CatwomanDe meeste films gebaseerd op comics vind ik nog wel vermakelijk, hoe slecht ze ook zijn. Ja, zelfs Daredevil. Maar Catwoman is samen met Batman & Robin toch wel een uitzondering. Het grootste deel van het budget moet opgegaan zijn aan het salaris van Halle Berry, en om haar er zo goed mogelijk uit te laten zien. Zelfs als trutje of als ze onder de troep aangespoeld moet zijn (gek genoeg ergens in the middle of nowhere, zonder enig water in de buurt) ziet ze er nog uit alsof ze net door een visagiste is betutteld.
Het verhaal is echt te belachelijk (ja, zelfs voor een comic verfilming), nergens ook maar ergens overtuigend (ja, zelfs voor een comic verfilming is ook dat knap), en de acteerprestaties staan op een schaal van 1 tot 10 ongeveer op -4. Berry komt echt nergens geloofwaardig over. Niet als nerdig trutje, niet als ze stoer probeert over te komen als halve katvrouw, en al helemaal niet als ze in haar costuum staat. Ik ben toch al geen fan van Halle Berry, maar dit was toch echt het dieptepunt van wat ik van haar gezien heb.
Ook de erg goede (ahum!) CGI is niet echt een pluspunt. Die katten, of de manier hoe Catwoman in de actiescenes beweegt zien er gewoon niet uit. En de goodguys, badguys en supporting cast hebben net zoveel diepgang als het blad van een salontafel. En hadden ze bij DC Comics nou niks geleerd van Batman & Robin? Van die one-liners in Catwoman zouden echte katten ook direct heel vals gaan blazen, zo afgrijselijk zijn ze.
Ik had geloof ik beter twee uur langer in bed kunnen blijven liggen ipv te besluiten deze film te kijken.