quote:Op donderdag 2 december 2004 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Zal ik anders X (manlief) vragen om het een keertje voor te komen doen
Hij is zo ongelofelijk bot en grof dat ik er gewoon echt geen antwoord op heb.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:08 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Volgens mij is daarop het enige mogelijke antwoord: "Nee dank je, ik wil graag mooie kinderen"
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:09 schreef BubbleBabe het volgende:
Als je net een miskraam gehad hebt;
"je bent nog zo jong, volgende keer gaat het wél goed.."
of..
" het zal wel een windei geweest zijn dan"
dit alles was 2 dagen na mijn miskraam, op een verjaardag... ik ben de desbetreffende dame nog net niet aangevlogen...
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lieve Fok!-ouders: zeg dit nóóóóóóóóóóóit tegen je kinderen!
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik weet precies hoe je je voelt
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Net ff anders, maar daarom niet minder erg....
Ik: [op vaderdag] Mamma, we hebben nou moederdag en vaderdag gehad, wanneer is het nou kinderdag?
Moeder: het is elke dag kinderdag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lieve Fok!-ouders: zeg dit nóóóóóóóóóóóit tegen je kinderen!
Mensen die dat zeggen weten niets beters om je een hart onder de riem te steken maar proberen toch positief te zijn. Er klinkt een beetje in door dat ze het verder ook niet weten, wat op zichzelf niet vreemd is, maar wel vervelend over komt. Net als een grapje maken of een stoffig cliché aan te halen.quote:Op donderdag 2 december 2004 17:51 schreef Spindizzy het volgende:
Ik gun het je zo
Ik kan niet eens echt uitleggen waarom maar ik vind hem bijna net zo vreselijk als "kinderen neem je niet, die krijg je". Mijn nekharen gaan er elke keer weer van overeind.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:15 schreef miss_sly het volgende:
FritsvanEgters: tuurlijk bedoelen ze het goed enzo, maar mogen we niet eventjes onze gal spugen hiero? Dan doe ik dat misschien niet tegen de mensen in kwestie, maar kan ik dan vriendelijk en redelijjk blijven enzo.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:59 schreef lady-wrb het volgende:
die miskraam was niet voor niks. wie weet wat voor gedrocht het geworden was
(ik heb na die opmerking nog een tijd nachtmerries hiervan gehad)
Dan moet je het volgende maar even niet lezenquote:Op donderdag 2 december 2004 19:15 schreef miss_sly het volgende:
En ik krijg altijd vreselijke jeuk van het zoveelste verhaal over mensen die het jaren proberen, de hoop opgeven, op vakantie gaan en zwanger terugkomen. Iedereen kent wel een zus van de broer van de buurman waarbij zoiets is voorgekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Het lijkt me vreselijk frustrerend als je steeds dit soort verhalen moet aanhoren want de realiteit is dat het in 99,9% van de gevallen niet zo gaat!
Ik vermoed zelfs dat iedereen gewoon via via steeds hetzelfde verhaal van die ene persoon te horen krijgt. Er zijn vast maar 2 of 3 gevallen per 10 jaar of zo en omdat het zo bijzonder is wordt het als een soort sprookje aan iedereen doorverteldEn aangezien Nederland zo ontzettend klein is, is die ene persoon altijd wel een zus van de buurvrouw d'r achterneef haar kleinkind's bridgepartner
Maar nu weer ontopic: spuw uw gal! Die van mij is al genoemd (je moet er niet zo mee bezig zijn)
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
In de verschillende topics in OUD komen regelmatig opmerkingen voor waar je je helemaal rot aan kunt ergeren. De hoogste tijd om ze eens op een rijtje te zetten zodat je ze nooit meer hoeft te horen/lezen
Kinderen neem je niet, die krijg je.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:52 schreef Sugar het volgende:
Geniet er maar van, het gaat zooooooooo snel!
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
Wat goed van jullie dat jullie zo'n kindje een kans willen geven
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:29 schreef Loena-tik- het volgende:
"Jullie gaan zeker door totdat jullie een meisje hebben?" zin die geproduceerd werd door vele greinzende hoofden (hé de kotssmilie is pleite)
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:18 schreef jessie het volgende:
Ben je nou weer zwanger of ben je zo dik van jezelf gewordenEn toen was ik dus niet zwanger
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:49 schreef CarOnline het volgende:
Oh een tweeling? Hoever ben je nu? 12 weken? Nou je kan nog terug hoor!
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:18 schreef jessie het volgende:
Ben je nou weer zwanger of ben je zo dik van jezelf gewordenEn toen was ik dus niet zwanger
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:00 schreef mallemeid het volgende:
Aan de zin 'ik weet hoe je je voelt' erger ik me ook kapot. Of 'ohja, dat heb ik ook gehad maar dan 1000 keer erger'...
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:43 schreef Spindizzy het volgende:
Mijn moeders reactie toen ze hoorde dat we gingen adopteren: "God waar begin je aan! Dat eindigt toch als boeventuig en is nog ondankbaar ook"
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:22 schreef texelonia het volgende:
Oh en toen Amalia was geboren noemde iedereen haar "een wolk van een baby". Echt, wat een vreselijke opmerking vind ik dat. Kweenie waaron, maar ergerde me er dood aan.
