abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 22:23:02 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23888152
ik kan zo mijn moeder citeren:
als we het niet eens waren over de opvoeding van de kinderen:
zij: ik heb psychologie gehad op school
ik: ik ook
zij: maar jij maar een jaar, ik vier
ik: maar dat is veertig jaar geleden

of: ik heb daar eens een boek over gelezen...... (toe te passen op iedere psychische kwaal)
pi_23894538
Ik weet niet zeker of dit hier wel past, maar doe het toch even.

Gisteren hadden wij het met kennissen over de feestdagen. Die man is ernstig ziek (kanker) en ging na Oud&Nieuw nog even op vakantie, omdat ie zich nu nog goed voelde. Ook had hij geen zin in nieuwjaarsborrels enzo.
Zijn vrouw is arts en had een keer in het ziekenhuis meegemaakt dat een kankerpatient een kerst- en nieuwjaarskaart had gekregen. Op die kaart stond: Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Maar ze hadden dat laatste (gelukkig nieuwjaar) doorgestreept!!! Das toch erg! Je kunt iemand die ziek is toch ook nog wel een gelukkig of prettig nieuwjaar wensen!! Ze hebben die kaart overigens nooit gegeven aan die patient.
pi_23894599
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:44 schreef Zabb het volgende:
Ik weet niet zeker of dit hier wel past, maar doe het toch even.
Jeetje Degene die die kaart geschreven heeft is gewoon ontzettend dom Wat erg joh
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23894680
Is het niet zo dat de opmerking "kinderen die neem je niet, die krijg je" bedoeld is voor mensen die juist heel makkelijk praten over kinderen krijgen? Ik dacht juist dat je dat zegt wanneer je bijv. iemand hoort zeggen "als we getrouwd zijn, dan nemen we 3 kindjes". En dat je het dan zegt om aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je die kindjes krijgt. Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2004 @ 10:22:25 #230
43556 miss_dynastie
pi_23894757
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
Maar wanneer gaat medeleven over in betutteling? Of erger nog: gewoon bijdehand zijn?
Als iemand aan mij vertelt: 'Als ik straks vijfenzestig ben, wil ik lekker met een camper door Europa trekken, heerlijk' dan zeg ik toch ook niet: 'Nou, wacht maar of je uberhaupt vijfenzestig wordt, want mijn vader was met zestig al dood' of zoiets? Als het niet gaat, dan komen mensen daar vanzelf achter, daar hoef je ze denk ik niet vooraf over te betuttelen.
pi_23894796
Ik denk dat er meer wordt bedoeld (door spin, sorry als ik het verkeerd heb) dat juist dat woordje krijgen het probleem is. Krijgen impliceert ook iets makkelijks, alsof het je aan komt waaien. Als je al jaren bezig bent om zwanger te worden dan is er geen sprake meer van krijgen, dan neem je een kind (hoop je). Al met al ben ik het wel eens met de stelling dat je een kind niet neemt alsof het iets is dat je koopt, al is 'het krijgen' ook niet altijd even makkelijk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_23895139
Ik vind nog steeds dat je kinderen niet neemt. Maar krijgen doe je ze inderdaad ook niet. In de loop van de jaren heb ik geleerd maar helemaal niet meer te reageren, maar toen ik dat nog wel deed als mensen zeiden dat ze over 2 jaar een kind namen, heb ik mijn opmerking aangepast in: Kinderen neem je niet, als je geluk hebt en alles gaat goed, word je zwanger.

miss_d: ik heb het nooit als betuttelend gezien, maar zoals jij het uitlegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Daar staat tegenover dat ik het best dom en kwetsend vind als mensen zomaar hun te nemen kinderen plannen, zeker als ze weten dat het in het geval van de gesprekspartner duidelijk anders gelopen is. Het minste waar ze dan rekening mee kunnen houden is de gevoelens van degene met wie ze praten. Bovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23898883
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
IBovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig . Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.

Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.

(ik maak me niet zo vaak kwaad, maar deze schoot even verkeerd )
pi_23899130
Toen ik zwanger raakte op mijn 19e en het na 3 maand aan de familie vertelde vroeg mijn schoonzus:

"Wanneer ga je het weghalen ? "
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:26 #235
43556 miss_dynastie
pi_23899266
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
miss_d: ik heb het nooit als betuttelend gezien, maar zoals jij het uitlegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Daar staat tegenover dat ik het best dom en kwetsend vind als mensen zomaar hun te nemen kinderen plannen, zeker als ze weten dat het in het geval van de gesprekspartner duidelijk anders gelopen is. Het minste waar ze dan rekening mee kunnen houden is de gevoelens van degene met wie ze praten.
Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'
quote:
Bovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge heten De meeste mensen houden er geen rekening mee dat het ook 'mis' kan gaan, en dat is denk ik maar goed ook, want dat soort dingen voorzie en voorkom je niet.
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:29:34 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23905498
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig . Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.

Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.

Goeie genade..... wat heb je gezegd? Of was je met stomheid geslagen over zoveel "tact"?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_23915648
Ik wist er ineens nog eentje (alhoewel die verbleken bij de shit die hier langs komt):
"het is het allemaal waard" Misschien wel waar maar kan soms zoooooo verkeerd vallen. De enige die dat mag zeggenv ind ik de persoon in kwestie. ik zeg wel vaak dat het voor mij het allemaal waard is/was.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 11:27:25 #238
5428 crew  miss_sly
pi_23915823
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Tja, het blijft wat dat betreft inderdaad wel altijd lastig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het tegenwoordig toch wel wat meer bekend is dat je niet automatisch zwanger hoeft te worden als je besluit dat je wel een kind wilt. Dus meer de feiten, niet de omgang met die ' enge' mensen (tenminste, ik heb altijd het gevoel dat mensen me als te confronterend beschouwen als het over kinderen krijgen gaat).
quote:

Wat een kutopmerking!
Maar wel een veelgehoorde inderdaad. Het is wel een reden waarom ik echt even getwijfeld heb of ik wel een hond zou willen. Het stickertje dat je dan weer opgeplakt krijgt. Ik heb besloten me daar niets van aan te trekken en toch een hond te gaan uitzoeken na de wintersport.
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 11:33:47 #239
5428 crew  miss_sly
pi_23915883
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'
[quote]

Natuurlijk werkt het bij iedereen anders, maar zelfs bij spin zul je het lontje met de verkeerde opmerkingen op z'n tijd best brandend krijgen

[quote]
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge heten De meeste mensen houden er geen rekening mee dat het ook 'mis' kan gaan, en dat is denk ik maar goed ook, want dat soort dingen voorzie en voorkom je niet.
Tja, iedereen zou onbevangen aan het maken van een kindje moeten kunnen beginnen, zonder in het achterhoofd dat het ook wel eens anders kan lopen. Dat is misschien ook wel zo. Maar ja, dat betekent dan eigenlijk ook dat je je kop in het zand moet steken en niet geconfronteerd wil worden met mensen die wel tegen problemen aanliepen. Natuurlijk kun je dergelijke dingen niet voorzien en voorkomen, en je hoeft er ook geen rekening mee te houden, maar dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, mag men best in het oog houden. Maar goed, ik ben iemand die eigenlijk niets vanzelfsprekend vind, ook niet dat ik de 60 ga halen, bijvoorbeeld. En dan ben ik geen doemdenker ofzo, ik heb geen reden om te denken dat het niet zo is, maar je krijgt geen garanties, toch?
  zondag 12 december 2004 @ 14:43:29 #240
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_23919497
Ik heb ook een opmerking die ik nooit meer wil horen, al heeft het niets met het ouderschap te maken.

Ik heb Multiple Sclerose en als ik het er soms met anderen over heb, zeg ik wel eens dat ik blij ben met het feit dat ik nu weinig klachten heb, maar dat het vanaf morgen bijvoorbeeld wel hommeles kan zijn. Er zijn genoeg MS patienten die 's morgens wakker worden en tot de ontdekking komen dat ze niet of moeilijk kunnen lopen, terwijl er de dag ervoor nog 'niets' aan de hand was.

Ik krijg dan soms te horen: maar ik kan morgen ook een auto-ongeluk krijgen en in een rolstoel belanden. Met andere woorden: jij en ik zitten in hetzelfde schuitje, bedoelen ze dan te zeggen of zoiets Maar ik heb dat zwaard van Damocles al boven mijn hoofd hangen, die persoon in kwestie dat auto-ongeluk niet.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het hebben van MS en het krijgen van een auto-ongeluk zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Het zou anders zijn als het zou gaan over het krijgen van MS, dan is die opmerking wel weer gerechtvaardigd, denk ik...

Maar dat is dus een opmerking waar ik me aan erger... Net alsof het hebben van MS iets alledaags is ofzo en ik me er niet druk over moet maken dat ik daardoor in een rolstoel kan belanden... Niet dat ik dat wel doe, maar ik vind dat door het vergelijken van mijn MS met een auto-ongeluk de situatie waarin ik mij bevind wordt gebagatelliseerd...

Ik wil hun reactie nog wel eens zien als de neuro hen vertelt dat ze MS hebben en kijken of ze het dan leuk vinden als ze dezelfde opmerking krijgen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 12 december 2004 @ 20:21:21 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23926712
"Nu je zus een kind heeft begint het bij jou zeker ook te kriebelen?"

Flikker op. Ik wil al jaren een kind, alleen mijn lief gaat er niet zo hard voor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_23927361
Ik wil de woorden 'komt allemaal goed' nooit meer horen.
Van die woorden ga ik echt spontaan kotsen! En helemaal uit de mond van bepaalde personen!
Heb ik spontaan zin om ze onder te kotsen.

