abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:02:10 #1
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24112739
Vorige deel: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII

Je bent echt vet cool als je er even bij schrijft wat je ervan vond. Als je dat niet doet ben je een vieze homo die van het hoogste gebouw afgetieft moet worden. .

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek kut, maar dit is de uitzondering die de regel bevestigt. Weinig gelul en veel spanning. Zelfs Carpenter's keyboard-gepriegel past goed in de film. Verder blijft het natuurlijk wel een slasher, en dus is de diepgang nul en zitten er een aantal zuigende kutscènes in, maar het is wel eng, en daar gaat het om. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_24112744
vandaag ocean's twelve gezien... aanradertje
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:22:26 #3
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24112805
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 03:02 schreef Sai het volgende:

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek kut,
BOOO BOOO Slashers zijn cool

Stuurt Jason op je af
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 21 december 2004 @ 05:34:12 #4
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24112959
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:56 schreef ElwinBpro het volgende:
Hoi victorinox !

Ik ben Elwin Rijken, 1 van de twee regisseurs van Bum Fu!
Erg leuk om te lezen dat je ondanks onze lowbudget nadelen van de film hebt kunnen genieten.
Ik had gehoopt dat de plaza andere tijden (vooral later op de dag) had, dan waren er misschien meer mensen komen kijken.
Maar we hebben toch in totaal meer dan 900 bezoekers in Eindhoven gehad (dat is inclusief alle premieres in de andere bioscopen).
Dus ik en Raphael (de co-regisseur) en ons Baaah stunt team waren zeker tevreden.
Nu zijn we bezig met de DVD en nieuwe projecten.
Met vriendelijke groeten Elwin
Het waren idd klote-tijden bij de Plaza, daardoor moest ik hem ook in het weekend kijken.
Ik ben wel blij voor jullie dat er nog een redelijk aantal bezoekers zijn geweest, en als jullie weer een film uitbrengen zal ik er zeker weer naar toe gaan.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 21 december 2004 @ 06:20:21 #5
32740 Luka
Schop kont!
pi_24113001
Delicatessen

Fantastische zwarte komedie van dhr. Jeunet over een door voedseltekort geplaagd Parijs en waarin kannibalisme hoogtij viert.
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_24113009
Collateral en Dodgeball
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24113130
Cellular
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
pi_24113592
oceans twelve en ik heb gisteren 2 goedkope dvds gekocht....vandaag scarface kijken
pi_24113627
- white men cant jump
- the bourne surpremacy
copyright 2006
pi_24113657
The Forgotten.
Spannende film over een vrouw die weet dat haar zoon is omgekomen bij een vliegtuigongevaal maar verder zegt iedereen van niet en dat ze zlefs nooit een zoon heeft gehad. Als ik meer zou vertellen dan is de lol van de film eraf.
Erg spannend en verrassend en een film over een idee waar vast een aantal van jullie (ik wel tenminste) wel eens over nagedacht heeft.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24113668
Ten (2002)

eigenlijk een film van het type waar ik niet van houd. alleen geklets eigenlijk.
het gaat over een vrouw die in een auto rijdt. ze voert in die auto gesprekken, met haar zoontje van een jaar of 8. met haar zus en met enkele andere mensen.
dit in 10 scenes.
het zoontje heeft een hekel aan haar en wil liever bij zijn vader zijn.
gedurende de film is duidelijk dat ze probeert afstand te nemen van het zoontje door hem zo enigszins terug te winnen.
ondanks dat het type film me niet ligt, vond ik het een prima film. lang niet zo goed als The Wind Will Carry Us van dezelfde regisseur (Abbas Kiarostami), maar toch goed.
vooral ook omdat het autorijden bv. zo authentiek is. lekker tussen het gesprek door klagen over weggedrag van anderen bv.
in de eerste scene dacht ik, ik zet m uit. toch blij dat ik dat niet gedaan heb.
pi_24113756
-Final Battle
-Pitch Black
-Chronicles of riddick
-Starship Troopers animatie film (Laatste 5 episodes bestaan niet (LEES:bestaan niet)zijn nooit afgemaakt.) zit je toch ff 8 uur te kijken kom je er achtert dat je de laatste 2 uur nooit zult zien omdat een of andere !@# besloten heeft de productie stop te zetten
-Mission to mars.
-Incredibles
-Undead
-The Walking Dead
-No Next Day
-Alien 1-5
Alien v.s. predator

Slaapstoornissen, je ziet er veel films door
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24113832
The Manchurian Candidate, 2004
Redelijke thriller met Denzel Washington, Meryl Streep en Liev Schreiber. Prestaties waren standaard, niet echt heel opmerkelijk. Het verhaal had een echt amerikaans tintje en ik vond het nog het meeste weghebben van een seizoen 24, maar dan zonder terrorisme Ik vond het begin erg verwarrend maar het eind maakt netjes alles duidelijk. Overall kon die me niet heel veel boeien, maar dat komt ws. door de ongeloofwaardigheid van t verhaal, en uiteindelijk is het best een redelijke film.

Ik ben niet benieuwd naar t origineel nu, of zou ik die toch moeten kijken
Where facts are few, experts are many.
pi_24113837
Gisteravond The deep end of the ocean
Eerder had ik al het boek gelezen en dat vond ik mooi. Helaas heb ik de film niet helemaal kunnen zien omdat ik ondertussen gebeld werd. Dus ik denk dat ik 'em wellicht nog maar een keer uit de videotheek haal ofzo.
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:41:20 #15
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24114043
Awakenings (Penny Marshall, 1990)
Best mooie film met Robert DeNiro en Robin Williams in de hoofdrollen. Robert DeNiro zet een sterke rol neer als mentale patient, maar bij dat soort rollen heb ik altijd het idee dat het te veel op maniertjes leunt. Het verhaal wordt ook op een degelijke wijze gebracht, hoewel de muziek her en der iets te sentimenteel was naar mijn smaak. Degelijk Hollywood-drama, maar dus nergens uitmuntend en emotioneel liet de film me ook vrij koud. ***¼
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:00:10 #16
62182 Georges
That's the shit
pi_24114214
Heat Michael Mann, 1995.

Gister gezien. Onderhoudende film die zonder de all star cast een stuk minder geweest zou zijn.
Dit is typisch zo'n film die het vooral van grote namen moet hebben. Leuk om zoveel sterren in een film te zien.
Het verhaal zit vol met onwaarschijnlijkheden en het einde vond ik nogal teleurstellend.
De Niro en Pacino waren goed en hun karakters waren redelijk goed uitgewerkt. Ze waren ook eindelijk eens samen in een scene te zien. Al had ik ergens gelezen dat dit niet zo was en dat de scene met knip- en plakwerk tot stand gekomen is.
De rest van de goede cast bungelt er maar wat bij.