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:43 schreef Spindizzy het volgende:
Mijn moeders reactie toen ze hoorde dat we gingen adopteren: "God waar begin je aan! Dat eindigt toch als boeventuig en is nog ondankbaar ook"
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:22 schreef texelonia het volgende:
Oh en toen Amalia was geboren noemde iedereen haar "een wolk van een baby". Echt, wat een vreselijke opmerking vind ik dat. Kweenie waaron, maar ergerde me er dood aan.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:40 schreef Rewimo het volgende:
Jolene, ik zeg dan meestal dat ik niet goed weet wat ik moet zeggen, maar dat ik met diegene meevoel. Of gewoon: wat rot voor je.
Probleem is natuurlijk dat mensen vaak iets willen zeggen, maar niet weten wat dan, en dan trekken ze maar een cliché uit de kast. En dat is nou juist waar de ander niet op zit te wachten. Toch komt het meestal voor uit onhandigheid en is het niet kwetsend bedoeld. Dat weten we ook allemaal wel, maar ja... het kan toch flink zeer doen![]()
Al lees ik hier af en toe opmerkingen in dit topic waarvan ik denk: hoe durf je het te zeggen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Dit is niet lullig bedoeld, maar mag je hier ook posten als je geen moeite hebt met zwanger worden en kinderen je juist aan komen waaien bij wijze van spreke?
De ergste opmerking vind ik trouwens: 'Je weet waar je het voor doet.'
(edit): ik vraag dit omdat ik juist niet kon genieten van de zwangerschappen en daardoor heel veel opmerkingen naar mijn hoofd kreeg die vreselijk verkeerd vielen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:50 schreef E.T. het volgende:
en de succesverhalen van 'na of tijdens ivf werden ze (vriendin van een kennis van een nichtje van een verre oom) spontaan zwanger' ..
yuk
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:08 schreef melonovy het volgende:
Toen ik 15 weken zwanger was van Chiara paste ik niet meer lekker in mijn gewone broeken en dus droegg ik voor het eerst een positoebroek, trots dat ik ben op de zwangerschap die zich voort zette(na 2 miskramen) krijg ik de opmerking "Je verzoekt de goden op een nog miskraam met je positiebroek"Ik ben hier heel verdrietig van geweest....
3e dag na de bevalling krijg ik kraamvisiete, chauffeur van mijn schoonmoeder die dooleuk vroeg of er niet nog 1 in mijn buik zat, omdat die nog niet plat was...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:28 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Die vind ik persoonlijk het aller- aller- allerergste! Die hoor ik overigens het vaakst![]()
Oh trouwens, ik ben een keer volledig over de rooie gegaan toen iemand God erbij ging halen. Dat wij dan blijkbaar niet in staat waren zulks een verantwoording te dragen en daarom dus geen kinderen kregen toevertrouwd van God.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:00 schreef Suzanna het volgende:
Pasgeleden op een verjaardagsvisite van mijn neefje zegt de opa (schoonvader van m'n zus) tegen me: 'zozo, jij bent wel erg trots op je buik zeg' ... écht op zo'n toon van: je mag hem wel verbergen ofzo. En dat terwijl ik alleen maar onderuitgezakt zat omdat ik anders niet lekker zit!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Jouw tijd komt nog wel
WANNEER DAN?????????????????
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:20 schreef texelonia het volgende:
En door m'n 'schoonmoeder' eindeloos herhaald: dat als Micha en ik uit elkaar gaan dat hij als vader dan heel weinig rechten heeft mbt kind
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:52 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik mag het niet zeggen maar het is nog een superlelijk kind ook
Ik vond het ook nogal negatief ten opzichte van mij. Sowieso ga ik er nog niet vanuit dat we uit elkaar gaan. En als dat gebeurt, alsof ik dan Micha z'n kind zal ontnemen ofzow. En goed, dan zeg je het één keer. Maar ze blééf het zeggen, ze haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan!!quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:50 schreef Loena-tik- het volgende:
Ze heeft wel een punt, maar dit zijn gewoon haar zaken niet![]()
Mijn schoonmoeder heeft ook heel regelmatig geopperd dat we beter op huwelijkse voorwaarden konden trouwen(er zat toen nogal wat geld in de familie zeg maar) Was ik ook heel pissig over, vond het zo wantrouwend naar mij toe klinken. Maar als je het heel objectief bekijkt heeft ze wel gelijk.. Wow wat klink ik ineens volwassen zeg, doe ff normaal Loena![]()
Okay dan hoef ik dus niet bang te zijn dat mensen dat over mijn baby gaan zeggen!quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:27 schreef Rewimo het volgende:
Dat komt omdat ze niet konden zeggen dat het zo'n mooie baby was![]()
Ze schijnt overigens aardig bijgetrokken te zijnEen vriendin van me heeft haar onlangs gezien omdat ze een interview met Maxima gaat regisseren
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:57 schreef coolbabe het volgende:
Weet je zeker dat het er geen twee worden??
Weet je al wat het wordt?? Ja een konijntje
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:56 schreef phileine het volgende:
Loena, doet er toch niet toe of ze gelijk heeft of niet. Een keertje de tip geven is ok, maar daarna moet ze zich er gewoon buiten houden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:59 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik vond het ook nogal negatief ten opzichte van mij. Sowieso ga ik er nog niet vanuit dat we uit elkaar gaan. En als dat gebeurt, alsof ik dan Micha z'n kind zal ontnemen ofzow. En goed, dan zeg je het één keer. Maar ze blééf het zeggen, ze haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:22 schreef beefcake het volgende:
"Wanneer gaan jullie trouwen?"
Voorlopig niet![]()
"Waarom niet?"
Moet dan dan![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:16 schreef mallemeid het volgende:
De vraag wanneer er nou eindelijk eens kinderen komen...ook zo irritantSoms zeg ik gewoon dat ik in december uitgerekend zou zijn, maar dat ik in mei een miskraam heb gehad, dan houden ze zich wel stil
. Moeten ze er ook maar niet naar vragen
.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:08 schreef phileine het volgende:
en een vriendin van mij met tweelingwagen was het ook altijd zat dat iedereen vroeg "oh is het een tweeling?". Die zei soms heel bot terug "nee, één hele dikke".
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:58 schreef melonovy het volgende:
Dit is niet uit de categorie vreselijk, maar wel 1 die ik heeel veel hoor:
vraag: Wanneer ben je uitgerekend?
antw: Op de 2e verjaardag van Chiara!
reactie: Ow, hoe heb je dat zo mooi voor elkaar gekregen?
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:15 schreef phileine het volgende:
[..]
ik ken ook iemand bij wie de tweede was uitgerekend op de verjaardag van de eerste. Toen zei iemand "neuken jullie maar één keer per jaar?". Die vond ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:15 schreef phileine het volgende:
[..]
ik ken ook iemand bij wie de tweede was uitgerekend op de verjaardag van de eerste. Toen zei iemand "neuken jullie maar één keer per jaar?". Die vond ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:24 schreef beefcake het volgende:
"Wanneer ben je uitgerekend?"
1 April
"Haha dat is zeker een grapje!"Ja... haha
Ik ben blij dat Dylan op twee april geboren is, anders had ie dit elk jaar aan moeten horen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:07 schreef phileine het volgende:
Als mijn zus over straat loopt met haar tweeling en dreumes in de drielingwagen is ze in dat kleine Duitse dorpje waar ze woont een soort kermisattractie. Ze krijgt steevast honderd keer te horen "ohhhh... een drieling!!!"
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:19 schreef Lois het volgende:
Ook een leuke:
is deze wel normaal? Alsof Eva niet normaal is.
![]()
Ook een leuke:
![]()
Ook een leuke:
![]()
Crap ^5 . . .quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:34 schreef Luckepuk het volgende:
Ik zag je gisteren lopen met je vader!
Das mijn man... en bedankt....
Ik zag je gisteren lopen met je kleine zusje!
Das mijn dochter... en bedankt...
Ik zag je gisteren lopen met je man!
Das mijn broertje... en bedankt...
Jeetjuh, wat ziet jouw man er slecht uit! Hij lijkt wel dood ofzo!
Hijs niet dood, alleen ongeneeslijk ziek....![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:50 schreef E.T. het volgende:
miss_sly had mijn grootste ergernissen al genoemd
"zal ik het even voordoen"
en de succesverhalen van 'na of tijdens ivf werden ze (vriendin van een kennis van een nichtje van een verre oom) spontaan zwanger' ..
yuk
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:28 schreef phileine het volgende:
Dutch, da's gewoon omdat we te preuts zijn om het beestje bij naam te noemen. (ik schiet nog steeds erg in de lach bij de zomerkluspas van de Karwei) Ik krijg dus enorme jeuk van ongi maar ja ik weet ook niet zo snel een alternatief. Alle andere termen zijn net zo gruwelijk.
quote:
Anitra: helemaal waar, mensen die zich in allerlei bochten gaan wringen om het maar níet over dat ene onderwerp te hebben. Of je helemaal gaan mijden. Dan nog maar liever "ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik wou laten weten dat ik aan je denk"
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:46 schreef dutchie het volgende:
[..]
Da´s idd ook zo´n jeukwoord.
[..]
Anitra, ik zit wel niet in zo´n zelfde situatie als jij. Maar toen mijn vader overleed (al lang geleden hoor, dus ben niet zielig), heb ik ook gemerkt wie mijn echte vrienden waren en wie niet. Vooral wie niet. Mensen die maar niets meer zeiden en liever deden of ze je niet zagen. Daar heb ik nog steeds een gruwelijke hekel aan.
Meid, petje af voor je hoor zoals jij ermee omgaat. Je klinkt niet bitter.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:28 schreef phileine het volgende:
Dutch, da's gewoon omdat we te preuts zijn om het beestje bij naam te noemen. (ik schiet nog steeds erg in de lach bij de zomerkluspas van de Karwei) Ik krijg dus enorme jeuk van ongi maar ja ik weet ook niet zo snel een alternatief. Alle andere termen zijn net zo gruwelijk.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:53 schreef Merisse het volgende:
* moussy blijft toch lekker klussen zeggen, echt wel
Wat moet je dan zeggen: vrijen? neuken? sexen? de liefde bedrijven? nah
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef moussy het volgende:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
vrij·en (onov.ww.)
1 liefkozen door te strelen en te kussen => minnekozen, minnen
2 geslachtsgemeenschap hebben => bekennen, bonken, cohabiteren, coïteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen
3 vaste verkering hebben
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef moussy het volgende:
[..]
vrij·en (onov.ww.)
