abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24193894
Chocolat

Wel mooi op sommige momenten, maar verder niet echt boeiend.
pi_24194382
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
  zaterdag 25 december 2004 @ 03:56:15 #63
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24196896
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:16 schreef mschol het volgende:
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
2 vind ik nog cooler maar wel verwarrender.

anyway.. tja kerst avond... maar mee laten slepen in die sfeer en om eerlijk te zijn vind ik kerst wel fijn. de lichtjes, versieringen, blijheid(misschien fake maar who cares) doen mijn normaal cynische stemming goed. Dus 2 kerst dingetjes gekeken.

Ai Yori Aoshi ~Enishi~ Miyuki 2x
http://anime.mikomi.org/s(...)~Enishi~%20%20Miyuki

een short in het Ai Yori Aoshi universum. Speeld zich in feite af VOOR Ai Yori Aoshi en Ai Yori Aoshi ~Enishi~, dus gewoon los te bekijken als je weet dat Kaoru's moeder dood is. (geen spoiler. Word in het begin van Ai Yori Aoshi verteld)
Aoi is de kerstman(vrouw) en ontmoet Kaoru op kerstavond.
Fuzzy, feelgood, romantisch. Tja hoogtepunt van mijn avond(vandaar dat ik hem ook 2x heb gekeken). Lief stukje anime die tevens hevig the heartstrings beroerd. Aanrader. De 2 series ook.

Love Hina: Christmas Movie
http://www.imdb.com/title/tt0414243/

Tja ook weer erg lief en sentimenteel. Maar ook grappig.
Enige voorkennis bij deze film kennis is wel handig maar verder is het gewoon een erg leuke romantische kerst film. Had voor mij zelfs langer gemogen.
Had alleen graag wat meer Shinobu gezien. Shinobu zal altijd mijn favo character zijn in de serie. Ze is gewoon super Kawaii.

anyway Merry X-mass all of you!!!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 25-12-2004 04:22:15 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_24197404
open water

over een stel dat een duiktochtje gaat maken en vergeten wordt door de organisatie.
korte film met potentie, helaas worden de 80 minuten verre van optimaal benut en vooral met overbodige beelden en min of meer herhaling van zetten gevuld.
daarom uiteindelijk best matig.
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:23:06 #65
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_24198988
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
want de klop doet het niet.
pi_24199733
The Snow Walker
o0oo0oo0

mooie film
Wat wel stom is, dat het begin van de film het einde laat zien
Erg mooie landschappen, een semi standaard liefdesverhaal maar wel mooi
pi_24200206
The Whole Ten Yards

Het leek me wel een geinige film mar wat een bagger, absoluut niet huren
pi_24200257
Gisteravond gezien,
The Princess Diaries
Matige film over een meisje die plotseling de troonopvolger blijkt te zijn voor een vaag land, en zij wordt klaargestoomd door de koningin gespeelt door Julie Andrews. Nou kan ik me altijd wel laten vermaken door dit soort tienerachtige verhaaltjes, en Anne Hathaway is best leuk om naar te kijken, maar voor het acteerwerk en cinematologie hoef je deze film niet te aanschouwen. En daar komt nog bij dat je t verhaal mijlen van te voren ziet aankomen

Shrek, #147
Hij was eindelijk eens op tv en ik had m nog nooit gezien. Erg grappige aaneenschakeling van momenten waarvan ik sommige echt ver vond gaan, aangezien t toch een kinderfilm blijft. Eddie Murphy past erg goed bij de ezel, en van mij mag ie voortaan lekker op die manier blijven optreden maar ook de andere stemmen vond ik leuk om te herkennen. De manier waarop alles getekend is is wel opmerkelijk, ontzettend gedetailleerd, mooie kleuren en leuke omgevingen. En t verveelt nooit omdat er altijd wel meerdere dingen tegelijk gebeuren. Nu ben ik niet echt een grote fan van tekenfilms, maar ik heb hier wel meer om gelachen dan de gemiddelde Disney.