Al met al best een vermakelijke film, maar met zo'n blik aan sterren had er wel wat meer van gemaakt kunnen worden. Een 7,5.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24114937
The dreamers

Leuke,onvoorspelbare film
pi_24119028
The Boondock Saints

IK zie al tijden positieve dingen over deze film, dus een maand of wat geleden heb ik heb maar eens op dvd gekocht. Nu, op mijn ziekbed ( ) heb ik hem eindelijk gekeken. En ik kan mij compleet vinden in positieve verhalen over deze film.

Het concept, de rol van Dafoe (geweldig!), een aantal scenes (zoals wanneer Dafoe synchroon met de Saints een moord uitvoert, en de muziek vond ik erg sterke punten aan de film. Hij komt lekker snel op gang, en zakt eigenlijk nergens in. Zeker een aanrader!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_24119272
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 03:02 schreef Sai het volgende:

Ik zag vandaag weer eens Halloween: slashers zijn natuurlijk bij uitstek meesterlijk, en dit is geen uitzondering die de regel bevestigt. Weinig gelul en veel spanning. Carpenter's keyboard-score past goed in de film. Het blijft natuurlijk wel een slasher, en dus is de diepgang nul, maar er zitten een zooi uitstekende scenes in, en daardoor is de film eng, en daar gaat het om. 8.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:05:00 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24122029
Vanmiddag:

Memento
Opzich is dit best een goede film. Het verhaal van een man die alles vergeet en daarom alle dingen die hij moet onthouden laat tatoeren wordt achterstevoren vertelt. De film begint dus bij het einde en langzaamaan wordt alles duidelijk. En voor het grootste gedeelte van de film pakt dit ook goed uit. Maar in ongeveer de laatste 20 minuten lijkt t wel alsof regisseur Christopher Nolan het zichzelf te moeilijk heeft gemaakt en min of meer een "uitweg heeft geforceerd". En dat resulteert in een aantal plot holes. Wat misschien ook wel de bedoeling is zodat je over de film blijft nadenken nadat ie is afgelopen . Want niet alles is me na t kijken van de film duidelijk en dus heeft de aanpak om alles achterstevoren te vertellen niet zo goed gewerkt.
Het acteerwerk is wel erg goed, net als de regie.
Al met al zeker wel een aanrader, maar de 20e plaats in de IMDB top 250 vind ik lichtelijk overdreven

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_24122092
Ocean's Twelve. Goede cast, maar de regie, de cinematografie en het plot is vrij chaotisch.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:29:05 #22
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24122557
Wall Street: eigenlijk een nogal standaard filmpje, maar de uitstekende cast en goede dialogen tillen de film boven de middelmaat uit. De rest van de film is ook in orde, maar het duurt nogal lang, mede omdat er pas in het laatste half uur echt een conflict-situatie ontstaat. Verder is dit een prima filmpje, met een leuk tijdsbeeld gratis bijgeleverd. 7.
pi_24125580
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag:

Memento
Opzich is dit best een goede film. Het verhaal van een man die alles vergeet en daarom alle dingen die hij moet onthouden laat tatoeren wordt achterstevoren vertelt. De film begint dus bij het einde en langzaamaan wordt alles duidelijk. En voor het grootste gedeelte van de film pakt dit ook goed uit. Maar in ongeveer de laatste 20 minuten lijkt t wel alsof regisseur Christopher Nolan het zichzelf te moeilijk heeft gemaakt en min of meer een "uitweg heeft geforceerd". En dat resulteert in een aantal plot holes. Wat misschien ook wel de bedoeling is zodat je over de film blijft nadenken nadat ie is afgelopen . Want niet alles is me na t kijken van de film duidelijk en dus heeft de aanpak om alles achterstevoren te vertellen niet zo goed gewerkt.
Het acteerwerk is wel erg goed, net als de regie.
Al met al zeker wel een aanrader, maar de 20e plaats in de IMDB top 250 vind ik lichtelijk overdreven

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Die film heb ik gehuurd samen met se7en en dragonfly..het lijkt me een hele stoere film!
Correct en tevens juist...
pi_24126915
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:47 schreef bar_rel het volgende:

[..]

Die film heb ik gehuurd samen met se7en en dragonfly..het lijkt me een hele stoere film!
Dragonfly is een hele goede en onvoorspelbare film

Ik heb donderdag The Bone Collector en Liar Liar gezien:
Ik vond The Bone Collector een goede film en wel wat lijken op Se7en.
Liar Liar is gewoon een van de beste films met Jim Carrey, geniaal gewoon.

Vrijdag heb ik Ice Age gezien, erg vermakelijke film.

Ik heb van zaterdag op zondag een marathonnetje gehad met daarin de volgende films:
LOTR: The Fellowship Of The Ring (EE)
LOTR: The Two Towers (EE)
LOTR: Return Of The King (EE)
South Park The Movie
Scary Movie 3

[ Bericht 21% gewijzigd door MrMoon op 21-12-2004 22:55:56 ]
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:33:13 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24127942
Vanavond gezien:

My Life Without Me
De jonge Ann (Sarah Polley) leeft samen met haar 2 jonge kinderen en man in een caravan bij haar moeder in de tuin. Ze hebben helemaal niet breed maar proberen er t beste van te maken. Wanneer ze op een dag krijgt te horen dat ze kanker heeft en niet lang meer te leven heeft, gaat ze alle dingen doen die ze nog nooit heeft gedaan maar wel graag wil doen voordat ze sterft. Ze begint nu pas eigenlijk echt te leven...
Had al veel over deze film gelezen en gehoord dus had ik m vorige week gekocht. En wat een mooie film is dit!!! . Fantastisch geacteerd van de voltallige cast. Je leeft echt met de personages mee, je "staat dicht bij ze". Het feit dat ik al meerdere malen met soortgelijke gebeurtenissen te maken heb gehad in m`n persoonlijke leven maakt t alleen maar meer geloofwaardiger en dus leef ik alleen maar meer mee. Ook de soundtrack is fantastisch gevonden met erg mooie tracks.
Het is niet vaak dat ik bij een film bijna heb zitten huilen, maar My Life Without Me kreeg t voorelkaar

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:53:33 #26
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24128451
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:12 schreef MDKme2 het volgende:

-Alien 1-5
Dat vind ik knap.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 22 december 2004 @ 01:24:38 #27
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24130308
Weer eens gezien:

Dead Or Alive
http://www.imdb.com/title/tt0221111/

Zoals altijd vind ik Takashi Miike's films erg chaotisch maar buiten dat blijf ik dit een alleraardigst filmpje vinden. Geweld/extreemheden maar ook verhaal en simply de best climax scene EVER.

Oh for those that don't know. Tis een Politie Vs. Gangster film
pi_24130936

Masque of the Red Death 1964

Wat een feest van kleuren, belichting en mystiek! Puik camerawerk en passende score. Een flinke verrassing als je een geinige b-film verwacht.