1 liefkozen door te strelen en te kussen => minnekozen, minnen
2 geslachtsgemeenschap hebben => bekennen, bonken, cohabiteren, coïteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen
3 vaste verkering hebben
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:37 schreef Loena-tik- het volgende:
Zal Five straks eens vragen wat cohabiteren betekend, als ie het goed heeft krijgt hij zijn prijs![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:39 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
het zou me niks verbazen als een man spontaan impotent wordt bij het voorstel om even lekker te cohabiteren!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:37 schreef Loena-tik- het volgende:
Zal Five straks eens vragen wat cohabiteren betekend, als ie het goed heeft krijgt hij zijn prijs![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:51 schreef Loena-tik- het volgende:
![]()
Dat wordt dus:
bekennen, bonken, cohabiteren, coïteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen
vanavond![]()
*Mmm, heb een beetje hoofdpijn geloof ik*
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:34 schreef Luckepuk het volgende:
Jeetjuh, wat ziet jouw man er slecht uit! Hij lijkt wel dood ofzo!
Hijs niet dood, alleen ongeneeslijk ziek....![]()
je heupen hebben er wel degelijk mee te maken, want als je een smal bekken heb, heb je kans dat het kindje er niet door heen kan. Maar ik vind het idd belachelijk dat ze nu al zulke dingen zeggen. Of je nu dik of dun bent het is nooit goed.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:29 schreef Evil-Cherry het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar ik ben nogal slank, dus de volgende opmerking komt me ook behoorlijk oren uit;
"Kun jij wel een kind baren, je bent zo dun!"
Weet ik veel of ik een kind kan baren, wat hebben die heupen er in vredesnaam mee te maken? En trouwens; waarom ga je je nu al om MIJN kinderen zorgen maken?!
Wow... alsof ik mezelf hoor pratenquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:38 schreef Luckepuk het volgende:
"Voel je je wel lekker? Je ziet zo wit?"
"Ga eens in de zon zitten joh! Je bent zo wit!"
"Neem je wel voldoende vitamines? Je bent zo wit?"
Al 29 jaar lang wordt dit geroepen, is het niet tegen mezelf dan wel tegen mijn moeder, Mijn moeder heeft vroeger heel wat ziekenhuizen afgelopen met me omdat ik volgens omstanders vast wel hartpatientje zou zijn, ik was zo wit....
IK VOEL ME GOED, IK BEN NIET ZIEK, IK BEN NIET WIT! IK HEB BIJNA GEEN PIGMENT!
Kan uuuuuuuuuuuuuren in de zon liggen... om lichtrozig te zijn, en de volgende dag weer spierwit...
Wit is in!![]()
Kben dus toch niet alleen op de (witte) wereld....quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Wow... alsof ik mezelf hoor praten
jee Anitra, ik heb google er even op los gelaten omdat ik dus geen flauw idee had wat het was, maar das ook kat-met-een-u idd.....quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:40 schreef Anitra het volgende:
Oh die ken ik Luckepuck
Dat is zo erg, voel je je eindelijk eens helemaal top en dan gaan de mensen dat aan je vragen. ik heb dus hele grote vitiligoplekken in mijn gezicht waardoor ik dus ook heel wit ben
Nee inderdaad niet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:43 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Kben dus toch niet alleen op de (witte) wereld....
Ik was dit jaar ook heel blij met mijn zwangerschapsmasker, iedereen zei gelijk oh wat een mooi kleurtje krijg je, terwijl het nog steeds vlekken warenquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
jee Anitra, ik heb google er even op los gelaten omdat ik dus geen flauw idee had wat het was, maar das ook kat-met-een-u idd.....
Het gekke is nog... dat het niet alleen wildvreemden zijn, maar dat schoonmoederlief ook nog heel wat jaren heeft gezeurd dat ik de zon in moest... elke keer weer braaf uitleggen hoe of wat () en ik geloof dat het nu na 10 jaar ein-de-lijk is doorgedrongen...
Zeker niet! Ik krijg dat ook mijn hele leven al te horenquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:43 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Hier nog een met vitiligoquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
jee Anitra, ik heb google er even op los gelaten omdat ik dus geen flauw idee had wat het was, maar das ook kat-met-een-u idd.....
Meid troost je, ik ben wit met bruine spikkelsquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:43 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Het is echt waar! Onzer zuiderburen noemen het zo!quote:
Niets tegen de Belgen eh!quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:37 schreef dutchie het volgende:
[..]
Het is echt waar! Onzer zuiderburen noemen het zo!![]()
![]()
Had nl. een Belgische collega die altijd heel erg moest lachen als iemand zei dat ie ging poepen. We snapten nooit waarom. Misschien vond ze poepen een raar woord.Totdat ze de Belgische betekenis uitlegden.
Rare wezens die Belgen.![]()
Wat is nu je punt? Om maar even in Sinterklaastermen te spreken ik snap echt werkelijk geen pepernoot van je verhaalquote:Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef releaze het volgende:
-Heel verhaal-
Of je denkt gewoon ff logisch na, dan kan je ook wel bedenken dat mensen het zat zijn.quote:Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef releaze het volgende:
En toch heb ik een paar of variaties daarop gebruikt bij mensen, gewoon uit interesse. ik snap dat mensen het op een gegeven moment zat worden, maar om dat bot te gaan reageren ofzo.. wij kunnen ook niet weten dat het tot hier zit Of dat het erg kwetsend overkomt. proberen ieder te helpen op onze eigen manier he.