Of van de woorden 'dat doe ik zo' maar dat is meer in het dagelijks leven!
pi_23927442
"Je zou een paar kilo af moeten vallen"

Ik hoor het zo vaak, ik weet het nu wel Als ik het wilde, dan deed ik het wel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23930885
Toen ik onlangs zo ziek was en toch ben blijven gaan werken:
Leerlingen: Mevrouw, je bent zwanger!!! Ik wist het wel. We hadden al zoiets gedacht.
Ik: nee echt niet.. ik ben niet zwanger, ik voel me alleen niet lekker.
Zij: Zie je wel, ze is zwanger!
(op het einde van de dag zijn ze van die mening afgestapt toen ik er nog steeds slecht uitzag. Ik kan het die leerlingen niet kwalijk nemen natuurlijk, maar soms wil ik dan gewoon weglopen en eventjes op mijn eentje zijn maar moet ik blijven lachen)

Of toen ik een vriendin vertelde dat ik niet te lang ging wachten om proberen zwanger te worden: Wablieft? Je bent nog zo jong23 jaar trouwens , profiteer nog maar van je leven!
Mja oke, maar ik zou later graag genieten van mijn leven mét kinderen en als ik te lang wacht, lukt het misschien niet....

Of één keer bij de apotheek toen ik pillen ging halen omdat mijn haar enorm aan het uitvallen is: Je hoort dat wel vaker. Ben je zwanger ofzo? Of net bevallen? nee, en twee weken terug vertelde de gyn mij dat ik misschien later geen kinderen kan hebben...
pi_23931707
Hier dacht ik nog net aan toen ik op het toilet zag...
Ge moogt u gelukkig prijzen! Wees blij dat je van die miserie geen last hebt. Laat het maar zo en geniet ervan
Als ik vertel tegen iemand dat als ik de pil niet neem ik mijn maandstonden niet krijg.

Hun licht begint wel opeens te branden als ik dan vertel dat ik ook geen eisprong heb. Maar dan komen ze steevast met dé opmerking die alles goed maakt Je hebt dat nog nergens voor nodig, je bent nog jong genoeg. Die komt wel vanzelf als je probeert zwanger te geraken
Ja tuurlijk wel... mijn eisprong wacht gewoon tot ik zeg dat hij moet komen... Waar maak ik me toch druk om
  maandag 13 december 2004 @ 10:19:55 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23931849
quote:
Op zondag 12 december 2004 20:21 schreef Moonah het volgende:
"Nu je zus een kind heeft begint het bij jou zeker ook te kriebelen?"

Flikker op. Ik wil al jaren een kind, alleen mijn lief gaat er niet zo hard voor.
Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.
De blik op haar gezicht was best grappig toen ik zei 'liever gisteren dan morgen' en toen ik erbij vertelde dat ik van plan was het alleen te gaan doen als ik over een paar jaar nog steeds geen vent heb viel ze helemaal stil...
Ja, moet je ook maar geen stomme vragen stellen.
pi_23931944
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.
De blik op haar gezicht was best grappig toen ik zei 'liever gisteren dan morgen' en toen ik erbij vertelde dat ik van plan was het alleen te gaan doen als ik over een paar jaar nog steeds geen vent heb viel ze helemaal stil...
Ja, moet je ook maar geen stomme vragen stellen.
Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.
  maandag 13 december 2004 @ 10:40:40 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23932208
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.
Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
pi_23987323
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Is het niet zo dat de opmerking "kinderen die neem je niet, die krijg je" bedoeld is voor mensen die juist heel makkelijk praten over kinderen krijgen? Ik dacht juist dat je dat zegt wanneer je bijv. iemand hoort zeggen "als we getrouwd zijn, dan nemen we 3 kindjes". En dat je het dan zegt om aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je die kindjes krijgt. Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
Ik heb, ondanks diverse voorbeelden van het tegendeel, bij "nemen" nog steeds de associatie dat er over is nagedacht en bij "krijgen" het de associatie dat het iets is wat je overkomt. Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig uit naar het eerst nadenken en vervolgens gaan proberen kinderen te krijgen, maar er zijn gelukkig meer dan genoeg gevallen bekend waarbij negen maanden denktijd voldoende bleek te zijn om het kind in te passen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 19 december 2004 @ 15:59:03 #250
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_24083088
Ik moet regelmatig een kuurtje hebben voor bronchitus, ik heb nl astma, en dan kan mijn lieve schoonmoeder het niet laten om te zeggen als het weer eens zover is: Kijken jullie wel uit, gebruiken jullie wel een condoom?Want de pil is nu niet velig hoor!
We zijn 24 en 28, ik denk dat we dat heus wel aankunnen hoor.
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')