Het verhaal deed mij een beetje(!) denken aan een combi van Pasolini's Salo (zonder al de perversiteit) en de Seventh Seal.

sampoo(tm) Cijfer: 8,5
Imdb cijfer: 6,8

[edit]
Trivia op imdb:

Roger Corman had originally wanted this to be his second "Poe" picture following the success of House of Usher (1960). He passed it over because he felt that certain plot elements were too close to Ingmar Bergman's recent _Seventh Seal, The (1957)_ .
pi_24131001
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:18 schreef Atreidez het volgende:
The Manchurian Candidate, 2004
Redelijke thriller met Denzel Washington, Meryl Streep en Liev Schreiber. Prestaties waren standaard, niet echt heel opmerkelijk. Het verhaal had een echt amerikaans tintje en ik vond het nog het meeste weghebben van een seizoen 24, maar dan zonder terrorisme Ik vond het begin erg verwarrend maar het eind maakt netjes alles duidelijk. Overall kon die me niet heel veel boeien, maar dat komt ws. door de ongeloofwaardigheid van t verhaal, en uiteindelijk is het best een redelijke film.
[afbeelding]
Ik ben niet benieuwd naar t origineel nu, of zou ik die toch moeten kijken
Het origineel zit in de imdb top 100. Moet toch een kansje waard zijn en de remake lijkt mij beinvloed door het huidige Amerikaanse "gedachtegoed" en dan krijg je dat het op een successerie van nu lijkt en een sterk Amerikaans sausje meekrijgt.

Ik heb 2 versies liggen van het origineel maar er nog niet aan te gekomen.
  woensdag 22 december 2004 @ 03:14:11 #30
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24131277
quote:
Op woensdag 22 december 2004 02:26 schreef sampoo het volgende:
Masque of the Red Death 1964[/url]

Het verhaal deed mij een beetje(!) denken aan een combi van Pasolini's Salo (zonder al de perversiteit) en de Seventh Seal.
Corman en Bergman en Pasolini. . Klinkt erg interessant.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:31:38 #31
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24133704
Stander (Bronwen Hughes, 2003)
Leuke heistfilm gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De uiteenzetting van de beweegredenen van de hoofdpersoon aan het begin van de film levert een aantal sterke scenes op. Wanneer de bankovervallen aaneengeregen worden en de film z'n einde nadert komt de slop er helaas een beetje in, maar desondanks is het een vermakelijke film. Het Zuid-Afrikaanse accent is soms wat lastig te volgen, maar draagt wel bij aan de geloofwaardigheid van de film. ***½

Grudge, The (Takashi Shimizu, 2004)
Deze remake van de Japanse film Ju-On: The Grudge is bijna een één op één kopie van dat origineel. Hij vertoont dus ook dezelfde mankementen als die film. Suggestie en dosering lijken twee woorden te zijn die niet tot de woordenschat van de regisseur behoren. Binnen de kortste keren is het kwaad in beeld gekomen en dat komt haast niet meer van het beeld tot de eindcredits beginnen te rollen. Spannende momenten levert het niet op tot het laatste kwartier, wat wel best goed is. De paar toegevoegde "cultureshock" scenes van Amerikanen die in Japan terecht gekomen zijn kunnen de film ook niet redden, net zo min als de matig acterende Sarah Michelle Gellar en Bill Pullman. **
  woensdag 22 december 2004 @ 11:13:11 #32
106587 roadronner
compesce mentem
pi_24134622
http://www.imdb.com/title/tt0357413/

The Anchorman: The legend of Ron Burgundy

Lekkere (soms flauwe) humorfilm met o.a. Christina Applegate. Ik vond hem wel lachen, als je van dergelijke humor houdt. Het verhaal: In de jaren 70 werkt een TV-presentator (ook wel "anchorman" genoemd) bij een lokaal TV-station in San Diego. Daar komt een nieuwe mevrouw werken (Applegate), en dat botst in het ongeëmancipeerde San Diego. Zij wil namelijk ook "anchor-lady" worden, maar dat is nog nooit eerder vertoond. De beide presentatie-mensen krijgen een relatie, dat gaat uit, en er volgen allerlei hilarische ontwikkelingen.

Lachen met een biertje in je hand.
Carpe Noctem
pi_24135002
Meisje

Ik vond het een beetje een saaie en langdradige film.Toch is het verhaal wel goed!
pi_24135052
Bully, Larry Clark 2001
Als je al eerder een film van Larry Clark hebt gezien weet je ongeveer wat je kunt verwachten; shockerende beelden en expliciete sex van jongeren waarvan je hoopt dat je eigen kinderen nooit zo worden. In tegenstelling tot Ken Park, de andere LC film die ik heb gezien, heeft deze een wat beter verhaal, wordt er een andere spanning gecreeerd en draait uiteindelijk de film nogal door wat ik erg goed gedaan vind. Ik blijf me ook verbazen hoe de cast in z'n films overwegend onbekend is terwijl ze stuk voor stuk goeie prestaties neer zetten, met in deze film de pluim voor Michael Pitt die ik ook in The Dreamers al erg goed vond. Nu moet ik alleen kids nog zien die ook uit de hand van LC komt, maar veel meer fucked up als Bully zal t denk ik niet worden.

Code 46, Michael Winterbottom 2003
Dit verhaal speelt zich af in de toekomst waar Code 46 een wet is die mensen verbiedt een kind te krijgen waarvan er minimaal 25% genetische gelijkenis bestaat tussen de vader en de moeder. De wereld die we zien is het Shanghai in de toekomst wat erg realistisch wordt uitgebeeld met moderne gebouwen die vaak niet alleen lijken te staan, technologien die we nu al kennen maar er beter uitzien en zo wordt een veel getrouwer beeld gecreeert als in sommige andere films die de toekomst bestrijken. Het verhaal zelf heeft wat invloeden van ESotSM, wat betreft de gebeurtenissen en de romantische achtergrond. De mindere factor vond ik Samantha Morton, op de een of andere manier zie ik weinig in dat mens, maar ook de verloop zelf is niet altijd even boeiend en achteraf blijf je best met wat vragen zitten. Door de mooie plaatjes en de op gegeven momenten goeie muziek blijft deze film wel boeien, en hij duurt ook niet zo lang gelukkig (87min.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Atreidez op 22-12-2004 13:14:20 ]
pi_24148763
2046
van Kar Wai Wong. tjongejonge. wel ingewikkeld hoor! en ik kan aziatische hoofdjes niet zo goed uit elkaar houden. ze lijken zo op elkaar! vooral de meisjes. en dan worden ze alleen beschreven en dan krijgen ze geen namen. hellup! dan heb je mij dus echt ergens achter gelaten na 10 min. het was dus een wat lange zit. pas na de film, nadat ik alles even op een rijtje had gezet begreep ik het echt. wel heeeeele mooie beelden. maar wel allemaal heel erg verwarrend.
tip: als je die gaat zien (bijvoorbeeld op IFFR) en je gaat die dag meerdere films kijken: doe deze als eerste. wat je moet je hoofd er flink bijhouden!

