abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 21:00:10 #251
43556 miss_dynastie
pi_24089136
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 09:20:38 #252
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24096593
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 09:23:04 #253
43556 miss_dynastie
pi_24096612
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig
  dinsdag 21 december 2004 @ 11:05:13 #254
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24115236
quote:
Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...

Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
Uit dit topic:

Zeer slecht nieuws tijdens een echo en nu?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 11:24:17 #255
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24115602
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 15:21:25 #256
43556 miss_dynastie
pi_24117501
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
pi_24118869
Iemand vroeg ooit (aan een vriendin):

"op wie lijkt ze?" (over mijn dochter).
Ze zij "Op haar vader", waarop de ander zei:
"oei, vindt hij dat niet erg dan?"
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 17:04:38 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24119874
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja zeg....
Tsja. Of iemand die (al bedoelde ze het goed) niet wist of ze wel een felicitatiekaart moest sturen toen de kleine geboren was...
Wat een vrouw!
spits!
pi_24120551
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
mooi he, alles
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:43:34 #261
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24121637
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
inderdaad een belachelijke opmerking!
patat ftw :)
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:44:11 #262
1087 Merisse
broddeltante
pi_24121648
Oi phileine, die is erg , daar stem ik op bij de volgende Fok OUD awards
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24122316
ach in die categorie zijn er nog wel meer. vriendin van mijn zus, vroege weeën, wekenlang in het ziekenhuis met man en macht die bevalling tegengehouden. Uiteindelijk wordt het kindje dankzij alle inspanningen en behandelingen keurig in de 37e week geboren. Het kindje heeft het syndroom van Down, eerste reactie van de begeleidende verpleegster "nou wel zonde dat we daar zo onze best voor hebben gedaan".
mooi he, alles
pi_24122387
oeh, die opmerking vind ik helemaal schunnig Phileine...
Zulke mensen zou je toch...
pi_24122539
Mijn broertje is (19 jaar gelee ) 8 weken te vroeg geboren.... Hij heeft exact een maand in het kinderziekenhuis gelegen waarvan 2 weken in de couveuse.

3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."

Hierna heeft mijn vader zijn zus incl. kado de gang door gemept het ziekenhuis uit. Mijn tante stond bij de draaideur te roepen naar haar man maar die riep heel droog: "Ik ga niet mee, ik blijf hier, jij zegt zulke stomme dingen, ik niet!"

het contact tussen broer en zus is nooit meer goed gekomen trouwens!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24122759
wat een tact hebben sommige mensen ook he....

In de categorie goede antwoorden, diezelfde vriendin van dat down-kindje: Als mensen vragen "is jouw kind een mongool?" zegt ze altijd vrolijk terug "nee hoor, hij komt gewoon uit Nederland". De meeste mensen durven dan niet verder te vragen.
mooi he, alles
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:54:49 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24124421
Mijn vriendin hoorde net dat haar zus haar derde kindje had gekregen.
Ze loopt blij naar buiten, ziet de buurvrouw staan en vertelt dat haar zus een derde zoon heeft gekregen.
Reactie buurvrouw "ah, wat zielig"

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 22 december 2004 @ 00:44:28 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24129657
Toen ik heel vrolijk tegen mijn buurman vertelde dat ik zwanger was kwam hij met de afschuwelijkste verhalen over doodgeboren kindjes opzetten.

En we kwamen een oude vriend tegen , die zag dat ik zwanger was, draaide naar mijn man toe en maakte de opmerking.
Hoe heeft ze jou zo ver gekregen?

Ja, wat denk je, ik heb hem vastgebonden aan bed en hem gedwongen.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 22-12-2004 01:03:48 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24131179
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."

Hierna heeft mijn vader zijn zus incl. kado de gang door gemept het ziekenhuis uit. Mijn tante stond bij de draaideur te roepen naar haar man maar die riep heel droog: "Ik ga niet mee, ik blijf hier, jij zegt zulke stomme dingen, ik niet!"
Ik zou d'r hebben neer gemept (en iedereen die zoiets zou zeggen). Ze zou dan niet heel ver gereisd moeten hebben, want in het ziekenhuis was ze al . . .
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:44 schreef snakelady het volgende:
En we kwamen een oude vriend tegen , die zag dat ik zwanger was, draaide naar mijn man toe en maakte de opmerking.
Hoe heeft ze jou zo ver gekregen?

Ja, wat denk je, ik heb hem vastgebonden aan bed en hem gedwongen.
Nou . . .

Ach, een beetje SM moet kunnen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24134306
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
Wij hadden min of meer dezelfde reactie (zie eerder), Carmen heeft ook Down...
Gelukkig was het echt een incident...
Wat een vrouw!
spits!
pi_24134923
Wat een vreselijke dingen krijg je soms te horen! Gelukkig van dit soort dingen nooit iets meegemaakt. Wel antwoord ik altijd 'Een kind!' als ze vragen: 'Weet je al wat het wordt?'
* Iets opvrolijken doen
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:57 schreef coolbabe het volgende:
Weet je al wat het wordt?? Ja een konijntje
* onthouden gaat
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:16 schreef mallemeid het volgende:
De vraag wanneer er nou eindelijk eens kinderen komen...ook zo irritant Soms zeg ik gewoon dat ik in december uitgerekend zou zijn, maar dat ik in mei een miskraam heb gehad, dan houden ze zich wel stil . Moeten ze er ook maar niet naar vragen .
Even terugrekenen: mei-december = 8 maanden (incl. mei en december), dus eigenlijk moet je dan april zeggen, dan ben je nog net niet zwanger voor de miskraam - eens kijken hoeveel mensen eigenlijk opletten op wat je zegt...

Ik wil de opmerking nooit meer horen dat ik als baby zijnde de luierinhoud heb gebruikt om de muur te verven
Krijg'm helaas te vaak naar m'n hoofd geslingerd
En nu we het er toch over hebben: ik wil ook nooit meer horen hoe slecht ik at als klein kind zijnde en dat ik het eten maar achter de wasmachine gooide!

En nee - ik zal ook nooit zeggen dat het elke dag kinderdag is!!! (Oh, wat had ik een hekel aan die opmerking!)
  donderdag 23 december 2004 @ 21:42:00 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24167219
Opmerkingen die je te horen krijgt als je een kind hebt met een " aangeboren afwijking " zoals schisis :
Dat is toch helemaal niet erg, dat kunnen ze tegenwoordig prima opereren hoor
Geweldig , dat is pas goed nieuws een operatie 'tje of 5 leuk toch
Goed dat 't een jongen is dan neemt hij later toch een snor?
Daar moet ie dan maar net zin in hebben en weet jij veel of er daar wel snorharen gaan groeien?
De aller ergste vond ik nog :
Dat geeft toch niks, daar zie je straks niets meer van hoor!
Allemaal kort voor : Dat vind ik veel te akelig daar wil ik liever niks over weten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25256141
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:08 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Volgens mij is daarop het enige mogelijke antwoord: "Nee dank je, ik wil graag mooie kinderen"
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 21:13:31 #274
81992 Githa
pi_25256218
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Opmerkingen die je te horen krijgt als je een kind hebt met een " aangeboren afwijking " zoals schisis :
Dat is toch helemaal niet erg, dat kunnen ze tegenwoordig prima opereren hoor
Geweldig , dat is pas goed nieuws een operatie 'tje of 5 leuk toch
Goed dat 't een jongen is dan neemt hij later toch een snor?
Daar moet ie dan maar net zin in hebben en weet jij veel of er daar wel snorharen gaan groeien?
De aller ergste vond ik nog :
Dat geeft toch niks, daar zie je straks niets meer van hoor!
Allemaal kort voor : Dat vind ik veel te akelig daar wil ik liever niks over weten.
heel herkenbaar
pi_25256376
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn broertje is (19 jaar gelee ) 8 weken te vroeg geboren.... Hij heeft exact een maand in het kinderziekenhuis gelegen waarvan 2 weken in de couveuse.
Yoh wat een stomme trut zeg, dat kan je nog net wegslikken zonder dat er gewonden vallen als ze dat over je kat zeggen, maar over je kind!!!
Strakke actie van d'r man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')