The Godfather, #1
Ik had deze spraakmakende film natuurlijk al eens gezien, zo'n 10 jaar geleden denk ik toen me vader nog VHS had. Te lang geleden iig om er een duidelijk mening over te hebben Maar wat een film is het dan ook he, ontzettend mooi gemaakt en ik denk dat bijna alles wel perfect is. De prestaties van Brando en Pacino zijn fantastisch, maar Caan en Duvall zijn ook top. Het verhaal, soms wat traag, maar altijd in een goeie settings verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze hoog in de lijsten staat en die positie ook vast weet te houden

Once Were Warriors
Ik had deze film al een paar keer voorbij zien komen in dit topic en het nieuwe aankopen topic en was benieuwd, dus gisteravond was het moment om te kijken aangezien hij op tv was. Een erg aangrijpend verhaal over een Nieuw Zeelands gezin waarvan de man onder invloed van drank nogal eens grof over de grens gaat. Erg realistisch gefilmd en hij speelde me vaak op me gevoelens. Niet echt een prettige film, maar door het erg goeie acteren zeker de moeite waard om te kijken.
Where facts are few, experts are many.
pi_24210027
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
  zondag 26 december 2004 @ 01:03:40 #70
62182 Georges
That's the shit
pi_24211205
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
Misschien kan je wat meer vertellen? Dit zegt niet veel.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 26 december 2004 @ 01:17:40 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211421
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:03 schreef Georges het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 26 december 2004 @ 01:27:11 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_24211573
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
  zondag 26 december 2004 @ 01:34:16 #73
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211715
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:27 schreef Georges het volgende:

[..]

Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 26 december 2004 @ 01:49:54 #74
62182 Georges
That's the shit
pi_24211972
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
Al zouden veel mensen alleen maar zeggen: 'goede film', prima, maar ik had het idee dat dit topic wat meerwaarde had. Dit lijkt me de uitgelezen gelegenheid om je mening te geven, voor je zelf, maar ook voor anderen.
Maar goed, dit is dus geen verkapt recensie topic.
  zondag 26 december 2004 @ 01:59:31 #75
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24212132
Iemand vroeg mij vandaag: wat is gothic. Hoewel ik me niet zo noem maar toch in die scene behoor, kon ik er geen concreet antwoord opgeven. Tis een state of mind.. een gevoel..

toen zag ik tenet weer een van mijn favoriete films. 1 die altijd in mijn top 10 zal staan:

Blade Runner
http://www.imdb.com/title/tt0083658/

Het gevoel wat deze film me geeft komt in de buurt. de sfeer die het oproept. De tragiek, decadentie, poëzie, diepgang. Denk als je dat begrijpt dat je ook een beetje het idee achter gothic inziet. Misschien zelfs industrial. En zeker cyberpunk.

anyway fantastische film.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 26 december 2004 @ 06:16:28 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24213963
Gisteren gezien:

Edward Scissorhands
Edward (Johnny Depp) heeft in plaats van echte handen, scharen als handen.Wanneer Peg Boggs (Dianne Wiest) hem vind in z`n kasteel neemt ze hem naar huis om bij hun te kunnen leven. Maar aangezien Edward nog bijna nooit buiten zijn kasteel is geweest, gaat t aanpassen gepaard met enige problemen...
Had m nog nooit gezien, dus m op dvd vragen voor de kerst leek me een goed idee . Had er veel over gehoord en alle reacties kwamen overeen met mijn mening over deze film: wat een mooie film!
Ongeveer alle gebruikelijk Tim Burton elementen zitten ook weer in deze film: geweldig acteerwerk van met name Johnny Depp (maar dat zijn wel gewend), mooie en kleurrijke decors, een fantasievol verhaaltje en een fantastisch mooie soundtrack. Je leeft helemaal met Edward mee, en dat is knap . En verder: tja, gewoon genieten geblazen met dit meesterwerkje van mr. Burton

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_24213980
quote:
Het zegt inderdaad niet veel; ik ken zoveel films met achtervolgingsscenes en ze worden snel saai.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24214080
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:23 schreef HV het volgende:
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
gisteren eindelijk ook gezien

film zat gewoon veel beter in elkaar dan hannibal, maar haalt t niet bij SotL.
de verschillende verhaallijnen lopen mooi door elkaar en naar elkaar. zeker onderhoudend en voor een lome kerstavond best geschikt. niet al te veel nadenken, maar gewoon laten kabbelen.
  zondag 26 december 2004 @ 11:31:01 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24214966
Roman Holiday

Wat een film

Het verhaal is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking klopt gewoon helemaal. En hoe kan je nu misgaan met zo'n schattige debuterende Audrey Hepburn! (meteen een oscar winnend!) en Gregory Peck. De chemie tussen onze hoofdpersonen is er absoluut en dat draagt natuurlijk bij aan het slagen van een romantische komedie. Waarbij de humor allemaal erg subtiel is, nooit dik erbovenop, maar wel altijd een glimlach op je gezicht toverend.
En ook hier wordt weer de tijd genomen om het gehele verhaal op te zetten, het duurt zeker een uur voordat we pas echt aan de 'Holiday' beginnen. En dat werkt. Op deze manier zit je lekker in de film en ken je de karakters al goed, waardoor het des te meer genieten is van hun avontuur samen.
Het einde is onhollywoods goed. Het is misschien niet wat je graag wilt dat er gebeurt, maar wel oh zo mooi

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool

En voor KQ in particular , er is echt een zeer mooie dvd set van deze film uit:

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24215281
quote:

[..]

had ik deze keer niet zoveel zin
Er staat hier ook nergens dat ik een megaconclusie moet schrijven
Maar.. volgende keer zal ik speciaal voor jou een langer stuk schrijven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 12:01:12 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24215282
Catwoman

De meeste films gebaseerd op comics vind ik nog wel vermakelijk, hoe slecht ze ook zijn. Ja, zelfs Daredevil. Maar Catwoman is samen met Batman & Robin toch wel een uitzondering. Het grootste deel van het budget moet opgegaan zijn aan het salaris van Halle Berry, en om haar er zo goed mogelijk uit te laten zien. Zelfs als trutje of als ze onder de troep aangespoeld moet zijn (gek genoeg ergens in the middle of nowhere, zonder enig water in de buurt) ziet ze er nog uit alsof ze net door een visagiste is betutteld.

Het verhaal is echt te belachelijk (ja, zelfs voor een comic verfilming), nergens ook maar ergens overtuigend (ja, zelfs voor een comic verfilming is ook dat knap), en de acteerprestaties staan op een schaal van 1 tot 10 ongeveer op -4. Berry komt echt nergens geloofwaardig over. Niet als nerdig trutje, niet als ze stoer probeert over te komen als halve katvrouw, en al helemaal niet als ze in haar costuum staat. Ik ben toch al geen fan van Halle Berry, maar dit was toch echt het dieptepunt van wat ik van haar gezien heb.

Ook de erg goede (ahum!) CGI is niet echt een pluspunt. Die katten, of de manier hoe Catwoman in de actiescenes beweegt zien er gewoon niet uit. En de goodguys, badguys en supporting cast hebben net zoveel diepgang als het blad van een salontafel. En hadden ze bij DC Comics nou niks geleerd van Batman & Robin? Van die one-liners in Catwoman zouden echte katten ook direct heel vals gaan blazen, zo afgrijselijk zijn ze.

Ik had geloof ik beter twee uur langer in bed kunnen blijven liggen ipv te besluiten deze film te kijken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 12:24:43 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24215567
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool
en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
pi_24216052
Aliens
Tja wat kan ik zeggen lekker knallen op aliens. Blijft erg spannend vooral de scenes met bewegingsdetector.