Vera Drake
Vera Drake is a selfless woman who is completely devoted to, and loved by, her working class family. She spends her days doting on them and caring for her sick neighbor and elderly mother. However, she also secretly visits women and helps them induce miscarriages for unwanted pregnancies. While the practice itself was illegal in 1950s England, Vera sees herself as simply helping women in need, and always does so with a smile and kind words of encouragement. When the authorities finally find her out, Vera's world and family life rapidly unravel. (Summary written by Sujit R. Varma)
ik vind het vooral een vrouwenfilm. wat een sterke vrouw! het heeft mij gegrepen. maar ik ben vooral benieuwd hoe mannen deze film ervaren. (en het onderwerp, etc.)

en voor een tweede (maar dit keer halve) keer: Cool!
het blijft een film die niet echt vergeleken kan worden met een andere film.
een goede scene van Gerrit Zalm!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_24149013
Heb net die nieuwe film met Jim carrey gezien.
Weet nie meer hoe die heet, had een lange titel
Score: 7
Schitterende set's, scenes en goed acteerwerk
Maar niet heel super grappig en een iets te soft verhaaltje
Nothing to see here, carry on
  donderdag 23 december 2004 @ 00:10:06 #37
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24150218
net toch maar gewaagd aan een DVDtje die ik al lang had liggen.

Wendigo
http://www.imdb.com/title/tt0275067/

Veel negatieve dingen over gelezen. Dat ie niet eng zou zijn enzo.
Om eerlijk te zijn ik vond hem heel vaag. In tegenstelling tot veel mensen vond ik hem wel boeiend.
(tja meeste IMDB mensen zijn americanen met een Short attention span)
Hij is traag maar niet echt horror.. We volgen voornamelijk een familie tijdens een weekendje weg in een 'cabin in the woods' en een hillbilly. Nadruk ligt vooral op het zoontje die iets met indianen heeft en over de 'wendigo' leert van een vage indiaan.

Nou wist ik van te voren al wat een Wendigo was(hou van mythologie) en het had een stoere monster movie kunnen worden maar de film is veel subtieler dan dat.

Tis een soort drama, thriller... met een vleugje mythologie. en nogal vaag. Tja.. vreemd... maar wel interessant op een of andere manier.
Maar niet echt super eng.. meer weird.
en
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 23-12-2004 00:24:51 ]
pi_24150861
quote:
Op woensdag 22 december 2004 02:26 schreef sampoo het volgende:

Masque of the Red Death 1964

sampoo(tm) Cijfer: 8,5
idd een hele sterk film, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan al die snobs hier

donderdag 23 december 2004 @ 01:16:51 #39
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_24151509
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:25 schreef RijstNatie het volgende:
Heb net die nieuwe film met Jim carrey gezien.
Weet nie meer hoe die heet, had een lange titel
Score: 7
Schitterende set's, scenes en goed acteerwerk
Maar niet heel super grappig en een iets te soft verhaaltje
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  donderdag 23 december 2004 @ 01:51:14 #40
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24151921
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:41 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

idd een hele sterk film, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan al die snobs hier

heb ik als klein jochie ooit gezien. vond hem intrigerend maar snapte hem toen niet zo.

toch nog maar eens kijken
  donderdag 23 december 2004 @ 10:37:08 #41
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24154604
2046 (Kar Wai Wong, 2004)
Kar Wai Wong werkte voor de achtste keer samen met Christopher Doyle als cinematograaf en andermaal levert dat een film op die er verbluffend uit ziet. Het spel met kleur wordt perfect uitgevoerd en in samenspel met de prachtige muziek creëert het een hele fijne sfeer. Inhoudelijk lijkt de film af en toe wat doelloos, maar mede door het sterke acteerwerk blijft de film intrigerend tot de laatste scene en laat je emotioneel ook niet onberoerd. ****½

(#104) Woman Under the Influence, A (John Cassavetes, 1974)
Voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een film van John Cassavetes. Bij Opening Night en Faces merkte ik wel het duidelijke talent van de man, maar bleek het niet helemaal mijn ding te zijn. Dat gevoel heb ik bij deze film ook nog wel een beetje, maar toch maakte de film een impressie op me. Dat is vooral te wijten aan de fantastische acteerprestatie van Gena Rowland, wat één van de beste performances is die ik heb gezien. Ook Peter Falk is goed op dreef en zorgt de muziek voor een aantal mooie momenten. Helaas staan er ook wat zwakke momenten tegenover; scenes die wat mij betreft te lang duurden en dergelijke, maar al met al een sterke film. ****
pi_24154955
Equilibrium
Al een lange tijd op de lijst om te zien en gister eindelijk eens aan toegekomen. Maar al na 20 min. kreeg ik de neiging de film uit te zetten door het absurde idee in het verhaal, om mensen die gevoelens tonen te veroordelen. De uitwerking is ook erg kil, en dan begrijp ik wel dat ze dat juist wilde benadrukken, maar dan moet je het ook ergens tegenover kunnen zetten. De actiescenes waren nog wel ok en lieten nog het meeste amusement zien, maar het verhaal en sommige aspecten daarin waren niet interessant en daarnaast ook nog belachelijk uitgewerkt. Zonde van me tijd..
pi_24155420
Gisteren The Real McCoy gezien Ik <3 van die film! Heel gaaf, moet je maar 's kijken!
Knofje!
pi_24156176
Igby goes down.
Niet helemaal gezien,moet hem nog klein stukje afkijken,was moe
Vage film,snapte er ook niet veel van.Niet echt super dus
  donderdag 23 december 2004 @ 13:10:59 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24157244
Gisteren:

Ocean`s Eleven
Danny Ocean (George Clooney) is net uit de gevangenis en besluit samen met z`n oude maat Rusty (Brad Pitt) de grootste casino`s van Las Vegas te overvallen. Hij gaat op zoek naar de geschikte personen voor deze megakraak...
Erg leuke film. De combinatie van George Clooney en Brad Pitt werkt doeltreffend. De support cast is ook erg sterk met leuke rollen voor oa Bernie Mac en Elliot Gould. Het verhaal is natuurlijk over the top, maar wel erg leuk en goed uitgewerkt.
Gewoon verstand op nul en genieten