Maar dat moet ze ook al spuugzat zijn, die opmerking. Maar daar kom je later pas achter
doe jij dat bij ieder afgezaagd grapje dat je zegt?quote:Op zondag 5 december 2004 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of je denkt gewoon ff logisch na, dan kan je ook wel bedenken dat mensen het zat zijn.
ik reageer op wat ik hoor en als het mijn zaak niet is om ergens een reactie op te geven dan moeten ze me niks mededelen, komt meestal van twee kanten he, een gesprek voeren.quote:En misschien zeggen ze wel dat ze geen kids willen omdat ze ze niet kunnen krijgen, weet jij veel, maar either way: het zijn jouw zaken niet.
whew je haalt dingen door elkaar, interesse tonen en m'n verhaal met mn zusje. niet doen.quote:En als jij een 'klompje cellen' interesse noemt, vind ik het niet gek dat mensen bot reageren.
en wanneer zal dat zijn? en waar heeft de gesprekspartner wel behoefte aan? en hoe ga je om met je eigen emoties? Als je dan wel wat wenst te zeggen, hoe kom je dan wel uit je woorden in zo'n zwaar gesprek? Er komt veel meer bij kijken.quote:En proberen te helpen door een clichematige en vervelende opmerking? Het gezegde: 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' is er niet voor niets, soms is er 'zijn' al genoeg.
quote:Op zondag 5 december 2004 16:10 schreef releaze het volgende:
Soms willen mensen iets kwijt en dan is het enige wat ze willen een knikje van goedkeuring of een kus of een schouderklopje..quote:ik reageer op wat ik hoor en als het mijn zaak niet is om ergens een reactie op te geven dan moeten ze me niks mededelen, komt meestal van twee kanten he, een gesprek voeren.
Gelukkig weet ik in dit geval wel waar ik het over heb.
Mensenkennisquote:en wanneer zal dat zijn? en waar heeft de gesprekspartner wel behoefte aan? en hoe ga je om met je eigen emoties? Als je dan wel wat wenst te zeggen, hoe kom je dan wel uit je woorden in zo'n zwaar gesprek? Er komt veel meer bij kijken.
quote:Ik had het overigens ook over die opmerkingen en niet over de vervelende/kwetsende.
Oh dat weet ik ook wel, maar ik bedoelde aan te geven dat mensen niet altijd weten hoe ze er op zouden moeten reageren, en dat ik me dan ook niet zal irriteren aan iemands reactie of er bot op zal reageren, tenzij het echt iets is wat bij mij niet door de beugel kan, maar dan zou ik het ook zeggen.quote:Op zondag 5 december 2004 16:23 schreef Neva het volgende:
[..]
[..]
Soms willen mensen iets kwijt en dan is het enige wat ze willen een knikje van goedkeuring of een kus of een schouderklopje..
nou daar zijn we ook allemaal niet even ontwikkeld inquote:[..]
Mensenkennis
naw, het is mijn reactie op iemands botheid.quote:[..]
Je verhaal is nogal onsamenhangend.. dan komen zulke misverstanden voor.. dit topic is niet om tegen de mensne te gaan zeggen hey je stelt je aan want daar komt jou mening mijns inziens op neer..
Je kent de mensen en hun verhaal niet en is het niet meer als begripvol gewoon te begrijpen dat ze bepaalde omekingen spuugzat zijn..
quote:Op zondag 5 december 2004 17:09 schreef releaze het volgende:
quote:Oh dat weet ik ook wel, maar ik bedoelde aan te geven dat mensen niet altijd weten hoe ze er op zouden moeten reageren, en dat ik me dan ook niet zal irriteren aan iemands reactie of er bot op zal reageren, tenzij het echt iets is wat bij mij niet door de beugel kan, maar dan zou ik het ook zeggen.
Maar goed, zo steek ik in elkaar.
Kun je wel leren...quote:nou daar zijn we ook allemaal niet even ontwikkeld in
en tactisch zijn we ook niet allemaal.
Juist omdat jij dit gevoel niet kent kun je denk ik niet oordelen.. klinkt harder als ik het bedoel.. maar de mensen die hier posten.. krijg tig keer hetzelfde te horen.. en dan wordt ej dat op den duur spuugzat.. en ook al bedoeld een ander het oh zo goed.. en weet die gene dat wel is het niet minder kwetsend.. En ik denk dat je daarom ook met je eerste reactie wat mensen voor het hoofd stoot..quote:naw, het is mijn reactie op iemands botheid.
mensen mogen van mij prima bot reageren op iets dat ik zeg en daar wil ik best over nadenken,
maar dan wens ik ook m'n "redenatie" achter mn opmerking te geven, in de hoop dat m'n goede bedoeling ook over komt.
en dan hoop ik dat zij ook vertellen waarom ze dat geen leuke opmerking vinden (als ik dat zelf nog niet achterhaald heb) want aan alleen botheid heb ik zo verschrikkelijk weinig. vooral als je iemand wilt troosten oid en er gebeurt juist het tegenovergestelde.
ik vind dat het net zo hard bij dit onderwerp hoort.
voor de rest heb ik nog nooit echt iets gehoord wat ik nooit meer wil horen. heb geen verschrikkelijke dingen meegemaakt, mensen reageren niet vervelend en als ze dat wel doen dan praat ik het uit. en dan zit het meestal wel weer goed.
idd veel mensen vinden dat rouwen ook tot een bepaalde periode mag.quote:Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef E.T. het volgende:
andere categorie (maar kwam destijd wel mijlenver m'n strot uit)
na 't overlijden van m'n vader; ".... maar ja, het leven gaat door he.. " (de eerste keer dat ik 't hoorde was op de dag van de crematie)
Hoe herkenbaar, alleen zijn het bij mij de kinderen van m'n vriend.quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:36 schreef helldeskr het volgende:
Zijn het jou kinderen ?...