Batman Returns
Tja het is kerst dus dan kijk je ook iets kerstigs. Prachtige kerstsfeer heeft deze film en verder gewoon lekkere entertainment.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shogo op 26-12-2004 13:28:00 ]
pi_24216074
Geunyeoreul midji maseyo

aka Don't Believe Her

zucht

Mooie film, doet me sterk denken aan my sassy girl ( wat een uber pluspunt is ).
Erg grappig op sommige momenten, en toch lief.

Een man en een vrouw ( joh ) ontmoeten elkaar in de trein door een vrij knullige situatie, de vrouw komt net uit de bak vanwege fraude. Die vrouw kan heel goed liegen etc.
De ring van de man wordt gestolen ( hij wil zijn vriendin ter huwelijk vragen ) en zij steelt de ring terug. Wanneer ze de ring wil terug brengen wordt zij onterecht gezien als zijn verloofde.

Door wat grappige situaties denkt de familie dat ze zwanger is, en die jongen krijgt op zn donder etcetcetc.

Erg mooi.

Als je My Sassy Girl leuk vond, vind je deze ook wel leuk
  zondag 26 december 2004 @ 12:57:26 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24216159
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 26 december 2004 @ 13:03:25 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24216280
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
reactie via msn om off-topic te voorkomen

En teveel wijn: I Wish
pi_24216961
Satyricon (Fellini)

Gisteravond, onder het mom van de ware kerstgedachte, dit "zwaargewicht" bekeken. Zat al een tijdje tegen deze film aan te hikken en gisternacht is het er dan van gekomen.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze film. Er is niet echt sprake van een lineair verhaal, het is meer een aaneenschakeling van verschillende scenes/situaties die losjes verband houden met elkaar. De beelden zijn (uiteraard bij Fellini) ware "eye-candy" en de (decadente) sfeer is goed getroffen.

Bijzondere kijkervaring en dus aanrader!
pi_24217311
Modern Times, #68
Ik geef eerlijk toe dat t me vaak niet zo kan boeien, stomme (als in geen gesproken tekst) films met slechte beeldkwaliteit; al kon ik vroeger uren kijken naar Harold Loyd of Laurel en Hardy. Deze film roepte echter al gauw dat zelfde gevoel op waardoor hij erg de moeite waard was. Vermakelijk verhaal, leuk gefilmd met soms uitzonderlijk leuke scenes (dat geblindoekt rollerskaten ) en altijd goeie muziek. Ga nu niet alle Chaplin films kijken, maar volgende week komt The Great Dictator en daar wil ik me dan ook wel aan wagen.

Bruce Almighty
Goeie komedie met Jim Carrey, met een onderhoudende rol van Jennifer Aniston en een leuke toevoeging van Morgan Freeman. Af en toe het typische JC gedoe, maar dat neem ik maar voor lief als verwijzingen naar ze andere films Het verhaal, dat JC de taken van God overneemt, is leuk uitgewerkt en zorgt voor een hoop grappige situaties die het een entertainende film maken. Leuk om te zien, maar geen tweede keer ofzo.

Verder nog wel grote stukken gezien van Harry Potter, Scrooged, First Knight en Young Frankenstein op tv.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 26 december 2004 @ 17:44:31 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24220476
Elf
Mmm.... eigenlijk een zeer matige film. Will Ferrell vind ik normaal gezien erg leuk, net als Bob Newhart. Ook Zooey Deschanel kan ik wel waarderen. En ze zijn allemaal vrij OK in deze film, maar toch stelt het allemaal bitter weinig voor. Er zijn leuke momentjes (dankzij Ferrell), maar hier had veel meer ingezeten. James Caan bewijst hier dat hij eigenlijk best wel een kutacteur is die geluk had dat hij in The Godfather zat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24220715
Gegen die wand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 26-12-2004 22:37:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')