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Ocean`s Twelve
Drie jaar na de megakraak in de 3 casino`s van Las Vegas komt eigenaar Terry Benedict (Andy Garcia) zijn geld terug eisen. Inclusief rente. Hij is zelf opzoek gegaan naar de groep die hem heeft berooft en wilt z`n geld binnen 14 dagen terug. Aan Danny Ocean en co. de taak het geld bij elkaar te krijgen....
En tja: altijd blijf je je afvragen waarom er een vervolg op een leuke/goede film wordt gemaakt. Uiteraard voor t geld. En dat is best aan de film af te zien.Net als in t eerste deel is de cast weer goed. Maar het verhaal wordt te rommelig vertelt en wordt nergens zo grappig als t eerste deel. Duidelijk een sequel puur voor t cashen, want het verhaal stelt niet veel voor. En toch is t best wel een vermakelijke film die z`n leuke punten heeft. Maar verwacht er niet te veel van.
Veel minder als z`n voorganger dus, maar nog steeds goed voor een avondje vermaak.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  donderdag 23 december 2004 @ 22:35:30 #46
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24168672
Who's That Knocking at My Door?: Scorsese's eerste 'echte' film is duidelijk beïnvloed door Godard en Cassavetes, en dat is helemaal niet iets slechts. Het ietwat pretentieuze script had alleen een wat meer ervaren regisseur nodig gehad om echt tot recht te komen, en Scorsese had net een wat beter gestructureerd script nodig om zich niet wat te vertillen. Maar ach, dit is een behoorlijk okay-e film. De hele cast en crew is duidelijk enthousiast, er zijn genoeg toffe scènes en de soundtrack is ook heel okay. Prima debuut, dus. 7+.
Mean Streets: deze tweede keer viel me de religieuze ondertoon veel meer op. Deze zorgt ervoor dat dit ver boven het gemiddelde uitsteekt en de film zich niet alleen bezighoudt met wat quasi-stoere gangsters. Keitel en DeNiro zijn allebei fantastisch en de soundtrack is vurrukkulluk. Af en toe verliest de film nogal wat vaart, en niet alle bijrollen worden even overtuigend gebracht, maar daar staan dan bijvoorbeeld het erg sterke einde en de goed neergezette sfeer tegenover. 8.
  donderdag 23 december 2004 @ 23:04:36 #47
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24169364
Ik was dit topic ff kwijt, en nu ben ik te moe om 3 reviewtjes te gaan schrijven, dus je zult het deze keer moeten doen met een cijfer:

You Can't Take it With You: 9-
The Red Shoes: 8
Gilda: 8-
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 23:33:46 #48
47213 ArmaniMania
pi_24170111
Vandaag naar Ocean`s twelve geweest, wat een zeik film.
Het acteerwerk viel me tegen, de locaties vielen me tegen, de muziek... Ik heb me echt niet kunnen vermaken, wat een flop.
  vrijdag 24 december 2004 @ 03:04:43 #49
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24173416
Hell in the Pacific: zelfs met een crew met Conrad Hall en met een cast met Toshiro Mifune verwachtte ik hier weinig van. California vond hem goed namelijk. Maar wat een toffe film! Na het eerste half uur had ik nog een beetje het gevoel dat het plot te dun was om 100 minuten te boeien, maar vanaf daar werd het alleen maar toffer. Marvin en Mifune zijn allebei erg goed en de regie is uiterst okay. En dan is de vermaaksfactor ook nog eens verdomd hoog. Alleen de muziek had van mij wel iets minder gemogen, en het einde is enigszins een anti-climax. Toch, vermaak van begin tot vlak voor het einde. 8+.
pi_24174071
gister heb ik OPEN WATER gekeken.......maar hij viel me zwaar tegen.....
ook heb ik ALIEN VS PREDATOR gezien gister...maar ook die film was zwaar B...

vind zowieso de films dit jaar niet egt meer spannend en het lijkt dat het in acteerwerk en special effects alleen maar aan het afnemen is......of ligt het nu aan mij??
denk dat meerdere mensen net zo denken......ben me aan het richten nu op de japanse films meer......heb deze week BATTLE ROYAL gekeken en ik vond het een hele goeie film.....ook AUDITION was een goeie
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:42:18 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24174916
Quiz Show (Robert Redford, 1994)
Degelijk Hollywood-drama waarvan vooral het laatste kwartier erg sterk is. Robert Redford weet daar heel mooi de moraal van de film bloot te leggen zonder prekerig over te komen. Dat is vooral te danken aan het sterke acteerwerk van Ralph Fiennes, maar ook John Turturro is erg goed in z'n rol. ***½
pi_24175090
Resident Evil 2.
Niet veel van verwacht, en nog viel deze film mij tegen. Zelfs alien vs predator is onderhand nog beter...
Veels te snel ge-edit waardoor je amper de actie kan volgen, te weinig schrikmomenten, totaal niet eng (terwijl de games dit zeker wel zijn). Als dit de trent is in hollywood qua actiefilms hoeft dat van mij niet echt... De laatste tijd zijn er teveel films waar ik naar uitkijk die totaal tegen vallen, erg jammer.
pi_24176510
Alex & Emma

Ik vond het wel een leuke film
pi_24188421
ff aftikken:
Tokyo monogatari

prachtig en ontroerend. Vele malen beter dan banshun.
vader en moeder reizen vanuit de provincie naar Tokyo om hun kinderen te bezoeken. de enige die hen echt verwelkomt is de schoondochter.
bitter en zo sterk realistisch, ook nu nog actueel.

echt een topper.

Gouttes d'eau sur pierres brûlantes

minste Ozon die ik tot nog toe heb gezien, zelfs het blote lichaam van ludevine sagnier kon het niet redden tot het gebruikelijke niveau.
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:10:24 #55
62182 Georges
That's the shit
pi_24188597
AVP: Alien Vs. Predator

Tja, wat zal ik er van zeggen? Er zijn aliens, predators en mensen die op de verkeerde plek zijn op het verkeerde moment.
Er is weinig spanning, weinig verhaal, de special effects zijn ok. Een team gaat op zoek naar een vreemde pyramide en vindt daar een hoop vervelende beesten.
Er wordt wat gevochten, er zijn wat flashbacks en dan is het over. Meer kan ik er niet van maken.
Het mist de spanning, de dialogen en het verhaal van bijvoorbeeld Aliens.
6 van de 10.
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:24:55 #56
71048 Tokay
makes your day!
pi_24188854
The Day After Tomorrow

Gisteravond gekeken op DVD.
Hmmm.
Wat zal ik er van zeggen.
Viel eigenlijk best wel een beetje tegen.
De film raakte me niet, ik werd er niet warm of koud van.
Hahaha, warm of koud
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:23:58 #57
62182 Georges
That's the shit
pi_24191493
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:24 schreef Tokay het volgende:
The Day After Tomorrow

Gisteravond gekeken op DVD.
Hmmm.
Wat zal ik er van zeggen.
Viel eigenlijk best wel een beetje tegen.
De film raakte me niet, ik werd er niet warm of koud van.
Hahaha, warm of koud

[ Bericht 5% gewijzigd door Georges op 26-12-2004 13:09:15 ]
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:31:51 #58
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24191675
Near Dark

Had er meer van verwacht. The Lost Boys uit hetzelfde jaar vind ik stukken beter. Toch wel een aardige film met wat goede scenes dus een 6,5.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:27:17 #59
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24193092
Rebecca

Prachtig!
Wat heerlijk om weer eens echt een goede film te zien na een tijdje alleen wat middelmaat gezien te hebben. Dit is wat film is all about. En dit maakt film ook zo leuk.
Hoewel de film misschien wat lang duurt is dat voor mij geen enkel probleem. Ik vind het juist goed dat de film zo zijn tijd neemt om de karakters elkaar te laten leren kennen (wat ik in deze film op 1 van de leukste manieren gebeuren die ik ken), Manderlay en de staff te leren kennen etc etc. Joan Fontaine speelt echt de sterren van de hemel, en hoewel Olivier haar dat niet nadoet zijn ze wel een erg leuk koppel. Die zeker het eerste uur voor herkenbare, leuke momenten zorgen.
Daarna gaat de film zich naar het einde toe bewegen en doet dit weer zeer rustig. Het neemt de tijd om alles te vertellen. Er zitten lange dialogen in, maar ze worden gewoon perfect afgeleverd waardoor je geboeid blijft kijken.
Echt spannend wordt de film daarentegen nooit, maar ach, als je er tegenaan kijkt als een drama is het gewoon een klein meesterwerkje
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:27:20 #60
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24193094
Manchurian Candidate
Goed spel van de acteurs, maar de films zelf kon me niet echt boeien. Redelijk voorspelbaar ook.

the Terminal
Leuke film, typische feel good film. al begint tom hanks op een gegeven moment wel te irriteren.
pi_24193894
Chocolat

Wel mooi op sommige momenten, maar verder niet echt boeiend.
pi_24194382
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
  zaterdag 25 december 2004 @ 03:56:15 #63
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24196896
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:16 schreef mschol het volgende:
Ghost in The sehll..

deze behoeft geen intro, is er al vaak genoeg geweest...

wel coole film
2 vind ik nog cooler maar wel verwarrender.

anyway.. tja kerst avond... maar mee laten slepen in die sfeer en om eerlijk te zijn vind ik kerst wel fijn. de lichtjes, versieringen, blijheid(misschien fake maar who cares) doen mijn normaal cynische stemming goed. Dus 2 kerst dingetjes gekeken.

Ai Yori Aoshi ~Enishi~ Miyuki 2x
http://anime.mikomi.org/s(...)~Enishi~%20%20Miyuki

een short in het Ai Yori Aoshi universum. Speeld zich in feite af VOOR Ai Yori Aoshi en Ai Yori Aoshi ~Enishi~, dus gewoon los te bekijken als je weet dat Kaoru's moeder dood is. (geen spoiler. Word in het begin van Ai Yori Aoshi verteld)
Aoi is de kerstman(vrouw) en ontmoet Kaoru op kerstavond.
Fuzzy, feelgood, romantisch. Tja hoogtepunt van mijn avond(vandaar dat ik hem ook 2x heb gekeken). Lief stukje anime die tevens hevig the heartstrings beroerd. Aanrader. De 2 series ook.

Love Hina: Christmas Movie
http://www.imdb.com/title/tt0414243/

Tja ook weer erg lief en sentimenteel. Maar ook grappig.
Enige voorkennis bij deze film kennis is wel handig maar verder is het gewoon een erg leuke romantische kerst film. Had voor mij zelfs langer gemogen.
Had alleen graag wat meer Shinobu gezien. Shinobu zal altijd mijn favo character zijn in de serie. Ze is gewoon super Kawaii.

anyway Merry X-mass all of you!!!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 25-12-2004 04:22:15 ]
pi_24197404
open water

over een stel dat een duiktochtje gaat maken en vergeten wordt door de organisatie.
korte film met potentie, helaas worden de 80 minuten verre van optimaal benut en vooral met overbodige beelden en min of meer herhaling van zetten gevuld.
daarom uiteindelijk best matig.
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:23:06 #65
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_24198988
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
want de klop doet het niet.
pi_24199733
The Snow Walker
o0oo0oo0

mooie film
Wat wel stom is, dat het begin van de film het einde laat zien
Erg mooie landschappen, een semi standaard liefdesverhaal maar wel mooi
pi_24200206
The Whole Ten Yards

Het leek me wel een geinige film mar wat een bagger, absoluut niet huren
pi_24200257
Gisteravond gezien,
The Princess Diaries
Matige film over een meisje die plotseling de troonopvolger blijkt te zijn voor een vaag land, en zij wordt klaargestoomd door de koningin gespeelt door Julie Andrews. Nou kan ik me altijd wel laten vermaken door dit soort tienerachtige verhaaltjes, en Anne Hathaway is best leuk om naar te kijken, maar voor het acteerwerk en cinematologie hoef je deze film niet te aanschouwen. En daar komt nog bij dat je t verhaal mijlen van te voren ziet aankomen

Shrek, #147
Hij was eindelijk eens op tv en ik had m nog nooit gezien. Erg grappige aaneenschakeling van momenten waarvan ik sommige echt ver vond gaan, aangezien t toch een kinderfilm blijft. Eddie Murphy past erg goed bij de ezel, en van mij mag ie voortaan lekker op die manier blijven optreden maar ook de andere stemmen vond ik leuk om te herkennen. De manier waarop alles getekend is is wel opmerkelijk, ontzettend gedetailleerd, mooie kleuren en leuke omgevingen. En t verveelt nooit omdat er altijd wel meerdere dingen tegelijk gebeuren. Nu ben ik niet echt een grote fan van tekenfilms, maar ik heb hier wel meer om gelachen dan de gemiddelde Disney.

The Godfather, #1
Ik had deze spraakmakende film natuurlijk al eens gezien, zo'n 10 jaar geleden denk ik toen me vader nog VHS had. Te lang geleden iig om er een duidelijk mening over te hebben Maar wat een film is het dan ook he, ontzettend mooi gemaakt en ik denk dat bijna alles wel perfect is. De prestaties van Brando en Pacino zijn fantastisch, maar Caan en Duvall zijn ook top. Het verhaal, soms wat traag, maar altijd in een goeie settings verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze hoog in de lijsten staat en die positie ook vast weet te houden

Once Were Warriors
Ik had deze film al een paar keer voorbij zien komen in dit topic en het nieuwe aankopen topic en was benieuwd, dus gisteravond was het moment om te kijken aangezien hij op tv was. Een erg aangrijpend verhaal over een Nieuw Zeelands gezin waarvan de man onder invloed van drank nogal eens grof over de grens gaat. Erg realistisch gefilmd en hij speelde me vaak op me gevoelens. Niet echt een prettige film, maar door het erg goeie acteren zeker de moeite waard om te kijken.
pi_24210027
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
  zondag 26 december 2004 @ 01:03:40 #70
62182 Georges
That's the shit
pi_24211205
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Ronin

Goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast.
Misschien kan je wat meer vertellen? Dit zegt niet veel.
  zondag 26 december 2004 @ 01:17:40 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211421
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:03 schreef Georges het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
  zondag 26 december 2004 @ 01:27:11 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_24211573
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hij geeft toch zijn mening en als je meer wilt weten volg je de imdb link.
Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
  zondag 26 december 2004 @ 01:34:16 #73
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24211715
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:27 schreef Georges het volgende:

[..]

