Gisteravond gezien,
The Princess DiariesMatige film over een meisje die plotseling de troonopvolger blijkt te zijn voor een vaag land, en zij wordt klaargestoomd door de koningin gespeelt door Julie Andrews. Nou kan ik me altijd wel laten vermaken door dit soort tienerachtige verhaaltjes, en Anne Hathaway is best leuk om naar te kijken, maar voor het acteerwerk en cinematologie hoef je deze film niet te aanschouwen. En daar komt nog bij dat je t verhaal mijlen van te voren ziet aankomen
Shrek, #147
Hij was eindelijk eens op tv en ik had m nog nooit gezien. Erg grappige aaneenschakeling van momenten waarvan ik sommige echt ver vond gaan, aangezien t toch een kinderfilm blijft. Eddie Murphy past erg goed bij de ezel, en van mij mag ie voortaan lekker op die manier blijven optreden
![]()
maar ook de andere stemmen vond ik leuk om te herkennen. De manier waarop alles getekend is is wel opmerkelijk, ontzettend gedetailleerd, mooie kleuren en leuke omgevingen. En t verveelt nooit omdat er altijd wel meerdere dingen tegelijk gebeuren. Nu ben ik niet echt een grote fan van tekenfilms, maar ik heb hier wel meer om gelachen dan de gemiddelde Disney.
The Godfather, #1
Ik had deze spraakmakende film natuurlijk al eens gezien, zo'n 10 jaar geleden denk ik toen me vader nog VHS had. Te lang geleden iig om er een duidelijk mening over te hebben
![]()
Maar wat een film is het dan ook he, ontzettend mooi gemaakt en ik denk dat bijna alles wel perfect is. De prestaties van Brando en Pacino zijn fantastisch, maar Caan en Duvall zijn ook top. Het verhaal, soms wat traag, maar altijd in een goeie settings verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze hoog in de lijsten staat en die positie ook vast weet te houden
![]()
Once Were WarriorsIk had deze film al een paar keer voorbij zien komen in dit topic en het nieuwe aankopen topic en was benieuwd, dus gisteravond was het moment om te kijken aangezien hij op tv was. Een erg aangrijpend verhaal over een Nieuw Zeelands gezin waarvan de man onder invloed van drank nogal eens grof over de grens gaat. Erg realistisch gefilmd en hij speelde me vaak op me gevoelens. Niet echt een prettige film, maar door het erg goeie acteren zeker de moeite waard om te kijken.