![]()
![]()
Mijn vrouw heeft kinderen uit vorig huwelijk ...
standaard antwoord ..
Ik heb ze niet zelf gemaakt maar ze zijn wel van mij....
Na de geboorte van onze dochter (we hadden al een zoon): meer smaken zijn er niet! Of: rijkeluiswens!quote:Op donderdag 2 december 2004 22:29 schreef Loena-tik- het volgende:
"Jullie gaan zeker door totdat jullie een meisje hebben?" zin die geproduceerd werd door vele greinzende hoofden (hé de kotssmilie is pleite)
En als je dan voor de derde keer zwanger bent, krijg je te horen: 'waarom een derde, jullie hebben toch alle soorten al'.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:52 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Na de geboorte van onze dochter (we hadden al een zoon): meer smaken zijn er niet! Of: rijkeluiswens!
Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:07 schreef wonderer het volgende:
Als ik zeg dat ik geen kinderen moet. Jezus man, je spreekt maar een eind weg, ik moet NU geen kinderen, en zoals het er nu naar uitziet DAN ook niet
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:25 schreef Zabb het volgende:
[..]
Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens...![]()
![]()
Of wat dacht je van:quote:Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef E.T. het volgende:
andere categorie (maar kwam destijd wel mijlenver m'n strot uit)
na 't overlijden van m'n vader; ".... maar ja, het leven gaat door he.. " (de eerste keer dat ik 't hoorde was op de dag van de crematie)
Oh nu schiet er mij nog één te binnen:quote:Op donderdag 9 december 2004 09:52 schreef dutchie het volgende:
[..]
Of wat dacht je van:
"God had een ander plan voor hem."
U begrijpt dat ik niet zo gelovig ben.![]()
Vind je het heel erg dat ik om deze opmerking wel een beetje heel erg moest lachen?quote:Op donderdag 9 december 2004 20:26 schreef Catootje het volgende:
En deze, als reactie op het feit dat ik als huisvrouw verkouden was:"hoe kan dat nou, je komt toch nergens???"
In het kader van 'rust zacht' en 'de een zijn dood is de ander zijn brood':quote:Op donderdag 9 december 2004 20:28 schreef Loena-tik- het volgende:
Rust zacht
quote:Op donderdag 9 december 2004 22:13 schreef Smirre het volgende:
* Nu echt de laatste die best grappig wordt door het antwoord. (Van iemand anders gehoord.) "Is het een tweeling." Daarbij kijkend in de kinderwagen.
Antwoord: Nee, er zit 4 maanden tussen.![]()
Is idd weer de andere kant van het verhaal,in die trant hoor je de volgende ook veel:quote:Op woensdag 8 december 2004 23:52 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Na de geboorte van onze dochter (we hadden al een zoon): meer smaken zijn er niet! Of: rijkeluiswens!
Wat nou rijkeluiswensGezonde kinderen dat is een rijkeluiswens. We hebben met onze zoon heel wat spreekkamers van binnen gezien. Maar alees is goed gekomen
Jeetjequote:Op zaterdag 11 december 2004 09:44 schreef Zabb het volgende:
Ik weet niet zeker of dit hier wel past, maar doe het toch even.
Maar wanneer gaat medeleven over in betutteling? Of erger nog: gewoon bijdehand zijn?quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodigquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
IBovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
miss_d: ik heb het nooit als betuttelend gezien, maar zoals jij het uitlegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Daar staat tegenover dat ik het best dom en kwetsend vind als mensen zomaar hun te nemen kinderen plannen, zeker als ze weten dat het in het geval van de gesprekspartner duidelijk anders gelopen is. Het minste waar ze dan rekening mee kunnen houden is de gevoelens van degene met wie ze praten.
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge hetenquote:Bovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Goeie genade..... wat heb je gezegd? Of was je met stomheid geslagen over zoveel "tact"?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig. Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.
Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.
(ik maak me niet zo vaak kwaad, maar deze schoot even verkeerd
)
Tja, het blijft wat dat betreft inderdaad wel altijd lastig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het tegenwoordig toch wel wat meer bekend is dat je niet automatisch zwanger hoeft te worden als je besluit dat je wel een kind wilt. Dus meer de feiten, niet de omgang met die ' enge' mensen (tenminste, ik heb altijd het gevoel dat mensen me als te confronterend beschouwen als het over kinderen krijgen gaat).quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig. Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.
Wat een kutopmerking!quote:Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.
(ik maak me niet zo vaak kwaad, maar deze schoot even verkeerd
)
Tja, iedereen zou onbevangen aan het maken van een kindje moeten kunnen beginnen, zonder in het achterhoofd dat het ook wel eens anders kan lopen. Dat is misschien ook wel zo. Maar ja, dat betekent dan eigenlijk ook dat je je kop in het zand moet steken en niet geconfronteerd wil worden met mensen die wel tegen problemen aanliepen. Natuurlijk kun je dergelijke dingen niet voorzien en voorkomen, en je hoeft er ook geen rekening mee te houden, maar dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, mag men best in het oog houden. Maar goed, ik ben iemand die eigenlijk niets vanzelfsprekend vind, ook niet dat ik de 60 ga halen, bijvoorbeeld. En dan ben ik geen doemdenker ofzo, ik heb geen reden om te denken dat het niet zo is, maar je krijgt geen garanties, toch?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'![]()
[quote]
Natuurlijk werkt het bij iedereen anders, maar zelfs bij spin zul je het lontje met de verkeerde opmerkingen op z'n tijd best brandend krijgen![]()
[quote]
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge hetenDe meeste mensen houden er geen rekening mee dat het ook 'mis' kan gaan, en dat is denk ik maar goed ook, want dat soort dingen voorzie en voorkom je niet.
Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.quote:Op zondag 12 december 2004 20:21 schreef Moonah het volgende:
"Nu je zus een kind heeft begint het bij jou zeker ook te kriebelen?"![]()
![]()
Flikker op. Ik wil al jaren een kind, alleen mijn lief gaat er niet zo hard voor.![]()
Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.quote:Op maandag 13 december 2004 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.
De blik op haar gezicht was best grappig toen ik zei 'liever gisteren dan morgen' en toen ik erbij vertelde dat ik van plan was het alleen te gaan doen als ik over een paar jaar nog steeds geen vent heb viel ze helemaal stil...
Ja, moet je ook maar geen stomme vragen stellen.
Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.quote:Op maandag 13 december 2004 10:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.![]()
Ik heb, ondanks diverse voorbeelden van het tegendeel, bij "nemen" nog steeds de associatie dat er over is nagedacht en bij "krijgen" het de associatie dat het iets is wat je overkomt. Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig uit naar het eerst nadenken en vervolgens gaan proberen kinderen te krijgen, maar er zijn gelukkig meer dan genoeg gevallen bekend waarbij negen maanden denktijd voldoende bleek te zijn om het kind in te passenquote:Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Is het niet zo dat de opmerking "kinderen die neem je niet, die krijg je" bedoeld is voor mensen die juist heel makkelijk praten over kinderen krijgen? Ik dacht juist dat je dat zegt wanneer je bijv. iemand hoort zeggen "als we getrouwd zijn, dan nemen we 3 kindjes". En dat je het dan zegt om aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je die kindjes krijgt. Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'quote:Op maandag 13 december 2004 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterdquote:Op zondag 19 december 2004 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'![]()
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....quote:Op maandag 20 december 2004 09:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
Uit dit topic:quote:Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...
Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!quote:Op maandag 20 december 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
Tsja. Of iemand die (al bedoelde ze het goed) niet wist of ze wel een felicitatiekaart moest sturen toen de kleine geboren was...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja zeg....
inderdaad een belachelijke opmerking!quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
Ik zou d'r hebben neer gemept (en iedereen die zoiets zou zeggen). Ze zou dan niet heel ver gereisd moeten hebben, want in het ziekenhuis was ze al . . .quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."![]()
![]()
![]()
Hierna heeft mijn vader zijn zus incl. kado de gang door gemept het ziekenhuis uit. Mijn tante stond bij de draaideur te roepen naar haar man maar die riep heel droog: "Ik ga niet mee, ik blijf hier, jij zegt zulke stomme dingen, ik niet!"
Nou . . .quote:Op woensdag 22 december 2004 00:44 schreef snakelady het volgende:
En we kwamen een oude vriend tegen , die zag dat ik zwanger was, draaide naar mijn man toe en maakte de opmerking.
Hoe heeft ze jou zo ver gekregen?
Ja, wat denk je, ik heb hem vastgebonden aan bed en hem gedwongen.![]()
Wij hadden min of meer dezelfde reactie (zie eerder), Carmen heeft ook Down...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
* onthouden gaatquote:Op vrijdag 3 december 2004 10:57 schreef coolbabe het volgende:
Weet je al wat het wordt?? Ja een konijntje
Even terugrekenen: mei-december = 8 maanden (incl. mei en december), dus eigenlijk moet je dan april zeggen, dan ben je nog net niet zwanger voor de miskraam - eens kijken hoeveel mensen eigenlijk opletten op wat je zegt...quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:16 schreef mallemeid het volgende:
De vraag wanneer er nou eindelijk eens kinderen komen...ook zo irritantSoms zeg ik gewoon dat ik in december uitgerekend zou zijn, maar dat ik in mei een miskraam heb gehad, dan houden ze zich wel stil
. Moeten ze er ook maar niet naar vragen
.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:08 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Volgens mij is daarop het enige mogelijke antwoord: "Nee dank je, ik wil graag mooie kinderen"
quote:Op donderdag 23 december 2004 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Opmerkingen die je te horen krijgt als je een kind hebt met een " aangeboren afwijking " zoals schisis :
Dat is toch helemaal niet erg, dat kunnen ze tegenwoordig prima opereren hoor
Geweldig , dat is pas goed nieuws een operatie 'tje of 5 leuk toch
Goed dat 't een jongen is dan neemt hij later toch een snor?
Daar moet ie dan maar net zin in hebben en weet jij veel of er daar wel snorharen gaan groeien?
De aller ergste vond ik nog :
Dat geeft toch niks, daar zie je straks niets meer van hoor!
Allemaal kort voor : Dat vind ik veel te akelig daar wil ik liever niks over weten.
Yoh wat een stomme trut zeg, dat kan je nog net wegslikken zonder dat er gewonden vallen als ze dat over je kat zeggen, maar over je kind!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn broertje is (19 jaar gelee) 8 weken te vroeg geboren.... Hij heeft exact een maand in het kinderziekenhuis gelegen waarvan 2 weken in de couveuse.
3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."
Zelfde probleem hierzo. Laat me lekker ofzo.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:38 schreef Luckepuk het volgende:
"Voel je je wel lekker? Je ziet zo wit?"
"Ga eens in de zon zitten joh! Je bent zo wit!"
"Neem je wel voldoende vitamines? Je bent zo wit?"
Al 29 jaar lang wordt dit geroepen, is het niet tegen mezelf dan wel tegen mijn moeder, Mijn moeder heeft vroeger heel wat ziekenhuizen afgelopen met me omdat ik volgens omstanders vast wel hartpatientje zou zijn, ik was zo wit....
IK VOEL ME GOED, IK BEN NIET ZIEK, IK BEN NIET WIT! IK HEB BIJNA GEEN PIGMENT!
Kan uuuuuuuuuuuuuren in de zon liggen... om lichtrozig te zijn, en de volgende dag weer spierwit...
Wit is in!![]()
Ik ben met pasen geboren, maar dat valt gelukkig steeds op een andere datumquote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:28 schreef Sessy het volgende:
Hmm ik krijg ook altijd mbt mijn geboortedatum te horen:
"Oh je bent een kerstkindje!"
Nee, een éénaprilsgrap van mijn vader, nou moe.
Mij de buren was het juist andersom. Dat meisje raakt op d'r 17de zwanger, wil abortus laten plegen, "Ja maar als ik nou geen oma word, wanneer dan nog wel? Dan word ik zeker ook geen overgrootoma?" - Maar ja, is in een ander land he... Nou goed, dat meisje getrouwd dus (want wat zullen mensen anders zeggen), kindje geboren, pappie slaat mammie dood en belandt zelf in het ziekenhuis. Nou mogen ze niet alleen oma maar ook nog mammie spelen...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 10:39 schreef MaLo het volgende:
Mijn moeder, toen ze hoorde dat ze oma zou worden:
"Maar... ik ben nog veel te jong om oma te worden!"
en:
"Wat zullen De Mensen wel niet zeggen!"
Daar zit ik nou ook echt op te wachten op zulke nieuwtjes.quote:Sprak net een vriend van me diens vriendin twee weken overtijd nu een keizersnede had met een baby zonder hartslag...
Dat samen met wat plaatjes van de slangen deed me aan jou denken zodoende.
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:21 schreef piglet het volgende:
[..]
Dan moet je het volgende maar even niet lezenNee hoor.. ik kan er zo al 3 opnoemen in mijn omgeving en dan spreek ik over een tijd van 2,5 jaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Het lijkt me vreselijk frustrerend als je steeds dit soort verhalen moet aanhoren want de realiteit is dat het in 99,9% van de gevallen niet zo gaat!
Ik vermoed zelfs dat iedereen gewoon via via steeds hetzelfde verhaal van die ene persoon te horen krijgt. Er zijn vast maar 2 of 3 gevallen per 10 jaar of zo en omdat het zo bijzonder is wordt het als een soort sprookje aan iedereen doorverteldEn aangezien Nederland zo ontzettend klein is, is die ene persoon altijd wel een zus van de buurvrouw d'r achterneef haar kleinkind's bridgepartner
Maar nu weer ontopic: spuw uw gal! Die van mij is al genoemd (je moet er niet zo mee bezig zijn)
Een heeft IVF of ISCI ?? behandelingen ondergaan wat na een paar miskramen verder niet gelukt is.. en heeft daarna de adoptieprocedure ingang gezet.. waarna ze zelf zwanger is geworden..
Ze verwacht in augustus haar kindje..
Een is desdochter waarvan na onderzoek is gezegd dat ze geen kinderen kon krijgen.. en die heeft inmiddels een dochter van bijna twee jaar..
En zo ken ik nog iemand op een ander forum die na heel veel ellende heeft besloten om zich erbij neer te leggen dat ze kinderloos zou blijven.. en idd.. zwanger...
Eerlijk gezegd vind ik het biologisch gezien heel erg verklaarbaar...
Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
Waarom had diegene die dag dat het kindje verwekt was.. ineens zin in sex..
Goeie omgeving.. ontspannen.. noem maar op..
Volgens mij is het gewoon moeder natuur..
Iedereen kent wel dat soort verhalen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:36 schreef cpcpb het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het biologisch gezien heel erg verklaarbaar...
Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
Waarom had diegene die dag dat het kindje verwekt was.. ineens zin in sex..
Goeie omgeving.. ontspannen.. noem maar op..
Oh nee hoor dan ga ik niet alleen van de vrouw uit..quote:Op zondag 1 mei 2005 02:20 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Iedereen kent wel dat soort verhalen.
Maar... in je laatste alinea ga je er natuuuuurlijk uit van alom vooringenomen idee dat het altijd aan de vrouw ligt, die natuurlijk hysterisch gespannen is en daarom niet zwanger wordt.
Maar qua onvruchtbaarheid is de verdeling nagenoeg gelijk: In ongeveer 40% van de gevallen ligt het aan de man, en in 35-40% aan de vrouw. Bij de rest van de gevallen ligt het probleem bij beide partners. In totaal is ongeveer 20% van de vruchtbaarheidsproblemen onverklaarbaar, zelfs na uitgebreid medisch onderzoeken.
En dan kan je wellicht een puntje hebben met het niet gespannen bezig zijn, bij de man gaan zaadjes niet opeens wél zwemmen als hij ontspannen raakt. Ze doen het gewoon niet. Punt.
Voor de helft gaat dit soort verhalen dus niet op en die mensen willen dit soort gelul dus niet horen.
Volgens mij is het gewoon onzin.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:36 schreef cpcpb het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |