abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:51:44 #131
1087 Merisse
broddeltante
pi_23746373
Toen ik opnieuw zwanger was na een miskraam: "Je kunt maar beter denken dat het weer een miskraam wordt dan kan het alleen maar meevallen"
en van diezelfde persoon (mijn schoonzus): "Weet je wel zeker dat je zwanger was?"

Mijn (bedrijfs-)ARTS over mijn miskraam met vijf weken: "dat was niet echt een miskraam, je was alleen overtijd"

Overigens hoor ik GRAAG verhalen van een zus van een oom van een kennis die op haar 40-ste na zoveel miskramen een goede zwangerschap had
En vind ik opmerkingen van ik weet niet wat ik moet zeggen altijd (zeg dan dat je het rot vindt ofzo of zeg niks)
zo zie je maar weer, je doet het noooooooit goed

Maar ik word niet zo snel boos op mensen of ik vind niet zo snel opmerkingen fout hoor (behalve die van mijn schoonzus). Mensen willen je alleen maar troosten vaak. Dus Jolene e.a. wel blijven supporteren hoor want we kunnen niet zonder jullie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_23747357
Ach het gaat natuurlijk ook ernom om de toon waarop. Als iemand out of the blue heel betweterig komt vertellen dat het tussen je oren zit want zíj kennen iemand die blablabla dus je moet er gewoon maar wat minder mee bezig zijn het is allemaal je eigen schuld, dat is heel andere koek dan iemand van wie je weet dat ie meeleeft komt vertellen dat er opeens iemand tussen ivf zwanger is geworden in de trant van "de wonderen zijn de wereld nog niet uit".

Zoals altijd is het de toon die de muziek maakt.
mooi he, alles
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:39:05 #133
1087 Merisse
broddeltante
pi_23747451
mais oui, bien sure, phileine
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:39:53 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23747470
idd phileine!
En 't maakt ook een heleboel uit WIE het zegt.. van de een kun je nu eenmaal meer hebben dan van de ander.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 21:59:11 #135
5428 crew  miss_sly
pi_23747955
En het maakt ook uit hoe ze erbij komen om dat te zeggen.
Als er een duidelijke lichamelijke oorzaak is, moet je er gewoonweg wel mee bezig zijn (medische hulp zoeken) om zwanger te worden. En dan kunnen er nog zoveel mensen op wonderbaarlijke wijze zwanger worden, met sommige lichamelijke oorzaken is dat gewoonweg onmogelijk. Als je dat dan wel aan mensen hebt verteld, en ze komen dan alsnog betweterig met een wonderverhaal aan, dan heb ik het wel een beetje met ze gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:05:28 #136
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23748096
Is lang niet zo erg als die dingen die hier gezegd worden, maar waar ik echt he-le-maal de kriebels van krijg is het woord klussen
Dit wordt ook gebruikt door mensen die nog maar net begonnen zijn en er juist nog alle plezier in zouden moeten hebben. Zeker als er nog geen druk is van 'waarom zijn we na ... nog niet zwanger?', is juist het woord klussen voor veel mannen instant impotent makend.
De klusjesman.
Alhoewel, dat kan trouwens juist wel weer opwindend klinken; de handy-man.
Maar goed, ik wil het woord 'klussen' niet meer horen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_23748557
Het is maar goed dat alle mensen verschillend zijn, anders word het ook zo saai toch? Ik heb er een enorme hekel aan dat mensen mij gaan ontwijken omdat ze niet weten wat ze zeggen moeten. Mijn situatie is niet ideaal, maar ik heb liever dat ze me aanspreken en lekker gek doen dan dat ze me ontwijken. Waar ik echt een bloedhekel aan heb is dat mensen achter je rug om kletsen. Als ik bv naar het ziekenhuis moet en ik stap vrolijk in de auto: zie je wel die mankeert niks, want ze ken toch ook naar de auto lopen, waarom zit ze de hele dag binnen dan? meestal is Rick die dag vrij dan en heeft de verzorging van Djulian op zich genomen. En ja dan red ik het wel tot de auto
pi_23748644
Dutch, da's gewoon omdat we te preuts zijn om het beestje bij naam te noemen. (ik schiet nog steeds erg in de lach bij de zomerkluspas van de Karwei) Ik krijg dus enorme jeuk van ongi maar ja ik weet ook niet zo snel een alternatief. Alle andere termen zijn net zo gruwelijk.

Anitra: helemaal waar, mensen die zich in allerlei bochten gaan wringen om het maar níet over dat ene onderwerp te hebben. Of je helemaal gaan mijden. Dan nog maar liever "ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik wou laten weten dat ik aan je denk"
mooi he, alles
pi_23748775
psies, je mag van mij ook over koetjes en kalfjes praten. Alles beter dan niks zeggen. Als je met mij praat dan gaat het niet alleen over pijn, ik wil zelfs graag leuke verhalen van anderen horen. Maar mensen zijn te bang om het over leuke dingen te hebben, bang dat ze een gevoelige snaar raken dus zeggen ze maar niks
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:46:22 #140
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23749072
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:28 schreef phileine het volgende:
Dutch, da's gewoon omdat we te preuts zijn om het beestje bij naam te noemen. (ik schiet nog steeds erg in de lach bij de zomerkluspas van de Karwei) Ik krijg dus enorme jeuk van ongi maar ja ik weet ook niet zo snel een alternatief. Alle andere termen zijn net zo gruwelijk.

Da´s idd ook zo´n jeukwoord.
quote:

Anitra: helemaal waar, mensen die zich in allerlei bochten gaan wringen om het maar níet over dat ene onderwerp te hebben. Of je helemaal gaan mijden. Dan nog maar liever "ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik wou laten weten dat ik aan je denk"

Anitra, ik zit wel niet in zo´n zelfde situatie als jij. Maar toen mijn vader overleed (al lang geleden hoor, dus ben niet zielig), heb ik ook gemerkt wie mijn echte vrienden waren en wie niet. Vooral wie niet. Mensen die maar niets meer zeiden en liever deden of ze je niet zagen. Daar heb ik nog steeds een gruwelijke hekel aan.
Meid, petje af voor je hoor zoals jij ermee omgaat. Je klinkt niet bitter.
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:53:59 #141
1087 Merisse
broddeltante
pi_23749238
* Merisse blijft toch lekker klussen zeggen, echt wel
Wat moet je dan zeggen: vrijen? neuken? sexen? de liefde bedrijven? nah
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:57:21 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23749310
Ja
Vrijen is toch een normaal woord.
pi_23749399
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:46 schreef dutchie het volgende:

[..]

Da´s idd ook zo´n jeukwoord.
[..]

Anitra, ik zit wel niet in zo´n zelfde situatie als jij. Maar toen mijn vader overleed (al lang geleden hoor, dus ben niet zielig), heb ik ook gemerkt wie mijn echte vrienden waren en wie niet. Vooral wie niet. Mensen die maar niets meer zeiden en liever deden of ze je niet zagen. Daar heb ik nog steeds een gruwelijke hekel aan.
Meid, petje af voor je hoor zoals jij ermee omgaat. Je klinkt niet bitter.

Soms ben ik het wel hoor. Net zoals vandaag dan heb ik een pokke dag, ook ben ik regelmatig jaloers op andere mensen. Dan moet ik mezelf even weer in mijn kop rammen dat iedereen anders is en dat iedereen problemen heeft. Maar ik ben zoveel liever jaloers op anderen, dan dat ik genegeerd word. Daar kan ik echt niet tegen.

Merisse ik vind klussen ook beter dan sex, neuken of vrijen. Klussen vind ik funny klinken en de rest zit een nasmaak aan, weet niet moeilijk te verklaren
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:06:25 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23749490
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:28 schreef phileine het volgende:

Wat is er mis met gewoon ongesteld

Ongi
Klussen
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:10:00 #145
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23749553
Als we dan toch bezig zijn met jeukwoorden:

Mannie
Kereltje
Ventje

We hebben het over volwassen mannen hoor

Helemaal verschrikkelijk in combinatie met het armoedige me

Me mannie
Me kereltje
Me ventje
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 23:19:41 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_23749755
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:53 schreef Merisse het volgende:
* moussy blijft toch lekker klussen zeggen, echt wel
Wat moet je dan zeggen: vrijen? neuken? sexen? de liefde bedrijven? nah

U hebt gezocht op klussen:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

klus·sen (onov.ww.)
1 werken aan reparaties in en om het huis => karweien

klus·sen·bus (de ~)
1 bestelbus, ingericht om klussen bij de mensen aan huis te kunnen doen

klus·sen·col·lec·tief (het ~)
1 kleinschalig aannemersbedrijf

U hebt gezocht op neuken:

neu·ken (ov.ww., ook abs.)
1 [inf.] vrijen, geslachtsgemeenschap hebben met (iem.)

U hebt gezocht op vrijen:

vrij·en (onov.ww.)
1 liefkozen door te strelen en te kussen => minnekozen, minnen
2 geslachtsgemeenschap hebben => bekennen, bonken, cohabiteren, coďteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen
3 vaste verkering hebben

U hebt gezocht op sexen:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:20:24 #147
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23749770
Ik vind vrijen eigenlijk wel heel mooi klinken, maar dat vind Five nooit zo'n goede omschrijving hij neukt liever
Tsja, smaken verschillen, soms vind ik neuken ook lekkerder hoor

Ken mensen die het lieflief noemen *ril* vind ik echt klinken als een typisch gevalletje van: er lafjes tegenaan hangen
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:22:55 #148
30488 coolbabe
My little pwny
pi_23749804
Loena
Wij neuken hier ook gewoon, niks mis mee dacht ik zo
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:25:04 #149
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23749838
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef moussy het volgende:

vrij·en (onov.ww.)
2 geslachtsgemeenschap hebben => bekennen, bonken, cohabiteren, coďteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen
3 vaste verkering hebben

Dank Mous, mijn woordenschat is ineens wel erg breed geworden én mijn humeur is danig opgeveizeld!!! LOL
Hyves!
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:26:15 #150
1087 Merisse
broddeltante
pi_23749859
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:57 schreef dutchie het volgende:
Ja
Vrijen is toch een normaal woord.

Vrijen is een normaal woord maar zo algemeen. Je kunt "vrijen" ook in een niet sexuele context gebruiken. En je kunt ook (tong)zoenen "vrijen" noemen. Plus alle sexuele handelingen.
Terwijl als je het over klussen hebt bedoel je specifiek neuken met als doel een kindje te maken maar dat klinkt dan weer zo platvloers en koel. Klussen vind ik wel grappig. Beetje ironisch. Maar smaken verschillen en dat mag toch?
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 23:26:18 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_23749860
viezelen vozelen de telekids kijkers kennen het wel
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:33:16 #152
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23749990
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef moussy het volgende:

[..]

vrij·en (onov.ww.)
3 vaste verkering hebben
of niet natuurlijk
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:37:46 #153
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23750088
Zal Five straks eens vragen wat cohabiteren betekend, als ie het goed heeft krijgt hij zijn prijs
Hyves!
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 23:38:23 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_23750097
Het is de van Dale hoor, deze keer niet ikke
pi_23750130
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:37 schreef Loena-tik- het volgende:
Zal Five straks eens vragen wat cohabiteren betekend, als ie het goed heeft krijgt hij zijn prijs

het zou me niks verbazen als een man spontaan impotent wordt bij het voorstel om even lekker te cohabiteren!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:50:55 #156
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23750367
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:39 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

het zou me niks verbazen als een man spontaan impotent wordt bij het voorstel om even lekker te cohabiteren!

Of ff lekker poepen
of niet natuurlijk
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:51:45 #157
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23750382
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:37 schreef Loena-tik- het volgende:

Dat wordt dus:

bekennen, bonken, cohabiteren, coďteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen

vanavond
*Mmm, heb een beetje hoofdpijn geloof ik*
Hyves!
pi_23750413
oooh wat voelk me toch in dit topic thuis..

die opmerkingen beginnen me toch echt de strot uit te komen.. letterlijk en figuurlijk!!!!

opmerking die ik kreeg:
zal het niet door dat feesten komen die miskramen

FEESTUH?? man ik feest alleen als ik niet zwanger ben... en van flink stampen gaan je eitjes echt kapot hoor

je bent nog jong hoor ik maar al te vaak.. in mijn ogen kent leeftijd geen grenzen verdomme (okeej jah in sommige opzichten wel natuurlijk)

ahh god meis iedreen maakt weleens een miskraam mee, je bent echt niet de engiste, ook met jouw komt het wel goed hoor.. heeft gewoon tijd nodig

Mola?? nooit van gehoord.. maar jah goed dat je er de tijd voor kan nemen nu heh.. kan je ff tot rust komen , je bent jong en kan tenminste nog ff genieten van alles

ik stop maar met die opmerkingen.. krijg alweer moordneigingen...

maar meiden.. ik snap echt hoe jullie je voelen.. die opmerkingen zijn zooooo misplaatst..
soms kank er echt eentje aanvliegen.. tel ik maar weer tot 10 ofzo..

wij weten zelf wel beter toch???

hier ff iedereen een dikke kus en knuf geeft
pi_23750591
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:51 schreef Loena-tik- het volgende:

Dat wordt dus:

bekennen, bonken, cohabiteren, coďteren, de koffer in duiken met iem., de liefde bedrijven, een nummertje maken, een punt zetten, eroverheen gaan, flensen, fleppen, /gemeenschap/geslachtsgemeenschap/ hebben met iem., het bed delen met iem., het doen, kezen, naaien, naar bed gaan met iem., neuken, palen, pezen, poepen, pompen, rampetampen, rollebollen, seksen, slapen met, van bil gaan, vogelen, vozen, wippen

vanavond
*Mmm, heb een beetje hoofdpijn geloof ik*

Humor
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_23751504
Sommige opmerkingen zijn te erg voor woorden, maar sommige reacties daarop dan wel weer erg grappig

Overigens is 'poepen' Belgisch (kan ook niet anders )
  zaterdag 4 december 2004 @ 09:08:55 #161
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_23753563
ik vind poepen toch totaal geen alternatieve naam voor "seks hebben"... tenzij ze daarmee poepsex bedoelen
patat ftw :)
  zaterdag 4 december 2004 @ 09:16:39 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23753604
Ik kan me nooit zo druk maken om uitspraken, ik ga er van uit dat ze vaak goed bedoeld zijn, die mensen kunnen ook niets aan hun eigen kortzichtigheid doen. Het einge waar ik niet goed van werd is steeds dat geaai en gevoel aan mijn buik. Dat doen ze toch ook niet als je niet zwanger bent? Of bij een man aan zijn dikke bierbuik?
pi_23756998
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:34 schreef Luckepuk het volgende:
Jeetjuh, wat ziet jouw man er slecht uit! Hij lijkt wel dood ofzo!
Hijs niet dood, alleen ongeneeslijk ziek....

Stapt hublief vanacht na een nachtelijke plaspartij weer terug in bed en plant zijn koude voeten zeer fijn tegen mij aan.... vraag ik heel droog....

"Jesoes, ben je al lang dood???"

zaterdag 4 december 2004 @ 14:12:33 #164
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23757948
Als ik het woord seksen lees/hoor, dan denk ik aan de geslachtsbepaling bij pas uit het ei gekomen kuikentjes, niet aan vrijen.

pi_23758387
Past misschien niet helemaal, maar ik ben nogal slank, dus de volgende opmerking komt me ook behoorlijk oren uit;
"Kun jij wel een kind baren, je bent zo dun!"

Weet ik veel of ik een kind kan baren, wat hebben die heupen er in vredesnaam mee te maken? En trouwens; waarom ga je je nu al om MIJN kinderen zorgen maken?!
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:30:46 #167
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_23758416
Ik wil de zin: " Hey ruim jij die Kots effe op? "

Nooit meer horen
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_23758535
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:29 schreef Evil-Cherry het volgende:
Past misschien niet helemaal, maar ik ben nogal slank, dus de volgende opmerking komt me ook behoorlijk oren uit;
"Kun jij wel een kind baren, je bent zo dun!"

Weet ik veel of ik een kind kan baren, wat hebben die heupen er in vredesnaam mee te maken? En trouwens; waarom ga je je nu al om MIJN kinderen zorgen maken?!
je heupen hebben er wel degelijk mee te maken, want als je een smal bekken heb, heb je kans dat het kindje er niet door heen kan. Maar ik vind het idd belachelijk dat ze nu al zulke dingen zeggen. Of je nu dik of dun bent het is nooit goed.
pi_23758553
"Voel je je wel lekker? Je ziet zo wit?"
"Ga eens in de zon zitten joh! Je bent zo wit!"
"Neem je wel voldoende vitamines? Je bent zo wit?"

Al 29 jaar lang wordt dit geroepen, is het niet tegen mezelf dan wel tegen mijn moeder, Mijn moeder heeft vroeger heel wat ziekenhuizen afgelopen met me omdat ik volgens omstanders vast wel hartpatientje zou zijn, ik was zo wit....

IK VOEL ME GOED, IK BEN NIET ZIEK, IK BEN NIET WIT! IK HEB BIJNA GEEN PIGMENT!

Kan uuuuuuuuuuuuuren in de zon liggen... om lichtrozig te zijn, en de volgende dag weer spierwit...

Wit is in!
pi_23758585
Oh die ken ik Luckepuck
Dat is zo erg, voel je je eindelijk eens helemaal top en dan gaan de mensen dat aan je vragen. ik heb dus hele grote vitiligoplekken in mijn gezicht waardoor ik dus ook heel wit ben
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:42:25 #171
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_23758619
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:38 schreef Luckepuk het volgende:
"Voel je je wel lekker? Je ziet zo wit?"
"Ga eens in de zon zitten joh! Je bent zo wit!"
"Neem je wel voldoende vitamines? Je bent zo wit?"

Al 29 jaar lang wordt dit geroepen, is het niet tegen mezelf dan wel tegen mijn moeder, Mijn moeder heeft vroeger heel wat ziekenhuizen afgelopen met me omdat ik volgens omstanders vast wel hartpatientje zou zijn, ik was zo wit....

IK VOEL ME GOED, IK BEN NIET ZIEK, IK BEN NIET WIT! IK HEB BIJNA GEEN PIGMENT!

Kan uuuuuuuuuuuuuren in de zon liggen... om lichtrozig te zijn, en de volgende dag weer spierwit...

Wit is in!
Wow... alsof ik mezelf hoor praten
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_23758633
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Wow... alsof ik mezelf hoor praten
Kben dus toch niet alleen op de (witte) wereld....
pi_23758674
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:40 schreef Anitra het volgende:
Oh die ken ik Luckepuck
Dat is zo erg, voel je je eindelijk eens helemaal top en dan gaan de mensen dat aan je vragen. ik heb dus hele grote vitiligoplekken in mijn gezicht waardoor ik dus ook heel wit ben
jee Anitra, ik heb google er even op los gelaten omdat ik dus geen flauw idee had wat het was, maar das ook kat-met-een-u idd.....

Het gekke is nog... dat het niet alleen wildvreemden zijn, maar dat schoonmoederlief ook nog heel wat jaren heeft gezeurd dat ik de zon in moest... elke keer weer braaf uitleggen hoe of wat ( ) en ik geloof dat het nu na 10 jaar ein-de-lijk is doorgedrongen...
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:47:08 #174
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_23758692
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:43 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Nee inderdaad niet.

Ook heel leuk is, als je vaak zo wit bent: Je bent ziek, en in die tijd zegt iedereen steeds "Je bent zeker nog ziek, je ziet er zo wit uit?" En als je beter bent, zeggen ze ineens "Goh, je voelt je zeker al wat beter. je krijgt weer een kleurtje"

Terwijl ik er nog steeds hetzelfde uitzie.

Ik word overigens wel heel snel bruin, alleen gaat het even snel weer weg.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_23758791
ik ben nog nooit bruin geweest...

Na 2 weken lanzarote kwam ik hetzelfde terug als ik er heen ging en zelfs 3 weken Costa Brava in hartje zomer deed me niet verkleuren....

wit is in!
pi_23758855
als je zwanger bent: "jij eet zeker voor 2?"
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:37:30 #177
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23759598
Mijn schoonmoeder als ik wat vertel over mijn zwangerschap nu: "Oooooh, dat had ik ook, met ... (vul naam in), en toen......" (en dan vervolgens haar eigen verhaal van tig jaar geleden vertelt, iets dat zijdelings met mijn ervaring te maken heeft, maar vervolgens wel de rest van het gesprek in beslag neemt).

[ Bericht 0% gewijzigd door Icaä op 04-12-2004 16:38:23 (typo) ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23759980
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

jee Anitra, ik heb google er even op los gelaten omdat ik dus geen flauw idee had wat het was, maar das ook kat-met-een-u idd.....

Het gekke is nog... dat het niet alleen wildvreemden zijn, maar dat schoonmoederlief ook nog heel wat jaren heeft gezeurd dat ik de zon in moest... elke keer weer braaf uitleggen hoe of wat ( ) en ik geloof dat het nu na 10 jaar ein-de-lijk is doorgedrongen...
Ik was dit jaar ook heel blij met mijn zwangerschapsmasker, iedereen zei gelijk oh wat een mooi kleurtje krijg je, terwijl het nog steeds vlekken waren En dat tig keer uitleggen dat je niet ziek bent, maar bijna geen tot geen pigment hebt en dan snappen ze het nog niet.
pi_23761205
quote:

[..]

Zeker niet! Ik krijg dat ook mijn hele leven al te horen "Voel je je niet lekker? Je ziet zo wit". "Nee hoor, ik voel me prima". "Weet je het wel zeker?" JA NATUURLIJK WEET IK DAT ZEKER!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 december 2004 @ 18:47:20 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23762319
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Hier nog een met vitiligo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23762335
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier nog een met vitiligo
Ik zat al te wachten op je
pi_23763310
Ik ben ook zo'n witneusje, krijg het ook al mijn hele leven te horen. Vooral in de zomer (uiteraard) veel commentaar dat ik wat meer buiten moet zijn en meer in de zon moet zitten. Maar daar kan ik dus helemaal niet tegen want ik verbrand al als ik 5 minuutjes in de zon zit. Nu tijdens de zwangerschap schijn ik er wat beter uit te zien trouwens. Zal wel door de betere doorbloeding komen, ik heb ook geen koude handen en voeten meer.
pi_23765636
waar ik horde dol van werd was aan het tegen het eind van de zwangerschap:

hoelang moet je nog....
Goh loop je nu nog steeds...
Is er al wat....
nog nergens last van....

en waar ik me vreselijk aan ergerde voor de zwangerschap we waren net getrouwd en als we dan bij mijn opa en oma kwamen telkens de zelfde vraag:

Wanneer gaan jullie kindje kopen...
Lukt het niet bij jullie ....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:27:55 #184
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23765657
quote:

[..]

Meid troost je, ik ben wit met bruine spikkels
Hyves!
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:37:15 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23768488
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:50 schreef Leep het volgende:

[..]

Of ff lekker poepen
Het is echt waar! Onzer zuiderburen noemen het zo!
Had nl. een Belgische collega die altijd heel erg moest lachen als iemand zei dat ie ging poepen. We snapten nooit waarom. Misschien vond ze poepen een raar woord. Totdat ze de Belgische betekenis uitlegden.
Rare wezens die Belgen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:37:50 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23768494
O ja, ik ga weer. Ik denk dat ik maar eens ga poepen, heb er gewoon zin in.
  zondag 5 december 2004 @ 12:01:15 #187
101955 Ei
Breek de dag, tik een eitje!
pi_23775278
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:37 schreef dutchie het volgende:

[..]

Het is echt waar! Onzer zuiderburen noemen het zo!
Had nl. een Belgische collega die altijd heel erg moest lachen als iemand zei dat ie ging poepen. We snapten nooit waarom. Misschien vond ze poepen een raar woord. Totdat ze de Belgische betekenis uitlegden.
Rare wezens die Belgen.
Niets tegen de Belgen eh!

Het is net zo vreemd voor jullie als het vreemd is voor ons hoor

Je zou eens moeten weten hoe vaak wij soms niet moeten lachen om van die typische Hollandse ( of moet ik zeggen 'Nederlandse' ?) uitspraken
  zondag 5 december 2004 @ 12:34:17 #188
81237 releaze
best of both worlds
pi_23775861
En toch heb ik een paar of variaties daarop gebruikt bij mensen, gewoon uit interesse. ik snap dat mensen het op een gegeven moment zat worden, maar om dat bot te gaan reageren ofzo.. wij kunnen ook niet weten dat het tot hier zit Of dat het erg kwetsend overkomt. proberen ieder te helpen op onze eigen manier he.

mn zusje heeft toen ze erachter kwam dat ze zwanger was moeten besluiten of ze een abortus zou nemen of niet en ik heb toen heel heel erg plat over "het klompje cellen" in haar buik gesproken. ik was voorstander van haar abortus, want ze was 18 en zij en haar (ex)vriend konden het echt niet veroorloven om ouders te worden, dr leven lag nog half in puin. En ze wilde zelf ook niet, maar er was al wel een leven in haar, he. (UIteindelijk wel uitgevoerd. En ze heeft er zover ik weet geen spijt van gehad, maar wel heel jammer gevonden.)
Maar goed, ik denk dat mensen bagetaliseren omdat "kleinigheden" eerder te overwinnen zijn dan "je kind verloren hebben" en ook makkelijker mee om te gaan zijn als de partij die het nieuws hoort ofzo.

ik weet ook echt niet hoe ik zou moeten reageren als ik het zo zou zien als "je kind verloren hebben". Ik weet niet hoe ik het me moet voorstellen. Het enige wat ik dan zou kunnen zeggen denk ik is "het spijt me" of "oh wat erg!!", hoe snel word je dat zat? Hoe kan je iemand troosten? Ik weet het niet.

Goed
Laatst zei ik tegen een vriendin die pas in een kast van een huis verhuisd is "Toch maar kinderen nemen he!" en ik weet zeker dat haar hele familie vrienden en kennissenkring het al gezegd heeft, juist omdat we allemaal weten dat ze allebei GEEN kinderen willen hebben. Maar dat moet ze ook al spuugzat zijn, die opmerking. Maar daar kom je later pas achter
  zondag 5 december 2004 @ 13:58:08 #189
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23777314
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef releaze het volgende:
-Heel verhaal-
Wat is nu je punt? Om maar even in Sinterklaastermen te spreken ik snap echt werkelijk geen pepernoot van je verhaal
Hyves!
  † In Memoriam † zondag 5 december 2004 @ 14:43:00 #190
43556 miss_dynastie
pi_23778110
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef releaze het volgende:
En toch heb ik een paar of variaties daarop gebruikt bij mensen, gewoon uit interesse. ik snap dat mensen het op een gegeven moment zat worden, maar om dat bot te gaan reageren ofzo.. wij kunnen ook niet weten dat het tot hier zit Of dat het erg kwetsend overkomt. proberen ieder te helpen op onze eigen manier he.

Maar dat moet ze ook al spuugzat zijn, die opmerking. Maar daar kom je later pas achter
Of je denkt gewoon ff logisch na, dan kan je ook wel bedenken dat mensen het zat zijn.
En misschien zeggen ze wel dat ze geen kids willen omdat ze ze niet kunnen krijgen, weet jij veel, maar either way: het zijn jouw zaken niet. En als jij een 'klompje cellen' interesse noemt, vind ik het niet gek dat mensen bot reageren. En proberen te helpen door een clichematige en vervelende opmerking? Het gezegde: 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' is er niet voor niets, soms is er 'zijn' al genoeg.
  zondag 5 december 2004 @ 16:10:21 #191
81237 releaze
best of both worlds
pi_23779775
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Of je denkt gewoon ff logisch na, dan kan je ook wel bedenken dat mensen het zat zijn.
doe jij dat bij ieder afgezaagd grapje dat je zegt?
quote:
En misschien zeggen ze wel dat ze geen kids willen omdat ze ze niet kunnen krijgen, weet jij veel, maar either way: het zijn jouw zaken niet.
ik reageer op wat ik hoor en als het mijn zaak niet is om ergens een reactie op te geven dan moeten ze me niks mededelen, komt meestal van twee kanten he, een gesprek voeren.
Gelukkig weet ik in dit geval wel waar ik het over heb.
quote:
En als jij een 'klompje cellen' interesse noemt, vind ik het niet gek dat mensen bot reageren.
whew je haalt dingen door elkaar, interesse tonen en m'n verhaal met mn zusje. niet doen.
quote:
En proberen te helpen door een clichematige en vervelende opmerking? Het gezegde: 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' is er niet voor niets, soms is er 'zijn' al genoeg.
en wanneer zal dat zijn? en waar heeft de gesprekspartner wel behoefte aan? en hoe ga je om met je eigen emoties? Als je dan wel wat wenst te zeggen, hoe kom je dan wel uit je woorden in zo'n zwaar gesprek? Er komt veel meer bij kijken.

Deze hele thread staat overigens niet vol met clichematige opmerkingen, wel een stel vervelende, maar ook een paar waarvan ik het idee heb dat mensen niet perse door hoeven te hebben, ook niet later, dat het een vervelende opmerking was. Of dat mensen er niet op zaten te wachten, want hey, dat kunnen wij ook niet ruiken!

Ik had het overigens ook over die opmerkingen en niet over de vervelende/kwetsende.
  zondag 5 december 2004 @ 16:23:37 #192
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23780072
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:10 schreef releaze het volgende:
quote:
ik reageer op wat ik hoor en als het mijn zaak niet is om ergens een reactie op te geven dan moeten ze me niks mededelen, komt meestal van twee kanten he, een gesprek voeren.
Gelukkig weet ik in dit geval wel waar ik het over heb.
Soms willen mensen iets kwijt en dan is het enige wat ze willen een knikje van goedkeuring of een kus of een schouderklopje..
quote:
en wanneer zal dat zijn? en waar heeft de gesprekspartner wel behoefte aan? en hoe ga je om met je eigen emoties? Als je dan wel wat wenst te zeggen, hoe kom je dan wel uit je woorden in zo'n zwaar gesprek? Er komt veel meer bij kijken.
Mensenkennis
quote:
Ik had het overigens ook over die opmerkingen en niet over de vervelende/kwetsende.

Je verhaal is nogal onsamenhangend.. dan komen zulke misverstanden voor.. dit topic is niet om tegen de mensne te gaan zeggen hey je stelt je aan want daar komt jou mening mijns inziens op neer..
Je kent de mensen en hun verhaal niet en is het niet meer als begripvol gewoon te begrijpen dat ze bepaalde omekingen spuugzat zijn..
  zondag 5 december 2004 @ 17:09:55 #193
81237 releaze
best of both worlds
pi_23780959
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:23 schreef Neva het volgende:

[..]

[..]

Soms willen mensen iets kwijt en dan is het enige wat ze willen een knikje van goedkeuring of een kus of een schouderklopje..
Oh dat weet ik ook wel, maar ik bedoelde aan te geven dat mensen niet altijd weten hoe ze er op zouden moeten reageren, en dat ik me dan ook niet zal irriteren aan iemands reactie of er bot op zal reageren, tenzij het echt iets is wat bij mij niet door de beugel kan, maar dan zou ik het ook zeggen.
Maar goed, zo steek ik in elkaar.
quote:
[..]

Mensenkennis
nou daar zijn we ook allemaal niet even ontwikkeld in
en tactisch zijn we ook niet allemaal.
quote:
[..]

Je verhaal is nogal onsamenhangend.. dan komen zulke misverstanden voor.. dit topic is niet om tegen de mensne te gaan zeggen hey je stelt je aan want daar komt jou mening mijns inziens op neer..
Je kent de mensen en hun verhaal niet en is het niet meer als begripvol gewoon te begrijpen dat ze bepaalde omekingen spuugzat zijn..
naw, het is mijn reactie op iemands botheid.
mensen mogen van mij prima bot reageren op iets dat ik zeg en daar wil ik best over nadenken,
maar dan wens ik ook m'n "redenatie" achter mn opmerking te geven, in de hoop dat m'n goede bedoeling ook over komt.
en dan hoop ik dat zij ook vertellen waarom ze dat geen leuke opmerking vinden (als ik dat zelf nog niet achterhaald heb) want aan alleen botheid heb ik zo verschrikkelijk weinig. vooral als je iemand wilt troosten oid en er gebeurt juist het tegenovergestelde.

ik vind dat het net zo hard bij dit onderwerp hoort.

voor de rest heb ik nog nooit echt iets gehoord wat ik nooit meer wil horen. heb geen verschrikkelijke dingen meegemaakt, mensen reageren niet vervelend en als ze dat wel doen dan praat ik het uit. en dan zit het meestal wel weer goed.
pi_23781108
Tijdens het zwanger willen worden:
Jeetje je bent pas zo jong je moet eerst leven. (tsss)

Het lukt niet omdat je er zoveel mee bezi bent.(ja en alle andere mama's hebben er niet over nagedacht of zo?)

Ik zou als ik jou maar eens nadenken of je het wel wil, als ik het over kon doen....(laat mij daar zelf ff achterkomen)

En idd zal ik .... eens langssturen ben je zo zwanger (man heeft superseed lol ligt aan mij maar word niet over nagedacht duhhh)

Ga eens op vakantie wedden dat je zwanger terug komt.(goed wedden om je jaar salaris? ;-))

Ach als je straks qua werk en zo op orde bent komt het vanzelf wel.(zullen alle werkloze moeders het echt mee eens zijn...not)

Jezus zeur niet zo, De vriendin van een kennis en daar een nichtje van heeft er 6 jaar over gedaan.

Na mijn miskraam:
Wees maar blij want ander was het gehandicapt geweest.

Je bent nog zo jong je heb nog tijd zat (wat is het met dat zinnetje, vind men het overal op van toepassing of zo?)

Goh is nog snel gegaan joh dat je zwanger raakte (2 jaar sexen en 1 maand clomid ja echt snel)

Je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden.

Misschien is het gewoon jullie tijd nog niet.

En dan heb je nog de mensen die niet weten hoe ze je vertellen moeten dat ze zwanger zijn... of zoals een kennis van me, het me pas verteld als ze al een buik begint te krijgen.

Leuk topic :D kan wel ff lekker kotsen hier lol..
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  zondag 5 december 2004 @ 17:23:17 #195
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23781212
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:09 schreef releaze het volgende:
quote:
Oh dat weet ik ook wel, maar ik bedoelde aan te geven dat mensen niet altijd weten hoe ze er op zouden moeten reageren, en dat ik me dan ook niet zal irriteren aan iemands reactie of er bot op zal reageren, tenzij het echt iets is wat bij mij niet door de beugel kan, maar dan zou ik het ook zeggen.
Maar goed, zo steek ik in elkaar.

Zoals gezegd is spreken is zilver zwijgen is goud..
quote:
nou daar zijn we ook allemaal niet even ontwikkeld in
en tactisch zijn we ook niet allemaal.
Kun je wel leren...
quote:
naw, het is mijn reactie op iemands botheid.
mensen mogen van mij prima bot reageren op iets dat ik zeg en daar wil ik best over nadenken,
maar dan wens ik ook m'n "redenatie" achter mn opmerking te geven, in de hoop dat m'n goede bedoeling ook over komt.
en dan hoop ik dat zij ook vertellen waarom ze dat geen leuke opmerking vinden (als ik dat zelf nog niet achterhaald heb) want aan alleen botheid heb ik zo verschrikkelijk weinig. vooral als je iemand wilt troosten oid en er gebeurt juist het tegenovergestelde.

ik vind dat het net zo hard bij dit onderwerp hoort.

voor de rest heb ik nog nooit echt iets gehoord wat ik nooit meer wil horen. heb geen verschrikkelijke dingen meegemaakt, mensen reageren niet vervelend en als ze dat wel doen dan praat ik het uit. en dan zit het meestal wel weer goed.
Juist omdat jij dit gevoel niet kent kun je denk ik niet oordelen.. klinkt harder als ik het bedoel.. maar de mensen die hier posten.. krijg tig keer hetzelfde te horen.. en dan wordt ej dat op den duur spuugzat.. en ook al bedoeld een ander het oh zo goed.. en weet die gene dat wel is het niet minder kwetsend.. En ik denk dat je daarom ook met je eerste reactie wat mensen voor het hoofd stoot..
pi_23781427
Nou enige wat ik kan zeggen is in MIJN geval, wild eik na me miskraam horen..
Wat klote voor je, heb er geen woorden voor (als dat zo is)
Maar geen standaart regeltjes als je bent nog jong, en je weet dat je zwanger kan worden gel*l wat heb je dara nu ana dan? Dat weet je zelf ook wel hoor, je wil gewoon horen van anderen ook dat je het recht heb om je klote te voelen, waarom zou je iemand meteen willen opvrolijken als er in die persoons leven iets gebeurd is wat een inpact heeft gemaakt?
Gun iemand zijn/haar verdriet! dat is alles.
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  zondag 5 december 2004 @ 19:21:30 #197
3011 E.T.
pi_23783301
andere categorie (maar kwam destijd wel mijlenver m'n strot uit)
na 't overlijden van m'n vader; ".... maar ja, het leven gaat door he.. " (de eerste keer dat ik 't hoorde was op de dag van de crematie )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 5 december 2004 @ 19:31:12 #198
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23783441
pff hoe halen sommige dat in hun botte kop
  † In Memoriam † zondag 5 december 2004 @ 19:51:06 #199
81992 Githa
pi_23783700
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef E.T. het volgende:
na 't overlijden van m'n vader; ".... maar ja, het leven gaat door he.. " (de eerste keer dat ik 't hoorde was op de dag van de crematie )
idd veel mensen vinden dat rouwen ook tot een bepaalde periode mag.
Zo was ik 13 jaar en net in de brugklas, mijn vader was het jaar daarvoor eind zesde klas basis school overleden. De echte rouwperiode kwam dus in de brugklas en daar vond men dat het al een jaar gelden was, tijd om door te gaan.... ik hoor die woorden nog steeds letterlijk voorbij komen....zo tactloos.
pi_23789788
of dat vreselijke gaat het.... kreeg ik dagelijks giga veel naar mijn hoofd gesmeten na het overlijden van mijn moeder, en na een miskraam
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † maandag 6 december 2004 @ 08:30:20 #201
81992 Githa
pi_23793030
ik snap best dat mensen een verkeerde reactie kunnen geven want omgaan met emoties is ook vreselijk moeilijk maar je ziet toch best aan iemands reactie hoe de opmerking is aangekomen en daar kun je dan op handelen....ik vind niet dat daar nou zoveel mensenkennis voor nodig is

we gaan off topic geloof ik ....
  woensdag 8 december 2004 @ 16:03:25 #202
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_23834338
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:36 schreef helldeskr het volgende:
Zijn het jou kinderen ?...

Mijn vrouw heeft kinderen uit vorig huwelijk ...

standaard antwoord ..
Ik heb ze niet zelf gemaakt maar ze zijn wel van mij....
Hoe herkenbaar, alleen zijn het bij mij de kinderen van m'n vriend.

Nog ééntje:
Ze is nog veel te jong om de verantwoordelijkheid en de zorg aan te kunnen voor die kinderen
meisje van 9 en jongen van 5

Aldus de advocaat van de ex van m'n vriend, die de hele truckendoos opentrekt om ervoor te zorgen dat ze maar één keer in de twee weken een weekend bij ons komen.

Stom mens... ik ben gvd 26 en kan heus wel de zorg en verantwoordelijkheid dragen voor die twee. M'n nichtje is 17 en heeft pas d'r eerste kleine op de wereld gezet. Ik hoorde de verloskundige ook niet zeggen dat ze hem over 10 jaar weer mag komen ophalen, omdat ze nog te jong zou zijn!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:41:18 #203
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_23845051
Toen we gingen vertellen dat we zwanger waren... " Oh, jullie zijn zo jong, is het wel gepland?" We waren toen 22 en 24 en alsof leeftijd er iets toe doet... EN alsof het kindje minder gewild zou zijn...

Tijdens mijn zwangerschap zo ziek geweest dat ik 9 kilo afviel en niks meer at en dronk, toen na 2 maanden kwam ik in het zh te liggen, hoorde ik van familie dat schoonmama tegen iedereen had gezegd dat ik me toch zo aan het aanstellen was en dat ik helemaal niet ziek was en dat alle vrouwen dit mee moesten maken

Nu als ik een keertje moe/misselijk ben: Je bent toch niet zwanger he... (ooit wel eens van een ordinaire buikgriep gehoord....)
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 8 december 2004 @ 23:50:03 #204
1087 Merisse
broddeltante
pi_23845262
Tjemig Bibikuif da's ook hard zeg...
Nadat ze te horen had gekregen dat ik zwanger was zei mijn schoonmoeder tegen me dat misselijkheid tijdens een zwangerschap pure aanstellerij vond. Pas daarna vroeg ze aan me of ik last had van misselijkheid...
pi_23845336
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:29 schreef Loena-tik- het volgende:
"Jullie gaan zeker door totdat jullie een meisje hebben?" zin die geproduceerd werd door vele greinzende hoofden (hé de kotssmilie is pleite)
Na de geboorte van onze dochter (we hadden al een zoon): meer smaken zijn er niet! Of: rijkeluiswens!
Wat nou rijkeluiswens Gezonde kinderen dat is een rijkeluiswens. We hebben met onze zoon heel wat spreekkamers van binnen gezien. Maar alees is goed gekomen
Inspiratieloos!
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 23:55:48 #206
43556 miss_dynastie
pi_23845414
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:52 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Na de geboorte van onze dochter (we hadden al een zoon): meer smaken zijn er niet! Of: rijkeluiswens!
En als je dan voor de derde keer zwanger bent, krijg je te horen: 'waarom een derde, jullie hebben toch alle soorten al'. Dat overkwam een collega tenminste...
  donderdag 9 december 2004 @ 00:07:12 #207
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_23845711
Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens... met zo'n veelbetekenende blik.
Als ik zeg dat ik geen kinderen moet. Jezus man, je spreekt maar een eind weg, ik moet NU geen kinderen, en zoals het er nu naar uitziet DAN ook niet

Sorry
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_23846118
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:07 schreef wonderer het volgende:
Als ik zeg dat ik geen kinderen moet. Jezus man, je spreekt maar een eind weg, ik moet NU geen kinderen, en zoals het er nu naar uitziet DAN ook niet
Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens...
  donderdag 9 december 2004 @ 00:28:12 #209
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23846176
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:25 schreef Zabb het volgende:

[..]

Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens...
pi_23848938
Of juist:

Wil je niet eerst cariere maken???? Als ik uitleg dat we na mijn afstuderen willen gaan proberen kinderen te krijgen.

Nee! Ik wil eerst kinderen en dan pas (misschien) een carriere. Maar veel mensen van mijn leeftijd (ben 24) vinden dit erg vreemd.
  donderdag 9 december 2004 @ 09:52:55 #211
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23849505
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef E.T. het volgende:
Of wat dacht je van:
"God had een ander plan voor hem."
U begrijpt dat ik niet zo gelovig ben.
  donderdag 9 december 2004 @ 11:37:20 #212
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23851256
verkracht worden en dan mensen die zeggen.. dan zla je er wle om gevraagd hebben
pi_23855778
Mijn oma, echtgenote van de grootste racist die er op deze aardbol loopt, over haar eerste achterkleinkind:

Nu heb ik ook een zwartje (wel met glimlach gezegd, maar toch.....)

En mijn moeder: je vader had liever een kleinzoon....(nou helaas ik heb een dochter gekregen, en hij is er maar al te trots op hoor)

En weer mijn ouders: Ik vind haar tweede naam echt mooier, ik had haar zo genoemd (Morgaine Chevanity). Nou wij vinden allebei de namen mooi en onze voorkeur geniet de naam Morgaine
pi_23862573
een zwartje.......hm. Dat klinkt niet prettig, een zwartje. Ik zeg wel eens tegen goede vrienden van mij die mijn humor (ha-ha) kennen of in ieder geval kunnen zien aankomen: : Danielle is gek op negers. (is overigens ook waar en dat weten die vrienden ook) Maaaaaarrrrr: zwartje, neger, het zijn woorden die toch echt een beeeetje met beleid moeten worden behandeld ...

Het ergste vind ik altijd:
laat mij er maar een keer overheen gaan
kan je het juiste gaatje wel vinden?
elk huis heeft zijn kruis
kracht naar kruis
"mama ik kan misschien geen kinderen krijgen" .."jij hebt ook altijd wat" (bedoelde ze niet rot overigens)
En deze, als reactie op het feit dat ik als huisvrouw verkouden was:"hoe kan dat nou, je komt toch nergens???"
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  donderdag 9 december 2004 @ 20:28:41 #215
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23862622
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:52 schreef dutchie het volgende:

[..]

Of wat dacht je van:
"God had een ander plan voor hem."
U begrijpt dat ik niet zo gelovig ben.
Oh nu schiet er mij nog één te binnen:

Rust zacht *ril* alsof ie ff een tukkie aan het doen is en strakjes weer uit zijn graf komt. Sorry klinkt misschien grof, maar ik vind het gewoon nergens over gaan Dood is gewoon dood en niet slapen, het zal wel aan mij liggen.
Hyves!
  donderdag 9 december 2004 @ 20:31:02 #216
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23862682
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:26 schreef Catootje het volgende:
En deze, als reactie op het feit dat ik als huisvrouw verkouden was:"hoe kan dat nou, je komt toch nergens???"
Vind je het heel erg dat ik om deze opmerking wel een beetje heel erg moest lachen?
Hyves!
  donderdag 9 december 2004 @ 20:31:51 #217
103793 kozakken
Living the life
pi_23862702
Nog een:

"het is zo goed voor je"
toepasbaar op alle situaties die ik niet wil maarrrr: "zo goed voor me zijn"
  donderdag 9 december 2004 @ 20:32:51 #218
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23862723
Enne LA dat zwartje verhaal van je oma vind ik eigenlijk te erg voor woorden Zou ik iig heel verdrietig van worden
Hyves!
pi_23863202
Ook irritant als er iets heel vervelends is gebeurd: nou ja, van deze situatie heb je in ieder geval iets geleerd. (Zo van: je bent er iig wijzer uitgekomen).
Jaaaaaaaah, lekker dan Ik had het liever niet geweten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2004 @ 21:01:34 #220
43556 miss_dynastie
pi_23863411
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:28 schreef Loena-tik- het volgende:
Rust zacht
In het kader van 'rust zacht' en 'de een zijn dood is de ander zijn brood':
de begrafenisondernemerenkele uren na papa's overlijden: hier een map met kisten, vindt u deze niet heel mooi showt model waar je makkelijk een superdeluxe kingsize bed voor kunt kopen...
miss_d: doet u maar gewoon de goedkoopste die u heeft, alstublieft.
begrafenisondernemer, met tranen in zijn ogen : maar, maar... wilt u dan niet dat vader zacht ligt?
miss_d: zacht ligt? Oh, sorry meneer, dan hebben wij het over iets anders, mijn vader is overleden en die voelt niks meer, ziet u.
begrafenisondernemer: *compleet verbluft door de tegenspraak van iemand die rouwende is*
Stelletje uitbuiters
  donderdag 9 december 2004 @ 22:13:01 #221
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_23865221
Haha, sommige opmerkingen zijn zo stupide, dat ze haast grappig zijn.
Ik heb er ook nog een paar:

* "Krijg je een tweeling? Jij liever dan ik."
Ik ook, lijkt me leuker voor de kinderen.

* "Een tweeling? Zit dat in de familie?"
Is, zonder uitzondering, bijna de eerste zin na het horen van mijn tweelingzwangerschap. En daarbij doelend op het medische circuit.

* "Ik ken iemand die na jaren dokteren en hééél veel IVF-pogingen zomaar spontaan zwanger werd."
Iedereen kent wel zo iemand. I don't care.

* De ultieme tip die ik hier al meerdere keren voorbij heb zien komen: "Wees er maar niet zo veel mee bezig."
Duh, 10 jaar geleden was ik er totaal niet mee bezig en daar ben ik ook niet zwanger van geworden.

* En last but not least. Dč opmerking die een jaar geleden te pas en te onpas geroepen werd door allerlei mensen die ineens vonden dat ze ook ergens een mening over moesten hebben. (Toen IVF mogelijk uit de AWBZ zou gaan.) "Kinderloosheid is een luxeprobleem. IVF is een luxe-artikel."
Standaard zei ik dan dat een nacht rollebollen en daar zwanger van raken een luxe is, itt IVF (wat zo'n lol niet is).

* Nu echt de laatste die best grappig wordt door het antwoord. (Van iemand anders gehoord.) "Is het een tweeling." Daarbij kijkend in de kinderwagen.
Antwoord: Nee, er zit 4 maanden tussen.
  donderdag 9 december 2004 @ 22:15:37 #222
3011 E.T.
pi_23865304
Smirre, ben jij idd door IVF zwanger geraakt? (of heb ik gewoon een keer neit goed gelezen?)
Wel leuk, een 'lotgenoot' (al was het 'r bij mij maar eentje)
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:14:25 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23876416
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:13 schreef Smirre het volgende:
* Nu echt de laatste die best grappig wordt door het antwoord. (Van iemand anders gehoord.) "Is het een tweeling." Daarbij kijkend in de kinderwagen.
Antwoord: Nee, er zit 4 maanden tussen.
Dat snoert ze de mond wel!
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:55:26 #224
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23887496
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:52 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Wat nou rijkeluiswens Gezonde kinderen dat is een rijkeluiswens. We hebben met onze zoon heel wat spreekkamers van binnen gezien. Maar alees is goed gekomen
Is idd weer de andere kant van het verhaal,in die trant hoor je de volgende ook veel:

Een koningskoppel
Hyves!
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:57:44 #225
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_23887553
Ik wil nooit meer horen : "Jona, ruim je kamer op"!

Hmm, niet helemaal in de geest van dit topic he?
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 22:23:02 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23888152
ik kan zo mijn moeder citeren:
als we het niet eens waren over de opvoeding van de kinderen:
zij: ik heb psychologie gehad op school
ik: ik ook
zij: maar jij maar een jaar, ik vier
ik: maar dat is veertig jaar geleden

of: ik heb daar eens een boek over gelezen...... (toe te passen op iedere psychische kwaal)
pi_23894538
Ik weet niet zeker of dit hier wel past, maar doe het toch even.

Gisteren hadden wij het met kennissen over de feestdagen. Die man is ernstig ziek (kanker) en ging na Oud&Nieuw nog even op vakantie, omdat ie zich nu nog goed voelde. Ook had hij geen zin in nieuwjaarsborrels enzo.
Zijn vrouw is arts en had een keer in het ziekenhuis meegemaakt dat een kankerpatient een kerst- en nieuwjaarskaart had gekregen. Op die kaart stond: Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Maar ze hadden dat laatste (gelukkig nieuwjaar) doorgestreept!!! Das toch erg! Je kunt iemand die ziek is toch ook nog wel een gelukkig of prettig nieuwjaar wensen!! Ze hebben die kaart overigens nooit gegeven aan die patient.
pi_23894599
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:44 schreef Zabb het volgende:
Ik weet niet zeker of dit hier wel past, maar doe het toch even.
Jeetje Degene die die kaart geschreven heeft is gewoon ontzettend dom Wat erg joh
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23894680
Is het niet zo dat de opmerking "kinderen die neem je niet, die krijg je" bedoeld is voor mensen die juist heel makkelijk praten over kinderen krijgen? Ik dacht juist dat je dat zegt wanneer je bijv. iemand hoort zeggen "als we getrouwd zijn, dan nemen we 3 kindjes". En dat je het dan zegt om aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je die kindjes krijgt. Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2004 @ 10:22:25 #230
43556 miss_dynastie
pi_23894757
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
Maar wanneer gaat medeleven over in betutteling? Of erger nog: gewoon bijdehand zijn?
Als iemand aan mij vertelt: 'Als ik straks vijfenzestig ben, wil ik lekker met een camper door Europa trekken, heerlijk' dan zeg ik toch ook niet: 'Nou, wacht maar of je uberhaupt vijfenzestig wordt, want mijn vader was met zestig al dood' of zoiets? Als het niet gaat, dan komen mensen daar vanzelf achter, daar hoef je ze denk ik niet vooraf over te betuttelen.
pi_23894796
Ik denk dat er meer wordt bedoeld (door spin, sorry als ik het verkeerd heb) dat juist dat woordje krijgen het probleem is. Krijgen impliceert ook iets makkelijks, alsof het je aan komt waaien. Als je al jaren bezig bent om zwanger te worden dan is er geen sprake meer van krijgen, dan neem je een kind (hoop je). Al met al ben ik het wel eens met de stelling dat je een kind niet neemt alsof het iets is dat je koopt, al is 'het krijgen' ook niet altijd even makkelijk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_23895139
Ik vind nog steeds dat je kinderen niet neemt. Maar krijgen doe je ze inderdaad ook niet. In de loop van de jaren heb ik geleerd maar helemaal niet meer te reageren, maar toen ik dat nog wel deed als mensen zeiden dat ze over 2 jaar een kind namen, heb ik mijn opmerking aangepast in: Kinderen neem je niet, als je geluk hebt en alles gaat goed, word je zwanger.

miss_d: ik heb het nooit als betuttelend gezien, maar zoals jij het uitlegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Daar staat tegenover dat ik het best dom en kwetsend vind als mensen zomaar hun te nemen kinderen plannen, zeker als ze weten dat het in het geval van de gesprekspartner duidelijk anders gelopen is. Het minste waar ze dan rekening mee kunnen houden is de gevoelens van degene met wie ze praten. Bovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
pi_23898883
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
IBovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig . Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.

Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.

(ik maak me niet zo vaak kwaad, maar deze schoot even verkeerd )
pi_23899130
Toen ik zwanger raakte op mijn 19e en het na 3 maand aan de familie vertelde vroeg mijn schoonzus:

"Wanneer ga je het weghalen ? "
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:26 #235
43556 miss_dynastie
pi_23899266
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:05 schreef miss_sly het volgende:
miss_d: ik heb het nooit als betuttelend gezien, maar zoals jij het uitlegt kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Daar staat tegenover dat ik het best dom en kwetsend vind als mensen zomaar hun te nemen kinderen plannen, zeker als ze weten dat het in het geval van de gesprekspartner duidelijk anders gelopen is. Het minste waar ze dan rekening mee kunnen houden is de gevoelens van degene met wie ze praten.
Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'
quote:
Bovendien is vruchtbaarheidsproblematiek iets waar tegenwoordig toch gewoon over gepraat kan worden, dus het feit dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, zou toch genoegzaam bekend kunnen zijn.
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge heten De meeste mensen houden er geen rekening mee dat het ook 'mis' kan gaan, en dat is denk ik maar goed ook, want dat soort dingen voorzie en voorkom je niet.
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:29:34 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23905498
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Niet dus, anders was dit topic wellicht onnodig . Als ik er over spreek moet ik meestal zelf het voortouw nemen, mensen durven me anders amper erover aan te spreken.

Maar over wat je nooit meer horen wil.... We hebben sinds kort een hond en gister zegt iemand tegen me: "'Oh, heb je een hond, ja, dat zie je wel vaker bij kinderloze stellen, ach, dan maak je d'r toch wat van mee he, tis ook net een kind, zo'n hond'.

Goeie genade..... wat heb je gezegd? Of was je met stomheid geslagen over zoveel "tact"?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_23915648
Ik wist er ineens nog eentje (alhoewel die verbleken bij de shit die hier langs komt):
"het is het allemaal waard" Misschien wel waar maar kan soms zoooooo verkeerd vallen. De enige die dat mag zeggenv ind ik de persoon in kwestie. ik zeg wel vaak dat het voor mij het allemaal waard is/was.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 11:27:25 #238
5428 crew  miss_sly
pi_23915823
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Tja, het blijft wat dat betreft inderdaad wel altijd lastig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het tegenwoordig toch wel wat meer bekend is dat je niet automatisch zwanger hoeft te worden als je besluit dat je wel een kind wilt. Dus meer de feiten, niet de omgang met die ' enge' mensen (tenminste, ik heb altijd het gevoel dat mensen me als te confronterend beschouwen als het over kinderen krijgen gaat).
quote:

Wat een kutopmerking!
Maar wel een veelgehoorde inderdaad. Het is wel een reden waarom ik echt even getwijfeld heb of ik wel een hond zou willen. Het stickertje dat je dan weer opgeplakt krijgt. Ik heb besloten me daar niets van aan te trekken en toch een hond te gaan uitzoeken na de wintersport.
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 11:33:47 #239
5428 crew  miss_sly
pi_23915883
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tuurlijk, dan is het iets heel anders. Alhoewel... bij spin hoef je er bijvoorbeeld weer geen rekening mee te houden, dus misschien is het ook wel een kwestie van 'ken je gesprekspartner'
[quote]

Natuurlijk werkt het bij iedereen anders, maar zelfs bij spin zul je het lontje met de verkeerde opmerkingen op z'n tijd best brandend krijgen

[quote]
Tuurlijk, maar toch wil het niet zeggen dat mensen daar rekening mee houden. Wat ik zeg, mijn vader is ook krap zestig geworden, en toch denken wij na over pensioenpremiespaarregelingdepots of hoe die ongein ook moge heten De meeste mensen houden er geen rekening mee dat het ook 'mis' kan gaan, en dat is denk ik maar goed ook, want dat soort dingen voorzie en voorkom je niet.
Tja, iedereen zou onbevangen aan het maken van een kindje moeten kunnen beginnen, zonder in het achterhoofd dat het ook wel eens anders kan lopen. Dat is misschien ook wel zo. Maar ja, dat betekent dan eigenlijk ook dat je je kop in het zand moet steken en niet geconfronteerd wil worden met mensen die wel tegen problemen aanliepen. Natuurlijk kun je dergelijke dingen niet voorzien en voorkomen, en je hoeft er ook geen rekening mee te houden, maar dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, mag men best in het oog houden. Maar goed, ik ben iemand die eigenlijk niets vanzelfsprekend vind, ook niet dat ik de 60 ga halen, bijvoorbeeld. En dan ben ik geen doemdenker ofzo, ik heb geen reden om te denken dat het niet zo is, maar je krijgt geen garanties, toch?
  zondag 12 december 2004 @ 14:43:29 #240
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_23919497
Ik heb ook een opmerking die ik nooit meer wil horen, al heeft het niets met het ouderschap te maken.

Ik heb Multiple Sclerose en als ik het er soms met anderen over heb, zeg ik wel eens dat ik blij ben met het feit dat ik nu weinig klachten heb, maar dat het vanaf morgen bijvoorbeeld wel hommeles kan zijn. Er zijn genoeg MS patienten die 's morgens wakker worden en tot de ontdekking komen dat ze niet of moeilijk kunnen lopen, terwijl er de dag ervoor nog 'niets' aan de hand was.

Ik krijg dan soms te horen: maar ik kan morgen ook een auto-ongeluk krijgen en in een rolstoel belanden. Met andere woorden: jij en ik zitten in hetzelfde schuitje, bedoelen ze dan te zeggen of zoiets Maar ik heb dat zwaard van Damocles al boven mijn hoofd hangen, die persoon in kwestie dat auto-ongeluk niet.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het hebben van MS en het krijgen van een auto-ongeluk zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Het zou anders zijn als het zou gaan over het krijgen van MS, dan is die opmerking wel weer gerechtvaardigd, denk ik...

Maar dat is dus een opmerking waar ik me aan erger... Net alsof het hebben van MS iets alledaags is ofzo en ik me er niet druk over moet maken dat ik daardoor in een rolstoel kan belanden... Niet dat ik dat wel doe, maar ik vind dat door het vergelijken van mijn MS met een auto-ongeluk de situatie waarin ik mij bevind wordt gebagatelliseerd...

Ik wil hun reactie nog wel eens zien als de neuro hen vertelt dat ze MS hebben en kijken of ze het dan leuk vinden als ze dezelfde opmerking krijgen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 12 december 2004 @ 20:21:21 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23926712
"Nu je zus een kind heeft begint het bij jou zeker ook te kriebelen?"

Flikker op. Ik wil al jaren een kind, alleen mijn lief gaat er niet zo hard voor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_23927361
Ik wil de woorden 'komt allemaal goed' nooit meer horen.
Van die woorden ga ik echt spontaan kotsen! En helemaal uit de mond van bepaalde personen!
Heb ik spontaan zin om ze onder te kotsen.

Of van de woorden 'dat doe ik zo' maar dat is meer in het dagelijks leven!
pi_23927442
"Je zou een paar kilo af moeten vallen"

Ik hoor het zo vaak, ik weet het nu wel Als ik het wilde, dan deed ik het wel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23930885
Toen ik onlangs zo ziek was en toch ben blijven gaan werken:
Leerlingen: Mevrouw, je bent zwanger!!! Ik wist het wel. We hadden al zoiets gedacht.
Ik: nee echt niet.. ik ben niet zwanger, ik voel me alleen niet lekker.
Zij: Zie je wel, ze is zwanger!
(op het einde van de dag zijn ze van die mening afgestapt toen ik er nog steeds slecht uitzag. Ik kan het die leerlingen niet kwalijk nemen natuurlijk, maar soms wil ik dan gewoon weglopen en eventjes op mijn eentje zijn maar moet ik blijven lachen)

Of toen ik een vriendin vertelde dat ik niet te lang ging wachten om proberen zwanger te worden: Wablieft? Je bent nog zo jong23 jaar trouwens , profiteer nog maar van je leven!
Mja oke, maar ik zou later graag genieten van mijn leven mét kinderen en als ik te lang wacht, lukt het misschien niet....

Of één keer bij de apotheek toen ik pillen ging halen omdat mijn haar enorm aan het uitvallen is: Je hoort dat wel vaker. Ben je zwanger ofzo? Of net bevallen? nee, en twee weken terug vertelde de gyn mij dat ik misschien later geen kinderen kan hebben...
pi_23931707
Hier dacht ik nog net aan toen ik op het toilet zag...
Ge moogt u gelukkig prijzen! Wees blij dat je van die miserie geen last hebt. Laat het maar zo en geniet ervan
Als ik vertel tegen iemand dat als ik de pil niet neem ik mijn maandstonden niet krijg.

Hun licht begint wel opeens te branden als ik dan vertel dat ik ook geen eisprong heb. Maar dan komen ze steevast met dé opmerking die alles goed maakt Je hebt dat nog nergens voor nodig, je bent nog jong genoeg. Die komt wel vanzelf als je probeert zwanger te geraken
Ja tuurlijk wel... mijn eisprong wacht gewoon tot ik zeg dat hij moet komen... Waar maak ik me toch druk om
  maandag 13 december 2004 @ 10:19:55 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23931849
quote:
Op zondag 12 december 2004 20:21 schreef Moonah het volgende:
"Nu je zus een kind heeft begint het bij jou zeker ook te kriebelen?"

Flikker op. Ik wil al jaren een kind, alleen mijn lief gaat er niet zo hard voor.
Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.
De blik op haar gezicht was best grappig toen ik zei 'liever gisteren dan morgen' en toen ik erbij vertelde dat ik van plan was het alleen te gaan doen als ik over een paar jaar nog steeds geen vent heb viel ze helemaal stil...
Ja, moet je ook maar geen stomme vragen stellen.
pi_23931944
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die kreeg ik idd ook in oktober op een verjaardag te horen, van een vriendin van mijn ouders.
De blik op haar gezicht was best grappig toen ik zei 'liever gisteren dan morgen' en toen ik erbij vertelde dat ik van plan was het alleen te gaan doen als ik over een paar jaar nog steeds geen vent heb viel ze helemaal stil...
Ja, moet je ook maar geen stomme vragen stellen.
Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.
  maandag 13 december 2004 @ 10:40:40 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23932208
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Zal ze wel van terugkomen om ooit nog zo'n uitspraak te doen.
Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
pi_23987323
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:12 schreef Vortexx het volgende:
Is het niet zo dat de opmerking "kinderen die neem je niet, die krijg je" bedoeld is voor mensen die juist heel makkelijk praten over kinderen krijgen? Ik dacht juist dat je dat zegt wanneer je bijv. iemand hoort zeggen "als we getrouwd zijn, dan nemen we 3 kindjes". En dat je het dan zegt om aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je die kindjes krijgt. Volgens mij wordt in zo'n opmerking juist een soort van medeleven naar de moeilijk-zwangeren getoond...
Ik heb, ondanks diverse voorbeelden van het tegendeel, bij "nemen" nog steeds de associatie dat er over is nagedacht en bij "krijgen" het de associatie dat het iets is wat je overkomt. Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig uit naar het eerst nadenken en vervolgens gaan proberen kinderen te krijgen, maar er zijn gelukkig meer dan genoeg gevallen bekend waarbij negen maanden denktijd voldoende bleek te zijn om het kind in te passen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 19 december 2004 @ 15:59:03 #250
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_24083088
Ik moet regelmatig een kuurtje hebben voor bronchitus, ik heb nl astma, en dan kan mijn lieve schoonmoeder het niet laten om te zeggen als het weer eens zover is: Kijken jullie wel uit, gebruiken jullie wel een condoom?Want de pil is nu niet velig hoor!
We zijn 24 en 28, ik denk dat we dat heus wel aankunnen hoor.
doei
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 21:00:10 #251
43556 miss_dynastie
pi_24089136
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 09:20:38 #252
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24096593
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 09:23:04 #253
43556 miss_dynastie
pi_24096612
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig
  dinsdag 21 december 2004 @ 11:05:13 #254
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24115236
quote:
Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...

Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
Uit dit topic:

Zeer slecht nieuws tijdens een echo en nu?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 11:24:17 #255
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24115602
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 15:21:25 #256
43556 miss_dynastie
pi_24117501
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
pi_24118869
Iemand vroeg ooit (aan een vriendin):

"op wie lijkt ze?" (over mijn dochter).
Ze zij "Op haar vader", waarop de ander zei:
"oei, vindt hij dat niet erg dan?"
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 17:04:38 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24119874
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja zeg....
Tsja. Of iemand die (al bedoelde ze het goed) niet wist of ze wel een felicitatiekaart moest sturen toen de kleine geboren was...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_24120551
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')