En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'quote:Op maandag 13 december 2004 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Men verwacht op dat soort stomme vragen vaak niet meer dan een algemeen antwoord. Het is hetzelfde als ze vragen 'hoe gaat het?'. Dan verwacht men ook niet een eerlijk antwoord.
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterdquote:Op zondag 19 december 2004 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als je dan eens eerlijk antwoordt, krijg je een: 'Nou ja, sterkte ermee he'![]()
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....quote:Op maandag 20 december 2004 09:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja, ze hebben in ieder geval nog naar je antwoord geluisterd
soms is het zo'n automatisme dat ze dat nog niet eens horen
Uit dit topic:quote:Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...
Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!quote:Op maandag 20 december 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik vond het toch wel bot als iemand je vertelt dat ie kanker heeft....
Ik zeg dus altijd 'goed' bij 'oppervlakkige' kennissen, en zelf vraag ik het eerlijk gezegd niet eens als het me toch niet interesseert, maar dat is ook niet aardig![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
miss-D ik bedoelde het sarcastisch hoor!
Tsja. Of iemand die (al bedoelde ze het goed) niet wist of ze wel een felicitatiekaart moest sturen toen de kleine geboren was...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja zeg....
inderdaad een belachelijke opmerking!quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
Ik zou d'r hebben neer gemept (en iedereen die zoiets zou zeggen). Ze zou dan niet heel ver gereisd moeten hebben, want in het ziekenhuis was ze al . . .quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."![]()
![]()
![]()
Hierna heeft mijn vader zijn zus incl. kado de gang door gemept het ziekenhuis uit. Mijn tante stond bij de draaideur te roepen naar haar man maar die riep heel droog: "Ik ga niet mee, ik blijf hier, jij zegt zulke stomme dingen, ik niet!"
Nou . . .quote:Op woensdag 22 december 2004 00:44 schreef snakelady het volgende:
En we kwamen een oude vriend tegen , die zag dat ik zwanger was, draaide naar mijn man toe en maakte de opmerking.
Hoe heeft ze jou zo ver gekregen?
Ja, wat denk je, ik heb hem vastgebonden aan bed en hem gedwongen.![]()
Wij hadden min of meer dezelfde reactie (zie eerder), Carmen heeft ook Down...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:51 schreef phileine het volgende:
dat was bij een vriendin van mij ook ja, toen haar kindje het syndroom van Down bleek te hebben. "wil je wel het kraamcadeautje nog hebben", echt een belachelijke opmerking.
* onthouden gaatquote:Op vrijdag 3 december 2004 10:57 schreef coolbabe het volgende:
Weet je al wat het wordt?? Ja een konijntje
Even terugrekenen: mei-december = 8 maanden (incl. mei en december), dus eigenlijk moet je dan april zeggen, dan ben je nog net niet zwanger voor de miskraam - eens kijken hoeveel mensen eigenlijk opletten op wat je zegt...quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:16 schreef mallemeid het volgende:
De vraag wanneer er nou eindelijk eens kinderen komen...ook zo irritantSoms zeg ik gewoon dat ik in december uitgerekend zou zijn, maar dat ik in mei een miskraam heb gehad, dan houden ze zich wel stil
. Moeten ze er ook maar niet naar vragen
.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:08 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Volgens mij is daarop het enige mogelijke antwoord: "Nee dank je, ik wil graag mooie kinderen"
quote:Op donderdag 23 december 2004 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Opmerkingen die je te horen krijgt als je een kind hebt met een " aangeboren afwijking " zoals schisis :
Dat is toch helemaal niet erg, dat kunnen ze tegenwoordig prima opereren hoor
Geweldig , dat is pas goed nieuws een operatie 'tje of 5 leuk toch
Goed dat 't een jongen is dan neemt hij later toch een snor?
Daar moet ie dan maar net zin in hebben en weet jij veel of er daar wel snorharen gaan groeien?
De aller ergste vond ik nog :
Dat geeft toch niks, daar zie je straks niets meer van hoor!
Allemaal kort voor : Dat vind ik veel te akelig daar wil ik liever niks over weten.
Yoh wat een stomme trut zeg, dat kan je nog net wegslikken zonder dat er gewonden vallen als ze dat over je kat zeggen, maar over je kind!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:28 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn broertje is (19 jaar gelee) 8 weken te vroeg geboren.... Hij heeft exact een maand in het kinderziekenhuis gelegen waarvan 2 weken in de couveuse.
3 dagen voor mijn ouders mijn broertje op mochten gaan halen kwam mijn tante (zus van mijn pa) met haar man op bezoek. Quasi nonchalant legde ze een kadootje neer op de tafel terwijl ze tussen neus en lippen door mompelde "Ja ik heb toch maar wat gekocht, ik dacht namelijk eerst niet dat hij het zou halen...."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |