abeltje (Ben Sombogaart, 1998)
Ik verwachtte geen meesterwerk, maar dat hij zo slecht was had ik ook niet verwacht. Suf en amateuristisch gemaakt met enkele leuke momenten. *½

Pietje Bell (Maria Peters, 2002)
Dat we in Nederland wel leuke jeugdfilms kunnen maken bewijst Pietje Bell. De film ziet er goed uit, is bij tijden grappig en heeft een leuk, maar simpel verhaal. Het acteerwerk is alleen niet erg sterk. ***

Falling in Love (Ulu Grosbard, 1984)
Deze film bewijst vooral dat chemistry niet te acteren is, hoe getalenteerd je ook bent. De romance tussen Robert DeNiro en Meryl Streep voelt nergens levend en zo strompelt het romantische plotje, losjes gebaseerd op David Lean's Brief Encounters zich voort. Gezien de cast had er toch wel wat meer in moeten zitten. **½

Circle of Friends (Pat O'Connor, 1995)
Iets beter, maar nog niet heel bijzonder was deze film met Minnie Driver en Chris O'Donnell. Het is allemaal niet onaardig, maar niet meer dan dat. **½

Zondag:

* Indiana Jones and the Last Crusade (Steven Spielberg, 1989)
De leukste uit de trilogie in mijn ogen. Veel locaties, een leuk mythologisch verhaal, een geweldige sidekick in de vorm van Sean Connery. Topvermaak. *****

* Royal Tenenbaums, The (Wes Anderson, 2001)
Erg leuke comedy, hoewel hij net niet het niveau van Rushmore haalt. Droogkomisch, leuke karakters en hilarische situaties. Nog leuker dan de eerste keer dat ik hem zag. ****

Minoes (Vincent Bal, 2001)
Leuke familiefilm vooral door de leuke rol van Carice van Houten en Theo Maassen. ***½

* = al eens eerder gezien
pi_24227041
Cowboy Bebop: Tengoku no tobira
net gezien

top film
weet dat er ook een serie van is maar daar ga ik niet aanbeginnen (moet ik em eerst downloaden...)
  maandag 27 december 2004 @ 00:47:40 #103
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24227758
Gone With the Wind: het laatste uur is een pure draak, de muziek is af en toe veel te bombastisch en dan is deze film ook nogal rascistisch en af en toe ook seksistisch. Maar afgezien daarvan is dit een perfecte film, . Leigh en Gable zijn erg goed, de regie is foutloos en de hele productie ziet er ongelofelijk goed uit. Dan bevat de film ook nog eens een aantal onvergetelijke scènes en briljante bijrollen. Een meesterwerk met een paar verouderde elementen. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 27 december 2004 @ 02:01:38 #104
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24229011
vandaag:

Garden State
http://www.imdb.com/title/tt0333766/

Tja goeie film... Kende Zach Braff alleen maar van ScrubS maar hij verbaasde me in de film. Dit keer geen slapstick comedy.. Plus het feit dat ie de film heeft geschreven en geregisseerd. Petje af.
Aanrader zonder twijfel.

Night Watch
http://www.imdb.com/title/tt0403358/

kon ff geen plaatje vinden.
Mijn vriendin vond dat ik deze film moest kijken.
Russische film over vampieren.
Blijkbaar deel 1 in een trilogie over een epische strijd tussen goed en kwaad in de vampieren wereld.(deel 2 en 3 moeten nog worden gemaakt)
Dat epische zat er al goed in moet ik zeggen. het verhaal word vrij rustig verteld en heeft een cliffhanger waar je u tegen zegt.
Ik vond het verhaal een beetje warrig af en toe (maar ik hoorde ook dat dat de director's cut 2 maal zo lang zal worden of iets dergelijks.) maar al met al duister, goeie aktie, originele kijk op vampieren en goed toe gepaste special FX. Ben erg benieuwd naar deel 2. Alleen jammer dat ik geen Russisch spreek want ik heb het idee dat ik de helft van de dialogen heb gemist.
pi_24230691
Love me if you dare

Alweer een film met veel fantasie.Op de cover staat;De nieuwe Amelie.Ik vond deze beter dan Amelie.Echt een supermooie film
pi_24230793
Original Sin

Kon me niet echt bekoren.
Verhaal was totaal niet boeiend,
de Acteerprestatie(s) van Antonio Banderas zijn in deze film sterk overdreven.
Angelina Jolie deed het opzich aardig maar kan deze film niet redden.
  maandag 27 december 2004 @ 08:29:37 #107
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24230819
King Solomons mines met Patrick Swayze

Als je je 3 uur wilt vervelen dan raad ik deze aan
fok you ja!
pi_24230840
Het is kersttijd, dus dan wil je vriendin wel eens wat anders zien dan zombies, hong kong misdaadfilms of zwaarmoedig drama. en omdat ik de lulligste niet ben heb ik vrolijk meegekeken.

Love Actually
Een aantal losse verhalen die zich afspelen rond de kerst met als gezamenlijk thema: Liefde. Sommige verhaallijnen zijn leuker om te volgen als andere, maar ze hebben allemaal een happy end. Leuke feel-good movie met romantie en humor.

Notting Hill
Net als Love Actually weer een Britse romantische komedie. Ik kan echter niet ontkennen dat ik hem erg leuk vond. Zowel Hugh Grant als Julia Roberts zijn in deze film prima te pruimen en het verhaal is leuk om naar te kijken. Leukste momenten komen eigenlijk van de bijfiguren waarbij vooral de huisgenoot van Hugh Grant eruit springt!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 december 2004 @ 10:45:39 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24231853
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:47 schreef Sai het volgende:
Gone With the Wind: het laatste uur is een pure draak, de muziek is af en toe veel te bombastisch en dan is deze film ook nogal rascistisch en af en toe ook seksistisch.
vond ik allemaal erg mee vallen. Het is idd een lange zit, maar niet TE lang IMHO
geweldige film

Gisteren gezien:
Monty Python And The Holy Grail
Deze film gaat echt helemaal nergens over . Het verhaaltje is best geinig, de humor echt te flauw om waar te zijn. Het acteerwerk is eveneens erg flauw.Typisch Brits. Typisch zo`n film om te kijken als je teveel op hebt of gaar bent. Wel leuk, maar persoonlijk vind ik Life Of Brian toch veel vermakelijker.
Maar wel ok

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Taxi
Daniel (Samy Naceri) veranderd van baan en wordt taxichauffeur. Wanneer hij door de politie wordt gepakt omdat ie alweer eens te hard rijdt, moet ie de politie helpen met t oprollen van een bende gangsters die bankovervallen pleegt.
Het verhaaltje heeft niet zo veel om t lijf, maar toch is dit gewoon een hele leuke en vermakelijke comedy. Leuke grappen, goeie chemistry tussen de 2 hoofdpersonen en heerlijk recht-toe-recht-aan actie. Duidelijk t beste deel van de trilogie.
Belachelijk trouwens dat hier een Amerikaanse remake van wordt gemaakt. Juist omdat die remake IMHO het origineel niet kan benaderen en dus nooit zo leuk wordt ga ik m niet kijken

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 10:51:07 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24231929
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:45 schreef Timo20 het volgende:

Belachelijk trouwens dat hier een Amerikaanse remake van wordt gemaakt. Juist omdat die remake IMHO het origineel niet kan benaderen en dus nooit zo leuk wordt ga ik m niet kijken

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Mwah, een 7,2 is toch wel te overtreffen? Als je het origineel nou een 9,5 had gegeven, ok...

Dat die remake vervolgens een slechte film blijkt, is een tweede.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_24231939
Poseidon Adventure (1972)
De moeder van de rampenfilms is mij verteld, waar dit verhaal als 1 van de eerste een groepje mensen volgt dat zichzelf probeert te redden nadat er zich een ramp heeft voorgedaan. In dit verhaal gaat dat om de boot de Poseidon, die na een vloedgolf op oudejaarsavond gekapseist raakt. De film heeft een goed onderhoudende cast met rollen van bv. Gene Hackman, Ernest Borgnine en Shelley Winter, en een kort optreden van Leslie Nielsen als kapitein. Erg vermakelijke avonturenfilm die doordat de groep mensen voor iedereen wel een type erin heeft zitten waarmee hij zichzelf kan identificeren, altijd wel blijft boeien.

Minoes (2001)
Een leuk verhaal waar ik vroeger het boek al eens van had gelezen. Wat mij betreft is Theo Maassen niet echt een acteur die je nog eens in een film moet zetten, maar dat maakt Clarice dan wel weer meer dan goed. Bij de kinders zal dit er wel ingaan als zoete koek, persoonlijk denk ik dat ie nog leuker had kunnen zijn als ze de film wat volwassener hadden gemaakt.

O Brother, Where are Thou (2000)
Ja, beetje stom dat ik eigenlijk nooit zo'n hoge pet op had van deze film. Ik heb m gezien toen ie uitkwam en kon me bepaalde scenes zeker nog herinneren, maar het complete verhaal was me een raadsel. Toen ik er gister echt voor ben gaan zitten ben ik m een stuk meer gaan waarderen, en toen ik erna wat over de film ging lezen kreeg ik er nog meer respect voor. Hoe kan je zo'n leuk verhaal laten zien en als onderliggend verhaal de Odyssey van Homer gebruiken Voor alle verwijzingen uit de film moet je hier kijken. Wat mij betreft toch weer een van de betere Coen's, met mooie beelden, goeie muziek en een erg leuke cast

Return of the Jedi (1983), #136
Om de kerstsfeer te ontvluchten had ik deze nog opgezet gister, maar de serie wordt steeds minder geloof ik. Zoiezo zat ik het eerste half uur al met me mond open omdat het wel de muppetshow leek, met al die stripfiguren. En toen gingen ze nog zingen en dansen ook Later pakt de film het verhaal weer wat serieuser aan, maar echt spannend vind ik het nooit worden. Het blijft natuurlijk ook allemaal wat gedateerd, en voor de dialogen hoef je deze films al helemaal niet te kijken. Ik ben benieuwd of ik de delen die later zijn gemaakt beter kan waarderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Atreidez op 27-12-2004 11:27:04 ]
pi_24232450
Les Choristes
leuke franse film over een leraar die les gaat geven op een school met moelijk opvoedbare jongens. meteen bij zijn binnenkomst in de school wordt een begeleider verwond aan zn oog. ernstig. hij wil de jongens graag met andere straffen dan die van de directeur (wekenlange opsluitig) de situatie en het gedrag oplossen. een grappige film, helemaal in het tijdsbeeld. dus veel korte broekjes met lange sokken en zo.
ik geef een ***1/2!

de poster

de leraar aan het werk
Let's check out that wave, before it checks out us!
  maandag 27 december 2004 @ 11:55:45 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24232839
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:51 schreef Mike het volgende:

[..]

Mwah, een 7,2 is toch wel te overtreffen? Als je het origineel nou een 9,5 had gegeven, ok...

Dat die remake vervolgens een slechte film blijkt, is een tweede.
na t lezen van die recensies van de remake werd t vermoeden dat ik had (dat de remake n butt film is) nog es bevestigd...
Aan de ene kant ben ik benieuwd wat ze ervan hebben gemaakt, aan de andere wil ik t niet zien
pi_24233666
Eergister I, Robot
Gister The Day After Tomorrow en O Brother Where Art Thou
Drie hele verschillende films dus en alle drie erg okay
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24234298
Rashômon van Akira Kurosawa
SPOILER
Het camerawerk en de acteerprestatie die Toshirô Mifune neerzet zijn trouwens één van de beste die ik ooit gezien heb. Een meesterwerk.
  maandag 27 december 2004 @ 13:37:44 #116
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24234407
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:45 schreef Timo20 het volgende:

[..]

vond ik allemaal erg mee vallen. Het is idd een lange zit, maar niet TE lang IMHO
geweldige film
Als je vrouw continu op je aan het kankeren is moet je d'r gewoon even verkrachten, en ze is weer helemaal gelukkig. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 27 december 2004 @ 17:16:20 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24237957
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:37 schreef Sai het volgende:

[..]

Als je vrouw continu op je aan het kankeren is moet je d'r gewoon even verkrachten, en ze is weer helemaal gelukkig. .
hoppa, dan ben je snel klaar??

pi_24239338
Harry Potter en de gevangene van Azkaban.
Prachtig acteerwerk, het verhaal is steengoed en zo kan ik nog wel even doorgaan
Vind´m helemaal Geweldig!
pi_24245127

21 Grams

Van de regiseur die ook Amorres Perros op z'n naam heeft, De film bevatte ook veel elementen wat ik in Amorres Perros ook gezien heb. 21 Grams begint sterk maar halverwege vind ik hem toch wat minder worden. Wel mooi hoe alle stukken uiteindelijk een duidelijk geheel vormen, Verder wel een sterke rol van Sean Penn. Voor mij als cijfer een 7,5
  maandag 27 december 2004 @ 23:31:58 #120
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24245421
Matilda
Bij puur toeval zag ik dat deze op tv was dus voor het eerst sinds jaren besloot ik maar eens een film op tv te kijken. Ik wou hem namelijk altijd al eens zien omdat ik alle verfilmingen van Roal Dahl boeken altijd wel grappig vind en deze nog nooit had gezien.
Verhaal wordt leuk verteld en actrice voor Matilda heeft een lief koppie. Die bitcherige juffrouw is ook super. Qua engheid wordt het niveau van The Witches wel weer aardig gehaald en voor de rest is het verhaal lekker op kinderniveau. Danny Devito btw is ook super. Heerlijke film, een 7.

Lord Of The Flies
En toen nog Lord Of The Flies gezien. Wel aardige film die laat zien hoe een stel gestrande jongens van een jaar of 11 zich ontwikkelen van kindmilitairen tot barbaren. Eigenlijk een film over de menselijke natuur, moraal en primitief gedrag. Endscene is wel mooi door het contrast in kleuren en de emoties. Misschien was de film indringender of spannender geweest als we wat meer over de achtergrond van de jongeren leerden zoals in Battle Royale gebeurd. Toch wel interessent maar het is het net niet. 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 27 december 2004 @ 23:45:22 #121
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24245754
It Happened One Night

Ik vond hem nu, de tweede keer dat ik hem zag, toch wat tegenvallen.
Clark Gable heeft iets te veel gevatte opmerkingen die op een gegeven moment een beetje vervelend beginnen te worden, de film is te langgerekt waardoor je toch een beetje op het einde zit te wachten en soms is er wel erg veel geschreeuw in de film wat niet lekker klinkt (misschien komt dat door de slechte soundmix, maar ok).
Verder natuurlijk wel een leuke, vermakelijke film. Met 2 beroemheden uit die tijd, samen in een komedie. Altijd goed om te zien natuurlijk. Verder bevalt het me wel altijd in die oude films hoe man en vrouw en mensen onderling daar met elkaar omgaan, toch heel andere manieren en normen enzo, kan ik altijd zeer waarderen om dat terug te zien in films
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:45:42 #122
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24247393
vandaag voor denk ik de 20ste keer Crying Freeman.

tja ik haat aktie films... maar deze vind ik erg boeiend. Goeie mix tussen aktie scenes en rustige momenten en het verhaal volgd de anime vrij goed.

tja een aktie film voor de mensen die ook wat diepgang zoeken in hun aktie films
pi_24247493
12 Angry Men (1957)

Vandaag de dvd binnen gekregen en meteen maar eens bekeken. Net als een andere favoriet Rope speelt deze film zich zo grotendeels af in een kamer. Dit keer is het een jurykamer waarin gek genoeg het lot van een verdachte moet worden gewogen.

Ik zou kunnen stellen dat de keuze om alles op een plek te laten afspelen geniaal is. Je hebt gek genoeg meer ruimte en tijd om je te concentreren op het verhaal en er wordt maximaal gefocust op de acteerprestaties. Geen special effects die eventueel falen kan verbloemen.

Een erg geslaagde film en het is balen dat tegenwoordig maar amper films worden gemaakt die de tijd nemen om een goed verhaal te vertellen.

imdb cijfer: 8,7 (#21)
sampoo cijfer: 9,0

-

Showgirls (1995)

Een draak blijkbaar maar ik moet bekennen dat ik het best geslaagd vond. Ik heb de film met het commentaar gevolgt (op de VIP Ed.) en ik kon mij niet echt vinden in het is zo goed omdat alles fout zit. Toegegeven de film leeft in een "eigen" wereld maar het kan zijn in het showgirls universum anders is dat de rest van de werelden.

Ik denk dat een hoop mensen problemen hebben met een niet al te snugger hoofdpersonage die dat ook niet door heeft in een film die zich ook serieus neemt. Een beetje een Leslie Nielsen in Naked Gun maar dan in een "verkeerde" film.

Het is ook moeilijk voor velen om een film met een hoog tietgehalte serieus te noemen. Ik zie ook voor me dat de meeste stemmers giegelende Beavis en Butthead typetjes zijn.

imdb cijfer: 3,8
sampoo cijfer: 6,5

[ Bericht 1% gewijzigd door sampoo op 28-12-2004 00:58:00 ]
pi_24250294
Basic Instinct Blijft gewoon goed..
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:13:58 #125
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24251298
Catwoman (Pitof, 2004)
De flop van 2004. Qua kleurenpalet en shots ziet Catwoman er soms nog mooi uit, maar Pitof raakt zelf verstrikt in z'n doolhof van camerabewegingen. Daarnaast maakt de film in het script net zulke kattesprongen als Catwoman zelf. Dat het kostuum er niet uit ziet wisten we natuurlijk al langer, maar dat het acteerwerk van iedereen en vooral de villains zo slecht was niet. En dan zijn er nog de one-liners en dialogen, die de film nog belachelijker maken dan hij al was. *

Stroszek (Werner Herzog, 1977)
Bijzondere film van Werner Herzog. Voor het grootste gedeelte geïmproviseerd en dat levert af en toe briljante scenes op, maar vaak is het niet zo interessant. Vooral de scene waarin het huis geveild wordt en de bijzondere eindscene zullen me bij blijven. De vreemde en toch mooie muziek zorgt voor een bijzondere sfeer, maar toch valt de film me enigszins tegen. Ik raakte niet echt betrokken bij de film helaas. ***
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:36:33 #126
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24251600
Se7en weer eens gekeken. En het blijft een heerlijke film. Mijn zieke kant kan het elke keer weer waarderen als ik deze film bekijk. Die moorden blijven gewoon intrigerend . En dan heeft Fincher 't ook nog eens voor elkaar gekregen om ze echt geweldig mooi en creepy in beeld te brengen, iets wat ondersteund wordt door de zeer goede prestaties van Freeman en Pitt. En natuurlijk die andere . Heerlijk gewoon.

Cijfer: 9.

Tin Cup
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!

Cijfer: 4.

dinsdag 28 december 2004 @ 12:28:22 #127
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_24253651
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat wil een mens nog meer dan een golf en liefdesverhaal tussen twee van haar grootste vijanden? . Costner en Russo in het meest clichematige verhaal ooit verteld. Echt, ik heb lang niet zo enorm genoten tijdens het kijken naar een film. Slecht acteerwerk, prutsverhaal, de allermeest oninteressante en onuitgewerkte karakters in... een golffilm . Geweldig!
Ik was allang blij dat het einde niet helemaal zo zoetsappig was dat'ie zou
SPOILER
.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_24253845
[quote]Op zondag 26 december 2004 23:19 schreef Gorro het volgende:
Zaterdag:

Raiders of the Lost Ark
Indiana Jones and the Temple of Doom
Abeltje
Pietje Bell
Falling in Love
Circle of Friends

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:43:00 #129
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24253904
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Mik-xa het volgende:

Leuke kerst gehad? toch zo'n 12 uur film gekeken op zaterdag :S
Lekker eten en de hele dag met de familie film kijken. Kan me geen leukere kerst voorstellen
pi_24255402
Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Wat een gave film Wie verzint zoiets zou je denken, leerlingen die ik elkaar moeten uitmoorden op een eiland omdat er geen respect meer bestaat voor ouderen. Gaaf uitgewerkt ook met een prachtige setting, een paar leuke karakters (waaronder Kitano) en wat meer diepgang als ik in het begin verwachtte. Jammer alleen van een beetje geforceerd plottwistje op t eind, dat had voor mij niet echt nodig geweest

Matilda
Leuk voor de kids maar niet zo'n denderende uitwerking, ik raad t boek aan als ze kunnen lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')