Ja, en zo kunnen we in het vervolg wel gewoon altijd IMDB volgen. Daarmee is dit topic overbodig.
Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
  zondag 26 december 2004 @ 01:49:54 #74
62182 Georges
That's the shit
pi_24211972
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nee want op imdb staat niet dat Pascalheister het, en ik citeer, een 'goede film, met geweldige achtervolgingscenes en een zeer aardige cast' vond.

Het is natuurlijk leuker als er wat langere recensies staan, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Nou heb ik de afgelopen weken vrijwel geen films gekeken, maar normaal gesproken type ik wel een langere beschrijving neer. Maar als iemand alleen zijn mening geeft en een imdb link dan moet dat toch kunnen.
De echte nerds blijven hun lange verhalen wel typen hoor.
Al zouden veel mensen alleen maar zeggen: 'goede film', prima, maar ik had het idee dat dit topic wat meerwaarde had. Dit lijkt me de uitgelezen gelegenheid om je mening te geven, voor je zelf, maar ook voor anderen.
Maar goed, dit is dus geen verkapt recensie topic.
  zondag 26 december 2004 @ 01:59:31 #75
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24212132
Iemand vroeg mij vandaag: wat is gothic. Hoewel ik me niet zo noem maar toch in die scene behoor, kon ik er geen concreet antwoord opgeven. Tis een state of mind.. een gevoel..

toen zag ik tenet weer een van mijn favoriete films. 1 die altijd in mijn top 10 zal staan:

Blade Runner
http://www.imdb.com/title/tt0083658/

Het gevoel wat deze film me geeft komt in de buurt. de sfeer die het oproept. De tragiek, decadentie, poëzie, diepgang. Denk als je dat begrijpt dat je ook een beetje het idee achter gothic inziet. Misschien zelfs industrial. En zeker cyberpunk.

anyway fantastische film.
  zondag 26 december 2004 @ 06:16:28 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24213963
Gisteren gezien:

Edward Scissorhands
Edward (Johnny Depp) heeft in plaats van echte handen, scharen als handen.Wanneer Peg Boggs (Dianne Wiest) hem vind in z`n kasteel neemt ze hem naar huis om bij hun te kunnen leven. Maar aangezien Edward nog bijna nooit buiten zijn kasteel is geweest, gaat t aanpassen gepaard met enige problemen...
Had m nog nooit gezien, dus m op dvd vragen voor de kerst leek me een goed idee . Had er veel over gehoord en alle reacties kwamen overeen met mijn mening over deze film: wat een mooie film!
Ongeveer alle gebruikelijk Tim Burton elementen zitten ook weer in deze film: geweldig acteerwerk van met name Johnny Depp (maar dat zijn wel gewend), mooie en kleurrijke decors, een fantasievol verhaaltje en een fantastisch mooie soundtrack. Je leeft helemaal met Edward mee, en dat is knap . En verder: tja, gewoon genieten geblazen met dit meesterwerkje van mr. Burton

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_24213980
quote:
Het zegt inderdaad niet veel; ik ken zoveel films met achtervolgingsscenes en ze worden snel saai.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24214080
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:23 schreef HV het volgende:
Red Dragon

Het eerste deel van de Lecter trilogie...dus deze film speelt zich af voor Silence of the lambs en Hannibal. Dit keer moet Will Graham (ex-FBI agent) een seriemoordenaar opsporen en vraagt hij hulp aan Dr. Lecter.

Wel een spannende/leuke film en ik vond 'm iig beter dan Hannibal..
gisteren eindelijk ook gezien

film zat gewoon veel beter in elkaar dan hannibal, maar haalt t niet bij SotL.
de verschillende verhaallijnen lopen mooi door elkaar en naar elkaar. zeker onderhoudend en voor een lome kerstavond best geschikt. niet al te veel nadenken, maar gewoon laten kabbelen.
  zondag 26 december 2004 @ 11:31:01 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24214966
Roman Holiday

Wat een film

Het verhaal is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking klopt gewoon helemaal. En hoe kan je nu misgaan met zo'n schattige debuterende Audrey Hepburn! (meteen een oscar winnend!) en Gregory Peck. De chemie tussen onze hoofdpersonen is er absoluut en dat draagt natuurlijk bij aan het slagen van een romantische komedie. Waarbij de humor allemaal erg subtiel is, nooit dik erbovenop, maar wel altijd een glimlach op je gezicht toverend.
En ook hier wordt weer de tijd genomen om het gehele verhaal op te zetten, het duurt zeker een uur voordat we pas echt aan de 'Holiday' beginnen. En dat werkt. Op deze manier zit je lekker in de film en ken je de karakters al goed, waardoor het des te meer genieten is van hun avontuur samen.
Het einde is onhollywoods goed. Het is misschien niet wat je graag wilt dat er gebeurt, maar wel oh zo mooi

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool

En voor KQ in particular , er is echt een zeer mooie dvd set van deze film uit:

pi_24215281
quote:

[..]

had ik deze keer niet zoveel zin
Er staat hier ook nergens dat ik een megaconclusie moet schrijven
Maar.. volgende keer zal ik speciaal voor jou een langer stuk schrijven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 12:01:12 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24215282
Catwoman

De meeste films gebaseerd op comics vind ik nog wel vermakelijk, hoe slecht ze ook zijn. Ja, zelfs Daredevil. Maar Catwoman is samen met Batman & Robin toch wel een uitzondering. Het grootste deel van het budget moet opgegaan zijn aan het salaris van Halle Berry, en om haar er zo goed mogelijk uit te laten zien. Zelfs als trutje of als ze onder de troep aangespoeld moet zijn (gek genoeg ergens in the middle of nowhere, zonder enig water in de buurt) ziet ze er nog uit alsof ze net door een visagiste is betutteld.

Het verhaal is echt te belachelijk (ja, zelfs voor een comic verfilming), nergens ook maar ergens overtuigend (ja, zelfs voor een comic verfilming is ook dat knap), en de acteerprestaties staan op een schaal van 1 tot 10 ongeveer op -4. Berry komt echt nergens geloofwaardig over. Niet als nerdig trutje, niet als ze stoer probeert over te komen als halve katvrouw, en al helemaal niet als ze in haar costuum staat. Ik ben toch al geen fan van Halle Berry, maar dit was toch echt het dieptepunt van wat ik van haar gezien heb.

Ook de erg goede (ahum!) CGI is niet echt een pluspunt. Die katten, of de manier hoe Catwoman in de actiescenes beweegt zien er gewoon niet uit. En de goodguys, badguys en supporting cast hebben net zoveel diepgang als het blad van een salontafel. En hadden ze bij DC Comics nou niks geleerd van Batman & Robin? Van die one-liners in Catwoman zouden echte katten ook direct heel vals gaan blazen, zo afgrijselijk zijn ze.

Ik had geloof ik beter twee uur langer in bed kunnen blijven liggen ipv te besluiten deze film te kijken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 26 december 2004 @ 12:24:43 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24215567
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

En voor de mensen met de dvd: Op de featurette Remembering Roman Holiday staat echt een stukje geschiedenis, heel erg leuk! Audrey Hepburn vertelt in de screentest (niet wetende dat ze wordt opgenomen) over de oorlog, hoe ze een artiest is geworden en dat ze heeft opgetreden voor het verzet in Arnhem Echt supercool
en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
pi_24216052
Aliens
Tja wat kan ik zeggen lekker knallen op aliens. Blijft erg spannend vooral de scenes met bewegingsdetector.

Batman Returns
Tja het is kerst dus dan kijk je ook iets kerstigs. Prachtige kerstsfeer heeft deze film en verder gewoon lekkere entertainment.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shogo op 26-12-2004 13:28:00 ]
pi_24216074
Geunyeoreul midji maseyo

aka Don't Believe Her

zucht

Mooie film, doet me sterk denken aan my sassy girl ( wat een uber pluspunt is ).
Erg grappig op sommige momenten, en toch lief.

Een man en een vrouw ( joh ) ontmoeten elkaar in de trein door een vrij knullige situatie, de vrouw komt net uit de bak vanwege fraude. Die vrouw kan heel goed liegen etc.
De ring van de man wordt gestolen ( hij wil zijn vriendin ter huwelijk vragen ) en zij steelt de ring terug. Wanneer ze de ring wil terug brengen wordt zij onterecht gezien als zijn verloofde.

Door wat grappige situaties denkt de familie dat ze zwanger is, en die jongen krijgt op zn donder etcetcetc.

Erg mooi.

Als je My Sassy Girl leuk vond, vind je deze ook wel leuk
  zondag 26 december 2004 @ 12:57:26 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24216159
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en dat wist je nog niet?? ze heeft de complete oorlog in Arnhem doorgebracht
is idd een erg mooi, leuk maar ook best ontroerend stukje...

Zeker t kijken waard
Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
  zondag 26 december 2004 @ 13:03:25 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24216280
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Heb je teveel wijn op ofzo?

Waar zeg ik dat ik het nog niet wist? Ik zeg alleen dat ik het erg leuk vond om het haar zelf te zien en horen vertellen...
reactie via msn om off-topic te voorkomen

En teveel wijn: I Wish
pi_24216961
Satyricon (Fellini)

Gisteravond, onder het mom van de ware kerstgedachte, dit "zwaargewicht" bekeken. Zat al een tijdje tegen deze film aan te hikken en gisternacht is het er dan van gekomen.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze film. Er is niet echt sprake van een lineair verhaal, het is meer een aaneenschakeling van verschillende scenes/situaties die losjes verband houden met elkaar. De beelden zijn (uiteraard bij Fellini) ware "eye-candy" en de (decadente) sfeer is goed getroffen.

Bijzondere kijkervaring en dus aanrader!
pi_24217311
Modern Times, #68
Ik geef eerlijk toe dat t me vaak niet zo kan boeien, stomme (als in geen gesproken tekst) films met slechte beeldkwaliteit; al kon ik vroeger uren kijken naar Harold Loyd of Laurel en Hardy. Deze film roepte echter al gauw dat zelfde gevoel op waardoor hij erg de moeite waard was. Vermakelijk verhaal, leuk gefilmd met soms uitzonderlijk leuke scenes (dat geblindoekt rollerskaten ) en altijd goeie muziek. Ga nu niet alle Chaplin films kijken, maar volgende week komt The Great Dictator en daar wil ik me dan ook wel aan wagen.

Bruce Almighty
Goeie komedie met Jim Carrey, met een onderhoudende rol van Jennifer Aniston en een leuke toevoeging van Morgan Freeman. Af en toe het typische JC gedoe, maar dat neem ik maar voor lief als verwijzingen naar ze andere films Het verhaal, dat JC de taken van God overneemt, is leuk uitgewerkt en zorgt voor een hoop grappige situaties die het een entertainende film maken. Leuk om te zien, maar geen tweede keer ofzo.

Verder nog wel grote stukken gezien van Harry Potter, Scrooged, First Knight en Young Frankenstein op tv.
  zondag 26 december 2004 @ 17:44:31 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24220476
Elf
Mmm.... eigenlijk een zeer matige film. Will Ferrell vind ik normaal gezien erg leuk, net als Bob Newhart. Ook Zooey Deschanel kan ik wel waarderen. En ze zijn allemaal vrij OK in deze film, maar toch stelt het allemaal bitter weinig voor. Er zijn leuke momentjes (dankzij Ferrell), maar hier had veel meer ingezeten. James Caan bewijst hier dat hij eigenlijk best wel een kutacteur is die geluk had dat hij in The Godfather zat.
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24220715
Gegen die wand
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 26-12-2004 22:37:01 ]
  zondag 26 december 2004 @ 18:18:54 #91
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24220867
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:03 schreef Endtroducing het volgende:
Gegen die wand

blah blah blah
Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
pi_24220965
Try Seventeen

Normaal houd ik niet zo van fantasie in een film,maar bij deze film was het gewoon goed!
Goede en leuke film dus
pi_24221910
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
pi_24222641
Alexander

Goede film over het leven van Alexander de Grote. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb een algemene hekel ontwikkeld aan vechtscenes die niet te volgen zijn. Beelden flitsen over het scherm en je hebt geen idee wie wie is en wie bij wie hoort.
Ik krijg ook het idee, dat je als je films als deze en bijv. Troy gaat kijken, dat je dan wel enige kennis zou moeten hebben van alle Griekse / Romeinse gebruiken, mythen en dergelijke omdat je anders delen uit de film niet begrijpt, dat is op zich wel jammer.
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_24222651
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:18 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja anders vat je gewoon even de hele film samen poephoofd.
Oei.... sorry hoor...
pi_24222915
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:23 schreef Endtroducing het volgende:

[..]

Oei.... sorry hoor...
Geeft niet als je het maar ff edit of in spoilertags zet of zo...
pi_24223637
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:36 schreef Atreidez het volgende:
En de "Luke I am your father-Award" gaat naar...
  zondag 26 december 2004 @ 22:04:03 #98
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24224057
verklap film clou grapje
pi_24224136
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:04 schreef Zeitgeist het volgende:
verklap film clou grapje
okee dan...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 december 2004 @ 22:20:54 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24224387
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

heel erg flauwe comedy over nieuwslezers in de jaren 70. Will Ferrell speelt weer 's de botte domme sukkel, zoals hij wel vaker doet. Erg flauw, waardoor het weer leuk wordt.
En wat grappige cameos van o.a. Tim Robbins, Vince Vaughn, Ben Stiller en Danny Trejo.

"And I'm Ron Burgundy, go fuck yourself San Diego"
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')